Olen epätoivoinen, viitisen vuotta AA:ssa ja välillä kentällä seilannut alkkis. AA:ssa eka kertaa ollessani tajusin olevani alkoholist, ja kestikin useita kuukausia eka raittiusjakso. Sen jälkeen meno on ollut sellaista, että 2-3 viikon raittiuksista aina 2-3 kk.N raittiuksiin on päästy AA:n avulla, vaan sitten aina on tullut se helvetillinen kiero omavoimainen ajattelu; voihan sitä nyt pari bisseä ottaa...
Nämä yhden illan / päivän kentälläolot ovat aiheuttaneet kaameat seuraukset: sammumisia, valtavat rahanmenot, muisti pois aina, hankaluuksia viranomaisten kanssa, avosuhteeseen säröt, viikon henkinen ahdistus. Elämä ilman alkoa sujuu ok, kaikki on mennyt periaatteessa kuten normaalielämä meneekin, vaan tämä viinapiru on ottanut hetkeksi aina otteen, entisin, kammottavin seurauksin.
En ole näköjään saanut luovutusta kokonaan tehdyksi, halu siihen nyt on -lopullisesti. En ole ollut koskaan uskovainen fanaattisessa mielessä, vaan uskon korkeampaan voimaan ja jumalaan, hän on sentään minunkin elämääni saanut paremmille raiteille vaikken ole vielä saanut lopullisesta raittiudesta kiinni.
Pyydän Teitä hyvä AA:laiset, jotka rukoilette muutenkin, että rukoilisitte puolestani, siis siitä että pääsisin nyt lopullisesti omavoimaisuudesta alkoholin suhteen, ja että korkki pysyy kiinni lopullisesti.
Kiitän teitä etukäteen, ja jumalaa, ja kiitän koko aa:ta siitäkin jo mitä olen näiden vuosien ajan siitä saanut!
Pyydän AA:laisten rukousta!
3
454
Vastaukset
- epätoivoinen
Minulla on oma kokemus ja se on auttanut.Eli joka ilta ryhmään ,tuntu miltä tuntu.Ensimäiset asiat ensiksi.Eikä ota ensimäistä ryyppyä.3 askel luovuttaa oma tahto HÄNENKÄYTÖÖN.Uskoa että kun muutkin on selvineet ,minä selviän myös.(Myönteinen elämämnasenne)ja usko että hitaasti hyvätulee.Ja se että elää tässä ja nyt.Yksi päivä kerrallaan.
- Takaisin ryhmään
retkahtaa kun käyt vuosipäiviisi asti joka ilta ryhmässä, jos asut niin isolla paikkakunnalla, että ryhmiä löytyy. Saman neuvon sain 8 vuotta sitten ja sen jälkeen olen pysynyt raittiina, tosin käyn enää kerran viikossa varmuuden vuoksi. Sitä ennen sain vain muutaman kuukauden pätkiä, koska aina jäin ryhmästä pois kun sain asiani kuntoon. Sitä "opettelua" kesti toistakymmentä vuotta ennenkuin uskoin, että alkoholismi on parantumaton sairaus ja joka minun kohdallani vaatii säännöllisistä itseryhmä hoitoa.
- alkoholisti
Ota AA ohjelma käyttöön ja myönnä että olet alkoholisti, kolmannessa askeleessa päätimme(eikä luovuttaa, vaan ottaa AA-ohjelman käyttöön) kääntää tahtomme ja elämämme Jumalan huomaan, sellaisena kuin hänet käsitimme.
Mitä nämä yksinkertaiset ohjeet sitten ovat? Ne ovat: "Luota korkeampaan voimaan" ja "siivoa elämäsi" sekä "auta toisia". Näitä suuntaviivoja seuraamalla meidän on mahdollista kokea sielullinen muutos joka poistaa riippuvuutemme alkoholista.
AA-ohjelma löytyy isosta kirjasta eli Nimettömät Alkoholistit ps http://www.aa-varsinais-suomi.com
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1534801On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole172095Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä141833- 1091785
- 931658
Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma431298- 651147
- 1141113
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi311070Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka271063