Audin jäätymisestä

Totuus sattuu

Audimiesten virallisen linjan mukaan kireäkään pakkanen ei vaikuta mitenkään Audin toimintaan. Kaikki eriävät väittämät sensuroidaan palstalta.
Telkkarissa tuli taannoin uutiset joissa kerrottiin että pakkanen jättää autoja välille, kaikkien yllätykseksi jutun videomateriaalissa oli Audi joka, yllätys yllätys oli jäänyt välille.

32

3358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nukkumatti lasten

Mikä panee sinutkin tällaisia asioita miettimään aamulla kello 5.20?

• Nekku nekuttaja

aivan oikeassa. Tälllä palstalla kyllä sensuuri toimii. Audikuskien ego ei nääs kestä pienintäkään kolhua. Seriffilläkin itsellä vissiin audi kun kritisoivia viestejä nin innokkaasti poistaa.

• no just joo

totuus voi olla ihmeellisempää kuin joku videovälähdys jossain, tiesitkö sitä?

Minulla A4 ja tuosta pihasta se lähtee ilman mitään erityisiä ongelmia,
      en ymmärrä mistään pakkasongelmista mitään? Ei minun Audissa mitään ole.

Voihan se olla että pakkanen jättää autoja mutta ei kyse ole merkistä.

• saijonara

Onko joku käynyt kysymässä ohjeman kyseiseltä henkilöltä, mikä oli vika ja ongelman
        perimmäinen syy? Jollei ole niin asiasta on aivan turha jauhaa täällä puuta heinää!

• 11

14 vuoden aikana ollut aina AUDI.Ei niin kovia kelejä ole vielä ollut että eikö lähtis käyntiin ja kulkee kuin unelma.Eikä asuta eteläsuomessa.

• Nähnyt ja kokenut

Ei tosin omasta autosta. Audi kilisee ja kolisee KYLMÄNÄ niin ettei yli 15 asteen pakkasella raaskisi käymään laittaa, Skoda, Seatit ja Volkswagenit ihan samanmoisia.
        Sen verran on omalla kohdalla tullut vastaan noita pakkasen takia välille jääneitä että voin antaa lausunnon niiden olevan enimmäkseen saksalaisia ja juuri noita premium merkkejä(lue sähkölelu merkkejä).

• Autoilija...

Eihän siinä TV:n uutisissa puhuttu mitään käyntiinlähtöongelmista vaan siitä, että autot pysähtyy kesken matkanteon. Pakkakeleillä se saattaa joillekin tuottaa ongelmia ellei ole varautunut riittävän lämpimin ulkoiluvaattein.
        Ruutuun valittiin näytille yksi yleisimmistä tilanteista.

• Havannoija.
        Autoilija... kirjoitti:

Eihän siinä TV:n uutisissa puhuttu mitään käyntiinlähtöongelmista vaan siitä, että autot pysähtyy kesken matkanteon. Pakkakeleillä se saattaa joillekin tuottaa ongelmia ellei ole varautunut riittävän lämpimin ulkoiluvaattein.
        Ruutuun valittiin näytille yksi yleisimmistä tilanteista.

Onkos se kovinkin yleinen ongelma tuo Audin tielle jäänti ? Taitaa olla kun pääsi oikein televisioonkin.

• ...

Joo, jos olisit katsonut sen hinausauton kuljettajan haastattelun myös, niin hän mainitsi että yleensä syy teille jäämiseen on huono huolto...

• a6

Olen omistanut kuusi Audia ja totuus on se ,että kovalla pakkasella jättää helposti tien päälle ja osin jo kotipihalle.
      Huohotin jäätyy todella helposti.
      Mistään en ole saanut ohjetta ,jotta ongelman saisi pois.

• wwo

Menossa kymmenes talvi ja koko ajan sama AUDI A 4 Avant.
        Edellä kuvatut jäätymis- ja kylmyysongelmat täysin tuntemattomia.
        220 tkm mennyt ilman ongelmia ja matka sen kun jatkuuuuuuuuuu.......

• olisipa lada
        wwo kirjoitti:

mee audiklubin sivuille tai vag pajalle ihmettelemään tuota kummallisuutta. pihat ja hallit täynnä sipanneita vaggeja

• wwo
        olisipa lada kirjoitti:

mee audiklubin sivuille tai vag pajalle ihmettelemään tuota kummallisuutta. pihat ja hallit täynnä sipanneita vaggeja

Omien kokemusteni mukaan AUDI QUTTRO on hyvä talviauto.
        Vakaa ajettava ja kulkee silloin kun on tarvetta.
        Jos se tosiasia on vaikea hyväksyä, niin sille minä en voi mitään muuta kun kehoittaa ostamaan AUDIn, jotta saa omia kokemuksia.
        Nettipalstoilla kirjoitelevat ovat enimmäkseen vailla kokemuksia tuskin edes ajokortin omaavia.
        Käyttävät sellaista termonologiaa, joka paljastaa heidät tosiasioista mitään tietämättömiksi.

• jormaBMW
        wwo kirjoitti:

No sä ajat pitempää ajoa! Pätkäajo jäädyttää ainakin, joten ajakaa pakkasella ne autot lämpimiksi. Huohotus (ts. hikoilu) jatkuu vielä auton sammuttua ja sekös jäätää vielä lisää. Itsellä bemu, joka on jäätynyt kertaalleen, koska se oli tottunut floridan lämpöön. Nyt on eristetyt putket ja ei ole jäätynyt, mutta majoonesia kertyy edelleen. Pahvit keulassa auttaa jo senkin vuoksi, että auto pysyy pitempään lämpimänä sen pysähtyessä...

• tiedottata.
        wwo kirjoitti:

Omien kokemusteni mukaan AUDI QUTTRO on hyvä talviauto.
        Vakaa ajettava ja kulkee silloin kun on tarvetta.
        Jos se tosiasia on vaikea hyväksyä, niin sille minä en voi mitään muuta kun kehoittaa ostamaan AUDIn, jotta saa omia kokemuksia.
        Nettipalstoilla kirjoitelevat ovat enimmäkseen vailla kokemuksia tuskin edes ajokortin omaavia.
        Käyttävät sellaista termonologiaa, joka paljastaa heidät tosiasioista mitään tietämättömiksi.

Mutta nämä uudet ei toimi kovalla pakkasella. Pihat täynnä VAG-tuotteita ympäri suomen.

• ---------
        tiedottata. kirjoitti:

Mutta nämä uudet ei toimi kovalla pakkasella. Pihat täynnä VAG-tuotteita ympäri suomen.

yksikin merkkihuolto jonka pihalla ei ole huoltoon meneviä autoja.

• AudiA4quattro

Meidän perheelle kävi tuossa pahimpien pakkasten aikaan juuri niin että olin ajanut noin 50 kilometriä ilman ongelmia jonka jälkeen pysähdyimme Tampereelle syömään. Määränpää oli Sappeen hiihtokeskus johon meillä ja tuttavapariskunnalla oli neljän päivän mökkivaraus. Auto oli pakattu täyteen suksiboxit katolla 4v tytär ja 7v poika mukana. Tunti oltiin Hessburgerissa ja kun piti lähteä ajoon ei auto lähtenyt enää käyntiin.

Ensimmäinen päivä siitä lomasta meni käytännössä siinä kun tuttavapariskunnan mies tuli hakemaan meitä ja sitä tavarapaljoutta omalla autollaan 50 kilometrin päästä vietyään ensin oman perheensä ja matkatavarat Sappeelle. He olivat tulossa täysin vastakkaisesta suunnasta Lahdesta eivätkä olleet kuin puolimatkassa, yritti tietysti pitää kiirettä mutta kyllä siellä silti melkein kolme tuntia odoteltiin. Poika ymmärsi jo tilanteen vakavuuden ja ymmärsi olla koettelematta isän hermoja enempää turhilla rutinoilla, tytär sen sijaan ei.

Ostin tuon farkkuaudin silloin kun tyttäreni syntyi ja ikää sillä alkaa nyt olemaan viisi vuotta. Niistä vuosista jotka se on minulla ollut se on pelannut moitteetta 1,5 vuotta, lopun aikaa on ollut kaikenlaista häiriöääntä alustan osista ja jatkuvaa pikkuvikaa sähkövempeleissä, joita ei saada kuntoon yrityksistä huolimatta. Se on ollut hieno auto ajaa mutta nyt tuli mitta täyteen. Se jää minun ensimmäiseksi ja viimeiseksi audikseni.
      En 2,5 vuotta sitten ikinä kuvitellut sanovani tätä mutta seuraava auto on Toyota Avensis, farmari, diesel ja automaatti.

• audi mies tässä

itselläni on ollut passat kaksi audia sen jälkeen, nyt A4. Oletko ajanut koskaan tuollaista tojoa?

itse meinaan olen ajanut pari päivää näiden VAG-kokemuksien jälkeen ja se tuntui aivan
        HIRVEÄLTÄ! Kamala auto ajaa, se ei tahdo mennä suoraa ja on sellainen muovinen rimpula.
        Aivan karsea auto. Ei ikinä saksalaisen jälkeen toimi

• minä vaan
        audi mies tässä kirjoitti:

itselläni on ollut passat kaksi audia sen jälkeen, nyt A4. Oletko ajanut koskaan tuollaista tojoa?

itse meinaan olen ajanut pari päivää näiden VAG-kokemuksien jälkeen ja se tuntui aivan
        HIRVEÄLTÄ! Kamala auto ajaa, se ei tahdo mennä suoraa ja on sellainen muovinen rimpula.
        Aivan karsea auto. Ei ikinä saksalaisen jälkeen toimi

Itsellä on ollut viimeiset 5 autoa audeja. Nyt viimeisimmän kanssa oli ensimmäinen kerta ongelma kylmäilman kanssa. Pakkasta yli 30 astetta ja kaasuhirtti kiinni. Hieman tekemistä että sai auton pysäytettyä kiitos automaattivaihteiston mutta eipä korjaus ollut paha. 10 min paikallaan että moottorin lämpösulatti jäät pois. Ja taas matkajatkui....

• Sitä se teettää

Minä hain viime keskiviikkona tätini perheineen erään kaupan pihasta, kun heidän Avensis vm.2008 olisi sanonut yhteistyösopimuksen irti. Kovat pakkaset koettelevat autoja merkistä riippumatta.

• Häränpaskahavainto
        Sitä se teettää kirjoitti:

Minä hain viime keskiviikkona tätini perheineen erään kaupan pihasta, kun heidän Avensis vm.2008 olisi sanonut yhteistyösopimuksen irti. Kovat pakkaset koettelevat autoja merkistä riippumatta.

Juttu tuli sopivasti kuin tilauksesta, se mikä tässä naurattaa niin ei kukaan oikeasti lähde kauppaan "perheineen", paitsi ehkä kesälomareissulla.

• ex audisti

olla vaginisti silmälasit huurussa jos rinkuloita luuli tojon logoksi

• Sitä se teettää
        ex audisti kirjoitti:

olla vaginisti silmälasit huurussa jos rinkuloita luuli tojon logoksi

Ei ollu tilattu, eikä lainkaan toivottu. Mutta ensinnäkin, viime keskiviikkona kaupat eivät olleet auki (loppiainen), joten kauppareissusta ei siis ollut kyse. Pysähtyivät kaupan pihaan tutkimaan, kun Avensis nyki pahoin. Ja toisekseen 2 ja 5 vuotiaat lapsetko pitäisi jättää keskenään kotio vanhempien lähtiessä esimerkiksi viikonlopun ruokaostoksille? Teini-ikäisistä uskon sen, ettei kauppaan lähdetä isän ja äidin kanssa.

• aösdkfj

Ei ollu tilattu, eikä lainkaan toivottu. Mutta ensinnäkin, viime keskiviikkona kaupat eivät olleet auki (loppiainen), joten kauppareissusta ei siis ollut kyse. Pysähtyivät kaupan pihaan tutkimaan, kun Avensis nyki pahoin. Ja toisekseen 2 ja 5 vuotiaat lapsetko pitäisi jättää keskenään kotio vanhempien lähtiessä esimerkiksi viikonlopun ruokaostoksille? Teini-ikäisistä uskon sen, ettei kauppaan lähdetä isän ja äidin kanssa.

Juuri tämmöstä kaiken kattavaa selitystä tässä vähän odoteltiinkin.

• Premium my a**

Oma kokemus Q5:sta. Parinkympin pakkasilla kesken ajon jäätää EGR-venttiilin ja pudottaa tehot yllättäen. Pari kertaa tehnyt saman ohitustilanteessa eli melkoisen vaarallinen "ominaisuus". Softaan tehty päivitys, mutta ensimmäinen yritys ei auttanut. Huomenna uusi yritys. Ongelma ei siis ole käyntiin lähtö vaan liikkeellä pysyminen. Pahviakin on keulalle laitettu suojaamaan viimalta.

Maahantuojan kanta asiaan on, että kuljettaja on vastuussa, jos ajossa tapahtuu ko. syystä vaaratilanne ja pahimmassa tapauksessa tulee henkilövahinkoja. Suora lainaus maahantuojalta tulleesta sähköpostista: "Vastuu liikenneturvallisuudesta on tieliikennelain mukaan auton kuljettajalla. Jos autossa on sellainen vika, joka vaarantaa liikennettä, autolla ei tule ajaa." Harmi, että ainakin itselleni auto on tarpeellinen ympäri vuoden. Muutenkin maahantuoja suhtautuminen asiaan on melko vähättelevä ja rivien välistä jopa hieman ylimielinen.

Olen ajanut saman konsernin autoilla aiemminkin ja ajattelin siirtyä viime kesänä ns. premium luokkaan. Pettymys on ollut melkoinen ja maahantuojan asenteesta johtuen taitaa edessä olla paluu taas luotettavaksi todettuihin kulkimiin.

• HK
        Premium my a** kirjoitti:

Oma kokemus Q5:sta. Parinkympin pakkasilla kesken ajon jäätää EGR-venttiilin ja pudottaa tehot yllättäen. Pari kertaa tehnyt saman ohitustilanteessa eli melkoisen vaarallinen "ominaisuus". Softaan tehty päivitys, mutta ensimmäinen yritys ei auttanut. Huomenna uusi yritys. Ongelma ei siis ole käyntiin lähtö vaan liikkeellä pysyminen. Pahviakin on keulalle laitettu suojaamaan viimalta.

Maahantuojan kanta asiaan on, että kuljettaja on vastuussa, jos ajossa tapahtuu ko. syystä vaaratilanne ja pahimmassa tapauksessa tulee henkilövahinkoja. Suora lainaus maahantuojalta tulleesta sähköpostista: "Vastuu liikenneturvallisuudesta on tieliikennelain mukaan auton kuljettajalla. Jos autossa on sellainen vika, joka vaarantaa liikennettä, autolla ei tule ajaa." Harmi, että ainakin itselleni auto on tarpeellinen ympäri vuoden. Muutenkin maahantuoja suhtautuminen asiaan on melko vähättelevä ja rivien välistä jopa hieman ylimielinen.

Olen ajanut saman konsernin autoilla aiemminkin ja ajattelin siirtyä viime kesänä ns. premium luokkaan. Pettymys on ollut melkoinen ja maahantuojan asenteesta johtuen taitaa edessä olla paluu taas luotettavaksi todettuihin kulkimiin.

venttiilin jäätymistäkö se on ? ostin Joulukuussa A4 tdi multitronic:in -08 ja autohan on hieno , mutta . . . 6000 km ajo kokemuksen jälkeen voi sanoa että hieman huonosti ovat tehtaan porukka autoa pakkasella testanneet . viimepäivinä ja varsinkin aamuisin 10 km ajon jälkeen mittaristossa "hehkun " merkkivalo vilkkuu ja koneesta häipyy tehot kuin veitsellä leikaten, ei muuta kun tien sivuun odotteleen että sulaa : ) . ERG venttiili kuulemma jäätyy ( jo 15 pakkasella !!! ) Audilla kehuivat että ohjelmistopäivitys tulossa = ohittavat k.o venttiilin ( kuinkakohan katsastuksessa käy kun sen aika on ? ).

Onkohan kellään kokemusta multitronic vaihteistosta , itsellä eka sellainen . tuppaa sammuun kun liikkeelle lähden peruuttamisen jälkeen ja varsinkin kun on ollut johdon päässä 2 tuntia.

Ei kauhean mairittelevaa tekstiä "laatu" autosta , itsellä toi on 22. ja edellinen oli Mersu , jota kohta alkaa tulla ikävä : ) Asiallisia vastauksia kiitos .

• Premiun my a**
        HK kirjoitti:

venttiilin jäätymistäkö se on ? ostin Joulukuussa A4 tdi multitronic:in -08 ja autohan on hieno , mutta . . . 6000 km ajo kokemuksen jälkeen voi sanoa että hieman huonosti ovat tehtaan porukka autoa pakkasella testanneet . viimepäivinä ja varsinkin aamuisin 10 km ajon jälkeen mittaristossa "hehkun " merkkivalo vilkkuu ja koneesta häipyy tehot kuin veitsellä leikaten, ei muuta kun tien sivuun odotteleen että sulaa : ) . ERG venttiili kuulemma jäätyy ( jo 15 pakkasella !!! ) Audilla kehuivat että ohjelmistopäivitys tulossa = ohittavat k.o venttiilin ( kuinkakohan katsastuksessa käy kun sen aika on ? ).

Onkohan kellään kokemusta multitronic vaihteistosta , itsellä eka sellainen . tuppaa sammuun kun liikkeelle lähden peruuttamisen jälkeen ja varsinkin kun on ollut johdon päässä 2 tuntia.

Ei kauhean mairittelevaa tekstiä "laatu" autosta , itsellä toi on 22. ja edellinen oli Mersu , jota kohta alkaa tulla ikävä : ) Asiallisia vastauksia kiitos .

Juuri samat temput tekee Q5 eli hehkun merkkivalo alkaa vilkkumaan ja tehot katoaa. Onnea vaan! Olet päässyt Audin laadun ytimeen. Minulle maahantuojan edustaja syytti ympäristölakeja.

Lait vaativat kuulemma kaiken maailman härpäkkeitä, ätylöitä ja visputtimia, että saadaan päästömääräykset täyttymään. Ihmettelin, että ympäristölaitko ne asentavat ne venttiilit jäätyville paikoille vai olisiko kuitenkin tehdas, joka tekee laitteiden sijoitukset auton rakenteisiin. Sain hieman kiertelevän vastauksen linjalla, että "no onhan tuo toisaalta totta..."

Vikoja saa autoissa olla, ainakin jossain määrin ja varmasti niissä tulee niitä olemaan jatkossakin. Maahantuojan ja jälleenmyyjän suhtautuminen asiaan vaikuttaa hyvin paljon siihen, että valitseeko asiakas tulevaisuudessakin saman merkin. Itselläni ainakin kokemus on antanut selvän kuvan VV-auton toimintatavoista ja ratkaisu on selvä: VW ja Audi jatkossa pois valittavien listalta.

Yhden ihmisen "protestilla" ei ole juurikaan merkitystä kokonaisuutta ajatellen, mutta tiedänpä ainakin itse, mihin jatkossa autohankintani ohjaan.

• HK
        Premiun my a** kirjoitti:

Juuri samat temput tekee Q5 eli hehkun merkkivalo alkaa vilkkumaan ja tehot katoaa. Onnea vaan! Olet päässyt Audin laadun ytimeen. Minulle maahantuojan edustaja syytti ympäristölakeja.

Lait vaativat kuulemma kaiken maailman härpäkkeitä, ätylöitä ja visputtimia, että saadaan päästömääräykset täyttymään. Ihmettelin, että ympäristölaitko ne asentavat ne venttiilit jäätyville paikoille vai olisiko kuitenkin tehdas, joka tekee laitteiden sijoitukset auton rakenteisiin. Sain hieman kiertelevän vastauksen linjalla, että "no onhan tuo toisaalta totta..."

Vikoja saa autoissa olla, ainakin jossain määrin ja varmasti niissä tulee niitä olemaan jatkossakin. Maahantuojan ja jälleenmyyjän suhtautuminen asiaan vaikuttaa hyvin paljon siihen, että valitseeko asiakas tulevaisuudessakin saman merkin. Itselläni ainakin kokemus on antanut selvän kuvan VV-auton toimintatavoista ja ratkaisu on selvä: VW ja Audi jatkossa pois valittavien listalta.

Yhden ihmisen "protestilla" ei ole juurikaan merkitystä kokonaisuutta ajatellen, mutta tiedänpä ainakin itse, mihin jatkossa autohankintani ohjaan.

Tämä uusi päivitys jäätymis ongelmaan ? Huomasitko mitään muutosta päivityksen jälkeen ? Itse vien kuun lopulla autoni huoltoon mm. samasta ongelmasta ( jäätyy).Samalla saavat katsoa multinlaatikkoon "päivityksiä" : ) kun tuppaa sammuileen .

• Premium my a**
        HK kirjoitti:

Tämä uusi päivitys jäätymis ongelmaan ? Huomasitko mitään muutosta päivityksen jälkeen ? Itse vien kuun lopulla autoni huoltoon mm. samasta ongelmasta ( jäätyy).Samalla saavat katsoa multinlaatikkoon "päivityksiä" : ) kun tuppaa sammuileen .

Toisen päivityksen jälkeen en ole joutunut lähtemään liikenteeseen "audintappopakkasilla". Pari päivää oli rapsakampaa keliä, mutta oli muuta ohjelmaa sen verran etten ehtinyt tehdä omaa Audi Arctic Challengea.

Totta kai kaikki on nyt kunnossa, onhan sitä nyt maahantuojaa uskottava. Ihan kuten ensimmäisenkin yrityksen jälkeen...

Muutoksia ei ole havaittavissa oikeastaan muuta kuin, että ekalla kerralla tehty s-tronicin päivitys on vissiin palautunut alkuperäiseen muotoonsa eli ollaan taas lähtöruudussa sen suhteen. Itselläni tuppaa sammahtamaan, kun kylmänä pyrkii lähtemään pakilla liikkeelle.

• Diesel elämää tuloss
        Premiun my a** kirjoitti:

Huolestuttavia viestejä Q5 mallista! Olen ajanut 3 vuotta uuden korimallin Volvo V70 2,5T autom. lomalla perheen kanssaa Åressa ja lapissa - 25-34 C pakkasessa ja toiminut aina luotettavasti. Nykyisten päästömääräysten edessä on siirryttävä eka kertaa Dieseliin. Tätäkö on on luvassa deiseliin siitymisen jälkeen.
        Onko muilla vastaavia kokemuksia audin talvikunnosta vai onko uusissa audeissa myös postiivisia poikkeuksia?

• fghjhgdf
        Diesel elämää tuloss kirjoitti:

Huolestuttavia viestejä Q5 mallista! Olen ajanut 3 vuotta uuden korimallin Volvo V70 2,5T autom. lomalla perheen kanssaa Åressa ja lapissa - 25-34 C pakkasessa ja toiminut aina luotettavasti. Nykyisten päästömääräysten edessä on siirryttävä eka kertaa Dieseliin. Tätäkö on on luvassa deiseliin siitymisen jälkeen.
        Onko muilla vastaavia kokemuksia audin talvikunnosta vai onko uusissa audeissa myös postiivisia poikkeuksia?

tämä palstahan on se totuudentorvi? Ei näiden teinien juttuja kannata uskoa. Ja kohta joku tulee selittelee siitä 45 min ohjelmasta jossa jollakin oli viallinen Q5, mutta jokaisesta automerkistä ja mallista löytyy viallisia yksilöitä. Jopa Ferrari F430:sta saisi tehtyä vastaavan ohjelman.

• AaKuus

Niinpä niin, itellä -07 TFSI ja alle 35000 km ajettu. Tehty jo kaksi "longlife" huoltoa (17000, 33000). Viimehuollosta alle 1000km ja kaara simahti virrattomaksi, jäi pihaan. Turvasta oli hyötyä kun tuli sijaisauto ja hinuri suht nopeasti. Joku sähkövika oli, satasia maksoi... semmoista premiumia, tosin ei oo ollu muita vikoja. Mutta on se muuten lämmin talviauto

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      47
      2974
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2808
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2666
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2611
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2590
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      106
      2163
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      142
      1890
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1832
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      22
      1715
    Aihe