zumba????

gusta

Onko kenelläkään kokemusta mainostetusta zumbasta? Oletteko tilanneet ja katuneet kenties vai tuleeko käytettyä??

171

47658

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pomppuja

Hommaa netistä ilmaiseksi, niin ei tarvitse katua, jos homma ei kiinnosta :o)

• ilmaiseksi

netistä?
        Anteeksi tyhmä kysymys, mutta en ole mikään
        tietokone expertti :-/

• ;o

Kiinnostaisi paljon tuo zumbailu mutta sehän maksaa 69 euroa? se on aika kallis että saisiko mistään sitä ladattua ilmaiseksi?

• neitimyy

mistä sen voi netistä ladata? kertokaa...

• Jennnnnnnnnnnnnna
        ;o kirjoitti:

Kiinnostaisi paljon tuo zumbailu mutta sehän maksaa 69 euroa? se on aika kallis että saisiko mistään sitä ladattua ilmaiseksi?

Ihyan tiedoks vaa et eio kannata ladata netistä... siitä voi jäädä aika helposti kii... mun kaveri jäi kiinni, ku se latas yhen bändin albumin laittomilta lataussivuilta... jotei ei kannata ladata... ja zumbasta vaa, et itelläni on zumba, ja se on ihan sairaan haskaa ja tehokasta! kannattaa ostaa!

• En osta
        Jennnnnnnnnnnnnna kirjoitti:

Ihyan tiedoks vaa et eio kannata ladata netistä... siitä voi jäädä aika helposti kii... mun kaveri jäi kiinni, ku se latas yhen bändin albumin laittomilta lataussivuilta... jotei ei kannata ladata... ja zumbasta vaa, et itelläni on zumba, ja se on ihan sairaan haskaa ja tehokasta! kannattaa ostaa!

Ettei vain "Jennnna" olisi Zumban myyjiä. "Kirjoitusvirheet" meni vähän överiksi.

• N@n@

• zumb

Zumba on aivan ihanaa! Mä tykkään ite ainaski tosi paljon. DVD't löytyy ja suureksi ilokseni huomasin, että salilla jossa olen viimeiset 1½ ollut jäsenenä, alkoi eräs vetäjistä vetämään zumba tunteja.. Kolme kertaa olen käynyt jo ohjatulla tunnilla tämän viikon aikana ja tykkään kovasti!

Tottakai tässä mulla on vielä toi "alkuhuuma" zumbasta, mutta aion nauttia jokaisesta hetkestäni. Ehkä se on vain hetkenhuuma, ei voi tietää, mutta en mä ainaskaan mieti sellasia. Nautin nyt olostani kun oon löytänyt jotain uutta kivaa :) Tunnit ovat joka kerta olleet ihan täynnä, ohjaaja on mahtava ja pääsee kunnolla fiilikseen kun saa ketkuttaa, heilua, hyppiä ja vaikka mitä. :)
        Käyn Zumba tuntien lisäksi spinningissä sekä muilla tunneilla kuntosalilla.

Olen hieman ylipainoinen, mutta en harrasta liikuntaa sen takia. Harrastan liikuntaa, koska kunnon hikijumpan jälkeen on aina niin energinen ja mahtava olo kun on jumpannut kunnolla.

En ymmärrä täällä tätä väittelyä joka asiasta.. Pääasiahan tässä ketjussa tietääkseni on Zumba, joten puhutaan siis Zumbasta ja siitä miten kivaa se on! :D Suosittelen lämpimästi kaikille, jotka edes vähän pitäävät menevästä musiikista ja tanssimisesta. :)

• lähes zumbaaja
        zumb kirjoitti:

Zumba on aivan ihanaa! Mä tykkään ite ainaski tosi paljon. DVD't löytyy ja suureksi ilokseni huomasin, että salilla jossa olen viimeiset 1½ ollut jäsenenä, alkoi eräs vetäjistä vetämään zumba tunteja.. Kolme kertaa olen käynyt jo ohjatulla tunnilla tämän viikon aikana ja tykkään kovasti!

Tottakai tässä mulla on vielä toi "alkuhuuma" zumbasta, mutta aion nauttia jokaisesta hetkestäni. Ehkä se on vain hetkenhuuma, ei voi tietää, mutta en mä ainaskaan mieti sellasia. Nautin nyt olostani kun oon löytänyt jotain uutta kivaa :) Tunnit ovat joka kerta olleet ihan täynnä, ohjaaja on mahtava ja pääsee kunnolla fiilikseen kun saa ketkuttaa, heilua, hyppiä ja vaikka mitä. :)
        Käyn Zumba tuntien lisäksi spinningissä sekä muilla tunneilla kuntosalilla.

Olen hieman ylipainoinen, mutta en harrasta liikuntaa sen takia. Harrastan liikuntaa, koska kunnon hikijumpan jälkeen on aina niin energinen ja mahtava olo kun on jumpannut kunnolla.

En ymmärrä täällä tätä väittelyä joka asiasta.. Pääasiahan tässä ketjussa tietääkseni on Zumba, joten puhutaan siis Zumbasta ja siitä miten kivaa se on! :D Suosittelen lämpimästi kaikille, jotka edes vähän pitäävät menevästä musiikista ja tanssimisesta. :)

Harkitsen kovasti tuota zumban ostamista, kiloja on kertyny hiukkasen liikaa. Ja tuntuu että enää niistä ei pääse yhtä helposti eroon kuin lukiossa.

Mutta. Hirveästi puhuttu täällä siitä että miten hieno ja ihana ja innostava tuo zumba on, ja kaikilla tuntuu olevan dvdt. Eli siis kysymys on, millä kielellä vai tekstitysten kera diiviidiillä zumbaillaan? Itse ymmärrän kyllä englantia vallan mainiosti mutta ystävä jonka kanssa aiotaan ostaa kyseinen tuote hädintuskin osaa sanoa oman nimensä.

• Jasmiina S
        ilmaiseksi kirjoitti:

netistä?

ainakin lista zumban tarjoajista ja lisäksi voi tilata halvalla zumba DVD:n. Esim:
        http://www.zumbatunti.info

• millal90
        ilmaiseksi kirjoitti:

netistä?

Kunto Plus -lehdellä on tarjous, jossa saa 2 numeroa lehteä Zumba-CD Zumba-DVD:n yhteensä 6,90 eurolla: www.j.mp/zumba-dvd

• Juneday

Tilasin tuon ostosruudun Zumba fitness- DVD kitin. En ole vielä kaikkia "jumppia" ehtinyt kokeilla (6 kpl). Tässä kuitenkin alustavia fiiliksiä:

- Zumba basics, 60 min
      - Ei rankka. Tässä opetetaan askeleita ensin hitaasti ja sitten nopeammin.

- 20-min-Express
      - Ihan tehokkaalta tuntui.
      - Varmaan vielä tehokkaampaa jos minulla ei olisi kahta vasenta jalkaa.

- Cardio party, 50 min
      - Tulipas hiki. Olen huonokuntoinen joten oli pakko pitää pari taukoa.
      - Saattaa olla vielä paljon tehokkaampi sitten kun opin askeleet enkä
      joudu sormi suussa ihmettelemään, että miten hitossa ne askeleet oikeen menee.

Loppuja "jumppia" kokeilen tässä lähi päivinä. Näiden kokeiltujen perusteella sanoisin, että ihan hyvä setti. Hauskaa oli vaikka en askeleita vielä osaakaan.

• TOIMII=)=)

joo itelläni on cardio party koneella ja vedin sitä 5 pv sit läpi kokonaan ilman harjoituksia. jotkin liikkeet oli tosi vaikeita mut ne mitä en hallinnu ni vedin siinä jotain omaa välissä :D 10 min jälkeen olin ku uimasta tullu, eli likomarkä! eli kyl tuntu tehokkaalta! kannattaa vaa muistaa venytellä kunnolla, ite venyttelin vaa sen verran mitä ne siinä videolla eli aika vähän ja nyt pohkee viidettä päivää kipeät eli jos jossain kuntoilu tuntu ni ainaki pohkeissa :D

• Jeestin
        TOIMII=)=) kirjoitti:

joo itelläni on cardio party koneella ja vedin sitä 5 pv sit läpi kokonaan ilman harjoituksia. jotkin liikkeet oli tosi vaikeita mut ne mitä en hallinnu ni vedin siinä jotain omaa välissä :D 10 min jälkeen olin ku uimasta tullu, eli likomarkä! eli kyl tuntu tehokkaalta! kannattaa vaa muistaa venytellä kunnolla, ite venyttelin vaa sen verran mitä ne siinä videolla eli aika vähän ja nyt pohkee viidettä päivää kipeät eli jos jossain kuntoilu tuntu ni ainaki pohkeissa :D

Ok eli mistä hait zumbat? Oon ihan törkeen huono koneen kanssa mut ehkä tuo mieheke osais sen oikeilla koordinaateilla mulle hakea. Olis kiva päästä koittaan ennen ku upottaa rahansa :)

• ** Jen
        TOIMII=)=) kirjoitti:

Luuletko, voiko zumballa laihtua? osaatko neuvoa kuinka monta kertaa viikossa kannattaa tehdä? itse olen kokeillu ja hiki tulee, mutta kannattaako jatkaa sillä haluaisin laihtua ja zumba on niin kivaa joten voisin jatkaa sit mut tarviiko sen lisäksi myös käydä muita lenkkejä tekemässä. sano mielipiteesi :)

• :D
        ** Jen kirjoitti:

Luuletko, voiko zumballa laihtua? osaatko neuvoa kuinka monta kertaa viikossa kannattaa tehdä? itse olen kokeillu ja hiki tulee, mutta kannattaako jatkaa sillä haluaisin laihtua ja zumba on niin kivaa joten voisin jatkaa sit mut tarviiko sen lisäksi myös käydä muita lenkkejä tekemässä. sano mielipiteesi :)

Itse olen kokeillut Zumbaa ja hiki virtaa. Se on hauskaa ja virkistävää. Olen tehnyt niin, että käyn myös lenkillä ja teen silloin tällöin vielä lihaskuntoa kotona (tai salilla) Zumba on kiva silloin kun ei jaksa lähteä lenkille eikä muukaan "tylsempi" liikunta innosta. Tykkään tosi paljo tanssia ja kuntoilu tulee siinä bonuksena :)

• inna-7kg

Siis tämä zumbaaminen kyllä olisi jokaisen ihmisen juttu jolla vähänkin ylipainoa tai muuten vain haluaa kiinteyttää itseään.
      Itse olin 6 kg ylipainoinen ja aloin zumbaamaan söin noin 800 kaloria päivässä vähärasvaisia tuotteita, hedelmiä ja vihanneksia ja voin sanoa, että kyllä tehoaa!
      Laihduin kuukaudessa 7 kiloa ja nytten olen tyytyväinen vartalooni ja mahdun jopa 14 vuotta sitten menneeseen hääpukuuni!
      Olo on kuin 20 vuotiaalla vaikka jo 36 vuotias olenkin ja kaksi lastakin jo on.
      Kokoni pienentyi 44 kokoon 38 ja ylimääräistä ei ole kuin hiukan.
      Vielä kun se 3 kiloa lähtisi ja varmasti lähteekin niin olisin todella tyytyväinen!
      On todella ihanaa kuulla kehuja, että ''olet laihtunut ja vartalosi on upea'' niin mieheltä kuin ystäviltäkin.
      Suosittelen kaikille ihmisille zumbaamista se on aivan ihanaa ja siihen jää todellakin koukkuun!
      Kun zumbaa on tanssinut viikon, osaakin jo askeleet ja voi tanssia vaikka lempi ohjelman parissa ja aika menee kuin meneekin erittäin nopeata ja tekisi mieli jatkaa tanssimista ikuisuuksiin!
      Suosittelen ehdottomasti kaikille !!!

• Total-lifter

7 kiloa kuukaudessa...no se nyt on takuuvarmaa, että se 7 kiloa ei ollut rasvaa, ja se päivä, kun palaat normaaliin ruokavalioon(800 kaloria on aivan liian vähän päivässä, siis korostetaan: aivan liian vähän,ihmisen pitäisi syödä kuitenkin se peruskulutuksensa verran päivässä...), niin sitten voitkin odotella niitä kiloja takaisin...ja useimmiten korkojen kera.

Sorry.

• youtube
        Total-lifter kirjoitti:

7 kiloa kuukaudessa...no se nyt on takuuvarmaa, että se 7 kiloa ei ollut rasvaa, ja se päivä, kun palaat normaaliin ruokavalioon(800 kaloria on aivan liian vähän päivässä, siis korostetaan: aivan liian vähän,ihmisen pitäisi syödä kuitenkin se peruskulutuksensa verran päivässä...), niin sitten voitkin odotella niitä kiloja takaisin...ja useimmiten korkojen kera.

Sorry.

"Ilmaiseksi zumbaa voi tietty katsella ainakin youtubesta, mutta kestoltaan nämä pätkät ovat noin 4 minuuttia pitkiä pätkiä.

Tässä yksi, jossa oli sitä Liikettä!
        http://www.youtube.com/watch?v=dPdNb7SgvzU

Itse juuri kohta taidan laittaa tilauksen menemään :)

• youtube
        Total-lifter kirjoitti:

Sorry.

Kyllä sillä ohjelmalla varmasti rasva palaa, sen verran kun olen siihen tutustunut. Mutta tosiaan tuo 800 kaloria, on aivan liian vähän! Pitäisi olla vähintään se 1200 kaloria / pv.

Jatka ihmeessä kuntoilujasi, että kilot myös pysyvät poissa. Tarkista kuitenkin ruokavaliosi :)

Kivaa Zumbailua!

• leopoldo
        Total-lifter kirjoitti:

Sorry.

Siis ihan oikeesti, miksi joidenkin pitää aina ajatella noin negatiivisesti asioista!!! Eikö voi olla iloinen toisen puolesta kun toinen laihtunut ja on oikealla tiellä eikä heti mollat,a että kilot tulee takaisin...ei varmasti tule samassa määrin jos jatkaa tätä harrastusta, yleensä kun aloittaa ja JATKAA kuntoilua myös ruokavalio muuttuu terveellisempään!!!Itelläs tainut käydä just niin että kilot tullut takakisin ja harmittaa kun joku toinen voisi onnistua

• Total-lifter
        leopoldo kirjoitti:

Siis ihan oikeesti, miksi joidenkin pitää aina ajatella noin negatiivisesti asioista!!! Eikö voi olla iloinen toisen puolesta kun toinen laihtunut ja on oikealla tiellä eikä heti mollat,a että kilot tulee takaisin...ei varmasti tule samassa määrin jos jatkaa tätä harrastusta, yleensä kun aloittaa ja JATKAA kuntoilua myös ruokavalio muuttuu terveellisempään!!!Itelläs tainut käydä just niin että kilot tullut takakisin ja harmittaa kun joku toinen voisi onnistua

Totuus on tuo. Turha sinunkaan on pullikoida biologiaa vastaan, vaikka kuinka ahdistaa.

"yleensä kun aloittaa ja JATKAA kuntoilua myös ruokavalio muuttuu terveellisempään"...niin, tai sitten EI.

• **
        leopoldo kirjoitti:

ei sille mitään voi, jos pudotusjakson aikana söit 800 kcal päivässä, mitä luultavimmin lähti pelkkää lihasta, ja kun alat syödä enemmän, kyllä ne kilot takasin tulee. Ei kannata parkua, niin se menee.

• joo.
        ** kirjoitti:

ei sille mitään voi, jos pudotusjakson aikana söit 800 kcal päivässä, mitä luultavimmin lähti pelkkää lihasta, ja kun alat syödä enemmän, kyllä ne kilot takasin tulee. Ei kannata parkua, niin se menee.

Jos kyseine henkilö oli ylipainoinen, niin tuskin sieltä se lihas ensimmäisenä lähti! Eiköhä kaikki ylimääräine lähteny. Ja kun toi zumba on mun käsittääkseni hyvää reeniä myös lihaksille nii miten se paino ny niistä lähtis ku ne kasvaa?

• ..huh
        joo. kirjoitti:

Jos kyseine henkilö oli ylipainoinen, niin tuskin sieltä se lihas ensimmäisenä lähti! Eiköhä kaikki ylimääräine lähteny. Ja kun toi zumba on mun käsittääkseni hyvää reeniä myös lihaksille nii miten se paino ny niistä lähtis ku ne kasvaa?

"Ja kun toi zumba on mun käsittääkseni hyvää reeniä myös lihaksille nii miten se paino ny niistä lähtis ku ne kasvaa?"

Miten lihakset voi kasvaa, jos syöty kalorimäärä ei riitä edes perusaineenvaihdunnan ylläpitoon..? Että jep jep.

• youtube
        ..huh kirjoitti:

"Ja kun toi zumba on mun käsittääkseni hyvää reeniä myös lihaksille nii miten se paino ny niistä lähtis ku ne kasvaa?"

Miten lihakset voi kasvaa, jos syöty kalorimäärä ei riitä edes perusaineenvaihdunnan ylläpitoon..? Että jep jep.

te suhtaudutte toisen ihmisen laihduttamiseen noin negatiivisesti? En tajuu!
        Kateus taitaa kasvaa korvienvälistä!

Olen samaa mieltä, että 800 kaloria, nyt on keskiverto ihmiselle liian vähän. Mutta en tajua suurimman osan negatiivis sävytteistä palautetta?! Onko se teiltä pois, jos toinen henkilö näyttää paremmalta, tai tuntee olonsa paremmaksi?

Kaloritkin tulisi suhteuttaa ihmisen koon mukaan paremmin, kuin vain sen normi 1200 kalorin mukaan.

Tsemppiä sinulle, jolta kilot lähtivät!
        Itse treenasin tänään ensimmäistä kertaa zumban tahtiin ja kyllä hiki valui ja naama on sen näköinen, että jotain tuli tehtyä ;)

• sinut...
        youtube kirjoitti:

te suhtaudutte toisen ihmisen laihduttamiseen noin negatiivisesti? En tajuu!
        Kateus taitaa kasvaa korvienvälistä!

Olen samaa mieltä, että 800 kaloria, nyt on keskiverto ihmiselle liian vähän. Mutta en tajua suurimman osan negatiivis sävytteistä palautetta?! Onko se teiltä pois, jos toinen henkilö näyttää paremmalta, tai tuntee olonsa paremmaksi?

Kaloritkin tulisi suhteuttaa ihmisen koon mukaan paremmin, kuin vain sen normi 1200 kalorin mukaan.

Tsemppiä sinulle, jolta kilot lähtivät!
        Itse treenasin tänään ensimmäistä kertaa zumban tahtiin ja kyllä hiki valui ja naama on sen näköinen, että jotain tuli tehtyä ;)

pissi liisaksi, jatka vaan rehujen popsimista...

• -zen

Kirjoitinkin aikasempaan, että voiko zumbaamisella laihtua, mutta nyt sen sanoit, oletko kauan harrastanut zumbaamista? ite latasin netistä ja aloin tanssimaan sillä , se on todella hauskaa, eikä se tunnu yhtään rankalta! pidän zumbasta paljon, eli minun kannattaa siis jatkaa? olen yli painoin ja haluaisin pudottaa reilusti painoa, voisitko neuvoa (kun sinulla on kokemusta) miten minun kannattaa syödä myös? zumbaamisesta tulee mahtava tunne, jotkut vain eivät ole pitäneet siitä? kuinka monta kertaa teet viikossa sitä ja jos teet joka päivä niin kuinka monta tuntia päivässä? minua kiinnostaisi tosi paljon. olisi mahtavaa jos vastaisit tähän!

• g00dg
        -zen kirjoitti:

Kirjoitinkin aikasempaan, että voiko zumbaamisella laihtua, mutta nyt sen sanoit, oletko kauan harrastanut zumbaamista? ite latasin netistä ja aloin tanssimaan sillä , se on todella hauskaa, eikä se tunnu yhtään rankalta! pidän zumbasta paljon, eli minun kannattaa siis jatkaa? olen yli painoin ja haluaisin pudottaa reilusti painoa, voisitko neuvoa (kun sinulla on kokemusta) miten minun kannattaa syödä myös? zumbaamisesta tulee mahtava tunne, jotkut vain eivät ole pitäneet siitä? kuinka monta kertaa teet viikossa sitä ja jos teet joka päivä niin kuinka monta tuntia päivässä? minua kiinnostaisi tosi paljon. olisi mahtavaa jos vastaisit tähän!

Jos haluat pudottaa reilusti painoa niin kandee miettiä ihan ensimmäiseksi sitä mistä ylipainosi johtuu: Syötkö liikaa vai väärin vai molempia? Liikutko liian vähän? Nukutko liian vähän?

Jos haluat pudottaa painoa pysyvästi, kannattaa panna ajatustyötä tähän, että ymmärtää missä menee pieleen ja mitä voi ja kannattaa tehdä asialle. "Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä." ;)

Oman syömisen selvittämisessä voi käyttää apuna esim. kiloklubia, siis kiloklubi.fi, ei maksa mitään. Oman syömisen seuraaminen vaikka vaan pari viikkoa voi paljastaa yllättäviä asioita. Kiloklubissa oppii myös sen, miten on sitten hyvä syödä, kun asettaa itselleen painotavoitteen. Ja kannattaa myös testata oma kalsiumin saanti maitojaterveys.fissä, koska kalsiuminpuute vaikuttaa meillä naisilla tunnelmiin kuukautiskierron eri vaiheissa.

Unenpuute vaikuttaa aineenvaihduntaan ja aiheuttaa ylimääräistä syömistä kun väsynyt elimistö vaatii energiaa. Nukutko siis tarpeeksi? Unentarve on yksilöllistä, mutta joittenkin tutkimusten mukaan 25-50 v naisten unentarve on jopa 9 h 25 min / vrk.

Ihmisen minimi liikuntamäärä on 30 min reipasta liikettä per päivä lihaksia rasittavaa liikuntaa 2 krt/viikko. Tämä on siis minimi. Jos tämän alle mennään, elimistössä - myös aivoissa - alkaa tapahtua degeneroitumismuutoksia i.e. vanhenee ennen aikojaan ja k.o. muutokset johtaa erinäisiin vakaviin sairauksiin (= sydän- ja verenkiertosairaudet, tuki-ja liikuntaelinsairaudet, kakkostyypin diabetes jne...)

Eli zumbailu on ehdottoman kannatettavaa ja varsinkin jos se on hauskaa. Silloinhan tekee hyvää sekä keholleen että mielelleen. Se, kuten kaikki liikunta, on fiksu sijoitus itseensä ja tulevaisuuteensa.

Itse harrastan kaikenlaista liikuntaa ja aion hankkia zumba-dvdt lisäksi. Se on varmaan hauskempaa kuin pelkkä rivakka sauvakävely ja kun liikkeet oppii ja saa kunnolla sykkeen ylös, yhtä tehokasta. Ja kun sitä tekee kotona, ei saa keleistä tekosyytä olla liikkumatta...:D

• 010

• John4you
        Total-lifter kirjoitti:

Totuus on tuo. Turha sinunkaan on pullikoida biologiaa vastaan, vaikka kuinka ahdistaa.

"yleensä kun aloittaa ja JATKAA kuntoilua myös ruokavalio muuttuu terveellisempään"...niin, tai sitten EI.

Pieni kommentti: aloitin itse painon pudotuksen 2001. Vaaka näytti silloin 107kg. Tein kaikkien laihdutus ja "biologian" vastaisesti, ja söin ehkä 500-800 kaloria vuorokaudessa, ja paino tippui jopa kilon päivässä, vähintään kuitenkin 2kg/viikko. Pääsin muutamasssa kuukaudessa tavoitteeseen, 70kg:n. Paino on pysynyt tuossa näihän päiviin asti, ja tulee pysymään. Itselläni juuri tuo, että pääsi tavoitteeseen motivoi myös pitämään painon kurissa liikunnan ja ruoan avulla. Joten ei kannata olla aina niin negatiivinen ja ahdasmielinen näissä asioissa.

Impossible is nothing.

• toopari toope ja
        ..huh kirjoitti:

vähän päälle, itse laihduin n. 30kg 4-5kk sisällä, syöden tosi minimaalisesti(salaatin päivässä töissä) ja protskuja otin jauheesta aina reenin päätteeksi. Salilla kävin n. 5krtaa viikossa ja vkonloppuisin joskus eksyin baariinkin. Lihaskunto nousi miltei nuoruusvuosien aikaansaannoksiin(ennen reenin/laihdutuskuurin aloittamista penkistä nousi alle 90kg 5kk päästä 120kg) ja kalorimäärä siis oli aivan nanomaalinen. Salin lisäksi lenkkeilyä n. 1krta vkossa. Yli 30kg tippui ja sen jälkeen lähtenyt 4kg lisää. Nyt olen miltei samassa painoissa kuin parikymppisenä ja ikää on jo 34v. Että revi siitä, ai niin ja tämä kuntoilu alkoi siis 4vuotta sitten. Joskus vedetään pizzaa ja burgeria mutta liikunta on tullut takaisin elämään, ei ehkä niin yltiöpäisesti tule liikuttua kuin nuoruusvuosina mutta kuitenkin. Pituutta on 176cm ja painoa 71kg.
        Eli se on näin että jos lähdetään lukemaan näitä nykypäivän tutkimuksia ns. säästöliekistä yms yms niin nehän on täyttä paskaa. Lihaskaan ei lähde lyhytkestoisen laihdutuskuurin aikana palamaan varsinkin jos energiaa löytyy vararavintoläheestä eli läskistä kuntoilet kokoajan eli pidät lihaskuntoa yllä. Tottahan on että jos syöt nanomaalisia kalorimääriä vkon ja syöt kuin pikkusika triplakalorit vkonloppuna niin tulet tod. näköisesti lihomaan sillä elimistö varastoi nuo YLIMÄÄRÄISET syödyt kalorit äkkiä talteen rasvasoluihin sillä onhan elmistö tietoinen että lähiaikoina on kärsitty kalorivajeesta ja laittaa visusti kaiken talteen että jos tulevaisuudessa tulee myös kalorivajetta niin läskistä on taas mitä ottaa. Mutta jos järkevästi syö ja välillä ottaa oluen tai burgerin niin se ei merkkaa mitään. Yltiömäinen ahminen ja mässäily ja rohmuaminen ja seisovissa pöydissä sikailu on taas asia erikseen.

• a_a
        Total-lifter kirjoitti:

Sorry.

olen kyllä samaa mieltä... valitettavasti laihduttaminen ei ole ihan niin nopea ja helppo juttu

• ei tiedä
        Total-lifter kirjoitti:

Sorry.

haha, mä söin juuri noin ja ei oo kyl tullu takasin :D laihdutin 10 kiloa.. normaalipainoinen oon ollu koko ajan.. välillä ei tainnut tulla edes tuota 800 kcal täyteen :) hyvin on 2 vuotta pysyny pois. ku syö niukemmin niin ei sitä enää sen jälkeen vanhoihin ruokatottumuksiin palaa.. tai outoa olis jos palaisi? sillä tsempillä jonka laihtumisesta saa, muuttaa takuunvarmasti ihan pidemmäläkki tähtäimellä ruokatottumuksia. käyn kyllä n. kerran viikossa pizzalla/hesessä, yhtään ei oo vielä tullu takasin ;) ei kiloakaan.. ja välillä oon HERKUTELLUKKI :) joten lopetetaanpas se toisten mollaaminen.

• jmmv
        John4you kirjoitti:

Pieni kommentti: aloitin itse painon pudotuksen 2001. Vaaka näytti silloin 107kg. Tein kaikkien laihdutus ja "biologian" vastaisesti, ja söin ehkä 500-800 kaloria vuorokaudessa, ja paino tippui jopa kilon päivässä, vähintään kuitenkin 2kg/viikko. Pääsin muutamasssa kuukaudessa tavoitteeseen, 70kg:n. Paino on pysynyt tuossa näihän päiviin asti, ja tulee pysymään. Itselläni juuri tuo, että pääsi tavoitteeseen motivoi myös pitämään painon kurissa liikunnan ja ruoan avulla. Joten ei kannata olla aina niin negatiivinen ja ahdasmielinen näissä asioissa.

Impossible is nothing.

Aivan ihanaa lukea tämmöistä mitä kirjoitit edellä!!
        Eikö se olisikin mukavaa, kun kaikki tukisivat toisiaan näissä laihdutushommeleissa, eikä heti löis lyttyyn sitä joka yrittää tehdä jotakin laihtuakseen? Oli se keino tai tapa sit ihan mikä vaan. Tiedän kokemuksesta, miltä tuntuu itsestä, jos laihdutus menee piloille, oli syy sitten mikä tahansa. Kyllä se maailma kaatuu tai ainakin heilahtaa, siltä se itsestä tuntuu.
        Mutta kaikista ikävistä kommenteista huolimatta. TSEMPPIÄ KAIKILLE LAIHDUTTAJILLE, KOSKA SITÄHÄN ME PALLUKAT TARVITAAN :-)!!!!

• Iita78
        jmmv kirjoitti:

Eikö se olisikin mukavaa, kun kaikki tukisivat toisiaan näissä laihdutushommeleissa, eikä heti löis lyttyyn sitä joka yrittää tehdä jotakin laihtuakseen? Oli se keino tai tapa sit ihan mikä vaan. Tiedän kokemuksesta, miltä tuntuu itsestä, jos laihdutus menee piloille, oli syy sitten mikä tahansa. Kyllä se maailma kaatuu tai ainakin heilahtaa, siltä se itsestä tuntuu.
        Mutta kaikista ikävistä kommenteista huolimatta. TSEMPPIÄ KAIKILLE LAIHDUTTAJILLE, KOSKA SITÄHÄN ME PALLUKAT TARVITAAN :-)!!!!

Oli mukavaa ja kannustavaa lukea tuo JMMV:n teksti!!
        Itse olen nyt reilusti ylipainoinen, ja ajatellut kokeilla Zumbaa, koska pidän tanssimisesta kovasti. Lisäksi voin sen tehdä kotona lasten kanssa.
        En nimittäin pääse kuntosaleille tai aerobic-ryhmiin pienen lapsen takia, jolle ei ole hoitajaa miehen ollessa reissuhommissa.
        Jokaisesta itsestään se on kiinni se laihtuminen; eli terveellinen ruokavalio oikein mitoitettuna ja kuluttava liikunta, niin hoikkuu ja pysyy paino kurissa. Itselläni se vain nousi ja nousi, kun en lapsen syntymän jälkeen ole kuntoillut, ja mätän naamaani mitä milloinkin.
        Siis minunkin puolestani kaikille onnea laihdutukseen!!!

• me

lukekaapa tätä tekstiä, tämähän on niin selvä mainos kun voi olla. "mahdun jopa 14 vuotta sitten menneeseen hääpukuuni!" "On todella ihanaa kuulla kehuja, että ''olet laihtunut ja vartalosi on upea'' niin mieheltä kuin ystäviltäkin." kuulostaako todella mainos-tv:ltä?

• kekkulissa
        leopoldo kirjoitti:

Onkos kenelläkään tullut mieleen että jos jätät ruoasta osan pois ja laihdut, niin se syö myös lihaksia, ellet käytä proteiinia, ja liikuntaa, jolloin lihasmassa kasvaa ja läski katoaa, ottakaa huomioon myös se että lihas painaa enemmän kuin läski, (esim: salikundeilla on välillä ns "massakausia" eli haetaan sitä läskiä, jossa kaikki energia yms piilee, sitten se läski pumpataan rääkillä pihalle ja joka reenin jälkeen sitä proteiinia(ei vahingoita aivoja, luonnontuote) kilot saattavat vaa'an mukaan näyttää samalta, mutta kroppa on kiinteämpi ja pakarat piukemmat...Itse olen tällä hetkellä 186cm ja 95kg, eli jos lasketaan niin olen ylipainoinen...Jos taas laittasin kuvan niin näkyis heti että reenattu kroppa, tippaakaan läskiä, ja puhtia piisaa.

• ...
        ..huh kirjoitti:

esimerkiksi siten että se vyötäröllä oleva energia muuntuu lihakseski? Itse olen hoikka, 163/45, ja minun kohdallani tuo 800 kalorimäärä päivässä kadottaisi lihakset ja kuihduttaisi, mutta niin pitkään kun voimat ja energia ei katoa, eli pysyy liikkeellä, mutta syö tarpeeksi pitääkseen aineenvaihdunnan kunnossa, kroppa alkaa syömään vararavintoa. Pysyvänä ei tuollaista diettiä voi pitää, mutta jos uskoo omaan itsekuriin ja tahto on tarpeeksi kova, niin tarpeeksi pudotettua voi siirtyä normaaliin ruokavalioon. sama kuin esim vesipaastossa jossa päivässä "syödään" lihaliemiä ym, keho alkaa elämään vartalon vararavinnolla, joka pudottaa painoa hetkessä, mutta normaaliin ruokaan palaaminen on vaikeaa ja vaatii aikaa ja tosissaan itsekuria.
        Periaatteessa olet oikeassa tuossa, että kaikki pamahtaa jojona heti takaisin, mutta jos suunnitellusti ja ajan kanssa normaaliin ruokavalioon palaavalla ei ne kilot palaudu, jos harrastaa liikuntaa eikä muuten syö mitään roskaruokaa.....
        tuossa tyylissä järjestyksenä on vaan että ensin läski pois, sitten enemmillä kaloreilla lihaksia kasvattamaan. ;)

• Mailuska
        joo. kirjoitti:

Sanoisin että jos 7 kiloa ois pelkkää nesteen poistumista..ois aikas kuivakka olemus.Ihminen kun tarvitsee vettä..ja kehossa on aikas määrä nesteitä muutoinkin.

Tsemppiä kaikille hoikistujille..itse sain keväällä painoa alennettua 15 kiloa,ja niistä vain pari kiloa on takasin tullut kun liikunta jäi vähemmälle sairastelun takia,ja sen myötä tietenkin tuli mässäiltyä luvattoman paljon...mutta, nyt tartuin itsestä kiinni ja aloin taasen enempi liikkumaan,ja ilta napostelut pois..niin
        tästä se painonhallinta taas jatkuu.
        Ja zumbat liittyy vast ees miunkin,ja tyttäreni arkeen.Tanssiminen on kivaa, ja kun sitä voi tehä ihan kotonakin niin ei tuo dvd.n hintakaan pahalta tunnu:)

• pallura
        jmmv kirjoitti:

Olen 13 vuotta,olen 160 cm ja painan 74 kg.
        Tiedän kyllä että olen lievästi ylipainoinen painoindeksin mukaan.
        Haluan laihduttaa ,mutta syön normaalisti vähän enemmän salaattia ja vain silloin kun on nälkä.
        Yritän välttää sitä ettei tulisi anoreksia kun yritän laihduttaa mutta en jätä syömistää pois.
        Jumppaan kotona musiikin tahdissa ja käyn koiran kanssa lenkillä.
        ;) onnea kaikille ketkä yrittävät Ja aikovat laihdutta!

• H.jh
        John4you kirjoitti:

Impossible is nothing.

Ihana kuulla tuommoista positiivista. :) Itse nyt aloitan Zumban ja ruokavalion muutoksen ja toivon onnistuvani!!

• joo. kirjoitti:

Ite siis tilasin dvd paketin zumbaa ja sitä nyt innolla oottelen :). Mitä kuitenkin lihaksiin tulee niin, jos ei päivittäisessä ruokavaliossa ole proteiineja niin lihakset ei kasva. Ne tarttee protskuja rakennusaineeksi. Jos ei ole rakennusaineita riittävästi niin ensimmäisenä kaikki lähtee lihaksista. Rasva taas palaessaan muuttuu energiaksi.

Ite tuijotan eniten hiilareita. Perunat ja makaronit on multa lähes kokonaan poissa ruokavaliosta ja samoin vaalea leipä. Vaalea leipä ei sisällä kuitua samoin kuin ruis ja se ei siis siksi täytä ja on huomattavasti lihottavampaa. Samoin myös ruisleivän kanssa täytyy olla tarkkana vaikka muuten terveellistä onkin. Se myös lihottaa. Ite siis pyrin pitämään kaikki viljatuotteet mahdollisimman minimissä. Elimistö saa riittävästi tarpeellisia kuituja parista palasta ruisleipää. Samoin maito on myös minimissä. Lasillisen päivässä juon. Ite siis tuijotan kaikessa enemmänkin hiilareiden määrää, kuin rasvaprosenttia.

Lihaa täytyy olla ja muita proteiinin lähteitä. Mä siis syön kanaa ja kalaa tosi paljon ja töihinkin saatan ostaa makkarapaketin ja fetasalaattia heseltä kevyellä majoneesilla tai ilman. Vihreitä kasviksia suosin. Tosin tomaattia rakastan ja sitä täytyy olla aina ja paprikaa ajoittain myös :).

Enemmän siis proteiineja ja vähemmän hiilareita ;) !

• Zumbaaja2

Siis laihduit zumbaamalla kuukaudessa koosta 44 kokoon 38? Uskomatonta!!!!

• laihduttaja
        Zumbaaja2 kirjoitti:

Siis laihduit zumbaamalla kuukaudessa koosta 44 kokoon 38? Uskomatonta!!!!

VAU !! niin kysyn sitä että millä ohjelmalla niistä treenaat :)? En oo paljon zumbannut ja pitäis pästä aika nopsaa tuloksiin :)

• tsemppaa vaan
        pallura kirjoitti:

Olen 13 vuotta,olen 160 cm ja painan 74 kg.
        Tiedän kyllä että olen lievästi ylipainoinen painoindeksin mukaan.
        Haluan laihduttaa ,mutta syön normaalisti vähän enemmän salaattia ja vain silloin kun on nälkä.
        Yritän välttää sitä ettei tulisi anoreksia kun yritän laihduttaa mutta en jätä syömistää pois.
        Jumppaan kotona musiikin tahdissa ja käyn koiran kanssa lenkillä.
        ;) onnea kaikille ketkä yrittävät Ja aikovat laihdutta!

Vautsi!!! Olet järkevä, ONNEA!

• vaaan
        youtube kirjoitti:

"Ilmaiseksi zumbaa voi tietty katsella ainakin youtubesta, mutta kestoltaan nämä pätkät ovat noin 4 minuuttia pitkiä pätkiä.

Tässä yksi, jossa oli sitä Liikettä!
        http://www.youtube.com/watch?v=dPdNb7SgvzU

Itse juuri kohta taidan laittaa tilauksen menemään :)

Mikä estää harrastamasta tuota hyppelyä ilman jotain DVD:tä?

• Zumba <3
        hemuli76 kirjoitti:

Ite siis tilasin dvd paketin zumbaa ja sitä nyt innolla oottelen :). Mitä kuitenkin lihaksiin tulee niin, jos ei päivittäisessä ruokavaliossa ole proteiineja niin lihakset ei kasva. Ne tarttee protskuja rakennusaineeksi. Jos ei ole rakennusaineita riittävästi niin ensimmäisenä kaikki lähtee lihaksista. Rasva taas palaessaan muuttuu energiaksi.

Ite tuijotan eniten hiilareita. Perunat ja makaronit on multa lähes kokonaan poissa ruokavaliosta ja samoin vaalea leipä. Vaalea leipä ei sisällä kuitua samoin kuin ruis ja se ei siis siksi täytä ja on huomattavasti lihottavampaa. Samoin myös ruisleivän kanssa täytyy olla tarkkana vaikka muuten terveellistä onkin. Se myös lihottaa. Ite siis pyrin pitämään kaikki viljatuotteet mahdollisimman minimissä. Elimistö saa riittävästi tarpeellisia kuituja parista palasta ruisleipää. Samoin maito on myös minimissä. Lasillisen päivässä juon. Ite siis tuijotan kaikessa enemmänkin hiilareiden määrää, kuin rasvaprosenttia.

Lihaa täytyy olla ja muita proteiinin lähteitä. Mä siis syön kanaa ja kalaa tosi paljon ja töihinkin saatan ostaa makkarapaketin ja fetasalaattia heseltä kevyellä majoneesilla tai ilman. Vihreitä kasviksia suosin. Tosin tomaattia rakastan ja sitä täytyy olla aina ja paprikaa ajoittain myös :).

Enemmän siis proteiineja ja vähemmän hiilareita ;) !

Siis mun käsittääkseni kun laihduttaa niin lihas on painavempaa kuin läski. En ala kritisoimaan, koska tanssin itsekkin zumbaa, mutta pelkkä kuntoilu ei auta! Sitten kun vasta ruokavaliokin alkaa muuttua niin silloin alkaa todella näkyä tuloksia!Mutta ei se tarkoita että pitäisi alkaa syödä vain kasviksia! Pitää muistaa myös liikusta!
        Kun itse katselin youtubesta zumba videoita niin jotkut vain heiluvat ja eivät liiku kunnolla, mutta zumba on oikeasti TEHOKASTA!
        Onnea kaikille laihduttajille! :)

• Zumba<3
        Zumba <3 kirjoitti:

Siis mun käsittääkseni kun laihduttaa niin lihas on painavempaa kuin läski. En ala kritisoimaan, koska tanssin itsekkin zumbaa, mutta pelkkä kuntoilu ei auta! Sitten kun vasta ruokavaliokin alkaa muuttua niin silloin alkaa todella näkyä tuloksia!Mutta ei se tarkoita että pitäisi alkaa syödä vain kasviksia! Pitää muistaa myös liikusta!
        Kun itse katselin youtubesta zumba videoita niin jotkut vain heiluvat ja eivät liiku kunnolla, mutta zumba on oikeasti TEHOKASTA!
        Onnea kaikille laihduttajille! :)

Siis viestissä tarjoitin liikunta! XD

• Zumba<3
        Zumba<3 kirjoitti:

Siis viestissä tarjoitin liikunta! XD

Ja edellisessä viestissä tarkoitin:``Siis viestissä TARKOITIN liikunta!`` XDD

• 21212121

Taas yksi muoti-ilmiö joka katoa yhtä nopeasti kuin ilmestyi. Ei varmasti ole tehokkamista päästä liikuntaa, mutta energiankulutusta lisää kyllä.

Tuollaisella jaksaa keskiverto ihminen treenailla max. muutaman kuukauden jonka jälkeen homma taas jää...

• Kauan tanssinut

Varmastikin muoti-ilmiö, mutta erittäin tehokas ja hauska sellainen! Joka tykkää latinotanssista tai ylipäätään tanssimisesta, tykkää todennäköisesti tästäkin. Treenien tehokas läpivieminen vaatii muuten jo aika hyvää kuntoa!

• negatiivisyyteen kyl
        Kauan tanssinut kirjoitti:

Varmastikin muoti-ilmiö, mutta erittäin tehokas ja hauska sellainen! Joka tykkää latinotanssista tai ylipäätään tanssimisesta, tykkää todennäköisesti tästäkin. Treenien tehokas läpivieminen vaatii muuten jo aika hyvää kuntoa!

Jes, juuri niin. Tanssivat ihmiset varsinkin saavat zumbasta PALJON iloa. Eihän niitä liikkeitä tarvitse koko ajan orjallisesti noudattaa. Se musiikki vetäää väkisinkin liikkumaan.. ihanaa!!

• ggffyyu

Niinkö se katos yhtä nopeasti kun ilmestyi? :)

• ZUMBAAJA36

Morjensta vaan. Olen zumbannut viikon verran jokaisena päivänä noin puolituntia. Olen laihtunut 2,5 kiloa. Mielestäni "Diamond Step" & "Cumbia Funk" ovat aika tehokkaita liikkeitä. Suosittelen kyllä. Huonoja puolia ei oikeastaan ole paitsi että on selkä kipeä joskus aina.

• Kyynikko Kyllikki

Sorry lievä sarkasmi, mutta kaikkihan nuo "Zumbat", "Bailatinot", "Bodypumpit" "stepairobickit" sun muut muotijumpat on saman asian toistoja.

Eli mahdollisimman hikisesti heilutaan välineillä tai ilman musan tahtiin :)

Lähikouluun jonkin urheiluseuran musajumppaan, maksaa koko lukukausi saman kun joku dvd. Ja kun joku muu käskee, tulee liikuttua aina tehokkaammin kun yksin kotona. Kotona ei voi samalla tapaa pinnata kun jumppasalissa muiden puuskuttaessa vieressä.

että sillee.

• sulla nyt..

senat sakasin? Siis "tulee likkuttua tehokkaammin kuin yksin kotona" ja "kotona ei voi samalla tapaa pinnata kun jumppasalissa"...?

Ostin tuon Zumbapaketin ja erityisen tyytyväinen olen siihen pikasatsiin, 20 minsan tehopotpuri. Sopii tosi hyvin sellaisiin päiviin kun tietää jo etukäteen, ettei ehdi tekemään muuta treeniä. Ja on tehokasta, kyljissä tuntuu kunnolla ja hiki lentää!

Olen aiemmin käynyt kunnan järjestämillä tunneilla ja vaikka monesti ohjaajat ovat samoja kuin yksityisillä saleilla, tempo ja vaikeusaste ovat niin matalaa, etten tykkää käydä siellä. Homman täytyy siellä kuitenkin toimia sen "heikoimman" mukaan kun taas yksityisillä saleilla meno on kovempaa.

Liikun siis sekä kotona, että salilla :)

• Mandiana63
        sulla nyt.. kirjoitti:

senat sakasin? Siis "tulee likkuttua tehokkaammin kuin yksin kotona" ja "kotona ei voi samalla tapaa pinnata kun jumppasalissa"...?

Ostin tuon Zumbapaketin ja erityisen tyytyväinen olen siihen pikasatsiin, 20 minsan tehopotpuri. Sopii tosi hyvin sellaisiin päiviin kun tietää jo etukäteen, ettei ehdi tekemään muuta treeniä. Ja on tehokasta, kyljissä tuntuu kunnolla ja hiki lentää!

Olen aiemmin käynyt kunnan järjestämillä tunneilla ja vaikka monesti ohjaajat ovat samoja kuin yksityisillä saleilla, tempo ja vaikeusaste ovat niin matalaa, etten tykkää käydä siellä. Homman täytyy siellä kuitenkin toimia sen "heikoimman" mukaan kun taas yksityisillä saleilla meno on kovempaa.

Liikun siis sekä kotona, että salilla :)

Toi on tosi kivan näköistä touhua, mutta mieluiten harrastaisin tota ihan jossain ohjatusti salilla. Tietääkö joku onko kukaan missään ottanut sitä vielä ohjelmistoonsa?

Mun menisin ainakin heti, jos tietäisin missä esim. Tampereella treenattais tota ihan ohjatusti!

• zumba
        Mandiana63 kirjoitti:

Toi on tosi kivan näköistä touhua, mutta mieluiten harrastaisin tota ihan jossain ohjatusti salilla. Tietääkö joku onko kukaan missään ottanut sitä vielä ohjelmistoonsa?

Mun menisin ainakin heti, jos tietäisin missä esim. Tampereella treenattais tota ihan ohjatusti!

Tampereella zumbaa ohjatusti löytyy ainakin Salsa Pasion -koulun ohjelmistosta.

• Neiti Rausku

Kriittisyys on tietysti hyvä, varsinkin kun on kyseessä tv-shopin tuotteet ja vieläpä amerikkalaisten höpsötykset. Jotkut tuotteet ovatkin ala-arvoisia. Toivottaisin kirjoittajan kuitenkin tervetulleeksi pakottoman liikunnan 2000 -luvulle!

Kun nyt puhutaan liikkumisesta ja nimenomaan liikkumaan motivoitumisesta, on oikeastaan mitkä tahansa keinot sallittuja. Jotkut tykkää liikkua porukalla jumppasalilla tai missä vaan, jotkut ui, jotkut juoksee, ja jotkut pelaa futista jne. Jokaiselle varmasti löytyy se paras liikuntamuoto. Tanssi on niitä parhaita. Ja vielä jos voi harjoitella kahta tai kolmea lajia yhden ohella (mikä on suositeltavaa) , niin ei ainakaan kyllästy eikä jätä säännöllistä liikkumista.

Kirjoitat: "Lähikouluun jonkin urheiluseuran musajumppaan, maksaa koko lukukausi saman kun joku dvd." --------

Niinpä niin, musajumppakausi maksaa kylläkin aika paljon, täällä yli 100e/kausi. Sillä ei liikuta kuin pari tuntia viikossa, yksi kausi. Yhdellä dvd:llä jumppaat tai tanssit 20 vuotta, niin monta kertaa kuin haluat. Hinta on halpa, jos se saa edistettyä ihmisen liikkumisen iloa ja terveyttä! Hyvät lenkkarit saa samalla hinnalla, eikä sekään investointi mene hukkaan, jos niitä tosiaan käyttää!

Itselläni on 25 vuotta vanhoja Aerobic-kasetteja, uskokaa tai älkää, ja ne ovat vielä käytössä. Itse harrastan liikuntaa vain kotona tai yksin, koska sitä voi tehdä silloin kun on fiilistä ja olo virkeä. Tulee aivan varmasti liikuttua väh. viisi tuntia viikossa. Matkoihin ei mene aikaa eikä tarvitse lähteä ohjattuun liikuntaan tiettynä päivänä, tietyllä kellonlyömällä, monesti ei juuri sillä hetkellä tunne jaksavansa liikkua yhtään vaan tarvii lepoa. Pilates-harjoituksia voi vetää lattialla vaikka telkkaria katsoessa, eikä puolen tunnin pilatesta varten tarvi nähdä kolmen tunnin vaivaa pukemiseen, bussimatkohin, suihkuihin ja kotimatkaan.

Jatkat: "Ja kun joku muu käskee, tulee liikuttua aina tehokkaammin kun yksin kotona."---------------

Tämä ei pidä paikkansa. Osuit asian ytimeen: Onko liikunnan oltava PAKKO vai voiko se olla vapaaehtoinen ILO? Kaikki liikunta on motivaatiosta kiinni eikä se lähde kenestäkään muusta ihmisestä kuin itsestä. Itselläni on ystävä, joka maksaa maltaita joka syksy kaikenlaisesta liikuntatouhusta, muttei kuitenkaan viitsi käydä paria kertaa enempää.

Motivoitunut ihminen lähtee lenkille kotiovelta tai pomppii vaikka olkkarissa tasajalkaa saadakseen hien pintaan, siinä ei ole pakkopullasta lainkaan kysymys. Ihminen, jolla ei ole motivaatiota liikkumiseen, jättäytyy pois ohjatusta jumpasta aika helposti eikä tee sitä sitten kotonakaan, kun jonkun toisen on oltava primus motor eli perseellepotkija - vastuu omasta liikkumisesta vieritetään toisen niskoille. Liikunnan tulos ja hyöty tulee kuitenkin itselle eikä ohjaajalle kaikissa tapauksissa, myös kotona. Itseään ei voi pettää tässä, vaikka olisi ostanut sen satasen musaliikuntakortin. Kunto ei nouse, jos ei perse irtoa kotisohvalta.

Mitä tulee tähän Zumbaan (nähnyt vaan mainoksia), on se oikein hyvä, että joku tuntee iloa musiikin tahtiin liikkumisesta. Kun liikkuminen on mukavaa, sitä tulee tehtyä usein, mikä on parasta. Liikkkumisen pitää ollakin iloista eikä sellaista kuin muinoin, hampaat irvessä lajeja, josta ei välitä pätkääkään. Itse tilasin Winsor Pilateksen, ja olen tosi tyytyväinen. Levyllä on myös tanssin tapainen tehojumppa, vaikkei Pilatesta olekaan. Minulla on myös muita Pilates -ohjelmia. Vaihtelen niitä, Aerobicia, uin, kävelen ja juoksen ja vesijuoksen. Pääasia, että ihminen pysyy liikkeessä joko yksin tai porukassa, eikä tyydy vain arvostelemaan täällä toisten löytämää liikunnan iloa. Tsemppiä vaan kaikille iloisille liikkujille!

• niinpä niin

Miten bodypumppia voi muka kotona harrastaa? Täytyy kyllä olla jo oma kuntosali, jotta siihen pystyy... Etpä tainnut nyt tietää itsekään mistä puhut...salilla sitä harrastetaan, eikä yhtään voi pinnata.

• löytyy
        Mandiana63 kirjoitti:

CMS kuntosali Sykkeeltä ainakin löytyy zumbaa ohjelmistosta, siis Tampereella.

• Sanna S
        zumba kirjoitti:

Tampereella zumbaa ohjatusti löytyy ainakin Salsa Pasion -koulun ohjelmistosta.

Katso zumbatarjoajien lista
        http://www.zumbatunti.info

• Ostakaa,

saavat rahhaa.

• mirellemadjöö

sen saa ladattua biraty baysta ilmaiseksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kaikki zumbat opetus videoina

• tiesithän..

että se on varastamista.

• tuksufani

TSAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAA

• ei juma :D

eiks sitä voi heiluu musan tahdissa ja keksiä liikkeet itte,nii säästyy tuoki raha muuhun..

• hel..tti
        ei juma :D kirjoitti:

eiks sitä voi heiluu musan tahdissa ja keksiä liikkeet itte,nii säästyy tuoki raha muuhun..

oletteko tosiaan suomalaiset yhtä tyhjä päitä kuin jenkit??? nämä zumpat ja zampat yms. höpötykset perustuu tasantarkkaan siihen et liikutte enemmän kuin normaalisti! vetäkää verkkarit jalkaan ja lenkille niin on tasan sama vaikutus! jos jokainen ns.ylipainonen täs maas käyttäs 1 TUNNIN REIPPAASEEN KÄVELYYN JA KATTOS ETES VÄHÄN MITÄ LEIPÄLÄPEENSÄ TYÖNTÄÄ NIIN 1 VUODEN PÄÄSTÄ SUOMESSA OIS VÄHINTÄÄN 1.5MILJ.KILOA LÄSKIÄ VÄHEMMÄN!

t:144kg/10/2007 ja 92kg/5/2009.

• hel..tti
        hel..tti kirjoitti:

oletteko tosiaan suomalaiset yhtä tyhjä päitä kuin jenkit??? nämä zumpat ja zampat yms. höpötykset perustuu tasantarkkaan siihen et liikutte enemmän kuin normaalisti! vetäkää verkkarit jalkaan ja lenkille niin on tasan sama vaikutus! jos jokainen ns.ylipainonen täs maas käyttäs 1 TUNNIN REIPPAASEEN KÄVELYYN JA KATTOS ETES VÄHÄN MITÄ LEIPÄLÄPEENSÄ TYÖNTÄÄ NIIN 1 VUODEN PÄÄSTÄ SUOMESSA OIS VÄHINTÄÄN 1.5MILJ.KILOA LÄSKIÄ VÄHEMMÄN!

1 TUNNIN/VUOROKAUDESSA!

• ampiaisvyötärö
        hel..tti kirjoitti:

Opettele hyvä ihminen edes yksinkertaisimmat kirjoitussäännöt ennen kuin alat julkisesti raivota. Teet itsestäsi pellen. Tietenkin zumba ja muut tanssit ovat kaikki liikuntaa aivan kuin lenkkeilykin. Se tuskin oli uutinen kellekään...

Lenkkeily vain on joistakin todella tylsää, ottaa polviin eivätkä kaikki asu kivojen lenkkeilymaastojen lähellä. Zumba liikuttaa vartaloa paljon monipuolisemmin ja hauskemmin, ja se muotoilee esimerkiksi vyötärön ja vatsan alueen lihaksia toisin kuin juokseminen.

t: 29.7.2009/70 kg ja 20.8.2009/66 kg. Pelkästään zumbaamalla ;)

• perusteluillasi
        hel..tti kirjoitti:

1 TUNNIN/VUOROKAUDESSA!

voitaisiin ihan kaikki muukin ryhmäliikunta lopettaa hassutteluna ja ihmisten huijaamisella. Mennään kaikki tuonne pelloille huhkimaan niin kuin ennenvanhaan, haetaan vesi kaivosta kilometrien päästä ja kävellään ihan joka paikkaan!!! Punttisalitkin on ihan turhia, voihan sitä kotona nostella vaikka kirjahyllyä, tai puolisoa!

maailma muuttuu, eskoseni, kannattaisi ehkä kokeilla mukanapysymistä ;)

• Neiti Rausku
        hel..tti kirjoitti:

Liikuntahan se on tässä kaiken aa ja oo. Ihan todellakin sama, mikä on menetelmän nimi. Tanssi on yksi tehokkaimpia liikuntamuotoja. Moni varmaan mielellään tanssisi, mutta ei löydä paikkaa tai ei kehtaa ylipainon takia tanssia muiden joukossa, tai ei muuten osaa tanssia. Jos jotain hyvää tuolta Jenkkilästä tulee, niin se on tämä loputon liikuntamuotojen tarjonta. En tajua, mitä väärää tai pahaa siinä on, jos joku tanssia ja rytmiä rakastava ihminen zumbailee kotona telkkarin ääressä?

Jos joku ostaa 70e maksavan tanssi-dvd:n ja joku toinen pistää sen YHTENÄ lauantai-iltana kaljotteluun, niin pois päin se raha kummassakin tapauksessa kulkee! Vaikutukset vaan on vähän erilaiset.

Kyllä se pelkkä kävelykin alkaa joillekin maistua jossain vaiheessa pahalle ja haluaisi jotain muuta, kuin kelata samaa maisemaa. Itse olen ratkaissut lataamalla luureihin sopivasti rytmittävää ja rytminvaihtavaa musiikkia, jolloin kävely on kivempaa. Mutta tanssikin maistuu.

Taitaa olla juuri hoikistuneet läskit pahimpia fanaatikkoja, ainakin omasta kirjoituksestasi näin päättelen. Jos olet hoitanut omat läskisi, niin anna muidenkin tehdä se omalla tavallaan! Sitä paitsi, läski ei ole ainut syy liikkua, usko tai älä. Jotkut hoikatkin liikkuu ihan huvikseen. =)

• megalol

lol demi.fi

• Sandelsson
        ampiaisvyötärö kirjoitti:

Opettele hyvä ihminen edes yksinkertaisimmat kirjoitussäännöt ennen kuin alat julkisesti raivota. Teet itsestäsi pellen. Tietenkin zumba ja muut tanssit ovat kaikki liikuntaa aivan kuin lenkkeilykin. Se tuskin oli uutinen kellekään...

Lenkkeily vain on joistakin todella tylsää, ottaa polviin eivätkä kaikki asu kivojen lenkkeilymaastojen lähellä. Zumba liikuttaa vartaloa paljon monipuolisemmin ja hauskemmin, ja se muotoilee esimerkiksi vyötärön ja vatsan alueen lihaksia toisin kuin juokseminen.

t: 29.7.2009/70 kg ja 20.8.2009/66 kg. Pelkästään zumbaamalla ;)

Itse muutin juuri uudelle paikkakunnalle. En tunne paikkaa ollenkaan enkä oikein tiedä missä olisi hyvä lenkkeillä. Siksi en täällä paljon lenkkeile. Ja asun keskustassa, enkä myöskään halua juosta keskustassa verkkarit jalassa.

Siksi latasin zumban netistä. On muuten todella hauskaa ja hiki lentää. Suosittelen sitä kaikille tanssista pitäville. Itselläni on kertynyt hieman ylipainoa tässä muutaman vuoden aikana, ja ajattelin sitten kokeilla saako zumban avulla oikeasti tuloksia. Nyt olen zumbannut vasta muutaman päivän.

Katsotaan miten käy! Ja tsemppiä muille laihduttajille !!! ;)

• nytkin soi latinomus
        hel..tti kirjoitti:

Kyllä lenkkeily sopii niille jotka pitävät siitä, mutta zumbaaminen taas niille jotka pitävät tanssimisesta. Uskomattoman tarttuvaa musaa, kiva liikkua!!!

• mymmeli23
        perusteluillasi kirjoitti:

voitaisiin ihan kaikki muukin ryhmäliikunta lopettaa hassutteluna ja ihmisten huijaamisella. Mennään kaikki tuonne pelloille huhkimaan niin kuin ennenvanhaan, haetaan vesi kaivosta kilometrien päästä ja kävellään ihan joka paikkaan!!! Punttisalitkin on ihan turhia, voihan sitä kotona nostella vaikka kirjahyllyä, tai puolisoa!

maailma muuttuu, eskoseni, kannattaisi ehkä kokeilla mukanapysymistä ;)

oiken :))))))) ei voi käsittää näitä NEGATIIVISIa ihmisiä!!! suomalaiset on perus juntteja!!!! taidampa mennä nostelemaan sitä kirjahyllyä ;))

• koukussa

Itse olin hiljattain ohjatulla Zumba-tunnilla. Ohjaaja (ainoita Suomessa) oli käynyt oikein virallisessa opissa ulkomaita myöten, eli ei mitään kotikutoista ohjausta. Tehokasta tuntui olevan ja hauskaa, liikkeet olivat helppoja mutta hiki virtasi silti! Aion jatkaa ja harkitsen videon tilaamista! Toivottavasti kilot lähtee tällä konstilla niinkun luvataan!

• JennaJ86

"Toivottavasti kilot lähtee tällä konstilla niinkun luvataan! " Tottakai ne lähtee jos syöt vähemmän kuin kulutat.. ne lähtee vaikka makaisit sängyssä ja syöt vähemmän kuin kulutat, minä laihdun koko ajan vain SYÖMÄLLÄ VÄHEMMÄN! mutta jos syöt kuin ennenkin tai huomaamattasi enemmänkin, voi painosi vaikka kasvaa ;)

• Heebo123

nyt viitsikö! On aivan sama minkälainen nimi jollain treenillä on. Oli nimi mikä tahansa niin periaate on sama: liikunta. On aivan sama minkä musiikin mukaan joraa kunhan liikkuu ja hiki tulee niin vaikutus on sama. Nämä mainostavat vain jotain "uutta ja ihmeellistä" pelkästään rahan takia ja varsinkin Amerikassa jossa höynäytettäviä piisaa. Lasketaanpa: esim. 1000 000 X 69euroa= 69000000euroa, ja millä panoksella.......kymppitonnilla tekeen pirun monta dvd:tä ja pientä opaskirjaa. Pirun hyvä kate.

Ei sillä tuotteella ole mitään väliä vaan se miten se myydään.

• on nyt

taas sitä, että pärjää kyllä varmaan ilmankin mutta on jokaisen omassa harkinnassa, mitä haluaa. Osaisin ommella omat vaatteeni mutta mieluummin ostan merkkituotteita vaikka halvemmalla saisin samanlaisen t-paidan kun itse ompelisin. On kyse valinnoista. Suomessakin on tehnyt aerobic-videoita mutta ovathan ne niin hassuja, että ostan mieluummin sen amerikkalaisen hapatuksen. En koe olevani höynäytetty. Mutta joakisella tietenkin saa asioista olla omat mielipiteensä, jää sä vaan kotiin pomppimaan naapurin haitarimuusiikin tahtiin, mä vetkutan zumbaa, ok?

• liiku paljon jos ehdit

Ole hyvä vain Heebo123 voithan tehdä kaiken itse. Kävele, juokse, kaada puut ja rakenna niistä itse talo, lämmitä talo itse kaatamilla ja hakkaamilla puilla, hanki ravinto itse (viljele, kalasta, metsästä) ja huomaat kuinka kilot lähtee, nälkä kasvaa ja ikä lyhenee.

Nykyään voi elää paljon helpommin ja jos joku keksi miten liikunta on hauskempaa niin hyvä. Jos oikein päätä kiristää niin tee se itse omat videot ja kyllä siitä itsetunto kohoaa jopa Heebollakin.

Kaikki on turhaa paitsi elämän jatkaminen.

• Heebo123
        liiku paljon jos ehdit kirjoitti:

Ole hyvä vain Heebo123 voithan tehdä kaiken itse. Kävele, juokse, kaada puut ja rakenna niistä itse talo, lämmitä talo itse kaatamilla ja hakkaamilla puilla, hanki ravinto itse (viljele, kalasta, metsästä) ja huomaat kuinka kilot lähtee, nälkä kasvaa ja ikä lyhenee.

Nykyään voi elää paljon helpommin ja jos joku keksi miten liikunta on hauskempaa niin hyvä. Jos oikein päätä kiristää niin tee se itse omat videot ja kyllä siitä itsetunto kohoaa jopa Heebollakin.

Kaikki on turhaa paitsi elämän jatkaminen.

tässä onkin kyse........laiskuudesta!!
        Oletkos koskaan tehnyt jotain itse vai onko sinulle aina sanottu mitä tehdä?
        Kokeile joskus...........osta vaikka leegoja mutta ei niitä pienempiä.

• hmmm...

Johan se mainoksessakin sanotaan... Kuluttaa jopa 1000 kaloria tunnissa.

Aikuisen ihmisen energiantarve taitaa olla 2000-3000 kcal päivässä. 1 kcal=1000cal. Eli tunnin zumbaaminen ei voi mitenkään olla tehokasta :) Jos juot desin appelsiinimehua niin zumbailua harrastettava 40 tuntia että saat kulutettua saamasi energian

• tää onki

kansankieltä, puhutaan yleisesti kaloreista ja tuokin 1000 kaloria tarkoittaa tuhatta kilokaloria. Ja se on hyvinkin mahdollista kun sattuu olemaan elopainoa enemmän kuin keskimäärin ja tekee tunnin "täpöillä". Itse saan kulumaan noin 600 kaloria, eli 600 kcal.

• Neiti Rausku

"""Jos juot desin appelsiinimehua niin zumbailua harrastettava 40 tuntia että saat kulutettua saamasi energian""" ????

Mitä...... v****a?

Desissä appelsiinista puristettua mehua on suunnilleen saman verran kuin hedelmässä eli 43kcal!

Oletko tietoinen siitä, että ihminen kuluttaa energiaa nukkuessaankin ?

Diabetessivuilta: "Vuorokaudessa aikuinen ihminen tarvitsee 1 500–2 000 kilokaloria pelkkiin peruselintoimintoihin. Unessa kulutus on aavistuksen vähäisempää kuin sohvalla valveilla maatessa. Työn ja liikunnan vaikutusta voi arvioida käyttämällä perusaineenvaihdunnan kerrannaista, MET-lukemaa. Istuminen kuluttaa energiaa 1,2 kertaa enemmän kuin pelkkä perusaineenvaihdunta. Jalkapallo tai aerobic vie energiaa seitsemän ja juoksu 9–15 kertaa enemmän kuin lepotila."

Toisin sanoen ihminen kuluttaa sen mehulasillisen hetkessä, vaikkei tekisi yhtään mitään!

• hikipäässä

Ostin ja pidin. Jos tekee esim. työmatkoja ja omistaa läppärin niin Zumba-levy on helppo ottaa tylsien hotelli-iltojen iloksi! Suosittelen!

• iewour8wfnksz

Onko se keltään pois, että joku tanssii ilokseen Zumban tahdissa?

Itse tilasin ja tänään kokeilin ensimmäisen kerran. Kävin läpi harjoitus cd:n, jossa näytetään ja opetetaan askeleet ja kyllä minulle tuli siitäkin jo hiki, ikkuna piti avata!
      Kelailin muita cd:tä ja vaikutti oikein kivalta! :)
      Huomenna aloitan sitten varsinaisen tanssin ja ajattelin käydä ensin läpi 20 minuutin ohjelman ja seuraavana päivänä vaikka uudestaan ja kun askeleet ovat tulleet tutuiksi, alan kokeilla kerran päivässä pitkää ohjelmaa ja vaihtelen välillä "käsipaino" ohjelman kanssa. Viikonloput pidän vapaina!

Olen kovin ujo menemään kuntosaleille ja muille ohjatuille tanssitunneille, kävelystä en pidä. Tanssi on intohimoni ja ihanaa, että tällainen Zumba on keksitty!
      Mieheni vähän tuossa virnuili ja naureskeli, koska hän tietää, että olen kova aloittamaan kaikenlaista. Tiedän sen itsekkin!
      Mutta minulla on vahva tunne, että kun maltan opetella askeleet kunnolla, niin turhautumisen tunnetta ei tule (niinkuin esim. Bailatinossa tuli aikoinaan).

Ja miksi pitää olla niin VAKAVAA?! Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta laihduttamiseen, olen ihan kokoa 32/34. Syy, miksi hankin Zumban, on se, että olen jo kohta 30-vuotias ja en ole kauheasti harrastanut liikuntaa elämässäni, joten olisi aika alkaa kohentamaan kuntoa/terveyttä. Ja eihän kukaan jaksa Zumbata loppu elämäänsä, ihan hyvin voi pitää pitkänkin tauon ja liikkua esim. vesijuosten ja sitten kun se alkaa taas tuntumaan tylsältä, voi kaapinperällä oleva Zumba video olla taas huippu hauskaa.

ja mitä tulee sen hintaan.. onhan se kallis, tottakai, mutta olen maksanut tuon summan mennentullen moneenkertaan ostaessani kaikenmaailman kortteja ja kuponkeja ja hankkinut vehkeitä, jotka eivät ole INNOSTANEET minua liikkumaan. En ole koskaan ollut innoissani jostain ostamastani "kuntoilu tuotteesta" JO ETUKÄTEEN, niinkuin Zumbasta!

tosi on.. kävely olisi ilmaista, mutta eipä ole tullut ilmaista tikettiä paljoa käytettyä tämän elämän aikana, eli sekään ei saa PATALAISKAA motivoitumaan! :D

ja jos tällä vielä oikeasti muka vartalo kiinteytyy, niin maksakoot.

Kaikille epäilijöille ja naurajille: Onneksi on meitä, joilla on VARAA tällaisiin höpötyksiin!!! :D :D :D :D

• ...

Jännää huomata, miten aihe aina harhailee näissä viestiketjuissa. Onko jonkuu harrastus dissata näissä keskusteluissa toisten innotuksia ja fiiliksiä...??!! Noh, jatketaan harhailua! Ite tykkään lenkkeillä; kävellä ja välillä juosta, se toimii mulle. Kaikille se vaan ei toimi! Jokuu ei innostu, koska sehän on oikeastaan tylsää. Mulle se on "hetki omaa rauhaa". Toisten jalat ei esim. kestä asfaltilla juoksua ja pehmeitä alustoja ei välttämättä ole lähimaastossa. Mulla kestää ja mä juoksen kovalla alustalla. Innostuin juoksemisesta muutama vuosi sitten ja se muutti täysin mun elämän. Voin syödä lähes mitä vain ja syönkin paljon, pääasia että kulutan sen kaiken. Okei, olen mies, ja naisten keho toimii jossain määrin toisin, mut sama kai pätee silti: syö "mitä vain", kunhan kulutat sen, tai kuluta enemmän jos tarkoitus on laihtua... Vai olenko täysin väärässä? Mä en ymmärrä mitä väärää tai tyhmää jossain Zumbassa voi olla, jos se innostaa toisia liikkumaan!? Ja jokuu 70€ on aika pilkkahinta siitä, mitä hommasta innostunut siitä voi saada! Ehkä kyseisen tuotteet markkinointi on liioiteltua ja väritettyä, mut eikös markkinointi usein ole sellaista? Kai jokainen osaa käyttää omaa harkintaa...

• Salin valtiatar
        ... kirjoitti:

Jännää huomata, miten aihe aina harhailee näissä viestiketjuissa. Onko jonkuu harrastus dissata näissä keskusteluissa toisten innotuksia ja fiiliksiä...??!! Noh, jatketaan harhailua! Ite tykkään lenkkeillä; kävellä ja välillä juosta, se toimii mulle. Kaikille se vaan ei toimi! Jokuu ei innostu, koska sehän on oikeastaan tylsää. Mulle se on "hetki omaa rauhaa". Toisten jalat ei esim. kestä asfaltilla juoksua ja pehmeitä alustoja ei välttämättä ole lähimaastossa. Mulla kestää ja mä juoksen kovalla alustalla. Innostuin juoksemisesta muutama vuosi sitten ja se muutti täysin mun elämän. Voin syödä lähes mitä vain ja syönkin paljon, pääasia että kulutan sen kaiken. Okei, olen mies, ja naisten keho toimii jossain määrin toisin, mut sama kai pätee silti: syö "mitä vain", kunhan kulutat sen, tai kuluta enemmän jos tarkoitus on laihtua... Vai olenko täysin väärässä? Mä en ymmärrä mitä väärää tai tyhmää jossain Zumbassa voi olla, jos se innostaa toisia liikkumaan!? Ja jokuu 70€ on aika pilkkahinta siitä, mitä hommasta innostunut siitä voi saada! Ehkä kyseisen tuotteet markkinointi on liioiteltua ja väritettyä, mut eikös markkinointi usein ole sellaista? Kai jokainen osaa käyttää omaa harkintaa...

No kun zumba on tv-shop kuntoilua. Ei se voi toimia.

Itse kyllä sanoisin, että jos haluaa kotikuntoilla, tvshopista tai mistä tahansa muualta tilatut dvd:t ovat hyvä apu. Lisäksi crosstrainer (hyvät maksaa lähemmäs 300e ja enemmän) ja käsipainot ja fitball, niin saa jonkinlaista peruskuntoa jo rakennettua.

Käyn itse tanssitunneilla, ja niistä on hyötyä. En tiedä, miten voisi olla tehottomampaa tehdä sama reeni kotona. Ryhmä tietenkin aiheuttaa sen, että on pakko pistää parastaan. Mutta aloittelijoille sopii kotikuntoilukin.

Tärkeintä, että tykkää.

• ijnhlijnhl,
        Salin valtiatar kirjoitti:

Itse kyllä sanoisin, että jos haluaa kotikuntoilla, tvshopista tai mistä tahansa muualta tilatut dvd:t ovat hyvä apu. Lisäksi crosstrainer (hyvät maksaa lähemmäs 300e ja enemmän) ja käsipainot ja fitball, niin saa jonkinlaista peruskuntoa jo rakennettua.

Käyn itse tanssitunneilla, ja niistä on hyötyä. En tiedä, miten voisi olla tehottomampaa tehdä sama reeni kotona. Ryhmä tietenkin aiheuttaa sen, että on pakko pistää parastaan. Mutta aloittelijoille sopii kotikuntoilukin.

Tärkeintä, että tykkää.

Itse tilasin sen pilateksen missä on se rengas, treenasin 3x viikossa, kk päästä olin todella hyvässä kunnossa.Tein sitä yli ppuoli vuotta. Mulla meni dvd hukkaan siitä ( jäi ilmeisesti vuokramökille:/), enkä halua samaa dvd:tä tilata uudelleen:D joten nyt ajattelin tilata zumban. En todellakaan ole lihava, vaan hoikka (kokoa 32), mutta tykkään pitää huolta itsestäni ja kuntoilla. Ennen juoksin, mutta polvet ei kestä. Minusta kaikista mukavinta on liikkua yksin kotona:) Ei viitsitä masentaa niitä jotka ovat innoissaan laihduttamisesta sekä zumbasta!!

• zumbailijatar
        Salin valtiatar kirjoitti:

Tärkeintä, että tykkää.

The Firm, Winsor Pilates ja nyt tämä Zumba. Kaikki vähän erilaisia & vaihtelu virkistää. Kyllä kunto nousee jos vain tekee eikä hukkaa aikaa valittamiseen ja tekosyiden keksimiseen. Aika hyvä tekosyy tää mistä sen ostaa.

• on...
        ... kirjoitti:

Kun miettii sitä hintaaki nii 70€ ei oo paljon kun miettiii sitä että monet urheilukaupoista kotiin ostettavat liikunta laitteet maksaa 500-1000€ ja ne vie rutosti tilaa.

• Niinonii

täytyy itekki myöntää et olen hyvinkin epäileväinen koko zumban suhteen...mutta hemmetti,kohjasin kyseiset dvd:et netistä ja kokeilen....saattaa olla että oikeen innostun ja tykkään :) ompahan sitten taas yks liikuntamuoto lisää,mikä on kivaa :) ja turhaan toisille täällä immeiset huutaa ja möykkää,jokainen laittaa rahansa mihin tykkää ja jokainen kuntoilee niiku tykkää!!!Ja hieno homma jos jollain on kilojaki tällä zumbauksella lähteny,ne jotka täällä kiukkuaa ja mutisee on tod näk aikaansaamattomia läskejä,ei pahalla,miks kiukuta muille jos ite ei tee omalle laihtumiselle mitään. Ja joo,tiedän että on ihmisiä jotka eivät voi painon nousulleen mitään mut kyllä ainaki 90% ylipainoisista saa ihan liikunnalla ja syömisensä tarkkailulla kiloja pois. Enpä joutunut minäkään kaikista herkuista luopumaan,niitä täytyy osata syödä kohtuudella,ja mulla ei ole kiirettä painon pudotuksessa,joskus tulee repsahduksia mut sitte vaan niskasta kiinni ja taas mennään :) ja tuollaiset ihmiset jotka lyttää toisten laihtumisyritykset,kattokaa peiliin,toiset oikeesti haluaa voida hyvin :)

• zummba

Hei!
        Itse ostin zumban huutonetistä ja sain jonkin verran halvemmalla kuin uutena tilattuna ja tuote oli kuitenkin täysin uutta vastaava. Kannattaa tsekata huuto.net jos meinaatte hankkia ihanan zumban! :)

• vakinsumpa
        zummba kirjoitti:

Hei!
        Itse ostin zumban huutonetistä ja sain jonkin verran halvemmalla kuin uutena tilattuna ja tuote oli kuitenkin täysin uutta vastaava. Kannattaa tsekata huuto.net jos meinaatte hankkia ihanan zumban! :)

tilasin kolme viikkoa sitten ja vieläkään ei ole tullut. Luottokorttia veloitettiin saman tien ja sen jälkeen kaikki on mennyt päin prinkkalaa! Kaikenlisäksi asiakaspalvelu on todella ylimielistä ja ala-arvoista, mistä lie rekrytoineet työvoimansa. No jos ensi viikolla ei ole vielä tullut niin asia lähtee eteenpäin ja silloin se en ole minä joka sinne yhteyttä ottaa.

• tahtoo jo zumbaamaan
        vakinsumpa kirjoitti:

tilasin kolme viikkoa sitten ja vieläkään ei ole tullut. Luottokorttia veloitettiin saman tien ja sen jälkeen kaikki on mennyt päin prinkkalaa! Kaikenlisäksi asiakaspalvelu on todella ylimielistä ja ala-arvoista, mistä lie rekrytoineet työvoimansa. No jos ensi viikolla ei ole vielä tullut niin asia lähtee eteenpäin ja silloin se en ole minä joka sinne yhteyttä ottaa.

Kurjaa jos noin on käynyt!! :( Varsinkin kun innoissaan on tilannut ja odottaa, että pääsisi kokeilemaan! Tästä syystä en koskaan, en ikinä tilaa netistä mitään luottokortilla vaan aina postiennakolla tai laskulla. Itse tilasin Zumban 1,5vko sitten postiennakolla ja eilen hain. Harmi vaan, etten pääse vielä kokeilemaan kun olen kipeä :(
        Tosiaan kannattaa laittaa asiaa eteenpäin, eikä missään nimessä jättää!Kuluttaja viranomaisiin heti yhteys.

• 8690lks
        tahtoo jo zumbaamaan kirjoitti:

Kurjaa jos noin on käynyt!! :( Varsinkin kun innoissaan on tilannut ja odottaa, että pääsisi kokeilemaan! Tästä syystä en koskaan, en ikinä tilaa netistä mitään luottokortilla vaan aina postiennakolla tai laskulla. Itse tilasin Zumban 1,5vko sitten postiennakolla ja eilen hain. Harmi vaan, etten pääse vielä kokeilemaan kun olen kipeä :(
        Tosiaan kannattaa laittaa asiaa eteenpäin, eikä missään nimessä jättää!Kuluttaja viranomaisiin heti yhteys.

Hei sinä, jolla dvd myöhässä! Minäkin tilasin Zumban, mutta en maksanut sitä etukäteen, vaan otin postiennakon. Pakettia ei alkanut kuulumaan ja oli mennyt aikaa jo 3 viikkoa. Soitin tähän firmaan, josta tilasin ja he kertoivat tilauksissa olevan nyt ruuhkaa ja Zumbat ovat hetkellisesti loppu varastosta ja uusia on jo tilattu. Ja sanoivat viikon numeron, milloin levy tulee, ja ilokseni levy tuli vielä tätäkin aiemmin. Mutta 4 viikkoa minä jouduin odottamaan. Eivät olleet kuulemma osanneet varautua tällaiseen menekkiin.
        Uskon että levysi sieltä tulee kyllä. Voithan soittaa sinne ja kysyä, miksi viivästys? ja voisiko rahat palauttaa ja vaihtaa toimitus esim. postiennakolle?

• nenna.
        8690lks kirjoitti:

Hei sinä, jolla dvd myöhässä! Minäkin tilasin Zumban, mutta en maksanut sitä etukäteen, vaan otin postiennakon. Pakettia ei alkanut kuulumaan ja oli mennyt aikaa jo 3 viikkoa. Soitin tähän firmaan, josta tilasin ja he kertoivat tilauksissa olevan nyt ruuhkaa ja Zumbat ovat hetkellisesti loppu varastosta ja uusia on jo tilattu. Ja sanoivat viikon numeron, milloin levy tulee, ja ilokseni levy tuli vielä tätäkin aiemmin. Mutta 4 viikkoa minä jouduin odottamaan. Eivät olleet kuulemma osanneet varautua tällaiseen menekkiin.
        Uskon että levysi sieltä tulee kyllä. Voithan soittaa sinne ja kysyä, miksi viivästys? ja voisiko rahat palauttaa ja vaihtaa toimitus esim. postiennakolle?

Tai mies hommasi. Torrentista imutettiin, en tiedä mikä on ns,. oikea versio mikä toimii siis kuin oikea dvd, eli on valikot ja kaikki jotka toimii.
        Huomenna kokeilemaan josko tykästyis. : DD Kyl se näytti ihan hauskalta ku tänään kokeilin toimniiko dvdt. : D

• tanssinaloittava
        nenna. kirjoitti:

Tai mies hommasi. Torrentista imutettiin, en tiedä mikä on ns,. oikea versio mikä toimii siis kuin oikea dvd, eli on valikot ja kaikki jotka toimii.
        Huomenna kokeilemaan josko tykästyis. : DD Kyl se näytti ihan hauskalta ku tänään kokeilin toimniiko dvdt. : D

Voisitko kertoa mikä oli ladattavan tiedoston nimi, jossa toimi valikot ja kaikki samanlailla kun dvd:ssä? itse olen ladannut zumban basics osion, eli harjoittelen vasta niitä askeleita ja olis kiva ladata se dvd

• hilivilivinksis

Itsekin harkitsen zumban tilaamista. Mies tosin haraa vastaan kun se maksaa niin paljon, eikä usko, että tuon avulla oikeasti voi laihtua ja kohottaa kuntoa. En nyt ehkä usko, että sen avulla sexyt sixpackit saa kuten mainoksessa(enkä kyllä sellaisia niin timmejä haluaisikaan). Sen uskon, että tehokkaasti hoikentaa, koska tanssiminen ylensäkin on tehokasta liikuntaa.
      Mikä sitten zumbassa kiinnostaa? No se, että opetetaan ihan alkeista. Usein jumpissa edetään liian nopeasti ja tipahtaa kärryiltä jos ei ehdi oppia jotain perusjuttuja kunnolla.
      Haluaisin tilata sen takia sen, koska siinä on sitä oheiskrääsää, kuten vinkkejä, jumppakepit, yms..:)
      Kun hintaa ajattelee, se maksaa suunnilleen saman verran(vähän enemmän) kuin yksi kuukausi Elixiassa tai muussa kuntosalissa.
      Miksi en hae netistä? No yksinkertaisesti siitä syystä, että niin monet tiedostot on ollut rikkinäisiä tai ohjelmien kopiosuojaukset saa ne toimimaan huonosti tai ei ollenkaan. Ja kai siitä, että pääsen takaisin normimittoihin ja saan ton ällön pömpän pois, vois ton 75 euroa maksaa. Lisäksi jos siitä kiinni jää, tulee sakkoa sen verran, että sillä hintaa olis jo kavereillekin zumbat hankkinut.
      Nyt vaan perustelemaan taas miehelle, kirstunvartijalle..:) Osti se itsekin abtronicin, tosin 5 eurolla Virosta....;)

• granmaa6

hei sisko

Hankin Zumba paketin viime kesäkuussa ja aloitin heti. Muutama kerta meni harjoitellessa. Olen Juhannuksen jälkeen zumbannut n. 5-6 kertaa viikossa keskimäärin tunnin. Joskus enemmän joskus vähemmän sitä mukaa kun aikaa ollut tarjolla. Yleensä maanantain pidän välipäivän. Kilot lähtivät laskemaan noin kuukauden jälkeen oikein urakalla. Laihtumisesta innostuneena olen jatkanut kävelylenkeillä. Ruokavaliokin parani innostuksessa. Nyt olen laihtunut jo yli 25kg 4 kuukaudessa. Nyt käyn kerran viikossa uimassakin ja olotila paranee koko ajan.

Zumbasta se lähti ja nyt voin todella hyvin. Vaikka syön hyvin (mutta terveellisemmin) niin tuntuu siltä että energiaa on enemmän kuin joskus nuorena. Uni ja herääminen on nautinnolista.

t. laihtunut isöäiti

• bahsh
        granmaa6 kirjoitti:

hei sisko

Hankin Zumba paketin viime kesäkuussa ja aloitin heti. Muutama kerta meni harjoitellessa. Olen Juhannuksen jälkeen zumbannut n. 5-6 kertaa viikossa keskimäärin tunnin. Joskus enemmän joskus vähemmän sitä mukaa kun aikaa ollut tarjolla. Yleensä maanantain pidän välipäivän. Kilot lähtivät laskemaan noin kuukauden jälkeen oikein urakalla. Laihtumisesta innostuneena olen jatkanut kävelylenkeillä. Ruokavaliokin parani innostuksessa. Nyt olen laihtunut jo yli 25kg 4 kuukaudessa. Nyt käyn kerran viikossa uimassakin ja olotila paranee koko ajan.

Zumbasta se lähti ja nyt voin todella hyvin. Vaikka syön hyvin (mutta terveellisemmin) niin tuntuu siltä että energiaa on enemmän kuin joskus nuorena. Uni ja herääminen on nautinnolista.

t. laihtunut isöäiti

Hei!
        Oliko sulla alussa, että kiloja ei lähde, vaan senttejä vyötäröltä ja muualta? Olen zumbannu kk vähemmän ja enemmän, 2 cm lantiolta ja 3cm vyötärönseudulta :)
        Kiloja vain ei ole lähtenyt ku 0,5 kg, missä vika??
        Mukavia zumbahetkiä!!

• pikkupiski-laihiksel
        bahsh kirjoitti:

Hei!
        Oliko sulla alussa, että kiloja ei lähde, vaan senttejä vyötäröltä ja muualta? Olen zumbannu kk vähemmän ja enemmän, 2 cm lantiolta ja 3cm vyötärönseudulta :)
        Mukavia zumbahetkiä!!

No sulta on lähteny läskiä ja tullut lihaksia, jotka painavat enemmän, tilalle. Ihan näin yksinkertainen selitys tälle mittojen pienenemiselle.. onnea siis!

Itse en myöskään todellakaan kannata tämmöisä nälkäkuureja kun laihdutetaan. Vaikka joku on siinä onnistunutkin, niin kannattaa miettiä monta kertaa ennekuin itse ryhtyy.. Itse nimittäin laihdutin n.8kg viime keväänä, normaali painoinen olin koko aika ja meinasin saada aikaan itselleni jonkun sortin syömishäiriön. Viikon-kahden verran sain aina kerrallaan kituutettua hyvin pienellä kalorimäärällä, mutta sitten viikonloppuisin monesti repsahdin ja ruokaa ahdoin tolkuttomasti massuun, aina ähkyyn ja huonoon oloon asti. Tällä tyylillä ei tietenkään paino juuri tippunut, vaan viikonlopun jälkeen oli samassa.
        Kun oksentaminen alkoi pyöriä mielessä huonon olon poistamiseksi, lopetin touhun kokonaan. Otin selvää paremmin minkä verran kokoiseni täytyy syödä ja tämän seurauksena sain syödä enemmän ja laihduin! Eli ei siis mitään järkeä kiduttaa itseään. Silloin täytyy syödä kun on nälkä.

Ja vaikka tuosta tekstistä tuleekin semmoinen vaikutelma että iisi homma, heitin ahmimisen ja kaikki taas hyvin, niin ei se ihan niin helposti sujunut. Ihan aluksi kun aloin syömään riittävän suurilla kalorimäärillä, mieleni teki silti mättää ruokaa enempi esim. viikonloppuisin, ihan tottumuksen vuoksi. Tämän vuoksi paino nousi muutaman kilon ennenkuin ahmimisen tunne hävisi ja syömiseni alkoi kokonaisuudessa parantua.

• kohta mummo
        bahsh kirjoitti:

Hei!
        Mukavia zumbahetkiä!!

Jos kilot eivät lähde liikunnalla pois niin suoittelen näitä ravintokursseja. Kursseilta saa paljon hyvää tietoa ja tukea. Kilot lähtevät oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla. Nälkää ei tarvitse nähdä. Mitä enemmän olen kotona sitä enemmän syön siksi yritän pysyä poissa kotoa paljon etenkin viikonloppuisin koska televisio ja jääkaappi on erittäin paha yhdistelmä ainakin minulle. Otan perheen mukaan ja keksin jotain mukavaa kodin ulkopuolelta niin että jääkaappi ja television unohtuvat. Maailma tarjoaa näkemistä ja kokemista lähes loputtomasti. Zumbaaminenkin pitää minut poissa jääkaapilta vaikka se tulee television kautta. Kunhan pääsee vauhtiin niin Zumbassa menee joskus jopa yli tunti ja en voi syödä ainakaan tuntiin Zumbaamisen jälkeen. Pilates on myös erittäin hyvä harrastus koska olotila Pilateksen jälkeen on pitkään ihmeellisen hyvä.

• Zumbaa

Ihana lukea positiivisia kommentteja.
      Itse aion ehkä tilata, aika kallista tosin.
      Mutta jos se kerta toimii, niin muutaman kilon voisi kyllä ottaa pois.

• Zumbassa kävijä

Olen katsonut netistä vain katkelmia Zumbasta. itse en ostaisi ja kotona tanssisi. Parhaimmat kokemukset Zumbasta ovat liikuntakeskuksista joissa on Zumba tunteja. Nyt tunnit ovat aika täysiä monissa paikoissa kun nyt niin suosittua. Olin Zumba maratonilla joka kesti 3h. Maratonilla oli kolme eri ohjaajaa jotka kukin piti n. tunnin Zumbaa. Ohjaajissa oli tosi iso ero, vaikka kaikki olivatkin käyneet kurssin.

Zumba on siksi mielestäni kivaa kun se ei tunnu kuntoilulta vaikka hiki virtaakin. Zumba on biletystä ja fiilistelyä. Liikkuminen ja samaan suuntiin menemiset eivät ole tärkeitä niinkuin aerobicissa ym. Zumba sopii kaikenikäisille ja tunneilla joissa olen ollut on aika isokin ikähaarukka. Zumba tunnilla pitää antaa itselleen mahdollisuus rentoutua ja antaa lupa itselleen pitää hauskaa :-)

• habalaaba
        Zumbassa kävijä kirjoitti:

Olen katsonut netistä vain katkelmia Zumbasta. itse en ostaisi ja kotona tanssisi. Parhaimmat kokemukset Zumbasta ovat liikuntakeskuksista joissa on Zumba tunteja. Nyt tunnit ovat aika täysiä monissa paikoissa kun nyt niin suosittua. Olin Zumba maratonilla joka kesti 3h. Maratonilla oli kolme eri ohjaajaa jotka kukin piti n. tunnin Zumbaa. Ohjaajissa oli tosi iso ero, vaikka kaikki olivatkin käyneet kurssin.

Zumba on siksi mielestäni kivaa kun se ei tunnu kuntoilulta vaikka hiki virtaakin. Zumba on biletystä ja fiilistelyä. Liikkuminen ja samaan suuntiin menemiset eivät ole tärkeitä niinkuin aerobicissa ym. Zumba sopii kaikenikäisille ja tunneilla joissa olen ollut on aika isokin ikähaarukka. Zumba tunnilla pitää antaa itselleen mahdollisuus rentoutua ja antaa lupa itselleen pitää hauskaa :-)

Mä tehny zumballa joku 1½kk ja laihtunu 7kg :) En oo kuuden jälkeen enää syöny ja seki on auttanu varmaanki aika paljon tohon ja sit vähentäny herkkujen syöntiä, muuten syön ihan normaalisti niinku ennenkin, mut vähän pienemmillä annoksilla =D

• Nuhnutin
        habalaaba kirjoitti:

Mä tehny zumballa joku 1½kk ja laihtunu 7kg :) En oo kuuden jälkeen enää syöny ja seki on auttanu varmaanki aika paljon tohon ja sit vähentäny herkkujen syöntiä, muuten syön ihan normaalisti niinku ennenkin, mut vähän pienemmillä annoksilla =D

Osaisitko kertoa?

Itse yritän kiinteyttää sekä nostaa kuntoa ja mieltä Zumban avulla. Olen suht pieni leveydeltä (171cm/56kg), mutta melko löysä! :D Kun sanoit että 1½kk jälkeen olit laihtunut 7kg, niin kuinka usein zumbasit ja kuinka pitkään per kerta? Mitä meinaat, riittääkö jopa vain se 20min express 2-4 kertaa viikossa kiinteyttämään?

• Kilpatanssija

Jos ei oo varma haluuko tilata zumba dvd:t niin käy ensin tunnilla kokeilemassa tykkääkö vai ei ja päättää vasta sen jälkeen. Itse rupean vetämään zumba tunteja tossa muutaman kuukauden päästä.

• mrvi

itse olin vielä pari vuotta sitten mitoiltani 73kg/170cm, pudotin hieman yli kolmessa kuukaudessa painoa 10 kiloa. ensin aloitin pelkällä ruokavaliolla. olin ihan hirveä syömään karkkia, varsinkin suklaata (väh. puoli kiloa päivässä, ne kun olis korvannu hedelmillä ja kasviksilla..:D). mulle toi paino oli ihan hirveä taakka, oli useampaan otteeseen ruokatorvi tulehtunut jatkuvan närästyksen takia, joka siis johtui rasvaisesta ja sokerisesta ruuasta (tai roskasta..), ja hengitys ei tahtonut välillä kulkea. semmosetki joilla on ruokatorvi ollut myös joskus tulehtunu tietää et miltä se tuntuu ku havahtuu siihe, et tuntuu kuinka koko kurkku olis painumassa umpeen.. todella inhottavaa.
      mutta siis tohon laihduttamiseen palatakseni. päätin vaan, että en syö karkkia tai muita herkkuja ollenkaan. söin aamupalaksi puuroa/leipää, siihe sit viel mehua päälle. koulussa söin lämpimän ruuan, ja puolet lautasesta täytin aina salaatilla, oli sitä varsinaista ruokaa lautasella sit mite vähä tai paljo tahansa. kotiin ku tulin nii söin välipalaksi pari ruisleipää, pääliset vaihteli mut useimmiten siin oli juusto, salaattia kurkkua. juomaksi vettä tai mehua. sit illalla söin ruuaksi vaa ison lautasellisen salaattia, johon tuli aina myös kala/liha maitotuote, esim. raejuusto. illalla jos kerkes nälkä tulemaan ennen nukkumaanmenoa nii ruisleipä tai jugurtti vaa naamarii. ikinä en ole laskenut et paljonko energiaa tästä ruokavaliosta saa, mutta uskon että tarpeeksi. :) kun painoa oli pudonnut 5 kiloa, havahduin siihen että on tosi helppo hengittää, enkä edes hengästynyt enää ripeästä kävelystä. silloin aloitin lenkkeilyn. aluksi kävelin 5 km päivässä, sitten kun alkoi tuntua siltä että jaksaa enemmän niin lenkki piteni 8 kilometriin. lopulta tein niin että kävelin 6 km ja sitten juoksin/hölkkäsin 2 km, ja juoksun osuus sitten kasvoi koko ajan. nykyään saatan tehdä 13km lenkkejä ja silti tuntuu, että voisi jatkaa pitemmällekkin. :D
      ruokavalio on pysynyt hyvin pitkälti samana nyt, painoa olen ottanut takaisin tasan 2 kiloa ja siinä se on pysynyt nyt pitkään. suuri osa pudonneesta painosta selittyy tuolla herkuttelun dramaattisella vähenemisellä, mutta ilman liikunnan lisäämistä en ikinä olis tässä nyt tämän kokoisena :P itse ajattelin kokeilla zumbaamista ku kaverit sitä suositteli, ite oon vähän ostos-tv-mainoksia kattonu sillä silmällä et kannattaakohan noihin nyt uskoa, tuntuu mainoksessa olevan ihan sama käsikirjoitus ku kaikissa hömppä-jutuissa :P mut kaverin zumbaamalla pudotetut 7kg tuskin valehtelee, millään ruokavaliolla ei hänkään sen kummemmin ole ollut. ainahan sitä voi kokeilla, jos tykkää nii tykkää ja jos ei nii ei :) painooni olen tyytyväinen, toki olishan se kiva jos sais ny viel 5kg pudotettua ja pysymää siinä, mut ennen kaikkea kuntoilun kannalta. jaksaakin niin paljon paremmin kun on kroppa kunnossa!

"laihduttajille" pieni vinkki: älkää kyylätkö heti sitä puntaria, vaan nauttikaa siitä hyvästä olosta mikä liikunnasta tulee!:) motivaatio kasvaa kun on hyvä mieli.

(loppuun vielä vähän mainostusta; kokeilkaa valmarinia. ihan niin ihmetuotteena en sitä todellakaan pidä kuin mitä tuotteen kotisivut antavat ymmärtää, mutta itellä toimii mainiosti palautusjuomana liikunnan jälkeen ja on hyvä lääke närästykseen. kiihdyttää myös aineenvaihduntaa, ite saan ainaki hypätä koko ajan vessassa kun yhen lasin juo. :D pullo maksaa n. 5 euroa, saa apteekista ja luontaistuotekaupoista. 1rkl valmarinia lasiin vettä, maistuu ihan hirveältä mutta itse olen kokenut muuten hyväksi tuotteeksi:) hillitsee muuten myös jonkun verran makeanhimoa. :P)

• &%%%%

"...ite oon vähän ostos-tv-mainoksia kattonu sillä silmällä et kannattaakohan noihin nyt uskoa, tuntuu mainoksessa olevan ihan sama käsikirjoitus ku kaikissa hömppä-jutuissa :P mut kaverin zumbaamalla pudotetut 7kg tuskin valehtelee..."

Juu, ei varmasti valehtele. Painonpudotuksen kannalta on kylläkin sejasama, millä liikuntamuodolla kilonsa karistaa. Zumba ei ole mikään ihmekeksintö ja pelastaja. Saman kalorimäärän voi polttaa millä tykkää, ei se painonpudotus mitään zumba-tunteja sinänsä vaadi. Oleellista on, että liikunnan lisäämisen lisäksi ei lisää ruokamääräänsä entistä kummemmaksi, niin siinähän se paino väkisinkin alenee, kun kuluttaa sen zumban kera kalorinsaantiaan alaspäin.

• mm

Me ostettiin kaverin kaa puoliks toi zumba paketti,kaverin innostamana tulee harrastettuakin :D Kokeiltiin tossa yhtenä päivänä ekaa kertaa siin oli joku sellanen 8min satsi vedettiin se kahdesti ja hiki irtos sekä seuraavana aamuna oli jo jaloissa sekä "rakkauskahvoissa" tuntua että jotain on tehny. Oon käyny säännöllisesti kunnan järjestämässä jumpassa mutta sieltäkään ei tuu tuloksia että seuraavana aamuna tuntis jo että jotain on eilen tehny,vaikka siellä jumppasalissa tulee paahdettua "kilpaa" muiden kanssa.

Kaikille mukavaa zumbailua! :)

• Nuhnutin

Osaisitteko muutkin kertoa?

Itse yritän kiinteyttää sekä nostaa kuntoa ja mieltä Zumban avulla. Olen suht pieni leveydeltä (171cm/56kg), mutta melko löysä! :D Kuinka usein zumbaatte ja kuinka pitkään per kerta? Mitä meinaatte, riittääkö jopa vain se 20min express 2-4 kertaa viikossa kiinteyttämään siten että olisin kesään mennessä kiinteämmässä kunnossa?

• Emubarbi
        Nuhnutin kirjoitti:

Itse yritän kiinteyttää sekä nostaa kuntoa ja mieltä Zumban avulla. Olen suht pieni leveydeltä (171cm/56kg), mutta melko löysä! :D Kuinka usein zumbaatte ja kuinka pitkään per kerta? Mitä meinaatte, riittääkö jopa vain se 20min express 2-4 kertaa viikossa kiinteyttämään siten että olisin kesään mennessä kiinteämmässä kunnossa?

Heippa!

Mie olen hurahtanut Zumbaan ihan täysin. Se on niin hauskaa ja mukavaa että unohtaa että kuntoilee. Multa löytyy myös tuo Zumba dvd- mutta en ole kotona kertaankaan zumbaillut, ja itse sen hommasinkin vain sen takia että siitä opin liikkeitä, en niinkään kuntoilu mielessä. Eikä kyllä kotyona oikein ole sellaista hyvää tilaakaan. Zumbatunneilla käyn 3 kertaa viikossa jos vaan pääsen tunneille. Suosittelenkin että kaikki Zumbasta kiinnostuneet menee kokeilemaan Zumbaa jollekin Zumba tunnille, koska silloin saa oikean käsityksen mitä Zumba on!!!

Zumba on juuri niin tehokasta kun siitä itse tekee... Ja siinä onkin se hienous, se sopii kaikille!

• selleri-siili
        Emubarbi kirjoitti:

Heippa!

Mie olen hurahtanut Zumbaan ihan täysin. Se on niin hauskaa ja mukavaa että unohtaa että kuntoilee. Multa löytyy myös tuo Zumba dvd- mutta en ole kotona kertaankaan zumbaillut, ja itse sen hommasinkin vain sen takia että siitä opin liikkeitä, en niinkään kuntoilu mielessä. Eikä kyllä kotyona oikein ole sellaista hyvää tilaakaan. Zumbatunneilla käyn 3 kertaa viikossa jos vaan pääsen tunneille. Suosittelenkin että kaikki Zumbasta kiinnostuneet menee kokeilemaan Zumbaa jollekin Zumba tunnille, koska silloin saa oikean käsityksen mitä Zumba on!!!

Zumba on juuri niin tehokasta kun siitä itse tekee... Ja siinä onkin se hienous, se sopii kaikille!

Käyn Tampereella tanssis nimisessä paikassa kaksi kertaa viikossa zumbaamassa!Tanssiessa huomaa todellakin tehneensä jotain,kun paikat on hellänä.Minä halusin käydä ihan ammattilaisen johdolla tanssimassa,koska jos rupeaisin itse dvd:n kanssa tanssimaan niin aivan varmasti hajotan polven tai vastaavaa.

• zumbaaja minäkin
        Nuhnutin kirjoitti:

No eipä riitä nuo määrät vielä kummoiseenkaan kiinteytykseen :/ Ja zumban, humpan ymv. lisäksi oltava 2-3 krt/vko myös täsmäliikuntaa lihaksille kuntosalin muodossa. Lisäksi ruokavalio täysin kuntoon, mitä se yleensä ihmisillä ei likikään ole vaan ihmettelevät, mikä on kun jumppaahumppaa kauheesti eikä vaaaaan kiinteydy..

• JM
        zumbaaja minäkin kirjoitti:

No eipä riitä nuo määrät vielä kummoiseenkaan kiinteytykseen :/ Ja zumban, humpan ymv. lisäksi oltava 2-3 krt/vko myös täsmäliikuntaa lihaksille kuntosalin muodossa. Lisäksi ruokavalio täysin kuntoon, mitä se yleensä ihmisillä ei likikään ole vaan ihmettelevät, mikä on kun jumppaahumppaa kauheesti eikä vaaaaan kiinteydy..

Hyvä, jos vain ihmisiä jokin innostaa liikkumaan, se on pääasia ja että liikunnasta voi myös nauttia. Niin kuin edellinen kirjoitti, ei se pelkkä zumba humppa ym. riitä, liikunnan olisi syytä olla monipuolista ja myös lihaksia kuormittavaa. Monet erittäin ylipainoiset saattavat saada jopa pahoja rasitusvammoja--->salia tarvitaan ja sieltä on monesti helpoin aloittaa ja kuntosaliharjoittelua olisi muutenkin syytä olla ohjelmassa, haluatpa kiinteytyä, laihduttaa...Ja oikea ruokavalio sekä riittävä lepo!
        Zumba taitaa olla amerikassa jo ohi, nyt suomi valloitettavana.

• ehkäröivä

Hienoa, että Zumbasta on tullut noin paljon positiivisia kommentteja, mutta minä haluaisin kuulla myös että mitä negatiivista siinä on ennen kun teen tilauksen. Minä haluaisin kiinteyttää reisiäni, käsivarsiani ja mahaani enkä laihduttaa. Onnistuuko se zumbaamalla? Mittani ovat 167/52 ja haluaisin nimenomaan kiinteyttää, en laihduttaa. Paitsi ei se pieni laihtuminen kyllä haittaisi jos siinä kiinteytyisi samalla. Vielä sellainen kysymys, että saako zumbaamalla oikeasti 6päkin?

• hannannaa

Minä en ole mikään läski, haluan vain löytää jonkin järkevän sisälajin - ja oppia heiluttamaan ahteria kuin Shakira ;) Joten tilasin sitten Zumba-paketin, toimituskuluinen vajaat 80 euroa. Halpaa leikkiä, kun vertaa että Latinos maksaa 55 euroa / 10 kertaa matkat ja kuntosalin kuukausijäsenyys vähintään 60 euroa kuukaudessa. Ennestään harrastan edullisia lajeja, kuten juoksua, hiihtoa ja luistelua.

• ZumbaBumba
        hannannaa kirjoitti:

Minä en ole mikään läski, haluan vain löytää jonkin järkevän sisälajin - ja oppia heiluttamaan ahteria kuin Shakira ;) Joten tilasin sitten Zumba-paketin, toimituskuluinen vajaat 80 euroa. Halpaa leikkiä, kun vertaa että Latinos maksaa 55 euroa / 10 kertaa matkat ja kuntosalin kuukausijäsenyys vähintään 60 euroa kuukaudessa. Ennestään harrastan edullisia lajeja, kuten juoksua, hiihtoa ja luistelua.

Olen Zumbannut nyt 1,5 kuukautta kotona joka päivä. Mulla on Basics, Express ja Cardio Party -levyt.
        Sain ne yhdeltä kaverilta. Todella hauskaa ja tehokasta, ehdottomasti kannattaa tilata se telkussakin mainostettu n. 70 e setti! On kyllä sen arvoista. Ja kotona voi tosiaan zumbailla milloin lystää ja tehdä omaan tahtiinsa.
        Nyt olen menossa tunneillekkin, pienempi kynnys mennä kun on saanut rauhassa kotona opetella.

Mulla on todella jumiutuva ja herkästi uupuva kroppa, normijumpat ei meinaa sopia kun niissä tulee liikaa toistoja samoille lihaksille. Zumba on niin liikkuvaa että ei ole ollut tätä jumiutumisongelmaa. Suosittelen!

• pancha

Mä tilasin Zumban noin viikko sitten ja tänään hain paketin kotia. Tein tuossa äsken sen Basics- ja 20-Minute express-ohjelmat ja kyllä mulle tuli hiki siinä tanssiessa, jos sitä mun koikkelehtimista voi tanssimiseksi kutsua :) Osa energiasta meni kyllä liikkeitten mukana pysymiseen mutta ei se ollu niin vaikeaa kuin olin kuvitellu :D Mut mä tykkäsin, hengästyin ainakin kun vähän vajaat 1½ tuntia putkeen treenasin. Huomenna vois kokeilla jotain muuta dvd:tä :)

Ite ostin Zumban vaihtelun vuoksi. Käyn salilla noin 4-5 kertaa viikossa (yleensä ohjatuilla tunneilla kuten Bodypumpissa, -stepissä ja -combatissa) ja halusin hieman vaihtelua liikkumiseen. Käyn myös kävelyllä koirieni kanssa mutta se ei aina ole niin liikunnallista :) Yritän, että saisin noin 10 kiloo vielä painosta pois, tähän mennessä on 5 jo lähtenyt. Zumban vaikutti hyvältä ostokselta, sillä sen kanssa voin treenata millon haluan eikä tarvitse mennä tietyn aikataulun mukaan.

Mut joo, luulen että oli ihan kannattava sijoitus. Sen näkee sit vähän ajan päästä :) Ton 70 euroo vois käyttää huonommallakin tavalla!

• Kiitän!

Olisin kiitollinen, jos joku kommentoisi, paljonko lattiatilaa treeni vaatii. Voiko siis treenata normaalissa olkkarissa?

• Aloitteleva zumbaaja
        Kiitän! kirjoitti:

Olisin kiitollinen, jos joku kommentoisi, paljonko lattiatilaa treeni vaatii. Voiko siis treenata normaalissa olkkarissa?

Itse joudun liikkumaan tosi pienessä tilassa, sanoisinko noin 1-1,5m tilaa liikkua eteen ja sivuille! En oo kokeillut kuin vasta 20 minuutin expressiä, mutta niinkin pienellä tilalla saa kyllä kunnolla reviteltyä!

• Neiti-Ehtivä
        Aloitteleva zumbaaja kirjoitti:

Itse joudun liikkumaan tosi pienessä tilassa, sanoisinko noin 1-1,5m tilaa liikkua eteen ja sivuille! En oo kokeillut kuin vasta 20 minuutin expressiä, mutta niinkin pienellä tilalla saa kyllä kunnolla reviteltyä!

Ja nyt kovasti odotellaan että milloin paketti tulee. Itse olen alkanut lihomaan, nyt painan jo 70kg. En todellakaan halua että tällä menolla painan 5vuoden päästä 85kg.

Itse en tykkää yhtään lenkkeilystä, sen sijaan latinosta harrastan. Mielestäni Zumba ei ole loppujen lopuksi kallis, kun saa ne käsipainotkin. Haluaisin kyllä netistä ladata, mutta siitä ei tulis lasta eikä paskaa, hermot vaan menis ja kone lentäis seinään! tuo vajaa 80e postituskuluineen on halpa hinta. Latinos on kallista, ja tuossa sentään saa tehdä milloin vain ja DVD:eet ovat luultavasti pitkä-ikäisiä. Voin surutta kuluttaa satoja, euroja vaatteisiin ja kosmetiikkaan, niin miksei voisi laittaa 80e kuntoiluun latinoksen lisäksi? Latinos kaikenlisäksi loppuu toukokuussa. Silloin loppuu myös minun kuntoilu.

Se, että onko Zumba hyvä, ja tehokas, en tiedä. Haluan vain pudottaa muutaman kilon, ja ylläpitää fyysistä kuntoa. Jos en laihdu, niin se on voi voi. Ja ei, minä en kuvittele että laihdun kun teen zumbaa ja syön kaikkea rasvaista ja sokeria. Aloitin jo nyt vähentämään makeisia yms...

Voisi huvikseen mitata vyötärön, reiden ympäryksen, käsivarret, nähdäkseni antaako zumba minkäänlaisia tuloksia. Tottakai salainen haaveeni on olla rantakunnossa, mutta ei passaa liikoja kuvitella, sillä tällä laiskuudella sitä ei ainakaan tule. Ja vaarana on myös että kyllästyn Zumbaamiseen. Tanssi on kuitenkin ollut ainoa laji mistä oikeasti olen tykännyt!

Ja jotkut sanovat että ei kannata tilata zumbaa, pistää vain musiikin soimaan ja hetkuttaa lantiotaan. öö? kokeiltu on ja liikkeet loppuu aika nopeasti... Tykkään kotona ja sisällä kuntoilusta ja tanssista, joten luulen että zumba on kuin minulle tehty!

• Kiitän!
        Neiti-Ehtivä kirjoitti:

Ja nyt kovasti odotellaan että milloin paketti tulee. Itse olen alkanut lihomaan, nyt painan jo 70kg. En todellakaan halua että tällä menolla painan 5vuoden päästä 85kg.

Itse en tykkää yhtään lenkkeilystä, sen sijaan latinosta harrastan. Mielestäni Zumba ei ole loppujen lopuksi kallis, kun saa ne käsipainotkin. Haluaisin kyllä netistä ladata, mutta siitä ei tulis lasta eikä paskaa, hermot vaan menis ja kone lentäis seinään! tuo vajaa 80e postituskuluineen on halpa hinta. Latinos on kallista, ja tuossa sentään saa tehdä milloin vain ja DVD:eet ovat luultavasti pitkä-ikäisiä. Voin surutta kuluttaa satoja, euroja vaatteisiin ja kosmetiikkaan, niin miksei voisi laittaa 80e kuntoiluun latinoksen lisäksi? Latinos kaikenlisäksi loppuu toukokuussa. Silloin loppuu myös minun kuntoilu.

Se, että onko Zumba hyvä, ja tehokas, en tiedä. Haluan vain pudottaa muutaman kilon, ja ylläpitää fyysistä kuntoa. Jos en laihdu, niin se on voi voi. Ja ei, minä en kuvittele että laihdun kun teen zumbaa ja syön kaikkea rasvaista ja sokeria. Aloitin jo nyt vähentämään makeisia yms...

Voisi huvikseen mitata vyötärön, reiden ympäryksen, käsivarret, nähdäkseni antaako zumba minkäänlaisia tuloksia. Tottakai salainen haaveeni on olla rantakunnossa, mutta ei passaa liikoja kuvitella, sillä tällä laiskuudella sitä ei ainakaan tule. Ja vaarana on myös että kyllästyn Zumbaamiseen. Tanssi on kuitenkin ollut ainoa laji mistä oikeasti olen tykännyt!

Ja jotkut sanovat että ei kannata tilata zumbaa, pistää vain musiikin soimaan ja hetkuttaa lantiotaan. öö? kokeiltu on ja liikkeet loppuu aika nopeasti... Tykkään kotona ja sisällä kuntoilusta ja tanssista, joten luulen että zumba on kuin minulle tehty!

Kiitokset aloitteleva, tieto auttoi kovasti

• kooko
        Kiitän! kirjoitti:

Kiitokset aloitteleva, tieto auttoi kovasti

Onko Zumbassa suomenkieliset tekstit? Vai onko opetus niin selkeää, ettei tekstejä tarvii?

• vastausta
        kooko kirjoitti:

Onko Zumbassa suomenkieliset tekstit? Vai onko opetus niin selkeää, ettei tekstejä tarvii?

Zumbassa ei ole tekstitystä, mutta ainakin oman kokemuksen mukaan hyvin pärjää ilmankin, katsoo vaan ja tekee samat liikkeet mukana:)

• Neiti-Ehtivä
        vastausta kirjoitti:

Zumbassa ei ole tekstitystä, mutta ainakin oman kokemuksen mukaan hyvin pärjää ilmankin, katsoo vaan ja tekee samat liikkeet mukana:)

zumba

• minavainao
        Neiti-Ehtivä kirjoitti:

zumba

masennuin ku olen vain lihonut treenaamisen jälkeen. :(

kattelin just peilistä läskejäni ja tuntu ihan kauheelta. ää, mä tiedän ettei ihmeitä voi tapahtua, mut siltikin toivon sitä. aion jatkaa zumbaamista tästä takapakista huolimatta. tekis mieli mättää suklaata ja masistella. tänään on zumbailut zumbailtu, huomenna uusi päivä

ääh, ei pitäis käydä ollenkaan vaa'alla kun masentuu vaan. Ei niitä tuloksia voi heti näkyä, mut siis voi elämä! Ja en ihmettele jos paino on noussut 2pvän ryyppäämisen/roskaruoan jälkeen.

Elintapamuutoksia on tapahtunut, mut pitäis vielä enemmän. No, pikkuhiljaa, pikkuhiljaa. Ei sitä Roomaakaan päivässä rakennettu

• Neiti-ehtivä
        minavainao kirjoitti:

masennuin ku olen vain lihonut treenaamisen jälkeen. :(

kattelin just peilistä läskejäni ja tuntu ihan kauheelta. ää, mä tiedän ettei ihmeitä voi tapahtua, mut siltikin toivon sitä. aion jatkaa zumbaamista tästä takapakista huolimatta. tekis mieli mättää suklaata ja masistella. tänään on zumbailut zumbailtu, huomenna uusi päivä

ääh, ei pitäis käydä ollenkaan vaa'alla kun masentuu vaan. Ei niitä tuloksia voi heti näkyä, mut siis voi elämä! Ja en ihmettele jos paino on noussut 2pvän ryyppäämisen/roskaruoan jälkeen.

Elintapamuutoksia on tapahtunut, mut pitäis vielä enemmän. No, pikkuhiljaa, pikkuhiljaa. Ei sitä Roomaakaan päivässä rakennettu

Olen nyt 2viikkoa zumbaillut, ja välillä masistellut sitä kun paino ei ole laskenut. NO HALOO, eikai se laske, jos ei ruokavalio ole kohdallaan. Siitäkin huolimatta olen zumbaa harrastanut, se ei tunnu edelleenkään kuntoilulta! Välillä aloittaminen on vaikeaa, eikä Zumbakaan ole mikään ihmeiden tekijä. Olen kuitenkin iloinen että tilasin zumban, koska sitä voi tehdä millon haluaa. Ja se on saanut minut liikkumaan. Sitä ei tiedä että kauanko se kestää, mut ei voi mitään.

Otin mitat itsestäni ja eilen sit huvin vuoksi mittasin. Jos nyt en ihan väärin mitannut, niin vyötäröltä ois lähtenyt joku 1cm pois. :o Vaa'an mittari ei ole heilahtanut suuntaan eikä toiseen. kuitenkin, olin yllättynyt että vyötäröltä on lähtenyt edes tuo sentti... En kuitenkaan innostunut, aattelin että vois kuukauden tai kahden päästä uudestaan mitata. :)

• jeppjep
        Neiti-ehtivä kirjoitti:

Olen nyt 2viikkoa zumbaillut, ja välillä masistellut sitä kun paino ei ole laskenut. NO HALOO, eikai se laske, jos ei ruokavalio ole kohdallaan. Siitäkin huolimatta olen zumbaa harrastanut, se ei tunnu edelleenkään kuntoilulta! Välillä aloittaminen on vaikeaa, eikä Zumbakaan ole mikään ihmeiden tekijä. Olen kuitenkin iloinen että tilasin zumban, koska sitä voi tehdä millon haluaa. Ja se on saanut minut liikkumaan. Sitä ei tiedä että kauanko se kestää, mut ei voi mitään.

Otin mitat itsestäni ja eilen sit huvin vuoksi mittasin. Jos nyt en ihan väärin mitannut, niin vyötäröltä ois lähtenyt joku 1cm pois. :o Vaa'an mittari ei ole heilahtanut suuntaan eikä toiseen. kuitenkin, olin yllättynyt että vyötäröltä on lähtenyt edes tuo sentti... En kuitenkaan innostunut, aattelin että vois kuukauden tai kahden päästä uudestaan mitata. :)

Mä olen zumbaillut n. vajaa puoli vuotta. Aluksi tietysti aktiivisemmin, 4-5 krt viikossa tasaisesti kaikkia dvd:itä käyttäen, välillä on ollut viikon pari taukoakin mutta kuitenkin palannut olen aina zumban pariin. Nykyään tulee tanssittua n. 3 kertaa viikkoon, mikä on tuntunut ihan mielekkäältä :)

Tuloksia on tullut sen verran että vyötärön ja lantion seudulta on lähtenyt senttejä pois. Housukoko on tippunut melkein pari numeroa. Vaa'alla en ole pahemmin vieraillut, mutta peilikuvasta näkee että kiinteämpi olen kuin puoli vuotta sitten, ystävät myös maininneet että mihin oon jenkkakahvani hävittänyt :D

Että kyllähän sillä tuloksia saa aikaan, niinkuin millä tahansa liikunnalla kunhan sitä vaan tekee. Ruokavaliotani en ole hirveämmin muuttanut, herkuttelen edelleen silloin kun siltä tuntuu (yritän kuitenkin rajoittaa kerran viikkoon). Muutenkaan syömiset ei ole kuin suoraan terveysopin kirjasta, mutta itsetehtyä ruokaa ja vähärasvaisia tuotteita valitsen ruuanlaittoon.

Mutta kyllä suosittelen zumbaa, siihen ei helposti pääse kyllästymään ja hauskaa se on. Oikein ja säännöllisesti tehtynä tulee niitä tuloksia :)

• 24andLetsZumba

Minä olen zumbannut viime syyskuusta asti. Aivan loistava liikuntamuoto!

Olin Tampereella Beton Master Classissa mukana ja nyt on Vaasassa ja Seinäjoen suunnalla mahdollisuus osallistua myös Master Classiin. Nathan Blake tulee pitämään Masterclassit 24.4. ja 25.4. [url=http://www.liikuntapalvelu.fi/zumba-master-class-nathan-blake-usa]Täältä löytyy tarkemmat tiedot[/url]. Itse olen ehdottomasti mukana ja toivottavasti pääsen molempina päivinä!

• kotizumbailija

Minä tilasin nuo tv:ssä mainostetut zumbadvd:t, koska olen aina pitänyt latinalaisista rytmeistä. En ole aktiivikuntoilija, mitä nyt lenkillä käyn valitettavan epäsäännöllisesti. Talvella tuppaa kertymään kiloja, jotka karisevat kesällä. Ajattelin sitten, että tilaan nuo dvd:t ja sitten en voi jäädä sohvalle makailemaan säähän tai muuhun tekosyyhyn vedoten, kun en jaksa lähteä lenkille.

Noh, dvd:t postikuluineen maksoivat muistaakseni liki 80e laskutusvaihtoehdolla, luottokortilla maksamalla olisi saanut kolmisen euroa pois hinnasta. Toisaalta mukana tulevat dvd:iden lisäksi se vihkonen ja ne käsipainot. Ne ovat kyllä tosi kivat ja vaikka ne ovat tosi kevyet, kyllä se sen käsipainotreenin jälkeen tuntuu. Olen vetänyt normin käsitreenin kolmen kilon painoilla vielä siihen perään.

Basics ohjelmassa opetetaan perusliikkeet ja silläkin saa hien pintaan loistavasti ainakin tällainen ei-niin-hyväkuntoinen henkilö. Viitisen päivää tein basics -opetusohjelmaa ja sitten siirryin 20min expressiin, joka on helppo totetuttaa sitten, kun on sisäistänyt nuo basicsin liikkeet Toiset liikkeet ovat erittäin helppoja, kun taas toiset vaativat useita toistoja ennenkuin oikea rytmi löytyy, ainakin minun kohdallani se oli näin.

Sitten kun sain tuon basicsin haltuun aloin noudattaa zumban mukana tullutta treeniohjelmaa "Lose a trouser or a dress size". Kymmenen päivän ohjelma, päivistä kaksi on vapaata. Olen nyt saanut sen kerran suoritettua. En usko, että olen pudottanut vaatekokoani, mutta olen kyllä kiinteytynyt, erityisesti pienet jenkkakahvat ovat poistuneet ja jalat näyttävät kiinteämmiltä. Uskoisin, että vaatekoon pudottamiseen olisin tarvinut ruokavalion tuekseni, nyt olen popsinut vähän sitä sun tätä.

Ajattelin siirtyä "get super sculpted" -treeniohjelmaan, joka on siis myös tuossa zumban mukana tulleessa kirjasessa, sitten, kun olen tehnyt vielä kuukauden päivät tätä edellistä ohjelmaa.

Pidän erityisesti Cardio Partystä, varsinkin salsa ja cumbia sujuvat minulta jo niin hyvin, että miehenikin oli ihan ihmeissään. :)

Ehdottomasti suosittelen! Kun mainoksessa sanotaan "se ei edes tunnu kuntoilulta", niin se on kyllä ihan puutaheinää. Siinä hiki virtaa iloisesti ja vettä kuluu.

• kohta zumbaaja

• pinkku-84

Olen ostanut sen Dvd:n ja tykkään tosi paljon siitä 45min harjoittelulla tulee hiki niin että suihkussa olis ollut. Mausiikki on mahtava ja siitä tulee hyvälle mielelle. Myös tutut käy zumba jumpassa (yleisessä paikassa) ja tykkää kovasti. Itse en ole oikein ison ryhmän ihmisiä, tykkään kotona zumbailla. koitan 3-5 kertaa viikossa zumbanta mutta polvi ei anna aina myöden (urheiluvamma). Kyllä se 69€ on maksun arvoinen.

• simpasum

Kyllä 69€ on ihan liikaa Zumbasta (tai mistään porukkajumpasta ylipäätään). Jos sattuu asumaan Oulussa niin ainakin Oulun Pyrintö järjestää Zumbaa 4krt/vk ja kausikortti maksaa 40€ (opiskelijoille 25€). Suosittelen jos kiinnostaa ja sattuu asumaan lähistöllä.

• Bazu

Pari kuukautta sitten tilasin Zumban ja se on ollut kyllä paras liikuntaharrastus mitä olen kokeillut - ainakin itselleni. Olen kokeillut muita Kunto plussan DVD:tä ja lenkkeillyt jne., eikä mikään ole ollut näin tehokasta ja hauskaa! Ekalla viikolla jo lähti pari senttiä sieltä täältä ympärysmitoista. Sen jälkeen on lähtenyt melko tasaisesti yksi sentti viikossa esim. vyötärön ympäryksestä ja ahterikin on tullut paljon kiinteämmäksi. :D Ja kaikenlisäksi en ole kiinnittänyt syömisiini mitään huomiota. Syön vähän mitä sattuu ja laihdun silti! Vielä nopeampaa voisin laihtua, jos alkaisin tarkkailla mitä syön. Mutta minkäs sille voi, kun pidän ruuasta... ;)

• LEVÄPEBA

JOJOILMIÖ KORJAA PAINON TAKASI

• zumbaaa (:
        LEVÄPEBA kirjoitti:

JOJOILMIÖ KORJAA PAINON TAKASI

Onko wii-pelikonsolille olemassa jo zumba?

• zumbaaah

Ladatkaa Zumba ilmaiseksi täältä; http://torrentpump.com/torrents/zumba siel on kyl aika paljon valikoimista ;) ja mutta teillä pitää olla limewire että voitte ladata sen mä oon ainaki ladannu enkä oo jääny koukkuun :D

• Zumbaaah

tarkotin jäänyt kiinni ;p

• gagaga
        Zumbaaah kirjoitti:

tarkotin jäänyt kiinni ;p

Mikä se eka kysymys olikaan?
        ''Onko kenelläkään kokemusta mainostetusta zumbasta? Oletteko tilanneet ja katuneet kenties vai tuleeko käytettyä??''
        Joo on kokemusta ja en oo tilannu vaan youtubesta katsonut, ja tulee käytettyä, treenaan nyt tällähetkellä jokatoinen päivä 30-60 min. Kivaa on, jotkun vaikeita, en oo kauaa treenannut eikä painoon oo hirveästi vaikuttanut... VIELÄ. Älkääkä nyt tulko mollaamaan.
        Liikkukkaatten miten haluatte, ryhmässä tai yksin. Tai tulkaa väittelemään siitä Suomi24 foorumille -___o'

• ??

näinköss sitä viestiä tänne laitetaan? m' TAHDON zumban, mutta mistä voi ostaa mm.videon jos musa ja ne painot? VASTATKAA ÄKKII!

• svedv

tilloo zumban sivuilta :D

• MsOhjaaja

Ei ole zumba minun juttuni. Liian yksinkertaista, mutta sopinee aloittelijoille. Kysymys kuuluu: kuinka pitkään zumba jaksaa kiinnostaa? Lisää mielipiteitä ja kommentteja voi lukea blogistani http://www.ryhmaliikunta.fi/jumppaohjaajan-arki

• not

Hirveä hönkäily joka paikassa zumbasta. Itse rakastan tanssimista ja olen vuosikaudet sitä harrastanut, joten meninpä siis innoissani zumba-tunneillekin. Ja totesin että ei silä ole oikeasti tanssimisen kanssa mitään tekemistä vaikka niin mainostetaan.

• caramba10
        not kirjoitti:

Hirveä hönkäily joka paikassa zumbasta. Itse rakastan tanssimista ja olen vuosikaudet sitä harrastanut, joten meninpä siis innoissani zumba-tunneillekin. Ja totesin että ei silä ole oikeasti tanssimisen kanssa mitään tekemistä vaikka niin mainostetaan.

Zumbaamme Henryn kanssa FB zumba con Henry, kisahallissa lauantaisin 11.00 ja stadionilla klo 16.00, kumpi parempi. Kolumbialainen vetäjä, selkeät tunnit, hyvä lattarimusa, ja itse pidän siitä, että eroaa tanssitunnista, biisit zumbataan ja tehdään myös lihaskuntoliikkeitä eikä olla koko ajan tanssiasennossa, mutta paljon eri tanssien perusaskeleita kumminkin, salsaa, cumbiaa, sambaa, reggaetonia......
        Edukkaat hinnatkin, kun kerran hinnaksi tulee 8 egeä..... Jos jotakuta kiinnostaa kandee tsekata
        fb zumba con henry tai www.hannalabamba.fi

• vepi12
        caramba10 kirjoitti:

Zumbaamme Henryn kanssa FB zumba con Henry, kisahallissa lauantaisin 11.00 ja stadionilla klo 16.00, kumpi parempi. Kolumbialainen vetäjä, selkeät tunnit, hyvä lattarimusa, ja itse pidän siitä, että eroaa tanssitunnista, biisit zumbataan ja tehdään myös lihaskuntoliikkeitä eikä olla koko ajan tanssiasennossa, mutta paljon eri tanssien perusaskeleita kumminkin, salsaa, cumbiaa, sambaa, reggaetonia......
        Edukkaat hinnatkin, kun kerran hinnaksi tulee 8 egeä..... Jos jotakuta kiinnostaa kandee tsekata
        fb zumba con henry tai www.hannalabamba.fi

Zumba con Henry
        Upeaa, olemme saaneet kauan kaivatun lisävuoron keskiviikko-illoiksi alkaen 2.3! Osoite: KAISANIEMEN ALA-ASTE, Puutarhakatu 1. Aika: 19:00 - 20:00. Salissa tilaa isolle porukalle, let´s partyyyyy!

Juttu löytyy meistä zumbaajista uusimmasta Anna-lehdestä, bailataan oikein kunnolla.

• Alexasha
    • co
    • Zumba<3

Kannattaa mieluummin lähteä kuntosalille Zumba tunneille kuin tilata omaan kotiin. Porukassa Zumbailu on tuplasti hauskempaa :-)

• vepi12

Niin totta, kivempaa ryhmässä ja saa mukavia uusia ystäviäkin.

Jos kiinnostaa lattarizumba aidoimmillaan, lukekaa uusin Anna-lehti.
        Kyseinen porukka alkaa zumbaamaan myös Kaisaniemen ala-asteella keskiviikkoisin klo 19.00
        alkaen 2.3.
        Facebook zumba con henry

• abdoer+zumba<3

Jos selkä on zumban jälkeen kipee, kantsii tehdä Abdoerii, se hieroo selkää..

• Prismasta ostin

Itse kävin ostamassa Zumba paketin eilen Prismasta (4 DVD:tä, käsipainot, Zumba Party Nation CD ja sykemittari). Hintaa 69 euroa. En tykkää tilailla "ostos-tv:stä" tuotteita, siksipä ilahduin kun tuli Prismoihin ja Sokoksiin saataville. Tänään olis tarkoitus aloitella, eilen jo katselin basicin kertaalleen.

• Jos kotoa löytyy jokin nykyaikaisista pelikoneista niin kannatan Zumba Fitnessin hankkimista. Itse ostin sen ps3:selle ja kyseinen versio siis vaatii Move-paketin omistamista. Siinä tuli mukana vyö move-ohjainta varten, joka siis heiluu tuossa lantion kohdalla sitten mukana.

Peli sopii ihan laidasta laitaan aloittelijasta ammattilaiseen. Löytyy myös nää askeleiden opettelemiset sun muut. Vaatii kyllä hieman tilaa pelata, mut kyl meidänkin ahtaassa olohuoneessa mahtuu ihan hyvin tanssimaan. :D

• tahtoo-zumbata-myös

Hei onko tietoa saisiko Zumba pakettia suomenkielisenä, vaiko onko esim Prismassa oleva paketti tekstitetty, miten siinä liikkuessa pystyy lukemaan???
      Minulle ei englanninkielinen setti käy, keskityn liikaa sanojen kuuntelun ja kuullun ymmärtämiseen ja kaikki energia menee siihen.

Nimimerkki Prismasta ostin......oletko jo kokeillut? kokemuksia? oliko hintansa väärtti?

• Zumbanainen

SalsaStudiolla on parhaat zumbat! Opettajat on ammattimaisia ja saa jokaisen oppilaan pitämään hauskaa ja rehkimään! Siellä on myös bailatinoa ja ihan oikeita tanssituntejakin jos latinomeininki muutenkin kiinnostaa.

• ilovesoca

Zumba Renaldo on mulle se paras zumbapaikka, James Renaldo pitää parhaat
      karibialaisvaikutteiset tunnit, lattarit toki mukana. Pitkä tanssipedagogin tausta hänelläkin jo Tanssiopiston ajoilta ja maailmalta.
      Tunteja Katajanokalla, Steinerkoululla ja Folkhälsanilla Ruskeasuolla Zumba Renaldo. Tyypit tulee Espoosta asti tunneille.

• tahtoo-zumbata-myös

Niin.....kaikkihan me suomalaiset asumme Zumba siellä ja zumba täällä paikkakunnalla, on salia ja studiota......YLLÄTYS....täällä periferiassa ei kaikkea ole, on vaan pakko ostaa Prismasta tai olla ilman ;) ......
      Parasta tässä oli :" Tyypit tulee Espoosta asti tunneille" Heh Heh.... millasta se mahtais olla jos ne tyypit tulisi ihan oikeesti, sillai AIKUISTEN OIKEESTI kaukaa.

• suhho

lopettakaa jo toi zumban ylistys. siirtykää piloxingiin siinä tulee sentään edes hiki.
      Zumba on mammojen laji ja silti ei kunto nouse eikä vatsa pienene. :D

• Mr Tarded Mo
    • Ninska0001
    • RumbaaLet´sZumbaa

Minäkin ostin Zumban PS3:lle ja jäin heti koukkuun. Ja jotkut sanovat ettei peleistä ole mitään hyötyä! Sitäpaitsi ostamalla kunto-ohjeman säästätte sali treeneissä, mutta siihen pitää olla itsekuria. Minä harrastin ennen juoksemista vain pitääkseni itseni kunnossa, mutta edes siitä ei tunnu hiki virtaavan samalla tavalla kuin Zumbaamisessa. En ennen edes arvostanut aerobic ja sun muun samankaltaisia tanssilajeja koska ajattelin ettei ne eivät ole minun heiniäni. En tiedä paljon siitä että paljonko kaloreita pystyy kuluttaa zumbaamisen avulla (vaikkakin ne suosittelee 20 min) , mutta niin kuin moni on jo täällä sanonut, zumba on hauskaa ja se ei edes tunnu kuntoilulta ja siinäkään ne Twinssin Amerikanhöpöhöpötkään ei KERRANKIN puhu...tiedätte kyllä mitä. Mutta kukin omalla tavallaan, onhan niitäkin jotka ei tykkää koko hommasta. Yksi asia on varmaa jos se persikka ei nouse penkistä niin ei saavuta mitään ja ainakin yleensä aloittaminen on aina vaikeaa, mutta kun tekee jatkuvasti voi kaikki tuntuu normaalilta. Minulta meni muutama viikko juoksun totutteluun mutta sen jälkeen oli kuin olisin juossut aina. Siinä oli vain yksi kökkö asia. se alkoi tympiä, mutta kaikesta huolimatta jatkoin sitä silti. Vaihtaminen kannattaa, ja tietysti niille jotka haluavat kilojen karisevan täytyy muistaa myös nukkua hyvin ja muistaa säännöllinen ruokavalio. Itse en syö yleensä kello 18.00 jälkeen ja painonpudotuksessa sekin on toiminut. Olen normaalipainoinen nuori joka kannustaa myös toisia liikkumaan, en zumbaa vain kilojen takia vaan koska se on HAUSKAA!! Onhan multa kiloja tietysti lähtenytkin zumban avulla mutta siihen se ei vaikuta ainoastaan yksin. Kokeilkaa edes, en itsekään uskonut siihen ennenkuin kokeilin sitä itse.

• Zumba Fitness2?

Nyt kun on pelannut sitä pleikkari kolmosen zumba fitnessii, nii nyt toivois että sais sen zumba fitness 2:n joka on kylläkin Wii peli konsolilla, tietääkö kukaan onks sitä muilla peli alustoilla? Jos on niin en ole ainakaan vielä nähnyt!! )C´.

• 14

700 kaloria meni ja oli hauskaa, mutta olin kylläkin liikuntakeskuksen zumballa. Itse en itseäni pystyis niin ruoskiin.

• Salsa Pasión

Taitaa olla turvallisempaa ladata zumbat vaan netistä ja hytkytellä kotona ettei Oliver tai Julio tule raiskaamaan Ainon avustuksella.

• Zumbailaaja

Minä en ymmärrä tuota Zumban kritisointia, että se on hömppää jne. Mitä väärää on siinä, että joku teki kerrankin liikunnasta hauskaa? :D

Itseltä on sen 10kg lähtenyt Zumban avulla, ja voisin melkeinpä sanoa, että ihan vain yksin on kiitos Zumban, koska muuta liikuntaa en harrasta, paitsi silloin tällöin rauhallisia löntystelylenkkejä. Ruokavaliooni en puuttunut millään tavoin, muuten kuin pidin vain huolen siitä, että söin vähemmän mitä kulutin.

Tilasin nuo DVD:t silloin, kun ne nousivat suureen suosioon, enkä ole katunut pätkääkään. Tulee kaikenlisäksi niin paljon halvemmaksikin, kuin oikein tunneilla käynti. Ja itse saa myös määritellä, milloin haluaa zumbata ja miten kauan jne. Itse noudatin aika tarkasti noiden DVD-levyjen mukana tulleen kalenterin aikataulua, eli sitä tuli zumbailtua noin 5 kertaa viikossa.

Itsestäänselväähän se on, että liikunnalla laihtuu. Voi käydä lenkillä tai salilla jne, mutta se ei vaan toimi kaikilla, kuten ei myöskään Zumba välttämättä iske kaikkiin. Mutta minulle Zumba on ollut kyllä aikamoinen "ihmelääke" laihduttamisessa, varmaan olisin vieläkin se sama pullukka, jos en noita DVD:tä olisi rohkaistunut ostamaan. :D Nuo kaikki ab tronicit ja muut on kyllä aikamoista roskaa, niitä ei kannata erehtyä ostamaan. Mutta Zumba ei ole sellaista hömppää. :)

Nythän Youtubestakin löytyy Zumba Basics ja se yksi 20 minutin harjoituspätkä myös, että sieltä voi jokainen ilmatteeksi kokeilla, millaista se on. Muita sieltä ei löydykään täysin kokonaisuudessaan. Mutta sieltä vain kuitenkin perusjuttuja kokeilemaan jokahinen vähääkään tanssista kiinnostunut! ;)

• ZUMBA<3

Nimimerkki "Zumbailaaja", kerrot että laihduit 10kg 5kert/viikossa zumbailessa. Kuinka kauan tuossa kymmenen kilon pudottamisessa on mennyt aikaa? Ostostv on täynnnä mainoksia siitä, kuinka zumban avulla monet ovat laihtuneet, mutta minua häiritsee ettei siinä kerrota missä ajassa! Sehän siinä tärkeätä on!

• Zumbailaaja

Kyllä siinä vuosi vierähti tällaisella laiskalla entisellä sohvaperunalla. Mutta tosiaan, kunnollisella ruokavaliolla tietysti karisee kilot (tai sentit) paremmin. Minä kun kuitenkin myös söin mitä sattuu. Usein tuli tietysti porsasteltua sen ruuan kanssa ja paino nousi taas, heh... Ja tietysti sekin vaikuttaa, paljonko painaa. Itse olin lievästi ylipainoinen painoindeksiltäni, ja nyt olen juuri ja juuri normaalipainoinen.

Olen aloittanut uudelleen Zumban uusilla kuvioilla, eli olen ostanut taas uuden DVD-setin. Viikon olen uudempien levyjen mukaan tehnyt, ja kilo on häipynyt. Tästä se varmaan sitten lähtee uudelleen, kunhan saisi tuon syömispuolen kuntoon vielä. :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      90
      7502
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      121
      6237
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4367
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      231
      3002
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2608
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      18
      1818
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1358
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      165
      1334
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      741
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      676
    Aihe