Audi A8: Kannattaako ostaa vai harkita muita audeja?

Makke-R

Kuten kirjoitin olen harkinnut AUDI A8 ostamista tai muuta AUDIn mallia, en muita merkkejä.

Pyydän asiallisia mielipiteitä ja kokemuksia kyseisestä A8 mallista, mikä mahtaa olla paras moottoriltaan ja vaihteistoltaan (automaatti vai manuaali yms).

Onko jotain tiettyjä tyyppivikoja minkä takia ei kannattaisi hankkia kyseistä audin mallia.

Syitä miksi joku muu audi olisi parempi vaihtoehto?
Esim: A4, A6

Jos et tiedä kyseessä olevasta autosta mitään niin voitko jättää vastaamatta, pyydän asiaan kuuluvia kommentteja.

Kiitos!

33

13580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä...

      että paljonko käytät rahaa autoon. Kuvitellaan vaikka että budjetti olisi 20 000 euroa. Silloin itse päätyisin ainakin A4 Audiin, koska itselläni ei ole mitään käyttöä isoille tiloille, samalla rahalla saa uudemman ja luultavasti vähemmin ajetun kuin saman hintaiset A6 tai A8. A4 luultavasti kuluttaa myös vähemmän pienemmän kokonsa ansiosta, toki riippuu siitä millä moottorilla sen ostaa. Paras tapa on selvittää paras malli itsellesi on koeajaa A4, A6 ja A8. Minkä hintaisia ja minkä ikäisiä autoja ajattelit? Bensa vai diesel? Hyviä autoja nuo kaikki ovat omassa luokassaan. Ihan sama minkä valitset niin takuulla on hyvä auto.

      • Makke-R

        budjetti tulee siihen kymppitonnin kieppeille, tarpeen vaatiessa ylikin.
        Bensakoneella saisi olla ja kun maltillinen kuski olen niin ei ole mikään 4.2L v8 välttämätön mutta olisihan se kiva että tehoa olisi kuitenkin sen verran ettei heti jalkoihin jäisi ja ohitukset kävis sujuvasti.

        Itse olen ihastunut A8:n muhkeaan muotoon ja tilavuuteen, pisti vaan sitten miettimään että olisiko viisasta laittaa sitä rahaa johonkin toiseen malliin.

        A8:ia en ole vielä ajanut mutta A4 ja A6 olivat ainakin mukavantuntoisia ajettavia, käsittääkseni audeissa on myös kunnon korin galvanointi, jolloin ei olisi välttämättä vähän vanhemmassakaan ruoste vikoja.
        Tuosta lisävarustepuolesta olisi hyvä tietää myös enemmän, onhan se mukava kun on varusteita mutta jos niistä löytyy tyyppivikoja enemmän haitaksi kuin hyödyksi niin ei sitä haluaisi niistä lisähintaa pulittaa jos eivät ole luotettavia.

        Odotellaan lisää mielipiteitä ja ehdotuksia sekä hyviä pointteja kyseisen mallin hyvistä ja huonoista puolista.. katsoopa sitten mihin sitä päätyy, vai ajeleeko nykyisellä autolla sitten pitempään.

        Kiitos asiallisesta vastauksesta!


      • sen verran
        Makke-R kirjoitti:

        budjetti tulee siihen kymppitonnin kieppeille, tarpeen vaatiessa ylikin.
        Bensakoneella saisi olla ja kun maltillinen kuski olen niin ei ole mikään 4.2L v8 välttämätön mutta olisihan se kiva että tehoa olisi kuitenkin sen verran ettei heti jalkoihin jäisi ja ohitukset kävis sujuvasti.

        Itse olen ihastunut A8:n muhkeaan muotoon ja tilavuuteen, pisti vaan sitten miettimään että olisiko viisasta laittaa sitä rahaa johonkin toiseen malliin.

        A8:ia en ole vielä ajanut mutta A4 ja A6 olivat ainakin mukavantuntoisia ajettavia, käsittääkseni audeissa on myös kunnon korin galvanointi, jolloin ei olisi välttämättä vähän vanhemmassakaan ruoste vikoja.
        Tuosta lisävarustepuolesta olisi hyvä tietää myös enemmän, onhan se mukava kun on varusteita mutta jos niistä löytyy tyyppivikoja enemmän haitaksi kuin hyödyksi niin ei sitä haluaisi niistä lisähintaa pulittaa jos eivät ole luotettavia.

        Odotellaan lisää mielipiteitä ja ehdotuksia sekä hyviä pointteja kyseisen mallin hyvistä ja huonoista puolista.. katsoopa sitten mihin sitä päätyy, vai ajeleeko nykyisellä autolla sitten pitempään.

        Kiitos asiallisesta vastauksesta!

        että yleisesti ottaen A8:ssa on paremmat varusteet kuin A4:ssä tai A6:ssa, koska onhan A8 kumminkin edustusauto. A8 ei ainakaan ruostu kun se on kokonaan alumiinia, eipä tosin A4 tai A6 ruostu mitenkään helposti kun on sinkityt korit. 4.2 tuntuu olevan aika yleinen A8:n moottori, onhan se letkeä ajaa hyvän suorituskyvyn ansiosta. Ainoa miinus V8:ssa on kulutus.


      • asdsadsadsadsad
        sen verran kirjoitti:

        että yleisesti ottaen A8:ssa on paremmat varusteet kuin A4:ssä tai A6:ssa, koska onhan A8 kumminkin edustusauto. A8 ei ainakaan ruostu kun se on kokonaan alumiinia, eipä tosin A4 tai A6 ruostu mitenkään helposti kun on sinkityt korit. 4.2 tuntuu olevan aika yleinen A8:n moottori, onhan se letkeä ajaa hyvän suorituskyvyn ansiosta. Ainoa miinus V8:ssa on kulutus.

        eikä se A8:n korjaaminenkaan mitään halpaa hommaa ole. Yhdellä tutulla on tuommoinen saksasta tuotu A8 vm 2000 ja 4.2 V8 koneella, sanoi jarruremppaan laittaneensa lähemmäs pari tonnia rahaa, mutta elämä on. Helvetin hyvä autohan tuo on ajaa eikä se paljoa ainakaan kaverin mielestä haittaa vaikka bensaa kuluukin noin 10l/100km normiajossa, kyyti on kuitenkin niin hyvää..

        Itselläni on A6 Avantti 2.0tfsi koneisena eli melkoi uusi -06vm peli ja se menee tuollaisella 8.8l keskikulutuksella, maantiellä rauhallisessa ajossa alle 7l. Eikä tuokaan kulutus pahalta tunnu mutta arvostan autossa hyviä tiloja ja vakaata ajettavuutta.


      • Makke-R
        asdsadsadsadsad kirjoitti:

        eikä se A8:n korjaaminenkaan mitään halpaa hommaa ole. Yhdellä tutulla on tuommoinen saksasta tuotu A8 vm 2000 ja 4.2 V8 koneella, sanoi jarruremppaan laittaneensa lähemmäs pari tonnia rahaa, mutta elämä on. Helvetin hyvä autohan tuo on ajaa eikä se paljoa ainakaan kaverin mielestä haittaa vaikka bensaa kuluukin noin 10l/100km normiajossa, kyyti on kuitenkin niin hyvää..

        Itselläni on A6 Avantti 2.0tfsi koneisena eli melkoi uusi -06vm peli ja se menee tuollaisella 8.8l keskikulutuksella, maantiellä rauhallisessa ajossa alle 7l. Eikä tuokaan kulutus pahalta tunnu mutta arvostan autossa hyviä tiloja ja vakaata ajettavuutta.

        kyseessä kuinka laaja jarruremontti.
        Juuri näistä korjaus kustannuksista unohtuikin kysyä, oletettavasti ovat kalliimpia kuin pienemmissä ja yleisimmissä autoissa mutta kuinka huomattavasti..

        A8 on siis alumiinia!? Enpä tuotakaan tiennyt :)

        Tuo 10L kulutus ei vielä hirveästi menoa haittaa (kunnes bensan hinta pomppaa taas).

        Onko A8:n moottoreissa ketju vai hihna jakopää?


      • Sepi777
        Makke-R kirjoitti:

        kyseessä kuinka laaja jarruremontti.
        Juuri näistä korjaus kustannuksista unohtuikin kysyä, oletettavasti ovat kalliimpia kuin pienemmissä ja yleisimmissä autoissa mutta kuinka huomattavasti..

        A8 on siis alumiinia!? Enpä tuotakaan tiennyt :)

        Tuo 10L kulutus ei vielä hirveästi menoa haittaa (kunnes bensan hinta pomppaa taas).

        Onko A8:n moottoreissa ketju vai hihna jakopää?

        Hei,
        Itselläni on A8 vm95 4,2litraisella bensakoneella.
        Kulutus maantieajossa 9,5 -11l. Sekalaisessa ajossa lähellä 15litraa. Kaupungissa ei juuri alle kahdenkympin pääse.
        A8 on maantiellä hyvä ajettava, kun pitää maltin renkaiden suhteen. Ei liian suuria matalaprofiilirenkaita Suomen teille.
        Isot remontit maksavat kasin kohdalla mansikoita.
        Iso kori yhdistettynä upeaan nelivetoon tekee kasista mahtavan talviauton.


      • a8-man
        Makke-R kirjoitti:

        kyseessä kuinka laaja jarruremontti.
        Juuri näistä korjaus kustannuksista unohtuikin kysyä, oletettavasti ovat kalliimpia kuin pienemmissä ja yleisimmissä autoissa mutta kuinka huomattavasti..

        A8 on siis alumiinia!? Enpä tuotakaan tiennyt :)

        Tuo 10L kulutus ei vielä hirveästi menoa haittaa (kunnes bensan hinta pomppaa taas).

        Onko A8:n moottoreissa ketju vai hihna jakopää?

        Ei taida missään audissa ole jakopäätä ketjulla. Ei myöskään kasissa.

        Yleisesti ottaen osat jotka ovat yhteisiä esim. a6 kanssa ovat normihintaisia mutta oikeastaan kaikki osat jotka löytyvät vain kasista ovatkin sitten hinnoiteltu aivan eri mallin mukaisesti.


      • kaikissa...
        a8-man kirjoitti:

        Ei taida missään audissa ole jakopäätä ketjulla. Ei myöskään kasissa.

        Yleisesti ottaen osat jotka ovat yhteisiä esim. a6 kanssa ovat normihintaisia mutta oikeastaan kaikki osat jotka löytyvät vain kasista ovatkin sitten hinnoiteltu aivan eri mallin mukaisesti.

        Audin bensa moottoreissa on ketju, samoin 2.7-> 6.0 dieseleissä.


      • vuosimallista
        kaikissa... kirjoitti:

        Audin bensa moottoreissa on ketju, samoin 2.7-> 6.0 dieseleissä.

        eteenpäin??


      • a8
        Sepi777 kirjoitti:

        Hei,
        Itselläni on A8 vm95 4,2litraisella bensakoneella.
        Kulutus maantieajossa 9,5 -11l. Sekalaisessa ajossa lähellä 15litraa. Kaupungissa ei juuri alle kahdenkympin pääse.
        A8 on maantiellä hyvä ajettava, kun pitää maltin renkaiden suhteen. Ei liian suuria matalaprofiilirenkaita Suomen teille.
        Isot remontit maksavat kasin kohdalla mansikoita.
        Iso kori yhdistettynä upeaan nelivetoon tekee kasista mahtavan talviauton.

        Mulla on a8 4,2 04 tullut ihme vika kun laittaa pakkasella virrat päälle niin kaijuttimista tulee helvetinmoinen rätinä ,onko kellään tullut tälläistä ogelmaa vastaan olisin kiinnostunut tietää mistä johtuu merkkikorjaamossakin ovat vähän ymmällän ,auto muuten aika messevä kulkee niinkuin ihan sukkasillaan ,olisko sen parenpaa


      • audi..
        vuosimallista kirjoitti:

        eteenpäin??

        on aika huoleton, kiva.Isolla koneella..


      • kuutosia
        a8-man kirjoitti:

        Ei taida missään audissa ole jakopäätä ketjulla. Ei myöskään kasissa.

        Yleisesti ottaen osat jotka ovat yhteisiä esim. a6 kanssa ovat normihintaisia mutta oikeastaan kaikki osat jotka löytyvät vain kasista ovatkin sitten hinnoiteltu aivan eri mallin mukaisesti.

        Ainakin osa audin 3,0 tdi koneista on ketjulla. Muutenkin järkevimpiä audin koneita, tehot samat kun 4,2 bensassa, Mutta kulutus tavallisen perheauton luokkaa.


    • A8

      Näin ohimennen mainiten A8:ssa on tiptronic (eli automaati ja manuaali)
      A8 on kaikista tuntemistani autoista hienoin.
      Kaiken voi tiiviistää kolmeen sanaan: hienostunut, ylellinen ja älykäs.
      Olen huomannut , että liikenteessä on vaikea suhtautua kanssa-autoilijoiden katseisiin, joissa leimuaa vuoroin ihailu ja kade.
      Meillä on A8 ja olemme olleet todella tyytyväisiä autoon.
      Kulutus on ihan normaalissa ajossa n.15-17 l/100km.
      Kaupunkiajossa n.22 l/100km , mutta maantieajossa n.9 l/100km.
      Mitään vikaa ei ole ollut.
      Mutta Audi A8 ei kannata ostaa , jos ei ole varaa kustannuksiin.
      Audi A8 4.2 tiptronic quattro -96

      • a8

        itellä vm-98 a8 huippu auto ajaa eikä muutenkaan ole ollut moittimista.Kulutus itellä kaupngissa 12l/100km,mutta sekin riippuu kaasujalasta.


      • Toyata Korolla
        a8 kirjoitti:

        itellä vm-98 a8 huippu auto ajaa eikä muutenkaan ole ollut moittimista.Kulutus itellä kaupngissa 12l/100km,mutta sekin riippuu kaasujalasta.

        Se on hyvä,huippu,mahtava,YKKÖNEN!!!!!!!


      • tipsu..
        Toyata Korolla kirjoitti:

        Se on hyvä,huippu,mahtava,YKKÖNEN!!!!!!!

        varmaan makee peli..on povattu vaan 1000v pahinta talvea..


    • mersumies4

      Ässä mersu se olla pittää eikä mitään rinkeli mossee ässä mersua mukavampaa autoa et löydä mersuissa on sentään ketju koneet eikä millään kuminauhalla.

    • mersumän

      kyllä mäkin mersunkannalla oon mersu on aina mersu

    • Ei köyhälle kasia

      Ai että joku kadehtisi jotain yli 10 vuotta vanhaa audi A8:a...hahaha enemmän ihmiset kadehtii jotain uutta autoa kun vanhaa pommia:) kyllä ihmiset tietää että se sun"hieno" audi maksaa vaan sen kympin eli saman verran ku dacia käytettynä:)

      • Pecos

        Morojentas ,kyllä asia on niin että kun itse näen esim..A8 Audin niin kyllä sitä kelpaa katsella vaikka olisi vanhempikin koska joka autoista ymmärtää niin tietää sen mitä se sisällään pitää, ja itselläni ei ole audia koska niillä pikku audeilla en halua ajaa mutta en ikipäivänä ostaisi dacia merkkistä autoa koska eihän se ole auto?? joku kulkine vaan ja ilmeisesti Romaniassa tehty?? varmasti luotettava??


    • ITSE KOKENUT

      Hyvän kasikoneisen Audin hankkiminen on kuin pelaisi lottoa. Jos saat 10-15 tonnin rahalla huolettoman V8- Audin niin mieletön tuuri on kyllä iskenyt. Jos haluut huolettomamman yksilön, sioita 30-40 tonnii autoon niin saa nuoremman, paremman ja niitä eivät vielä ole ne korttelirallaaja pojut räpeltäneet piloille. Noihin halpoihin V8 mallien korjaamiseen kun kuluu usein rahaa juurikin niin paljon että olisit hankkinut sillä rahalla suoraan tuollaisen kalliimman Audin.

    • 24234234224

      Audi A8 w12 myllyllä on se herkkujen herkku. 450heppaa renkailta ja vääntöä enemmän kuin naapurin valtrassa.. siitä on hyvä lähtä! Lisäksi kone on yllättävän bensapihi 6l koneeksi. Voisin jopa sanoa että vie vähempi kuin esim Volvo V70R 2.5l motsilla.

      Motarilla esim 140kmh(GPS) vauhdissa kierrokset 1900.. mites muilla? japskikippo alla ja rpm:t punasella motarilla..=D

    • ISI LEASING

      Tuollaisissa Audeissa ei kestä tekniikka, eli saat aina ajella pelkopäällä milloin hajoo käsiin ja sitten maksaa maltaita. Maalipinta hilseilee alumiinin päältä pois ja lokarin reunat ja ovien alareunat ovat sitten piloilla. EN SUOSITTELE.

      • esd5f46gh7

        Niin kyllähän monelta kalliin mallin himoitsijalta tahtoo helposti unohtuu että vaikka auto on iän myötä halventunut jo omalle kukkarolle sopivaksi niin näiden mallien ylläpito ja korjaukset kuitenkin ovat omalle kukkarolle sopimattoman korkealla tasolla verrattuna perus autoihin.


    • gegeeeg

      Miten joku voi verrata a8 audia ja daciaa? itse ajan ennemmin vanhalla a8 audilla kuin pakasta vedetyllä dacialla. Toinen on auto, jonka jälkeen ei tee mieli ajaa muilla ja toinen on nelipyöräinen, jonka jälkeen tekee mieli ajaa muulla. Ei helvata, onko daciassa edes sähköikkunoita tai keskuslukkoa? :D

      • 3423423

        Vanhasa Luxus autossa on luksusauton kulut. Kaikki kuluu eikä A8 ole poikkeus.

        Se on uskomattoman hieno auto mutta vanhana vie kaikki omistajan rahat kuten muutkin marginaaliautot missä on paljon erikoistekniikkaa.
        A8 tuntihinnoittelukin on pajalla kovempi kuin A6 tai muiden audien.


      • Villehuo

        A8:n ei ole onneksi tarjolla tuota pientä moottoria..


    • huonodiili

      Ei taida olla perse aukisen biili?

    • Janza56

      Vanha ketjuhan tämä jo on. Mutta laitetaan nyt vaan omakin mielipide jos tätä joku vielä lukee.
      Eli toissa vuotena ostin tuon d2 korisarjan audi a8:in 4.2 litran motilla. Vm 95 helvetin hienosti pelasi ja ne remontti kustannukset ei todellakaan ole niin pahoja mitä nämä tietämättömät antaa ymmärtää. Nyt vuosi sitten hain tollasen 2004 vm d3 sarjan A8:in 4.7 litran v8 motilla. Ja taas, huolrttomia kilometrejä ollut. Teetätin jakopää remontin heti kun sen hain. Alle tuhannella eurolla siitäkin selvittiin. Sen jälkeen ei ole olluy kuin joskus jotain sähkövikoja. Perkeleen tyytyväinen olen ollut molempiin audeihin. Suosittelen. Älkää kuunnelko näitä katleria a4sen kuljettajia jotka täällä A8:ia hylkii.

    • A8-mekaanikko

      Olen ajanut A8 audilla vuodesta 2006 lähtien. Malli on AFB moottorilla 2,5 TDi vm. 1998. Toin auton Saksasta. Alussa matka-ajossa kulutus oli n. 5,3 l/100 km. Loppuaikana kulutus kasvoi n. 6.8 l / 100 km. Audi A8 oli kyllä tosi hyvä ajaa. Jos itse ei osaa korjata, niin kalliiksi tulee. Kun tulee siitä huolimatta. Kaksi kertaa on mennyt moottorin lauhduttimen kautta nesteet vaihdelaatikkoon. Ensimmäisen kerran laatikon korjaus summa oli 2500 € ja toisella kerralla meni takuuseen. Uusi lauhdutin oli ostettu alkuperäis-liikkeestä, mikä hajosi kahden vuoden sisällä ja silloin korjauslaskun maksoi maahantuoja. Silloin audi liike asensi uuden tehdaskorjatun laatikon ja syylärin. Takuu summa oli melkein 10 tuhatta. Sitten menee 250 tuhannen kohdalla ruiskutuspumppu. Silloin muinoin vaihto-pumpun hinta oli reilu tonni. Sitten 350 tuhannen kohdalla menee nokka-akselit. Liikkeessä moottorin korjaus olisi ollut yli 10 tuhannen hintainen (annettu arvio). Itse tehtynä ja osat alkuperäisenä audi liikkeeltä yli 4000. Jos osat ostaa Ebay:n kautta n. 750 €. Tosin on varattava korjaus aikaa n. 1 kk. Mukavat stereot. Tosin loppuajasta särkyi äänen voimakkuuden säädin. Säädin toimi vain, kun auton sisätila oli lämmin, muuten äänet oli täysillä. 500 tuhatta ja sitten tuli sähkövika, joka laski kaikki sivulasit alas. Vika löytyi kuskin oven saranan kohdalta, jossa yksi paksu kaapeli oli mennyt poikki. Ja oli siinä kaikkea muutakin pientä. Jos on taito itse korjata niin kannattaa kyllä harkita vanhemmankin A8 ostoa. Jos taas on teetettävä kaikki huollot korjaamolla niin etsi työpaikka, jossa hankit hyvin. Kerkesin ajaa autolla alle sadasta tonnista melkein 600 tuhanteen asti, kun se "karkasi lepikkoon". Voin kertoa, että auto on kolaritilanteessa turvallinen. Itseäni en satuttanut, mutta auto kärsi suuren vaurion.

    • Anonyymi

      Det är nu bara så att en lyxbil kostar lyxpengar när den går sönder. Alla bilar får fel, men med god servicehistorik och förebyggande service kommer man mycket långt. Det är inte så att mera teknik automatiskt krångar mer, men det finns potential för det. Bl.a. infodisplayen som ska åka upp och ner har kugghjul av plast. Kylarens expansionskärl är plast och lär gå sönder i en fog. En massa andra plastdelar går sönder. Om det är något som man kunde önska att Audi gjort bättre så är det att inte tillverka delar i plast. Speciellt inte rörliga delar.

      Den som köper en sådan här bil får, om det som skrivits här ovanför stämmer för just den bilen, en mycket fin körupplevelse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe