Mistä olette hankkineet sisustusmaalauksia (tauluja) kotiin? Laittakaahan vinkkejä parhaista ja monipuolisimmista paikoista! Itse olen törmännyt netissä mm. kuvasta maalaus -palveluihin, joilla on näyttäviä toteutuksia. Onko jollain niistä kokemuksia? Oma kokemus on että kirpputoreilta löytää korkeintaan satunnaisesti hyviä sisustusmaalauksia, ja yleensä vielä liian kovaan hintaan laatuun nähden. Harrastelijamaalareissa on omat riskinsä, mutta periaatteessa kirjo on laaja.
Sisustusmaalauksia?
5
319
Vastaukset
- eitietoinen
Mikä on sisustusmaalaus? Siis onko se maalaus vai joku painokuva? Jos se on maalaus, millä tavalla se eroaa tavallisesta?
- fotari--
Itse olen teettänyt kuvien pohjalta sisustusmaalauksia kotiin ja saanut siten eri huoneisiin juuri haluamani kaltaiset taulut kooltaan, sävyiltään ja muodoiltaan. Harrastan valokuvausta joten muutama omakin otos on päätynynyt öljyvärimaalaukseksi. Tämä onnistui juuri netin kautta tilaamalla. Huippulaatu ja melko nopea toimitus ainakin siinä palvelussa jota käytin, voin suositella.
Itse koen niin että esim. ottamani valokuvat ovat toisinaan taidetta, ehkä, mutta niistä tehty maalaus on "vain" maalaus joka on tarkoitettu esim. sisustukseen. Toisaalta, minulle kyllä sopii että kaikki kuvallinen tuotanto on taidetta.:) Tiedän kuitenkin että on monia joiden mielestä vain taiteilijat tekevät taidetta ja esim. maallikkoasiakkaan määrittelemä ja tilaama sommitelma ei näin olisi taidetta, vaan korkeintaan "sisutukseen sopiva kaunis kuva", mutta ei siis taideteos. Taidetta tehdään monin motiivein ja eri tarkoituksiin, mutta sisustukseen suunniteltu maalaus on ainakin sisustusmaalaus minun mielestäni! - 19.9 muutanut
fotari-- kirjoitti:
Itse olen teettänyt kuvien pohjalta sisustusmaalauksia kotiin ja saanut siten eri huoneisiin juuri haluamani kaltaiset taulut kooltaan, sävyiltään ja muodoiltaan. Harrastan valokuvausta joten muutama omakin otos on päätynynyt öljyvärimaalaukseksi. Tämä onnistui juuri netin kautta tilaamalla. Huippulaatu ja melko nopea toimitus ainakin siinä palvelussa jota käytin, voin suositella.
Itse koen niin että esim. ottamani valokuvat ovat toisinaan taidetta, ehkä, mutta niistä tehty maalaus on "vain" maalaus joka on tarkoitettu esim. sisustukseen. Toisaalta, minulle kyllä sopii että kaikki kuvallinen tuotanto on taidetta.:) Tiedän kuitenkin että on monia joiden mielestä vain taiteilijat tekevät taidetta ja esim. maallikkoasiakkaan määrittelemä ja tilaama sommitelma ei näin olisi taidetta, vaan korkeintaan "sisutukseen sopiva kaunis kuva", mutta ei siis taideteos. Taidetta tehdään monin motiivein ja eri tarkoituksiin, mutta sisustukseen suunniteltu maalaus on ainakin sisustusmaalaus minun mielestäni!Sinä juuri toit esille saman mitä minäkin ja kaikki naapurini ovat hyväksi käyttäneet, nimittäin: "Harrastan valokuvausta joten muutama omakin otos on päätynynyt öljyvärimaalaukseksi. Tämä onnistui juuri netin kautta tilaamalla. Huippulaatu ja melko nopea toimitus ainakin siinä palvelussa jota käytin, voin suositella."
En tiedä voiko täällä suoraan mainostaa meidän käyttämiämme "verkkogallerioita" mutta mekin olemme todella tyytyväisiä tuohon netin tarjontaan. Jo rakennusvaiheessa käytännölllisesti katsoen koko meidän tuleva korttelimme käytti tuota netin tarjontaa hyväkseen. Voisin tässä helposti luetteloida ne verkkogalleriat minkä kanssa meillä oli upea yhteistyösuhde. En kuitenkaan mielelläni sitä tee koska tiedän että varsinkin nuo taiteilijat ovat tarkkoja noista säädöksistä ja yhteisöideologiastaan. He toimivat yhteistyössä ja suosittelevat asiakkailleen tiettyjä vahvuuksia omaavia taiteilijoita tietylle kategorialle.
Me rakensimme oman omakotitalomme tämän kaupunkimme parhaimmalle juuri avatulle asemakaava-alueelle ja meitä on kaiken kaikkiaan 14 perhettä ja me kaikki tilasimme yksilölliset taulut koteihimme. Toiset lähettivät omat itse ottamansa valokuvat taiteilijoille ja toiset lähettivät netistä löytämiään valokuvia. Sitten oli vielä niitä jotka halusivat taiteilijoiden omia tuotoksia joissa oli väritoivomukset ja tunnelmaehdotukset tilauksessa mukana.
Hiukka kalliksihan ne osittain tulivat mutta ne ainakin tuovat kotimme tunnelmaan juuri sitä mitä me haluamme.
Tokihan täytyy myöntää että tuo porukka mistä taulut tilasimme, tulivat todella upeasti hinnoissa vastaan kun me koko korttelin voimin keskitimme tilauksemme tuon löytämämme "ryhmän" piiriin.
Nytkin katselen työtä jossa pikkutyttö (oma tyttömme) pitää munanpuolikasta kädessään josta lähti valmis lintu lentämään. Siinä on upeat värit ja valaistus.
- artti
Sissustustaulut taitavat olla aika tavalla narsistisia, eli vähän aiheita, joku esine vain ja paljon pintaa!
- vapaa taide
Huonekaluliikkeistä saa välillä hienojakin maalauksia, mutta ei tietysti vedä vertoja esim. omavalintaisesta kuvasta teetetylle maalaukselle! Mieltymykset vaihtelee niin paljon että varmimmin itselle sopivan teoksen löytää netistä tilaamalla. => kuvasta aito maalaus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892138Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361786- 1771329
- 231803
- 67742
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako210616- 49577
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </342532