MATKUSTAJIEN TYHMYYDET

GAASU GUSKI

-Seisoo pysäkillä tumput suorina ja luulee että pääsee kyytiin
-Nousee bussiin tukkii käytävät ja alkaa hakea lippua repusta
-Kysyy miksi hinnat on noussu vaikka ne nousi jo aikaa sitten
- Huutaa että avaa ovet vaikka itse unohti painaa stop nappia.
- Maksaa 50 eurolla(300mmk)ja haluaa lipun 2.50(15mmk)?
- Lukee metroa ja viskaa sen sitten lattialle ja on likaista
- Heittää mehupurkit lattialle vaikka on roskikset olemassa.
- Juoksee viimetipassa kun bussi jo liikkuu ja suutuu kun ..
- Kysyy meneekö Martsariin vaikka edessä lukee niin
- Haukkuu kuskia että bussi on myöhässä vaikka liikenne tökkii.
- Koittaa maksaa jälkikasvua lastenlipulle lapsi 17v
- Luulee että me kuskit ollaan tyhmiä ja uskotaan kaikkea
- Tässä vähän otteita jokapäiväisestä showsta.
- YTV BUSSIKUSKIT RULES!!!!!

41

1955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väärä apian

      Päätehtäväna on kuljettaa bussia turvallissti liikenteessä. Kuljettajan ei pidä ärsyyntyä hmisten hörhöilystä. Se otta kuljettajan nappiin ja hermot kiristyy. Se voi johtaa liikenneturvallisuuteen. On sääli että ei meillä enää ole erityisiä rahastajia jotka valvovat ihmisten tekoja busseissa ja ratikoissa. Silloin ennen muinoin kuljettajalla oli vaan ajaaminen edessä eikä mitään muuta.

    • Aasiakas

      www.aasiakas.net

    • ROMUREISKA

      Matkustajista puolet hulluja ja loput täysiä pöhköjä !!!!

      • reiskalle

        ja kuskeista suurinosa pelkkiä hulluja ja loput pöhköjä.


      • Vittupäääsikanatsi
        reiskalle kirjoitti:

        ja kuskeista suurinosa pelkkiä hulluja ja loput pöhköjä.

        Kuskit on ihan v ittupäitä.


    • rosegarnet

      - Montako käytävää siinä bussissa on ja onko se niin vaarallista jos yksi matkustaja koko työpäivän sadoista pysähtyy siihen hetkeksi. Varmaan jollakin on hyvä syy jos se lippu ei ole esillä, moni pelkää hukkaavansa sen.
      - Läheskään kaikki matkustajat eivät käytä julkisia päivittäin ja ne jotka harvemmin kulkevat eivät välttämättä kiinnitä huomioita jos lehdessä on joku päivä ilmoitettu lippujen hinnan noususta. Ajankohdalla ei väliä mutta toki kuljettaja osaa kertoa miksi hintoja nostetaan?
      - Aika usein matkustaja luulee painaneensa sitä nappia muttei ole huomannut ettei viesti ole mennyt eteenpäin auton sähköjohtoja pitkin kuljettajalle ja muille matkustajille.
      - Sitä 50 euron seteliä ei ole pakko ottaa vastaan (eikä sen arvo sentään miljoonia markkoja ole) ja siitä voi sanoa ihan ystävällisesti, ei ongelma tämäkään
      - Ehkä se lehti kuitenkin jätetään penkille josta se putoaa lattialle kun kuljettaja kaahaa mutkissa
      - Kuljettaja voi pysäkillä/päättärillä katsella ympärille vieläkö on tulijoita. Jos ei joka juoksijaa huomaa niin sittenhän ei voi mitään, ei auta matkustajan eikä kuljettajan suuttuminen
      - Onko vaikea vastata matkustajan kysymykseen, oli se mitä tahansa? Jos matkustaja ei ole nähnyt mitä edessä lukee tai haluaa varmistaa että astuu oikeaan bussiin, onko hän sen huonompi kun ei osaa lukea kuskin ajatuksia?
      - Harvoin matkustajat haukkuvat kuljettajaa myöhässäolosta, useimmiten vain tarkistavat mikä vuoro on kyseessä. Kyllä normaalijärjellä varustetut ihmiset ymmärtävät ettei bussi kulje sen nopeammin kuin muu liikennevirta mutta matkustajahan ei voi tietää myöhästymisen syytä, asialliseen (ja asiattomaankin) kysymykseen asiallinen vastaus
      - Matkustaja voi olla kotoisin ihan muualta ja yrittää ensimmäistä kertaa selvitä julkisilla määränpäähänsä. EI ole tyhmyyttä jos ei tiedä joka kaupungin käytäntöä paikallisliikenteessä, me kuljettajat olemme sitä varten!
      Ei ole tyhmää kysymystä, se mikä kuljettajalle voi olla itsestään selvä asia voi olla täysin vieras vuosia säännöllisesti julkisia käyttäneelle.

      • LIPPUKO UNOHTUI?

        SELITYKSEN MAKUA EI ONNISTU!


        Suomalainen valittaja kaikki tyyni

        Kuljettajat koittakaa jaksaa!


      • tyttokuski

        Olisikin vain yksi matkustaja työpäivän aikana kun tukkiin käytävän muilta matkustajilta näitä on useita päivän aikan...Myös näitä lipun kaivajia on todella paljon, yleensä lippu on repun pohjalla tai sitten yllätys takin taskussa kun ensin on reppu käännetty ylös alas, Huvittavinta lipun hinnan ihmettelijä oli kun eräs mies ihmetteli lipun hinnan nousua esim. "kylläpäs se on noussut kun pyysin 4.20, ennen se makso 3.50, haloo mies oli viimeksi käyttänyt bussia 1.5 vuotta sitten... olis kysyny.. samoin kun rahalla maksettaessa, kukkaroa kaivetaan vasta siinä vaiheessa kun kysytään lipun hintaa... 10:llä varmasti pääsee johonkin... tai 5 e:lla... sitten kun pitäisi lähteä joku kaivaa vielä 10 senttisiä kukkarostaan.. en voi lähteä liikkeelle kun asiakas seisoo rahastussillalla...

        Autosta pois lähtiessä, kerätään kamat vasta kun auto seissyt pysäkillä about 10 sekunttia... pitääkö ne kamat levittää pitkin penkkejä? Ihmisillä ei ole kiire autoon eikä sieltä pois, mutta tämä myös vaikuttaa linjan myöhästymiseen.

        Pysäkillä seisoo paljon ihmisiä tumput suorina, ihmettelevät miksi bussi ei pysähtynyt, en voi joka pysäkille pysähtyä tiedustelemaan onko kyytiin tulijoita... ihan simppeli juttu se käden heilautus. Nappia painetaan pysäkin kohdalla ja kitistään kun joutuu seuraavalle... Kaikki roskat heitetään lattialle tai tungetaan penkkien väliin pizzalaatikoista lähtien. Yleensä matkustaja katsoo mitä kyltissä lukee ja sen lisäksi kysyy mihin bussi menee. Kyllä matkustajat haukkuu USEIN kuljettajaa linjan myöhästymisestä, eivät tiedä mikä vuoro on kyseessä eivätkä osaa lukea aikatauluja, En ole kävelevä aikataulu, en tiedä milloin menee bussi 13 jonnekkin tai milloin bussi 15 tulee jostain, lähtöjä on tuhansia ja tuhansia, samoin bussilinjoja... riittää kun tiedän mitä vuoroja itse ajan mistä ja mihin...


      • rosegarnet
        tyttokuski kirjoitti:

        Olisikin vain yksi matkustaja työpäivän aikana kun tukkiin käytävän muilta matkustajilta näitä on useita päivän aikan...Myös näitä lipun kaivajia on todella paljon, yleensä lippu on repun pohjalla tai sitten yllätys takin taskussa kun ensin on reppu käännetty ylös alas, Huvittavinta lipun hinnan ihmettelijä oli kun eräs mies ihmetteli lipun hinnan nousua esim. "kylläpäs se on noussut kun pyysin 4.20, ennen se makso 3.50, haloo mies oli viimeksi käyttänyt bussia 1.5 vuotta sitten... olis kysyny.. samoin kun rahalla maksettaessa, kukkaroa kaivetaan vasta siinä vaiheessa kun kysytään lipun hintaa... 10:llä varmasti pääsee johonkin... tai 5 e:lla... sitten kun pitäisi lähteä joku kaivaa vielä 10 senttisiä kukkarostaan.. en voi lähteä liikkeelle kun asiakas seisoo rahastussillalla...

        Autosta pois lähtiessä, kerätään kamat vasta kun auto seissyt pysäkillä about 10 sekunttia... pitääkö ne kamat levittää pitkin penkkejä? Ihmisillä ei ole kiire autoon eikä sieltä pois, mutta tämä myös vaikuttaa linjan myöhästymiseen.

        Pysäkillä seisoo paljon ihmisiä tumput suorina, ihmettelevät miksi bussi ei pysähtynyt, en voi joka pysäkille pysähtyä tiedustelemaan onko kyytiin tulijoita... ihan simppeli juttu se käden heilautus. Nappia painetaan pysäkin kohdalla ja kitistään kun joutuu seuraavalle... Kaikki roskat heitetään lattialle tai tungetaan penkkien väliin pizzalaatikoista lähtien. Yleensä matkustaja katsoo mitä kyltissä lukee ja sen lisäksi kysyy mihin bussi menee. Kyllä matkustajat haukkuu USEIN kuljettajaa linjan myöhästymisestä, eivät tiedä mikä vuoro on kyseessä eivätkä osaa lukea aikatauluja, En ole kävelevä aikataulu, en tiedä milloin menee bussi 13 jonnekkin tai milloin bussi 15 tulee jostain, lähtöjä on tuhansia ja tuhansia, samoin bussilinjoja... riittää kun tiedän mitä vuoroja itse ajan mistä ja mihin...

        kyllä se matkustajien toiminta vaikuttaa negatiiviselta tasan sen verran kun itse sen antaa vaikuttaa. Jos kaikkea alkaa ottamaan henkilökohtaisesti niin kyllä työnteosta tulee vaikeaa. Et ole varmaan kauaa kuljettajana ollut kun stressaat kaikesta, tosiasia on ettet voi vaikuttaa matkustajien tekemisiin, omaasi kyllä. Minua ei ole haukuttu myöhässä olosta, on usein kyllä kysytty mikä vuoro on kyseessä ja onko myöhässä tai todettu että taitaa olla vähän myöhässä. Olisiko kyse siitä että oma suhtautumisení vaikuttaa sekä matkustajien mielentilaan että omaan viihtyvyyteeni?


      • aivan oikeassa!
        LIPPUKO UNOHTUI? kirjoitti:

        SELITYKSEN MAKUA EI ONNISTU!


        Suomalainen valittaja kaikki tyyni

        Kuljettajat koittakaa jaksaa!

        Pahimmanlajin valittajia nämä bussikuskit. Jos ne ei valita asiakkaidensa käytöksestä, niin ne vittuilee toisilleen, mm. siitä jos toinen on töissä toisessa firmassa. Kaikki pitäisi tehdä niin kuin nämä suvaitsevaisuuden ja terveyden perikuvat haluavat.


      • GAASU GUSKI
        rosegarnet kirjoitti:

        kyllä se matkustajien toiminta vaikuttaa negatiiviselta tasan sen verran kun itse sen antaa vaikuttaa. Jos kaikkea alkaa ottamaan henkilökohtaisesti niin kyllä työnteosta tulee vaikeaa. Et ole varmaan kauaa kuljettajana ollut kun stressaat kaikesta, tosiasia on ettet voi vaikuttaa matkustajien tekemisiin, omaasi kyllä. Minua ei ole haukuttu myöhässä olosta, on usein kyllä kysytty mikä vuoro on kyseessä ja onko myöhässä tai todettu että taitaa olla vähän myöhässä. Olisiko kyse siitä että oma suhtautumisení vaikuttaa sekä matkustajien mielentilaan että omaan viihtyvyyteeni?

        Mua vaan pistää naurattaa ku katselee tätä ihmiselämän suurta kirjoa.Meitä on joka bussiin ja jotta tätä työtä voi tehdä on oltava hyvät hermot ja pitkä pinna.


    • matkustaja

      totta,ei käy kateeks teidän duuni.Kyllä suurin osa matkustajista on just tommosia helvetin pösilöitä,toinen asia mitä en jaksa käsittää on tää vuosikausia jatkunut kirjottelu lehtien palstoilla onko kuski sanonut huomenta vai ei.Mitä helvetin paskan jauhamista,eiköhän se kuskin työ ole siirtää ihmiset paikasta A paikkaan B.Koittakaa kestää,ei monesta olis tohon duuniin.
      ,

      • Maikka M

        Tässä näitä d-kortin vaatimuksia näin alkuun


        D-luokka

        Ajokorttivaatimus

        Linja-autot ja muut ajoneuvot

        * joissa on kuljettajan lisäksi tilaa useammalle kuin kahdeksalle henkilölle
        * sekä ajoneuvoyhdistelmät, joiden vetoauto kuuluu tähän luokkaan ja joissa hinattavan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 750 kg.

        D - luokan kuljettajantutkinto
        Tutkintoon pääsemisen edellytykset :

        1. Tutkinnon suorittaja on saanut tutkinnon luokkaa vastaavan kuljettajaopetuksen ja hänellä on vähintään B-luokan Suomessa saatu ajo-oikeus tai ulkomailla annettu vastaavan luokan ajokortti; tai
        2. tutkinnon suorittajalla on:
        a) D-luokan tutkintoa suoritettaessa C1-, C- tai D1-luokan ajo-oikeus; ja
        b) voimassa oleva kuljettajan ammattipätevyys ja hän on saanut sitä täydentävän määrän tutkinnon luokkaa varten vaadittavaa kuljettajaopetusta; taikka
        3. tutkinnon suorittajalla on tai on ollut Suomessa saatu tutkinnon luokkaa vastaava ajo-oikeus tai ulkomailla annettu vastaavan luokan ajokortti.
        4. Tutkinnon suorittaja on tutkintoa edeltävän viiden vuoden aikana ajanut päätoimisesti liikenteessä vähintään vuoden autoa, jonka kokonaismassa on vähintään 12 000 kg, ja saanut täydentävän määrän kuljettajaopetusta ( 5h teoriaa 10h ajo-opetusta. Huom! Tämä mahdollisuus on voimassa 10.9.2013 saakka.

        Ajokokeessa käytettävä ajoneuvo:(LMp 14 §)

        * linja-auton rekisteröity kokonaismassa on vähintään 10 000 kg
        * pituus on vähintään 10 metriä, leveys 2,40 metriä
        * rakenteellinen nopeus on vähintään 80 km/h
        * ajoneuvossa on oltava lukkiintumattomat jarrut ja ajopiirturi
        * jos tutkinnon suorittaa automaattivaihteisella ajoneuvolla, saa ajo-oikeuden vain automaattivaihteiselle ajoneuvolle ko. luokassa
        * ns. robottivaihteistolla varustettua ajoneuvoa ei voida käyttää tutkinnossa

        Tutkinto:

        * teoriakoe: 10 kpl D-luokkaa koskevaa kysymystä
        * ajokoe: AKE:n ohjeiden mukaisesti, kesto 60 min


        "Helppoa eikö totta" ?


      • se vaikeaa?
        Maikka M kirjoitti:

        Tässä näitä d-kortin vaatimuksia näin alkuun


        D-luokka

        Ajokorttivaatimus

        Linja-autot ja muut ajoneuvot

        * joissa on kuljettajan lisäksi tilaa useammalle kuin kahdeksalle henkilölle
        * sekä ajoneuvoyhdistelmät, joiden vetoauto kuuluu tähän luokkaan ja joissa hinattavan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 750 kg.

        D - luokan kuljettajantutkinto
        Tutkintoon pääsemisen edellytykset :

        1. Tutkinnon suorittaja on saanut tutkinnon luokkaa vastaavan kuljettajaopetuksen ja hänellä on vähintään B-luokan Suomessa saatu ajo-oikeus tai ulkomailla annettu vastaavan luokan ajokortti; tai
        2. tutkinnon suorittajalla on:
        a) D-luokan tutkintoa suoritettaessa C1-, C- tai D1-luokan ajo-oikeus; ja
        b) voimassa oleva kuljettajan ammattipätevyys ja hän on saanut sitä täydentävän määrän tutkinnon luokkaa varten vaadittavaa kuljettajaopetusta; taikka
        3. tutkinnon suorittajalla on tai on ollut Suomessa saatu tutkinnon luokkaa vastaava ajo-oikeus tai ulkomailla annettu vastaavan luokan ajokortti.
        4. Tutkinnon suorittaja on tutkintoa edeltävän viiden vuoden aikana ajanut päätoimisesti liikenteessä vähintään vuoden autoa, jonka kokonaismassa on vähintään 12 000 kg, ja saanut täydentävän määrän kuljettajaopetusta ( 5h teoriaa 10h ajo-opetusta. Huom! Tämä mahdollisuus on voimassa 10.9.2013 saakka.

        Ajokokeessa käytettävä ajoneuvo:(LMp 14 §)

        * linja-auton rekisteröity kokonaismassa on vähintään 10 000 kg
        * pituus on vähintään 10 metriä, leveys 2,40 metriä
        * rakenteellinen nopeus on vähintään 80 km/h
        * ajoneuvossa on oltava lukkiintumattomat jarrut ja ajopiirturi
        * jos tutkinnon suorittaa automaattivaihteisella ajoneuvolla, saa ajo-oikeuden vain automaattivaihteiselle ajoneuvolle ko. luokassa
        * ns. robottivaihteistolla varustettua ajoneuvoa ei voida käyttää tutkinnossa

        Tutkinto:

        * teoriakoe: 10 kpl D-luokkaa koskevaa kysymystä
        * ajokoe: AKE:n ohjeiden mukaisesti, kesto 60 min


        "Helppoa eikö totta" ?

        D-luokka

        Ajokorttivaatimus

        Linja-autot ja muut ajoneuvot

        * joissa on kuljettajan lisäksi tilaa useammalle kuin kahdeksalle henkilölle
        * sekä ajoneuvoyhdistelmät, joiden vetoauto kuuluu tähän luokkaan ja joissa hinattavan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 750 kg.

        Tottakai pitää olla auto.

        D - luokan kuljettajantutkinto
        Tutkintoon pääsemisen edellytykset :

        1. Tutkinnon suorittaja on saanut tutkinnon luokkaa vastaavan kuljettajaopetuksen ja hänellä on vähintään B-luokan Suomessa saatu ajo-oikeus tai ulkomailla annettu vastaavan luokan ajokortti; tai
        2. tutkinnon suorittajalla on:
        a) D-luokan tutkintoa suoritettaessa C1-, C- tai D1-luokan ajo-oikeus; ja
        b) voimassa oleva kuljettajan ammattipätevyys ja hän on saanut sitä täydentävän määrän tutkinnon luokkaa varten vaadittavaa kuljettajaopetusta; taikka
        3. tutkinnon suorittajalla on tai on ollut Suomessa saatu tutkinnon luokkaa vastaava ajo-oikeus tai ulkomailla annettu vastaavan luokan ajokortti.
        4. Tutkinnon suorittaja on tutkintoa edeltävän viiden vuoden aikana ajanut päätoimisesti liikenteessä vähintään vuoden autoa, jonka kokonaismassa on vähintään 12 000 kg, ja saanut täydentävän määrän kuljettajaopetusta ( 5h teoriaa 10h ajo-opetusta. Huom! Tämä mahdollisuus on voimassa 10.9.2013 saakka.

        Tottakai pitää olla ollut B-kortti ennen kuin voi ajaa D-kortin.

        Ajokokeessa käytettävä ajoneuvo:(LMp 14 §)

        * linja-auton rekisteröity kokonaismassa on vähintään 10 000 kg
        * pituus on vähintään 10 metriä, leveys 2,40 metriä
        * rakenteellinen nopeus on vähintään 80 km/h
        * ajoneuvossa on oltava lukkiintumattomat jarrut ja ajopiirturi
        * jos tutkinnon suorittaa automaattivaihteisella ajoneuvolla, saa ajo-oikeuden vain automaattivaihteiselle ajoneuvolle ko. luokassa
        * ns. robottivaihteistolla varustettua ajoneuvoa ei voida käyttää tutkinnossa


        Ei kai kuitenkaan tarvitse itse omistaa kyseistä ajoneuvoa?

        Tutkinto:

        * teoriakoe: 10 kpl D-luokkaa koskevaa kysymystä
        * ajokoe: AKE:n ohjeiden mukaisesti, kesto 60 min


        "Helppoa eikö totta" ?

        Oli kyllä helppoa.


      • tyttökuski
        se vaikeaa? kirjoitti:

        D-luokka

        Ajokorttivaatimus

        Linja-autot ja muut ajoneuvot

        * joissa on kuljettajan lisäksi tilaa useammalle kuin kahdeksalle henkilölle
        * sekä ajoneuvoyhdistelmät, joiden vetoauto kuuluu tähän luokkaan ja joissa hinattavan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 750 kg.

        Tottakai pitää olla auto.

        D - luokan kuljettajantutkinto
        Tutkintoon pääsemisen edellytykset :

        1. Tutkinnon suorittaja on saanut tutkinnon luokkaa vastaavan kuljettajaopetuksen ja hänellä on vähintään B-luokan Suomessa saatu ajo-oikeus tai ulkomailla annettu vastaavan luokan ajokortti; tai
        2. tutkinnon suorittajalla on:
        a) D-luokan tutkintoa suoritettaessa C1-, C- tai D1-luokan ajo-oikeus; ja
        b) voimassa oleva kuljettajan ammattipätevyys ja hän on saanut sitä täydentävän määrän tutkinnon luokkaa varten vaadittavaa kuljettajaopetusta; taikka
        3. tutkinnon suorittajalla on tai on ollut Suomessa saatu tutkinnon luokkaa vastaava ajo-oikeus tai ulkomailla annettu vastaavan luokan ajokortti.
        4. Tutkinnon suorittaja on tutkintoa edeltävän viiden vuoden aikana ajanut päätoimisesti liikenteessä vähintään vuoden autoa, jonka kokonaismassa on vähintään 12 000 kg, ja saanut täydentävän määrän kuljettajaopetusta ( 5h teoriaa 10h ajo-opetusta. Huom! Tämä mahdollisuus on voimassa 10.9.2013 saakka.

        Tottakai pitää olla ollut B-kortti ennen kuin voi ajaa D-kortin.

        Ajokokeessa käytettävä ajoneuvo:(LMp 14 §)

        * linja-auton rekisteröity kokonaismassa on vähintään 10 000 kg
        * pituus on vähintään 10 metriä, leveys 2,40 metriä
        * rakenteellinen nopeus on vähintään 80 km/h
        * ajoneuvossa on oltava lukkiintumattomat jarrut ja ajopiirturi
        * jos tutkinnon suorittaa automaattivaihteisella ajoneuvolla, saa ajo-oikeuden vain automaattivaihteiselle ajoneuvolle ko. luokassa
        * ns. robottivaihteistolla varustettua ajoneuvoa ei voida käyttää tutkinnossa


        Ei kai kuitenkaan tarvitse itse omistaa kyseistä ajoneuvoa?

        Tutkinto:

        * teoriakoe: 10 kpl D-luokkaa koskevaa kysymystä
        * ajokoe: AKE:n ohjeiden mukaisesti, kesto 60 min


        "Helppoa eikö totta" ?

        Oli kyllä helppoa.

        "Tutkinnon suorittaja on tutkintoa edeltävän viiden vuoden aikana ajanut päätoimisesti liikenteessä vähintään vuoden autoa, jonka kokonaismassa on vähintään 12 000 kg, ja saanut täydentävän määrän kuljettajaopetusta ( 5h teoriaa 10h ajo-opetusta. Huom! Tämä mahdollisuus on voimassa 10.9.2013 saakka."

        pointti tähän kohtaan, itse en ollut ajanut 5 vuotta päätoimisesti isoa autoa vaan korotin B -> C 8 ajotuntia teoria inssi ja sitten D johon kuului 60 ajotuntia ja 20 seurantatuntia... sekä 8 kk kurssi.... eli kaikki eivät mene ton kaavan mukaan..

        Ja voin kertoa, ei ollut helppoa ku heinän teko... silloin..


      • Oppipoikakin
        tyttökuski kirjoitti:

        "Tutkinnon suorittaja on tutkintoa edeltävän viiden vuoden aikana ajanut päätoimisesti liikenteessä vähintään vuoden autoa, jonka kokonaismassa on vähintään 12 000 kg, ja saanut täydentävän määrän kuljettajaopetusta ( 5h teoriaa 10h ajo-opetusta. Huom! Tämä mahdollisuus on voimassa 10.9.2013 saakka."

        pointti tähän kohtaan, itse en ollut ajanut 5 vuotta päätoimisesti isoa autoa vaan korotin B -> C 8 ajotuntia teoria inssi ja sitten D johon kuului 60 ajotuntia ja 20 seurantatuntia... sekä 8 kk kurssi.... eli kaikki eivät mene ton kaavan mukaan..

        Ja voin kertoa, ei ollut helppoa ku heinän teko... silloin..

        Ihmiset kuvittelee kaikkea.Koulutus oli vaativaa ja täsmällistä.


      • rosegarnet
        tyttökuski kirjoitti:

        "Tutkinnon suorittaja on tutkintoa edeltävän viiden vuoden aikana ajanut päätoimisesti liikenteessä vähintään vuoden autoa, jonka kokonaismassa on vähintään 12 000 kg, ja saanut täydentävän määrän kuljettajaopetusta ( 5h teoriaa 10h ajo-opetusta. Huom! Tämä mahdollisuus on voimassa 10.9.2013 saakka."

        pointti tähän kohtaan, itse en ollut ajanut 5 vuotta päätoimisesti isoa autoa vaan korotin B -> C 8 ajotuntia teoria inssi ja sitten D johon kuului 60 ajotuntia ja 20 seurantatuntia... sekä 8 kk kurssi.... eli kaikki eivät mene ton kaavan mukaan..

        Ja voin kertoa, ei ollut helppoa ku heinän teko... silloin..

        Yleisin tapa hankkia D-kortti on käydä kurssi eli hankkia se koulutus joka oli säännöissä ensimmäisissä ehdoissa ja jota ilman ei työllisty.
        Se 5 vuoden ajokokemus raskaalla ajoneuvolla on vain vaihtoehto, luepa uudelleen.


      • Bussikuski10
        Oppipoikakin kirjoitti:

        Ihmiset kuvittelee kaikkea.Koulutus oli vaativaa ja täsmällistä.

        Sieltähän pääsee vaikka kuka läpi....missä se vaativuus näkyy? Näin sen ihan omilla silmillä.


      • 1 2 3 09 54 861
        Oppipoikakin kirjoitti:

        Ihmiset kuvittelee kaikkea.Koulutus oli vaativaa ja täsmällistä.

        Kuinkakohan monet kokemattomat kuljettajat pääsee esim pks bussiVirmoihin ihan vaan ajamalla D-kortin ja suorittamalla ammattipätevyyden?
        KErtokaa kokemuksistanne, olisin kiinnostunut!


      • rosegarnet kirjoitti:

        Yleisin tapa hankkia D-kortti on käydä kurssi eli hankkia se koulutus joka oli säännöissä ensimmäisissä ehdoissa ja jota ilman ei työllisty.
        Se 5 vuoden ajokokemus raskaalla ajoneuvolla on vain vaihtoehto, luepa uudelleen.

        "Tutkinnon suorittaja on tutkintoa edeltävän viiden vuoden aikana ajanut päätoimisesti liikenteessä vähintään vuoden autoa, jonka kokonaismassa on vähintään 12 000 kg". Siis ei 5 vuotta, vaan 1 vuosi viimeisen 5 vuoden aikana...


    • lolololololol

      Näittän valittavien kuskien mielestä olis varmaan parempi jos matkustajat menisivät omilla kyydeillään. Voisivat sitten nämä katujen kunkut ajella isoilla tyhjillä autoilla mukavasti, ja pysyisivät aikatauluissakin paremmin ilman ärsyttäviä matkustajia.

      Vois kyllä työt loppua aika nopsaan. Tiedä, että sinä teet sitä työtäsi matkustajia varten. Matkustaja ei tule kyytiin siksi että bussi kulkisi tai että sinulla olisi töitä.

      • Bussi Kössi

        Stadilaiset nämä paljasjalkaiset osaa kulkea julkisilla kun taas nää maalaiset jotka on niin tatilaisia niin tatilaisia heitä vaivaa vitutus joka purkautuu ainaisena valittamisena.Menkää juntit peilin eteen ja katsokaa olisko siell'ä se syy miks suksi ei luista.
        Kliffaa suvea kuskeille ja koittakaa kestää!


      • kakolanrunkku

        Iso D aikavaikea kokonaisuudessaan, turhaa irvit mene kokeilemaan esim. työtehoseura järjestää koulutusta.Mielestäni aika heppoisalla kokemuksella saa ajooikeuden,johtuukohan "työvoimapulasta" lisäksi monet alan työnantajat eivät noudata alalla olevaa yleissitovaa työehtosopimusta kaiken huipuksi! työaika lakeja rikotaan yleisesti ym. kuskit aika hyvä läpileikkaus suomalaisista miehistä ja naisista.myös ulkolaisia löytyy, suostuvat setelin kuvat silmissä pellenpalkalla töihin säälittävää...lisäksi on nämä prossapalkka huijarit.et tervetuloa kokeilemaan. kyllä suomalainen kuski asiakaspalvelun osaa,osaako matkustajat käyttäytyä se on eri asia,tilausajo hommia tehneenä voin sanoa että suomalaista ihmistä typerämpää saa hakea eri kansallisuuksien joukosta. turvallista matkaa!


      • Venkula<
        kakolanrunkku kirjoitti:

        Iso D aikavaikea kokonaisuudessaan, turhaa irvit mene kokeilemaan esim. työtehoseura järjestää koulutusta.Mielestäni aika heppoisalla kokemuksella saa ajooikeuden,johtuukohan "työvoimapulasta" lisäksi monet alan työnantajat eivät noudata alalla olevaa yleissitovaa työehtosopimusta kaiken huipuksi! työaika lakeja rikotaan yleisesti ym. kuskit aika hyvä läpileikkaus suomalaisista miehistä ja naisista.myös ulkolaisia löytyy, suostuvat setelin kuvat silmissä pellenpalkalla töihin säälittävää...lisäksi on nämä prossapalkka huijarit.et tervetuloa kokeilemaan. kyllä suomalainen kuski asiakaspalvelun osaa,osaako matkustajat käyttäytyä se on eri asia,tilausajo hommia tehneenä voin sanoa että suomalaista ihmistä typerämpää saa hakea eri kansallisuuksien joukosta. turvallista matkaa!

        Kyllä noita suun pieksijöitä riittää ja kotimainen asiakas on just sellane ku sanoit!


      • diplomi-insinyöri
        Venkula< kirjoitti:

        Kyllä noita suun pieksijöitä riittää ja kotimainen asiakas on just sellane ku sanoit!

        Kuskin tehtävä on vaan ajaa. Matkustajat voi vetää vitun päähänsä. ei pahalööa


      • RR-Lady
        diplomi-insinyöri kirjoitti:

        Kuskin tehtävä on vaan ajaa. Matkustajat voi vetää vitun päähänsä. ei pahalööa

        Naurettavia nämä pösilöt, jotka toitottavat, että linja-autonkuljettaja on asiakaspalvelija. Onhan se, mutta ei hänellä ole aikaa palvella jokaista kuin kuningasta aina hyymyssä suin, vaikka asiakkaista monet ovat huonostikäyttäytyviä typeryksiä. Te, jotka haluatte huomiota ja yksilöllistä palvelua: menkää taksilla! Vai oletteko siihen liian pihejä?

        Itse kuljen autolla, ettei tarvitse kuunnella typerien ihmisten kailotusta kännykkäänsä työmatkan aikana.


      • toimii kyllä
        RR-Lady kirjoitti:

        Naurettavia nämä pösilöt, jotka toitottavat, että linja-autonkuljettaja on asiakaspalvelija. Onhan se, mutta ei hänellä ole aikaa palvella jokaista kuin kuningasta aina hyymyssä suin, vaikka asiakkaista monet ovat huonostikäyttäytyviä typeryksiä. Te, jotka haluatte huomiota ja yksilöllistä palvelua: menkää taksilla! Vai oletteko siihen liian pihejä?

        Itse kuljen autolla, ettei tarvitse kuunnella typerien ihmisten kailotusta kännykkäänsä työmatkan aikana.

        molempiin suuntiin.

        "Naurettavia nämä pösilöt, jotka toitottavat, että linja-autonkuljettaja on asiakaspalvelija."

        Ei, ei todellakaan ole! Ne on just niitä pösilöitä.

        "Onhan se, mutta ei hänellä ole aikaa palvella jokaista kuin kuningasta aina hyymyssä suin.."

        Ei todellakaan. naama kurtussa vasemmalle katsoen, mutta annas olla kun tulee joku hyvännäköinen tyttölapsi kyytiin! Jo alkaa hymyä lytymään! Päivää!
        Mitä ittua! Luuleeks se saavansa pesää?

        "...vaikka asiakkaista monet ovat huonostikäyttäytyviä typeryksiä..."

        Typeryksistä tiedä, mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan... Juoksuta vaan, urahtele keskenäs, minulle olet kuin rasvainen koneen osa...


      • otas ny iisisti
        toimii kyllä kirjoitti:

        molempiin suuntiin.

        "Naurettavia nämä pösilöt, jotka toitottavat, että linja-autonkuljettaja on asiakaspalvelija."

        Ei, ei todellakaan ole! Ne on just niitä pösilöitä.

        "Onhan se, mutta ei hänellä ole aikaa palvella jokaista kuin kuningasta aina hyymyssä suin.."

        Ei todellakaan. naama kurtussa vasemmalle katsoen, mutta annas olla kun tulee joku hyvännäköinen tyttölapsi kyytiin! Jo alkaa hymyä lytymään! Päivää!
        Mitä ittua! Luuleeks se saavansa pesää?

        "...vaikka asiakkaista monet ovat huonostikäyttäytyviä typeryksiä..."

        Typeryksistä tiedä, mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan... Juoksuta vaan, urahtele keskenäs, minulle olet kuin rasvainen koneen osa...

        Jussina tuollaene kiukku voe tokkiinsa.


      • viestiketjuun
        toimii kyllä kirjoitti:

        molempiin suuntiin.

        "Naurettavia nämä pösilöt, jotka toitottavat, että linja-autonkuljettaja on asiakaspalvelija."

        Ei, ei todellakaan ole! Ne on just niitä pösilöitä.

        "Onhan se, mutta ei hänellä ole aikaa palvella jokaista kuin kuningasta aina hyymyssä suin.."

        Ei todellakaan. naama kurtussa vasemmalle katsoen, mutta annas olla kun tulee joku hyvännäköinen tyttölapsi kyytiin! Jo alkaa hymyä lytymään! Päivää!
        Mitä ittua! Luuleeks se saavansa pesää?

        "...vaikka asiakkaista monet ovat huonostikäyttäytyviä typeryksiä..."

        Typeryksistä tiedä, mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan... Juoksuta vaan, urahtele keskenäs, minulle olet kuin rasvainen koneen osa...

        oikeassa niin metsä vasta kun huutaa ja sellaiset kuljettajat minkälaisksi omalla käyttäytymisellä kuljettajat haluatte. Henkilökohtaisest poistan kaikki huutajat /venkoilijat autosta oli vuorokauden aika mikaä tahansa,sotkijat poliisin pakeille jotta saadan siivous rahat pois. Helveti iso osa matkustajista on valitettavasti sivistymättömiä moukkia jotka ovat kuin tynnyrissä kasvaneita ylimielisiä nirppanokkia


      • korkea aika?
        viestiketjuun kirjoitti:

        oikeassa niin metsä vasta kun huutaa ja sellaiset kuljettajat minkälaisksi omalla käyttäytymisellä kuljettajat haluatte. Henkilökohtaisest poistan kaikki huutajat /venkoilijat autosta oli vuorokauden aika mikaä tahansa,sotkijat poliisin pakeille jotta saadan siivous rahat pois. Helveti iso osa matkustajista on valitettavasti sivistymättömiä moukkia jotka ovat kuin tynnyrissä kasvaneita ylimielisiä nirppanokkia

        Olisiko jo korkea aika vaihtaa alaa?


      • nimessä
        korkea aika? kirjoitti:

        Olisiko jo korkea aika vaihtaa alaa?

        kannata alaa vaihtaa asiakkaat pitää saada tajuamaan etteivät he ole jumalia ja heidä pitää myös noudattaa sääntöjä ja hyviä tapoja ja mikäli ei kykene siihen pitää olla valmis maksaan korkeimman mukaan ( suuri osa sioista on matkustamon puolella kuitenkin).


      • rupean tutkijaksi!!!
        korkea aika? kirjoitti:

        Olisiko jo korkea aika vaihtaa alaa?

        Alan vaihto ja alan vaihto!!!Olen itse kokeillut taksia,rekkaa,ollu putkimiehenä,lvi-myyjänä,matkailuajoneuvokauppiaana,ajanu ambulanssia ja ollu huumehoitoyksikössä yöhoitajan tehtävissä samoin lastenkodissa.ja nyt dösän puikoissa ja asiakkaat samanlaisia mulkvisteja aikuiset kuin esim lastenkodin kakarat"mää en ala,sä oot vittu idiootti kun oot myöhässä"Eli kiitosta ei suomalainen osaa vaan antaa ei sitte millään,juntteja kun ollaan.Okei sairaita ihmisiä kulkee joukkoliikenteessä entistä enemmän kiitos avohoidon ja porvarihallituksen.Mutta yleensä ne valittaa ketkä asiakaspalvelutyötä eivät tee,asuntovelallinen,viinintissuttelija pikkukymppisavolainen piällysmies ekonomi on valittajan perikuva eli tyyppi joka ei oikeita duuneja ole tehnyt koskaan.Olin hoitajana kaikki oli hoitajan syytä kun ei kerkiä,anteeksi että oli liian vähän porukkaa töissä,taksia ajoin aina ajoin liian pitkän kautta ja on niin kallista,matkailuautoja myydessäni olin huijari kun 30 000 auto ei ole uuden veroinen,kytkin levisi virh,käytön takia sekin myyjän vika,lvi-myyjänä aina kuulema myin liian kallista kolme euroa olis alennusta saatava ja eikö ne saunakivet kuulu siihen sadevesiviemärin mukaan kun oon aina teiltä ostanu??ja niin eespäin..kyllä oikeasti vituttaa kun mistään ei kukaan kiitä tai väärin..kerran sain suklaarasian mummolta kun olin hoitanut hänen miehensä loppuun saakka arvokkaasti olihan hän veteraani.Ja heitäkään ei arvosteta meillä,me kiittämättömät ääliöt tuhotaan sekin mitä he sotivat meille!!!Kyllä me ollaaan juntteja viimeisen päälle ja tähänkin joku neropatti keksii vastauksen!!"oot väärissä hommissa"!!!!


      • allalla pitkään ollu
        Bussi Kössi kirjoitti:

        Stadilaiset nämä paljasjalkaiset osaa kulkea julkisilla kun taas nää maalaiset jotka on niin tatilaisia niin tatilaisia heitä vaivaa vitutus joka purkautuu ainaisena valittamisena.Menkää juntit peilin eteen ja katsokaa olisko siell'ä se syy miks suksi ei luista.
        Kliffaa suvea kuskeille ja koittakaa kestää!

        No tää nyt ei pidä paikkansa!!! Ajoin toistakymmentä vuotta näitä stadilaisia ja kyllä voin sanoa että, käytöstavat nollissa..valtaosalla!!! Valitettiin jos oli myöhässä vaikka niitä dösiä tulee jopa kymmenen minuutin välein..maalla tulee korkeintaan tunnen välein ja jos siellä on myöhässä niin ei valiteta, vaan sanotaan että kiva kun tulit:)) Stadilaiset sotkee enempi, työvuoron jälkeen oli jos jonkinlaista roskaa lattioilla vaikka oli roskikset, näin ei ole näissä maalaisia kuljettavissa busseissa. Kyllä Stadilaiset on roskasta sakkia, sen näkee aina kun ajaa aamulla aikasin kaupungin läpi...sinne on heitetty kaikki tuulen vietäväksi!!!


      • scania117
        rupean tutkijaksi!!! kirjoitti:

        Alan vaihto ja alan vaihto!!!Olen itse kokeillut taksia,rekkaa,ollu putkimiehenä,lvi-myyjänä,matkailuajoneuvokauppiaana,ajanu ambulanssia ja ollu huumehoitoyksikössä yöhoitajan tehtävissä samoin lastenkodissa.ja nyt dösän puikoissa ja asiakkaat samanlaisia mulkvisteja aikuiset kuin esim lastenkodin kakarat"mää en ala,sä oot vittu idiootti kun oot myöhässä"Eli kiitosta ei suomalainen osaa vaan antaa ei sitte millään,juntteja kun ollaan.Okei sairaita ihmisiä kulkee joukkoliikenteessä entistä enemmän kiitos avohoidon ja porvarihallituksen.Mutta yleensä ne valittaa ketkä asiakaspalvelutyötä eivät tee,asuntovelallinen,viinintissuttelija pikkukymppisavolainen piällysmies ekonomi on valittajan perikuva eli tyyppi joka ei oikeita duuneja ole tehnyt koskaan.Olin hoitajana kaikki oli hoitajan syytä kun ei kerkiä,anteeksi että oli liian vähän porukkaa töissä,taksia ajoin aina ajoin liian pitkän kautta ja on niin kallista,matkailuautoja myydessäni olin huijari kun 30 000 auto ei ole uuden veroinen,kytkin levisi virh,käytön takia sekin myyjän vika,lvi-myyjänä aina kuulema myin liian kallista kolme euroa olis alennusta saatava ja eikö ne saunakivet kuulu siihen sadevesiviemärin mukaan kun oon aina teiltä ostanu??ja niin eespäin..kyllä oikeasti vituttaa kun mistään ei kukaan kiitä tai väärin..kerran sain suklaarasian mummolta kun olin hoitanut hänen miehensä loppuun saakka arvokkaasti olihan hän veteraani.Ja heitäkään ei arvosteta meillä,me kiittämättömät ääliöt tuhotaan sekin mitä he sotivat meille!!!Kyllä me ollaaan juntteja viimeisen päälle ja tähänkin joku neropatti keksii vastauksen!!"oot väärissä hommissa"!!!!

        OLET JUST TASAN OIKEESSA:))))


    • dxcdscsdsd

      täysin totta. kannattaa lukee netistä mikä linja menee mihinki (tai kattoa pysäkin kartasta). samoin siinä näkyy hintakin, netissä sekä kattopysäkillä. ja jos bussin pysäyttää nii voi myös kattoo mitä siinä numeron oikealla puolella lukee.

      tietotekniikassa sanontana toimii aina RTFM (read the fucking manual) nii eikös täs tapaukses vois lukee hsl.fi sivustoa edes 2min verran

      onnettomia juntteja

    • olli111

      SE on kuulkaas yksinkertaisen ihmisen hommaa tuo dösällä ajo. Hanttihommaa.

    • busdiriver stadi

      Haistakaa ny vittu jokainen saatanan kusipää, ei noitte matkustajien kanssa oo mitään ongelmaa koskaan, ainakaan mulla, kun oon tälläinen asikaspalvelija tyyppi.

    • Aikuinen asiallinen

      sinä joka haukut matkustajat kaikki viallisiksi ja sioiksi ja miksi tahansa. Kannattaa lähteä muihin töihin jossa ei tarvii olla kenenkään toisen kanssa tekemisissä
      Sinun bussikuski on ajettava vain sitä vuoroa edestkaisin työaikasi
      olla kohtelias asiallinen ei mitään muuta
      Tietää oma reittisi ja osata sanoa jos joku kysyy reitistä tai linjan numeron .
      Kaikki bussilla matkustajat on fiksuja kun he matkustaa niissä sillä omalla autollahan se olisi varmaan parasta reissailla .
      kaikilla ei vain ole sitä omaa autoa on vanhuksia lapsia ja nämä bussireitit on tarkoitettu palvelemaan ihmisiä jotka matkustaa eripaikkoihin ei ne tule bussikuskin takia kukaan .

      • miksimiksi häh häh ?

        Bussin matkustajista voisi kirjoittaa kirjan.Minä en olisi koskaan uskonut että kehä 3 eteläpuolella asuu näin surkeaa porukkaa.Täällä ei osata kulkea julkisilla eikä ymmärretä kirjoittettua tekstiä.Olisiko tarkkailuluokat pitänyt tuplata aikoinaan?


      • pikavuoro

        Parasta olisi jos lipunmyynti lopetettais ja kuljettaja sais rauhassa keskittyä ajamiseen omassa kopissaan.Tällainen on jo arkipäivää sivistyneissä maissa mutta täällä sarvikuonojen maassa eletään keskiaikaa.


    • Kulj. pol.

      Tänä päivänä ei tunneta linjaa ja reittiä kun tehokkuuden vuoksi kuljettaja ajaa kymmeniä eri linjoja ja voi joutua melekein kylmiltään ajamaan esim helsingistä espooseen ja kun joku tulee kysymään jotain muuta linjaa, niin milläs neuvot kun et tiedä ja hyvä kun jotenkin reitin osaat. Myöskin ylettömän pitkät työpäivät vaikuttavat vireystasoon, kun ei jaksa, pitää jotenkin keskittyä ajamiseen kun päivä kellon ympäri.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe