Faijan kämppä siistiksi #2

kuinka paljon?

Toinen kerta kun kävin siivoamassa tuurijuopon faijan kämpän. Eilen soitin kytät sinne, koska en itse päässyt kollaamaan mikä on tilanne. Se ei vastaa kännykkään kun on putki päällä. Kukaan ei tiedä onko se lipannut ja kuollut vai ei. Sen muija lähti 3 viikkoa sitten ulkomaille. Se muija soitti: "Tiedätkö faijastasi mitään? ei saa yhteyttä, mitä on tapahtunut?"

Soitin kytät. "käykää katsomassa kun kerkeätte."

Kytät soittaa: "Hengissä on. Juopotellut pari viikkoa yksikseen, kämppä paskana, lasinsiruja, tuhkaa takasta, liköörejä ja muita liemiä pitkin lattiaa, vessanpönttö rikki, vuotaa vettä pitkin suihkutiloja."
"Täällä on palovaara, kekäleitä on pitkin poikin roskakasoja."
Ukko pistää piipuksi, ja tuijottaa tyhjin silmin massaviihdettä taivaskanavalta ja kiskoo parissa sekassa taas yhden 8-volttisen bisukan.

"Kiitos kun kävitte." -Sanon.

Tänään kävin tonteilla. Laitoin välittömästi teeveen paskaksi kirveellä, digi ja taivaskanava lensi pihalle lumihankeen, viinat meni viemäriin, etupihalle nousi keko pulloja, tölkkejä ja kodin elektroniikkaa, sekä pari tuolia ja yksi pöytä, paskaisia tyynyjä, peitto, ym ryönää.

Faija sanoi: "vedän sua pataan, kun selviän"
Vastasin: "Joo, selviä ensin, juoppo."

Meillä on välit kunnossa, kesällä ollaan taas kuin ei mitään.

20

510

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinka paljon?

..Alkaako löytyä jotain työkalua, millä saa eläkeläis-juopon raiteilleen? Alkaa pikkuhiljaa olla mitta täynnä, se kun ei soita, vaan hälle pitää soittaa, eikä se edes vastaa, kun on huikka päällä.

Missä vaiheessa lyö poika kädet pystyyn: "Pidä paskasi, haista vittu ja hei hei?"

Tiedän että noita on muitakin, noi fabut alkoi laulamaan 70-80- luvuilla, eikä näytä laululle loppua tulevan.
      Tulevaisuus rollaattori, keskushermosto POKS, ja hidas kituminen kuolemaan seuraavat 10 vuotta.

Arvatkaa kiinnostaako katsoo? Äijä oli kuitenkin mun ikäisenä TODELLA vahvassa kondiksessa.

Mitä vittua tolle voisi tehdä, peseekö kätensä vai onko siinä sitten, hyssyttelemässä?

• ----å

Pakkohoito on tuntematon käsite juoppojen kohdalla.
        Psykoottiset riehujat kyörätään remmeihin ja ympätään Diapamia täyteen, mutta ei tavallisia juoppoja.
        Ne viedään putkaan.

Tuttavapiiristä on muutama vanhempi sekopääjuoppo saatu jotakuinkin kuriin, kun kakarat hakivat holhoukseen.
        Tilille tippuu juuri tarpeellinen raha, että saa ruokaa, ja jos juopottelee, saa olla nälissään - se kouluttaa.
        Virkaholhooja hoitelee muut maksut.

• kuinka paljon?
        ----å kirjoitti:

Pakkohoito on tuntematon käsite juoppojen kohdalla.
        Psykoottiset riehujat kyörätään remmeihin ja ympätään Diapamia täyteen, mutta ei tavallisia juoppoja.
        Ne viedään putkaan.

Tuttavapiiristä on muutama vanhempi sekopääjuoppo saatu jotakuinkin kuriin, kun kakarat hakivat holhoukseen.
        Tilille tippuu juuri tarpeellinen raha, että saa ruokaa, ja jos juopottelee, saa olla nälissään - se kouluttaa.
        Virkaholhooja hoitelee muut maksut.

ja kädet pystyyn. En mä sitä holhoukseen hae: Live by the sword, die by the sword.

Tehköön mitä lystää, se on aikuinen ihminen.

Tekee kyyniseksi?

• ----å
        kuinka paljon? kirjoitti:

ja kädet pystyyn. En mä sitä holhoukseen hae: Live by the sword, die by the sword.

Tehköön mitä lystää, se on aikuinen ihminen.

Tekee kyyniseksi?

se ei ole kyynisyyttä, vaan pakon sanelemaa realismia, koska kukaan tässä maailmassa ei ole toista raitistanut, ellei juoppo itse sitä todella halua.

• minna85
        ----å kirjoitti:

se ei ole kyynisyyttä, vaan pakon sanelemaa realismia, koska kukaan tässä maailmassa ei ole toista raitistanut, ellei juoppo itse sitä todella halua.

Perheessäni on kaksi alkoholin suurkuluttajaa, sekä isäni, että veljeni. Aina on kivaa siihen asti vierailulla esim. isäni luona, kun hän avaa ensimmäisen kerran korkin ja juo aamun tunteihin asti. Tulee semmosta "syvällistä" juttua että en jaksa enää kuunnella. kerran olen hänen kanssaan jutellut, arvostan häntä muuten, mutta ne jutut ovat niin sekavia ja mukamasten syvällisiä, että olen loukkaantunutkin hänen puheistaan kerran pahasti. Miten ihminen muuttuukin tuollaiseksi ryypiskeltyään. Viimeksi totesi että juo kerran viikossa, mutta oltuani viikonlopun hänen luonaan, kyllä se jokapäiväistä oli. Nykyään en edes käy hänen luonaan kuin pari päivää koska tulee niin paha mieli hänen juomisestaan. Ei rapajuoppo, mutta silti - mikä on syy tuohon ylettömään alkoholinhimoon hänellä silloinkin kun käyn harvoin hänen luonaan, kun esim. itse en hänen seurassaan juo. Olen jopa esittänyt hänelle pyynnön, että hän ei joisi, mutta hänpä vaan juo. Elämäni on ollut paljon onnellisempaa muutettuani kotoa pois, ei tarvitse katsoa kun joku palaa jurrissa kapakasta aamuyöstä ja potee krapulaa haisevana. Olen lisäksi ympäröinyt itseni kavereilla ja ihmisillä, keiden sanaan voin luottaa. Aiemmin säälin häntä ja hänen työttömyyttään, mutta sitten tajusin, että ihminen rakentaa itse elämänsä. Jos haluaa ryypätä päivittäin, niin ei häntä voi kukaan estää, vaikka se ei hänelle hyväksi olekaan. Välillä olen jopa vihannut häntä ja miettinyt kuinka paljon tasapainoisemman lapsuuden olisin saanut jos olisin syntynyt toiseen perheeseen jossa alkoholia ei olisi käytetty niin paljon.

• kuinka paljon
        minna85 kirjoitti:

Perheessäni on kaksi alkoholin suurkuluttajaa, sekä isäni, että veljeni. Aina on kivaa siihen asti vierailulla esim. isäni luona, kun hän avaa ensimmäisen kerran korkin ja juo aamun tunteihin asti. Tulee semmosta "syvällistä" juttua että en jaksa enää kuunnella. kerran olen hänen kanssaan jutellut, arvostan häntä muuten, mutta ne jutut ovat niin sekavia ja mukamasten syvällisiä, että olen loukkaantunutkin hänen puheistaan kerran pahasti. Miten ihminen muuttuukin tuollaiseksi ryypiskeltyään. Viimeksi totesi että juo kerran viikossa, mutta oltuani viikonlopun hänen luonaan, kyllä se jokapäiväistä oli. Nykyään en edes käy hänen luonaan kuin pari päivää koska tulee niin paha mieli hänen juomisestaan. Ei rapajuoppo, mutta silti - mikä on syy tuohon ylettömään alkoholinhimoon hänellä silloinkin kun käyn harvoin hänen luonaan, kun esim. itse en hänen seurassaan juo. Olen jopa esittänyt hänelle pyynnön, että hän ei joisi, mutta hänpä vaan juo. Elämäni on ollut paljon onnellisempaa muutettuani kotoa pois, ei tarvitse katsoa kun joku palaa jurrissa kapakasta aamuyöstä ja potee krapulaa haisevana. Olen lisäksi ympäröinyt itseni kavereilla ja ihmisillä, keiden sanaan voin luottaa. Aiemmin säälin häntä ja hänen työttömyyttään, mutta sitten tajusin, että ihminen rakentaa itse elämänsä. Jos haluaa ryypätä päivittäin, niin ei häntä voi kukaan estää, vaikka se ei hänelle hyväksi olekaan. Välillä olen jopa vihannut häntä ja miettinyt kuinka paljon tasapainoisemman lapsuuden olisin saanut jos olisin syntynyt toiseen perheeseen jossa alkoholia ei olisi käytetty niin paljon.

On se kumma. Faija osti 5 hehtaaria maata, rakensi kämpän, hankki itseään nuoremman 40v eukon, käy töissä edelleen yli kuusikymppisenä, mutta pakko on välillä vähän "nollata."
        Ai vähän? Se on edelleen radalla, ja kohta lähtee nykyinenkin emäntä.

Puhutaan siitä, että ukko ei pysy enää jaloillaan viikon dokaamisen jälkeen, sitten kustaan sänkyyn ja lippaillaan pitkin kämppää ja pää auki tms. On lääkkeitä, on lonkkavaivaa, selkää leikattu yms, mutta ei, vielä pitää vetää samaa linjaa kuin parikymppisenä.

Eikä vastata puhelimeen. Rahaa kyllä tarjotaan kun paikalla käy. "Olet hyvä poika."

Vittu, nyt riitti hyvä poika, lässytys on loppu.

Tunnistan ton "mukamas syvällisiä" -keskustelun. Kaksi ciideriä, ja sitten alkaa se soutaminen ja huopaaminen monologina: "Vittu kyllä mä olen kova jätkä." "Maailma on ihan perseestä, mitä välii tässä on..."
        "Vittu poika kato ympärilles, se on sun perintöosuutes!" "Mä myyn tän mestan ja juon kaikki."

Kaksi cidukkaa ja vastaan katsoo klonkku. Vittu että on siistii! Saa paskoa vaippoihinsa yksinään, jos ei perkele tajua laittaa sitä korkkia kiinni.

Ja niin siinä taitaa juopoille aina lopulta käydä, kaikki katoaa ympäriltä kun kukaan ei jaksa enää katsoa tai kuunnella.

• Mika Waltari.

tarjonnut kertomuksiasi kustantajille?

iLMEISESTI OLET, KUN PITÄÄ SITTEN KIRJOITTAA NETTIPALSTOILLE. Rakenne oli tavanomainen, mutta toimiva. Kuvailussa ongelmia ja liikaa maalailua. Pilkkusäännöt ja oikeinkirjoitus osattava, vaikka väkinäistä slangia koitatkin kirjoittaa. Tiivistämällä kertomus toimisi paremmin.

Kyllä sinusta vielä pöytälaatikkokirjoittaja tulee, ei muuta.

• kuinka pljo

meinaat että olis aiheita sille alalle? Eipä kyllä hirveemmin napostele tuo oikeinkirjoitus eikä tarinoiden rakenne. Sitäpaitsi kirjailijat on juoppoja, ei kiits.

Vai oliko kyseessä jo niin "oppikirja-esimerkki", että vaikutti suunnitellulta?

• tuulia___

Kuulostaa niin tutulta tuo, että melkein naurattaa. Tosiasiassa ei paljoa naurata vaan välillä tuntuisi enemmänkin että itkettää, mutta tämmöstä tämä elämä on vaan, sukulaisia ei voi valita. Huoli on aina silti kova.

• kuis paljo????

Tää oli viimeinen kerta, kun käyn hakkaamassa vasaroilla vessanpöntön putken litteäksi, ettei kämppä täyty vedestä, viimeinen kerta kun käyn siivoamassa tuvan lattian risiiniöljystä ja likööreistä, viimeinen kerta kun käyn sanomassa napureille; "älkää viekö sille viinaa, älkää antako sitä sille vaikka kuinka kinuasi."

Viimeinen kerta. Kämpässä on 35 astetta lämmintä, ukko lämmittää takkaa, koska on "kylmä." IHME!
        Jalat ei kanna, kustaan niille sijoilleen, verta vessassa kun kaveri on leikannut kätensä paskapöntön teräviin siruihin, ihmispaskaa seinillä, jalkojen iho vereslihalla koska ei käydä pesulla, ja lasinsirut leikkaa jalkapohjat haavoille, takaraivo verillä, koska on lipannut niihin liemiin mitä lattialla pyörii.....

YMMÄRRÄTKÖ SAATANA?

• Maroolofi

Vitun kusipää. Noin ei tehdä varsinkaan omalle isälle. Toivottavasti se vetää sua pataan.

• Kuis paljo

Että sillä riittää munaa tulla selvinpäin mulle.

Nyt sitä menneisyyttä kaivetaan, isosti. On tässä katsottu ja "ymmärretty." By me ja jokunen muu, eukot etenkin.
        Meikäläinen tekee parhaansa, että ukolla on hyvä loppuelämä, sponssaan sen nykyistä muijaa ja heidän yhteistä elämää, en vaadi mitään muuta kuin että kaveri vastaa puhelimeen meille, kun on huoli.

Ja se ei.

Toivottavasti vetää pataan, toivon todella. Tajuatko?

• Paljon eli vitusti
        Kuis paljo kirjoitti:

Että sillä riittää munaa tulla selvinpäin mulle.

Nyt sitä menneisyyttä kaivetaan, isosti. On tässä katsottu ja "ymmärretty." By me ja jokunen muu, eukot etenkin.
        Meikäläinen tekee parhaansa, että ukolla on hyvä loppuelämä, sponssaan sen nykyistä muijaa ja heidän yhteistä elämää, en vaadi mitään muuta kuin että kaveri vastaa puhelimeen meille, kun on huoli.

Ja se ei.

Toivottavasti vetää pataan, toivon todella. Tajuatko?

Onko niin hapokasta luettavaa että ei voi kommentoida?

Saatanan vässykät! Nyrkki puhuu, isältä äidille, pojalta isälle. Menneisyys tulee jossain vaiheessa siihen silmien eteen ja sitten todellakin katsotaan kuka on kuka. ;D

Poika pitää korkin kiinni, ei ole geeneistä kyse, paskapuheet on puhuttu, mikä on seuraava kuvio?

• Nyt riitti
        Paljon eli vitusti kirjoitti:

Onko niin hapokasta luettavaa että ei voi kommentoida?

Saatanan vässykät! Nyrkki puhuu, isältä äidille, pojalta isälle. Menneisyys tulee jossain vaiheessa siihen silmien eteen ja sitten todellakin katsotaan kuka on kuka. ;D

Poika pitää korkin kiinni, ei ole geeneistä kyse, paskapuheet on puhuttu, mikä on seuraava kuvio?

Tänään kävin heivaamassa sen eukon sinne faijan kämpille, keskelle metsää, ja vein samalla niille uuden tv:n ja digin.

Kysyin, kai tajuat että eukkosi tuli takaisin kesken matkan koska pelkäsi että juot itsesi hengiltä?
        Muija siis tuli takaisin sieltä maasta, jossa se oli hoitamassa muksujensa asioita yms, sen vuoksi kun hänen ihana kännikala-aviomiehensä vetää viinaa niin että meinaa henki lähteä.
        "Sillä ei ole hevonvitunkaan väliä, kaikki vaan haluaa multa rahaa." -Sanoi juoppo....

Tein selväksi sille eukolle siinä matkalla, että lähde pois vaan, ja vie joka penni mikä ukolta irtoaa, jos huvittaa, mulle ei faijan rahat ole koskaan mitään merkinneet.
        Siihen ei kannata jäädä katsomaan ja omaa elämää tuhoamaan, kun asenne ukolla on tämä.

Nyt on pallo isä-ukolla. Ja tämä ON vika kerta.

Ikää 63, asuu kohta yksin, alkoholisti, kukaan ei käy, ei KIINNOSTA.

• Kuivahuokkako...

Toi on mannekiini, eli globaalisen uskovaisten kiinalaisten valloitusyrityksen esiairut. Osaatko mandariinikiinaa? Se on AA.n virallinen kieli ympäri maailmaa.

Sieg Hail Bill!!!!

• heh?
        Kuivahuokkako... kirjoitti:

Toi on mannekiini, eli globaalisen uskovaisten kiinalaisten valloitusyrityksen esiairut. Osaatko mandariinikiinaa? Se on AA.n virallinen kieli ympäri maailmaa.

Sieg Hail Bill!!!!

Voiko tämän tulkita jotensakkii siten, että sullakaan ei ole munaa vetää itseäsi kiikkuun vaan vedät mieluummin mukana pari muutakin hidastettuna?

Paa nyt edes suomeksi, pelle, tollasia kun lähdet selvittämään ihmisille niin kyllä ne lopulta ruhjoo kasvot kun ei voi kuunnella moista paskaa.

Kunnon pelle :D

• Bill Watwermansss
        heh? kirjoitti:

Voiko tämän tulkita jotensakkii siten, että sullakaan ei ole munaa vetää itseäsi kiikkuun vaan vedät mieluummin mukana pari muutakin hidastettuna?

Paa nyt edes suomeksi, pelle, tollasia kun lähdet selvittämään ihmisille niin kyllä ne lopulta ruhjoo kasvot kun ei voi kuunnella moista paskaa.

Kunnon pelle :D

Oli kiva lukea kokemuksiasi AA_sta. Normaaleille ihmisille ei käy noin, vain hulluille.

• Valdemaari.
        Nyt riitti kirjoitti:

Tänään kävin heivaamassa sen eukon sinne faijan kämpille, keskelle metsää, ja vein samalla niille uuden tv:n ja digin.

Kysyin, kai tajuat että eukkosi tuli takaisin kesken matkan koska pelkäsi että juot itsesi hengiltä?
        Muija siis tuli takaisin sieltä maasta, jossa se oli hoitamassa muksujensa asioita yms, sen vuoksi kun hänen ihana kännikala-aviomiehensä vetää viinaa niin että meinaa henki lähteä.
        "Sillä ei ole hevonvitunkaan väliä, kaikki vaan haluaa multa rahaa." -Sanoi juoppo....

Tein selväksi sille eukolle siinä matkalla, että lähde pois vaan, ja vie joka penni mikä ukolta irtoaa, jos huvittaa, mulle ei faijan rahat ole koskaan mitään merkinneet.
        Siihen ei kannata jäädä katsomaan ja omaa elämää tuhoamaan, kun asenne ukolla on tämä.

Nyt on pallo isä-ukolla. Ja tämä ON vika kerta.

Ikää 63, asuu kohta yksin, alkoholisti, kukaan ei käy, ei KIINNOSTA.

niinpä niin. Ei kiinnosta. Sun jutut nimittäin.

• heh?
        Bill Watwermansss kirjoitti:

Oli kiva lukea kokemuksiasi AA_sta. Normaaleille ihmisille ei käy noin, vain hulluille.

Ja perinteinen juoppo. Tervemenoa. Voisitko silti vähän nopeuttaa? Rotanmyrkky voisi toimia, on kuulemma kivuton?

• ime mun munaa
        Valdemaari. kirjoitti:

niinpä niin. Ei kiinnosta. Sun jutut nimittäin.

miksi, sähän olet ihan pelle?

Soita poliisit nuija :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      100
      1695
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe