Miten saan käsivarsistani paksummat, reisista paksummat ettei jalkojen välissä olisi rakoa... reintakehää paksummaksi, selkärangan piiloon, littanaasta pyllystä pyöreämpi. Miten tämä kaikki onnistuu... Syön kuin sika, ahmin kauheesti herkkuja. Mutta tuntuu ettei se näy missään muualla kuin lean alla ja alavatsassa pienenä kumpuna. Kotona olen jonkin verran reenaillut yli kuukauden.
Joka paikassa puhuaan laihtumisesta ja punttailusta. Mutta miksei ole keskusteluaihetta jossa kerrotaan lihomisen vinkit, muuta kuin ahmiminen, mutta jos se ei aan yksistään auta.
Haluaisin tosissani lihoa. Kun oon tällänen luikku, josta kuulen joka päivä.
mutta
en haluaisin kuitenkaan itsestäni mitään lihaskippua niinkuin ne naiset jotka kilpailee siitä.....Mielenkiintoinen pulma
Ongelmasi on aika erikoinen, joten vastauksenikin on vähän erikoinen.Ahmiminen ei varmaankaan ole oikea ratkaisu jos haluaa nostaa painoaan - hyvällä tuurilla et saa painoa nostettua juurikaan, mutta saat eläkeläisen veriarvot ja rasvamaksan. Olet tietysti vielä sen ikäinen, että oikeilla geeneillä on ihan sama mitä syöt, eikä paino juurikaan nouse. Odota vaan muutama vuosi ja samaa vaivaa ei ole ollenkaan.
Itse olen ollut aina sellainen, että painoa ei saa nousemaan juurikaan. Ainoa kerta kun se onnistui alle kaksikymppisenä oli kun armeijassa pidin hurjan treenikuukauden - sisältäen vähintään kuusi tuntia treeniä kaikkina arkipäivinä ja päivän ravinnossa oli about 5000 kcal. Olen tietysti mies, että fysiologiani eroaa naisesta.
Oma vinkkini siis on:
1) Jatka syömistä, mutta unohda herkut. Sisällytä päivän aterioihin joku 3000 kcal ja samaan aikaan tee melko rankkaa treeniä. Naisilla ei ole vaaraa liian suurista lihaksista - parissa kuukaudessa et saa luultavasti minkäänlaista näkyvää tulosta, mutta massan pitäisi lähteä nousuun.
2) Ja jos oikeasti haluat olla nostaa painoa niin kaupastahan saa proteiinilisää, joka on tarkoitettu juuri massakausille. Niillä painon pitäisi nousta kun normaalin runsaan syömisen oheen liittää vielä pari proteiinipuuroa päivässä ja tiukkaa treeniä. Tällä tavoin kroppaan ei kerry vain läskiä vaan myös kiinteämpää kudosta.
3) Jos epäilet ettet saa ravinnostasi tarpeeksi energiaa, voit lisätä ruokalusikallisen rypsiöljyä esimerkiksi aamupuuron sekaan.
4) Kreatiini-niminen lisäravinne (maksaa about 15 euroa per purkki) on turvallinen käyttää ja se nostaa kehon suorituskykyä, mutta myös nestepitoisuutta. Se kerää kaikkiin kehon soluihin aavistuksen enemmän vettä, minkä seurauksena elimistö toipuu nopeammin rajuista treeneistä ja voi varastoida enemmän ATP:ta. Nestepitoisuuden lisääntyminen näkyy myös 2-3 kg painonnousuna - tuo paino kuitenkin kerääntyy tasaisesti ympäri vartaloa ja saa lihakset näyttämään paremmilta.
Omaa painoasi voit seurata helposti painoindeksin avulla: http://users.jyu.fi/~laaueron/index_fi.htm
x Eli Apteekeista saa sellaista lääkettä, joka lihottaa. (Voisit ostaa sitä!!!)
x kuntoile (käy ulkona monta kertaa päivässä)
x syö + juo enemmän (<---ei todellakaan viinaa / kaljaa)
Eli siinä oli minun pari vinkkiä!!! (kokeile) se auttaa!! :D