Saisin Samick-merkkisen

Aloittelija---

akustisen ostettua kaveriltani hintaan 25€. Olen soitellut satunnaisesti kitaraa nyt noin parisen vuotta, bassoa sitten enemmän. Osaan vähän sointuja, jne mutta olisi kiva alkaa harjoitella aktiivisemmin oman kitaran kanssa. Tunneillakin olen käynyt. Nyt kaverini olisi valmis myymään Samick-merkkistä, melkeimpä uudenveroista vastaavan akustisen tuohon 25€ hintaan, ja kitaraan pitäisi vaihtaa kielet koska on kuitenkin jo viitisentoista vuotta vanha - tästä tosin olen neuvotellut saavani tarjouksen parinkympin hujakoille. Kannattaako minun siis tarttua tilaisuuteen kun kitara on kuitenkin ollut kovin vähällä käytöllä?

Kiitoksia jo etukäteen!

2

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että....

kitara olisi kooltaan kokonaiset 4/4.

• mika2

.... kitara on mielestäsi ok, niin mikäs siinä. Ei tuossa ainakaan pahasti takkiin tule. Samick on maailman suurin kitara valmistaja joten hyvin monen tasoista kapinetta tuon merkin alta löytyy, mutta yleensä ne on ollut ihan hyviä mitä itse olen kokeillut. Jos kitara on noinkin iäkäs ja pysynyt hyvissä säädöissä niin se on sikäli turvallinen hankinta, koska puut on ehtineet asettua eikä täkäläinen ilmankosteuskaan enää aiheuttane ikäviä yllätyksiä. Uusissahan on aina se riski, että puu on vielä kuivumassa ja ilman suhteellisen kosteuden vaihtelut voivat ratkoa hyvänkin kitaran soittokelvottomaksi, koska kitara on useinmiten tuotu jostakin toisenlaisesta ilmastosta ja suomessa säilytetty musiikkiliikkeen ilmankostuttimilla vakioidussa ympäristössä jolloin tulikokeeseen ne joutuvat vasta asiakkaalla.

Jatkossa kielen vaihdot ja virittäminen kannattaa opetella itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe