Taas kerran sain pari mopopoikaa lähes kiinni taka puskuriini. Eikä ollut muuten eka kerta. Välimatkaa ei ollut varmaan kahta metriä. Mitähän siellä kypärien sisällä oikein tapahtuu,ei kai mitään.
Jos olisin joutunut jarruttamaan olisi parinviikon päästä imatralla vietetty kahden nuoren hautajaisia. Sillä 50 vauhdissa näillä sankareilla olisi ollut häviävän pienet mahdollisuudet säilyä hengissä. Ja minä olisin saanut lopunikäisen painajaisen.
Koittakaa nyt hyvät vanhemmat saada jälkikasvunne tajuamaan että moinen ajelu on hengen kanssa leikkimistä.
Mopoilijat!
29
1514
Vastaukset
- Pe-Ku
homma niskan tietämissä. Mie sain kaks mopopoikaan kontiin kiinni karjalantiellä heti lakasen risteyksen jälkeen,joku viikko sitten. No eipä siinä ollu paljon tehtävissä. Vauhtia oli 60:ä joten ei siinä kokoajan voinu kattoo taustapeiliinkään. Eikä ollu eka kerta miullakaan.
Mie oon päättäny etten niitä enää kyttää taustapeileistä. Ajelen ihan normaalisti ja jos on jarrutettava niin jarrutan. Kävi mitä kävi. Enkä aijo omatuntoani asialla sen enempää vaivata. Kun sille ei kertakaikkiaan voi mitään.
Tommosilta mopoilijoilta pitäs jo ensimmäisestä rikkeestä ottaa mopokortti pois ja siirtää autokortin saamista parilla vuodella. Ehkä se auttas,sakot kun ei auta,ne kun maksaa kuitenkin vanhemmat.- mopoilijoita kunnioittava
Totta on kyllä, että mopoilijat ei aina oikein toimi, mutta yhtä moni autoilija voisi katsoa sieltä peilistä ihan omiin silmiin ja kysyä, kunnioitanko muita tiellä liikkujia?
Suurin osa mopopoilioista on LAPSIA, muistakaa se, he vasta opettelvat näitä meidän aikuisten taitoja.
He ovat kuitenkin niitä, jotka tulevaisuudessa tienaavat meidän eläkkeitä ja päättävät meidän kohtelustamme, kun emme enään itse kykene.
Olen itse huomannut, että hurjan moni mopoilija pelkää ihan liikaakin autoilijoita, jotka eivät edes pidä mopoilijaa ihmisenä. Mitenkähän se metsä vastaa, kun sinne huutaa?
Autoilijat voi osoittaa aikuisuuttaan asialliella käytöksellä, ei autolla KOULUTETA mopoilijoita, kuten olen täällä nähnyt tapahtuvan...
Meidän nuorissa on kuitenkin meidänkin tulevaisuus, meistäkin riipppuu, minkälainen se on...
ps. itse en ole mopoillut, en ole silti katkera... - Entinen mopoilija
mopoilijoita kunnioittava kirjoitti:
Totta on kyllä, että mopoilijat ei aina oikein toimi, mutta yhtä moni autoilija voisi katsoa sieltä peilistä ihan omiin silmiin ja kysyä, kunnioitanko muita tiellä liikkujia?
Suurin osa mopopoilioista on LAPSIA, muistakaa se, he vasta opettelvat näitä meidän aikuisten taitoja.
He ovat kuitenkin niitä, jotka tulevaisuudessa tienaavat meidän eläkkeitä ja päättävät meidän kohtelustamme, kun emme enään itse kykene.
Olen itse huomannut, että hurjan moni mopoilija pelkää ihan liikaakin autoilijoita, jotka eivät edes pidä mopoilijaa ihmisenä. Mitenkähän se metsä vastaa, kun sinne huutaa?
Autoilijat voi osoittaa aikuisuuttaan asialliella käytöksellä, ei autolla KOULUTETA mopoilijoita, kuten olen täällä nähnyt tapahtuvan...
Meidän nuorissa on kuitenkin meidänkin tulevaisuus, meistäkin riipppuu, minkälainen se on...
ps. itse en ole mopoillut, en ole silti katkera...Nyt ei ollu kyse kuka maksaa eläkkeet tulevaisuudessa, vaan siitä että liikennesäännöt koskee KAIKKIA tiellä liikkujia, myös mopoilijoita. Sen ikäiset tajuaa varmasti mitä saa tehdä ja mitä ei. Vika on asenteissa ja jos puhe ei auta on käytettävä muita keinoja. Poliisit ei nykyään ehdi enää liikennettä valvoa.
- autoilija!
mopoilijoita kunnioittava kirjoitti:
ps. itse en ole mopoillut, en ole silti katkera...mitä nyt sillä mahdatkaan,tarkottaa on yhtä typerää kuin kontissa kiinni ajaminen. Liikenteessä on säännöt ja jos niitä kaikki noudattavat niin homma on ok. Mutta jos mopolla ajetaan 60km/h ja ajetaan vielä kontissa kiinni. Niin eipä kannatta alkaa puolustella. Mopolla kun saa ajaa vain 45km/h ja liian lähellä ajaminen on tieliikennelaissa kielletty. Eikä asia tule sallituksi sillä jos,joku on sinua autolla "kouluttanut". Eli ei toisten tekemät liikennerikkomukset oikeuta sinua rikkomaan liikennesääntöjä. Se sinunkin pitäisi tietää.
Olen muuten samaa mieltä siitä että hyvä rangaistus ko.rikkomuksista olisi autokortin siirto. Ehkä se saisi teidät ajattelemaan kannattaako moinen huimailu ja hengellä leikkiminen.
Eli,noudatetaan kaikki liikennesääntöjä,niin homma toimii ja kaikilla on turvallista liikenteessä. - Onnekisi autossa on jarrut.
autoilija! kirjoitti:
mitä nyt sillä mahdatkaan,tarkottaa on yhtä typerää kuin kontissa kiinni ajaminen. Liikenteessä on säännöt ja jos niitä kaikki noudattavat niin homma on ok. Mutta jos mopolla ajetaan 60km/h ja ajetaan vielä kontissa kiinni. Niin eipä kannatta alkaa puolustella. Mopolla kun saa ajaa vain 45km/h ja liian lähellä ajaminen on tieliikennelaissa kielletty. Eikä asia tule sallituksi sillä jos,joku on sinua autolla "kouluttanut". Eli ei toisten tekemät liikennerikkomukset oikeuta sinua rikkomaan liikennesääntöjä. Se sinunkin pitäisi tietää.
Olen muuten samaa mieltä siitä että hyvä rangaistus ko.rikkomuksista olisi autokortin siirto. Ehkä se saisi teidät ajattelemaan kannattaako moinen huimailu ja hengellä leikkiminen.
Eli,noudatetaan kaikki liikennesääntöjä,niin homma toimii ja kaikilla on turvallista liikenteessä.Mopoväki ei myöskäään tunnu huomioivan, että tasa-arvoisessa risteyksessä pitää väistää oikealta tulijoita....
Imatrankoskella olen joutunut törmäämään noihin mopolapsiin, en onneksi kirjaimellisesti, vaikka läheltä on käynyt. Olen ihmetellyt kovasti että mitä mopokorttiin vaaditaan, havaintojeni mukaan ainakin kykyä olla seuraamatta edelläajavien liikkeitä, koska huomion vie takana tai sivulla ajelevan kaverin kanssa keskustelu niin että katsotaan keskustelutoveriin joka on takaviistossa. Myöskään näille pikkumiehille(kyllä, tyttömopoilijat ovat huomattavasti paremmin käyttäytyviä liikenteessä, kuten naiset yleensäkkin liikenteessä.) ei ilmeisesti ole opetettu minkäänlaisia alkeita siitä että myös mopoilija on vastuussa siitä että vehje on edes ajokuntoinen, eli että valot palavat eteen ja taakse jne. Muutama läheltäpiti tilanne on sattunut kun ilman valoja ajanut pikkuteini on ajellut ilman valoja näin syksyn pimentyessä ilman valoja ja "unohtanut" väistää oikealta tulevaa.
Samoin pitäisi pojille pitää pieni palautekeskustelu siitä että mopon desibelit tulisi myös pitää alhaisella tasolla, ei väliä vaikka ei siellä äitin ja isin asuinkorttelissa ei ajaisikaan, myös esimerkiksi keskusta-alueella asuu ihmisiä, työssäkäyviäkin joita hieman häiritsee se että tehonkutituskuvitelmissa ollaan vehkeeseen saatu ainakin 70 hv lisää poraamalla kolme reikää äänenvaimentajaan. Mitä itse olen keskusteluja käynyt niin jos ei Lappeentiellä ala ralli joko viranomaisten toimesta tai muuten vähenemään niin aikamoisia keinoja ihmiset suunnittelevat. Itsellä on sen verran ymmärrystä että järki ja teini-ikä eivät yleensä mahdu samaan ihmiseen, eli ylilyöntejä sattuu, mutta joskus kannattaisi pärräpoikien vähän pysähtyä miettimään että miltä tuntuisi kun joku siihen oman ikkunan alle tulisi pikkumoottoria pärisyttämään.- Kelpo huoltaja
Meidän Jani-Petteri ja Nella-Oona ei ainakaan kaahaile liikenteessä. Ihan turha tulla valittamaan! Mopot ostettiin osarilla molemmille että pysyvät pois kotoa häiritsemästä. Mulle on yks v****n maku missä ne päristelevät kunhan ei täällä.
- Niilo-Petteri
Kelpo huoltaja kirjoitti:
Meidän Jani-Petteri ja Nella-Oona ei ainakaan kaahaile liikenteessä. Ihan turha tulla valittamaan! Mopot ostettiin osarilla molemmille että pysyvät pois kotoa häiritsemästä. Mulle on yks v****n maku missä ne päristelevät kunhan ei täällä.
- todellakin
aika sekavaa,kun liikenteessä on yksi ryhmä moottoriajoneuvon kuljettajia jotka eivät tunnu osaavan yksinkertaisenpia liikennesääntöjä ja ajojärjestyksiä. Toki sekaan mahtuu niitäkin mopoilijoita jotka ajavat kuten pitää,nopeusrajoituksia ja liikennesääntöjä noudattaen. Nämä ovat useimmiten juuri tyttöjä.
Mutta kyllä sitä on törmännyt jos millaisiin tilanteisiin tienpäällä. Kaksi mopoa rinnan,molemmilla vielä matkustaja kyydissä. Ja tarinoidaan keskenään. Oikastaan pyörätien kautta tai puikkastaan polulta tielle sen enempää muuta liikennettä katselematta. Ohitellaan autoja 50 km/h tuntivauhdissa ja jopa oikealta. Ajetaan kiinni takapuskurissa. jne.jne. Eli käyttäudytään täysin ennalta arvaamattomasti.
Eivätkö nämä nuoret todellakaan tajua että kun mopo ja auto törmää,siinä kay aina pahemmin mopoilijalle ja mopolle. Tuskimpa se neliraaja- tai alaraajahalvauspotilasta tai ylipäänsä vammautunutta paljon lohdutta vaikka olisi ollutkin oikeassa.
Kannatan ehdottomasti autokortin siirtämistä rangaistukseksi törkrimmistä liikennerikkomuksista. Päivittäin kun saa lukea näistä nuorista huimapäistä auton ratissa, Milloin on lähtenyt oma henki milloin muiden. Sillä todennäköisesti holtittomasti mopoa ajava nuori ajaa autoa kuten on ajanut mopoakin,täysin holtittomasti,muista tiellä liikkujista piitaamatta. - 24t3t3t33t3t23t3t
todellakin kirjoitti:
aika sekavaa,kun liikenteessä on yksi ryhmä moottoriajoneuvon kuljettajia jotka eivät tunnu osaavan yksinkertaisenpia liikennesääntöjä ja ajojärjestyksiä. Toki sekaan mahtuu niitäkin mopoilijoita jotka ajavat kuten pitää,nopeusrajoituksia ja liikennesääntöjä noudattaen. Nämä ovat useimmiten juuri tyttöjä.
Mutta kyllä sitä on törmännyt jos millaisiin tilanteisiin tienpäällä. Kaksi mopoa rinnan,molemmilla vielä matkustaja kyydissä. Ja tarinoidaan keskenään. Oikastaan pyörätien kautta tai puikkastaan polulta tielle sen enempää muuta liikennettä katselematta. Ohitellaan autoja 50 km/h tuntivauhdissa ja jopa oikealta. Ajetaan kiinni takapuskurissa. jne.jne. Eli käyttäudytään täysin ennalta arvaamattomasti.
Eivätkö nämä nuoret todellakaan tajua että kun mopo ja auto törmää,siinä kay aina pahemmin mopoilijalle ja mopolle. Tuskimpa se neliraaja- tai alaraajahalvauspotilasta tai ylipäänsä vammautunutta paljon lohdutta vaikka olisi ollutkin oikeassa.
Kannatan ehdottomasti autokortin siirtämistä rangaistukseksi törkrimmistä liikennerikkomuksista. Päivittäin kun saa lukea näistä nuorista huimapäistä auton ratissa, Milloin on lähtenyt oma henki milloin muiden. Sillä todennäköisesti holtittomasti mopoa ajava nuori ajaa autoa kuten on ajanut mopoakin,täysin holtittomasti,muista tiellä liikkujista piitaamatta.ollaan oltu joskus nuoria ja viritelty mopoja yms.Mitä v..... sitä täällä kitistä jos ei itellä ollut mopoa nuorena tai ollut opettajan/poliisin-poika.Kantapään kautta sitä opitaan ja ikä tuo sitten järkeä lisää, mut hei come on antaa nuorien olla nuoria!!!!
- autoilija!
24t3t3t33t3t23t3t kirjoitti:
ollaan oltu joskus nuoria ja viritelty mopoja yms.Mitä v..... sitä täällä kitistä jos ei itellä ollut mopoa nuorena tai ollut opettajan/poliisin-poika.Kantapään kautta sitä opitaan ja ikä tuo sitten järkeä lisää, mut hei come on antaa nuorien olla nuoria!!!!
ollaan oltu nuoria ja tietty huimailu kuuluu nuoruuteen. Mutta hei come on,miten sitten suu pannaan kun takakontin päällä tai auton alla on hengetön nuori. Peltiä ja lasia saa rahalla,mutta henkeä ei saa vielä ostettua. Ja vaikka ajattelisi asiaa kuinka kyynisesti mopoilijan kannalta,oma vika. Saa syytön autokuski ikuisen painajaisen alitajuntaansa.
Hei come on v....,pitäskö kertoo nuorille,että kolarissa saattaa kuolla,ihan aikuisten oikeasti.
- Jani-Petteri
Oon pelannu niin paljon pleikkaria että osaan kaikki kikat miten ajetaan. Eikä siinäkään satu kun kaatuu tai ajaa kolarin. Sitten saa uuden elämän ja ralli jatkuu. Mitä muumiot kitisette!!??
- einari kapakka
Imatrallakin jo vuodesta 1958,muistan nähneeni ensimmäisen " moottoripolkupyörän " !
Ei ole siis tavatonta ,että katukuvaa koristaa mopo ja sen hulvaton kuski ?
ollaan jo totuttu ! - muut uhkaa suomea ja imatraa
ei ne tapa ketään,,,,,,,,,
- Pe-Ku
ääni ei,eikä pärinäkään häiritse. Mutta kahen mertin päässä takana ajavat kaksi mopoa hiukan häiritsee. Karjalantiellä ja nopeus 60km/h. Pitää vaan toivoa ettei kissa tai orava tahi joku muu pikku elukka päätä ylittää tietä autoni edestä. Sitä jos tänäänkin olisi näin käynyt,olisi surulippu heilunut ainakin parissa talossa puolitangossa. Mie kun en enää näitä ala takapeilistä kyttäilemään sen enemmälti. Jarrutan kun tarve vaatii.
- K.j.K
Pe-Ku kirjoitti:
ääni ei,eikä pärinäkään häiritse. Mutta kahen mertin päässä takana ajavat kaksi mopoa hiukan häiritsee. Karjalantiellä ja nopeus 60km/h. Pitää vaan toivoa ettei kissa tai orava tahi joku muu pikku elukka päätä ylittää tietä autoni edestä. Sitä jos tänäänkin olisi näin käynyt,olisi surulippu heilunut ainakin parissa talossa puolitangossa. Mie kun en enää näitä ala takapeilistä kyttäilemään sen enemmälti. Jarrutan kun tarve vaatii.
Te jotka ette välitä mopilia turvallisuudesta. Kun mopo jos ostetaan uutena niin en ole vielä tähään ikään mennessä nähnyt yhtään ainutta mopo joka tehtaalta tullessaan kulkisi sen 45km/h kyllä ne kovempaa menee AINA.
- fuckfaceshitmonkey
K.j.K kirjoitti:
Te jotka ette välitä mopilia turvallisuudesta. Kun mopo jos ostetaan uutena niin en ole vielä tähään ikään mennessä nähnyt yhtään ainutta mopo joka tehtaalta tullessaan kulkisi sen 45km/h kyllä ne kovempaa menee AINA.
Me kaikki ollaan omalla tavalla teiden ritareita, jotkut ajaa liian hiljaa, jotkut liian kovaa, toiset ei käytä vilkkua jne.. Että jos se turha paskan jauhaminen ja ainainen kitinä loppuisi, te ette asiaan täällä voi kuitenkaan mitenkään vaikuttaa niin painukaan vaikka pelaamaan bingoa niin saatte jotain valoa elämäänne.
- ^^((^^
fuckfaceshitmonkey kirjoitti:
Me kaikki ollaan omalla tavalla teiden ritareita, jotkut ajaa liian hiljaa, jotkut liian kovaa, toiset ei käytä vilkkua jne.. Että jos se turha paskan jauhaminen ja ainainen kitinä loppuisi, te ette asiaan täällä voi kuitenkaan mitenkään vaikuttaa niin painukaan vaikka pelaamaan bingoa niin saatte jotain valoa elämäänne.
Mopot jos olisivat pysyneet siellä pyörtiellä niin ei tarvitsisi valittaa mutta kun ei! :D Ne piti saada autotielle ettei pyörätiellä käy mitään, noh nyt ne ovat suuremman vaaran alla kun autot ajavat niiden kanssa ja ovat aika altavastaajia. Imatralla kun ajaa vaikka viikon niin huomaa että myös autoilijat pitäisi laittaa kaikki uudestaan autokouluun. Ei osata väistää oikealta tulevaa, suurimpaan osaan autoista tulee vilkut lisävarusteena kun ei niitä kukaan käytä tai sitten lyödään eka jarrut lukkoon ja sitten se vilkku!!!!
Ja kyllä ne tytötkin ajavat miten sattuu! Meinasin ajaa muutama vuosi sitten kolarin 2 sankarittaren kanssa tosin toinen oli kyydissä, lähtivät streetin vastapäisen talon parkista suoraan eteen katsomatta kertaakaan mihinkään suuntaan, uudella Derbillä vaan tielle. Jos en olisi huomannut ja jarruttanut niin olisi ollut derbi lunarissa ja tytöt sairaalassa vaikka ei kova vauhti ollutkaan mutta sen verran läheltä meni että kerkesi säikähtää.Ja moni tyttö kun ei osaa jarrutaa niin ajaa kaveria päin tai jotain muuta vastaavaa, kun niillä skoottereilla ei tarvitse kytkintä ja vaihteita miettiä ja niillä on muutenkin helppo ajaa,melkein sama kuin automaattiautolla, niin tottakai se tuntuu että tytöt osaavat ajaa paremmin liikenteessä. - Pe-Ku
^^((^^ kirjoitti:
Mopot jos olisivat pysyneet siellä pyörtiellä niin ei tarvitsisi valittaa mutta kun ei! :D Ne piti saada autotielle ettei pyörätiellä käy mitään, noh nyt ne ovat suuremman vaaran alla kun autot ajavat niiden kanssa ja ovat aika altavastaajia. Imatralla kun ajaa vaikka viikon niin huomaa että myös autoilijat pitäisi laittaa kaikki uudestaan autokouluun. Ei osata väistää oikealta tulevaa, suurimpaan osaan autoista tulee vilkut lisävarusteena kun ei niitä kukaan käytä tai sitten lyödään eka jarrut lukkoon ja sitten se vilkku!!!!
Ja kyllä ne tytötkin ajavat miten sattuu! Meinasin ajaa muutama vuosi sitten kolarin 2 sankarittaren kanssa tosin toinen oli kyydissä, lähtivät streetin vastapäisen talon parkista suoraan eteen katsomatta kertaakaan mihinkään suuntaan, uudella Derbillä vaan tielle. Jos en olisi huomannut ja jarruttanut niin olisi ollut derbi lunarissa ja tytöt sairaalassa vaikka ei kova vauhti ollutkaan mutta sen verran läheltä meni että kerkesi säikähtää.Ja moni tyttö kun ei osaa jarrutaa niin ajaa kaveria päin tai jotain muuta vastaavaa, kun niillä skoottereilla ei tarvitse kytkintä ja vaihteita miettiä ja niillä on muutenkin helppo ajaa,melkein sama kuin automaattiautolla, niin tottakai se tuntuu että tytöt osaavat ajaa paremmin liikenteessä.meillä jokaisella on korjattavaa ajokäyttäytymisessa. Mutta kyllä tää mopohomma on joiltain karannu täysin käsistä. Ajetaan takana kontissa kiinni,kaksi rinnan ja molemmilla kyydissä kaverit jotka vielä käsineen härräävät toisiaan. Nää nuoret ei tunnu tajuavan että kun ajat 60 km/h auton perään siinä voi lähteä se aikokainen. Tai jos rinnanajavat kyydittäjät sattuvat kaatumaan on siinä neljän ihmisen kenki vaakalaudalla.
Liikenteessä kun ei "peliä" voi aloittaa alusta. Ei voi ladata muistikortilta lisäelämiä. Siellä ollaan aina liikenteessä vain sen ainokaisen kanssa. Tämä tuntuu näiltä mopoilijoilta unohtuvan.
Eikä se ole autoilijankaan asema häävi. Mitään et voi tehdä jos mopo liimautuu takakontiin kiinni. Ja jos jotain sattuu,vaikka ei olisi syyllinenkään saatat saada ikuiset painajaiset asiasta. - 246
Pe-Ku kirjoitti:
meillä jokaisella on korjattavaa ajokäyttäytymisessa. Mutta kyllä tää mopohomma on joiltain karannu täysin käsistä. Ajetaan takana kontissa kiinni,kaksi rinnan ja molemmilla kyydissä kaverit jotka vielä käsineen härräävät toisiaan. Nää nuoret ei tunnu tajuavan että kun ajat 60 km/h auton perään siinä voi lähteä se aikokainen. Tai jos rinnanajavat kyydittäjät sattuvat kaatumaan on siinä neljän ihmisen kenki vaakalaudalla.
Liikenteessä kun ei "peliä" voi aloittaa alusta. Ei voi ladata muistikortilta lisäelämiä. Siellä ollaan aina liikenteessä vain sen ainokaisen kanssa. Tämä tuntuu näiltä mopoilijoilta unohtuvan.
Eikä se ole autoilijankaan asema häävi. Mitään et voi tehdä jos mopo liimautuu takakontiin kiinni. Ja jos jotain sattuu,vaikka ei olisi syyllinenkään saatat saada ikuiset painajaiset asiasta...eipä toi autolla ajokaan oikein tunnu sujuvan.kyllähän mahtuu autoilijoidenkin sekaan tosi kyseenalasta porukkaa.tän paikan ohjesääntö tuntuu olevan kolmion takaa eteen makso mitä makso.ettei tarvi kovin häävi olla,ku sanomaan pääsee...
- Pe-Ku
246 kirjoitti:
..eipä toi autolla ajokaan oikein tunnu sujuvan.kyllähän mahtuu autoilijoidenkin sekaan tosi kyseenalasta porukkaa.tän paikan ohjesääntö tuntuu olevan kolmion takaa eteen makso mitä makso.ettei tarvi kovin häävi olla,ku sanomaan pääsee...
juuri sanoin. Meillä kaikilla on varmasti korjaamista omassa ajokäyttäytymisesessä. Yksi ryhmä on juuri kolmiontakka vauhdilla tulevat ja jarrutus viimetingassa. Ei tiedä tullaanko sieltä kolmiontakaa eteen vai ei. Nämä on minun mielestäni juuri näitä autoilevia idiootteja. Ei ajatella mitä aiheutetaan päätiellä ajaville. Turhia jarrutteluja ja sydämmentukytyksiä.
Eli kaikilla on varmasti korjattavaa.
Mutta,mutta, mopopoika/tyttö on vaan huomattavasti huonommassa asemassa kuin autoilija jos rysäytetään yhteen. Se ei paljon lohduta vaikka olisi oikeassakin jos halvautuu tai lipsaahtaa se ainokainen. Peliä kun ei voi reaalimaailmassa aloittaa alusta uusin elämin. - oivoivoivoi
fuckfaceshitmonkey kirjoitti:
turha täs on vaa mopoilioita syyttää ja tuomita. Ette varmasti aina itsekkään noudata liikennesääntöjä.
Ja mites aikuiset suhtauutuu mopoilioihin. Yhtäkin mopoilijaa yritettiin heittää kaljapullolla kun se ajoi eteenpäin. Oliko se sitten kohtuullista. Ei autoilijat tai muut aikuiset ole mopoilijoita parempia ihmisiä. - ihmettelijä!!!!!
oivoivoivoi kirjoitti:
turha täs on vaa mopoilioita syyttää ja tuomita. Ette varmasti aina itsekkään noudata liikennesääntöjä.
Ja mites aikuiset suhtauutuu mopoilioihin. Yhtäkin mopoilijaa yritettiin heittää kaljapullolla kun se ajoi eteenpäin. Oliko se sitten kohtuullista. Ei autoilijat tai muut aikuiset ole mopoilijoita parempia ihmisiä.kukaan ole väittänyt toisia paremmiksi ihmisiksi. Tieliikennelaki kuitenkin kieltää liian lähellä ajamisen. Se koskee niin autoilijoita kuin mopoilijoita.
Eilen viimeeksi oli yksi moposankari lähes kiinni peräluukussa. Oletko todella niin tyhmä ettet ymmärrä mitä sinulle käy jos auto joutuu jarruttamaan 50km/h vauhdissa. Sinulta siinä leikissä lähtee henki en minulta. Mutta ilmeisesti et sitä kykene ymmärtämään.
Luulet kai olevasi jokin superihminen joka vain jatkaa elämää sattui mitä sattui. Kannattaisi sarjisten ja fantasiaelokuvien sijaan lukea ja katsoa myös muunlaisia kirjoja ja elokuvia. Esim. otappa selvää miten mopilijalle käy törmäyksessa 50km/h vauhdissa.
- j
Kerran olen kolarin ajanut mopoilijan kanssa koska hän ajoi liikenneympyrää väärään suuntaan. toiste ei varmaan aja
- mfjuvnndkjhr
video/videopeli sukupolvi luulee että kolarin jälkeen voi vaan aloitaa pelin aina uudestaan. Oikeassa elämässä ei vaan voi elämiä kerätä varastoon ja ottaa uuden tilalle kun vanha kuolee. Kun game is over,niin game is over. Näin se menee oikeessa elämässä.
- Psykiatri
mfjuvnndkjhr kirjoitti:
video/videopeli sukupolvi luulee että kolarin jälkeen voi vaan aloitaa pelin aina uudestaan. Oikeassa elämässä ei vaan voi elämiä kerätä varastoon ja ottaa uuden tilalle kun vanha kuolee. Kun game is over,niin game is over. Näin se menee oikeessa elämässä.
Jäitkö sä lapsena ilman videopelejä?
- 3424234234
Kyllä sitä rakoa alkaa syntymään kun peset reilusti tuulilasia! Toimii!!!
- OMG!!!
Ajakaa niillä autoillanne kovempaa, että ei mopojen tarvii puskurissa ajella. Vai eikö ladanne kulje ku 60?
- ent.mopoboy
OMG!!! kirjoitti:
Ajakaa niillä autoillanne kovempaa, että ei mopojen tarvii puskurissa ajella. Vai eikö ladanne kulje ku 60?
et näköjään ymmärrä tätä elämän filosofiaa.
Vanhemmet ostavat ja virittelevätkin vielä noita mopoja, joilla nuoriso sitten tuolla liikenteessä päristelevät. Liikennesäännöt ovat vieraita. Ajetaan miten sattuu.
Mutta onhan se vanhemmillekin eliittiä, kun meidän lapsella on mopo.
Samat vanhemmat valittavat, kuinka kallista kaikki on, mutta kun talon pihaan yrittää, niin eihän sinne pääse, kun siellä on mopoja, mönkijöitä, lumikelkkoja ja muuta roinaa autojen seassa.
Yhtään ei välitetä lapsista, vaan siitä että on näyttää naapureille, kuinka meillä menee.
Kun katselee esimerkiksi noita koulujen pihoja, niin siellä on mopoja parkkialueet täynnä.
Tänään viimeksi sattui tilanne, että olin kääntymässä vasemmanpuoleiselta kaistalta vasemmalle, mutta onnekseni katsoin sivupeiliin ja näin sieltä lähestyvän mopon oikeanpuoleista kaistaa. Tämä nuori herra päätti kuitenkin kääntyä myös vasemmalle, vaikka siltä kaistalta ei olisi saanut kuin ajaa suoraan tai kääntyä oikealle. Ja ajoi suoraan eteeni. Kääntyen vasemmalle. Onnekseni katsoin peiliin, joten osasin varautua hieman ennakkoon. Jos olisin ajanut normaalisti, katsomatta peiliin ja jo ennakolta hidastaen, niin yhteentörmäys olisi ollut varma. Mutta onneksi sitä ei tullut.
Muistakaa autoilijat katsoa peileihin, että näette tapahtumat myös takaviistosta.
Sieltä saattaa tulla mopo tai venäläinen autokuski.
Tälle OMG!!!:lle, kyllä automme kulkevat kovemminkin, mutta meissä on niitäkin, jotka kunnioitamme liikennesääntöjä ja jos moposi kulkee 60 km/h, niin silloin siinä on jotain vikaa. Anna mieluummin jonkun asiantuntijan tutkia se, mieluummin kuin isäsi tai kaverisi.
Hyvää ja terveellistä elämää kuitenkin myös kaikille mopoilijoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama907492Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1216237Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604357Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2302990Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902600Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh181808- 1111338
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1651334Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21741"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19666