Umbrellan suomenk. versio?

70-80-luvun bilehile

Kuka suosituista suomalaisista miesartisteista esitti (ehkä) 70-luvulla Umbrellan (esittänyt mm. The Baseballs ja Rihanna) suomeksi tai samankaltaisen kappaleen? Minusta tuntuu, että alkuperäinen ei ole Rihannan vaan se on paljon vanhempi.

13

1828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • honkikonki

Pepe Willberg - Jää mun sateenvarjon alle ?

• näintälläkertaa

mukaan "Jää mun sateenvarjon alle" säveltäjä olisi Pekka Westerholm, eli ei sama kappale.
        Umbrellan tekijät ovat: Stewart, Christopher 'Tricky'. Nash, T. Harrell, T. Carter, S

• näintaas
        näintälläkertaa kirjoitti:

mukaan "Jää mun sateenvarjon alle" säveltäjä olisi Pekka Westerholm, eli ei sama kappale.
        Umbrellan tekijät ovat: Stewart, Christopher 'Tricky'. Nash, T. Harrell, T. Carter, S

kappale on Rihannan alkuperäinen. Kappaletta tarjottiin ensin Britney Spearsille, mutta hän ei huolinut sitä ja Rihanna otti sen tunnetuin seurauksin. Kappale julkaistiin singlenä 29.3.2007 Rihannan 3. albumin "Good Girl Gone Bad" lämppä'rinä.

• aloittaja

Valitettavasti ei ollut Pepen kipale. Kiitos nyt kuitenkin.

Olen kuullut 70-luvulla tämän haeskelemani kappaleen ja siinä kertosäkeen musiikki/melodia/tempo on jokseenkin samankaltainen kuin Umbrellassa. Ei oikein tunnu, että se olisi Rihannan alkuperäinen.

Kertosäkeen sanat menee jokseenkin näin: "tahdon päivän/aamun koittavan ja sun luoksein saapuvan".

Rihannaa en kuuntele enkä tiedä, mutta Baseballsin kappaleen kuultuani tuli heti tämä hukassa oleva kappale mieleen.

• ...
        aloittaja kirjoitti:

Valitettavasti ei ollut Pepen kipale. Kiitos nyt kuitenkin.

Olen kuullut 70-luvulla tämän haeskelemani kappaleen ja siinä kertosäkeen musiikki/melodia/tempo on jokseenkin samankaltainen kuin Umbrellassa. Ei oikein tunnu, että se olisi Rihannan alkuperäinen.

Kertosäkeen sanat menee jokseenkin näin: "tahdon päivän/aamun koittavan ja sun luoksein saapuvan".

Rihannaa en kuuntele enkä tiedä, mutta Baseballsin kappaleen kuultuani tuli heti tämä hukassa oleva kappale mieleen.

Illasta aamuun ?
        Esittää Eino Grön tai Jouko ja Kosti.
        http://www.youtube.com/watch?v=ikGC_V2yJcI&feature=related
        http://www.youtube.com/watch?v=xFS8DVq5oyQ&feature=related

• wikinisti

• aloittaja

• Umbrellad
        aloittaja kirjoitti:

Varsinkin Joukon & Kostin versio tuntui tutulta. Sain myös selville englanninkielisen version (Vanity Fare - Early in the Morning) ja se toi myös ahaa-elämyksen. 'Illasta Aamuun' saattaa hyvinkin olla etsimäni kappale! :-)

Mun mielestä yksi parhiasta on Vanilla Ice versiona.
        http://www.youtube.com/watch?v=TvC6VS4Np4U

ela ela ela ehh ehh undermyubrella eeh eeh ... :)

• totuuksia
        näintaas kirjoitti:

kappale on Rihannan alkuperäinen. Kappaletta tarjottiin ensin Britney Spearsille, mutta hän ei huolinut sitä ja Rihanna otti sen tunnetuin seurauksin. Kappale julkaistiin singlenä 29.3.2007 Rihannan 3. albumin "Good Girl Gone Bad" lämppä'rinä.

ei ole rihannan alkuperäinen biisi!!! otappa asioista selvää ennenku väität sellasta

• miiiiii

oisko tässä kyseessä the baseballsin versio? :)

• Anonyymi

Clifters Angelica

• Anonyymi

"Joka aamu Angelica
        lähti kaupunkiin
        shamppanjaa joi
        ja rahaa tuhlas turkiksiin
        kerran angelica timanttinsa lasketti
        ne nimesi
        ja sadat kengät tilasi"

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe