Korkki kiinni viime tiistaina!

18+19

Minä teen ja juon vahvaa kotiviiniä. Olen tehnyt kotiviiniä n. kuusi vuotta. Aluksi otin kerran kolmessa viikossa n. 1.5l . En ole sellainen parin lasin lipittelijä vaan kun otan niin otan tuon 1.5l kerralla yhtenä iltana. Nyt viimeisen vuoden aikana olen juonut yhden viikon aikana n. 3.5l tyyliin pe 1,5l ja La 1,5l sitten Ti 0,5l. Kun juon niin yleensä juon yksin kotona. Joskus on joku ystävä kanssani iltaa istumassa. Nyt olen ajatellut lopettaa kokonaan. En saa enää iloa viinistä niin kun ennen. Olen 38 vuotias mies. Olen alkanut inhoamaan koko juomista. Uskon että pystyn juomisen lopettamaan. Täytyy vaan keksiä jotain tekemistä juomisen tilalle. Kuntoilua olen ajatellut harrastaan. Uiminen kun on aina kiinnostanut. Sen olen huomannut juomisessa että yleiskunto heikkenee. Sitä hengästyy jo ihan pienestä liikkeestä. Mutta nyt olen päättäny että lopetan.

15

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Muille ja yhteiskunnalle on aivan samantekevää, mitä kukin terveytensä tuhoaa, tai sen säilyttää...

• kuntoilua

viinilasin ääressä vai täysin selvänä?

• itse juoda.

On se aika paljon tuo 1.5l kerralla. Minulla on joskus ollut satakin pulloa kotiviiniä kellarissa, itse en kuitenkaan niitä kaikkia juonut.
      Kuntoilua on aina hyvä harrastaa, joi tai ei.
      Joka tapauksessa olisi hyvä pitää pari alkoholitonta päivää aina ennen kuin korkkaa seuraavan putelin. Jos ei siihen pysty, niin tilanne alkaa olla huolestuttava...

• 18+19

Ihan selvänä tein päätöksen.

• pessi-misti
        18+19 kirjoitti:

Ihan selvänä tein päätöksen.

Pian korkki narahtaa taas auki ja vinkku maistuu.

• 18+19
        pessi-misti kirjoitti:

Pian korkki narahtaa taas auki ja vinkku maistuu.

Heh :) Nii-i sitä ei ikinä tiedä. Mutta päivä kerrallaan päätöksessäni pysyn.

• 18+19
        18+19 kirjoitti:

Heh :) Nii-i sitä ei ikinä tiedä. Mutta päivä kerrallaan päätöksessäni pysyn.

Huh huh! Vaikeeta on! Mieli tekis ottaa viiniä ja kuunnella hyvää musaa :)
        Pakko vaan kärvistellä ilman.

• hesalaanen
        18+19 kirjoitti:

Huh huh! Vaikeeta on! Mieli tekis ottaa viiniä ja kuunnella hyvää musaa :)
        Pakko vaan kärvistellä ilman.

hei alkuperäinen, nyt tsemppiä vaan. jos heti annat periksi niin motivaatio menee. koita keksiä jotain vaihtoehtoista tekemistä. Pääsetkö esim. elokuviin? Onko sulla auto? Lähde ajelemaan, aja joku reitti missä tiedät että menee ainakin tunti tai kaksi. Jotain muuta nyt mieleen, ja mielellään pois niiden viinipullojen läheltä. Kyllä se siitä, ilta kerrallaan. Meitä on monta samassa veneessä. Hyvä me !

• sika humala
        hesalaanen kirjoitti:

hei alkuperäinen, nyt tsemppiä vaan. jos heti annat periksi niin motivaatio menee. koita keksiä jotain vaihtoehtoista tekemistä. Pääsetkö esim. elokuviin? Onko sulla auto? Lähde ajelemaan, aja joku reitti missä tiedät että menee ainakin tunti tai kaksi. Jotain muuta nyt mieleen, ja mielellään pois niiden viinipullojen läheltä. Kyllä se siitä, ilta kerrallaan. Meitä on monta samassa veneessä. Hyvä me !

Se viinin teko on ihan kivaa hommaa .Kun pysyy homma hanskassa.Mutta kaikilla ei pysy .Kun suomessa oli edellinen lama kun töitä ei ollut sen paremmin kuin ei rahaakaan. Mutta jano oli näitä viini ja olut pakkauksia oli joka marketit notkollaan .Ja vielä nämä pika hiivat jolla muutamassa päivässä sai jotain 16 % . en tiedä onko niitä enää myynnisssä ruotsissa kai kiellettiin.Koska ainetta oli saatavana kellon ympäri meno oli kermeeta katseltavaa .Muitan kun menin yhden kaverin luona käymään tämä oli korviaan myöden käymis astiassa niin oli kova kiire ryypätä ettei kerinnyt lasia hakemaan.Nyt kun alkoholin hinta on laskenut mitä se oli melkein kaksikymmentä vuotta sitten Viittikö tämä nykynen porukka läträtä näitten kanssa. on aika työlastä.

• 18+19
        sika humala kirjoitti:

Se viinin teko on ihan kivaa hommaa .Kun pysyy homma hanskassa.Mutta kaikilla ei pysy .Kun suomessa oli edellinen lama kun töitä ei ollut sen paremmin kuin ei rahaakaan. Mutta jano oli näitä viini ja olut pakkauksia oli joka marketit notkollaan .Ja vielä nämä pika hiivat jolla muutamassa päivässä sai jotain 16 % . en tiedä onko niitä enää myynnisssä ruotsissa kai kiellettiin.Koska ainetta oli saatavana kellon ympäri meno oli kermeeta katseltavaa .Muitan kun menin yhden kaverin luona käymään tämä oli korviaan myöden käymis astiassa niin oli kova kiire ryypätä ettei kerinnyt lasia hakemaan.Nyt kun alkoholin hinta on laskenut mitä se oli melkein kaksikymmentä vuotta sitten Viittikö tämä nykynen porukka läträtä näitten kanssa. on aika työlastä.

Korkki pysyi kiinni tänäänkin :)

• 18+19
        18+19 kirjoitti:

Korkki pysyi kiinni tänäänkin :)

Korkki on edelleen kiinni :) Vähän aika tahtoo käydä pitkäksi näin viikonloppuisin mutta taistelu jatkuu :)

• 18+19
        18+19 kirjoitti:

Korkki on edelleen kiinni :) Vähän aika tahtoo käydä pitkäksi näin viikonloppuisin mutta taistelu jatkuu :)

3 viikkoa ilman alkoholia :)

• palkitse itsesi
        18+19 kirjoitti:

Sen kunniaksi kannattaa palkita itsensä ja ottaa ihan pienet ryypyt.

• viivi*
        18+19 kirjoitti:

Viiniä on virrannut täälläkin, tosin ihan kaupan tekoista. Kolmen litran pönttö on mennyt viikossa, väkeviä viikonloppuna ja saunakaljat myös.

Samoihin aikoihin kiertyi minunkin pullon korkki kiinni kuin sinunkin. Ja on pysynyt. Ja pysyy!

Kuntoilu juomisen tilalta kannattaa. Sitä minäkin olen alkanut harrastaa. Olo on paljon reippaampi, jaksan paremmin kuin ennen, uni on laadukkaampaa, turvotus on kasvoista ja muualtakin lähtenyt. Painokin on vähän pudonnut.

Vaikeaa se välillä on, mutta kannattaa. Tsemppiä vaan sinullekin.

• 18+19
        viivi* kirjoitti:

Viiniä on virrannut täälläkin, tosin ihan kaupan tekoista. Kolmen litran pönttö on mennyt viikossa, väkeviä viikonloppuna ja saunakaljat myös.

Samoihin aikoihin kiertyi minunkin pullon korkki kiinni kuin sinunkin. Ja on pysynyt. Ja pysyy!

Kuntoilu juomisen tilalta kannattaa. Sitä minäkin olen alkanut harrastaa. Olo on paljon reippaampi, jaksan paremmin kuin ennen, uni on laadukkaampaa, turvotus on kasvoista ja muualtakin lähtenyt. Painokin on vähän pudonnut.

Vaikeaa se välillä on, mutta kannattaa. Tsemppiä vaan sinullekin.

Viisi viikkoa ilman alkoholia :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      87
      2071
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      236
      756
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      701
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      598
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe