Ulosotto vie palkastani kolmasosan, mutta entäs kun joulukuussa tulevat veronpalautukset? Vievätkö siitäkin kolmasosan vai peräti koko määrän? ei ole isoista palautuksista kyse, 200e, mutta kokemuksen omaavat, lähtikö teiltä myös palautukset suoraan voudille?
Ulosotto ja veronpalautukset
91
23102
Vastaukset
- Hinni
menee ulosottoon. Sieltä tulee ennakkoilmoitus veronpalautuksien ulosmittauksesta. Eli ottavat suoraan verottajalta rahat.
- tokho
Kerrankin kun sais hiukan rahaa niin ou mies vie senkin:P. No annetaampas nyt olla. Yks mun kaveri nosti viime vuonna veronpalaut.00.01 ja sai kaikki pihalle:D. Jäi uo nuolemaan näppejään. Tätä aion yrittää itsekkin:).
- fghf7
tokho kirjoitti:
Kerrankin kun sais hiukan rahaa niin ou mies vie senkin:P. No annetaampas nyt olla. Yks mun kaveri nosti viime vuonna veronpalaut.00.01 ja sai kaikki pihalle:D. Jäi uo nuolemaan näppejään. Tätä aion yrittää itsekkin:).
Kyllä vouti ehtii ensin. Rahat ei edes siirry sun tilille jos olet ulosotossa, kyllä jämpti on miin.
- gye
fghf7 kirjoitti:
Kyllä vouti ehtii ensin. Rahat ei edes siirry sun tilille jos olet ulosotossa, kyllä jämpti on miin.
Joo ei ne rahat ehdi tilille asti jos uo on kimpussa, ainoa tapaus millon ulosotto niitä ei saa, on se jos verovirasto perii veromätkyjä. t:viimeksi veronpalautukset itelle saanut vuonna 1999 :D
- Legendaa
tokho kirjoitti:
"viime vuonna veronpalaut.00.01 ja sai kaikki pihalle:D. Jäi uo nuolemaan näppejään."
Täyttä urbaanilegendaa.
Ne rahat kun eivät koskaan edes mene sinne tilille, vaan verottaja tilittää ne suoraan ulosottoon.
Ja jos ulosotossa on saatavia, niin koko veronpalautus menee sinne automaattisesti. - Kek3
Legendaa kirjoitti:
"viime vuonna veronpalaut.00.01 ja sai kaikki pihalle:D. Jäi uo nuolemaan näppejään."
Täyttä urbaanilegendaa.
Ne rahat kun eivät koskaan edes mene sinne tilille, vaan verottaja tilittää ne suoraan ulosottoon.
Ja jos ulosotossa on saatavia, niin koko veronpalautus menee sinne automaattisesti.Tollahan vois periaatteessa jättää voudin nuolemaan näppejään: http://www.veronpalautusheti.fi/
- fdgsfgsgfd
Kek3 kirjoitti:
Tollahan vois periaatteessa jättää voudin nuolemaan näppejään: http://www.veronpalautusheti.fi/
...lehmätkin voisi lentää vaan eivät kuitenkaan.
- kansalainen2
Siis onko aivan laillista, että koko palautus ulosmitataan vaikka henkilöllä ei ole tuloja lainkaan ja veronpalautus on hänen ainoa keinonsa selvitä hengissä? Ja jos hän ei ole saanut ennakkotietoa ulosmittauksesta koska hän ei ole saanut postiaan? Kuullostaa kyllä siltä, että valtio tappaa.
Kek3 kirjoitti:
Tollahan vois periaatteessa jättää voudin nuolemaan näppejään: http://www.veronpalautusheti.fi/
pikavilkaisin kyseisen puljun etusivua, ja siinä edellytetään, että veronpalautus maksetaan lainanhakijan tilille. Niinhän ei ole asian laita, kun kyseinen summa menee ulosottoon.
kansalainen2 kirjoitti:
Siis onko aivan laillista, että koko palautus ulosmitataan vaikka henkilöllä ei ole tuloja lainkaan ja veronpalautus on hänen ainoa keinonsa selvitä hengissä? Ja jos hän ei ole saanut ennakkotietoa ulosmittauksesta koska hän ei ole saanut postiaan? Kuullostaa kyllä siltä, että valtio tappaa.
myönnettäessä ei oteta huomioon ulosottoon menevää veronpalautusta. Henkilöt, joiden osoite vaihtelee, ovat tässä tilanteessa heikossa jamassa, sillä heille ei ennakkotietoa veronpalautuksen ulosmittauksesta saada toimitetuksi. Kyllähän veroviraston pitäisi pyydettäessä antaa palautuksen saajalle selvitys siitä, mihin palautus todellisuudessa menee mutta tämäkin menettely edellyttää toimeentulotuen hakijan kykyä tilanteen ennakointiin ja verovirastolta yhteistyöhalua.
Periaatteessa ulosottomiehenkin kanssa voi neuvotella veronpalautuksen kohtalosta mutta epäilenpä, etteivät nuo viranhaltijat juurikaan jousta edes silloin, jos ulosmittauksen kohde joutuu hakemaan toimeentulotukea nimenomaan pakkoperinnän takia.- wewö
piruitte kirjoitti:
myönnettäessä ei oteta huomioon ulosottoon menevää veronpalautusta. Henkilöt, joiden osoite vaihtelee, ovat tässä tilanteessa heikossa jamassa, sillä heille ei ennakkotietoa veronpalautuksen ulosmittauksesta saada toimitetuksi. Kyllähän veroviraston pitäisi pyydettäessä antaa palautuksen saajalle selvitys siitä, mihin palautus todellisuudessa menee mutta tämäkin menettely edellyttää toimeentulotuen hakijan kykyä tilanteen ennakointiin ja verovirastolta yhteistyöhalua.
Periaatteessa ulosottomiehenkin kanssa voi neuvotella veronpalautuksen kohtalosta mutta epäilenpä, etteivät nuo viranhaltijat juurikaan jousta edes silloin, jos ulosmittauksen kohde joutuu hakemaan toimeentulotukea nimenomaan pakkoperinnän takia.Koska tuosta tulee ilmoitus että ulosotto vie veronpalautukset?
Mulle ei vielä ole tullut mitään, mutta hyvinhän tässä ehtii.
Meinaan vaan että tuleeko ajoissa? Kun nyt pyytävät jo saada tietoja sossussa tuosta ja sitten jos vievät niin oon vienyt sossuun väärät tiedot enkä saa tarpeeksi tuloja. - Tuttu juttu
wewö kirjoitti:
Koska tuosta tulee ilmoitus että ulosotto vie veronpalautukset?
Meinaan vaan että tuleeko ajoissa? Kun nyt pyytävät jo saada tietoja sossussa tuosta ja sitten jos vievät niin oon vienyt sossuun väärät tiedot enkä saa tarpeeksi tuloja.Eiköhän se ennakkoilmoitus veronpalautuksen ulosmittauksesta tule lokakuun viimeisen viikon aikana. Jotkut ovat jo kuulema saanet ilmoituksen, itse en vielä ole, mutta tulossa on..
- ida.w-k
wewö kirjoitti:
Koska tuosta tulee ilmoitus että ulosotto vie veronpalautukset?
Meinaan vaan että tuleeko ajoissa? Kun nyt pyytävät jo saada tietoja sossussa tuosta ja sitten jos vievät niin oon vienyt sossuun väärät tiedot enkä saa tarpeeksi tuloja.Tuli minulle perjantaina ja miehelleni tänään.
- wrwrwr
Tollanen paise. Eipä vakavasti sairastuneena tässä töitä tehdä, sen takia alunperin luottotiedotkin lähti kun en mitään asioita pystynyt hoitamaan. Joten on parempi että hankit elämän ja oot puuttumatta toisten asioihin kun et mitään tiedä.
Mulle ei oo tullu vieläkään ilmoitusta. Tuleeko ne viimeistään tällä viikolla vai meneekö vielä marraskuulle? - veronpalautukisilla
tokho kirjoitti:
sun itse tekemää velkaahan toi ulosottomies karhuaa, velkaa, jota et ilmeisesti maksanu / halunnu maksaa!!! Hyvä jos saisi vietyy ja sä jäisit niitä näppejäs nuolemaan..... Ärsyttää tän palstan luuserit jotka on korviaan myöten itse tekemissään veloissa ja itkee niistä !!!!
- roadape
Tuttu juttu kirjoitti:
Eiköhän se ennakkoilmoitus veronpalautuksen ulosmittauksesta tule lokakuun viimeisen viikon aikana. Jotkut ovat jo kuulema saanet ilmoituksen, itse en vielä ole, mutta tulossa on..
kun on maksuohjelma.
kannattaa hankkia_) - Ei hyvää päivää
Kek3 kirjoitti:
"Tollahan vois periaatteessa jättää voudin nuolemaan näppejään: http://www.veronpalautusheti.fi/"
Ei h-vetti mitä "neuvoja". Siis maksat ryöstökorkoa siitä että saat maksaa enemmän korkoa voudille, velkapääomasta joka on kuitenkin maksettava takaisin? Jos mulla olis velkaa ulosotossa, suorastaan pyytäisin käyttämään veronpalautukset lyhennyksiin
Juuri maksujen vältteleminen (oli syy mikä hyvänsä) AIHEUTTAA sen että velkaa menee ulosottoon. Kuopasta ei pääse ulos kaivautumalla syvemmälle, kyllä sen verran pitäisi tajuta. - Ei..P..toimistoille
Ei hyvää päivää kirjoitti:
"Tollahan vois periaatteessa jättää voudin nuolemaan näppejään: http://www.veronpalautusheti.fi/"
Ei h-vetti mitä "neuvoja". Siis maksat ryöstökorkoa siitä että saat maksaa enemmän korkoa voudille, velkapääomasta joka on kuitenkin maksettava takaisin? Jos mulla olis velkaa ulosotossa, suorastaan pyytäisin käyttämään veronpalautukset lyhennyksiin
Juuri maksujen vältteleminen (oli syy mikä hyvänsä) AIHEUTTAA sen että velkaa menee ulosottoon. Kuopasta ei pääse ulos kaivautumalla syvemmälle, kyllä sen verran pitäisi tajuta.Mielummin valtiolle kuin jollekkin perintätoimistolle, palkastani makselen, että kannatta miettiä
sitäkin.....! - Kerran.
veronpalautukisilla kirjoitti:
sun itse tekemää velkaahan toi ulosottomies karhuaa, velkaa, jota et ilmeisesti maksanu / halunnu maksaa!!! Hyvä jos saisi vietyy ja sä jäisit niitä näppejäs nuolemaan..... Ärsyttää tän palstan luuserit jotka on korviaan myöten itse tekemissään veloissa ja itkee niistä !!!!
luuserit on josta kirjottelit, kaikkki ei ole siltä miltä näyttää, jos ärsyttää niin mitäs tänne kirjoittelet, tai ylipäätään katselet näitä sivuja, mielenkiinnosta vai? Varmaan, "kiva", lyödä jotain..vai, ja vielä kerran.
- Loppu on
veronpalautukisilla kirjoitti:
Kyllähän tässä on makseltu, veronpalautuksia, sun muita maksuja yllinkyllin,
jopa niin paljon ettet ymmärrä, siis peritätoimistolle takuulla yli 100% korot viiv.korot.
En kirjoita ko. Luuserin puolesta yhtään mitään, mutta. Itse olet täydellinen luuuuseri, in your mind,
tiedätkö mitä on maksaa, maksaa, maksaa, vuosia, joka helv. tilistä jollekkin helv. per.toim. jotain takausvelkaa....no. luuserihan minä, ei auta valittaa..k.le,,. no tämähän ei olekkaan mikään "miljönäärien", palsta, vaan luusereiden..mieti..ennen kuin heität sen ensimmäisen kiven. - + 1000000€
kansalainen2 kirjoitti:
Tyhmä.
Ei voi olla veronpalaustusta, jos ei ole tuloja ollutkaan. Mistäs niitä palautuksia vois muka olla. 0 tuloistako HAH!!! mitä skeidaa.
Ja pitääkö olla niin tyhmä, että on takaajana ollut jollekin luuserille.
Pitäähän se takuuta annettaessa tietää miten voi käydä.
Hajotkaa siihen tyhmät. - Täällä on
Loppu on kirjoitti:
Kyllähän tässä on makseltu, veronpalautuksia, sun muita maksuja yllinkyllin,
jopa niin paljon ettet ymmärrä, siis peritätoimistolle takuulla yli 100% korot viiv.korot.
En kirjoita ko. Luuserin puolesta yhtään mitään, mutta. Itse olet täydellinen luuuuseri, in your mind,
tiedätkö mitä on maksaa, maksaa, maksaa, vuosia, joka helv. tilistä jollekkin helv. per.toim. jotain takausvelkaa....no. luuserihan minä, ei auta valittaa..k.le,,. no tämähän ei olekkaan mikään "miljönäärien", palsta, vaan luusereiden..mieti..ennen kuin heität sen ensimmäisen kiven.ainakin yksi miljonääri käymässä palstalla. En olisi itsekään tajunnut mutta kun pankki halusi tehdä minulle jonkinlaisen sijoittajaprofiilin ja siinä käytiin läpi kaikki omaisuus niin yllättäen sitä olikin kertynyt toista miljoonaa €. Ja tuostakin on hyvissä pörssiosakkeissa tällä hetkellä puoli miljoonaa kiinni. Arvatkaas, minkä arvoisia ne ovat kun myyn ne oikeaan aikaan ja kotiutan voitot. On minulla joitakin periaatteita:
- en osta enää mitään velaksi (ok-talosta oli aikoinaan 30 tuhatta velkana, maksettiin nopeasti pois)
- en aja uudella autolla, hienolla ja hyvällä kuitenkin
- en takaa kenenkään velkoja mutta äidilleni ostin asunnon josta nän maksaa pientä vuokraa
- etelässä ja laskettelemassa käymme joka vuosi mutta matkaliput ja hotellit hankitaan netistä
- odotan vaimoltani samoja ominaisuuksia vaikka hän on minua vauraampi ja hankkii enemmän
- kaupassa käydessäni katsomme vähän, mitä ostamme, mistään kuitenkaan tinkimättä
Käyn täällä katselemassa ihmisten murheita ja joskus kyllä naljailenkin kun näen ettei kirjoittaja selvästikään tajua systeemin pelisääntöjä. Yllättävän kevytkenkäisesti ihmiset ottavat kulutusluottoja miettimättä seurauksia, nuoret varsinkin. Oma poikani (20 v) on kasvattanut pörssissä varallisuuttaan pikku hiljaa ja on selvästikin oppinut pelin hengen, siitä olen huojentunut ja ylpeäkin. Älkää nyt vain tulko sanomaan että varallisuutemme on jotenkin teiltä pois sillä se on omalla työllä, säästämisellä, kurilla ja ajattelulla hankittu. - tunnustaa
Täällä on kirjoitti:
ainakin yksi miljonääri käymässä palstalla. En olisi itsekään tajunnut mutta kun pankki halusi tehdä minulle jonkinlaisen sijoittajaprofiilin ja siinä käytiin läpi kaikki omaisuus niin yllättäen sitä olikin kertynyt toista miljoonaa €. Ja tuostakin on hyvissä pörssiosakkeissa tällä hetkellä puoli miljoonaa kiinni. Arvatkaas, minkä arvoisia ne ovat kun myyn ne oikeaan aikaan ja kotiutan voitot. On minulla joitakin periaatteita:
- en osta enää mitään velaksi (ok-talosta oli aikoinaan 30 tuhatta velkana, maksettiin nopeasti pois)
- en takaa kenenkään velkoja mutta äidilleni ostin asunnon josta nän maksaa pientä vuokraa
- etelässä ja laskettelemassa käymme joka vuosi mutta matkaliput ja hotellit hankitaan netistä
- odotan vaimoltani samoja ominaisuuksia vaikka hän on minua vauraampi ja hankkii enemmän
- kaupassa käydessäni katsomme vähän, mitä ostamme, mistään kuitenkaan tinkimättä
Käyn täällä katselemassa ihmisten murheita ja joskus kyllä naljailenkin kun näen ettei kirjoittaja selvästikään tajua systeemin pelisääntöjä. Yllättävän kevytkenkäisesti ihmiset ottavat kulutusluottoja miettimättä seurauksia, nuoret varsinkin. Oma poikani (20 v) on kasvattanut pörssissä varallisuuttaan pikku hiljaa ja on selvästikin oppinut pelin hengen, siitä olen huojentunut ja ylpeäkin. Älkää nyt vain tulko sanomaan että varallisuutemme on jotenkin teiltä pois sillä se on omalla työllä, säästämisellä, kurilla ja ajattelulla hankittu.että olet pelannut pelisi hyvin. Ihmettelen kun ei tähän ole tullut sinua nälviviä kommentteja. Selitit tilanteesi sen verran vakuuttavasti ettei taida kukaan iljetä. Parasta on että lapesikin on tajunnut jo nuorena pelin hengen. Varakkaiden lapset kun tuppaavat yleensä olemaan näitä "pappa betalar"-tyyppejä. No, taitaa siellä olla joukossa täysipäisiäkin.
- kaisa+2010
tokho kirjoitti:
ei muuten asia voi olla noin. tai sitten se on niin että kaveris on luullu vaan että uo vie ne muttei oo ennakko ilmoitusta tullu.
Ulosottomies ilmoittaa sinne verotoimistoon joka maksaa veronpalautukset ettei niitä palauteta, jotta ne lähtee suoraan ulosottoon! Näin on asia! - 090909
tokho kirjoitti:
Toivottavasti velkojasi antavat velat prosenttijengiläisten perittäväksi. Siinäpähän sitten 'yrität' ihan rauhassa. Dumbass.
- KKHS
fghf7 kirjoitti:
Jos ehtisikin, on rikossyyte velallisen epärehellisyydestä paljon pahempi asia kuin velkojen maksaminen.
- verpi1
Täällä on kirjoitti:
ainakin yksi miljonääri käymässä palstalla. En olisi itsekään tajunnut mutta kun pankki halusi tehdä minulle jonkinlaisen sijoittajaprofiilin ja siinä käytiin läpi kaikki omaisuus niin yllättäen sitä olikin kertynyt toista miljoonaa €. Ja tuostakin on hyvissä pörssiosakkeissa tällä hetkellä puoli miljoonaa kiinni. Arvatkaas, minkä arvoisia ne ovat kun myyn ne oikeaan aikaan ja kotiutan voitot. On minulla joitakin periaatteita:
Käyn täällä katselemassa ihmisten murheita ja joskus kyllä naljailenkin kun näen ettei kirjoittaja selvästikään tajua systeemin pelisääntöjä. Yllättävän kevytkenkäisesti ihmiset ottavat kulutusluottoja miettimättä seurauksia, nuoret varsinkin. Oma poikani (20 v) on kasvattanut pörssissä varallisuuttaan pikku hiljaa ja on selvästikin oppinut pelin hengen, siitä olen huojentunut ja ylpeäkin. Älkää nyt vain tulko sanomaan että varallisuutemme on jotenkin teiltä pois sillä se on omalla työllä, säästämisellä, kurilla ja ajattelulla hankittu.jäälleen joku pikkupoika asialla
- tärkein pointti2
Täällä on kirjoitti:
Käyn täällä katselemassa ihmisten murheita ja joskus kyllä naljailenkin kun näen ettei kirjoittaja selvästikään tajua systeemin pelisääntöjä. Yllättävän kevytkenkäisesti ihmiset ottavat kulutusluottoja miettimättä seurauksia, nuoret varsinkin. Oma poikani (20 v) on kasvattanut pörssissä varallisuuttaan pikku hiljaa ja on selvästikin oppinut pelin hengen, siitä olen huojentunut ja ylpeäkin. Älkää nyt vain tulko sanomaan että varallisuutemme on jotenkin teiltä pois sillä se on omalla työllä, säästämisellä, kurilla ja ajattelulla hankittu.Omaisuudesta viis, MUTTA onko sielusi PELASTETTU?
- Kärsinyt uo takia
tokho kirjoitti:
Raha suoritukset ajetaan pankki tilille kello: 04.00- 06.00 välillä.
Kulostaa ihan kavereiden kesken kerskumiselta. - Anonyymi
Täällä on kirjoitti:
Käyn täällä katselemassa ihmisten murheita ja joskus kyllä naljailenkin kun näen ettei kirjoittaja selvästikään tajua systeemin pelisääntöjä. Yllättävän kevytkenkäisesti ihmiset ottavat kulutusluottoja miettimättä seurauksia, nuoret varsinkin. Oma poikani (20 v) on kasvattanut pörssissä varallisuuttaan pikku hiljaa ja on selvästikin oppinut pelin hengen, siitä olen huojentunut ja ylpeäkin. Älkää nyt vain tulko sanomaan että varallisuutemme on jotenkin teiltä pois sillä se on omalla työllä, säästämisellä, kurilla ja ajattelulla hankittu.Itselläni ei oo koskaan oo ollu ulosotonkanssa ongelmia mut jotain oon elämäni aikana oppinut. Ei voi käyttäytyä kuin paskapaa et pääsee elåmässä eteenpäin. Kaiken lisäks sun poikas on pedofiili ketä viimeset naurut sai?
- Anonyymi
+ 1000000€ kirjoitti:
Tyhmä.
Ei voi olla veronpalaustusta, jos ei ole tuloja ollutkaan. Mistäs niitä palautuksia vois muka olla. 0 tuloistako HAH!!! mitä skeidaa.
Ja pitääkö olla niin tyhmä, että on takaajana ollut jollekin luuserille.
Pitäähän se takuuta annettaessa tietää miten voi käydä.
Hajotkaa siihen tyhmät.Veronpalautuksia tulee myös tukien saajille ei ole tarvinnut tehdä yhtään töitä !
- hessu009
juu voudille menee suoraan veronpalautkset, jos sitä ulosottosaatavaa on yli sen 200euroa,
- popopot
Ei mitään ilmoitusta näköpiirissä. Vielä. Parasta tulla sitte kans ajoissa.
Yks kysymys miks veronpalautukset menee uo? Siis meinaan sitä että jos ite tienais vaikka jotain 600 e niin se ei mene. Kun rajahan on että asumistuen ja sairaspvärahan lisäks saa tienata vielä ton 624 e ennen kun uo vie. Hiukan se vaan kummastuttaa. Voisko joku fiksumpi kertoa miksi näin:)?
Jos joku tajus mitä ajoin takaa:D.
Ja sitte vielä jollekkin todella fiksulle. Onko rajaa sille koska sen ilmoituksen pitäisi tulla viimeistään? Kun olis pakko kohta viedä näitä nykyisiä tietoja eteenpäin ja en vääriä tietoja sitte halua viedä. Muuten taas kauhea sotku edessä:/. - Soitasoita
popopot kirjoitti:
Yks kysymys miks veronpalautukset menee uo? Siis meinaan sitä että jos ite tienais vaikka jotain 600 e niin se ei mene. Kun rajahan on että asumistuen ja sairaspvärahan lisäks saa tienata vielä ton 624 e ennen kun uo vie. Hiukan se vaan kummastuttaa. Voisko joku fiksumpi kertoa miksi näin:)?
Ja sitte vielä jollekkin todella fiksulle. Onko rajaa sille koska sen ilmoituksen pitäisi tulla viimeistään? Kun olis pakko kohta viedä näitä nykyisiä tietoja eteenpäin ja en vääriä tietoja sitte halua viedä. Muuten taas kauhea sotku edessä:/.omalle uolle ja kysy. Saat varman vastauksen.
- Kokemuksella...
popopot kirjoitti:
Ja sitte vielä jollekkin todella fiksulle. Onko rajaa sille koska sen ilmoituksen pitäisi tulla viimeistään? Kun olis pakko kohta viedä näitä nykyisiä tietoja eteenpäin ja en vääriä tietoja sitte halua viedä. Muuten taas kauhea sotku edessä:/.ulosotossa tiedustelin myös itse kun se ilmoitus tuli veronpalutuksista miksi vievät kokonaan eikä pelkästään 1/3 koska kyse oli kuitenkin tuloista. Oli kuullemma käytäntö jota sovellettiin perinnässä. Eli veronpalautkset nähtiin ylimääräisinä rahoina ja siten perittiin kokonaan. Minulle taisi silloin tulla ilmoitus 1-2 viikkoa ennen palautuspäivää. Eli kannattaa tarkistaa että veroprosentti on mahdollisimmaan lähellä oikeata tuloihin nähden.
- Soitto vaan..
Soitasoita kirjoitti:
omalle uolle ja kysy. Saat varman vastauksen.
sen ettei UO mies vahingossakaan unhda periä sen palautuksen.
- ossoo
Kokemuksella... kirjoitti:
ulosotossa tiedustelin myös itse kun se ilmoitus tuli veronpalutuksista miksi vievät kokonaan eikä pelkästään 1/3 koska kyse oli kuitenkin tuloista. Oli kuullemma käytäntö jota sovellettiin perinnässä. Eli veronpalautkset nähtiin ylimääräisinä rahoina ja siten perittiin kokonaan. Minulle taisi silloin tulla ilmoitus 1-2 viikkoa ennen palautuspäivää. Eli kannattaa tarkistaa että veroprosentti on mahdollisimmaan lähellä oikeata tuloihin nähden.
Tiedättekö että veronpalautukset on lain mukaan valtiolta saatavaa tuloa ja suomen lain mukaan sitä ei saa periä. Riitautin asin ja voitin. Multa ei enää voi viedä veronpalautuksia.
Samalla tavalla on toiminut kaverini, joten kannattaa teidänkin kokeilla.
Tää ei ole mitään huuhaa juttua vaan ihan paikkansa pitävä(tsekatkaa suomen laista). Itellä velkaa uo ja tämänkin vuoden veronp. saan pitää ja yli 600 e.
Älkää antako vetää itteänne höplästä.
Hyvät tulevat joulut! Joulu se on meilläkin oltava. - tyhmäkö2
ossoo kirjoitti:
Tiedättekö että veronpalautukset on lain mukaan valtiolta saatavaa tuloa ja suomen lain mukaan sitä ei saa periä. Riitautin asin ja voitin. Multa ei enää voi viedä veronpalautuksia.
Tää ei ole mitään huuhaa juttua vaan ihan paikkansa pitävä(tsekatkaa suomen laista). Itellä velkaa uo ja tämänkin vuoden veronp. saan pitää ja yli 600 e.
Hyvät tulevat joulut! Joulu se on meilläkin oltava...siis jos ulosotossa verorästejä niin niihinkö ei uo voi palautuksia ottaa?? Vai voiko? Mitään ilmoitusta ei tähänkään päivään mennessä ole tullut,että palautuksia ei maksettais.
- 9.20 €
Minulla veronpalautusta 9. 20 euroa. Vouti vie nekin ja omaksi tappiokseen. Kun siitä ei jää kulujen jälkeen
mitään tilitettävää lindorfille. Veron maksajille tulee laskua.Sillä minä en ainakaan maksa perintäkuluja
palautusten ulosotosta. Postissakin tullut jo kaksi kirjettä asian vuoksi, ja molemmissa monta A 4 arkkia.
Valitusohjeet, sun muut. Huvittaa koko homma, mutta onhan sillä työllistävä vaikutus. - pihpeeti
tyhmäkö2 kirjoitti:
..siis jos ulosotossa verorästejä niin niihinkö ei uo voi palautuksia ottaa?? Vai voiko? Mitään ilmoitusta ei tähänkään päivään mennessä ole tullut,että palautuksia ei maksettais.
Jos sulla on verorästejä niin silloin kun muut saa palautukset tilille Sinä saat kuitin miten palautukset on kuitattu verorästeihin. Jos sulla on ulosotossa jotain, mitä hyvänsä, niin uo lähettää ennakkoilmoituksen vernpalautuksen ulosmittauksesta mutta jää nuolemaan näppejään, verottaja ehti ensin
- Tosi on
Soitasoita kirjoitti:
omalle uolle ja kysy. Saat varman vastauksen.
Ei välttämättä jaksa soitella enää vuosien, (lue parin kymmenen vuoden kestäneneen uo-n),...jälkeen-muuta kuin kriisipuhelimeen, jos siihenkään, tämä ei ole leikkiä.
- .308Win
Soitto vaan.. kirjoitti:
sen ettei UO mies vahingossakaan unhda periä sen palautuksen.
Ei vouti vahingossa unohda sitä veronpalautusta periä. Ettekö tajua että voudilla on pöydällään tietokone joka tietää ja ei unohda. Jokainen velallinen on vain yksi rivi siinä ruudulla ja palautuksia saavista vouti saa automaattisesti tiedon, ja kone hoitaa automaattisesti tiedon verottajalle perinnästä.
Se palautus ei koskaan sinne tilille ropsahda, ei edes sekunniksi klo 00:01 tms.
Jos on ulosotossa jotain, se on aivan oma vika. Turha sitä voutia on vihata, se tekee vain työtään.
Minulla oli aikanaan opiskelijana elatusmaksut voudin perittävänä, ja kaikki veronpalautukset meni kyllä ihan autom voudille. Kun sitten pääsin opintojen jälkeen jaloilleni, kävin voudin kanssa juttelemassa. Siellä oli viehättävä nainen. Sovin maksuaikataulusta, ja maksoin kaiken pois. Välillä e-mailasin voudille ja pyysin jopa lupaa saada maksaa viimeiset neljä elatusmaksua kerralla etukäteen. Vouti sitten suostui, ja ah sitä vapauden tunnetta.
Ei minulta mennyt edes luottotiedot, kun juttelin voudin kanssa. Voutikin on ihminen ja sen kanssa kun asiallisesti asioi, hommat hoituu. Omia velkoja ne on, ei niitä kukaan ole velalliselle ilkeyttään laittanut. Älkää siis hölmöt itkekö, olisitte ajatellu aiemmin mitä velkaa teette tai keiden lainoja takailette. Ja kyllä ne elatusmaksutkin on ihan omasta pikkusesta viattomasta lapsesta, joka haluaa ruokaa ja rakkautta niinkuin kuka tahanasa. - .308Win
ossoo kirjoitti:
Hyvät tulevat joulut! Joulu se on meilläkin oltava.Joopa joo, ei pidä paikkaansa. Olet itse velkasi aiheuttanut, ja sen mitä olet lainannut tms, on jonkun toisen pöydästä pois. Et ansaitse veropalautuksiasi etkä jouluasi.
- Kärsinyt uo takia
ossoo kirjoitti:
Hyvät tulevat joulut! Joulu se on meilläkin oltava.Mistä sinun yhteystieosi saisi ?
KYSELEE KÄRSINYT UO TAKIA
- fggggggggggg
Aikoinaan minulta meni koko veronpalautus ulosottoon, eli yli 400 €. Seuraavana vuonna pääsinkin velkajärjestelyyn. Vähän kismitti. Nyt saan veronpalautuksena vähän yli 60 €. Hyvä niinkin vaikka olisi tuo yli neljäsataakin kelvannut.
- velkaa ja maksukykyä
1. vouti ei peri jos ei ole itse aiheuttanut velkaa. Ihan sama onko oma tekemä tai takaus, silloin olet suostunut siihen että velka jää sun kontolle jos alkuperäinen velallinen ei suoriudu maksusta.
2. Velka on maksettava, eli se että veronpalautus ulosmitataan ja sillä lyhennetään velkaa on täysin oikein. Sitten kun olet velkasi kuitannut saat taas veronpalautukset kuten ennen velkaa.
3. Elä siten kun on varaa, älä velkaannuta itseäsi siten että laiminlyöt maksuja. Joudut takuulla voudin kynsiin, ennemmin tai myöhemmin.
- otan osaa
veronpalautukset menevät kaikki ulosottoon suoraan.
jos on verovelkaa, niin silloin tietääkseni verottaja lyhentää palautuksella
ensin verovelan, sitten vasta ulosotolle.
tuore tieto omasta kokemuksesta.- Maastrum
Jos on ulosoton piirissä voi hyvin suoritetun maksusuunnitelman hoidon perusteella saada ns maksuvapaita kuukausia. Ja jos niitä ottaa esim. loka-marraskuun ja kun verotietojen ajo suoritetaan tuona aikan, käy niin ettei ulosotto ota kyseistä summaa huomioon ja palautukset tulevat joulukuussa omalle tilille. Ulosottomieheen kannattaa siis olla aina sillointällöin yhteydessä, sieltä saa aina sillointällöin hyviä vinkkejä.
- velaton nyt
Hei, oman kokemukseni mukaan veronpalautukset ulosmitataan kokonaisuudessa jos velkaa on ulosotossa. Asiasta tulee kyllä ilmoitus postitse. Tai tuli vielä viime vuonna.
- HAROSI
EI VOUTI MITÄÄN VIE..... AINAKAAN MINULTA.MINUN VAIMO HANKII.....HEH HEH
- Kyrvänkasvattaja
Kuka hullu töitä tekee ainakaan sillon kun vouti on jotain saamas.Kyllä yhteiskunta maksaa ja valtionkonttori minunkin asianajaja palkkiot.
- käydä
on tulossa 400 e palautusta ja olen vielä ulosotossa velkaa jäljellä enää 100e. Onneks saan maksettua viimein. voiks uo silti viedä koko palautuksen??
- Asiansa hoitava
Veronpalautukset saisit omaan käyttöösi, mikäli aikanaan olisit maksanut Sinulle kuuluvat maksut. Ulosottohan on merkki siitä, ettet ole hoitanut osuuttasi kustannuksista. Veronpalautukset onneksi menevät suoraan voudille laiminlyöntiesi takia.
- alsdkfj
suksisit vittuun, viisastelija?
- Kokemusta on
Kyllä ulosotto vie kaikki veronpalautukset.
- trallalalala
lällällä. Ei saa mitään, verottaja kuittaa omiaan ensin Vouti jää nuolemaan näppejään
- kaisa+2010
Mulle ainakin tuli marraskuun lopussa kirje että lähtee veronpalautuksista ulosottoon, jolloin he ottavat koko veronpalautus summan. Esim jos sulla on ulosotossa 500 ja saat palautuksii 400 niin lähtee se 400, mutta jos on esim ulosotossa 100 ja saat palautuksii 500 niin sillon ottavat sen satasen vaan.
Veronpalautuksista ne ottaa aina sen tarvittavan koko summan. Mutta ei ne ilman ilmoittamista veronpalautuksia vie, eli kirje tulee jos lähtee.- BUAHAHAAA
MUAHAHAH hajotkoo niihin ulosotto karhun kirjeisiinne ja menkää vaikka tasankahdeltatoista sinne automaatille korttienne kanssa kokeilemaan onnea. meikälle tulee 2500e palautuksia ja niitä ei vittu vie kukaan ja menee suoraan säästö tilille muiden rahojen joukkoon. että näin meillä!!! hoitakaa tekin vätykset taloutenne kuntoon!!!
- karhuaaa
kuinka nopeasti se kirje tulee kotiin jos ne ulosmitataan
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,
hei vieläkö se kirje ehtii tulla kun maksut on jo perjantaina tänään 29 11
- 15+2
,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
hei vieläkö se kirje ehtii tulla kun maksut on jo perjantaina tänään 29 11
Ehtii ehtii...mut mitä väliä, se voi tulla jälkeenpäinkin.
- Kokemusta on
Itse olin ulosotossa 2 vuotta. Ensimmäisellä vuonna en saanut kirjettä lainkaan mutta veronpalautukset ulosmitattiin. Toisena vuonna sain kirjeen vasta sen jälkeen kun veronpalautukset tuli ja meni samantien ulosottoon.
- jouluksi kinkkua?
itselläkin on melkein tonni lähdössä veronpalautuksia ulosottoon.ja nämäkin semmosesta velasta joita minun ei kuuluisi maksaa (paperit vetämässä mutta käsittelyaika yli kuukausi). ja nyt 3 viikkoa olen ollut lomautettuna eikä rahaa tule mistään vielä aikoihin. eikö mitään suojaosuutta ole olemassa tämmöselle kun pitäisi vuokra maksaa ja vähän voitakin ostaa leivän päälle veronpalautuksilla?
- ei kinkkua
kuivaa joulua sulle keke!
- Jotkut ei vaan tajua
ulosotto aina oma syy. paskaa sanon minä. kannattaa miettii mistä kaikesta sitä voi tulla. esim kannabiksen kasvatuksesta langetettu 5000e "rikoshyöty" jota en ole koskaan saanut. alapa nyt maksaan takasin itsellesi kasvatetuista rikkaruohoista vitun idiootti!
- patrik.s
ulosotto vie aina veronpalautukset..multa vieny jo 4 v..
- llk1
Koska sait tänä vuonna ilmoituksen?
- maksu3
Jos on maksusuunnitelma niin mahtaako uo viedä veronpalautukset???
- ,,sd,v
Kyllä vie.
- maksu3
onko kokemusta
- kllkm
On. Itsellä on sopimukset ja joka palkasta vähennentään, mutta aina on vienyt veronpalautukset. Nyttenkin ilmoitusta odottelen..
- idiootti12344
mulla myös sopimus.
vieköhän uo koko palautussumman, kun palautukset on pari tonnia, mutta myös uovelka on muutaman tonnin. Ilmoitus tuli että uo vie palautuksista, mutta ilmoitus tuli vain 700 eurosta ?! Vieköhän loputkin "ilmoittamatta"? Olen siis ihan tuore uo-piirissä, melkein kaikista laskuista on vasta maksuhuomautukset päällä.- 7+1
Jaa_a, huomenna se selviää. Jännittääkö niin paljon että on päivää ennen kysyttävä asiasta? Todennäköisesti he ottavat sen mitä lupasivat ja loput tulee sun tilille.
- höhlä
Jos summa uo:sta on paljon palautuksia pienempi, niin kuka ne loput tilittää mulle ja milloin?
- 18+14
Ulosotto tilittää sulle takaisin jos ovat liikaa ottaneet. He tilittävät sen heti kun ovat saaneet sun tilinumerosi jonka heille ilmoitat. Soita sille virkailijallesi ja kysy asiasta.
- kysymys
Koska velallinen ei ole suorittanut alla lueteltuja erääntyneitä saamisia, ulosmitataan niiden suorittamiseksi yllä mainutusta veropalautuksesta niin paljon, että se vastaa saamisten määrää sekä täytäntöönpanokuluja.
Tästä ulosmittauksesta annetaan tieto verovirastolle ulosottokaaren 4 luvun 27 väkkyrä:ssä säädetyssä järjestyksessä. Verovirastoa kieeletään maksamasta ulosmitattua veronpalautuksen osaa kenellekkään muulle kuin asianomaiselle ulosottoviranomaiselle.
Miten tulkita perjaatteessa sillon pitäs tulla kaikki ylijäämä tilille vai?? eli jos palautuksia tulee 1600 ja uo:lla velkoja perittävänä 200e. ja näkyykö ne sitten huomenna??- 8+14
Sä olet saanut kirjallisen ilmoituksen mitä sulta otetaan veronpalautuksista. Jollet ole saanut niin todennäköisesti sieltä ei oteta mitään. Huomenna sitten näkyy tai viimeistään ylihuomenna, pankeista riippuen.
- kysymys2
8+14 kirjoitti:
Sä olet saanut kirjallisen ilmoituksen mitä sulta otetaan veronpalautuksista. Jollet ole saanut niin todennäköisesti sieltä ei oteta mitään. Huomenna sitten näkyy tai viimeistään ylihuomenna, pankeista riippuen.
elikkä tuli ilmoitus että ulosmitataan 200e siitä 1600e, ja pohdin sitä että meneekö koko 1600e ensin uo:lle ja sitten tulee mulle??
- 13+15
kysymys2 kirjoitti:
elikkä tuli ilmoitus että ulosmitataan 200e siitä 1600e, ja pohdin sitä että meneekö koko 1600e ensin uo:lle ja sitten tulee mulle??
Kerros nyt kaikille miten meni.
- Mikset näin
Eikö kannattaisi ilmoittaa verottajalle pienempi veroprosentti, joten ei tulisi palautuksia?
- 19+20
Sillä ei ole mitään väliä, jos jää kuukaudessa käteen enemmän rahaa niin ulosottoon maksetaan enemmän. Se on plusmiinusnolla, 1x2. Itse kyllä menin heti ilmoittamaan pienemmän veroprosentin kun tiesin joutuvani ulosottoon. Tänä vuonna vielä saivat reilun 800€ verran ylimääräistä, eipä enää ensi vuonna.
- Järkimies75
Eli ymmärsinkö oikein että kaikilla on tavoitteena UO-maksujen välttely, sen sijaan että yrittäisitte maksaa velat pois?
Ei ihme että ulosottoon on päädytty...- jeshh1
Näinhän se taitaa mennä. Onhan se ulosotto täysin ilman omaa syytä tullut omalle kohdalle....
minusta on myös täysin turhaa syyttää perintätoimistoa, sillä on oma valinta myös perintätoimiston asiakkaaksi joutuminen. Sinne pääsee, kun ei vaivaudu ottamaan yhteyttä laskuttajaan heti maksuesteen tullessa. Siis heti. Ei sen etelänloman jälkeen tai tekokynsien laitattamisen jälkeen, vaan heti.
itse aikoinaan soitin aina laskuttajalle suoraan ja rehellisesti sanoin, että nyt kävi näin, olisiko mahdollista siirtää eräpäivää. joku sanoi ei, joku sanoi "kyllä se onnistuu, hyvä kun soitit ja kysyit, sillä muuten olisimme laittaneet laskun perintään". Sillei sitä asioita hoidetaan maksuvaikeuksissa, jos ei haluta perintätoimiston asiakkaiksi.
- lyhenee
kyllä ulosotto ulosmittaa tuon veronpalautuksen. koko summan saa ulosmitata vaikka kyse olisi tuhansienkin eurojen palautuksesta. jos sinun velat siis tietysti eivät ole pienemmät kuin veronpalautus.
- ulosottostop
mites maksuosoitus pankkiin? eli ei ole tilinroa antanut verotoimistolle,eikä kyllä ole tullut ilmoitustakaan ulosotolta..
- 4444
Ihan samahan se on, jos ei ulosmittaa niin saat pankkii tai maksuosoituksen. Jos ei ilmoitusta luulis ettei myöskään ulosmittausta
- UnicornGlitterShit
Näistä viesteistä ei paljoa viisastunu.. mulla velkaa erillisiä summia. Maksoin yhden( 1/3osa palkasta/kk), jonka jälkeen oon saanu normii palkkaa. Velkaa on mut ei peritä. En ymmärrä miks joo ja en oo kyselly! Nyt mietityttää tuleeko veronpalautukset kun ei muutakaa peritä tällä hetkellä. Vai meneekö ne silti suoraan...??
- köyhätvetääkäteen
Mikähän siinä on, että pitkä aikais työtön = "säästää" veronpalautuksen siitä vähästä rahasta josta EI SAA ulosmitata
sitten kun tämä ei saa ulosmitata-veronpalautus tulisi, n. 200e alle aina ollut, ei sitä koskaan saa työtön itselleen = vouti vienyt aina
onko se laitonta? jos niin olisi jotain 10 v ajalta saatava takaisin
ei saa rikollisesti periä
sama juttu ku te-toimisto harkitsee keskeytetäänkö työmarkkinatuen maksu jos itse tekee oman osuutensa ja OHJEEN mukaisesti tarkistaa vain te palvelut sivulta että työnhaku on voimassa
siinä on 2 valtavaa epäkohtaa
Muutoksia Tarvitaan. Ilmeisesti temppu työllistettyinä paljon noita turhia virkailijoitakin suojatyöpaikoissa.- lkjhgfdxcv
Ei siinä ole mitään rikollisesti peritty jos itse olet maksanut veroa tuesta tai mikä tulo nyt ikinä onkaan, liian suurella prosentilla. Sinulla on ollut reilusti aikaa vaihtaa veroprossaasi tai tarkistaa tulorajaasi.
- Anonyymi
Onko ihmisille tullut jo elokuussa maksettavasta palautuksesta ennakkotieto veronpalautuksen ulosmittauksesta?
- Anonyymi
Tottakai menee. Miten sä oot tollee raha-asias sössiny. Taidat olla dena.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 951792
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391705- 911383
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!671044Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46941- 47928
Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9924Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38918- 46872
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika38858