Olen hankkimassa monopodia (käyttäessäni 300mm/4 is). Mikä olis hinta/ laatusuhteeltaan hyvä? pituuteni on 185cm joten ehkä 160cm monopodi voisi riittää. Käytättekö yleensä monopodia 300mm teleellä kuvatessanne? Tripodia en kyllä mukanani raahaa ja välillä epäilyttää monopodinkin järkevyys.Kuvailen enimmäkseen lintuja ja muita eläimiä.
Monopodi pohdintaa
5
480
Vastaukset
Mulla on Manfrotto 681B, joka on tukevan oloinen, ja suhteellisen edullinen - ainakin kuvaustarvikkeeksi.
Pari vuotta olen moista nurkissa pitänyt pölyä keräämässä. Sellainen tuli hankittua yhden vähän painavamman objektiivin kylkiäisenä, jotta saisi painoa pois käsiltä. Kun mä kuitenkin raahaan tripodia yleensä mukana kuvauksilla, niin turhaksi se monopodi on mulla jäänyt. Tottumiskysymyksiä varmaankin. Ja urheilukentän laidalle sopii hyvin. Ja sitä varten se tuli hankittuakin...
- r- monoprovot
jo riitä.
—miten olisi vaihteeksi vaikka nelijalka tai stereo? - munabody
300/4 runko akkukahvalla, siinä on jo riittävästi massaa niin ettei kamerassa ilmene tutinaa. Monopodit sopii hyvin muutaman sadan gramman kameroille.
- canonEOS
Tuo on kyllä totta. 1,5 kilon objektiivi 1.2 kilon kamera on aika vakaa peli ilman vakaajaakin. Enemmän ne pokkarit värähtelee varsinkin jos sattuu olemaan kunnon tärinässä. On mullakin tuollainen mono muttei sitä ole missään tarvinnut. Jos haluaa laiskotella niin kunnon jalusta se siihen sopii. Sekin on sitä parempi mitä painavampi 5 kilosta ylöspäin.
Vakaajasta ei tietysti mitään haittaa ole, paremminkin hyötyä jopa jalustan kanssa. - RoadWarrior
Olet varmaan käynyt salilla enemmänkin, jos sitten jaksat kannatella tuollaista tutisematta nokan edessä tuntitolkulla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462