Heissan!
Minulla kävi siten, että tuossa viime kuussa olen maksellut Visalla sen enempää ajattelematta isoja ostoksia ja nyt, kun katselin netin kautta visan tietoja, niin huomasin, että kuukausittainen käyttöraja ainakin oli rutkasti ylittynyt.
Minulla on käyttöraja 1500e ja olin ostellut 2500 eurolla. (Tuli unohdettua, että höyläsin yhden ison ostoksen alkukuusta)
Nyt huomasin, että veloituksissa oli lisätty "10e Perintäkirje", eli joku tuollainen putkahtaa pian luukusta.
Mitenhän tää homma nyt etenee? Kortti on ollut koko ajan käytettävissä (ei sulkulistalla siis). Kaikki Visan lähettämät laskut olen aina maksanut. (Joskus pikkuhiljaa luoton puitteissa)
Mitä siinä perintäkirjeessä tullaan sanomaan? Onko siinä joku lasku mukana, että pitää maksaa ylitetty osuus? Voiko mennä heti tästä luottotiedot?
Tottakai soitan Visalle ja kyselen, kunhan kirje tulee ja kunhan kerkiän, mutta ajattelin täältäkin tiedustella, josko jollakin olisi käynyt samoin.
Rahaa on kyllä tarvittaessa hoitaa kaikki pois, vaikka heti.
Visa käyttörajan ylitys APUA KAIVATAAN!
7
1713
Vastaukset
- -
"Voiko mennä heti tästä luottotiedot?"
Mikäli mahdollista, kannattaa maksaa ainakin se ylitys pois mahdollisimman pian. Luottokortin peruutuksesta menee yleensä heti luottotiedot eli siihen ei päde se 60 pvn sääntö. Jos olet hoitanut aiemmat laskusi hyvin ja ylityksiä aiemmin ei ole saattaa pankki armahtaa sinut. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin osaltasi! - Rahat tiskiin
Tuossa käy vaan niin, että sinun pitää maksaa se koko ylitys kerralla pois tietysti se normaali %-lyhennys.
Luotonantaja ei tuosta maksusta neuvottele, eli jos et sitä ylitystä pysty kerralla maksamaan, niin kortti todennäköisesti lähtee.
En kyllä ymmärrä tuota "10e Perintäkirje"?
Onko sinulla rästissä aiempia maksuja?- -
Eli sinne listaan, jossa oli kaikki ostokset oli lisätty rivi Perintäkirje 10e, samanlailla, kuin muutkin ostokset. Esim S-kauppa 15e. Sain kirjeen, jossa oli teksti suurinpiirtein näin: Käyttörajan ylitys... ottakaa yhteyttä luottokuntaan... Sitten siinä oli viitteellä ja tilinumerolla, mutta summakohta tyhjänä sellainen perinteinen maksulappu. Eli se 10e oli sen muistutuksen hinta.
Soitin luottokuntaan ja sanoivat, että kortti on kiinni niin kauan, että ylitys on maksettu. Maksoin samantien pois tuon Joulukuun aikana kulutetun ja ilmoitin luottokuntaan maksetuksi. En kyllä ollut huomannut edes, että kortti on ollut kiinni. Kokoajan olen maksellut sillä muistaaksen kaikki pikkuostokset ruokakaupassa yms. Voihan olla, että en vaan ollut ostanut mitään sillä pariin päivään. (En muista, kun käytän electronia myös.)
Luottokunnassa sanoivat, että ei tule mitään luottotietomerkintää. Vaikea sanoa kuinka kauan tuota olisi voinut pitää maksamatta ennen kuin olisi tullut.
Eli jos tuo ylläoleva kirjoittaja tarkoittaa tällaisessa kortin sulkutapauksessa aina luottotiedot menevän, niin ainakin luottokunnan nyt minulle antaman tiedon mukaan niin ei käy.
Omapahan on vikani, kun en ole tarpeeksi huolellinen ollut, mutta parannusehdotuksena luottokunnalle sellainen, että vaikkapa verkkopankissa (jossa korttini ostot ja laskut näkyy) voisi olla joku punainen huomioväri tai teksti, kun kortti on miinuksella t. käyttöraja yli.
Itellä tuo Visalla makselu on niin arkipäivää, että toimii yleensä niin, että mä höylään visalla ja maksan visalaskut pois sitten, kun niitä tulee. Paras jatkossa tosiaan tarkkailla rajaa tai nostaa käyttörajaa (jos vielä antavat tämän jälkeen, kun on vissiin ennenkin mennyt vähän yli, mutta silloin ei ole tullut mitään kirjeitä)
Oon vissiin vaan niin köyhä, että joutuu tuollaisella velkakortilla välillä pelailemaan (lue joka kuussa), mutta onhan tuo melkein oltava nykyään menevällä ihmisellä (ulkomaat, verkkokaupat yms...)
Toisaalta mihin rikkaat tarvitsevat luottoa? Miksi niillä on rikkailla on aina kasa luottokortteja?
Jos verkkokauppa toimisi jo hyvin electronilla, niin ehkä vaihtaisin pelkästään siihen. - Neuvo15
- kirjoitti:
Eli sinne listaan, jossa oli kaikki ostokset oli lisätty rivi Perintäkirje 10e, samanlailla, kuin muutkin ostokset. Esim S-kauppa 15e. Sain kirjeen, jossa oli teksti suurinpiirtein näin: Käyttörajan ylitys... ottakaa yhteyttä luottokuntaan... Sitten siinä oli viitteellä ja tilinumerolla, mutta summakohta tyhjänä sellainen perinteinen maksulappu. Eli se 10e oli sen muistutuksen hinta.
Soitin luottokuntaan ja sanoivat, että kortti on kiinni niin kauan, että ylitys on maksettu. Maksoin samantien pois tuon Joulukuun aikana kulutetun ja ilmoitin luottokuntaan maksetuksi. En kyllä ollut huomannut edes, että kortti on ollut kiinni. Kokoajan olen maksellut sillä muistaaksen kaikki pikkuostokset ruokakaupassa yms. Voihan olla, että en vaan ollut ostanut mitään sillä pariin päivään. (En muista, kun käytän electronia myös.)
Luottokunnassa sanoivat, että ei tule mitään luottotietomerkintää. Vaikea sanoa kuinka kauan tuota olisi voinut pitää maksamatta ennen kuin olisi tullut.
Eli jos tuo ylläoleva kirjoittaja tarkoittaa tällaisessa kortin sulkutapauksessa aina luottotiedot menevän, niin ainakin luottokunnan nyt minulle antaman tiedon mukaan niin ei käy.
Omapahan on vikani, kun en ole tarpeeksi huolellinen ollut, mutta parannusehdotuksena luottokunnalle sellainen, että vaikkapa verkkopankissa (jossa korttini ostot ja laskut näkyy) voisi olla joku punainen huomioväri tai teksti, kun kortti on miinuksella t. käyttöraja yli.
Itellä tuo Visalla makselu on niin arkipäivää, että toimii yleensä niin, että mä höylään visalla ja maksan visalaskut pois sitten, kun niitä tulee. Paras jatkossa tosiaan tarkkailla rajaa tai nostaa käyttörajaa (jos vielä antavat tämän jälkeen, kun on vissiin ennenkin mennyt vähän yli, mutta silloin ei ole tullut mitään kirjeitä)
Oon vissiin vaan niin köyhä, että joutuu tuollaisella velkakortilla välillä pelailemaan (lue joka kuussa), mutta onhan tuo melkein oltava nykyään menevällä ihmisellä (ulkomaat, verkkokaupat yms...)
Toisaalta mihin rikkaat tarvitsevat luottoa? Miksi niillä on rikkailla on aina kasa luottokortteja?
Jos verkkokauppa toimisi jo hyvin electronilla, niin ehkä vaihtaisin pelkästään siihen.Lukea ne kortin käyttöehdot ainakin 1 kerran?
Voisi auttaa ongelmissa?
- ööö, apua kiitos
olen juuri saanut oman visa electronin ja nyt en tiedä miten sitä käytetään!
eli annanko sen kortin sille kassatädille tai laitanko sen sinne koneeseen ??!?!- 419
Jos on kone, niin työnnät kortin sinne ja näppäilet tuunuslukusi. Jos ei ole konetta, niin annat kortin kassatädille. Tällöin saat kuitin allekirjoitettavaksi.
- visa on paras
Visa laskut kannattaa hoitaa eräpäivään mennessä. Ovat aika tarkkoja tuosta, kehoitan sopimaan asian mahdollisimman nopeasti luottokunnan kanssa. Voi olla, että muuten menetät kortin etkä saa uutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama245037Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634046Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve743612Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732698Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472473Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602348Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl762159Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272117- 1351664
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371515