En tajuu miks kaikki nuoret pyörii jengissä iltaisin ja juo, mikä siinä on niin hauskaa??? Itse paljon ennemmin olen kotona tai kaverin luona. Onko tuo jotain statuksen hankkimista vai häh?
Miksi kaikki nuoret juo jengeissä?
21
1693
Vastaukset
- HNNN@
Yritetään olla vaan jotenkin vanhempia, ei haluta erottua joukosta, ja kai se on muka jotenkin NIIIN kovaa kun juodaan & poltetaan ? o;
itse olen samaa mieltä, mieluummin kotona tai kaverilla entä jossain kylillä juomasa.- HNNN@
= ELI SIIS ON SE TODELLAKIN STATUKSEN HANKKIMISTA -.-'
& kyllä monia vituttaa sitten myöhemmin kun on alettu polttaan jo tosi nuorena, sekä juomaan.
Sitäpaitsi yleensä polttajat ja juojat ovat keskivertoa tyhmempiä ja juuri niitä häiriköitä. (en toki meinaa että aina, kyllähän niitä kiusaajia ihan periaatteessa fiksujenkin porukasta löytyy) - dsadasdasdas
HNNN@ kirjoitti:
= ELI SIIS ON SE TODELLAKIN STATUKSEN HANKKIMISTA -.-'
& kyllä monia vituttaa sitten myöhemmin kun on alettu polttaan jo tosi nuorena, sekä juomaan.
Sitäpaitsi yleensä polttajat ja juojat ovat keskivertoa tyhmempiä ja juuri niitä häiriköitä. (en toki meinaa että aina, kyllähän niitä kiusaajia ihan periaatteessa fiksujenkin porukasta löytyy)ainakin vituttaa sellainen käsitys että jos et ole lauantai iltana jossain juomassa nii sulla ei oo elämää
- Heiolenperuna8D
dsadasdasdas kirjoitti:
ainakin vituttaa sellainen käsitys että jos et ole lauantai iltana jossain juomassa nii sulla ei oo elämää
Niinpä.
- ...
Itse kuulun tuohon ryhmään ja sen ainoia syy on se että minusta kotona on tylsää nii menen viikonloppuisin ryyppäämään kavereiden kanssa vaikka se on mielestäni tyhmää.
- heh
no ei se oo kauheen viisasta mut sillee ko on kouluviikko ja raskast junou eikä pakosti jaksa olla kotona vaa haluuu päästä irrottelee nii menee sillee et on kova meininki. ja jengis tietty parempi ettää jos jotai tapahtuu nii sit on paljo kavereita siin auttamssa =D jooe i ole viisasta .
- debb
kun olin itse vielä yläasteikäinen, kaikki vanhat kaverini menivät mukaan jengiin. en halunnut jäädä ulkopuoliseksi, joten yritin itsekin olla mukana.
en kuitenkaan koskaan viihtynyt isossa jengissä, jossa kaikki yritti esittää jotain muuta kun on. tunsin itseni aina ulkopuoliseksi. oli se olevinaan niin aikuista kun vedettiin röökiä ja juotiin kotitekosta oksennuksen makusta kiljua, viiniä tai millon mitäkin saatiin.. riehuttiin ympäri kyliä ja hölmöiltiin vaikka sun mitä. myöhemmin irtaannuin tuosta porukasta ja muutin toiseen kaupunkiin, vaikka tuntui etten koskaan sinne kuulunutkaan, varsinkaan siihen porukkaan.
mutta minulla jengissä pyöriminen ainakin johtui siitä, etten halunnut menettää vanhoja kavereitani.
menetin heidät lopulta kuitenkin... yhestä tuli nisti, muut kai etsii vielä itseään siellä samassa tuppukylässä.
- Seliselihuoh91
Voi niinpä. Mäkään en sitä ymmärrä. Oma siskoni esim. on aloittanu tollasen elämän. Me ollaan joskus oltu aika samanlaisia, mut asiat on menny ny sillee, että kun siskoni bailaa 24/7, mä oon erakkona aina omissa oloissa, mulla ei ole yksinkertaisesti mitään intoa lähteä ulos juomaan. Siinä ei ole mitään kivaa, koska se ei ole rentoa: joutuu jännittämään muitten ihmisten seurassa, ulkona on mielestäni lähes poikkeuksetta huono sää, alkoholi on pahaa, tupakka on pahaa, mulla ei ole mitään tekemistä eikä sanomista, ihmisten seura ei kiinnosta mua... Ihmiset haisee.
En vaan pysty ajattelemaan siskoni (ja muitten ihmisten, jotka tekee tuota) lailla, että toi jossain porukassa juominen ja hauskanpito vois olla - no siis hauskaa. Itse nautin yksinolosta, ja ehkäpä se onkin niin, että monen ihmisen on juuri sitä vaikea ymmärtää.
Eli siskoni on ihan vastakohtani, pitää "hauskaa" monta kertaa viikossa, ja arvaanpa, ettei se sen juominen kohta olekaan enää hauskaa ollenkaan! Äitinikin juo, varmaan suruun... Ja kohta varmaan siskonikin samassa tilanteessa, kun ei oo muuta elämää kun juominen, sitten juodaan ties mihin turhautumiseen, ja kohta sitä elämää ei ole mitään, jonka vuoksi juomista kannattaisi lopettaakaan enää... Huoh.
Siis asiat on sillä muuttunu hyvin nopeesti, se oli vielä ennen ihan järkevä, nyt nämä molemmat henkilöt on ihan toisia, niille ei voi ees oikeen puhuu, kun ne ei alkoholin pauloissa oo enää täysissä järjissäänkään... Ihan kun ne ois kuolleita...
Minä en ainakaan arvosta ketään, joka läpinäkyvästi jonkin cooliuden takia juo jengeissä, arvostaako muut, sitä en tiedä? Luulen, että siskollani ainakin on tällasia "vääränlaisia" ihailun kohteita. Sen mielestä jotkut rikolliset on siistejä tyyppejä! Hei oikeesti, miks? Ja se itekin osallistunu varmaan ties mihin, haluaa elää hullua elämää ja kokea kaiken. Voin ymmärtää häntä, ettei se taho pilata elämäänsä, haluu ottaa siitä kaiken irti. Mutta... onko pakko tehä ihan kaikki?!- 10hats
Kannattais kokeilla sitä juomista ennen ku sanotte että "en ymmärrä mitä hauskaa siinä on".
Kännissä on aina hauskaa.
- porukalla vaan
Ei yksin juominen oo mistää kotosin
- juujaajoo
Mua ärsyttää valtavasti se, että KAIKKI päihteidenkäyttäjät leimataan joissain piireissä ihan varauksetta "esittäjiksi". Jos itse ei kykene johonkin asiaan, niin tarkoittaako se, ettei kukaan muu muka pystyisi? Kannattaisi ottaa ehkä puhdas järki käteen ja silmäillä asiaa vähän laajemmin.
Syitä käyttöön on monta, ei todellakaan pelkästään yhtä, mutta se on ainakin ihan inhimillistä, että elämään haetaan hauskuutta ja jännitystä. Sitä voidaan saada joistain harrastuksista, elokuvista, peleistä, juurikin päihteistä... Mutta onhan se niin väärin, että toiset hakevat hauskuutta elämäänsä sellaisista asioista, joita ei itse kyetä käsittämään tai haluta kokea. Vai ollaanko oikeasti vain kateellisia, kun muut osaavat irrotella ja elää elämäänsä ottamalla siitä kaiken ilon irti? Toisista on kiva olla humalassa ja toisista ei, eiköhän se jo kerro, että makuasiaksi menee koko homma.
Esittämistä esiintyy toisissa porukoissa räväkämmin kuin toisissa, mutta funtsikaapa, että kaveriryhmässä jokaiselle kaverille on jonkinlainen rooli, ja sitä esitetään. Jokainen ihminen esittää seurassa jotakin sosiaalista rooliaan, turha sitä on käydä kieltämään - toisilta vaan voi mennä yli, mutta kyllä se näkyy sitten muussakin kuin pelkästään siinä, että käyttää alkoholia!
Mun mielestä alkoholi on mainio seurapiirijuoma, keino fiilistellä ja pitää hauskaa. Voihan sitä pitää hauskaa ilman alkoholiakin, mutta kyllä on tunnelma ihan kokonaan katossa asti, kun pääsee humalaan. Hauskaahan siinä on, että estot menee ja ainakin itse koen kaikki tunteet huomattavasti voimakkaampina (kahden verroin hauskempaa), joten pääsee irtautumaan kunnolla arjesta ja ottamaan ilon kokonaan irti käsillä olevasta tilanteesta.
Kuten tossa joku sanoikin, niin kannattaa ihan itse kokeilla - ja oman kaveriporukan kesken. Sen jälkeen voit sanoa, että ei ollut mun juttu, mutta toiset voivat siitä pitää ja olisi ihan käytännöllistä hyväksyä se, ettei muut tee aina asioita oman mielen mukaan.
Sitten kun alkaa juomaan sitä alkoholia yksikseenkin, niin silloin sanoisin sen käytön olevan menossa huonompaan suuntaan - mitä se silloin on, ei ainakaan seurapiirijuomaa?
"Sitäpaitsi yleensä polttajat ja juojat ovat keskivertoa tyhmempiä" Kiitos, vaikken kyllä polta, mutta juon silloin tällöin. :) Kiinnostais tietää, mihin tämäkin tieto oikein pohjautuu? Tokihan esim. alkoholi vaikuttaa pitemmän päälle siihen pääkoppaankin, mutta en kyllä usko, että tarkotit haittoja. Jos koulumenestys kertoo sen, kuinka tyhmä tai viisas on, niin en voi muuta sanoa kuin hehheh. Sekin pitää osata huomioida, että toisia ei edes kiinnosta panostaa kouluun, joten siksi koulumenestys voi jäädä huonoksi - sillä ei ole mitään suoraa tekemistä henkilön älykkyyden kanssa...- lootakii420
ja mikä helvetin JENGI :~~~~DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
- lootakii420
Mun mielestä toi on nii naurettavaa ku ihmisil ei oo ikinä enää muuta vastausta näihin kysymyksiin ku "yritetään olla koviksii ym." =D=D=D koitappa ite joskus, onhan se nyt kivaa viettää kavereiden kanssa aikaa ja sillontällön mennä keitolle :) eikä me yritetä mitää kovixii tehä itestämme..
- hehehz
Sua vaan vituttaa ku sul ei oo kavereit kenen kaa mennä ryyppäämään XXDDDDDDDDDDDD
- elmoelmo
hehehz kirjoitti:
Sua vaan vituttaa ku sul ei oo kavereit kenen kaa mennä ryyppäämään XXDDDDDDDDDDDD
Heh, uskoisin että näin vähän asiat ovat.
En itse juo enkä arvosta juomista, mutta en usko, että ihmiset joisivat egoaan pönkittääkseen. - Centipede420
elmoelmo kirjoitti:
Heh, uskoisin että näin vähän asiat ovat.
En itse juo enkä arvosta juomista, mutta en usko, että ihmiset joisivat egoaan pönkittääkseen.Itse juon pääasiassa sen takia, että pääsee edes hetkeksi pois siitä arjen turruttamasta olotilasta.
Tosin kannabiksella se hoituu paremmin ja terveellisemmin, mutta siitä ei sen enempää.
se on silti väärin. - mary jane
Centipede420 kirjoitti:
Itse juon pääasiassa sen takia, että pääsee edes hetkeksi pois siitä arjen turruttamasta olotilasta.
Tosin kannabiksella se hoituu paremmin ja terveellisemmin, mutta siitä ei sen enempää.
se on silti väärin.hiteis o aina jyy
- hartuska.h
Itse olen juonut kavereiden kanssa kotona (yleisemmin meillä), mutta myös jengeissä. Jos olemme juoneet jengissä se on ollut vain sen takia, että vietetään aikaa ystävien kesken, koska kaikki eivät välttämättä sitten voi jäädä yötä saatika sitten jos on ollut vierasta seutua josta ei sitten olisi osannut pois omin avuin.
Tosin kyllä kotona on paljon parempi idea juoda kavereiden kanssa, varsinkin jos on alaikäisiä niin vielä parempi olisi se, että olisi edes yksi täysi-ikäinen joka olisi selvimpäin paikalla katsomassa, että nuoriso osaisi käyttäytyä ja välttäisi ikävimmät ns. kohtaukset.
Mutta tosiaan tämäkin on vain minun mielipiteeni ei välttämättä mikään yleiskautsaus :) - nw
Baarissa parasta hyvässä seurassa.
- kusipää123456789
jos taas mentäisiin vanhanliiton säännöillä eikä näiden 2000-luvun pikkuviisaiden ja niin pätevien teinien ajatusmaailman mukana : )
- lifemocker
koska yksinään juominen on hieman tylsähköä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802691On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole572632Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.682578Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä852504Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu792018Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl481995Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1401853Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve291422Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko361422Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?141377