Arcanumin NPC:t!

MJ

Jonkin aikaa olen jo kerinnut pelata kyseistä peliä ja hommaamaan yllättäen seuraajia, mutta silti minulle on toistaiseksi mysteeriksi jäänyt miten heidän "suosionsa" hahmoani kohtaan nousee ja laskee. Jokaisella NPC:llä se on varmasti omakohtainen, mutta voiko esimerkiksi taistelussa vahinkoiskut tällaiseen seuraajaan vaikuttaa hänen suhtautumiseensa minuun?
Parin seuraajan (Virgil ja Sogg) suhtautumin on laskenut koko ajan, vaikken ole tehnyt pahoja tekoja. Kuitenkin, kun tämä suosion laskeminen on käynyt koko ajan, niin miten onnistuisin kasvattamaan sitä, tai edes pitämään yllä? Parhaimmissa tapauksissa välttämään sen suurempaa vähenemistä. Onko siis kyseessä asia, johon voin vaikuttaa enemmänkin, jättämällä esimerkiksi tekemättä jotain, tai juuri tekemällä, vai laskeeko pidemmän matkan päälle seuraajien suosio jokatapauksessa.

Olisin hyvin kiitollinen, jos tätä solmua minulle jaksettaisiin avata.
Miten pelissä seuraajien suosion saa pysymään yllä?

1

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CD

Pääasiassa npc:den suosioon vaikuttaa: Ulkonäkö, rotu (kukaan ei pidä örkeistä, gnomeista pidetään jne) ja ensitapaaminen (jos npc hahmon suosio on alhainen, pelaaja voi kerjätä tätä olemaan suosiollisempi.)

Arcanumin suosio järjestelmä on "hitusen" rikki, koko peli muutenkin hieman buginen... esimerkiksi jotkin (vihamieliset) npc:t ovat mukamas hyviksiä ja mikäli pelaajahahmo tappaa ne, seuralaiset tykkäävät siitä kyttyrää. Tämän voi kiertää antamalla seuralaisten hoitaa näiden vihujen tappaminen.

Ja kyllä, joskus kämmäily aiheuttaa suosion menetystä, varsinkin jos vahingossa vahingoitit kaveria.

Kämmit saattavat aiheuttaa myös arpia mikä laskee ulkonäköä. Nämä on mahdollista parantaa joko maksamalla tohtorille parantamisesta tai hoitaa homman itse lääkäritaidolla.

Suosiota ei voi nostaa kuin ulkonäöllä tai muutamalla siunauksella. Siunauksista ensimmäisen saa Arbalah:ilta ja toisen stillwaterin temppelissä. Ulkonäköön en vaivautuisi pisteitä laittamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe