unisex nimiä?

miio

Tulisko teille mieleen nimiä, joita voi antaa sekä tytölle, että pojalle. Haluasin antaa lapselle nimen, joka ei heti kerro sukupuolta. Tuli mieleen itselle Halla, Valo, Aalto ja Paju. Mitä teille tulee mieleen?

17

3237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Valo on pojan nimi, ja on (ainakin vielä jokin aikaa sitten ollut) ihan kalenterissakin.

      Uusista nimistä ei ole aina selvyyttä, kumman nimeksi ne aikaa myöten tulevat, mutta yleinen sääntöhän on se,
      ettei pojalle saa antaa tytön, eikä tytölle pojan nimeä.

      Aalto-nimen mieltäisin myös pojan nimeksi, koska Aallotar on sen naispuolinen vastine.

      Uusimmista nimistä ainakin Miskaa ja Tuiskua esiintyy sekä tytöillä että pojilla.
      Myös Ruska, Routa, Lenne, Elo, Ilo, Eeti, Elia ja Eden -nimiä esiintyy kummallakin sukupuolella.

      • Miio

        No ainakin väestörekisterin mukaan on olemassa 9 Valo-nimistä tyttöä, että kait sen voi antaa kummalle vaan. Ja Aalto-nimisiä tyttöjä on 6. Paju on enemmän naisten nimi, mutta niitäkin on olemassa 7 poikaa. Halla-nimisä poikia ei ole yhtään, mutta luulen, että sen voi antaa myös pojalle. Ruska on 7 pojan nimi, Lenne on 4 naisella jne.

        Keksin tuossa just nimen Almi, joka on 8 naisella ja 5 miehellä, että kyllä näitä löytyy. Keksittekö lisää? Musta nää unisex nimet on just parhaita. Hilpikin näyttää olevan 78 mieheillä ja 308 naisella.


      • Miionimi on hieno
        Miio kirjoitti:

        No ainakin väestörekisterin mukaan on olemassa 9 Valo-nimistä tyttöä, että kait sen voi antaa kummalle vaan. Ja Aalto-nimisiä tyttöjä on 6. Paju on enemmän naisten nimi, mutta niitäkin on olemassa 7 poikaa. Halla-nimisä poikia ei ole yhtään, mutta luulen, että sen voi antaa myös pojalle. Ruska on 7 pojan nimi, Lenne on 4 naisella jne.

        Keksin tuossa just nimen Almi, joka on 8 naisella ja 5 miehellä, että kyllä näitä löytyy. Keksittekö lisää? Musta nää unisex nimet on just parhaita. Hilpikin näyttää olevan 78 mieheillä ja 308 naisella.

        Ihana nimi tuo Miio. Voiko sen antaa tytölle vai pojalle vai kumman nimi se on? Sointuu nätisti... Miio :)


    • Neutri

      Osoittaa mielestäni aika suurta ilkeyttä, kun haluaa antaa lapselle nimen, josta hänelle on vaivaa ja vastusta koko elämän ajan.
      Ei pidä hankkia lapsia, jos pystyy tuollaiseen yliolkaisuuten ja mollaamiseen.

      • tahyaja

        Taitaa olla enemmän niiden vanhempien vika jotka opettaa lapsilleen niin seksististä ja sukupuolittunutta maailmankuvaa että ne päätyy kiusaamaan poikaa nimelta Ruska tai tyttöä nimeltä Miska. Ei ehkä pitäis hankkia lapsia niin..


    • Primrose

      käytettyjä ovat ainakin Kaino, Rauni ja Vieno.
      Molemmille sukupuolille on annettu myös nimiä Aale, Auli, Eeli, Selmi ja Toini. Ja tietysti monia muitakin.
      Amerikassa, jossa ei ole samanlaisa nimilakia kuin meillä Suomessa, kaipaamasilaisia nimiä on pilvin pimein: Shirley, Leslie, Marion vain muutamia mainitakseni. Maailman ehkä yleisin uniseksinimi lienee Maria.
      Ei muuta kuin valitsemaan!

      • ....

        Maria on kylläkin Suomessa mielletty naisen nimeksi, joten se ei oikein Suomessa toimisi unisex-nimenä. Tuskinpa sitä saisi pojalle antaakaan. Itse olen tottunut siihen että Maria on suunnilleen yksi naisellisimmista nimistä ja niinpä tuli yllätyksenä kun joitakin vuosia sitten kuulin että se voi joissakin maissa olla myös miehillä. Vieläkin vähän tuntuu hassulta ajatus Maria-nimisestä miehestä.


    • Jormaliina

      Jos valitset jonkun uuden nimen, siitä voi vielä joku päivä tulla suosittu ja se voi vakiintua jomman kumman sukupuolen nimeksi. Sitten ei ehkä ole kiva, jos poika kokee että hänellä on tytön nimi tai toisin päin. Toisaalta nimi ei enää siinä vaiheessa ole enää edes unisex-nimi.

    • Mauriina

      ovat Halla, Aalto ja Paju. Valo on miehen etunimi. Etunimeksi ei saa antaa sukunimeä.

      • vii.

        Vai eikö etunimeksi kelpaa esim. Kirsi, Olli, Topi tai Lauri, jotka kaikki ovat sukunimiä?


      • Miio

        Sukunimen voi antaa etunimeksi, jos se siihen sopii. Katso vaikka väestörekisteristä, jos et usko. Mutta lapselle ei saa antaa samaa etunimeä, mikä on tulossa sukunimeksi eli Olli Olli ei ole mahdollinen. Ja tosiaan Valo-nimen voi antaa molemmille ja on jo annettukin.

        Sitäpaitsi, miksi täällä pitää olla niin sukupuolikeskeistä menoa. Musta olisi hyvinkin vapauttavaa, ettei kukaan tietäisi sukupuoltani. Työhakemuksissakin se olisi vaan hyvä juttu.


    • Kakkarakikkare

      Erikoisia hulluja riittää joka paikkaan. Pitääkö lapsen nimellä briljeerata? Ei ei ja ei. Anna sitten vaikka Mustanaamio tai Laku-Pekka, jos haluat antaa erikoisen nimen kakarallesi!

    • kävisikö

      Kide, Lahja, Kaino, Vieno, Tuisku

    • Vanilla

      Luontonimiä Pihka, Puro, Havu, Oras, Utu, Usva.

      Runo, Taika?

      Jotkut mieltävät a-päätteisen tytön nimeksi ja o-päätteisen pojan nimeksi.

      • kis kis kis kis kis

        Eli Mia = tyttö
        Mio = poika
        Miao = unisex

        Hei, nyt tiedän, laittakaa lapselle nimeksi Miau!

        Hehe.


      • kis kis kis kis kis kirjoitti:

        Eli Mia = tyttö
        Mio = poika
        Miao = unisex

        Hei, nyt tiedän, laittakaa lapselle nimeksi Miau!

        Hehe.

        Miauu :3 t: Mia

        Mira= tytsy
        Mire= unisex
        Miri= unisex, vähä enemmä tytsyille
        Miro= poeeka
        Miru= unisex

        Mirka= tytsy
        Mirko= poeeka

        Miia= tytsy
        Mii= unisex
        Miio= poeeka
        Miiu= tytsy

        Mila= tytsy
        Mile= unisex, mut vähä enemmä pojille
        Mili= tytsy
        Milo= poeeka

        Tästähän sais ihan leikin aikaseksi.


    • ISMO LAITELA

      EUNUKKI

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe