Tai siis pikkuserkulla... SIIS, voinko antaa pojalle saman nimen kuin on hänen pikkuserkullaan? Kyseistä sukulaista tapaamme max 2 kertaa vuodessa. Mulla on vaan ihan hirveän suuria ongelmia keksiä nimiä, en tykkää mistään muusta kuin tästä, mikä on pojan pikkuserkulla. :/
Serkulla sama nimi?
6
1866
Vastaukset
- miksei...
No mikset vois... Kysy kumminkin vielä lapsen vanhemmilta sopiiko heille, ettei tule hirveää riitaa tai harmitusta sitten jälkikäteen. Meidän suvussa samantapainen tilanne ja siitä syntyi ainakin harmitusta ja kaunaa!
- kyllä voi antaa
kyllä yoi antan saman nimen. voihan sitä kysyä pojan vanhemmilta mitä mieltä ovat, mutta pitää kuitenkin muistaa että nimiä ei voi "varata". ilmeisesti sukunimi on eri? silloin ei tule sekaannuksia.
- alkuperäinen...
kyllä voi antaa kirjoitti:
kyllä yoi antan saman nimen. voihan sitä kysyä pojan vanhemmilta mitä mieltä ovat, mutta pitää kuitenkin muistaa että nimiä ei voi "varata". ilmeisesti sukunimi on eri? silloin ei tule sekaannuksia.
Annettiin nyt sitten se sama nimi lapselle. Jopa tämän kaiman isoisältä kysyttiin ja hänen mielestä homma on ihan OK. Silti on sellainen hassu olo... En olisi tykännyt mistään muusta nimestä mutta tästäkin olisin tykännyt enemmän jos sitä ei olisi ollut kenelläkään vielä... Vaikka toisaalta, eihän se koululuokallakaan ole ongelma jos on useita samannimisiä. Miksi se sitten suvussa olisi, kun asutaan eri paikkakunnilla ja on eri sukunimet?
Onko kellään suvussa samaa etunimeä joillain, tai joku antamassa samaa nimeä? - fsoisapo
alkuperäinen... kirjoitti:
Annettiin nyt sitten se sama nimi lapselle. Jopa tämän kaiman isoisältä kysyttiin ja hänen mielestä homma on ihan OK. Silti on sellainen hassu olo... En olisi tykännyt mistään muusta nimestä mutta tästäkin olisin tykännyt enemmän jos sitä ei olisi ollut kenelläkään vielä... Vaikka toisaalta, eihän se koululuokallakaan ole ongelma jos on useita samannimisiä. Miksi se sitten suvussa olisi, kun asutaan eri paikkakunnilla ja on eri sukunimet?
Onko kellään suvussa samaa etunimeä joillain, tai joku antamassa samaa nimeä?Minulla nyt ei sentään ole samaa etunimeä kenenkään sukulaiseni kanssa,mutta serkkuni etunimi on kyllä sama kuin minun toinen nimeni.Olen itse meistä serkuista se vanhempi,ja nimi tuli siis minulle ensin,ja kyllä se kuulemma hieman oli äitini siskoa harmittanut,kun hänellä oli ollut suunnitelmissa antaa kyseinen nimi omalle lapselleen etunimeksi.Mutta minun äitini vakuutti kuitenkin,ettei se mitään haittaa,ja niin serkkuni sitten sai tuon saman nimen (joka on muutenkin suvussamme ollut toisena nimenä).
Mutta eräs entinen luokkalaiseni on myös kertonut,että hänellä ja hänen serkullaan on sama etunimi ja kaiken lisäksi vielä sama sukunimikin..Mutta saman etunimen ovat todennäköisesti halunneet kummankin vanhemmat antaa siitä syystä,että nimi rimmaa niin hyvin sukunimen kanssa.
Ja vielä minun mielepiteeni tuosta sinun tilanteestasi on kyllä se,että sama etunimi pikkuserkuilla ei todellakaan haittaa mitään,ellei nyt sitte olla ihan hirvittävän läheisissä tekemisissä ja nähdä usein..Mutta itse voin kyllä sanoa,että en kaikkia pikkuserkkujani edes tunne,enkä siksi todellakaan muista heidän nimiään. - mun lista...
Onko kellään suvussa samaa etunimeä joillain, tai joku antamassa samaa nimeä?Nimi pysyy suvussamme ja käytetään paljon, etunimenä, etunimen kaksoisosana ja toisena nimenä. Nimi on suvussa aina käytetty vuosisatojen ajan ja ylpeyden aihe, löytyy serkuilta useilta. En pidä huonona ajatuksena, että ihan uudempaakin nimeä aletaan käyttämään yhteisesti suvussa...
- perinne elää yhä
Onko kellään suvussa samaa etunimeä joillain, tai joku antamassa samaa nimeä?Meidän suvussa annetaan tietoisesti samoja nimiä, koska nimet kulkevat suvussa. Minun lisäkseni kaimojani ovat etunimeltään viisi muuta lähisukulaista. Joko ihan kutsumanimenä tai sitten toisena tai kolmantena nimenä, mutta esim. lähisuvussa on kutsumanimenä meillä viidellä sama nimi ja ihan tarkoituksella, koska nimet pidetään suvussa ja se on sellainen perinne, jota ei mielellään katkaista. Tosin nämä nuorimmat pariskunnat eivät ole enää tätä nimijuttua samalla tavalla kunnioittaneet, mutta osa heistäkin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462