RKP on maamme riesa!

että näin ajattelen

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1882715

Voi vittulan väki etten paremmin sanois! Että näille itseään "parempana väkenä" pitäville pitäisi turvata VÄHINTÄÄN samat palvelut ja korottaa Yle-maksua joka nykyiselläänkin on korkea...mitä vittua ne paskiaiset oikein luulee itsestään???

Heidän määränsä vähenee kaiken aikaa, aidosti ruotsinkielisiä ei varmaan muutaman vuoden päästä ole kuin muutama mutta silti näille loisille pitää kustantaa ihan kaikki...opettelisivat saatana suomea ja kyllä ne sitä osaakin. Kakskieliset ei hingu tollaisia erikoispalveluita. Eikä meillä ole muutenkaan kielivähemmistöjä huomioitu, saamenkielisetkään ei juuri muuta saa kuin uutiset radiosta ja ehkä telkkarista yhdet uutiset, ei ole muille kielivähemmistöille senkään vertaa palveluita..

Ja siis miksi vitussa pitää meidän entisen miehittäjämaan serkkujen perseitä nuolla? miksi?

Pakkoruotsi pois, kaksikielisyys pois, RKP pois, FST pois ja oikeastaan....ruotsinkielen puhuminen maassamme tulisi julistaa jopa rikolliseksi teoksi!

7

400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaan ruotsiakin

Lakia kaksikielisyydestä on syytä muuttaa, eikös se menisi perustuslain säätämisjärjestyksessä, ja kaikki suomenkieliset vaivautuisivat kerrankin äänestämään. Riittää kun 85 % sanoo EI ruotsinkielisyydelle, ja voitaisiin laittaa määräaikaispykälä, vaikka 5 vuotta, että rannikkokunnissa, joissa on paljon ruotsinkielisiä, voidaan palvelut tarjota myös ruotsiksi mutta kunnan omilla verovaroilla. Voisivat kaikki ruotsinkieliset sitten muuttaa näihin ruotsalaiskuntiin, ja muut säästäisivät, kun ei tarvittaisi kahdella kielellä lomakkeita yms.
      Säästöt on päivän sana, tässä se toteutuisi pitkällä juoksulla kannattavasti.

Olen itse toiminut työpaikassani tulkkina ruotsinkielisille, osaan ruotsia hyvin, mutta olen silti täysillä sitä mieltä mitä kirjoitin. Parempi että omat lapseni saavat rauhassa opetella hyödyllisiä kieliä.

• Kyllästynt

OLEN TÄYSIN SAMAA MIETÄ, JOPA OHJELMA VALIKOSSAKIN MUILLAIN KANAVILLA ON TÄTÄ VENSSONIA.

• Suomeksi TV

Suomi on hävinnyt tosi paljon kun ei ole ottanut englantia pakolliseksi kieleksi jo 50 luvulta.
      Mitä se meitä autta jos mailmassa on ruotsia puhuvia alle 10 miljoonaa. On edelleen ongelma HYVIN englantia puhuvista ihmisistä, jota tarvittaisiin mailmanlaajuisessa kaupan käynnissä.

• ....----

heti sotien jälkeen olisi pitänyt ottaa Venäjä pakolliseksi oppiaineeksi kouluihin!

• KIINTIÖT:::!!!!

.

pysyisivät vain siellä FST-kanavalla ja jättäisivät suomalaisten kanavat RAUHAAN!!!!!!!

.

• UrpoJuntti

Jos olisit pysynyt hereillä historiantunneilla koulussa, (siis jos olet ylipäänsäkään koulua käynyt), tietäisit että kyseessä ei ollut miehitys, Suomi oli osana Ruotsin valtiota. Sen sijaan ryssät valloittivat Suomen 1809 ja jollei Suomessa olisi ollut toimiva valtionhallinto puhuisimme varmuudella tänä päivänä venäjää ja kaikki vähänkin kansallismieliset olisivat saaneet menolipun siperiaan...

• ap.

>Jos olisit pysynyt hereillä historiantunneilla koulussa, (siis jos olet ylipäänsäkään koulua käynyt),<

Kyllä olen kuule käynyt ja varmasti enemmän kuin sinä päänaukoja!

> tietäisit että kyseessä ei ollut miehitys, Suomi oli osana Ruotsin valtiota.<

KÄYTÄNNÖSSÄ se että Suomi oli osa Ruotsin valtiota, on sama asia kuin että olisi miehitetty! Ja sitäpaitsi SUOMI ON KOKO AJAN MIEHITETTY, nimittäin ruotsinkielisten osalta!

>Sen sijaan ryssät valloittivat Suomen 1809 ja jollei Suomessa olisi ollut toimiva valtionhallinto puhuisimme varmuudella tänä päivänä venäjää ja kaikki vähänkin kansallismieliset olisivat saaneet menolipun siperiaan...<

Ja onko se sitten hyvä että meidät pakotetaan puhumaan Ruotsia koko ajan pienenevän kielivähemmistön takia??? Ja sen takia että Suomi saa nuolla ruotsin persettä?? Mikä helvetin mielistelyn halu teillä on ruotsalaisia ja Suomen ruotsinkielisiä kohtaan??

Mielistely on aina yhtä pahasta, oli kyseessä sitten ruotsalaisten mielistely tai venäläisten mielistely!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1985
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      113
      1708
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1296
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe