http://www.royalart.fi
uutta materiaalia päivitetty.. :)
Rakentavaa keskustelua teoksista
30
590
Vastaukset
- koristemaalari
enempään keskusteluun aihetta kun, että toteaa hyvän käsityöläisen kitshiä.
- Art777
koristemaalari, vaikkakin olisi mielenkiintoinen ammatti... ;)
- BARE
http://www.royalart.fi/albums/Gallery2/fiso.sized.jpg
Oikeesti koita laittaa mistä noi sun kuvat on kopioitu.- Art777
toi työ on myynnissä tällä hetkellä helsingissä bulevardilla. Teokseni ovat orginaaleja ja uniikkeja ja se on varma. :) Tuon linkittämäsi taulun olen maalattu suoraan elävästä mallista.
- 'Olavi'
Eikö millään uppoa että ei kaikki tarvi malliksi mitään patsaantorsoja.
Hyväksy vain sinäkin asia että jotkut vain osaa, vaikka kyseessä ei ole
"vanha mestari". Joku voi olla nykyajan mestarikin. - BARE
Art777 kirjoitti:
toi työ on myynnissä tällä hetkellä helsingissä bulevardilla. Teokseni ovat orginaaleja ja uniikkeja ja se on varma. :) Tuon linkittämäsi taulun olen maalattu suoraan elävästä mallista.
Joo no se ei ollut oikeasti mistään suoraan kopioitu. Mutta oikeesti
http://www.jacobcollinspaintings.com/figure1.html - BARE
'Olavi' kirjoitti:
Eikö millään uppoa että ei kaikki tarvi malliksi mitään patsaantorsoja.
Hyväksy vain sinäkin asia että jotkut vain osaa, vaikka kyseessä ei ole
"vanha mestari". Joku voi olla nykyajan mestarikin.Vitun ignorantti idiootti... en tarkottanut tota!
Kato noi Collinsin maalaukset, ja mieti sitten. - Art777
BARE kirjoitti:
Vitun ignorantti idiootti... en tarkottanut tota!
Kato noi Collinsin maalaukset, ja mieti sitten.Ammut vähän turhan kovilla ja metsään menee..
Toi mun maalaama taulu on pelkistetympi versio aikaisemmin maalaamastani napolitar taulusta jossa oli anatomia virheitä. päätin maalata uuden työn samoilla efekteillä mutta pelkistetymmin ja selkäpuolelta ja sit yhtäkkiä olisin sinun mielestä kopioinut Collinsia???? Aika V-mäisiä syytöksiä. Aivan sama kuin joku olisi maalannut asetelmaansa päärynän ja linkität sivut joissa on myös maalattu päärynä ja väittäisit kopioksi. Nyt saa loppua tämä mustamaalaaminen!
Tiedoksi: Älkää käyttäkö minua välikappaleena kinasteluihinne.. - koristemaalari
Art777 kirjoitti:
Ammut vähän turhan kovilla ja metsään menee..
Toi mun maalaama taulu on pelkistetympi versio aikaisemmin maalaamastani napolitar taulusta jossa oli anatomia virheitä. päätin maalata uuden työn samoilla efekteillä mutta pelkistetymmin ja selkäpuolelta ja sit yhtäkkiä olisin sinun mielestä kopioinut Collinsia???? Aika V-mäisiä syytöksiä. Aivan sama kuin joku olisi maalannut asetelmaansa päärynän ja linkität sivut joissa on myös maalattu päärynä ja väittäisit kopioksi. Nyt saa loppua tämä mustamaalaaminen!
Tiedoksi: Älkää käyttäkö minua välikappaleena kinasteluihinne..jutuista ei nyt tarvi välittää paskaakaan. jätkä on omaan osaamattomuuteensa turhautunut keskenkasvuinen pelle joka hinkkaa taidekirjojen kanssa housunsa märiksi. taiteesta nuija ei tajua mitään, sillä on noi muutamat kotijumalat, joita se palvoo ja kirjoista opittu pari taiteeseen liittyvää sanaa niinku kompositio ja jotain muuta skeidaa ja esiintyy täällä kaikkitietävänä taiteentuntijana. kaikki sen kirjoitukset on puhdasta provoa joihin ei kannata vastata.
- ,vittuuntunut,
koristemaalari kirjoitti:
jutuista ei nyt tarvi välittää paskaakaan. jätkä on omaan osaamattomuuteensa turhautunut keskenkasvuinen pelle joka hinkkaa taidekirjojen kanssa housunsa märiksi. taiteesta nuija ei tajua mitään, sillä on noi muutamat kotijumalat, joita se palvoo ja kirjoista opittu pari taiteeseen liittyvää sanaa niinku kompositio ja jotain muuta skeidaa ja esiintyy täällä kaikkitietävänä taiteentuntijana. kaikki sen kirjoitukset on puhdasta provoa joihin ei kannata vastata.
..kun Bare tulee palstalle, on palstan rauha mennyt. Eihän siinä mitään jos itsellä on omia vahvoja mielipiteitä, mutta muiden omat meilipiteet on hänelle kestämätön paikka joka osoittaa oman mielentilan kypsymättömyyttä. Mikään muiden linkittämä taide tänne ei kelpaa hänelle ja herättää hänet linkittämään omia linkkejään tyyliin "tämä on sitä oikeaa."
Yhdyn mielelläni ajatukseesi että jättäisimme tuon kakaran mielenilmaukset omaan arvoonsa.
Avatkoon oman kejunsa. Siinäpähän saisi kehuskella sitä klassista taidettansa tuon toisen samanlaisen kanssa. - BARE
koristemaalari kirjoitti:
jutuista ei nyt tarvi välittää paskaakaan. jätkä on omaan osaamattomuuteensa turhautunut keskenkasvuinen pelle joka hinkkaa taidekirjojen kanssa housunsa märiksi. taiteesta nuija ei tajua mitään, sillä on noi muutamat kotijumalat, joita se palvoo ja kirjoista opittu pari taiteeseen liittyvää sanaa niinku kompositio ja jotain muuta skeidaa ja esiintyy täällä kaikkitietävänä taiteentuntijana. kaikki sen kirjoitukset on puhdasta provoa joihin ei kannata vastata.
Jep niinhän olenkin vaan oikeasti kateellinen kaikille näille mahtaville maalareille...
Jokainen voi ihan itse katsoa noi collinsin figuurimaalaukset ja verrata niitä tohon yhteen.
"sillä on noi muutamat kotijumalat, joita se palvoo ja kirjoista opittu pari taiteeseen liittyvää sanaa niinku kompositio ja jotain muuta skeidaa ja esiintyy täällä kaikkitietävänä taiteentuntijana.""
Ihmeellistä että ne pari "kotijumalaa" on juuri niitä taiteilijoita, joita taitavasti maalarit arvostavat.
- minun
makuuni. Tavallaan töissä on ikään kuin kaikki kohdallaan, mutta siinä se juju piileekin. Tekee töistä tylsiä. On toki niitä jotka pitävät tuollaisesta taiteesta, tämä on siis vain mun mielipide.
- erityisesti
nuo merimaisemat ovat niitä 'sieviä' töitä. Ihan mielelläni näkisin sulta enemmän muotokuvia ja still life -teoksia.
- Art777
ja sit jos jossain ei ole ihan kaikki kohdallaan, niin siitä nostetaan hirveä meteli?
Kaikki taidemuodot pitää pystyä hyväksymään. ei ole yhtä ainoata oikeata sellaista. En ymmärrä miten se voi ketään häiritä sen enempää.. jokainen maalaa sillä tyylillä kuin itse parhaaksi näkee ja saa monimuotoista palautetta erilaisilta ihmisiltä.. eli ihan ok
Ihan ekaks maalaan omaksi ilokseni ja toiseksi on kiva kuulla mitä mieltä muut ovat tehdystä työstä.
Muuten kiitos kommentistasi se oli asiallinen.. :) - Art777
erityisesti kirjoitti:
nuo merimaisemat ovat niitä 'sieviä' töitä. Ihan mielelläni näkisin sulta enemmän muotokuvia ja still life -teoksia.
Aloitin maalaamisen noilla merikuvilla ja sain niistä paljon irti ainakin alkuvaiheessa. Nyt tähtäin on nostettu hieman korkeammalle ja tulen keskittymään enemmän asetelmiin, figuureihin sekä muotokuviin..
Oma päämääräni on kehittyä oljymaalauksessa eikä jäädä paikoilleen polkemaan, näin saan siitä uutta kipinää ja innostusta tulevaan. - webmaakari
erityisesti kirjoitti:
Niinpä, tavallaa odotettu mielipide sinulta, ei siinä mitään. Jotakin mieltä tietysti jokainen on ja minä henkilökohtaisesti tykkään näistä niinkuin hullu polkasta.
Art777 kirjoitti:
ja sit jos jossain ei ole ihan kaikki kohdallaan, niin siitä nostetaan hirveä meteli?
Kaikki taidemuodot pitää pystyä hyväksymään. ei ole yhtä ainoata oikeata sellaista. En ymmärrä miten se voi ketään häiritä sen enempää.. jokainen maalaa sillä tyylillä kuin itse parhaaksi näkee ja saa monimuotoista palautetta erilaisilta ihmisiltä.. eli ihan ok
Ihan ekaks maalaan omaksi ilokseni ja toiseksi on kiva kuulla mitä mieltä muut ovat tehdystä työstä.
Muuten kiitos kommentistasi se oli asiallinen.. :)Tää on aika huono palsta hakea rakentavaa kritiikkiä töille, kun pääosaa tällä palstalla tuntuu näyttelevän ihmisten turhautuneisuus, oman egon kohotus ja kyvyttömyys asialliseen keskusteluun. Joillekin tuntuu oelvan ainoa ilo se, että pääsevät lyttämään toisten taitoa ja luovuutta ja edes jotenkin pätemään, kun muuten jää elämässään täysin huomaamatta. Suomalainen perikateus nostaa täällä vahvasti päätään, minkä huomaa juuri tuosta älyttömästä teknisiin virheisin takertumisesta.
Omasta mielestäni työsi ovat tunnelmaltaan rauhallisia, jopa hieman liiankin pysähtyneitä, mutta taidokkaasti maalattuja ja miellyttäviä katsella. Jotain eloa jäin itse kaipaamaan, ehkä ihmisiä, ihmisten jälkiä tai toimintaa maisemiin, joissa nyt on hieman "aavemaisia" laivoja, vaikka toki tuo "aavemaisuus" voi olla tavoiteltukin ominaisuus.
Kaikenkaikkiaan hienoja töitä, joista paistaa sekä taito, että oma tyyli.- ???????????????
webmaakari kirjoitti:
Niinpä, tavallaa odotettu mielipide sinulta, ei siinä mitään. Jotakin mieltä tietysti jokainen on ja minä henkilökohtaisesti tykkään näistä niinkuin hullu polkasta.
Olet juossut perässäni palstalla paljastamassa useita kertoja minun henkilöllisyyteni palstalla eri viestiketjuissa. Nyt kirjoitat näin:
""Niinpä, tavallaa odotettu mielipide sinulta, ei siinä mitään.""
Koska et ole paljastanut kenenkään muun henkilöllisyyttä ennen palstalla, annat kirjoituksellasi kaikille pidempään palstaa seuranneille ymmärtää että minä olisin kirjoittanut viestin johon vastasit. Koska en sitä ole kirjoittanut, kysyisin sinulta syytä moiseen temppuun? Muuttuuko ajojahtisi ovelammaksi?
Markku Laitinen
- olivetree
ja vähän muusta. Ensiksikin pakko sanoa että oli kiva huomata sun verkkosivuilta se maalausten tekijä, siis sun kuva. Jotenkin aina vähän ajattelin että onkohan nämä maalaukset tehty jossain kiinassa tai venäjällä. Toi royalart nimi on vähän kummallinen, en tiedä miten nämä maalaukset liittyvät kuninkaallisiin. Tuntuu vähän mahtipontiselta, mutta kenties se on vain minun puoleltani turhaa suomalaista vaatimattomuutta nähdä se näin.
Silkin kosketus maalauksessa on ihan hyviäkin kohtia, mutta paljon voit vielä parantaa. Tässä vain muutamia sormet on vähän kömpelöt, nilkat ohuet, takamukset keskiviiva liian korostunut, tai sitten vaan liikaa heijastunutta valoa siellä pakaroiden varjossa. Värejäkin löytyy, kylmät purppurat joissakin kohdissa ihoa ovat hienoja. Sänky painuu mutkalle pakaroiden alla ja tulee mieleen että onpas epämukava sänky, ja myös noi lakana mutkat vielä korostavat tätä. Kaipaisin jotain terävää rajaa maalaukseen, pehmeitä häivytyksiä on vaikka kuinka paljon. Muuten yleisväri ehkä vähän liian oranssi mun makuun. Sommitelmia melkein kaikissa töissä voisi vähän viilata myös. Usein vähän liian yksinkertaisia tai sitten ei tarpeeksi yksinkertaisia.
Mun mielestä toi asetelma maalaus olisi mielenkiintoisempi jos olisit vaikkapa rajannut maalaukseen vaan toin omenan ja noi taustan kukat, siis vaan ton vasemman alanurkan. Omena ei uppoa varjoihin vaan ääriviiva on tasavahva niin varjossa kuin valon puolellakin. Lisää työstöä näihin ääriviivoihin, mieti se hierarkia häivytetyistä niihin kaikkein terävimpiin saakka. Toi Talvi maalauksen mänty näyttää olevan kovassa vastavalossa, mutta nyt sinne tulee jostain varjonkin puolelle melko kirkasta valoa.
Noi kehykset maalausten ympärillä eivät mielestäni ole aina parhaat mahdolliset, ts. eivät palvele kokonaisuutta. Yksinkertaisemmat olisivat minun makuuni, mutta nämä ovat makuasioita.
Ei nämä kitsciä ole, vaan romantiikkaa. Kuunvaloa ja kauniita naisia. Eikä siinä mitään pahaa ole, jatka vaan hiomista.- Art777
arvostelu. Hienoa, tämä on juuri sitä mitä kaipaan kritiikissä. Itse liian usein sokaistun omiin töihini enkä huomaa virheitä teko hetkellä, siksi ainakin minun kohdalla on hyvä jos saisin jonkun ulkopuolisen asiantuntevan mielipiteen keskeneräisestä työstä. Virheet kyllä huomaan mutta yleensä vasta viikkojen kuluttua, joita en kyllä koskaan niitä korjaile jälkikäteen. Uutta ja parempaa vaan tilalle.. :) Olen elämäni aikana maalannut kolme figuuria, neljä muotokuvaa ja kaksi asetelmaa, joten parannusta tulossa pikapuoliin.. mut noita merimaalauksia varmaan 200?
myös tuosta kuutamoisesta talvesta, maalauksesta jossa on kaksi suomalaisten rakastamaa aihetta kuten kuutamossa ja meressä. Nämä kuutamomaalaukset ovat mielenkiintoisia, sillä perin harva niistä lienee koskaan maalattu suoraan luonnosta ja erityisesti talvella. Muistista tai joskus myös luonnosten perusteella työhuoneella tehtyinä niiden saaminen uskottaviksi onnistuu harvoin.
Sinä toit esille hyvin usein esiintyvän vaikeuden saada kuutammaalaukseen valo oikein. Kirkas kuutamohan on yhden valolähteen varassa ja se lähde on tässä kuvassa kaukana edessä ja alhaalla, siinä on suora vastavalo. Eikö vasemmalla häämöttävän metsän tulisi olla selvästi tummempi kuin nyt, varjon puoli ei saa mistään hajavaloa kun puiden koosta päätellen metsä on kuitenkin melko lähellä?
Lumi on kuin vesi, se saa värinsä vain ympärillä heijastuvista valolähteistä. Taivas kuun yläpuolella on perin lämmin maalauksen sinseen yleissävyyn verrattuna. Tuon metsäisen niemen varjo lumella on kuitenkin maalattu vihreäksi; jos haluaa vaihtelua varjojen sinisyyteen, sitä saa taivaalta: siniviolettia. Ja itse taivas tummenee luonnossa hyvin nopeasti kuun lähistöllä lähes mustaksi. Samanlaiseksi mutta läpinäkymättömän mustaksi tulee myös puun oksien alla oleva tausta; siihen voi mustan etsiä "värillisistä" mustista, jotta välttää reiän tunnun.
Yömaalauksia varten kannattaa tutkia muistiinpanovälinein ja piirustusluonnoksin haluamaansa maisemaa, itse keksittyinä niistä ei juuri tule uskottavia.- Art777
ilpittore kirjoitti:
myös tuosta kuutamoisesta talvesta, maalauksesta jossa on kaksi suomalaisten rakastamaa aihetta kuten kuutamossa ja meressä. Nämä kuutamomaalaukset ovat mielenkiintoisia, sillä perin harva niistä lienee koskaan maalattu suoraan luonnosta ja erityisesti talvella. Muistista tai joskus myös luonnosten perusteella työhuoneella tehtyinä niiden saaminen uskottaviksi onnistuu harvoin.
Sinä toit esille hyvin usein esiintyvän vaikeuden saada kuutammaalaukseen valo oikein. Kirkas kuutamohan on yhden valolähteen varassa ja se lähde on tässä kuvassa kaukana edessä ja alhaalla, siinä on suora vastavalo. Eikö vasemmalla häämöttävän metsän tulisi olla selvästi tummempi kuin nyt, varjon puoli ei saa mistään hajavaloa kun puiden koosta päätellen metsä on kuitenkin melko lähellä?
Lumi on kuin vesi, se saa värinsä vain ympärillä heijastuvista valolähteistä. Taivas kuun yläpuolella on perin lämmin maalauksen sinseen yleissävyyn verrattuna. Tuon metsäisen niemen varjo lumella on kuitenkin maalattu vihreäksi; jos haluaa vaihtelua varjojen sinisyyteen, sitä saa taivaalta: siniviolettia. Ja itse taivas tummenee luonnossa hyvin nopeasti kuun lähistöllä lähes mustaksi. Samanlaiseksi mutta läpinäkymättömän mustaksi tulee myös puun oksien alla oleva tausta; siihen voi mustan etsiä "värillisistä" mustista, jotta välttää reiän tunnun.
Yömaalauksia varten kannattaa tutkia muistiinpanovälinein ja piirustusluonnoksin haluamaansa maisemaa, itse keksittyinä niistä ei juuri tule uskottavia.palstalla näyttää olevan asiantuntevaa ja asiallista porukkaa..
Hyviä tarkkoja havaintoja, kys. virheitä voisi ehkäpä verrata muotokuvan maalaamiseen ilman mallia, jäisi paljon tärkeää informaatiota huomioitta.. - olivetree
ilpittore kirjoitti:
Yömaalauksia varten kannattaa tutkia muistiinpanovälinein ja piirustusluonnoksin haluamaansa maisemaa, itse keksittyinä niistä ei juuri tule uskottavia.Voisi ajatella että toi lämmin alue kuun yläpuolella olisi auringonlaskun tai nousun rippeitä. Kuutamossa tosiaan on vain se yksi valonlähde. Yöllinen talvimaisema on mielenkiintoinen, koska lumi heijastaa niin paljon valoa. Kuun valoa on oikeasti silloin kaikkialla varjoissa ja hangella. Varjot muuttuu hämyisäksi ja valööriltään hyvin lähelle toisiaan ja valoa. Kaikki on niinkuin yhtä suurta puolivarjoa, jossa saattaa olla hieman vaaleampia ja tummempia alueita. Mun mielestäni uskottavana kuutamomaalauksena tämä olisi tehty yleisvalöörissä tummemmaksi, jolloin myös kuu loistaisi enemmän kotrastina.
Niin liian tummat varjot tulevat reikämäisiksi, juuri koska sielläkin olisi sitä heijastunutta valoa.Toi vihreä varjoalue vedessä metsän alla on varmaankin ajateltu osin ikäänkuin valoksi joka läpäisee veden pinnan ja luo turkoosin läpikuultavan vaikutelman. En tiedä voiko näin tosiaan tapahtua kuun valossa. olivetree kirjoitti:
Voisi ajatella että toi lämmin alue kuun yläpuolella olisi auringonlaskun tai nousun rippeitä. Kuutamossa tosiaan on vain se yksi valonlähde. Yöllinen talvimaisema on mielenkiintoinen, koska lumi heijastaa niin paljon valoa. Kuun valoa on oikeasti silloin kaikkialla varjoissa ja hangella. Varjot muuttuu hämyisäksi ja valööriltään hyvin lähelle toisiaan ja valoa. Kaikki on niinkuin yhtä suurta puolivarjoa, jossa saattaa olla hieman vaaleampia ja tummempia alueita. Mun mielestäni uskottavana kuutamomaalauksena tämä olisi tehty yleisvalöörissä tummemmaksi, jolloin myös kuu loistaisi enemmän kotrastina.
Niin liian tummat varjot tulevat reikämäisiksi, juuri koska sielläkin olisi sitä heijastunutta valoa.Toi vihreä varjoalue vedessä metsän alla on varmaankin ajateltu osin ikäänkuin valoksi joka läpäisee veden pinnan ja luo turkoosin läpikuultavan vaikutelman. En tiedä voiko näin tosiaan tapahtua kuun valossa."Toi vihreä varjoalue vedessä metsän alla on varmaankin ajateltu osin ikäänkuin valoksi joka läpäisee veden pinnan ja luo turkoosin läpikuultavan vaikutelman." tuskin pitää paikkaansa. Minä ainakin olen tulkinnut ko. pinnan jäällä olevaksi lumeksi enkä vedeksi, koko maisema henkii pitkälle ehtinyttä talvea, sama vihreähän jatkuu puun alle ylös maanpinnalle.
- Torniolainen.
Tosiasia on ja tiettävästi taiteilija Tony Mäkinenkin on "merkittyjen" taiteilijoiden joukossa ja ihan positiivisessa mielessä. Tämä on sisäpiirin tietoa josta en mielelläni liiemmälti huutele. Varsinkin nuo meriaiheiset taulut ovat tehneet vaikutuksen.
Taiteilijat jotka tulevat "merkityksi" jäävät toistaiseksi tietylle tasolle odottamaan.
Tosin joskus tuo vaihe on todella pitkä ja toisille hyvinkin lyhyt mutta yleensä tiettyjen tahojen kysyntä maailmalla säätelee noita asioita.
On kunnia-asia päästä tuollaiselle listalle ohi virallisten klikkien.
Onneksi olkoon Toni! En mielelläni jatka aiheesta.- Art777
Ilmoituksesta ja onnitteluista!.. vaikka en oikein tiedä mistä kysymys? Kuulosti kuitenkin ihan mukavalta. :)
- myös/maalari
Art777 kirjoitti:
Ilmoituksesta ja onnitteluista!.. vaikka en oikein tiedä mistä kysymys? Kuulosti kuitenkin ihan mukavalta. :)
kosketus - työssäsi näyttää tuo naisvartalo olevan tosi kovalla alustalla! Sanoisin että normaalivuoteella
kehon paino ei jätä noin suoraviivaista `siluettia`missään asennossa. Myös jalkaterät, olkoonkin siron naisen, ovat liian pienet. Pään kokoa jäin hiukan miettimään - yhdeksän - yhdeksän puoli vartalon koosta? ( Olisin varustanut mallini hieman runsaaammilla hiuksilla ) Lykkyä tykö ! - vaan
myös/maalari kirjoitti:
kosketus - työssäsi näyttää tuo naisvartalo olevan tosi kovalla alustalla! Sanoisin että normaalivuoteella
kehon paino ei jätä noin suoraviivaista `siluettia`missään asennossa. Myös jalkaterät, olkoonkin siron naisen, ovat liian pienet. Pään kokoa jäin hiukan miettimään - yhdeksän - yhdeksän puoli vartalon koosta? ( Olisin varustanut mallini hieman runsaaammilla hiuksilla ) Lykkyä tykö !alusta on kyllä pehmeähkön oloinen, sen sijaan malli pyllistää!
- Artist..
No Jouko(?).. Eikö tuolla alussa linkitetyllä naisella ole liian pieni pää ja käsi. Varsinkin jos on maalattu mallista eikä laajakuvaobjektikuvasta!
Ja Tony, tunnen sinutkin. Saahan sitätoki maalata entisaikojen tyyliin jos ei pysyty luomaan mitään uutta. Ei siinä mitään vikaa ole.
Aika pienet piirit täällä Suomessa - Hyviä taiteilijoita ei ole montaa ja siksi tunnen heidät.. Menenpä avaamaan toisen viinpullon..
- skfajldkf
itseoppinut maalauksen saralla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502