silloin kun huvittaa ja mitä tahansa ja kenen kanssa tahansa; joka maksaa tai on jo maksanut?
Voiko armijaa käymätön pappi juhlia
20
515
Vastaukset
- toisten
euroilla
- Dibs
siviilipalveluksen. Miksi he ievät voisi juhlia itsenäisyyttä siinä missä muutkin?
- itsenäisyys-1
aivan hyvä vaihtoehto.
Sitä paitsi maksavat veronsa ja elävät muutenkin niinkuin kuuluu. - CGEM2009
itsenäisyys-1 kirjoitti:
aivan hyvä vaihtoehto.
Sitä paitsi maksavat veronsa ja elävät muutenkin niinkuin kuuluu.Verot maksetaan veronmaksajien rahoilla.
Puolassa sanottiin aikaanaan että kansantalous ei kestä jos ihmiset myyvät vuodesta toiseen kirpprilla toisilleen kamoja. Kirkon ja papiston ylläpitämiseksi ei riita siionin hyrinä. Jonkun on tehtävä tuottava tominta.
- Juudas Iskariot
Ainahan juhlimiseen löytyy aihetta, kuten eräs lääkäri järjesti tutuille ja tuntemattomammillekin koiransa nimmaribileet.
Mutta mitä itsenäisyysjuhliin tulee, niin normaali pappi palelee yleens aseettomana. Sodan aikaan pappien yhtenä tehtävänä oli yrittää pitää sotilaan henkisesti koossa. Toisena tehtävänä olikin sitten huolehtia kotiinkuljetus niille, joiden sota päättyi aivan yllättäen ja lopullisesti. - Marskin ystävä
Mitäs ajattelette kun pappi on luvannyt tulla 4,5 vuotta itseänäisyyttä ylläpitävän armeijan sotilaana taistelleen miehen synttärijuhliin. Eikä tullut. Omat kiireet olivat tärkeämmät. Onko tämä jees jutska?
- Marskin todellinen y
On todella ikävää luettavaa.Jos ja kun olet niin tosissasi ettei pappi tullut syntymäpäiville vaikka oli luvannut.
Anna nimi ja seurakunta rohkeasti esiin. Samalla voit rekisteröityä tänne ja ilmoittaa nimesi. Se olisi rohkeaa ja kaikkia palvelevaa asiaa. Totuus todella esiin.
Itse olen kokenut samanlaisen asian seurakunnan papin toimesta. Otin suoraan yhteyden ja kerroin asiasta myös papin esimiehelle.
Nimi ja seurakunta selvästi esiin!! - sitkeää
Marskin todellinen y kirjoitti:
On todella ikävää luettavaa.Jos ja kun olet niin tosissasi ettei pappi tullut syntymäpäiville vaikka oli luvannut.
Anna nimi ja seurakunta rohkeasti esiin. Samalla voit rekisteröityä tänne ja ilmoittaa nimesi. Se olisi rohkeaa ja kaikkia palvelevaa asiaa. Totuus todella esiin.
Itse olen kokenut samanlaisen asian seurakunnan papin toimesta. Otin suoraan yhteyden ja kerroin asiasta myös papin esimiehelle.
Nimi ja seurakunta selvästi esiin!!Asia on varmaan tapahtunut aivan hiljattain, kun se on vielä niin kipeä. Kerrotko koska tällainen virhe on tapahtunut. Useimmille papeille jossakin vaiheessa tapahtuu unohduksia.
Kuulin kerran tapauksesta, joka oli tapahtunut liki 20 vuotta aikaisemmin. Kyseiselle papille ei ollut kukaan kertonut unohduksesta. Silti joku omainen piti asiaa sitkeästi esillä eri forumeilla.
- >>>>><<<<<<<<
Saa! Kysymyksestä voisi päätellä että vain aseenkantajilla on oikeus juhlia. He ovat vähemmistö. Kaikki kunnia heille, mutta muutkin saakoot juhlia.
- kova juhlija
nainen juhlia itsenäisyyttä" silloin kun huvittaa ja mitä tahansa ja kenen kanssa tahansa; joka maksaa tai on jo maksanut?"
- ...
Turpa kiinni tai tulee turpiin.
- ________________
... kirjoitti:
Turpa kiinni tai tulee turpiin.
Naisen ei tarvitse enää olla hiljaa edes seurakunnassa. Ja turpiin tulosta joutuu tilille!
- hyväiset
________________ kirjoitti:
Naisen ei tarvitse enää olla hiljaa edes seurakunnassa. Ja turpiin tulosta joutuu tilille!
Miten sanoisin jäähyväiset (vai jääpahaiset) ort. kirkolle?
Sanon Eeva Kilven sanoin:
"Herra, sinä tiedät paremmin kuin minä itse, että jonakin päivänä olen vanha...
varjele minua siltä kohtalokkalta luulolta,
että minun täytyy sanoa mielipiteeni joka asiasta...
sinetöi huuleni... minäkin saatan erehtyä...
hapan vanha nainen on paholaisen ikävimpiä luo-
muksia."
Herra, mitä minulle on tapahtumassa?
Nuorena liikutuin syvästi abbedissan rukouksesta.
Nyt epäilen että se on jonkun apotin laatima. - Juudas Iskariot
________________ kirjoitti:
Tuolla asennoitumisella muodostuu laaja vanhojenpiikojen joukko. Vaikka onhan niitäkin miehiä, jotka ovat mieluummin tossun alla, kuin taivasalla.
Naisten ei tarvitse olla hiljaa seurakunnassa, mutta miesten ei myöskään ole mikään pakko olla kirkkokahveilla kuunteluoppilaina. Yleensä useimpien kirkkojen läheisyydessä kirkkokahvin voi korvata "kirkkokaljalla". - "...,,, ............
Juudas Iskariot kirjoitti:
Tuolla asennoitumisella muodostuu laaja vanhojenpiikojen joukko. Vaikka onhan niitäkin miehiä, jotka ovat mieluummin tossun alla, kuin taivasalla.
Naisten ei tarvitse olla hiljaa seurakunnassa, mutta miesten ei myöskään ole mikään pakko olla kirkkokahveilla kuunteluoppilaina. Yleensä useimpien kirkkojen läheisyydessä kirkkokahvin voi korvata "kirkkokaljalla".Hyvä idea! Kirkkokahvit maksavat meidän seurakunnassa 5 euroa. Tarjolla on känttyä ja kahvia ja jotain suolaista suupalaa. Viidellä eurolla saa jo kuppilassa kahvia ja pullaa tai kaljaakin. Eikä tarvitse kuunnella akkojen käninää.
- ======
"...,,, ............ kirjoitti:
Hyvä idea! Kirkkokahvit maksavat meidän seurakunnassa 5 euroa. Tarjolla on känttyä ja kahvia ja jotain suolaista suupalaa. Viidellä eurolla saa jo kuppilassa kahvia ja pullaa tai kaljaakin. Eikä tarvitse kuunnella akkojen käninää.
-------..- .......,,,,,,,, ,(-----)"""""""""""""##############
- uso pois
hyväiset kirjoitti:
Miten sanoisin jäähyväiset (vai jääpahaiset) ort. kirkolle?
Sanon Eeva Kilven sanoin:
"Herra, sinä tiedät paremmin kuin minä itse, että jonakin päivänä olen vanha...
varjele minua siltä kohtalokkalta luulolta,
että minun täytyy sanoa mielipiteeni joka asiasta...
sinetöi huuleni... minäkin saatan erehtyä...
hapan vanha nainen on paholaisen ikävimpiä luo-
muksia."
Herra, mitä minulle on tapahtumassa?
Nuorena liikutuin syvästi abbedissan rukouksesta.
Nyt epäilen että se on jonkun apotin laatima.Männä viiletettään omia mänöjämme ja sillä siistoi.
- Inga Byxor
====== kirjoitti:
-------..- .......,,,,,,,, ,(-----)"""""""""""""##############
on hauska, kun tällä keskustelulla ei näytä olevan mitään tekemistä kristinuskon kanssa. vaan ei se mitään, on ihan kiva että evakkoväellä on oma keskustelupalsta ja ort.pappien toilailut on välillä tosi hauskoja. Ei muuta täysillä eteen stikirat ja takilat ja skål på den saken.
- Dibs
Inga Byxor kirjoitti:
on hauska, kun tällä keskustelulla ei näytä olevan mitään tekemistä kristinuskon kanssa. vaan ei se mitään, on ihan kiva että evakkoväellä on oma keskustelupalsta ja ort.pappien toilailut on välillä tosi hauskoja. Ei muuta täysillä eteen stikirat ja takilat ja skål på den saken.
Kyllähän täällä useimmiten keskustellaan kristinuskoon liittyvistä asioista. Jos ei kirkkokahvit/-kaljat tai pappien siivilipalveluksen - / armeijan käyminen liity kristinuskoon niin johan on merkillistä!
- Gyllidäti
Dibs kirjoitti:
Kyllähän täällä useimmiten keskustellaan kristinuskoon liittyvistä asioista. Jos ei kirkkokahvit/-kaljat tai pappien siivilipalveluksen - / armeijan käyminen liity kristinuskoon niin johan on merkillistä!
Minusta täällä on hyvää draamallista ainesta. Jättäisin teologiset pohdinnat asiantuntijoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve462959Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922793On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952571Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1052154Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1421890Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611812Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?211695