kyseinen seura näköjään rahastaa ennemmin junioreilla kuin opettais pelaamaan/luistelemaan.ennen sai juniorijoukkueessa pelaava nuori käydä jäämaksulla luistelu/kiekkokoulussa nykyään ei.. ja jäävuorolistaa selailin huomasin et jäämaksullakaan ei käydä enää jäällä kuin kerran viikossa,joku oli sorvannut listasta sellaisen..
kemin lämärit
81
5903
Vastaukset
- lsosodsd
amatööri valmennuksella ei paljon poikia opetella...ainut kosketus lämäri junnujen valmennuksella mahtaa olla jääkiekkoon ylen/tekstitv.fi..tai sitten ovat itse pelanneet ihan jopa F-junnuihin asti.ei mun mielestä tollasten valmentajien pitäisi saada edes opettaa esim.laukomaan jos eivät itsekkään kunnolla tekniikkaa hallitse,muutako sen mitä "tubesta"selänteen lämyjä on vahattu. eikös sieltä edustuksesta voisi pelaajat vuorollaan käydä silloin tällöin esim.niitä "vetoja"opettamassa vai onko niin kusi noussu päähän että eivät tule ilmaiseksi?? ja olisi varmaan niille pojille mahtava homma jos joku "ammattilainen"tulis reenaan.
- ex-lämäri!! EX
olisivat sen velkaa juniori työlle!! saatana niska limassa me myydään arpoja,makkaraa jne...että edustus pysyy kasassa.
- hokkarit
ex-lämäri!! EX kirjoitti:
olisivat sen velkaa juniori työlle!! saatana niska limassa me myydään arpoja,makkaraa jne...että edustus pysyy kasassa.
rahastukselta nyt tuntuu..
- TV
hokkarit kirjoitti:
rahastukselta nyt tuntuu..
Jokainen joukkue Lämäreissä maksaa käyttämänsä jäät itse. 100 euroa/vuoro. Joka joukkueella on oma pankkitili ja tilinhoitaja. Edustusjoukkue hoitaa itse omat maksunsa. Juniorit eivät joudu maksamaan edustuksen menoja. Jokainen joka tuntee olevansa valmis alkamaan valmentajaksi/ohjaajaksi on tervetullut seuratoimintaan mukaan. Valmentajia/ohjaajia vain ei tunnu helposti löytyvän, vaan yleensä sinne ajaudutaan koska oma lapsi on toiminnassa mukana. Edustusjoukkue hoitaa tällä hetkellä luistelukoulun vetovastuun koska muitakaan ei ole tehtävään ilmoittautunut ja mitä olen seurannut, on lähes joka kerta jäällä ollut mukana edustusjoukkueen pelaajia. Valmentajat juniori tasolla eivät saa vapaaehtoistyöstään mitään palkkaa, korvaukseksi vuoden työstä saa gollegepuvun tai toppapuvun. Oletko sinä valmis siihen. Itse käyn hallilla n. 6-7 krt.viikossa koska kaksi poikaani pelaa ja itse valmennan, tiedän kyllä mistä puhun. Ja maksan molempien jäämaksut täysimääräisinä niinkuin muutkin Tällä kaudella meillä on ollut n.150 tapahtumaa jo kalenterissa, joten toimintaa on .Mutta jos on taitoa valmentajksi ja osaatte opettaa paremmin kuin arvostella muiden tekemistä, olette tervetulleita mukaan, tarvetta hyville valmentajille kyllä on.
- sivustasuraaja
TV kirjoitti:
Jokainen joukkue Lämäreissä maksaa käyttämänsä jäät itse. 100 euroa/vuoro. Joka joukkueella on oma pankkitili ja tilinhoitaja. Edustusjoukkue hoitaa itse omat maksunsa. Juniorit eivät joudu maksamaan edustuksen menoja. Jokainen joka tuntee olevansa valmis alkamaan valmentajaksi/ohjaajaksi on tervetullut seuratoimintaan mukaan. Valmentajia/ohjaajia vain ei tunnu helposti löytyvän, vaan yleensä sinne ajaudutaan koska oma lapsi on toiminnassa mukana. Edustusjoukkue hoitaa tällä hetkellä luistelukoulun vetovastuun koska muitakaan ei ole tehtävään ilmoittautunut ja mitä olen seurannut, on lähes joka kerta jäällä ollut mukana edustusjoukkueen pelaajia. Valmentajat juniori tasolla eivät saa vapaaehtoistyöstään mitään palkkaa, korvaukseksi vuoden työstä saa gollegepuvun tai toppapuvun. Oletko sinä valmis siihen. Itse käyn hallilla n. 6-7 krt.viikossa koska kaksi poikaani pelaa ja itse valmennan, tiedän kyllä mistä puhun. Ja maksan molempien jäämaksut täysimääräisinä niinkuin muutkin Tällä kaudella meillä on ollut n.150 tapahtumaa jo kalenterissa, joten toimintaa on .Mutta jos on taitoa valmentajksi ja osaatte opettaa paremmin kuin arvostella muiden tekemistä, olette tervetulleita mukaan, tarvetta hyville valmentajille kyllä on.
Just joo minä valmennan ja pojat pelaa, se on kyllä nähty miten se toimii. Omapoika on tietenkin ykkösviisikossa vaikka on neloskentän tasoa. SE ON NÄHTY NIIN MONESSA LÄMÄRI JUNIOREISSA!!!!!
- jääprinssi
sivustasuraaja kirjoitti:
Just joo minä valmennan ja pojat pelaa, se on kyllä nähty miten se toimii. Omapoika on tietenkin ykkösviisikossa vaikka on neloskentän tasoa. SE ON NÄHTY NIIN MONESSA LÄMÄRI JUNIOREISSA!!!!!
Totta kai siellä on sellaisia vanhempia, joiden elämäntehtävä on olla keinolla millä tahansa mukana toiminnassa. Aina se on ollut niin. Usein nämä vanhemmat elää omaa elämäänsä lasten kautta, kun heistä ei tullut syystä taikka toisesta huippu-urheilijaa. Tätä esiintyy monessa lajissa niin urheilun kun muunkin harrastamisen kautta. Lapsi ei välttämättä ole kiinnostunut mutta kun Meidän LIssuLasse on Lämäri tai pianonsoittaja niin onhan se hienoa. Eli kiinnostus ja tarve nouseekin jostain ihan muusta.
Totta kai niitä osallistujia löytyisi, jos heille vaikkapa maksettaisiin asunto, auto ja kilometrirahat sekä päivärahakin olisi ihan jees eikä palkkakaan tuntuisi pahalta. Näinhän se ei kuitenkaan käytännössä ole. Hienoa siis jos joku tekee ilmaiseksi työtä. Se on suomalainen harrastamisen kulttuuri - ilmaiseksi.
Kuten kirjoitit, valmentajat eivät JUNIORI-tasolla saa palkkaa. Pitäisikö saada ? Silloin pitää, jos intressi valmentaa on muu kuin oma poika taikka tyttö. Jos kyse olisi hieman "tasokkaammasta" jääkiekosta tai harrastamisesta yleensä on seuroilla myös palkkalistoilla valmentajia. Tällä leveysasteella se vaan on utopiaa.
Se voiko seurantoimintaan tulla mukaan, onkin vaikeampi juttu. Siellä kuulostaa olevan muutama vahva persoona, jotka ajavat niitä toimivia ja toimintakykyisiä vanhempia pois omalla toiminnallaan. Ei kaikki halua istua iltakaudet vuorovaikuttamassa hallilla taikka baarissa. Ei kaikki halua juosta lämppypuku päällä kesää talvea.
On hienoa kuitenkin, että rahaa riittää ja harrastus on kutakuinkin elinvoimainen tasollaan. Niin kauan kun saadaan yksikin mukula pidettyä pois kadulta on raha maksanut itsensä takaisin. Ja vielä sekin, että kun mennään lasten / nuorten ehdoilla ollaan paremmin nokka kohti tulevaisuutta.
Olikos jossain mainntaa, että nuorille kiekkoilijoille olisi ilmaista tuo jäähallin käyttö ? Ainakin sitä oli jossain ehdotettu, erityisesti alle 18v. Sittenhän ei ole 100 e jäämaksuja vai ?
Nyt kun on päästy aika pitkälle tuossa FAIR PLAY systemissä, niin aika olisi kiinnittää huomiota lasten / nuoreten käyttäytymiseen jäähallilla. Pelien aikana nämä tulevaisuuden toivot riehuvat ( lue eivät todellakaan jaksa katsoa peliä ja ottaa isommista mallia), tappelevat keskenään, sylkevät ja sotkevat paikkoja, huuhtelevat rivouksia vaikka ikää on reilusti alle 15v, lähempänä 10v. ELi tapakasvatuskin on ihan tervetullutta edustavathan nämä pikkupelaajat kokonaista seuraa.
Minä toivon hartaasti, että jääkiekko säilyy yhtenä mahdollisuutena harrastaa tällä alueella. Meillä on paikkakunnalla hyvätkin resurssit, mutta nuorten kannalta olisi tärkeää seurojen kohdentaa panosta myös nuorempiin ikäluokkiin eikä vaan edustustasolle. Ei täältä taida sitä edustustasoa niin paljon löytyä, että kannattaisi tulevaisuuden toivot unohtaa.
Vielä yksi kommentti: miten voi opettaa pelaamista tai kiekon käsittelyä, maalien tekemistä jos ei itsekään osaa `? - Esko Mörkö
Ohhoh, johan avautui ihminen. Oma poika on jo muutaman vuoden lämäreissä treenannu, enkä ole tuonlaiseen mielipiteeseen seuratoiminnasta vielä törmännyt. Mun mielestä Kemin Lämärit on hyvin toimiva organisaatio sekä valmentajat hyviä. Sitten vielä se pääasia, että poika tykkää harrastaa ja reenien jälkeen on hyvä mieli. Että ota avautuja tikku käteen ja mene näyttämään miten valmennetaan "oikein". Ja ottakaa selvää vielä faktoista, jokainen joukkue tienaa itselleen rahaa.
- kiekkoilija2010-2011
Esko Mörkö kirjoitti:
Ohhoh, johan avautui ihminen. Oma poika on jo muutaman vuoden lämäreissä treenannu, enkä ole tuonlaiseen mielipiteeseen seuratoiminnasta vielä törmännyt. Mun mielestä Kemin Lämärit on hyvin toimiva organisaatio sekä valmentajat hyviä. Sitten vielä se pääasia, että poika tykkää harrastaa ja reenien jälkeen on hyvä mieli. Että ota avautuja tikku käteen ja mene näyttämään miten valmennetaan "oikein". Ja ottakaa selvää vielä faktoista, jokainen joukkue tienaa itselleen rahaa.
Eskolla on asenne kohdillaan eli poika tykkää treenata ja harrastaa eli se tapahtuu lapsen ehdoilla.
Ei kai kukaan ole valmentaja isolla V:llä, lähtee ne isomman tason koutsitkin nykimään kun ei homma hoidu. Eli valmentajan paikka on tuulinen, kun tasoa pelaamiseen tulee. Vapaaehtoisella ja harrastepohjalla tärkeintä on pelaamisen ilo ja turvallisuus. On hyvä, jos valmentajalla on tietoa säännöistä, harjoitteiden määrästä ja ravitsemuksesta yms. Ei riitä, että vaan pelaillaan vaan tekemisellä tulee olla järki. - 3 poikaa
Esko Mörkö kirjoitti:
EIlämäreihin kaikki pojat pääse Eli ei mahdu joukueeseen vaikka olis Taitoakin - EI kaikki oo Eskon poikia
- bi-seppo
3 poikaa kirjoitti:
EIlämäreihin kaikki pojat pääse Eli ei mahdu joukueeseen vaikka olis Taitoakin - EI kaikki oo Eskon poikia
eikös siellä pelaa tyttöjä ollenkaan?? ainakin edustuksessa pelaa...
- luistin
bi-seppo kirjoitti:
eikös siellä pelaa tyttöjä ollenkaan?? ainakin edustuksessa pelaa...
Tytöt on asia erikseen
- usein saanut"mehut"
luistin kirjoitti:
Tytöt on asia erikseen
makkara kojun "tyttäret" toimii aika härskisti...eikös niistä kuitenki suurin osa ole naimisissa jne..
- trust in peace
usein saanut"mehut" kirjoitti:
makkara kojun "tyttäret" toimii aika härskisti...eikös niistä kuitenki suurin osa ole naimisissa jne..
olen kuulut samaa,mutta kuinka paljon lie totta...no voihan se olla :)... mistä nuista akoista tietää ja onko semmoseen otukseen muutenkaan luottamista joka vuotaa 5pv verta eikä kuole siihen??? tä?
- LÄTÄRI
Tuuppas kattoon esim.yhdet f-junnujen harkat..kun P.N JA P.T pitävät treenejä.Voin vakuuttaa että esim. P.N kun näyttää luistelutekniikkaa niin se on just eikä melkeen.Okei oma poikani pelaa siellä ja olen ollut tosi tyytyväinen valmennukseen.Kun valmentaja puhuu treeneissä,kaikki kuuntelee,mistä se kertoo?Se kertoo valmentajan auttoriteetista jota joko on tai ei ja lämäreissä on!Myös muissa ikäryhmissä!!Se miten raha liikkuu lämäreissä...vois tietenki olla avoimempaa.Tuota äijä joukkueen "pakkonousu"höpötystä en allekirjoita, mutta junioreissa kaikki näyttää toimivan pirun hyvin.Jäämaksut on mitä on..siitä kiitos kemin kun ei apuja hallimaksuihin tullut...mutta tuo valmentajien arvostelu on minun mielestä aivan turhaa..hyvät goutsit joka ikäryhmissä...Piste.Ai niin lopuksi F-junnujen tuloksista...n.75%peleistä on voitettu,mukaanlukien pari kertaa kärpät!Eikö sekin kerro jotain myös valmennuksen tasosta ja jätkät on kehittyny todella hyvin.
- ..........
TV kirjoitti:
Oma jalka edun mukaan ja pojalle sopimus. Tee nyt siitä niin hyvä että ihan itse sinne pääsee.
- H.H.H
.......... kirjoitti:
Oma jalka edun mukaan ja pojalle sopimus. Tee nyt siitä niin hyvä että ihan itse sinne pääsee.
No nythän se on onnistunut
- lätää
LÄTÄRI kirjoitti:
Tuuppas kattoon esim.yhdet f-junnujen harkat..kun P.N JA P.T pitävät treenejä.Voin vakuuttaa että esim. P.N kun näyttää luistelutekniikkaa niin se on just eikä melkeen.Okei oma poikani pelaa siellä ja olen ollut tosi tyytyväinen valmennukseen.Kun valmentaja puhuu treeneissä,kaikki kuuntelee,mistä se kertoo?Se kertoo valmentajan auttoriteetista jota joko on tai ei ja lämäreissä on!Myös muissa ikäryhmissä!!Se miten raha liikkuu lämäreissä...vois tietenki olla avoimempaa.Tuota äijä joukkueen "pakkonousu"höpötystä en allekirjoita, mutta junioreissa kaikki näyttää toimivan pirun hyvin.Jäämaksut on mitä on..siitä kiitos kemin kun ei apuja hallimaksuihin tullut...mutta tuo valmentajien arvostelu on minun mielestä aivan turhaa..hyvät goutsit joka ikäryhmissä...Piste.Ai niin lopuksi F-junnujen tuloksista...n.75%peleistä on voitettu,mukaanlukien pari kertaa kärpät!Eikö sekin kerro jotain myös valmennuksen tasosta ja jätkät on kehittyny todella hyvin.
hahahah! onha se kova sana kun jossain f junnuis voitetaan kärpät! millo kemissä on pelattu viimeksi divaria junnuisa? ei varmaan ikinä, niin ei sielä oo kaikki asiat oikein kunnola, eikä sielä ole ees kaikkia ikäryhmiä! että mieti vähä mitä puhut hiiri
- isä meidän
lätää kirjoitti:
hahahah! onha se kova sana kun jossain f junnuis voitetaan kärpät! millo kemissä on pelattu viimeksi divaria junnuisa? ei varmaan ikinä, niin ei sielä oo kaikki asiat oikein kunnola, eikä sielä ole ees kaikkia ikäryhmiä! että mieti vähä mitä puhut hiiri
Pientä rajaa! Kemin Lämäreiden 88-ikäluokka pelasi C ja B-junnuissa 1. divaria.
Ainoana Lapissa!!! Pelimatkat pitkin Joensuuta jne...Revi siitä ääliö! - kiakkoniilo
isä meidän kirjoitti:
Pientä rajaa! Kemin Lämäreiden 88-ikäluokka pelasi C ja B-junnuissa 1. divaria.
Ainoana Lapissa!!! Pelimatkat pitkin Joensuuta jne...Revi siitä ääliö!Etpon väreissä pelasi B-junnut 1. divaria jo joskus 80-90 lukujen taitteissa. Porukka oli jo silloin koko alueen yhteinen eli parhaat kerätty Ylitorniolta, Kemistä ja Torniosta.
- jne.
H.H.H kirjoitti:
No nythän se on onnistunut
Nyt poika saa pelata
- Neeeeeeeeeeeee
ole ainoa. Suomessa on ollut vuosia se vika että suurin osa luonnonlahjakkuuksista jää löytymättä nimenomaan rahastuksen takia. Kaikkissa lajeissa. Kaikilla vanhemmilla ei ole varaa maksaa niitä maksuja. Huipulle kun ei pääse pelkällä rahalla, pitää olla taitoa ja joukkuelajiin ei riitä yhden eikä kahden osaamiset
- koutseli
Joukkueurheilussa ei luonnonlahjakkuudet pääse esille. Milloin viimeksi esim. jääkiekossa on "luonnonlahjakkuus" päässyt esim NHL:n PELAAMAAN...siis ihan oikeasti pelaamaan.
Meillä valmennus puoli pilaa monet luonnonlahjakkuudet tai muuten lahjakkaat eli pitää päästä nopeasti huipulle, unohdetaan kuunnella omaa kehitystä niin fyysistä kuin psyykkistä, valmentaja haluaa heti näyttöjä jne. jne. Näistä on niin paljon esimerkkejä ihan paikallistasollakin saati Suomen tasolla.
Kuinka moni nuori on heittänyt sivakkansa tai muun urheiluvälineensä nurkkaan kun ei kaurapuurolla ja ruisleivällä pärjää ? Tai kuinka moni on repinyt trikoonsa valmentajan raivoamisen vuoksi ?
Huipulle ei todellakaan pääse pelkällä rahalla mutta täytyy muistaa myös se, että nuoret tarvitsevat muutakin kuin yhden ja ainoan lajin harjoittelua. Monipuolisuus on tärkeää, se tahtoo monelta unohtua.
Suuri merkitys on myös yhteisöllä, jossa toimintaa suoritetaan eli jos joukkueessa on vain sun pojat, ton pojat ja muut on surkeita lussuja, niin tuskin nämä lussut pääsee edes kentälle kun sun ja mun pojat menee ensin. Harva valmentaja osaa ja kykenee olemaan puolueeton. Tosi on näin. - CHEF-kitch
koutseli kirjoitti:
Joukkueurheilussa ei luonnonlahjakkuudet pääse esille. Milloin viimeksi esim. jääkiekossa on "luonnonlahjakkuus" päässyt esim NHL:n PELAAMAAN...siis ihan oikeasti pelaamaan.
Meillä valmennus puoli pilaa monet luonnonlahjakkuudet tai muuten lahjakkaat eli pitää päästä nopeasti huipulle, unohdetaan kuunnella omaa kehitystä niin fyysistä kuin psyykkistä, valmentaja haluaa heti näyttöjä jne. jne. Näistä on niin paljon esimerkkejä ihan paikallistasollakin saati Suomen tasolla.
Kuinka moni nuori on heittänyt sivakkansa tai muun urheiluvälineensä nurkkaan kun ei kaurapuurolla ja ruisleivällä pärjää ? Tai kuinka moni on repinyt trikoonsa valmentajan raivoamisen vuoksi ?
Huipulle ei todellakaan pääse pelkällä rahalla mutta täytyy muistaa myös se, että nuoret tarvitsevat muutakin kuin yhden ja ainoan lajin harjoittelua. Monipuolisuus on tärkeää, se tahtoo monelta unohtua.
Suuri merkitys on myös yhteisöllä, jossa toimintaa suoritetaan eli jos joukkueessa on vain sun pojat, ton pojat ja muut on surkeita lussuja, niin tuskin nämä lussut pääsee edes kentälle kun sun ja mun pojat menee ensin. Harva valmentaja osaa ja kykenee olemaan puolueeton. Tosi on näin.Miksi tämän tason kiekkoilussa on käytössä niin hienot tittelit, ettei niitä 99 % osaa edes lausua ? Oikein on Lontooksi muovattu näitä titteleitä . Ei edes liigatasolla ole näin hienoja titteleitä.
Miksi pitää olla johtaja ja päällikkö yms joka tyypillä tittelinä ?
Mitä näillä halutaan viestiä lapsille ?
Vai onko se vaan aikuisesta kivaa, että saa kerrankin olla päällikkö, johtaja, rehtori ? - koko porukka
CHEF-kitch kirjoitti:
Miksi tämän tason kiekkoilussa on käytössä niin hienot tittelit, ettei niitä 99 % osaa edes lausua ? Oikein on Lontooksi muovattu näitä titteleitä . Ei edes liigatasolla ole näin hienoja titteleitä.
Miksi pitää olla johtaja ja päällikkö yms joka tyypillä tittelinä ?
Mitä näillä halutaan viestiä lapsille ?
Vai onko se vaan aikuisesta kivaa, että saa kerrankin olla päällikkö, johtaja, rehtori ?Sinä, joka kehuit paria valmentajaa. Haluaisin sanoa sinulle, että se että istuu hiljaa ja kuuntelee ei välttämättä johdu auktoriteetistä. Joskus se voi johtua siitäkin, että pelaaja ei uskalla puhua kun menettää peliaikaa. Vallankäyttö on hyvin tyypillistä.
On hienoa, jos löytyy valmentajia mutta pitää muistaa myös se ettei valmentaja voita pelejä. On hyvin luonnollista, että taso on matala niin pelaamisessa kuin valmennuksessa oli laji mikä tahansa jos vallitsee ajatus, että kaikki riippuu rahasta tai kaupungin rahallisesta tuesta. Rahallakaan ei saa hyviä pelaajia muuta ´kuin ostamalla niitä muista joukkueista.
Nostan hattua niille, jotka yrittävät valmentaa ja antavat aikaansa nuorille. Jokainen nuori joka harrastaa, on aina pois sen hetken pahan teosta. Kaikki harrastukset maksaa, ja jos ei oma pörssi kestä niin kannattaa ohjata ilmaisiin harrastuksiin. Niitä vain ei nykyjään tahdo olla.
Palaan vielä tuohon auktoriteetti asiaan. Näkisin, että valmentajan ei missään nimessä tule olla auktoriteetti vaan terveellä tavalla esimerkki. Esimerkki myös kaukalon ulkopuolella. Auktoriteetti sanana jo kalskahtaa negatiiviselta. Auktoriteetti on perinteisesti liitetty käskyvaltaan. Siitähän ei valmennuksessa ole kyse. Ei nyky-yhteiskunnassa tarvita auktoriteetteja. Se aika on mennyt. - Kanada99
koko porukka kirjoitti:
Sinä, joka kehuit paria valmentajaa. Haluaisin sanoa sinulle, että se että istuu hiljaa ja kuuntelee ei välttämättä johdu auktoriteetistä. Joskus se voi johtua siitäkin, että pelaaja ei uskalla puhua kun menettää peliaikaa. Vallankäyttö on hyvin tyypillistä.
On hienoa, jos löytyy valmentajia mutta pitää muistaa myös se ettei valmentaja voita pelejä. On hyvin luonnollista, että taso on matala niin pelaamisessa kuin valmennuksessa oli laji mikä tahansa jos vallitsee ajatus, että kaikki riippuu rahasta tai kaupungin rahallisesta tuesta. Rahallakaan ei saa hyviä pelaajia muuta ´kuin ostamalla niitä muista joukkueista.
Nostan hattua niille, jotka yrittävät valmentaa ja antavat aikaansa nuorille. Jokainen nuori joka harrastaa, on aina pois sen hetken pahan teosta. Kaikki harrastukset maksaa, ja jos ei oma pörssi kestä niin kannattaa ohjata ilmaisiin harrastuksiin. Niitä vain ei nykyjään tahdo olla.
Palaan vielä tuohon auktoriteetti asiaan. Näkisin, että valmentajan ei missään nimessä tule olla auktoriteetti vaan terveellä tavalla esimerkki. Esimerkki myös kaukalon ulkopuolella. Auktoriteetti sanana jo kalskahtaa negatiiviselta. Auktoriteetti on perinteisesti liitetty käskyvaltaan. Siitähän ei valmennuksessa ole kyse. Ei nyky-yhteiskunnassa tarvita auktoriteetteja. Se aika on mennyt.se sitten esimerkkiä,jos tuntuu paremmalta...se on totta että entinen pelimies osaa asiat tietenkin näyttää ehkä paremmin..no lämäreissä koulutetaan valmentajia koko ajan.Yhdessä ikäluokassa käsittääkseni toiminta olisi loppunut kokonaan jos yksi(ei entinen kiekkoilija) olisi alkanut hommaan! Missä tällaisille henkilöille on se KIITOS ??Yleensä näitä arvostelioita kyllä löytyy,mutta kun muutaman kerran pyydetään joukkueen puolesta talkoileen..niin aina löytyy joku este!Jokainen arvostelija vois mennä itseensä onko tosiaan aihetta itkeä.Edustuksen touhuja ei saa sekottaa junioritoimintaan. En itsekkään ymmärrä näitä edun hyväksi tulevia pakkotalkoita,ulkomaalaisten hommailuja yms. siihen vois nyt oikeesti lämäri johto puuttua..Tosin pikkujunnut tarvii myös idoleita omasta seurasta,eli tiiä nyt mikä on oikeen mikä väärin...Sanoisin näin että hosumalla ei tuu ku kus päisiä lapsia..
- Kanada99
koko porukka kirjoitti:
Sinä, joka kehuit paria valmentajaa. Haluaisin sanoa sinulle, että se että istuu hiljaa ja kuuntelee ei välttämättä johdu auktoriteetistä. Joskus se voi johtua siitäkin, että pelaaja ei uskalla puhua kun menettää peliaikaa. Vallankäyttö on hyvin tyypillistä.
Palaan vielä tuohon auktoriteetti asiaan. Näkisin, että valmentajan ei missään nimessä tule olla auktoriteetti vaan terveellä tavalla esimerkki. Esimerkki myös kaukalon ulkopuolella. Auktoriteetti sanana jo kalskahtaa negatiiviselta. Auktoriteetti on perinteisesti liitetty käskyvaltaan. Siitähän ei valmennuksessa ole kyse. Ei nyky-yhteiskunnassa tarvita auktoriteetteja. Se aika on mennyt.eikö 97 oo vielä minuutti vaihdot tasapuolisesti?
- kentälle vaan
Kanada99 kirjoitti:
eikö 97 oo vielä minuutti vaihdot tasapuolisesti?
Ei tunnu paremmalta eikä muuten pahemmaltakaan.
Ei sitä tietysti kiitosta kukaan saa, mutta kokonaisuutena tämä on ollut avartava keskustelu. On hienoa, että kaikki pelaa mutta se liene mahdollista vain tiettyyn ikään asti. Sitten menee ohi nämä fair play-systeemit yms. Eikä tämä pelkästään ole jääkiekko asia, oli laji mikä hyvänsä niin samaan asiaan törmätään ihan missä päin Suomea vaan.
En usko, että tämä ketju on arvostelua vaan näkemysten vaihtoa. Kerroithan sinäkin näkemyksesi edukiekkoa kohtaan. Tuo pakkotalkoilu oli tosi pahan kuuloinen sana. Ei tuollaista saisi olla. Jokuhan tuuletti sitä, että kaikki kerää omat rahansa - miksi siis ei kaikki tekisi niin.
Uskallan väittää, että jokaisessa joukkueessa lajista riippumatta on myös sellaisia, jotka joutuvat tekemään enemmän tai eivät tee mitään. Kaikesta ei ole kaikkeen - ei edes työelämässä. Joskus este talkoisiin tulemiselle on perusteltu, jos sitä nyt edes tarvitsee perustella. Joskus este voi olla ihan sekin, ettei ole koskaan tuntenut itseään tervetulleeksi kun on aina joukko äitejä sekä isiä, jotka taitavat kaiken paremmin kuin muut sekä ottavat harteilleen marttyyrinviitan. Tämä muuten on joka lajissa ja harrastuspiirissä.
Siksi olisikin parempi, että ne sidokset joukkueen tai harrastuspiirin sisällä eivät olisi niin tiukat vaan hyödynnettäisiin muidenkin vahvuuksia.
Kuitenkin harrastuksesta kuin harrastuksista pitäisi saada iloa ja nautintoa eikä vain pakkotalkoita, pakko-auktoriteetteja jne. Kuinka kukaan jaksaa harrastaa, jos kaikki on pakkoa ? Tai vanhemmat kokevat sen taakkana ? Niin mitäpä sitä ei tekisi, vaikka olisi kuinka kuspäisiä kakaroita =)
Oli miten oli, tärkeintä on muistaa se että lapset nauttii pelaamisesta - osaavat hävitä ja voittaa sekä treenata monipuolisesti muitakin lajeja. - rghbjhemet
kentälle vaan kirjoitti:
Ei sitä tietysti kiitosta kukaan saa, mutta kokonaisuutena tämä on ollut avartava keskustelu. On hienoa, että kaikki pelaa mutta se liene mahdollista vain tiettyyn ikään asti. Sitten menee ohi nämä fair play-systeemit yms. Eikä tämä pelkästään ole jääkiekko asia, oli laji mikä hyvänsä niin samaan asiaan törmätään ihan missä päin Suomea vaan.
En usko, että tämä ketju on arvostelua vaan näkemysten vaihtoa. Kerroithan sinäkin näkemyksesi edukiekkoa kohtaan. Tuo pakkotalkoilu oli tosi pahan kuuloinen sana. Ei tuollaista saisi olla. Jokuhan tuuletti sitä, että kaikki kerää omat rahansa - miksi siis ei kaikki tekisi niin.
Uskallan väittää, että jokaisessa joukkueessa lajista riippumatta on myös sellaisia, jotka joutuvat tekemään enemmän tai eivät tee mitään. Kaikesta ei ole kaikkeen - ei edes työelämässä. Joskus este talkoisiin tulemiselle on perusteltu, jos sitä nyt edes tarvitsee perustella. Joskus este voi olla ihan sekin, ettei ole koskaan tuntenut itseään tervetulleeksi kun on aina joukko äitejä sekä isiä, jotka taitavat kaiken paremmin kuin muut sekä ottavat harteilleen marttyyrinviitan. Tämä muuten on joka lajissa ja harrastuspiirissä.
Siksi olisikin parempi, että ne sidokset joukkueen tai harrastuspiirin sisällä eivät olisi niin tiukat vaan hyödynnettäisiin muidenkin vahvuuksia.
Kuitenkin harrastuksesta kuin harrastuksista pitäisi saada iloa ja nautintoa eikä vain pakkotalkoita, pakko-auktoriteetteja jne. Kuinka kukaan jaksaa harrastaa, jos kaikki on pakkoa ? Tai vanhemmat kokevat sen taakkana ? Niin mitäpä sitä ei tekisi, vaikka olisi kuinka kuspäisiä kakaroita =)
Oli miten oli, tärkeintä on muistaa se että lapset nauttii pelaamisesta - osaavat hävitä ja voittaa sekä treenata monipuolisesti muitakin lajeja.f-junnut voittnut pari kertaa kärpät!!! voi helevetti mitä sitten ?? samoja kersoja sielläki pelaa,vitun surkea vertaus kohde mihinkään.
- Lemijööö
rghbjhemet kirjoitti:
f-junnut voittnut pari kertaa kärpät!!! voi helevetti mitä sitten ?? samoja kersoja sielläki pelaa,vitun surkea vertaus kohde mihinkään.
mitä sitten..mutta olisitpa nähnyt poikien ilmeet eka kärppä voiton jälkeen..suut messingillä oli joka jampalla ja eikö se ole tärkeintä???Ja jos tosta lokkaus hommasta puhuttiin niin oulussa se alkaa jo paaaaljon aikaisemmin...ei meillä Kemissä ole sen suhteen mitään hätää..ei kiekossa eikä jalkapallossa..tasapuolista on ..ainakin minusta.
- Olitaieitaijoo
kentälle vaan kirjoitti:
Oli miten oli, tärkeintä on muistaa se että lapset nauttii pelaamisesta - osaavat hävitä ja voittaa sekä treenata monipuolisesti muitakin lajeja.on mielestäni sitä ettei oma joukkue saa mitään hyötyä noista meidän vanhempien makkaran paistoista,järkkä hommista yms.Tuleeko edun jätkistä kukaan vapaehtoisesti johonkin junnujen talkoisiin..niin ei varmasti.Käsittääkseni se edu talkoilu piti tälle kaudelle muuttua,mutta eipä vaan oo muutosta tapahtunu!Kioskissahan pätee ihan eri systeemi,siellä homma toimii hyvin eli jos et halua tehdä niin aina joku löytyy tilalle..siitä kiitos kuuluu P:lle :-D
- retski
Lemijööö kirjoitti:
mitä sitten..mutta olisitpa nähnyt poikien ilmeet eka kärppä voiton jälkeen..suut messingillä oli joka jampalla ja eikö se ole tärkeintä???Ja jos tosta lokkaus hommasta puhuttiin niin oulussa se alkaa jo paaaaljon aikaisemmin...ei meillä Kemissä ole sen suhteen mitään hätää..ei kiekossa eikä jalkapallossa..tasapuolista on ..ainakin minusta.
Fairplay tappaa lahjakkuudet ja syöksee kilpailun ja kehityksen urheikussa romukoppaan, varsinkin kansainvälisesti.
Parhaat pelaa systeemiä pitäisi käyttää paljon enemmän. Kannustaa heikoimpia harjoittelemaankin enemmän, paremmin ja kovemmin. Ei se hauskuus urheilusta katoa, ei se ole koskaan aiemminkaan kadonnut. - liikuntaliiro
Olitaieitaijoo kirjoitti:
on mielestäni sitä ettei oma joukkue saa mitään hyötyä noista meidän vanhempien makkaran paistoista,järkkä hommista yms.Tuleeko edun jätkistä kukaan vapaehtoisesti johonkin junnujen talkoisiin..niin ei varmasti.Käsittääkseni se edu talkoilu piti tälle kaudelle muuttua,mutta eipä vaan oo muutosta tapahtunu!Kioskissahan pätee ihan eri systeemi,siellä homma toimii hyvin eli jos et halua tehdä niin aina joku löytyy tilalle..siitä kiitos kuuluu P:lle :-D
Kuules täältä on niin hirrrrveeeeeen pitkä matka sinne kansaiväliselle huipulle ja ihan lapin läänin huipullekin. Saati Suomen huipulle.
Parempi se vaan on että kaikki pelaa, jakautuminen tapahtuu sitten myöhemmin.
Miten sitä kasvaa ja kehittyy pelaajana jos ei ikinä pääse pelaamaan ? Pelkällä treenaamisella ei synny maailmanvoittajia missää lajissa.
Kun voitto on tärkeintä, on kyse yleensä vanhempien tarpeista. Lapset osaa hävitä.
Aikuisissa urheilijoissa osallistuu sitten ne ketkä mielistelee parhaiten vai miten se meni.... en minä tiedä. - JÖLLI
liikuntaliiro kirjoitti:
Kuules täältä on niin hirrrrveeeeeen pitkä matka sinne kansaiväliselle huipulle ja ihan lapin läänin huipullekin. Saati Suomen huipulle.
Miten sitä kasvaa ja kehittyy pelaajana jos ei ikinä pääse pelaamaan ? Pelkällä treenaamisella ei synny maailmanvoittajia missää lajissa.
Kun voitto on tärkeintä, on kyse yleensä vanhempien tarpeista. Lapset osaa hävitä.
Aikuisissa urheilijoissa osallistuu sitten ne ketkä mielistelee parhaiten vai miten se meni.... en minä tiedä.ONHAN SE LASTEN HARRASTUS HYVÄ ASIA, MUTTA KANNATTA MIETTIÄ VIETKÖ LASTASI JÄÄHALLILLE, JÄÄMAKSUT ALUSSA NOIN 60e. C-B JUNNU IKÄISENÄ ABOUT 200-300e,KUUKAUDESSA. MIETI TÄTÄ!!!!!!!!!!!!!
- retski
liikuntaliiro kirjoitti:
Aikuisissa urheilijoissa osallistuu sitten ne ketkä mielistelee parhaiten vai miten se meni.... en minä tiedä.Kyllä se näin on, että juuri tuon "piimätissi"-ajattelun vuoksi täällä ei juniorit pääse yksinkertaisesti kehittymään.
FAIRPLAY on syy heikkoihin junioriesityksiin. Juniori menestys on loppunut Suomalaisessa jääkiekossa juuri tämän älyttömän jutun vuoksi. Pitäähän lapsien koulussakin tsempata jos ei homma toimi. - Montreal nitro
JÖLLI kirjoitti:
ONHAN SE LASTEN HARRASTUS HYVÄ ASIA, MUTTA KANNATTA MIETTIÄ VIETKÖ LASTASI JÄÄHALLILLE, JÄÄMAKSUT ALUSSA NOIN 60e. C-B JUNNU IKÄISENÄ ABOUT 200-300e,KUUKAUDESSA. MIETI TÄTÄ!!!!!!!!!!!!!
viedä siihen harrastukseen mihin haluaa?Tietenkin pitää olla varaa,mut noin pääsääntöisesti? Ja 9v poikien kk.maksu lämäreissä on 55e..ei se ny vielä niin paha..minusta ainakin on sen arvoista,yli puolethan tosta menee jäävuokraan.
- visa-88
Lemijööö kirjoitti:
taitaa naamat olla enempi isillä messingillä kuin pojalla...yleensä näin on.
- minäkin isä
retski kirjoitti:
Kyllä se näin on, että juuri tuon "piimätissi"-ajattelun vuoksi täällä ei juniorit pääse yksinkertaisesti kehittymään.
FAIRPLAY on syy heikkoihin junioriesityksiin. Juniori menestys on loppunut Suomalaisessa jääkiekossa juuri tämän älyttömän jutun vuoksi. Pitäähän lapsien koulussakin tsempata jos ei homma toimi.Ei saa olla katkera, jos ei aikanaan päässyt kentälle eikä NHL:ään =)
Juuri tuollaisen uhoamisen ja vouhotuksen ansiosta ne lapset ei kehity eikä pääse eteenpäin. Ei ole muiden vika, jos oma kersa on ikuinen kakkonen.
Kenen kakara taas on muita parempi ihan oikeasti eikä vaan iskän mielestä voi aina vaikka perustaa oman joukkueen.
Jos vanhemmat ajattelee, ettei kaikki pelaajat ole kyvykkäitä heidän lullukan kanssa samaan joukkueeseen seuraa siitä ajan mittaan katastrofi. Tämä lullukka kuvittelee olevansa maailman napa, paras pelaaja, korvaamaton ja kas kummaa, hänestä kehittyy se ikuinen divarikiekkoilija tai piirikunnallisten voimistelija, joka ei oman päänsä vuoksi ikinä voi menestyä. Lisäksi tämä lullukka jää ilman kavereita, syrjäytyy, kiusaa muita, ei omaa sosiaalisia taitoja jne. ....
Koulu ja HARRASTUS ei ole sama asia.
Kyllä 55-60 euroa kuukaudessa on iso raha varusteet siihen päälle kasvavalle lapselle. - ohi,on
Montreal nitro kirjoitti:
viedä siihen harrastukseen mihin haluaa?Tietenkin pitää olla varaa,mut noin pääsääntöisesti? Ja 9v poikien kk.maksu lämäreissä on 55e..ei se ny vielä niin paha..minusta ainakin on sen arvoista,yli puolethan tosta menee jäävuokraan.
Vielä seesteistä,mutta kohta murkuikää pukaa ja isälläkin harmaita pukaa....muista!
- retski
minäkin isä kirjoitti:
Ei saa olla katkera, jos ei aikanaan päässyt kentälle eikä NHL:ään =)
Juuri tuollaisen uhoamisen ja vouhotuksen ansiosta ne lapset ei kehity eikä pääse eteenpäin. Ei ole muiden vika, jos oma kersa on ikuinen kakkonen.
Kenen kakara taas on muita parempi ihan oikeasti eikä vaan iskän mielestä voi aina vaikka perustaa oman joukkueen.
Jos vanhemmat ajattelee, ettei kaikki pelaajat ole kyvykkäitä heidän lullukan kanssa samaan joukkueeseen seuraa siitä ajan mittaan katastrofi. Tämä lullukka kuvittelee olevansa maailman napa, paras pelaaja, korvaamaton ja kas kummaa, hänestä kehittyy se ikuinen divarikiekkoilija tai piirikunnallisten voimistelija, joka ei oman päänsä vuoksi ikinä voi menestyä. Lisäksi tämä lullukka jää ilman kavereita, syrjäytyy, kiusaa muita, ei omaa sosiaalisia taitoja jne. ....
Koulu ja HARRASTUS ei ole sama asia.
Kyllä 55-60 euroa kuukaudessa on iso raha varusteet siihen päälle kasvavalle lapselle.Kaiveleppa huviksesi internetin syövereistä tietoa mitä oikeat ammattilaiset, niin kiekkoilijat kuin myös valmentajat puhuvat tästä FAIRPLAY-systeemistä...
Ja vielä senverran, että jos ei pysty maksamaan jääkeikkoharrastusta, niin aina voi pelata vaikka jalakapalloa. Hyvää se on repiä mukulat pois pleikkari-/tietokonehelvetistä(jättää ne vaikka ostamatta ja laittaa sen rahan liikuntaan). - kiitos ja kuitti
retski kirjoitti:
Kaiveleppa huviksesi internetin syövereistä tietoa mitä oikeat ammattilaiset, niin kiekkoilijat kuin myös valmentajat puhuvat tästä FAIRPLAY-systeemistä...
Ja vielä senverran, että jos ei pysty maksamaan jääkeikkoharrastusta, niin aina voi pelata vaikka jalakapalloa. Hyvää se on repiä mukulat pois pleikkari-/tietokonehelvetistä(jättää ne vaikka ostamatta ja laittaa sen rahan liikuntaan).Aivan sama mitä se toiminta on jossain ammattilaisten mielestä. Nyt on kyse pienimuotoisesta harrastamisesta, jossa valinnan varaa ei ole. Jos joukkueen esimerkiksi kerättäisiin VAIN sinun seulan läpäisevistä pojista tai tytöistä, niin montakohan ketjua saataisiin aikaiseksi per ikäluokka. Aivan. Liian vähän materiaalia.
Kaikilla on oikeus pelata, ja jos esim. mielestäsi lapsesi joutuu pelaamaan huonojen kanssa ja he vievät peliaikaa ( fair play on voimassa vain tietyissä ikäluokissa hox1) tähtipelaajalta niin ratkaisu on hyvin yksinkertainen. Vie kakaransa sitten sellaiseen joukkueeseen, missä sitä peli aikaa saa riittävästi. Eihän tuo nyt ole matka eikä mikään esim. Ouluun jos todella lupauksesta on kyse. Ja vanhemmat yleensä antaa kaiken lastensa eteen., joten voihan sitä muuttaakin paikkakuntaa.
Mielestäni monessa harrastuksessa annetaan lapselle väärä kuva taidoistaan. Jos tekee maaleja, kaatoja, heittoja, koreja yms ei automaattisesti ole se kentän ja koko seudun paras. Harrastuksen yhtenä perustehtävänä on opettaa lasta ja nuorta hyväksymään muita ihmisiä, opetella sosiaalisia taitoja sekä opetella ottamaan huomioon muita ihmisiä niin, että kunnioittaa jokaisen panosta - oli se sitten mikä tahansa.
On hieman hauskaakin ajatella, että vanhemmat kuvittelevat lastensa etenevän hyvin pitkälle harrastuksissa. Jos todella satsaa asiaan, on viisainta pakata muuttoauto ja valita etelämmästä joukkue ja alkaa "kasvamaan" siellä pelaajaksi. Näillä resursseilla ja leveysasteilla eteneminen on aika työlästä. Vaikka itse olen sitä mieltä, että harrastus on aina harrastus eikä työtä lapselle. Ei kentälle voi mennä niin, että kokee itsensä muita paremmaksi ja kokee myös muut peliKAVERIT riesana kun ei saa peliaikaa.
Ja kun tässä linkkivinkkiä kaipailet, niin ota googlesta esille nuorten liikuntatutkimuksia.
Ja rahastakin vielä, jalkapalloa ei kannata väheksyä. Siinä on isompi kenttä, pitempi peliaika eikä joka minuutin päästä huilata eli kova kuntoisia jeppejä siellä juoksentelee. Pleikkahelvetti on vanhempien vastuulla, jos antaa pelata 24/7 on syy vanhemmissa. Silloin kodissa ei ole rajoja, rajat ovat rakkautta. - keminkiekkovoima
kiitos ja kuitti kirjoitti:
Aivan sama mitä se toiminta on jossain ammattilaisten mielestä. Nyt on kyse pienimuotoisesta harrastamisesta, jossa valinnan varaa ei ole. Jos joukkueen esimerkiksi kerättäisiin VAIN sinun seulan läpäisevistä pojista tai tytöistä, niin montakohan ketjua saataisiin aikaiseksi per ikäluokka. Aivan. Liian vähän materiaalia.
Kaikilla on oikeus pelata, ja jos esim. mielestäsi lapsesi joutuu pelaamaan huonojen kanssa ja he vievät peliaikaa ( fair play on voimassa vain tietyissä ikäluokissa hox1) tähtipelaajalta niin ratkaisu on hyvin yksinkertainen. Vie kakaransa sitten sellaiseen joukkueeseen, missä sitä peli aikaa saa riittävästi. Eihän tuo nyt ole matka eikä mikään esim. Ouluun jos todella lupauksesta on kyse. Ja vanhemmat yleensä antaa kaiken lastensa eteen., joten voihan sitä muuttaakin paikkakuntaa.
Mielestäni monessa harrastuksessa annetaan lapselle väärä kuva taidoistaan. Jos tekee maaleja, kaatoja, heittoja, koreja yms ei automaattisesti ole se kentän ja koko seudun paras. Harrastuksen yhtenä perustehtävänä on opettaa lasta ja nuorta hyväksymään muita ihmisiä, opetella sosiaalisia taitoja sekä opetella ottamaan huomioon muita ihmisiä niin, että kunnioittaa jokaisen panosta - oli se sitten mikä tahansa.
On hieman hauskaakin ajatella, että vanhemmat kuvittelevat lastensa etenevän hyvin pitkälle harrastuksissa. Jos todella satsaa asiaan, on viisainta pakata muuttoauto ja valita etelämmästä joukkue ja alkaa "kasvamaan" siellä pelaajaksi. Näillä resursseilla ja leveysasteilla eteneminen on aika työlästä. Vaikka itse olen sitä mieltä, että harrastus on aina harrastus eikä työtä lapselle. Ei kentälle voi mennä niin, että kokee itsensä muita paremmaksi ja kokee myös muut peliKAVERIT riesana kun ei saa peliaikaa.
Ja kun tässä linkkivinkkiä kaipailet, niin ota googlesta esille nuorten liikuntatutkimuksia.
Ja rahastakin vielä, jalkapalloa ei kannata väheksyä. Siinä on isompi kenttä, pitempi peliaika eikä joka minuutin päästä huilata eli kova kuntoisia jeppejä siellä juoksentelee. Pleikkahelvetti on vanhempien vastuulla, jos antaa pelata 24/7 on syy vanhemmissa. Silloin kodissa ei ole rajoja, rajat ovat rakkautta.rajat on rakkautta,mutta miksi sotkea potkupallo tähänkin? ei joka minuutti huilata? kerro mulle 1 hinari kaatuilija joka on juossut yli 1min kokoajan?? ei kukaan juoksee ja pallo menee laitaan niin laittaa kävelyksi.piste.älkää helevetissä viekö muksuja sinne,oppivat protestoimaan ja kitiseen joka vitun asiasta....muuttuvat pian homoseksuaaleiksi (suuri vaara).
- kiitosjakuitti
keminkiekkovoima kirjoitti:
rajat on rakkautta,mutta miksi sotkea potkupallo tähänkin? ei joka minuutti huilata? kerro mulle 1 hinari kaatuilija joka on juossut yli 1min kokoajan?? ei kukaan juoksee ja pallo menee laitaan niin laittaa kävelyksi.piste.älkää helevetissä viekö muksuja sinne,oppivat protestoimaan ja kitiseen joka vitun asiasta....muuttuvat pian homoseksuaaleiksi (suuri vaara).
nyt veti sanattomaksi, kun en tuosta homohommasta tiedä mitään enkä oikein tuosta kitisemisestä enkä protestoinnistakaan. Ei ole kokemusta. Mutta olen minä joskus nähnyt kitiseviä jääkiekkoilijoita ja protestoiviakin. IHan köllöttävät jäänpinnassa nyyhkimässä kohtaloaan tai tuomarille urputtavat. Kuulunee pelin luonteeseen.
Luulen mä kuitenkin, että se homo-oppi ei johdu urheilusta vaan enemmänkin kasvatuksesta ja geeneistä..... Ja eikös jääkiekkoilijoilla ole sukkanauhat ? miehillä siis.... hmm...
Jalkapallo tuli ilmeisesti mukaan siksi, kun retski tuletti että persaukiset voi harrastaa jalkapalloa. Ja kun muksut pelaa minuutin vaihdoilla niin minuutin päästähän se menee istuun penkille odottamaan sitä seuraavaa peliminuuttiansa =) jalkapallossa ne silti kävelee edes..... eikä killitä mehua muovipullosta ( älä sano että energiajuomaa, kun se ei ole lapsille sopivaa)
Mutta summa summarum....kaikki urheilu on hyvästä, jos vain annetaan riittävästi resursseja ( on ulkojäätä, hallia, valmentajaa, sponsoria, talkooväkeä yms) eli antaa lasten harrastaa, ja nauttia sillä liikkumisen tulisi olla monipuolista sekä mukavaa. - rannarit lähtee
kiitosjakuitti kirjoitti:
nyt veti sanattomaksi, kun en tuosta homohommasta tiedä mitään enkä oikein tuosta kitisemisestä enkä protestoinnistakaan. Ei ole kokemusta. Mutta olen minä joskus nähnyt kitiseviä jääkiekkoilijoita ja protestoiviakin. IHan köllöttävät jäänpinnassa nyyhkimässä kohtaloaan tai tuomarille urputtavat. Kuulunee pelin luonteeseen.
Luulen mä kuitenkin, että se homo-oppi ei johdu urheilusta vaan enemmänkin kasvatuksesta ja geeneistä..... Ja eikös jääkiekkoilijoilla ole sukkanauhat ? miehillä siis.... hmm...
Jalkapallo tuli ilmeisesti mukaan siksi, kun retski tuletti että persaukiset voi harrastaa jalkapalloa. Ja kun muksut pelaa minuutin vaihdoilla niin minuutin päästähän se menee istuun penkille odottamaan sitä seuraavaa peliminuuttiansa =) jalkapallossa ne silti kävelee edes..... eikä killitä mehua muovipullosta ( älä sano että energiajuomaa, kun se ei ole lapsille sopivaa)
Mutta summa summarum....kaikki urheilu on hyvästä, jos vain annetaan riittävästi resursseja ( on ulkojäätä, hallia, valmentajaa, sponsoria, talkooväkeä yms) eli antaa lasten harrastaa, ja nauttia sillä liikkumisen tulisi olla monipuolista sekä mukavaa.eli olet joskus potkinut palloa ja huomasit myös itse että ei siitä tule mitään...se että olet pelannut divarissa tai suomen pääsarja tasolla ei tehe sinusta palloilijaa vaan pelkän turhan vouhottajan.kaikki liikunta lapsille on hyvää se on totta. ja se mitä kiekkoilijoiden makaamiseen tai itkemiseen niin eiköhän niitä "oteta"kuiten ihan erillalailla kuin potkupalloilijoita vaikka siellä ruudun kaltaiset lajin häpäisevät paskiaiset kaatuilevatkin...palataakseen taas siihen että 2 ihan eri lajia joita ei voi verrata keskenään....kumpaanko on vaikeampi päästä pelaan,sm-liigaan vai potkupalloon ? sitä en tiedä ? mutta jääkiekko on suomessa oikeasti huonolla tasolla junioreissa.oli kyseessä lämärit tai kärpät.mistä se johtuu? talentit puuttuu? valmentajat ei huomaa niitä ajoissa ? pihapelejä ei ole juuri ollenkaan...nykyään kersat käy reeneissä vaikka 3kert.viikossa ja ei muuta touhua.ammattilaisten mikaan tärkeimmät reenit on ne omat kikkailut ja piha pelit,muistan itsekin kun reenit loppu klo20:00 ja piti vielä ite painua kaukalolle lätkiin...tosin liian vähän kiekot lähti "levyltä"kesällä koska tässä jauhan paskaa,mut pikkuasiolla ne timantit tulee..kaikki lähtee samasta telineestä,joku jolla on intoa ja halua niin voi hioutua timantiksi,se ei yksinkertaisesti riitä että käyt viikossa 3-4 50min.vuoroa luisteleen "jonossa". mun mielipide on se että kun kersa on 10..max 12v niin silloin pitäisi keskittyä yhteen lajiin pääsääntöisesti,toki plussaa muut pallon potkimiset,painit,voimistelut,hiihdot..jne...mutta yli ei saa mennä ja sitäkään ei kaikki vanhemmat huomaa..eli joskus on hyvä pitää niitä esim.pleikkari iltoja ja olla kokonaan pois sieltä kentältä...
- .,-
rannarit lähtee kirjoitti:
eli olet joskus potkinut palloa ja huomasit myös itse että ei siitä tule mitään...se että olet pelannut divarissa tai suomen pääsarja tasolla ei tehe sinusta palloilijaa vaan pelkän turhan vouhottajan.kaikki liikunta lapsille on hyvää se on totta. ja se mitä kiekkoilijoiden makaamiseen tai itkemiseen niin eiköhän niitä "oteta"kuiten ihan erillalailla kuin potkupalloilijoita vaikka siellä ruudun kaltaiset lajin häpäisevät paskiaiset kaatuilevatkin...palataakseen taas siihen että 2 ihan eri lajia joita ei voi verrata keskenään....kumpaanko on vaikeampi päästä pelaan,sm-liigaan vai potkupalloon ? sitä en tiedä ? mutta jääkiekko on suomessa oikeasti huonolla tasolla junioreissa.oli kyseessä lämärit tai kärpät.mistä se johtuu? talentit puuttuu? valmentajat ei huomaa niitä ajoissa ? pihapelejä ei ole juuri ollenkaan...nykyään kersat käy reeneissä vaikka 3kert.viikossa ja ei muuta touhua.ammattilaisten mikaan tärkeimmät reenit on ne omat kikkailut ja piha pelit,muistan itsekin kun reenit loppu klo20:00 ja piti vielä ite painua kaukalolle lätkiin...tosin liian vähän kiekot lähti "levyltä"kesällä koska tässä jauhan paskaa,mut pikkuasiolla ne timantit tulee..kaikki lähtee samasta telineestä,joku jolla on intoa ja halua niin voi hioutua timantiksi,se ei yksinkertaisesti riitä että käyt viikossa 3-4 50min.vuoroa luisteleen "jonossa". mun mielipide on se että kun kersa on 10..max 12v niin silloin pitäisi keskittyä yhteen lajiin pääsääntöisesti,toki plussaa muut pallon potkimiset,painit,voimistelut,hiihdot..jne...mutta yli ei saa mennä ja sitäkään ei kaikki vanhemmat huomaa..eli joskus on hyvä pitää niitä esim.pleikkari iltoja ja olla kokonaan pois sieltä kentältä...
Aika entinen ei koskaan palaa.
Missähän vaiheessa kirjoitin pelanneeni jalkapalloa ?
Taitaa lukemisen ymmärtäminen olla yhtä hukassa kuin pisteet, pilkut ja kappalejaotkin.
10 vuotias on vielä keholtaan täysin kypsymätön, ja tarvitsee monipuolisen liikunnan kasvaakseen taspainoisesti. Oulussa on muuten jo olemassa nämä talentti ryhmät jääkiekossa. Eri ikäkausissa valitaan talentit ja heillä eteneminen on erilaista. Tutustupa siihen asiaan. Kannattaisiko täällä samanlainen vai puuttuuko meiltä paikkakunnalta jotain, mikä sen estäisi ? - R.Duffa
.,- kirjoitti:
Taitaa lukemisen ymmärtäminen olla yhtä hukassa kuin pisteet, pilkut ja kappalejaotkin.
10 vuotias on vielä keholtaan täysin kypsymätön, ja tarvitsee monipuolisen liikunnan kasvaakseen taspainoisesti. Oulussa on muuten jo olemassa nämä talentti ryhmät jääkiekossa. Eri ikäkausissa valitaan talentit ja heillä eteneminen on erilaista. Tutustupa siihen asiaan. Kannattaisiko täällä samanlainen vai puuttuuko meiltä paikkakunnalta jotain, mikä sen estäisi ?10 v kypymätön tai ei..kyse onkin siitä että pitäisi tehdä selväksi ajoissa mikä se"pää"laji on...nimittäin kun aletaan tuleen munakarva ikään niin alkaa reenit olemaan 6-7kert.viikossa...siinäkös sitten olet jokatoisen erilajissa ja siinäkös on järkee? no on tietenki järkeä,monipuolisuus aina plussaa,hmm senköhän takia täältä ei niitä tähtiä oikein tule?? verrataanpa nyt vaikka kärppiin tai ei niihin jaksa aina verrata,miten olisi vaikka tappara,jokerit,hifk,jyp..ihan sama,mut niissä paikka kunnissa ei enään tollanen miehen alku jolla on kivekset laskeutumassa niin ramppaa 2-3 eri harrastuksessa,koska siellä mm.jääkiekko seura tavallaan "kieltää"sen,eli siellä päätetään että mikä laji on 1 laji.ja sitä harjoitellaan ns.tosissaan ja muut jutut on tois sijaisia leikkejä.
- Esko Mörkö
R.Duffa kirjoitti:
10 v kypymätön tai ei..kyse onkin siitä että pitäisi tehdä selväksi ajoissa mikä se"pää"laji on...nimittäin kun aletaan tuleen munakarva ikään niin alkaa reenit olemaan 6-7kert.viikossa...siinäkös sitten olet jokatoisen erilajissa ja siinäkös on järkee? no on tietenki järkeä,monipuolisuus aina plussaa,hmm senköhän takia täältä ei niitä tähtiä oikein tule?? verrataanpa nyt vaikka kärppiin tai ei niihin jaksa aina verrata,miten olisi vaikka tappara,jokerit,hifk,jyp..ihan sama,mut niissä paikka kunnissa ei enään tollanen miehen alku jolla on kivekset laskeutumassa niin ramppaa 2-3 eri harrastuksessa,koska siellä mm.jääkiekko seura tavallaan "kieltää"sen,eli siellä päätetään että mikä laji on 1 laji.ja sitä harjoitellaan ns.tosissaan ja muut jutut on tois sijaisia leikkejä.
Kuten sanoin jo aiemmin, oma poika pelaa Lämäreissä siksi koska tykkää jääkiekosta ja siellä on kavereita. Itse olen isänä tyytyväinen, että pojalla on urheilullinen harrastus. Saa olla enemmänkin jos poika jaksaa ja haluaa. Ei ole kyllä itsellä tai pojalla tullu mieleenkään että nyt ruvetaan huipulle tähtäämään ja muut harrastukset saa jäädä. Onneksi Kemin Lämäreissä ei ole tuollaista meininkiä että kiellettäisi muut harrastukset. Taitaa olla isien korvien välissä tuo päälaji-ajatus.
- edelleen isä minäkin
Esko Mörkö kirjoitti:
Kuten sanoin jo aiemmin, oma poika pelaa Lämäreissä siksi koska tykkää jääkiekosta ja siellä on kavereita. Itse olen isänä tyytyväinen, että pojalla on urheilullinen harrastus. Saa olla enemmänkin jos poika jaksaa ja haluaa. Ei ole kyllä itsellä tai pojalla tullu mieleenkään että nyt ruvetaan huipulle tähtäämään ja muut harrastukset saa jäädä. Onneksi Kemin Lämäreissä ei ole tuollaista meininkiä että kiellettäisi muut harrastukset. Taitaa olla isien korvien välissä tuo päälaji-ajatus.
En tiedä monellako on munakarvat kasvaneet ja missä tiheydessä tai kivekset laskeutuneeet tai olleet laskeutumatta. Toivottavasti niillä ei ole merkitystä pelaamislle.
Jos nyt ajatellaan sitä etelän jääkiekkoa, niin vaikka siellä joku ikäryhmä treenaisikin 6 kertaa viikossa niin me ei tällä leveysasteella voida elää matkimalla heitä. Usein nämä kovaa ja kauan treenaavat huiput ja "ei-huiput" eivät kuitenkaan mahdu isompana kentälle. Eli he lopettavat harrastamisen.
Kappas - elämä on mennyt ihan 14 ensimmäistä elinvuotta kiekkoillen, eikä mitään muuta.
Hyvin usein nämä kiekkoilijat ovat heikosti koulutettuja eli kouluun ei jää aikaa. Tietysti on eri asia pelata rapakon takana ja kääriä rahaa sekä elää sillä. Sinne kun ei vaan kaikki pääse. Eikä kaikille pelaajille riitä valmentajan paikkojakaan sitten peli-iän jälkeen.
Kyllä nuoren elämään tulee kuulua kavereita - huom myös ei jääkiekkoilevia - koulua, sosiaalista elämää sekä lepoa, lepoa ja NORMAALIA perhe-elämää. Näistä hyvin moni nuori on jäänyt paitsi syystä taikka toisesta.
Kysyisinkin niiltä vanhemmilta, joiden lapset tulee kello 14 tai 15 kotiin, syö tekee läksyt (jos tekee) ja lähtee treeneihin, joista palataan kello 19-20 aikaan, peseytyy ( jos peseytyy) että missä vaiheessa lapsi / nuori saa istahtaa ja häneltä kysyt: "Poikani, mitä sinulle OIKEASTI kuuluu ?" tai " Poikani, miten koulu menee tai tehtäisiinkö jotain yhdessä ?"
Harrastus ei saa olla päätyö eikä elämän ehto. - D-junnut
edelleen isä minäkin kirjoitti:
En tiedä monellako on munakarvat kasvaneet ja missä tiheydessä tai kivekset laskeutuneeet tai olleet laskeutumatta. Toivottavasti niillä ei ole merkitystä pelaamislle.
Jos nyt ajatellaan sitä etelän jääkiekkoa, niin vaikka siellä joku ikäryhmä treenaisikin 6 kertaa viikossa niin me ei tällä leveysasteella voida elää matkimalla heitä. Usein nämä kovaa ja kauan treenaavat huiput ja "ei-huiput" eivät kuitenkaan mahdu isompana kentälle. Eli he lopettavat harrastamisen.
Kappas - elämä on mennyt ihan 14 ensimmäistä elinvuotta kiekkoillen, eikä mitään muuta.
Hyvin usein nämä kiekkoilijat ovat heikosti koulutettuja eli kouluun ei jää aikaa. Tietysti on eri asia pelata rapakon takana ja kääriä rahaa sekä elää sillä. Sinne kun ei vaan kaikki pääse. Eikä kaikille pelaajille riitä valmentajan paikkojakaan sitten peli-iän jälkeen.
Kyllä nuoren elämään tulee kuulua kavereita - huom myös ei jääkiekkoilevia - koulua, sosiaalista elämää sekä lepoa, lepoa ja NORMAALIA perhe-elämää. Näistä hyvin moni nuori on jäänyt paitsi syystä taikka toisesta.
Kysyisinkin niiltä vanhemmilta, joiden lapset tulee kello 14 tai 15 kotiin, syö tekee läksyt (jos tekee) ja lähtee treeneihin, joista palataan kello 19-20 aikaan, peseytyy ( jos peseytyy) että missä vaiheessa lapsi / nuori saa istahtaa ja häneltä kysyt: "Poikani, mitä sinulle OIKEASTI kuuluu ?" tai " Poikani, miten koulu menee tai tehtäisiinkö jotain yhdessä ?"
Harrastus ei saa olla päätyö eikä elämän ehto.Usein nämä kovaa ja kauan treenaavat huiput ja "ei-huiput" eivät kuitenkaan mahdu isompana kentälle....heh olet oikeassa,ei selänteet,koivut,kiprusofit,ruudut,malkinit,crosbyt,kurrit,heatlyt, ym...kohtuu hyvät jääkiekkoilijat koskaan harjoitellut muutako 3kert.viikossa,ei yhtään omatoimista "reeniä" vain alle 3h riittää!! ei ainuttakaan "lämyä"tallin oveen,ei yhtään kaariluistelua omalla ajalle...ei mitään muutako se mitä reeneissä valmentaja sanoi...helevetin tolloja väitöksiä,raahen kiekon a-junnuihinkaan ei pääse jos et treenaa tosissaan...
- Coach hokki
D-junnut kirjoitti:
Usein nämä kovaa ja kauan treenaavat huiput ja "ei-huiput" eivät kuitenkaan mahdu isompana kentälle....heh olet oikeassa,ei selänteet,koivut,kiprusofit,ruudut,malkinit,crosbyt,kurrit,heatlyt, ym...kohtuu hyvät jääkiekkoilijat koskaan harjoitellut muutako 3kert.viikossa,ei yhtään omatoimista "reeniä" vain alle 3h riittää!! ei ainuttakaan "lämyä"tallin oveen,ei yhtään kaariluistelua omalla ajalle...ei mitään muutako se mitä reeneissä valmentaja sanoi...helevetin tolloja väitöksiä,raahen kiekon a-junnuihinkaan ei pääse jos et treenaa tosissaan...
sepä se,jos lapsesi unelmoi huippu pelaajaksi ja se on TODETTU että siihen ON MAHDOLLISUUS niin tosihan se on että se munakarvojen kasvelu kyselyt jää vähiin ja kiekko ja koulu sovitellaan sen mukaan.mutta mitäpä ei "jaakon"onnen eteen tekisi??,niin ne kaikki muutkin on tehnyt joista on tullut ns,kiekkoilijoita.parasta mitä olen kuulut että kiekkoilijat ei ole koulutettuja..ottaisit edes pikkusen asioista selvää ennenkuin sellasia lauot...esim jos poikasi pääsee vaikka sm-liigaan niin se opiskelee siinä samalla ammatin ym...niin kaikki tai 95% tekee..voit vaikka sopimukseen laatia sellasen pykälän että opiskelupaikka on taattu.
- pyhjapah talentit
Coach hokki kirjoitti:
sepä se,jos lapsesi unelmoi huippu pelaajaksi ja se on TODETTU että siihen ON MAHDOLLISUUS niin tosihan se on että se munakarvojen kasvelu kyselyt jää vähiin ja kiekko ja koulu sovitellaan sen mukaan.mutta mitäpä ei "jaakon"onnen eteen tekisi??,niin ne kaikki muutkin on tehnyt joista on tullut ns,kiekkoilijoita.parasta mitä olen kuulut että kiekkoilijat ei ole koulutettuja..ottaisit edes pikkusen asioista selvää ennenkuin sellasia lauot...esim jos poikasi pääsee vaikka sm-liigaan niin se opiskelee siinä samalla ammatin ym...niin kaikki tai 95% tekee..voit vaikka sopimukseen laatia sellasen pykälän että opiskelupaikka on taattu.
Sori, totta kai voi amispaikka loheta, mutta lähinnä ajattelinkin yliopistotasoista koulutusta. En amista enkä mitään työllisyyskurssia. Edes jääkiekko ei voi taata opiskelupaikkaa yliopistossa, sinne on pyrittävä sen rahvaan mukana. Ja sitä ennen ylioppilaaksi kirjoitettava. Näin Suomessa, jenkeissä nyt on vähän eri meno tai no, ei ne NHL-heput jouda koulunpenkille.
On hyvin ikävää, jos lapselta jää munakarva-kysely ikä elämättä. Se vaihe kun on nuoren elämässä äärimmäisen tärkeä juuri seksuaalisen kasvun ja kehityksen vuoksi. Jos aina näkee vaan munaa ympärillä, voi elämä yllättää.
Mutta kun sinulla on tuota tietoa niin laitas viiden kärki mikä ammatti: 1) Jari Kurri 2) Teemu Selänne 3) Jussi Halme 4) Mikko Viitanen ja vaikka sitten oman valintasi mukaan joku lämäri ja tarkoitan tietysti koulutusta eli mikä ekonomi, maisteri yms?
Ja tuohon lapsen unelmointiin sanoisin, että on kohtuutonta antaa lapsen niin vahvasti unelmoida, että elämä on vain pelkkää jääkiekkoa. Ja missähän tämä HUIPPU on todettu ? maksetulla jääkiekko -kurssilla ? Vai missä ? Kuka stara sen arvioi, että uskaltaa sanoa niin ? Mutta ota huomioon, kaikille sanotaan sama, muutenhan jätkä lähtis kotiin laskeen kikkelikarvoja eikä treenais enää ikinä. Toiveilla pidetään ( isän) elämää yllä.
Ja sekin vielä, että kaikilla on mahdollisuus - pelkkä treenaus ei riitä. Ei ne kentän huiput ole niitä, jotka pelaa unissaankin lätkää. Pitää olla talenttia , pitää olla luonnonlahjakkuutta. Ei yksin isän elämätön unelma riitä.
Kun nyt tuntuu olevan paikkakunta tulevia huippuja täynnä, niin miksi ette vaadi jäähaliia avoimeksi joka päivä 24 tuntia ympäri vuoden ? Jätkille pitää olla jäätä jalkoijen alle eikä vaan lasiin. Eli talkoilla vaan pitämään hallia auki. Kyllä papat jaksaa . . . - jykykyk
pyhjapah talentit kirjoitti:
Sori, totta kai voi amispaikka loheta, mutta lähinnä ajattelinkin yliopistotasoista koulutusta. En amista enkä mitään työllisyyskurssia. Edes jääkiekko ei voi taata opiskelupaikkaa yliopistossa, sinne on pyrittävä sen rahvaan mukana. Ja sitä ennen ylioppilaaksi kirjoitettava. Näin Suomessa, jenkeissä nyt on vähän eri meno tai no, ei ne NHL-heput jouda koulunpenkille.
On hyvin ikävää, jos lapselta jää munakarva-kysely ikä elämättä. Se vaihe kun on nuoren elämässä äärimmäisen tärkeä juuri seksuaalisen kasvun ja kehityksen vuoksi. Jos aina näkee vaan munaa ympärillä, voi elämä yllättää.
Mutta kun sinulla on tuota tietoa niin laitas viiden kärki mikä ammatti: 1) Jari Kurri 2) Teemu Selänne 3) Jussi Halme 4) Mikko Viitanen ja vaikka sitten oman valintasi mukaan joku lämäri ja tarkoitan tietysti koulutusta eli mikä ekonomi, maisteri yms?
Ja tuohon lapsen unelmointiin sanoisin, että on kohtuutonta antaa lapsen niin vahvasti unelmoida, että elämä on vain pelkkää jääkiekkoa. Ja missähän tämä HUIPPU on todettu ? maksetulla jääkiekko -kurssilla ? Vai missä ? Kuka stara sen arvioi, että uskaltaa sanoa niin ? Mutta ota huomioon, kaikille sanotaan sama, muutenhan jätkä lähtis kotiin laskeen kikkelikarvoja eikä treenais enää ikinä. Toiveilla pidetään ( isän) elämää yllä.
Ja sekin vielä, että kaikilla on mahdollisuus - pelkkä treenaus ei riitä. Ei ne kentän huiput ole niitä, jotka pelaa unissaankin lätkää. Pitää olla talenttia , pitää olla luonnonlahjakkuutta. Ei yksin isän elämätön unelma riitä.
Kun nyt tuntuu olevan paikkakunta tulevia huippuja täynnä, niin miksi ette vaadi jäähaliia avoimeksi joka päivä 24 tuntia ympäri vuoden ? Jätkille pitää olla jäätä jalkoijen alle eikä vaan lasiin. Eli talkoilla vaan pitämään hallia auki. Kyllä papat jaksaa . . .jääkiekkoilija,vitun tollo!
- syöhuilu
jykykyk kirjoitti:
jääkiekkoilija,vitun tollo!
Ja minkähänlaisen ammattikoulutuksen se jääkiekkoilija sitten käy ? Montako vuotta istuu peruskoulun jälkeen koulun penkillä ? Tuleeko valkolakki ? Tuleeko tutkintotodistus ?
Kyse oli KOULUTUKSESTA , KOULUNKÄYNNISTÄ, AMMATISTA JOHON VALMISTUTAAN KOULUN JÄLKEEN !!! Kyse ei ollut harrastuksen tuomasta "ammatista" kuten jääkiekkoilija, tennispelaaja, raviohjastaja vaan NIMENOMAAN KOULUTUN KÄYNNISTÄ JOKA ANTAA AMMATIN.....
katsos kun ne ajat on jo menneet kun sai työpaikan sillä että osas potkasta palloa tai tehdä maalin. Nyt työpaikkoihin ei enää riitä entinen jalkapalloilija tai jääkiekkoilija vaan nimenomaan pitää olla KOULUTUS !
En tiedä, miten ymmärtäisit asian mutta näin karrikoiden: mieti kumpi valitaan vuonna 2010 vaikkapa Firman X.X johtajaksi Ekonomi vai jääkiekkoilija ..... aivan.
Ja kuinka moni ihan oikeasti sitten pääsee niin pitkälle, että siitä työn saa ? Ja kuinka moneksi vuodeksi ?
Eläkeikään asti pelaavia (63v asti) elantonsa hankkivia ei oo montaa. . .
Joku muu on nyt tollo =) - antakaa mahdollisuus
syöhuilu kirjoitti:
Ja minkähänlaisen ammattikoulutuksen se jääkiekkoilija sitten käy ? Montako vuotta istuu peruskoulun jälkeen koulun penkillä ? Tuleeko valkolakki ? Tuleeko tutkintotodistus ?
Kyse oli KOULUTUKSESTA , KOULUNKÄYNNISTÄ, AMMATISTA JOHON VALMISTUTAAN KOULUN JÄLKEEN !!! Kyse ei ollut harrastuksen tuomasta "ammatista" kuten jääkiekkoilija, tennispelaaja, raviohjastaja vaan NIMENOMAAN KOULUTUN KÄYNNISTÄ JOKA ANTAA AMMATIN.....
katsos kun ne ajat on jo menneet kun sai työpaikan sillä että osas potkasta palloa tai tehdä maalin. Nyt työpaikkoihin ei enää riitä entinen jalkapalloilija tai jääkiekkoilija vaan nimenomaan pitää olla KOULUTUS !
En tiedä, miten ymmärtäisit asian mutta näin karrikoiden: mieti kumpi valitaan vuonna 2010 vaikkapa Firman X.X johtajaksi Ekonomi vai jääkiekkoilija ..... aivan.
Ja kuinka moni ihan oikeasti sitten pääsee niin pitkälle, että siitä työn saa ? Ja kuinka moneksi vuodeksi ?
Eläkeikään asti pelaavia (63v asti) elantonsa hankkivia ei oo montaa. . .
Joku muu on nyt tollo =)heh,pakko nyt minunki kysyy tässä kun te tinkaatte ihan eri asiasta mistä ketju on lähtenyt,mutta kysynpä vaan että mitä tekee valkolakilla? ja meinaatko että ne esim.sm-liiga pelaajat jotka opiskelee niin on amitsussa hitsailemassa?hahahahahaha kyllä ne ihan kaupallista paskaa ja korkeakoulua opiskelee,katos kun moni..siis suurinmalla osalla on jo se perkeleen valkolakki päässä,sen kun voi suorittaa kiekkoilun ohessa vaikka kotona.
ja kuka valitaan xx-firmaan ? ei kukaan noista se nykypäivänä siirtyy jostain muusta firmasta jolla on kokemusta.ei vitunkaan väliä montako L-lakissa on.
ja kyllä sen työpaikan saa ilman lakkia,jos osaa jotain tehdä.vaikka potkia palloa.
moni ei pääse nhl tasolle asti,,,suurin osa ei pääse,mutta sen ns.uran loputtua ei saa potkuja mistään duunista jos duunissa yleensäkään on...
tarviikko lähteä töihin jos on tienannut rahaa omalla harrastuksella?? EI TARVI,sen kun voi hyödyntää monella tavalla,tosin kuin myllylän mika joka väittää että se jäi tyhjänpäälle...heh,vuoden vitsi.
kumpikos on tollompi?
2 kiekko junnua haluaa tähdeksi,ikään n13v,molemmissa huomataan talenttia,eli lahjakkuuksia päästä pitkälle.
poika numero 1,saa kotoa sellaiset ohjeet että opiskelet lakin,ammatin ja hankit työpaikan,että elämälläsi on pohjaa!...10v päästä kaveri on vuorotöissä ja pelaa suomisarjaa intohimoisesti rakastamaansa lajia,tulee pistepörssissä sijalle 7.kun ei olekkaan enään se pelkkä lupaus.
poika numero 2.kotona tiedostetaan lahjat kuten edellisessäkin tapauksessa ja nyt pojalla olisi kysyntää "etelään isompiin"seuroihin,kotoa annetaan täys tuki moiseen koska sitä poika haluaa.eli opiskeleen sinne...tai pelaan kiekkoo ja opiskeleen siinä sivussa...10v päästä poika on pelannut vuosia sm-liigassa,käynyt kokeileen ehkä nhl/khl..vaikka 1-2kautta per liiga,tilillä n 2-5milj euroa,ja nyt pelaa edelleen sm-liigaa ja saa ihan kohtuullisen korvauksen siitä mitä on aina halunnut tehdä,saanut siinä sivussa jonkulaiset paperitkin koulusta.
tiä sitte? jokainen saa valkata asiansa miten haluaa.kaikki ei ole lahjakkaita se on selvä.mutta jos siihen on pikkusenkaan on osviittaa niin 100% tuki perheeltä ja jos se menee vituiks niin olet menettäbyt korkeintaan 1vuoden...eli kerkeää takas äitin potuille ja kouluun.
itse olen kokeillut "reissu"kiekkoa...itsellä loppu potku päästä pitkälle,nyt kuitenki koulupaperit kaapin päällä ja vakityö... - ne talentit
antakaa mahdollisuus kirjoitti:
heh,pakko nyt minunki kysyy tässä kun te tinkaatte ihan eri asiasta mistä ketju on lähtenyt,mutta kysynpä vaan että mitä tekee valkolakilla? ja meinaatko että ne esim.sm-liiga pelaajat jotka opiskelee niin on amitsussa hitsailemassa?hahahahahaha kyllä ne ihan kaupallista paskaa ja korkeakoulua opiskelee,katos kun moni..siis suurinmalla osalla on jo se perkeleen valkolakki päässä,sen kun voi suorittaa kiekkoilun ohessa vaikka kotona.
ja kuka valitaan xx-firmaan ? ei kukaan noista se nykypäivänä siirtyy jostain muusta firmasta jolla on kokemusta.ei vitunkaan väliä montako L-lakissa on.
ja kyllä sen työpaikan saa ilman lakkia,jos osaa jotain tehdä.vaikka potkia palloa.
moni ei pääse nhl tasolle asti,,,suurin osa ei pääse,mutta sen ns.uran loputtua ei saa potkuja mistään duunista jos duunissa yleensäkään on...
tarviikko lähteä töihin jos on tienannut rahaa omalla harrastuksella?? EI TARVI,sen kun voi hyödyntää monella tavalla,tosin kuin myllylän mika joka väittää että se jäi tyhjänpäälle...heh,vuoden vitsi.
kumpikos on tollompi?
2 kiekko junnua haluaa tähdeksi,ikään n13v,molemmissa huomataan talenttia,eli lahjakkuuksia päästä pitkälle.
poika numero 1,saa kotoa sellaiset ohjeet että opiskelet lakin,ammatin ja hankit työpaikan,että elämälläsi on pohjaa!...10v päästä kaveri on vuorotöissä ja pelaa suomisarjaa intohimoisesti rakastamaansa lajia,tulee pistepörssissä sijalle 7.kun ei olekkaan enään se pelkkä lupaus.
poika numero 2.kotona tiedostetaan lahjat kuten edellisessäkin tapauksessa ja nyt pojalla olisi kysyntää "etelään isompiin"seuroihin,kotoa annetaan täys tuki moiseen koska sitä poika haluaa.eli opiskeleen sinne...tai pelaan kiekkoo ja opiskeleen siinä sivussa...10v päästä poika on pelannut vuosia sm-liigassa,käynyt kokeileen ehkä nhl/khl..vaikka 1-2kautta per liiga,tilillä n 2-5milj euroa,ja nyt pelaa edelleen sm-liigaa ja saa ihan kohtuullisen korvauksen siitä mitä on aina halunnut tehdä,saanut siinä sivussa jonkulaiset paperitkin koulusta.
tiä sitte? jokainen saa valkata asiansa miten haluaa.kaikki ei ole lahjakkaita se on selvä.mutta jos siihen on pikkusenkaan on osviittaa niin 100% tuki perheeltä ja jos se menee vituiks niin olet menettäbyt korkeintaan 1vuoden...eli kerkeää takas äitin potuille ja kouluun.
itse olen kokeillut "reissu"kiekkoa...itsellä loppu potku päästä pitkälle,nyt kuitenki koulupaperit kaapin päällä ja vakityö...Kertokaa tietämättömälle, kuinka monta jääkiekkoilijaa on noussut Kemistä eli kemiläistä esim. sm-.tasolle pelaamaan ? Montako lämäreistä ?
Montako kemiläistä pelaa nhl:ssä ?
Aho ei kelpaa, kun on jo menneiden talvien lumia.
Mutta totuushan on se, että järki ei näytä pysyvät jääkiekko kypärän alla jos ei pysty opiskelemaan ja pelaamaan yhtä aikaa edes lapsena...... - lakitta 63 000€
ne talentit kirjoitti:
Kertokaa tietämättömälle, kuinka monta jääkiekkoilijaa on noussut Kemistä eli kemiläistä esim. sm-.tasolle pelaamaan ? Montako lämäreistä ?
Montako kemiläistä pelaa nhl:ssä ?
Aho ei kelpaa, kun on jo menneiden talvien lumia.
Mutta totuushan on se, että järki ei näytä pysyvät jääkiekko kypärän alla jos ei pysty opiskelemaan ja pelaamaan yhtä aikaa edes lapsena......tuskin kukaan niin on edes väittänyt?? vai onko?? lukemisen ymmärtämistä ei saa valkoisella lakilla...mahtanee tarkoittaa että JOS tulis joku kuspiä olemaan niin hyvä.että sitä kannustettaisiin,mutta sinä et sitä ymmärrä vaan haluut tulla esiin vappuna vai koska sitä lokkilakkia edes tarvii ?
niin montako kemiläistä pelaa?? niinpä..olisiko tissiposki isän pitänyt antaa pojalle mahdollisuus JOS sillä oli talenttia...etelään pelaan ja opiskeleen
ja kyllä siellä lämäreissäkin on joku ollut joskus lahjakas ja tulee olemaan,mutta se homma kusee jos niitä poikia peluutetaan ja pantataan täällä,se on ihan varma.
se että miksi ei niitä ole koskaan laittettu 700km etelämmäksi niin vaikea sanoa...suurin syy mahtoi silloin olla isi ja äiti.toki nykyään ku jääkiekko seurat tulee kaikessa vastaan niin kannattais sitä hyötyä käyttää JOS siihen on mahdollisuus vai kuinka? tai voihan sitä toki yövuorossa istua kahvipöydässä ja kehua että meidän ville olisi päässyt hifk:iin pelaan mutta me irjan kanssa päätettiin että poika pelaa ja KEHITTYY lämäreissä vielä muutaman vuoden ja hommaa valkolakin...no eipä ville enään kehittynytkään koska oli silloin parhaana ja jumi tänne,kehitys taitaan vaan tulla parempien mukana,mutta villellä on valkolakki ja 18kausi lämäreissä.kerran voittanut maskotti pokaalin f-junnuissa...naapurin kalle käytti mahdollisuuden ja nyt pelaa esim,KHL ja maksaa äitin ja isin talon.
nää on vaan raakoja esimerkkejä!!! jos tajuutte?
ps.kaikki kunnioitus lämäreille siellä on junnu valmennus mennyt hurjaa vauhtia ylöspäin...tsemppiä pojat toivottavasti teistä joku nousee "ylös" - KEMINPOIKA
lakitta 63 000€ kirjoitti:
tuskin kukaan niin on edes väittänyt?? vai onko?? lukemisen ymmärtämistä ei saa valkoisella lakilla...mahtanee tarkoittaa että JOS tulis joku kuspiä olemaan niin hyvä.että sitä kannustettaisiin,mutta sinä et sitä ymmärrä vaan haluut tulla esiin vappuna vai koska sitä lokkilakkia edes tarvii ?
niin montako kemiläistä pelaa?? niinpä..olisiko tissiposki isän pitänyt antaa pojalle mahdollisuus JOS sillä oli talenttia...etelään pelaan ja opiskeleen
ja kyllä siellä lämäreissäkin on joku ollut joskus lahjakas ja tulee olemaan,mutta se homma kusee jos niitä poikia peluutetaan ja pantataan täällä,se on ihan varma.
se että miksi ei niitä ole koskaan laittettu 700km etelämmäksi niin vaikea sanoa...suurin syy mahtoi silloin olla isi ja äiti.toki nykyään ku jääkiekko seurat tulee kaikessa vastaan niin kannattais sitä hyötyä käyttää JOS siihen on mahdollisuus vai kuinka? tai voihan sitä toki yövuorossa istua kahvipöydässä ja kehua että meidän ville olisi päässyt hifk:iin pelaan mutta me irjan kanssa päätettiin että poika pelaa ja KEHITTYY lämäreissä vielä muutaman vuoden ja hommaa valkolakin...no eipä ville enään kehittynytkään koska oli silloin parhaana ja jumi tänne,kehitys taitaan vaan tulla parempien mukana,mutta villellä on valkolakki ja 18kausi lämäreissä.kerran voittanut maskotti pokaalin f-junnuissa...naapurin kalle käytti mahdollisuuden ja nyt pelaa esim,KHL ja maksaa äitin ja isin talon.
nää on vaan raakoja esimerkkejä!!! jos tajuutte?
ps.kaikki kunnioitus lämäreille siellä on junnu valmennus mennyt hurjaa vauhtia ylöspäin...tsemppiä pojat toivottavasti teistä joku nousee "ylös"VITUN PELLET HEITTÄKÄÄ JO VITTUUN TUO PASKANPUHUMINEN.
- ranuananana
KEMINPOIKA kirjoitti:
VITUN PELLET HEITTÄKÄÄ JO VITTUUN TUO PASKANPUHUMINEN.
miten ET-PO? siellä ei ainakaan kakkahaise
- timo k team 88
KEMINPOIKA kirjoitti:
VITUN PELLET HEITTÄKÄÄ JO VITTUUN TUO PASKANPUHUMINEN.
keminpoika..bhuahahaaabhuahahaaaaa
- kiekkoakylkeen
timo k team 88 kirjoitti:
Ei voi elää JOS ja JOS jossittelemalla. Pitää olla tekoja, faktaa. Ei unelmilla eletä.
Niitä esimerkkejä ei sitten pelaajista ollutkaan. Niinpä. Se kertonee tasosta sen kaiken oleellisen.
Mieluummin laitan teekkarimyssyn vappuna kuin kävelen jääkiekkokypärä päässä =)
eli pitkäkäämme harrastekiekko laadukkaana, antakaa lapsille mahdollisuus harrastaa mutta myös elää. Isätkin voi hankkia elämään sisältöä ja antaa poikien harrastaa eikä piiskata lapsia toteuttamaan omia unelmia .- niitä, jotka eivät ikinä toteutuneet.
Tämä ei nosta valmennuksen tasoa, eikä pelaajien tasoa joten keskustelu aiheesta on turhaa. En malta kuitenkaan olla sanomatta, että tämän keskustelun kautta selvisi kuitenkin se, etä kaikki vanhemmat eivät halua lapselleen parasta ja millainen isä ei tue lastaan kouluelämäää. Lisäksi selvisi sekin, miksi nuoriso syrjäytyy tietyssä iässä ja miten vanhemmat elävät omat unelmansa lasten kautta. Eikä epäselväksi jäänyt sekään, miksi taso kiekkoilussa ei nouse kun ajatukset ovat niin ammattilaiskeskeiset eli tähdätään vain ammattilaisuuteen ilman talenttia.
Musitakaan tiukkisisät, että lapsilla on kuitekin se tulevaisuus ja omaa pahaaoloa ei saa purkaa lapsiin. - vapaa tyyli
Oon enemmän hiihtomiehiä enkä kommentoi koko ketjua mutta Sinulle: Poju sua on näköjään huisin helppo ärsyttää, kun olet kuin pahainen kakara, etkä näe metsää puilta.
Näin meidän kesken toivottavasti et asennettasi ja käytöstapojasi siirrä ympärillesi. - qwerd,,.
vapaa tyyli kirjoitti:
Oon enemmän hiihtomiehiä enkä kommentoi koko ketjua mutta Sinulle: Poju sua on näköjään huisin helppo ärsyttää, kun olet kuin pahainen kakara, etkä näe metsää puilta.
Näin meidän kesken toivottavasti et asennettasi ja käytöstapojasi siirrä ympärillesi.hiihtomiehiä? no suksippa sitten vittuun! äläkä sekoita toisten tinkaa,sinä keskii-än kriisissä rypevä peräkamarin poika...haluat vain täällä päteä kun muuhun et pysty.katkera kun et saanut lapsena harrastaa muutakuin hiihtoa naapurin laina suksilla.
ja sille valkolakki miehelle...et voi olla tosissas hahahahahahahahhahahahahahahahahahhahahahahhahahahahahhahahahahahahahhahahahahah - KEMINPOIKA
timo k team 88 kirjoitti:
Timo?????YÖNTIMO.....MUAHAHAHMUAHAHAHMUAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAA
- trikoota jalkaan
KEMINPOIKA kirjoitti:
Timo?????YÖNTIMO.....MUAHAHAHMUAHAHAHMUAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAA
No niin muutama Jorma Uotisliike näin aamuun ( hiihtää, vihtoo, tuulettaa) ja ladulle.
Sukset on aina olleet omat ja ensimmäiset oli Kuusiston Neverwaxit sekä rottinkisauvat. Nyt vedetään jo laatukamppeille ja talli pursuaa hiihtovälinettä joka lähtöön sekä uutta ostetaan jatkuvasti.
Hiihdossa tuo valmennus ei ole tiukkapipoista ja harvemmin ladun varrella näkee samaa kuin kiekkokatsomossa. Eli vanhemmat karjuu silmät punaisena ja väliajalla vedetään tupakkaa posket lommolla. Ei meillä hiihtoporukassa nuuskatakaan. - ja tavat
Nuorten valmennuksessa pitäisi olla alan ammattilaisia. Sellaisia ihmisiä, jotka osaavat lapsen fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen kasvun että kehityksen tukemisen.
Esimerkkinä on myös valmenta eli pullonkorkit kiinni ja tupakat roskiin sekä laastari kirosanojen päälle. - sauva käveliä
Nyt tais järvisellä suksi tökätä ja sauva katketa.
- valkolakki paskassa
sauva käveliä kirjoitti:
Nyt tais järvisellä suksi tökätä ja sauva katketa.
vaihettiin merkkiä,mutta vittuun suksiminen jatkuu...meinaavat hiihto seurasta tehdä homo voittoisen...pitäisikö vaihtaa lajia ? saatana alkaa olemaan jo tummia homoja mukana.ei kiva,ei kiva.
- kunniaan
valkolakki paskassa kirjoitti:
vaihettiin merkkiä,mutta vittuun suksiminen jatkuu...meinaavat hiihto seurasta tehdä homo voittoisen...pitäisikö vaihtaa lajia ? saatana alkaa olemaan jo tummia homoja mukana.ei kiva,ei kiva.
Miksi osa näkee kaikessa paskan ja homot ? Kiitos, ei tarvi vastata.
Meneekö urheilusta kaikki harrastamisen ilo, kun asioissa nähdään vain likaista, tuomittavaa, seksuaalisesti poikkeavaa tai muuten erilaista ?
Lasten urheilun nyt luulisi olevan muutakin kuin tätä. Nauru, ilo ja yhteisöllisyys on kadonnut kokonaan. Enemmänkin taustalta näkyy elämisen vaikeudet ja elämän hallinnan puute.
Omat lapseni harrastavat monipuolisesti. En halua valmentaa heistä kehäraakkeja ammattilaisia vaan olen sitä mieltä, että kyllä ne ammattilaiset löytyy ilman 24/7 rääkkäämistä. Jos ei taidot, tiedot, kyvyt sekä ominaisuudet riitä kera talentin niin ei ole lapsen syy. Parasta on se, että lapsi saa itselleen ilon liikkua ja nauttia.
Lasten pitää harrastaa hymyissä suin. Tulla kotiin voimaantuneena harjoitusten jälkeen. Heille urheilun ja harrastamisen pitää tarjota myös henkistä hyvinvointia, voimaa kasvaa ja kehittyä. Ei opetella kirosanoja, ei sylkemään, eikä runttaamaan kavereita laitaan. Pelata voi auringoisella mielellä, hymy kasvoilla ja antaa kaverillekin mahdollisuus onnistumiseen. Joukkuepelissä pelataan joukkueena eikä yksilönä. - ilman ei pärjää
kunniaan kirjoitti:
Miksi osa näkee kaikessa paskan ja homot ? Kiitos, ei tarvi vastata.
Meneekö urheilusta kaikki harrastamisen ilo, kun asioissa nähdään vain likaista, tuomittavaa, seksuaalisesti poikkeavaa tai muuten erilaista ?
Lasten urheilun nyt luulisi olevan muutakin kuin tätä. Nauru, ilo ja yhteisöllisyys on kadonnut kokonaan. Enemmänkin taustalta näkyy elämisen vaikeudet ja elämän hallinnan puute.
Omat lapseni harrastavat monipuolisesti. En halua valmentaa heistä kehäraakkeja ammattilaisia vaan olen sitä mieltä, että kyllä ne ammattilaiset löytyy ilman 24/7 rääkkäämistä. Jos ei taidot, tiedot, kyvyt sekä ominaisuudet riitä kera talentin niin ei ole lapsen syy. Parasta on se, että lapsi saa itselleen ilon liikkua ja nauttia.
Lasten pitää harrastaa hymyissä suin. Tulla kotiin voimaantuneena harjoitusten jälkeen. Heille urheilun ja harrastamisen pitää tarjota myös henkistä hyvinvointia, voimaa kasvaa ja kehittyä. Ei opetella kirosanoja, ei sylkemään, eikä runttaamaan kavereita laitaan. Pelata voi auringoisella mielellä, hymy kasvoilla ja antaa kaverillekin mahdollisuus onnistumiseen. Joukkuepelissä pelataan joukkueena eikä yksilönä.toi pätee lapsiin,mutta ei teineihin ja siitä vanhempiin.vai meinaatko että teinien pitäisi noituminen ja syljeskely lopettaa?? miten? tai naapurin tyären pillun kaivaminen tupakka paikan kopin takana? miten ?...hyvinhän tuota on meikäläinenki pärjänny vaikka on uhottu vittua ja perkelettä.ja mikä hauskempaa oli kuin se pillun kaivaminen siellä kentän vieressä ja discoissa :))
- looran kaivaja
ilman ei pärjää kirjoitti:
toi pätee lapsiin,mutta ei teineihin ja siitä vanhempiin.vai meinaatko että teinien pitäisi noituminen ja syljeskely lopettaa?? miten? tai naapurin tyären pillun kaivaminen tupakka paikan kopin takana? miten ?...hyvinhän tuota on meikäläinenki pärjänny vaikka on uhottu vittua ja perkelettä.ja mikä hauskempaa oli kuin se pillun kaivaminen siellä kentän vieressä ja discoissa :))
Olisko sittenkin kannattanut kaivaa omaa nenää ? Vai kavelitko sitten myöhemmin, kun pakkasessa alko nokka valua ? .,,,,siis sillä samalla sormella.
Mihin sitä noitumista ja syljeskelyä tarvitaan ? Tosimieheltä lähtee kiekko lavasta ilman voimasanojakin. Ja tosi mies ei tyhjään kaivele.
Kyllä käytöstavat pitää olla ja siks toisekseen ei sillä V:n ja P:n hokemisella tee itsestään kovin älykästä kuvaa. Kyllä jos oikein harmittaa voi suustaan päästää esimerkiksi: jösses, pihkura, lempo ja hertsileijaa. - sivustaseuraaja
ja tavat kirjoitti:
Nuorten valmennuksessa pitäisi olla alan ammattilaisia. Sellaisia ihmisiä, jotka osaavat lapsen fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen kasvun että kehityksen tukemisen.
Esimerkkinä on myös valmenta eli pullonkorkit kiinni ja tupakat roskiin sekä laastari kirosanojen päälle.nonii ei muutaku lastentarhaopettajat valmentamaan, niillähän on noi sun vaatimat valmiudet lapsen kokonaisvaltaisesta kehityksestä.. jesh! paljon tärkeämpäähän se on tietää siitä harrastuksesta!! harrastuksessa valmentaja saattaa olla yksin lapsilauman kanssa joten kuinka siinä pitäisi ehtiä keskittymään jokaisen lapsen yksilölliseen kehitykseen? pitäisikö pitää sitten vanhempien kanssa palaverit aina jokaisen kanssa erikseen että mikä mättää, voin sanoa ettei monet vanhemmat alkaisi siihen hommaan, haluavat vaan että lapselle on kivaa ja oppis vaikka luistelemaan! olkaa nyt ylpeitä että tätä harrastetoimintaa edes on...!! ja hyvä onkin!
- KE M I NP
.,- kirjoitti:
10 vuotias on vielä keholtaan täysin kypsymätön, ja tarvitsee monipuolisen liikunnan kasvaakseen taspainoisesti. Oulussa on muuten jo olemassa nämä talentti ryhmät jääkiekossa. Eri ikäkausissa valitaan talentit ja heillä eteneminen on erilaista. Tutustupa siihen asiaan. Kannattaisiko täällä samanlainen vai puuttuuko meiltä paikkakunnalta jotain, mikä sen estäisi ?oletpa kauniisti jaottanut kappaleet ja sijoittanut pisteet! olet ihana!
- kouvolan touhua
rannarit lähtee kirjoitti:
eli olet joskus potkinut palloa ja huomasit myös itse että ei siitä tule mitään...se että olet pelannut divarissa tai suomen pääsarja tasolla ei tehe sinusta palloilijaa vaan pelkän turhan vouhottajan.kaikki liikunta lapsille on hyvää se on totta. ja se mitä kiekkoilijoiden makaamiseen tai itkemiseen niin eiköhän niitä "oteta"kuiten ihan erillalailla kuin potkupalloilijoita vaikka siellä ruudun kaltaiset lajin häpäisevät paskiaiset kaatuilevatkin...palataakseen taas siihen että 2 ihan eri lajia joita ei voi verrata keskenään....kumpaanko on vaikeampi päästä pelaan,sm-liigaan vai potkupalloon ? sitä en tiedä ? mutta jääkiekko on suomessa oikeasti huonolla tasolla junioreissa.oli kyseessä lämärit tai kärpät.mistä se johtuu? talentit puuttuu? valmentajat ei huomaa niitä ajoissa ? pihapelejä ei ole juuri ollenkaan...nykyään kersat käy reeneissä vaikka 3kert.viikossa ja ei muuta touhua.ammattilaisten mikaan tärkeimmät reenit on ne omat kikkailut ja piha pelit,muistan itsekin kun reenit loppu klo20:00 ja piti vielä ite painua kaukalolle lätkiin...tosin liian vähän kiekot lähti "levyltä"kesällä koska tässä jauhan paskaa,mut pikkuasiolla ne timantit tulee..kaikki lähtee samasta telineestä,joku jolla on intoa ja halua niin voi hioutua timantiksi,se ei yksinkertaisesti riitä että käyt viikossa 3-4 50min.vuoroa luisteleen "jonossa". mun mielipide on se että kun kersa on 10..max 12v niin silloin pitäisi keskittyä yhteen lajiin pääsääntöisesti,toki plussaa muut pallon potkimiset,painit,voimistelut,hiihdot..jne...mutta yli ei saa mennä ja sitäkään ei kaikki vanhemmat huomaa..eli joskus on hyvä pitää niitä esim.pleikkari iltoja ja olla kokonaan pois sieltä kentältä...
ja paskat sanon 15.vuotiaalla 5-6 treenit viikossa jäällä ja kuivat päälle,koulunkäynnille ei minkäänlaista aikaa,kun lähtö hallille klo 16 ja illalla kotona klo 21,30 ja kuitenkiin juuri tässä iässä pitäisi ne päästöpaprut saada hyvät jotta vois pyrkiä hyvään ammattiin valmentavaan koulutukseen.Sitten se ainoa vapaa niin silloin pitäis rynnätä vielä taitojäille ja kun saamarin vastuuvalmentaja ei tajua edes mv-hommista yhtään mitään heilukaas kuulkaa 1,5 h jäällä niin että mitään taukoa ei ole ja kiekkoja lämmitään jopa 2 yhtäaikaa ,opettele siinä nyt tekniikkaa ja jos et ole harkoissa niin takuulla et pelaa aineskaan 2-3 peliin ja coutsina täys paska ja vitun kallis jonka poika ihan paska mutta aina pelaa ja paljon
- perkele on kivaa
looran kaivaja kirjoitti:
Olisko sittenkin kannattanut kaivaa omaa nenää ? Vai kavelitko sitten myöhemmin, kun pakkasessa alko nokka valua ? .,,,,siis sillä samalla sormella.
Mihin sitä noitumista ja syljeskelyä tarvitaan ? Tosimieheltä lähtee kiekko lavasta ilman voimasanojakin. Ja tosi mies ei tyhjään kaivele.
Kyllä käytöstavat pitää olla ja siks toisekseen ei sillä V:n ja P:n hokemisella tee itsestään kovin älykästä kuvaa. Kyllä jos oikein harmittaa voi suustaan päästää esimerkiksi: jösses, pihkura, lempo ja hertsileijaa.Ja tosi mies ei tyhjään kaivele.eikös tuo ole melko homoa.
sitäpaitsi selänteen teemukin on kaivellut ja varmaan kaivelee vieläki ja vittua ja perkelettä hokee päivittäin.100% fakta.yleensä teemulta pääsee vittu tai saatanan saatana ku lyö ohi maalista.herra 99 oli peli aikoinaan kans kurrin mukaan hirvee noitumaan jäällä.vissiin hän oli aika hyväki kuitenki?
pitäs rennaritki vetää että vittu repiää!!! - kotiutunut...
perkele on kivaa kirjoitti:
Ja tosi mies ei tyhjään kaivele.eikös tuo ole melko homoa.
sitäpaitsi selänteen teemukin on kaivellut ja varmaan kaivelee vieläki ja vittua ja perkelettä hokee päivittäin.100% fakta.yleensä teemulta pääsee vittu tai saatanan saatana ku lyö ohi maalista.herra 99 oli peli aikoinaan kans kurrin mukaan hirvee noitumaan jäällä.vissiin hän oli aika hyväki kuitenki?
pitäs rennaritki vetää että vittu repiää!!!näin on,ihmiset näkee liian kuuliaita selänteitä ja palvoo niitä NE ON IHMISIÄ!!! haloo IHMISIÄ. ja kyllä koivukin huusi vittua ja fuck sanaa avoimissa treeneissä. ihan normaalia hommaa.ja miksi niitä taito kiekkoilijoita ei "enään" tule.no kaikki mahdollisuus on harjoitella on poistettu lähes kokonaan.aina pitää olla ohjattua touhua. ennen pennut pelasi ja treenaili yksikseen iltaisin,nyt ootellaan niitä 3kertaa viikossa mitä saadaan treenata ja siellä joku kokoajan kertoo mitä pitää tehä. esim. 2vs1 reeneissä todennäköisesti nyky valmentajat hokee että pitää käyttää kaverilla kiekkoa jne..miksi? se on maalin teko harjoitus,siitä kaverista on apua vaikka sillä ei kiekkoa käytetäkkään just sinä hetkenä.
saako nykyään edes mennä mihinkään kaukoloon laukoon,että joku ei tule ohjaileen..?
ohjattu harjoitus on HYVÄKSI ja sitä PITÄÄ olla,mutta miksi kaikki pitää tehdä jonku perkeleen pelikirjan mukaan?..canadassa pelataan maaleista täällä kellä komein pelikirja,siinä se ero,!
mistä tiedän? olen ollut canadassa 4v."huviretkellä"tuli siinä kaukalon laitoihin nojailtua jonkukerran.oma poika äitinsä luona siellä. ikää 14v - kouvostoliitto
kouvolan touhua kirjoitti:
ja paskat sanon 15.vuotiaalla 5-6 treenit viikossa jäällä ja kuivat päälle,koulunkäynnille ei minkäänlaista aikaa,kun lähtö hallille klo 16 ja illalla kotona klo 21,30 ja kuitenkiin juuri tässä iässä pitäisi ne päästöpaprut saada hyvät jotta vois pyrkiä hyvään ammattiin valmentavaan koulutukseen.Sitten se ainoa vapaa niin silloin pitäis rynnätä vielä taitojäille ja kun saamarin vastuuvalmentaja ei tajua edes mv-hommista yhtään mitään heilukaas kuulkaa 1,5 h jäällä niin että mitään taukoa ei ole ja kiekkoja lämmitään jopa 2 yhtäaikaa ,opettele siinä nyt tekniikkaa ja jos et ole harkoissa niin takuulla et pelaa aineskaan 2-3 peliin ja coutsina täys paska ja vitun kallis jonka poika ihan paska mutta aina pelaa ja paljon
melkosta aivopieruitkemistä! jos ei paukut riitä koulun ja tavoitteellisen harjoittelun yhdistämiseksi, niin kouvolasta löytyy myös ns. team-polku.
harjoittelu- ja koutsin poika kommentit ovat katkeran tilitystä - aikuisen toimesta jopa hävettävää. propagandaa, jota toivottavasti kukaan ei ota todesta. - Sivusta seurannut
kouvostoliitto kirjoitti:
melkosta aivopieruitkemistä! jos ei paukut riitä koulun ja tavoitteellisen harjoittelun yhdistämiseksi, niin kouvolasta löytyy myös ns. team-polku.
harjoittelu- ja koutsin poika kommentit ovat katkeran tilitystä - aikuisen toimesta jopa hävettävää. propagandaa, jota toivottavasti kukaan ei ota todesta.Näistä Team-joukkueista
verratkaapa huviksenne kuinka monta koulutettua valmentajaa on Team-.joukkueilla ja kilpajoukkueilla. Team-joukkueiden valmentajat yleensä isiä, joilla ei mitään valmentajakoulutusta, kilpajoukkueilla taas aina useampi koulutettu valmentaja. Eli ei sieltä team-joukkueista nousta, päinvastoin, taidot ruostuu eikä edistymistä tapahdu.
Eikä ole mistään tuulesta temmattu tuo väite valmentajan pojasta/tytöstä kilpajoukkueessa. Kyllähän sinne melko usein isän myötävaikutuksella päästään. Ei toki aina. Eikä hävetä yhtään tätä sanoa. Mutta vapaa maahan tämä on.
- samaa kaikkialla
Ei teillä ole ainoa seura joka rahastaa ,täällä kouvolassa pokli eli kookoon junnut maksaa maltaita jo d-iässä
vai mitäs luulette että 1500 ekuu per kausi ja vielä kaikki talkoot päälle sekä pakolliset puku/verkkariostot
ja saamarin 10 e kipale pakkoarpojen myynti sekä pesuaine ja raketti myynti päälle.Kookoo on täysin paska seura, mukamas sm-n pyrkii mutta kun ei raukalla ole rahaa.Arvatkaas ketkä makselee konsultointi käynnit jostain vitun euroopasta tänne ,no junnut tietenkiin.Meinasin revetä naurusta kun pokli herra mainosti kouvolan sanomissa että pelkät yhden (B ) joukkueen ruoka.kulut on 10 000 euroa per kausi,voi vee johan ne paskantaiskii silkkaa lihaa ja kalleimmasta päästä tuolla hinnalla ja herrat viettelee mukavia saunailtoja ,reissaavat tietyt
tahkollakin keväisin,muutenkin koko lätkä on päin v .tä täällä vain tietyt mussut pääsee pelaamaan ja vain tietyille hommaillaan varusteita muut hommaavat itse.Ja ne samat päättävät assholet ovat aina jojoina ja hallituksissa ja rahureilta jos pyydät tiliotteita ,johan alkoi vitt....pojalle ja vanhemmille, mikään keino ei ole tarpeeksi likaista- kouvostoliitto
kouvolassa edustuskiekon konsultit muut raha-asiat eivät kosketa junioripuolta millään tavalla.
on se jännä, että tarvitsee lähteä hakemaan lohtua kemistä saakka. suosittelen hengittämistä paperipussiin, niin kohtaus rauhoittuu ajan myötä. muuta en jaksa kommentoida. - hyväksikäyttetty
kouvostoliitto kirjoitti:
kouvolassa edustuskiekon konsultit muut raha-asiat eivät kosketa junioripuolta millään tavalla.
on se jännä, että tarvitsee lähteä hakemaan lohtua kemistä saakka. suosittelen hengittämistä paperipussiin, niin kohtaus rauhoittuu ajan myötä. muuta en jaksa kommentoida.Samanlaisia ovat kaikki seurat,käyttävät hyödyksi talkoolaisia,työllistettyjä ja muita hyväuskoisia.
- Edelleen Kelä
Vuoteen...2014 Lämäreiden junnukiekko hienolla mallilla!Neljävuotta on kulunut ja hyvä kommentoida kun on aikaa menny!Erittäin tyytyväinen edelleen valmentajiin ja organisaatioon.Toivottavasti jokaiseen urheiluseuraan löytyy näin aktiivisia toimijoita.Kiitos ja treenit jatkuu inolla koulukin menee hyvin vaikka 4-6 treeniä/peliä viikossa :)...ai niin kustannukset n.2000-3000e vuosi...ei haittaa kun poika on edelleen innolla mukana.
T:Tinkikää niistä kaljoista vaikka...- pikkupoika
Junnukiekko edelleen hienolla mallilla ,ja nyt on kiva treenaa kun jääajatkin saa valita itse.
Kiitos Lämäri organisaatiolle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama997810Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1466562Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1804679Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2423207Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta962713Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh622134- 1471818
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121816Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa231675Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971604