AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / banaanipuun hoito
19 Vastausta 4 964 Lukukertaa

banaanipuun hoito

Olen saanut pienen banaanipuun alun. Mitenkähän
sen saisi kasvamaan, tuntuu pysyvän vain pienenä.
Pitäisiköhän se viedä kesäksi ulos?

Hoito-ohjeita

Bansku pitää siitä että sitä suihkuttaa useasti ja se vaatii todella ison ruukun, kävin tänään ostamassa omalle banskullekkin ison ruukun =)Jos tuntuu että et kehtaa olla sitä jatkuvasti suihkuttamassa niin laita sen purkin alle iso vesi astia niin siitä haihtuu koko ajan vettä ja muísta lannoittaa sitä useasti niin ja kesällä sen voi viedä ulos.....Onnea banskun kasvatukseen!!!!

kukinta

miten teen kun banaania pukkaa??? pitääkö ne kukat leikata pois??? pieniä terttuja on monta mutta sadon varmistaminen on sitten toinen juttu

jos

mitä kun banskuun tulee valkoisia läikkiä?

bannaani

mullakin oli bannaani puu jonkun aikaa ja siihen tuli uusi noin 7 cm korkuinen uusi verso mutta sitten se kuopsahti jossai vaihees :D tarttis hankkii uuus

ulos, ulos

Oikeastaan kaikki kasvit tykkää olla ulkona kesällä. Siellä kun on enemmän valoa kuin sisätiloissa, ja kasvuvauhti nousee sellaisiin mittoihin mihin sisällä ei päästä koskaan (ainakaan ilman erittäin mutkikkaita ja kalliita metallihalidivalaistusjärjestelyjä). Enpäs vaan tiedä millainen mahtaa olla banaanin auringonsietokyky. Kannatta varmistaa tykkääkö bansku olla suorassa paisteessa, vai pitäisikö järjestää esim. puolivarjoa.

bansun hoito

Banaanipuuta pitää kastella niin ettei se pääse kuivahtamaan sekä suihkuttelu on hyväksi, mutta sen lehtiä ei saa pyyhkiä koska siinä on jonkinlainen "vaha" kerros ja se suojelee puun lehtiä :D

Banskua tulee kun

viet koko ruohon ulos ja istutat sen hugeen savipurkkiin. Hervottomasti vettä, ja mieluusti puolivarjoisa, tuulensuojainen paikka johon kuitenkin aurinko pääsee paistamaan päivittäin tunnin, pari. Ei silti kuitenkaan paahtavimpaan aikaan keskipäivällä.

Bansku kestää pari astetta pakkastakin kun sen siihen varovasti totuttaa, joten ei sitä ihan helpolla saa tapettua kuin ehkä kuivuuteen. Suihkutus on aina hyväksi. Vesi ei kuitenkaan saa olla kylmää, joten unohda suoraan vesiletkulla töräyttäminen. Kesän jälkeen saattaa kuitenkin ongelmaksi muodostua banskun kuljetus kun se voi venähtää isoksi. Itselläni isoin lehti on ollut 38 cm leveä ja 106 cm pitkä ja jos näitä on paljon, niin kanna nyt tuollainen mohjake sisälle ja löydä sille paikka talveksi!

Minäkin haluan banaanin!

Mistä saitte banaaninalun?
Olen ajatellut että kaupan banaanihedelmästä ottaisin niitä siemeniä ja istuttaisin, mutta tällä palstalla joku sanoi että niistä ei tule mitään koska banaaninsiemenet ovat isoja ja mustia.
Myisikö/lahjoittaisiko joku onnekas banaaninomistaja minulle pistokkaan tai banaanin? Tai.. jos olette saaneet jostain banaanin siemeniä, niin kertokaa, mistä!

täältä saat bannaanin siemenii

http://www.exoticgarden.fi/finshop/index.asp

miksi siemen

Miksi haluat siemenen kun voit ostaa esim stockalta taimen?

Mä ostin

Mä ostin Banaanipuun Hongkongista (honkkarista) ns. ale tavaratalo ja se maksoi 9,95 € ja suht iso, et honkkariin vaan kukkaostoksille!

mulla olis

Mulla on banaanipuuni viereen tullut "poikanen" enkä tiedä mitä tehdä sille, eli pitääkö poistaa vai ei, sen saa ken haluaa, mutta vasta tossa huhtikuun 17 päivä ja sen jälkeen sillä lähdemme nyt tiist. keskv välisenä yönä Kanarialle kahdeksi viikkoo. Toivotaan että se on vielä "elossa" kun tulemme kotiin. Katson hati kotiin tultuamme oletko vielä kiinnostunut ja vaihdetaan sit tietoja jos vaikka asuisimme jotakuinkin samalla suunnalla. Hyvää pääsiäistä! :)
HEEEEIIIIIII!!!!!

Kukaan ei nähtävästi tällä palstalla kerro tietoja, joita tarvitsisin.....
Elikkä:
1. Kuinka usein banskua pitää kastella?
2. Kuinka ison ruukun se suunnilleen tarvitsee? (sen pitäisi käydä silloinkin kun bansku kasvaa....)
3. Jos banskuun tulee banaaneita, irrotetaanko ne vaan ihan huolettomasti?
4. Entäs jos siihen syntyy uusi verso? Pitääkö sen kasvaa, ennen kuin se leikataan pois ja voiko sen laittaa omaan ruukkuun jne....?
5. Milloin banskun voi viedä ulos? (kuukausi, lämpöasteet, minkälaiseen paikkaan, kuinka kauaksi aikaa ym.)

Olisin todella kiitollinen jos joku vastaisi, vaikka tämä on jo vanha foorumi:)
kun ostin banani puun se alkoi tuattaa uusia banani puita saako ne laitaa toiseen kukka ruukkuun ne uudet bananipuut?
mikä lannoten on hyvää puulle
olen ostamassa itelleni banaanipuuta ja haluaisin tarkat hoito ohjeet sen kasteluun. et pitääkö kastella kerran viikos, kuukaudes vai milloin tarvitsen todella neuvoja siitäkin et miten kastellaan kesällä ja miten talvella ja miten lainnoitteiden laita :/

Pikaisesti vastausta odotellen. kiitän kaikkia vaikka en saisi vastausta kun on näin vanha foorumi :(
Hei!

ostin tänään banaanipuun lähikaupasta se on noin 30cm ja sen ruukku halkaisijaltaan 11cm onko ruukku liian pieni? toinen asia on että tämä on minun toinen huonekasvini ja en löytänyt netistä minkäänlaista hoito-ohjetta banaanipuille joten kysyin täältä vaikka vanha foorumi onkin kuinka usein pitäs kastella kesällä ja kuinka paljon talvella minkä kokoinen ruukku ja tarviiiko lannoittaa ja jos tarttee niin mikä lannoite olisi hyvää.

banaani puuni näyttäisi muuten olevan musa tropicana eli kasvaako kuinka isoksi?
Minullakin on pieni banaanipuun verso, se jotenkin kuupsahtaa vaikka annan sille vettä ja juttelen sille :DD Haittaako talvi mitenkään banaanipuulle?
Senku kasvatatte banaaneja huonekasveina ja ulkona, mutta hedelmiä niistä ei tule muita ku myrkyllisiä versioita meidän leveysasteilla..
 /   /  /  / banaanipuun hoito

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua