Punaiset liput rannalla

++00++

Jos rannalle mennessäsi näet punaisen lipun se kertoo vaarasta. Otat itse silloin vastuun uimisesta meressä. Välttämättä matkavakuutuskaan ei korvaa vahinkoja. Keybatin rannalla oli punainen lippu ja turisti oli lipusta huolimatta mennyt uimaan ja aallot olivat lyöneet hänen ylitseen. Uimari oli huutanut apua. Apuun oli lähtenyt toinen uimari, joka meinasi myös hukkua. Viimein isolla vesiskootterilla, joka oli tarpeeksi iso voittamaan aaltojen voimakkuuden oli pystynyt pelastamaan alkuperäisen avun tarvitsijan. Myös Kleopatran puolella aallot imaisevat uimarin mukaansa kuin palkon. Aaltojen voimalle ei mahda mitään. Eli ole varma ensin, että uiminen on turvallista ja rannalla valkoinen lippu. Kysymys sinun hengestäsi. Samoin haiverkkojen toiselle puolelle ei pidä mennä uimalla tai uimapatjalla. Rajat ja määräykset on tehty turistien turvallisuuden takaamiseksi. Useampi lapsi hukkunut aaltojen voimasta rannalla nro 1. Siellä hypitään myös kallioilta alas ja vesi ei ole syvää sillä kohdin meressä. Mitään ei voi tehdä.

24

4545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei enää Alanyaan

      Näähän nyt on ihan selviä juttuja.. Muuten kun sinun juttujasi lukee alkaa koko Alanya tuntua niin vaarallisesta paikalta, ettei sinne kannata kenenkään mennä. Ja että haitakin löytyy ja lapsia kuolee... Just joo.

      • hopöhöpÖ

        Asiaa puhuu 00 . Oltiin nimittäin viimekesänä just siellä Kleopatrarannalla. Yöllä tuli makeet aallot, kuuluivat hotellille asti. Aamusta mentiin rannalle.Oli punaiset liput. Ite oon hyvässä fyysisessä kunnossa ja hyvä uimari, samoin vaimo. Katottiin ku paikalliset meni uimaan hienosti...no mekin käytiin kokeilemassa. Sitä ei tuu välttämättä ajateltua. Meinas jäädä viimeiseksi uintireissuksi se meille. Ne olivat siis Todella voimakkaita ne aallot...ei olisi uskonut. Kyl sinne veteen pääsee, mut kun sieltä EI pääse pois. Varsinkin se maininki takaisin merelle on tosi paha silloin kun on voimat lopussa. Kyl on hyvä, että varotetaan noista, ettei jotkut 15 vuotiaat mene kokeilemaan. Tähän mennessä millään etelänreissullani ei ole ollut noin vaarallisia aaltoja.


      • ++00++

        välillä ihmiset ovat tyhmiä! Esimerkkinä hyppääminen kalliolta Damlataksen rannalta.Ei siellä voi kukaan olla 24 tuntia vartioissa että joku loukkaantuu. Näin kuitenkin on vaara kun vartijat eivät ole paikalla. Oletko nähnyt itse epätoivoisia vanhempia, kun onnettomuus on koittanut? Minä olen. Nyt on ainakin vielä Kleopatran puolelle rakennettu kelluva ponttooni aika lähelle haiverkkoja ja siellä näkyy jo paljon uijia. Aina voi ivailla. Miksi ihmiset kuitenkin uhmaavat lippua?


    • Jenna92

      Hyvä että joku varoittaa!En ole kovin hyvä uimari joten en mene sitten uimaan ollenkaan muuta kuin altaaseen.Haista kuullaan vasta nyt.Matkan on aikaa pari kuukautta joten vanhemmat ehkä nyt vaihtaa kohdetta johonkin missä ei tarvii nähdä rannalla kuolleita.

      • meduusan polttama ihminen

        itäisellä rannalla, rouva oli todella huonokuntoinen ja kipeä.aikaa asiasta on jo joku vuosi, mutta en usko meduusojenkaan mihinkään kadonneen,,, haista ei tietoo ja verkoista, mutta lippuja kannattaa kunnioittaa koska niiden laittajat tuntee meren paremmin kuin me suomalaisturistit.


    • onko

      ne verkot haita varten??????

      • eppäilen

        eppäilen löytyneekö edes kalahallista haita


    • ++00++

      Katsokaa itse rannalla kaukana rannasta kulkee yhtenäinen verkko, josta näkyy valkoiset pallot kellumassa merellä. Sitä sanotaan haiverkoksi. Kleopatran rannalla ja Keykybatin puolella niin kauas rantaa kuin turisteja käy uimassa ja hiekkarantaa on. Jos pojat hyppää Kalekukkulan viereltä rannallalta ja onnettomuus sattuu niin senhän vältää menenmällä jollekin muulle rantanumerolle. Aaltojen imu on kaikista suurin rannalla numero 0 eli kunnan ranta. Muuallakin aallot voivat vetäistä mukanaan mutta uimaan meno ja sieltä pois tulo on tapahduttava seuraavasti. Mene kohtisuorassa veteenpäin haara-asennossa. Aina kun iso aalto tulee niin pysy paikoillaan paino sillä jalalla mille aalto sattuu. Sama takaisin tullessa. Kun aallon pohja kohdallasi liiku ja taas pysähdy.

      • ohjeistus

        HUH HUH olihan ohjeet, taitaa olla oikein hengenpelastaja asialla, tämä lienee varmin keino päästä hengestään isossa aallokossa siinä on vuorenvarmasti jalat pohjassa kun aalto painaa yli tietysti jos kintuissa on sata kiloa betonia , niin silloin saattaa pysya pohjassa jos sittenkään


      • ++00++
        ohjeistus kirjoitti:

        HUH HUH olihan ohjeet, taitaa olla oikein hengenpelastaja asialla, tämä lienee varmin keino päästä hengestään isossa aallokossa siinä on vuorenvarmasti jalat pohjassa kun aalto painaa yli tietysti jos kintuissa on sata kiloa betonia , niin silloin saattaa pysya pohjassa jos sittenkään

        Ei syvällä ole enää hätää kun jalat ei yllä pohjaan. Muistaa vain mennä aaltojen tahtiin. Vaarallisin ja vaikein on uimaan meno ja vielä hankalampi sieltä tulo.Syy siihen että aallot heittävät ihmisen kun palkon aaltojen voimasta. Tämä keino on itse koettu ja myös lapset yli 10 vuotiaat on onnistuneet tässä kun harjoiteltiin ja vanhat. Jos ei muista edetä aaltojen mukaan menee tasapaino totaalisesti ja jos ei mene aaltojen tahdissa niin aaltojen imu pääsee vetämään ihmisen mukaansa.. Kyllä siellä on aalltoista rannalle tullut turistit hiekkaa taynna uimapuku tai bikinit. Sama on muistettava ilmapatjan kanssa. Uimaan meno on helppoa. Alloille vain mutta takaisin tulo vaikeaa, koska hallittava uimapatja ja itsensä. Ei kukaan halua vahinkoja, jos niitä voi välttää!!


      • lähdetäänkin kreikkaan
        ++00++ kirjoitti:

        Ei syvällä ole enää hätää kun jalat ei yllä pohjaan. Muistaa vain mennä aaltojen tahtiin. Vaarallisin ja vaikein on uimaan meno ja vielä hankalampi sieltä tulo.Syy siihen että aallot heittävät ihmisen kun palkon aaltojen voimasta. Tämä keino on itse koettu ja myös lapset yli 10 vuotiaat on onnistuneet tässä kun harjoiteltiin ja vanhat. Jos ei muista edetä aaltojen mukaan menee tasapaino totaalisesti ja jos ei mene aaltojen tahdissa niin aaltojen imu pääsee vetämään ihmisen mukaansa.. Kyllä siellä on aalltoista rannalle tullut turistit hiekkaa taynna uimapuku tai bikinit. Sama on muistettava ilmapatjan kanssa. Uimaan meno on helppoa. Alloille vain mutta takaisin tulo vaikeaa, koska hallittava uimapatja ja itsensä. Ei kukaan halua vahinkoja, jos niitä voi välttää!!

        Hyvä vain että tulee ilmi kuinka huono Alanyassa on uida!!! Kummaa ettei matka toimistot varoita mistään. Oli tarkoitus mennä nyt ekaa kertaa Alanyaan mutta vaihdettiin kohdetta!!


      • ++00++
        lähdetäänkin kreikkaan kirjoitti:

        Hyvä vain että tulee ilmi kuinka huono Alanyassa on uida!!! Kummaa ettei matka toimistot varoita mistään. Oli tarkoitus mennä nyt ekaa kertaa Alanyaan mutta vaihdettiin kohdetta!!

        Voihan uida jos on varovainen. Itäinen puoli aallot eivät ole niin voimakkaita kuin Kleopatran puolella ja onhan uima-altaat. Aaltojen koko vaihtelee vuoden aikaan nahden! Ihmisiä myös erilaisia voimiltaan ja kunnoltaan. Kleopatran puolella olen nähnyt vanhempien ihmisten käyttävän tarvittaessa uimarengasta apunaan jos haluaa mennä mereen. Ei ole mikään häpeä. Onhan hiekkarantoja kilometreittäin. Ei kukaan ole niin kahjo esim Kanarialla että menee Atlantin aaltoihin jos siellä on vaara. Sama tilanne on täällä. Järkeä saa ja pitää käyttää!!


      • höpöhöpÖÖ
        lähdetäänkin kreikkaan kirjoitti:

        Hyvä vain että tulee ilmi kuinka huono Alanyassa on uida!!! Kummaa ettei matka toimistot varoita mistään. Oli tarkoitus mennä nyt ekaa kertaa Alanyaan mutta vaihdettiin kohdetta!!

        NO EI siinä kohteessa mitään vikaa ole! Meidän lapset iältään 3 ja 4 uivat meressä joka päivä kahden viikon ajan paitsi silloin kun ne liput oli siellä yhtenä päivänä. Siis ne aallot oli melkein ku tsunamit.Ainakin 2.5 metriä korkeita lyödessään alas...eli ei kukaan hullu sinne mene silloin uimaan, muutakuin me typerykset ku jotkut paikallisetkin kokeili. Eli oma moka.Kyllä niistä alloista varoitettiin matkatoimiston puolesta. Ja kaiken lisäksi, muuten kyl muuten esim Kreetalla on tosi isoja aaltoja välillä ja myöskin Algarvessa Portugalissa.


      • OLE HAIVERKKOJA!!
        höpöhöpÖÖ kirjoitti:

        NO EI siinä kohteessa mitään vikaa ole! Meidän lapset iältään 3 ja 4 uivat meressä joka päivä kahden viikon ajan paitsi silloin kun ne liput oli siellä yhtenä päivänä. Siis ne aallot oli melkein ku tsunamit.Ainakin 2.5 metriä korkeita lyödessään alas...eli ei kukaan hullu sinne mene silloin uimaan, muutakuin me typerykset ku jotkut paikallisetkin kokeili. Eli oma moka.Kyllä niistä alloista varoitettiin matkatoimiston puolesta. Ja kaiken lisäksi, muuten kyl muuten esim Kreetalla on tosi isoja aaltoja välillä ja myöskin Algarvessa Portugalissa.

        Herranjumala teidän kanssanne! Täällä puhutaan kun varmaa tietoa eikä tosiasiassa tiedetä yhtään mitään!
        Ne esteet ovet sitä varten etteivät veneretkiveneet tule liian lähelle rantaa jolloin aalto saattaisi ohjata ne uimareiden päälle!
        Ja tämä on siis fakta tietoa. Olen ollut veneellä työssä täällä jo useamman kesän.

        Haita täältä ei meinaa löytyä vaikka kuinka etsisi! Ollaan yritetty yökalastusreissuilla löytää jotain haukea isompaa ja ollaan ajettu veneet siis todella kauan avomerelle niin ettei maata edes näy, ja vedetty veneen perässä lihakaupan perkuujätepussia mutta eipä löydy haita:D


      • "haiverkko"
        OLE HAIVERKKOJA!! kirjoitti:

        Herranjumala teidän kanssanne! Täällä puhutaan kun varmaa tietoa eikä tosiasiassa tiedetä yhtään mitään!
        Ne esteet ovet sitä varten etteivät veneretkiveneet tule liian lähelle rantaa jolloin aalto saattaisi ohjata ne uimareiden päälle!
        Ja tämä on siis fakta tietoa. Olen ollut veneellä työssä täällä jo useamman kesän.

        Haita täältä ei meinaa löytyä vaikka kuinka etsisi! Ollaan yritetty yökalastusreissuilla löytää jotain haukea isompaa ja ollaan ajettu veneet siis todella kauan avomerelle niin ettei maata edes näy, ja vedetty veneen perässä lihakaupan perkuujätepussia mutta eipä löydy haita:D

        aattelinkin etta WTF???? ne haiverkkoja oo!


      • verkkoja?
        OLE HAIVERKKOJA!! kirjoitti:

        Herranjumala teidän kanssanne! Täällä puhutaan kun varmaa tietoa eikä tosiasiassa tiedetä yhtään mitään!
        Ne esteet ovet sitä varten etteivät veneretkiveneet tule liian lähelle rantaa jolloin aalto saattaisi ohjata ne uimareiden päälle!
        Ja tämä on siis fakta tietoa. Olen ollut veneellä työssä täällä jo useamman kesän.

        Haita täältä ei meinaa löytyä vaikka kuinka etsisi! Ollaan yritetty yökalastusreissuilla löytää jotain haukea isompaa ja ollaan ajettu veneet siis todella kauan avomerelle niin ettei maata edes näy, ja vedetty veneen perässä lihakaupan perkuujätepussia mutta eipä löydy haita:D

        Ovatkohan ne vaan poijuja, jotka on narulla yhdistetty toisiinsa? Niitä olen nähnyt ainakin muualla käytettävän. Tietty jos on tarkoitus estää myös sukellusveneiden tulo rantaan, niin sitten ovat verkkoja.


      • :)asd
        lähdetäänkin kreikkaan kirjoitti:

        Hyvä vain että tulee ilmi kuinka huono Alanyassa on uida!!! Kummaa ettei matka toimistot varoita mistään. Oli tarkoitus mennä nyt ekaa kertaa Alanyaan mutta vaihdettiin kohdetta!!

        köpö


      • alanayanluuhaaja
        OLE HAIVERKKOJA!! kirjoitti:

        Herranjumala teidän kanssanne! Täällä puhutaan kun varmaa tietoa eikä tosiasiassa tiedetä yhtään mitään!
        Ne esteet ovet sitä varten etteivät veneretkiveneet tule liian lähelle rantaa jolloin aalto saattaisi ohjata ne uimareiden päälle!
        Ja tämä on siis fakta tietoa. Olen ollut veneellä työssä täällä jo useamman kesän.

        Haita täältä ei meinaa löytyä vaikka kuinka etsisi! Ollaan yritetty yökalastusreissuilla löytää jotain haukea isompaa ja ollaan ajettu veneet siis todella kauan avomerelle niin ettei maata edes näy, ja vedetty veneen perässä lihakaupan perkuujätepussia mutta eipä löydy haita:D

        On siellä oikeasti haita. Lokakuussa Star craftin pojat saivat sellaisen saaliiksi. Ei nyt mikään tappajahain kokoloukkaa. mutta hemmetin iso kuitenkin.
        Sitä en tiedä kuinka kaukaa rannasta hai oli pyydystetty, koska kielimuuri tuli eteen.


    • hklkjhgfv

      mulle kävi kerran niin että oli ensin keltainen lippu ja kesken uinin sevaihtuikin punaiseksi enkä mä heti huomannut sitä

      • rffg

        Oho, aatteleppa jos et olisi ehtinyt rantaan. Kannattaa kirjoittaa muistelmateos asiasta.


    • kuikka

      tenefifralla oli ihan kahjoja surffareita jotka menivät surffaamaan vaikka oli punainen lippu ja aallot olivat ainakin aikuistamiestä korkeampia

    • jani6788

      mä olen kerran joutunut uimaan lähes itteni korkkuisessa alllokossa ja mä oon ainakin 182cm pitkä atlaltilla ja kanarian saarilla

    • jani76889

      ja silloin oli vasta keltainen lippu ja olisi mielen kiintoista nähdä minkä laisia aaltoja hirmumyrskyllä on

      • Mannehai

        Mutta täällähän oli Turkkifani , joka todisti , ettei Välimeressä ole
        lainkaan Haita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe