Olen tässä lueskellut netistä eri foorumeista jne. ko. koirarodusta. Lukemani perusteella olen kyllä täysin eksyksissä jos niin voisi sanoa. Puhutaan rodun puolesta ja vastaan eli ota tuosta nyt sitten selvä sopiiko rotu meille. Vaikka eihän sitä voi kukaan varmaan täysin tietääkään.
Ensimmäinen koira olisi siis kyseessä ja ei oikeastaan mitään kokemusta koirien hoidosta. Joskus kaverin koiran kanssa puuhaillut. Olen myös allergiatestin mukaan allerginen koirille, mutta olen sen mukaan myös kissoille. Kaverin koirasta en kyllä ole saanut oireita, tosin aika vähän tekemisissä. Kissoista minulle ei tule enää mitään oireita, lapsuudenkodissani on aina ollut kissa ja on tälläkin hetkellä.
Miehelläni meni ennen nenä tukkoon kissastamme, mutta hänelläkään ei tule enää oireita. Äskettäin hän kävi allergiatestissä ja se oli 20 eli ilmeisesti täysin normaali, ei pitäisi olla koiralle allerginen. Mutta hänen siskollaan on ilmeisesti aika paha eläinallergia eli tiedä sitten onko miehellänikin.
Olisi aika kamalaa sitten luopua eläimestä allergian takia, mutta mistä voi nyt sitten olla varma meidän molempien tapauksessa onko allerginen vai ei.
Asumme rivitalokolmiossa. Voiko kääpiöpinserin ottaa ns. näin pieneen piiriin. Luin, että rotu on aika haukkuvainen. Kunnon koulutus olisi todella tärkeää joka asiassa.
Rotu sopisi meille siinä mielessä hyvin, että se on pieni ja olen aika ahkera lenkillä kävijä.
Pääni tosiaan vilisee kaikenmaailman kysymyksiä, mutta haluaisin kuulla teidänkin kokemuksianne asiasta.
Tiivistettynä vielä:
Sopiiko ensimmäiseksi koiraksi?
Allergiakysymys?
Sopiiko rivitaloon?
HANKKIAKO vai EI?
Ja jos jollain on ehdottaa muuta pientä, melkeinpä samankaltaista rotua, niin ehdotuksia otetaan vastaan.
kääpiöpinseri hankkiako vai ei?
7
499
Vastaukset
- -Töpsykkä-
kannattaako hankkia uros- vai narttupentu? Jos semmoinen nyt joskus tapahtuu.
Kissojen kastraatio on selvää kauraa, mutta miten koirilla, kastroidaanko uroksia yleensä?
Mielellään kuulisin kommentteja kääpiöpinserien omistajilta niin uroksen kuin nartunkin kastraatiosta.- -Koiratar-
Ensimmäinen koirani oli kääpiöpinseri uros joka tuli vielä huonoista oloista kouluttamattomana vuoden ikäisenä...
Kääpiöpinseri kannattaa kouluttaa hyvin ja mielellään käydä jossain kursseilla jne... Tähän kannattaa uhrata aikaa. Pieni koira jolla on ison koiran ego :) Mitä olen joskus lukenut muista keskusteluista niin k.pinsereitä on ehkä pikkusen vaikeempaa opettaa sisäsiisteiksi. Haukkuvat vähän keskivertoa enemmän. Tekemistä ja liikuuntaa pitää tarjota koska näiltä energiapommeilta ei virta lopu :)
Kiintyvät kovin omaan laumaansa.
Miksipäs ei sopisi? :)
- Hukka-Musti
Katsoitko tämän? Ei kannata vältellä koiria: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/09/954613 Ja pieni allergialukema ei tarkoita sitä, että koirista aiheutuisi sinulle haittaa. Oma koira-allergialukemani on 5, samoin kissa-allergialukemani. Mitään oireita ei ole tullut.
- -pallero-
Medänki kotona on eläin allerkia ja minä tahtoisin Kääpiöpinserin ja saisin vasta oman koiran kun muutan omaan kotiin.
- -pallero-
Niin onko kääpiöpinseri allerkia koira?
- -chili-
Niinhän sitä sanotaan ettei Kääpiöpinseri sopisi ensimmäiseksi koiraksi, hyvin minä olen ainakin pärjännyt kääkkä koirani kanssa. ( saapui 8vko ikäsenä, nyt juuri 8 kuukautta) Ei mitään ongelmia ole ollut. Totta, että koira haukkuu, no mutta niinhän ne muutkin, on vain vähän herkkähaukkuisempi yksilö. Sopii mielestäni hyvin rivitaloon, ja vielä kun rivitalohuoneistosi ei ole mikään pieni ( jos se kolmio on ) Hanki ihmeessä kääpiöpinseri, jos haluat koiran missä on normaalia enemmän haastetta. Älä nyt saa väärää kuvaa koirarodusta, sillä koirarotu on aivan ihana ja valloittaa sydämmen! En ole katunut hetkeäkään oman koiran ottamista.
- diddo
Itselläni myöskin on vuoden ikäinen kääpiöpinseri, uros.
Ostin ensimmäiseksi omaksi koiraksi. Hyvin ollaan pärjäilty. Ehkä liikaakin alussa varoiteltiin rodun haastavuudesta. Meillä ei ongelmia ole ollut.
Ottaa sitä minkä koiran tahansa pitää olla se asenne että se tulee kouluttaa heti toivotuile tavoille. Varsinkin jos pennusta asti ottaa.
Hmm . Allergia kysymyksestä en osaa sanoa. Mutta en suosittele ostamaan koiraa sillä asenteella etten TIEDÄ olenko hänelle allerginen vai en. Moni tuttuni ja eläinlääkäri kertoi että monet lievästi allergiset siedättyy sille ja oireet lakkaavat ja lisäksi jotkut haluaa koiran ja etsivät tarvittaessa itselleen oikeat allergialääkkeet.
Herkkähaukkuinenhan koira on. Pahin haaste ollut ehkä meillä, mutta vähentyy kouluttaessa.
Hyvin sopii rivitaloon ,meillä asuu kerrostalossa :D
Rotuhan on aktiivinen ja vaatii sen että paljon pitää liikkua.
8h työpäivän pääälle väsytät koiran tunnin parin lenkillä joka päivä, kuulostaako pahalta? Jos kuulostaa kannattaa valita vähemmän aktiivinen rotu.
Rotu oman tuntemukseni mukaan on kovin uskollinen. Kova vahtimaan. Suuri egoinen, "luulee" olevansa jotain suurta :D
Uros vai narttu? Urokset yleensä ovat kovapäisempiä. Voi kestää kauemmin saada asia perille niinkun miehille yleensä :D
Sun kirjoituksesta on jo aika kauan aikaa. Toivottavasti olet päässyt mielekkääseen rotuun .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama957695Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1246400Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1654531Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353101Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta932674Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh492035- 1401688
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971564Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo48896Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21832