se on totta. satoja vuosia jo olemme sen huomanneet että ihminen pärjäisi elämässä huomattavasti paremmin ilman alkoholia. Jos ei kokonaan niin pienillä määrillä
Ihmiset jotenkin luulevat että elämä on hienompaa kun vedetään kännejä vkl ja bailataan aamuun asti baareissa. ollaan vedetty kovat pohjat ja sitten sännätään tuubassa baariin yöelämään ja baarissa uppoa paljon rahaa.
Kun ollaan iässä 18-25 eli ns 7 railakasta vuotta jolloin viina virtaa kehoon reilusti. Sitten kun ei osata pitää hauskaa selvinpäin. Ihmetellään vanhempana kun terveydentila on huono joka johtunee suurimmalti epäterveellisistä elämäntavoista.
Henkiset oireet ilmaantuu kovan dokaamisen yhteydessä. tulee raivon puuskia, itkujakin ja pahaa mieltä eikä enää osata olla esim vkl raittiina vaan on pakko päästä juomaan ja sitten jo ollaankin siinä ongelmatilanteessa josta on todella vaikea päästä eroon.
Kenestäkään ei pidä ottaa mallia. ei kavareista ei sukulaisista vaan mennä oikeaa linjaa eteenpäin.
Alkoholi on jo itsessään yksi maailman vaarallisimpia aineita jonka käytönyhteydessä/jälkeen on muita paheita kuten tupakka ja roskaruoka sekä alkoholin jättämä paha olo tila eli ;krapula.
viina ei ole hyväksi
4
160
Vastaukset
- Oolof
Mitäs sitten tietää mikä on se oikea tie?
Ei se haittaa jos pystyy dokaamaan viikonloppuna. Se on pahempi juttu jos dokailee milloin sattuu.- jsrghisfd
onhan se totta mutta tarkoitan sitä että ei se ole enää järkevää jos pitää dokata joka ikinen vkl ja silloinkin vedetään perseet
itse huomasin sen että oli jo jäänyt tavaksi ja nyt siitä tavasta yritän päästä eroon ! - alkoton
jsrghisfd kirjoitti:
onhan se totta mutta tarkoitan sitä että ei se ole enää järkevää jos pitää dokata joka ikinen vkl ja silloinkin vedetään perseet
itse huomasin sen että oli jo jäänyt tavaksi ja nyt siitä tavasta yritän päästä eroon !Sama homma, joskus lysti loppuu tai ainakin tulee semmonen olo että ei tee mieli jatkaa samalla tavalla kun dokaa joka viikonloppu. Ja voin sanoa, että kyllä se alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään heilua joka viikonloppu humalassa jossain kuppilassa ja jossain välissä alkaa olemaan aika säälittävääkin kun ikää alkaa kertyä mittariin. reilu kuukausi mennyt nyt selvinpäin ottamatta pisaraakaan alkoholia ja ensimmäistä kertaa pitkään aikaan tuntuu että on hyvä olo. Siis henkisesti ja fyysisesti, ei ahdista samalla tavalla eikä myöskään ole masentanut. katsellaanpa nyt, tästä etiäpäin olisi tarkoitus kokeilla selvinpäin elämistä tämä kevät. kai minun pitää todistaa itselleni jotain.. Yritän vältellä erityisesti humalajuomista, josta on tullut tapa. Pystyyköhän sitä ikinä käyttämään alkoa enää kohtuudella, sitä vaan pohdin.. Ikää 23. Kaksi vuotta on tullut juotua melkein joka viikonloppu ja sille haluan laittaa pisteen. Minä sanon, että tuo viikonloppujuominen on melko lailla tottumiskysymys, voin sanoa että alkoholi on minulle jonkinasteinen riippuvuus, mutta nyt otettuani itseäni niskasta kiinni, se ei ole hirveän paljoa pyörinyt mielessä. Eka viikonloppu vaikein ja nyt on ollut helppoa, kun on oppinut uusia viikonlopunviettotapoja. = D Pitää vaan keksiä jotain tekemistä, mihin ei liity alkoholi. Hankalaahan se on, jos kaverit käyttävät alkoa, tosin olen huomannut että he ovat juoneet vähemmän kuin minä ja varsinkin jos menee käymään viikonloppuna jonkun luona joka tissuttelee.
- ----
Viikonloppukäyttäjistä ne täysjuopot tulevatkin.
Jostain aina aloitetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502