leveä lesti.

lättäjalkainen.

mistähän löytäisin sopivia kenkiä itselleni? minulla on todella leveä ja "rintava" jalka johon on mahdotonta löytää sopivia kenkiä. vain tennarit mahtuu jalkaan. auttakaa tuskaista :)

65

22270

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tradition seit 1774

      Birkenstock merkkisistä jalkineista-luulisi leveämmällekin räpylälle passaavan.

    • ....

      Jenny ja Ara -mallistoissa on noita leveälestisempiäkin, löytyy monenlaisia kenkiä. Biskenstockilla on omissa terveys/kesäsandaaleissaan kahta tai kolmea leveyttä, itse käytän kapeaa. Kannattaa etsiä kenkiä, joissa lestin leveys merkitään H tai J -kirjaimilla, normaali leveys on G ja kapea F.

    • sama vaiva

      Hanwy buys, kengännro 40 = 6,5, otin pohjalliset pois, sopii kuin nakutettu. Hinta toimituskuluineneen: 143,90 euroa. Nämä talvijalkineet.
      Lättäjalkoja voi treenata kävelemällä kotona paljain jaloin varpaat kippurassa.

      • sama vaiva

        Ostin viime vuonna Nike walk- kengät, mustat yksiväriset, kävelykenkinä hyvät. Tarjoushinta 42 euroa.
        Jos haet sandaaleita, osta työjalkineet, joissa kolme säädettävää remmiä nilkkaremmin lisäksi, ovat ihan siron näköiset ja hyvät kävellessä.


      • Yksi mikrosiru
        sama vaiva kirjoitti:

        Ostin viime vuonna Nike walk- kengät, mustat yksiväriset, kävelykenkinä hyvät. Tarjoushinta 42 euroa.
        Jos haet sandaaleita, osta työjalkineet, joissa kolme säädettävää remmiä nilkkaremmin lisäksi, ovat ihan siron näköiset ja hyvät kävellessä.

        Kengät tuosta minun läheltä Länsi- Helsingistä tukkukaupasta. En muista hintoja. Tavaraa riittää.


      • ei aina leveä

        Lättäjalka ei ole välttämättä leveä! Minulla on lättis ja silti kapea. Aloittaja sanoi, että hänellä on rintava jalka - se on nimenomaan lättiksen vastakohta.


      • tjtj
        ei aina leveä kirjoitti:

        Lättäjalka ei ole välttämättä leveä! Minulla on lättis ja silti kapea. Aloittaja sanoi, että hänellä on rintava jalka - se on nimenomaan lättiksen vastakohta.

        Eikä leveä jalka ole aina lättäjalka. Minulla on leveä ja rintava jalka eikä ole lättää nähnytkään, päinvastoin.


      • LäpsynLäps
        tjtj kirjoitti:

        Eikä leveä jalka ole aina lättäjalka. Minulla on leveä ja rintava jalka eikä ole lättää nähnytkään, päinvastoin.

        Ja minulla valtavan leveä, mutta ei tippaakaan rintava / pullea - oikea linnunräpylä siis, siro ja pieni nilkka, joka leviää jyrkästi kohti päkiää. Todella vaikeaa löytää kenkiä, kun tarpeeksi leveät lonksuu kantapään kohdilta. Ja siis niin paljon, ettei pieni kantapohjallinen auta vielä mitään.
        Jos siis jollakulla muulla on tällainen matala, nilkasta ja kantapäästä siro 37, niin kuulisin mielelläni vinkkejä löytämistänne sopivista merkeistä. Minulle osa lenkkareistakin on liian kapeita, vaikka muuten istuvat hyvin. Merelliltä tällä hetkellä "talvilenkkarit" ja Reebocilta on kävelylenkkarit. Näissäkin usein jo muutaman sadan kilsan päästä alkaa päkiän leveimmältä kohdalta ulkosyrjät narskua liitoksissaan. (samaan tapaan kuin joillakin liikavarpaan kyhmy sisäsyrjällä aiheuttaa kengän muodon vääristymän ja keinomateriaaleissa ihan sitten ratkeamisen ja repeämisenkin)
        Nahkakengistä oli monta vuotta ihanat Ten Pointsit ja niiden lopullisesti levahdettua (kului vuosien varrella ihan puhki pohjista ja irtosi myös pohjasta leveimmältä kohdalta venyttyään ja venyttyään) ostin samalta merkiltä viime syksynä uudet. Sovitin liian vähän aikaa myymälässä ja nämä vaikuttavat hieman liian kapeilta. Nahkaa kyllä, joten venynee/voi käydä suutarilla levennyttämässä. Ne vanhatkin on vielä kaapissa, josko joskus olisi varaa teetättää samanlaiset tai löytää hyvin samantyyppiset.
        Pieniä korkoja voin satunnaisesti käyttää juhlissa jonkun tunnin.


    • Bälbäbäbä

      Tarvitsetko miesten vai naisten kenkiä? Viestistäsi ei käynyt selväksi. Naisten kauniita ja todella laadukkaita kenkiä saa Helsingin Fredalla sijaitsevasta Bellissimasta. Itse ostan sieltä kenkiä toisesta syystä (kengän koko 34), mutta siellä myydään myös isoja kokoja 42-46. Ne on nättejä ja aitoa nahkaa yltäpäältä. Suosittelen.

      http://www.bellissima.fi/

    • Pullukka numero 40

      Ostin keväällä Mantereen kenkätehtaan valmistamat mustat hieman kevyemmät juhlavat kengät Kenkä Marskista.

      Siroa kenkää ei saa mahtumaan millään jalkaan, mutta nämä meni.

      Muistaaksni siellä oli ehkä saksalaisia Mefisto tai sinnepäin nauhallisia kävelykenkiä, mistä sai sisäpohjan irti.

      Kokeilin myös Gaboria mistä sai sisäpohjan irti.

      Olen hyväkysynyt että kun kenkä on leveä niin se on leveä. Kauniita ei saa millään.

      Yksi hyvä keino on kikkailla nauhojen kanssa. Jos laittaa vaikka satiininauhat tavallisten nauhojen tilalle myjä ehdotti.

      Kantsii käydä katsomassa.

    • saapastelija 34

      Syksystä kevääseen käytän jalaksen tai sievin työjalkineita. Sellaisia saapasmallisia tai leveällä lestillä varustettuja maiharimalleja. Muut ei käy jalkaan tai rupeaa ainakin jalkoihin koskemaan. Olen mies, joten se saapasjuttu ei ole niin hurja juttu. Onneksi kyseisiltä valmistajilta saa työsaappaita myös ilman rautakärkiä ja rautapohjaa. Saappaat ovat mustaa laadukasta nahkaa, joten ne eivät erotu kummemmin epäedullisesti liikuskellessani yleisillä paikoilla.

      Kesäkenkinä on ollut merrellin poikkeuksellisen leveälestiset kävelykengät tai sellaiset sandaalin ja kengän välimallit, jotka ovat leveyssuunnassa poikkeuksellisen tilavat. Kyseisiä merrellin tuotteita en ole tänä vuonna kaupoissa nähnyt, joten uusien kenkien haku onkin sitten edessäpäin ensi keväänä. Ostan kesäkengät aina, kun vain sovittaessa sopivat sattuu löytymään. En ole kovin aktiivinen shoppailija vasta kun pakon edessä.
      Jalkani ei ole iso: koko 41.

    • on kokosi

      Et mainitse viestissä jalkasi kokoa. Meillä äitimuori on samalla tapaa leveä- ja korkeajalkainen, kengännumero 38 ja saa ihan hyviä kenkiä lasten puolelta. Ei sieltä toki korkokenkiä löydä, mutta ballerinat, lenkkarit sekä muita kenkiä saa hyvin. Eikä kukaan huomaa, kummalta puolelta hyllyä kengät ovat.

      Lisäksi viime aikoina on tullut joitakin melko leveällä lestillä olevia kenkiä muutenkin myyntiin. Merkkiä en muista, kun itse pitää metsästää kapealle jalalle sopivia.

      • neuvo.

        käytä jalkarättejä tai huopatöppösiä,niin mahtuu jalka.


    • lestiä

      Oletko kuullut suutarista?

    • Jalkineen

      Tehtaanmyymälä.

      Siinä se.

    • Suomalainen jalka
      • ostoksille

        Ei muuta kuin rautakauppaan turvajalkineosastolle ostoksille. Sieltä turvakenkien seasta löytyy nykyään ihan "baarikelpoisia" peruskenkiäkin, ainakin miehille. Jalaksen lestit myös ovat sopivan leveitä ja suomalaiseen leveään jalkaan suunniteltuja.


    • Suutarilta

      Tämmönen kun Left Foot tekee räätälöityjä kenkiä jalalle kuin jalalle, jotka ovat kuin sukka jalassa. Siis miesten kenkiä ainakin, naisten kengistä en osaa sanoa. Stockalta löytyy piste ja myymälöitä muutamassa kaupungissa myös. Kengät on lähes ikuisia ja sika laadukaita. Hinnat tietty kovat noin 200e pari, mut kuten sanoin, ne on kuin sukat!

      • puristaa

        Minun leftfootini puristaa niin, ettei niitä viitä pitää. Mittailtiin kyllä ihan niin kuin pitikin. Eli ei nekään aina onnistu.


      • tjtj

        Ei löydy meidän Stockalta.


    • Juudit

      Leveään jalkaan löytyy H mitoituksen kengät. Niitä valmistaa mm. Ara ja Sokos lienee paras ostopaikka. Ihan kuin vaatteissa on hoikka, normaali ja jne mitoitus. Sama löytyy kengissä. Käy hyvässä kenkäkaupassa, jätä Andiamot väliin.

    • on kokoa

      40-40.5 eli noin 26cm pitkä. Mutta tuntuu että se on aika leveä kun seison avojaloin lattialla niin leveimmältä kohtaa eli päkiän kohdalta on leveys 9.5cm. Onko muilla minkä levyinen jalka päkiän kohdalta? Toisaalta kun korkkarit jalassa niin tuntuu että jalka kapenisi tai ainakin näyttää siltä. Ja käytän kyllä ihan normaali lestisiä korkokenkiä. Ehkä se vaan häiritsee itseäni kun on avojaloin:)

      • ei vielä leveä jalka

        Uteliaisuudesta koetin etsiä "oikeaa" tietoa asiasta ja kopsasin yhdeltä palstalta tuon ja otin samalla mittanauhan esiin:

        Kyselimme jalkaterapeutilta asiaa ja hän vastasi näin:"Lesteissä on eri laajuuksia, jotka merkitään joko isolla kirjaimella(Suomessa) tai kansainvälisesti numeroinnilla. Perusjalkineen laajuus yleensä on suomalaisessa jalkineessa G ja ulkomaisissa F. Miehillä laajuus on H ja kapeammissa G. Mitä pidemmälle aakkosissa mennään, sitä laajempi lesti on. Suomessa todella laaja lesti on jo jalkineessa, jonka laajuus on J. Se vastaa 38 kengänkokoisessa jalkaterässä päkiälaajuutta 24,15cm.

        Laajuus mitataan päkiänympärysmitalta siitä kohtaa, mistä päkiä taipuu. Yleensä (jos jalkaterässä ei ole muutoksia) päkiän ympärysmitta on suurinpiirtein sama kuin jalkaterän pituus. Harvoin kengän valmistajat ilmoittavat taulukkoa jalkineilleen, että mikä numero/kirjain vastaa mitäkin laajuutta mitattuna. Meillä esim. H laajuus naisilla tarkoittaa 38 kengänkoon pituisessa jalassa sitä, että päkiän ympärysmitta on tuolloin 23,15cm.

        Meillä ei käytetä lestinleveystermiä, mutta oletan sen mitattavan samasta kohtaa kuin lestinlaajuudessakin mutta tällöin mitataan vain leveys, ei ympärysmittaa. Kannattaa kysyä kenkäliikkeistä/urheiluliikkeistä valmistajan laatimaa mitoitustaulukkoa lestin leveyksille.

        No, sitten mittasin oman päkiänympärykseni ja se oli 23 cm, jalkaterän pituus on 25,5 cm ja useimmin alan kenkien sovituksen koosta 41. Muutama kokoa 40 löytyy myös kaapista, ja työkenkinä Birkestockit kokoa 39, koska niissä on selvästi pituutta lisätty isovarpaan kohdalle, pisin paikka ei ole keskellä kenkää kuten ei jalassakaan.
        Useilla henkilöillä on itse asiassa pisin varvas se II-varvas, meilläkin perheessä kaikilla muilla paitsi itselläni.


      • valitettavasti
        ei vielä leveä jalka kirjoitti:

        Uteliaisuudesta koetin etsiä "oikeaa" tietoa asiasta ja kopsasin yhdeltä palstalta tuon ja otin samalla mittanauhan esiin:

        Kyselimme jalkaterapeutilta asiaa ja hän vastasi näin:"Lesteissä on eri laajuuksia, jotka merkitään joko isolla kirjaimella(Suomessa) tai kansainvälisesti numeroinnilla. Perusjalkineen laajuus yleensä on suomalaisessa jalkineessa G ja ulkomaisissa F. Miehillä laajuus on H ja kapeammissa G. Mitä pidemmälle aakkosissa mennään, sitä laajempi lesti on. Suomessa todella laaja lesti on jo jalkineessa, jonka laajuus on J. Se vastaa 38 kengänkokoisessa jalkaterässä päkiälaajuutta 24,15cm.

        Laajuus mitataan päkiänympärysmitalta siitä kohtaa, mistä päkiä taipuu. Yleensä (jos jalkaterässä ei ole muutoksia) päkiän ympärysmitta on suurinpiirtein sama kuin jalkaterän pituus. Harvoin kengän valmistajat ilmoittavat taulukkoa jalkineilleen, että mikä numero/kirjain vastaa mitäkin laajuutta mitattuna. Meillä esim. H laajuus naisilla tarkoittaa 38 kengänkoon pituisessa jalassa sitä, että päkiän ympärysmitta on tuolloin 23,15cm.

        Meillä ei käytetä lestinleveystermiä, mutta oletan sen mitattavan samasta kohtaa kuin lestinlaajuudessakin mutta tällöin mitataan vain leveys, ei ympärysmittaa. Kannattaa kysyä kenkäliikkeistä/urheiluliikkeistä valmistajan laatimaa mitoitustaulukkoa lestin leveyksille.

        No, sitten mittasin oman päkiänympärykseni ja se oli 23 cm, jalkaterän pituus on 25,5 cm ja useimmin alan kenkien sovituksen koosta 41. Muutama kokoa 40 löytyy myös kaapista, ja työkenkinä Birkestockit kokoa 39, koska niissä on selvästi pituutta lisätty isovarpaan kohdalle, pisin paikka ei ole keskellä kenkää kuten ei jalassakaan.
        Useilla henkilöillä on itse asiassa pisin varvas se II-varvas, meilläkin perheessä kaikilla muilla paitsi itselläni.

        Itselläni jalan pituus 25-25,3cm ja kun mittasin lestin leveyden, toisessa jalassa 11cm (ympärys 26cm) ja toisessa 11,5cm (ympärys 27cm). Todella vaikea löytää sopivia kenkiä, kun pituuden mukaan mahtuisi 40 hyvin, mutta kun on niin leveä lesti. Vaivasenluu vaivaa toisessa jalassa pahemmin, minkä takia pitäisi käydä lääkärissä, mutta sitäkin venytän niin pitkälle, että jos leikkaukseen joutuu, niin lapset eivät olisi enään siinä iässä, jottei tarvitsisi pyllyä pestä ja muutenkin kannella. Kaksi raskautta viimeisien kolmen vuoden sisään toi 20kg painoa lisää, eikä jalat ilmeisesti tykänneet siitä, kun kengän koko muuttui siinä 39:stä nykyisiin 40-41 kokoihin! :( Nyt kesällä saan nauttia, kun "crocksit" ovat niin ihanan leveälestisiä, että sopii varpaatkin kunnolla liikkumaan, mutta kohta taas syksy ja talvi tulee ja jostakin pitäisi saada kunnon kengät!


      • aku ankka
        valitettavasti kirjoitti:

        Itselläni jalan pituus 25-25,3cm ja kun mittasin lestin leveyden, toisessa jalassa 11cm (ympärys 26cm) ja toisessa 11,5cm (ympärys 27cm). Todella vaikea löytää sopivia kenkiä, kun pituuden mukaan mahtuisi 40 hyvin, mutta kun on niin leveä lesti. Vaivasenluu vaivaa toisessa jalassa pahemmin, minkä takia pitäisi käydä lääkärissä, mutta sitäkin venytän niin pitkälle, että jos leikkaukseen joutuu, niin lapset eivät olisi enään siinä iässä, jottei tarvitsisi pyllyä pestä ja muutenkin kannella. Kaksi raskautta viimeisien kolmen vuoden sisään toi 20kg painoa lisää, eikä jalat ilmeisesti tykänneet siitä, kun kengän koko muuttui siinä 39:stä nykyisiin 40-41 kokoihin! :( Nyt kesällä saan nauttia, kun "crocksit" ovat niin ihanan leveälestisiä, että sopii varpaatkin kunnolla liikkumaan, mutta kohta taas syksy ja talvi tulee ja jostakin pitäisi saada kunnon kengät!

        sirot jalat teillä. Uteliaisuudesta piti mitata oma räpylä ja pituus oli 25, ympärysmitta 28. Suurin osa kengistä ei mahdu edes varpaita pidemmälle jalkaan. Sellainen tuhkimon sisarpuoli-fiilis, vaikka mies olenkin.


    • Maake60

      Hensingissa on suutari joka on erikoistunut miittojen mukaan tehtyihin jalkineisiin mutta hinta on 500-1000€ ja antavat 10 vuoden takuun kengille.
      Boot Faktori Mäkelänkadulla tekee myös mittojen mukaa Bootseja.
      Kolmanneksi soitat jhonkin kenkätehtaaseen ja kysyt tekevätkö ne sinun jalastasi llestit ja tilaat vaikka 10 kpl erilaisia kenkiä niin kyllä rupeaa kenkiä löytymään mutta ne myös maksavat vähän enemmän kuin marketin halpakengät.

    • Gallus-tehdas

      tekee laadukkaita kenkiä. Sattumalta löysin eräästä liikkeestä näytekappaleita weit ja superweit kokoja, miesten nahkainen "kävelykenkä". Kannattaisi kysyä maahantuojalta, misä löytää myymälän. Googleta.

    • Tallinnassa niin

      kiertelepä siellä kenkäpuoteja, itse olen löytänyt sieltä monet sopivat, täällä on ollut hakusassa.

      • G-lestiä

        Gaborilta, ne ovat siroja ja silti mukavia. Esim. Aleksi13 myy näitä usein tarjoushintaan. Ja jos ei G riitä, niin on myös olemassa H, kuten yllä fiksusti on kirjoitettu.

        Jos Gaborin G-leveys sopii sulle, sitä on usein myös huutokaupoissa, mikäli tiedät oman kokosi. Huuto.net, ebay jne.

        t. Nainen Hesasta, töpöjalka ;)


      • kengätön
        G-lestiä kirjoitti:

        Gaborilta, ne ovat siroja ja silti mukavia. Esim. Aleksi13 myy näitä usein tarjoushintaan. Ja jos ei G riitä, niin on myös olemassa H, kuten yllä fiksusti on kirjoitettu.

        Jos Gaborin G-leveys sopii sulle, sitä on usein myös huutokaupoissa, mikäli tiedät oman kokosi. Huuto.net, ebay jne.

        t. Nainen Hesasta, töpöjalka ;)

        Mistäs kaupasta Lahdessa löytyy kenkiä leveällä ja korkealla lestillä?


      • Sokokset myy
        G-lestiä kirjoitti:

        Gaborilta, ne ovat siroja ja silti mukavia. Esim. Aleksi13 myy näitä usein tarjoushintaan. Ja jos ei G riitä, niin on myös olemassa H, kuten yllä fiksusti on kirjoitettu.

        Jos Gaborin G-leveys sopii sulle, sitä on usein myös huutokaupoissa, mikäli tiedät oman kokosi. Huuto.net, ebay jne.

        t. Nainen Hesasta, töpöjalka ;)

        kautta Suomen.


    • Jalkavaivainen

      Minullakin on ongelmajalat.
      Olen löytänyt tavallista leveämpilestisiä ja korkeutta on enemmän kuin normaalikengissä. Mahtuu erikoispohjallisetkin. Tosin kaikki erikoismalliset kengät ovat kalliimpia kuin tavalliset tavaratalojen tai kenkäkauppojen kengät, mutta ne maksavat kyllä hintansa kun on hyvä kävellä. Kenkä-Rale os. Töölöntorinkatu 7 Helsinki. Tekevät myös tilauksesta juuri sinun jalkaasi sopivat kengät. Kannattaa käydä tutustumassa malleihin.

    • katalogista

      nimeltä Klingel, jossa on naisellisia jalkineita leveisiin kesteihin tehtynä. muistaakenilevein lesti on H tai F. Itse ostin muutama vuosi sitten saapikkaat talveksi, hinta 120€, mutta pidän niitä huolella, niin menevät useamman talven sitten.
      kannattaa kokeilla! ja se löytyy myös netistä klingel.fi

    • jalkahoitaja

      ainakin venyttää, on suutarini sanonut neuvoksi. En tiedä toimenpiteen hintaa.

      • kengätön

        Tietääkö kukaan?


      • leveäjalka
        kengätön kirjoitti:

        Tietääkö kukaan?

        Kokeilehan sokosta ja Nikkistä.Muitakin varmasti löytyy,itse näistä tehnyt löytöjä.
        Yleensä sellainen liike jossa saa asiatuntevaa palvelua


      • Gambur

        Kyllähän se nahkakenkä venyy ihan sillä kun sen laittaa jalkaan, mutta se ongelma on siinä, että se kenkä saattaa venyä sitten ihan muodottomaksi. Esim. itse tilasin hevostarvikeliikkeestä nilkkurit, kokoa 46. No, sehän ei istu mun jalkaan ollenkaan. Kärki on liian pitkä, mutta kenkä on todella kapea. Ihmettelen, onko jollain miehellä tosiaan sellaienn jalka, johon moinen saapikas olisi sopiva. Niin, ne kengät on kyllä aika kestävän tuntuiset, mutta en viitsi käyttää niitä, kun ne tosiaan muotoituivat oman jalkani mukaan, eli menivät täysin muodottomiksi.


    • Leveä lesti

      www.styrman.fi. Lestejä aina H-lestiin saakka ellen väärin muista. Kauppa sijaitsee Iisalmessa. Löytyy naisten kenkiä 35-45 ja lestejä vähän joka lähtoon. Laita kysely menemään.

    • entinen myyja

      Osta Sievin kenkiä missä on merkintä XL , Tarkoittaa leveä lesti!

      • PettynytAsiakas

        Vapaa-ajan kenkien XL-merkintä on täysi vitsi leveyden suhteen. Lesti on täysin vakio levyinen.


    • Gambur

      Mä en taas ole löytänyt kunnon bootseja. Mulla on leikattu kampurajalka(käytännössä vähän kuin lättäjalka) ja astun sen takia liikaa sisäsyrjälle. En tarvitsisi mitään tavallista leveämpää lestiä varsinaisesti, mutta korko bootseissa on yleensä niin kapea, että se pyrkii ''taittumaan'', varsinkin oikealla jalalla, jossa ongelma on pahempi.

      Mulla on ollut lähinnä Kentucky's Westyern bootseja. Yhdet tilasin Mänskän kengästä, mutta niillä en pystynyt kävelemään ollenkaan.

      Onko esim. Sendra-bootseissa millainen korko? Onko se leveämpi kuin esim. Kentucky Western? Jos joku tietää, olisi tosi nasta jos kertoisi kokemuksiaan. Tosin aika harvalla tällaista jalkavikaa onkaan kun mulla.

      • suutarilta

        Hanki mittatilaustyönä Boot Factoryn bootsit, niin on kunnon kengät eikä typeriä kiinalaisia muovikenkiä (joiden tuonti on kasvanut 800% viime vuosina).

        http://www.bootfactory.fi/


    • Suokahlaaja

      Täällä kans yks suokahlaaja jalkainen. Laskettelumonoja etsiskelen onko jollain jotain merkkiä jossa olisi sitä "rintavuutta" monossa, ettei tarvi ostaa ylisuuria?
      Jalan koko: pituus24,5 leveys12,5 ympärys27 ja se korkeus jalkapöydän korkeimmalta kohdalta12,5

    • Suokahlaaja

      Korjaus edelliseen se jalkapöydän korkeus 8,5

    • Heppatyttö

      Itsellä vähän samaa ongelmaa, mutta itse etsin (varsinkin) ratsastuskenkiä, jodhpureita. Ikää löytyy 14, eli jalka vielä kasvaa. Jotkut 36 kokoiset mahtuisivat pituudeltaan, mutta joskus 38 tuntuu liian kapealta..

    • **tuttaa suuresti

      Onhan tää ny järkyttävän perseestä. Oon reenannu itteni rantakuntoon ja yläkroppa on kunnos, mut eihän täs ny rannalle viitti mennä, ku on alavarustuksena tälläset saamarin räpylät. Kummassaki leveys pyöreesti 11,5 cm ja ympärysmitta kummankin liikavarpaan (tai mitä vaivaisenluita nä ny on) ympäri n. 28 cm. Kummakki iso- ja pikkuvarpaat on kääntyny vinoon sisäänpäin ja vielä mun 2. ja 3. (kun lähtee laskeen, että isovarvas on 1.) varvas on pidempiä, ku mun isovarvas. Isovarpaaseen asti jalan pituus on semmonen reilu 26 cm, ni se tarkottaa jotain 41 kenkää, mut pitää alottaa jostain 43, ku ei vaa löydy tarpeeks leveetä futiskenkää tai lenkkarii, tai oikeestaan mitään kenkää. Oikeestaan kaikki kengät, mitä käytän, venyy ihan muodottomaks parin viikon jälkee.
      Oon täs ny jonkinlaista leikkausta miettiny, mut ku ikää on vasta 17 ja ois hyvää urheilu-uraa edessä, ni mietin, että meniskö mun jalat iha hajalle sen leikkauksen jälkeen, ja olisko muutokset ees merkittäviä. Oisko teillä mitää rakentavaa kommenttia mulle? Onko esim. tullu joitain komplikaatioita leikkauksista yms.?

      • J.J.K.

        Sitähän tämä on meidän lättäjalkojen elämä! Sama asia vaivana ollut jo vuosikymmeniä, eli että kroppa on muuten OK, mutta perustuksena 46/47 numeron lättäjalat, joita ei viitsi juuri paljaana näytellä. Ja päällepäätteksi pitää vielä käyttää mitan mukaan tehtyjä tukipohjallisia.

        Ei se leikkaus asiaa auta. Olen siitä lääkäreiden kanssa puhunut. Et siis maininnut onko sulla kipuja noiden jalkojen takia? Noilla tukipohjallisilla niitä pystyy jossakin määrin hoitelemaan, mutta eiväthäan ne mitään paranna, eivätkä sen puoleen kengän numeroa tai jalan leveyttä piennnä.

        Eli ei muuta kun tyytyä olemiseensa lättäjalkana! Ja urheilu pitää valita sen mukaan, mitä jalat kestää.


      • **tuttaa suuresti
        J.J.K. kirjoitti:

        Sitähän tämä on meidän lättäjalkojen elämä! Sama asia vaivana ollut jo vuosikymmeniä, eli että kroppa on muuten OK, mutta perustuksena 46/47 numeron lättäjalat, joita ei viitsi juuri paljaana näytellä. Ja päällepäätteksi pitää vielä käyttää mitan mukaan tehtyjä tukipohjallisia.

        Ei se leikkaus asiaa auta. Olen siitä lääkäreiden kanssa puhunut. Et siis maininnut onko sulla kipuja noiden jalkojen takia? Noilla tukipohjallisilla niitä pystyy jossakin määrin hoitelemaan, mutta eiväthäan ne mitään paranna, eivätkä sen puoleen kengän numeroa tai jalan leveyttä piennnä.

        Eli ei muuta kun tyytyä olemiseensa lättäjalkana! Ja urheilu pitää valita sen mukaan, mitä jalat kestää.

        No ei mulla mitään liiempiä kipuja oo kyl onneks ollu. Isovarpaan vaivaisenluut ny on arkoja, ku iskuja tulee niihin. Jalkapohjat on peleissä melko kovilla, ku kengänpohjien reunat hankaa jalkapohjaa, ku jalka meinaa pursua niistä yli (if you know what i mean), mut oon kehitelly kaikenlaisia omatekosia suojia hankauksen vähentämiseks. Jokanen kenkä aina alkuun puristaa, kunnes ne on venyny.

        No mut onneks on sen verran mukavii kavereit, et ne ei oo liiemmin kommentoinu näit mun räpyläjalkoja. Kaverit hyväksyy mut tälläsenä. Kaikillahan on vikansa ja ongelmansa. Mulla ne ny on vähän suuremmat ku toisil, mut eiköhän täs pärjätä.


    • hööh :(

      Olen nainen ja omistan lättäjalan! Ottaa niin päähän,kun on vaikka mitä ihania kenkiä,mutta mikään ei vaan mene... :(

      • --

        Sandaaleita, joissa säädettävä remmi, on ainakin työjalkineissa.
        Nahkaiset Ecco-jalkineet ovat mukavat ja mukautuvat.
        On itselläkin sama vaiva, mutta välttämättä kukaan ei huomaa isoja lättäjalkoja, katsokaa vaikka julkimoita, kukaan ei ole täydellinen.
        Vanhemmiten jalat ovat tulleet kokonaisuudessaan paksummiksi, että tavallaan tämä kompensoituu.
        Sanoisin että pieni murhe, paitsi jos pyrkii malliksi.


    • cvbhgf

      Ei sitä malliksi juu. Mutta on se niin juntin oloista, kun on lättäjalat perustuksena. Ja ainakin mulla ne on myös aika herkästi väsyvää sorttia. Minäkin kuuluun niihin miehiin, jotka joutuvat käyttämään tuollaisia oikein oman kavion mukaan valettuja jalkatukia.

    • MrBigfoot

      Oma jalka mallia erittäin lättänä räpylä ja toisessa jalassa liikavarvas. Koko 47. suurin osa 46 tappaa jalan heti kiitos liikavarpaan. Tulee siitä leveyttä lisää väkisin. Perus kaupat on täysin turhia jos ei halua ns tennari materiaalia. Ymmärrän hyvin kuinka vaikeaa on löytää kunnon nahka kengät jotka kestää vuosia eikä olisi heti kulahtanut parin vuoden jälkeen.

      • Ppena

        Täällä myös Peruspena, jolla isot ja leveät latuskajalat. Eli siis en ymmärrä, miksi täällä on niin vaikea löytää isojen miesten leveitä kenkiä. Oma ratkaisu liittyy siihen, että töiden puolesta jonkin verran reissaan. Saksasta löytyy hyvin mukavan levyisiä ja kokoisia kenkiä. Kieltä (kieliä) en juuri osaa, mutta siellä kun kaupassa jalkaansa näyttää niin kyllä palvelu pelaa ja leveyksisäskin on mistä valita. Ja sitten kun sopivan löytää, niin ainahan niitä voi netistä tilata.


    • JuhaMMM
    • kudee3

      Rupee kyll oikeesti vituttamaan kun on miljoonia retki,vaellus kenkiä mitä etsin,mutta ei löydy sopivan väljä lestisiä(H).....leveitä,tai sitten maksavat jotain 200e.ainakin.eikö perkl.100e.saa mistään sopivia kenkiä....mix vitussa ne tehdään yleensäkkin niin tiukoiksi ....saatana...kiitos.

    • VaHeSa

      mua kyllä vituttaa yhtä paljon kun sua kudee.Ei oo kenkiä eikä ees taulukkoa mistä katsos kirjaimet millä leveyden tietäs akalle ja ukolle etsiä, eikä niissä monissakaan ole leveydestä merkintää. No tietysti räpylää sinne sovittaen asia selviää.Oliko tää H sitten ukon vai akan leveysmerkintä.Koitetaan kestää tää paska kengätön elämä ja talsitaan talvikin noilla hirveillä muovikansalliskengillä.

    • FFF98

      Tuolla euroopassa on ainakin meille lättäjalkaisille miehille sellainen lestin leveys kuin "K". Sinne mahtuu! Ihmettelen, ettei näitä leveejalkasten markkinoita täällä ole ymmärretty.

    • mies49hki

      Päkiä voi olla leveä vaikkei olisi lättäjalkakaan. Itse mittasin ympärysmitan 26 cm, pituus on 25 (o) ja 26 (v). Ja siis 49-vuotias mies olen

    • Markku46

      No samoilla suhteilla: pituutta on 29 senttiä ja tuo ympärysmitta samoilla lukemilla! Tiedän sen kun lopulta teetin itselleni kengät. Jäi sitten valittaminen tuosta leveydestä. Meikäläisellä on kylläkin vielä oikein perusteelliset lättäjalat. On se, kun jotkut löytää kaupanhyllystä hyvän näköisiä kenkiä.

    • örjan

      Voi juma mitä äijiä. Ihan rehellisesti: ootteko minkä verran ylipainonsia, kun jalat on tollaset lättäjalat eli räpylät. Itellä muuten on 44, holvit paikallaan ja tarkistaa vai pitää se, että kenkä on tarpeeksi kapee!

      • ppllii

        Kyllä sitä isot ja leveät lättäjalat voi olla, vaikke mikään läski tai edes hujoppi olisikaan.


    • Kumipää16

      Newlook.com! Satoja leveän jalan tyylikkäitä kenkiä, 36-42 kokoja. Tulee briteistä viikossa. Hinnat 15-75€!

      • Kumipää16

        Myös miehille siis löytyy


      • Kumipää16

        Voi ei sori, ei sitä mallistoa olekaan enää:(


    • Anonyymi

      Vanha ketju tämä, mutta monen kirjoittajan kommentit ovat aivan kuin omasta elämästäni. Olen 44v mies. Jalkaterät ovat kantapäästä normaalit, mutta päkiästä matalat ja leveät. Oikean jalan pituus 28,5cm seistessä ja päkiän leveys 11,7cm. Nimenomaan päkiästä sopivan kengän - mikä ei purista - tuntuu olevan täysin mahdoton tehtävä. Oma jalkaterän muoto tuntuu olevan kenkäteollisuuden laiminlyömä.

      Sapettaa vietävästi ja kukaan ei tunnu ymmärtävän tuskaa mikä tähän liittyy.

      Sievi XL, Pomarit Extrawidet yms testattu mutta nekin ovat max 10cm leveitä päkiästä ja 4. ja 5. varvas jää pohjallisen reunan ulkopuolelle. Näitä on kuitenkin ollut pakko käyttää kun ei parempiakaan ole vielä löytynyt. Päkiät kipeytyvät kun varpaat menevät liaan kapeassa kengässä ristiin rastiin.

      Nyt etsinnässä talvikäyttöön sopivat paljasjalka/kevytjalkineet tai kenkien teettäminen suutarilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe