Voiko olla mahdollista et Pirkanmaalla näkyi lintujen ruokintapaikalla tänään lapinharakka?
Onko kukaan tavannut sellaista minä en ole koskaan sellaista nähnyt täälläpäin
Outo lintu
17
516
Vastaukset
- tonttuw
Lapinharakka eli virallisesti Isolepinkäinen on aivan mahdollinen näky eteläsuomessakin tällä hetkellä. Hyvän myyrävuoden takia niitä pesi viime kesänä melko hyvin etelässäkin, ja nyt ne etsivät pikkulintuja ravinnoksi ruokinnoilta, kun myyrät ovat vähissä.
- tampereelle on hy-
vät junayhteydet , on täysin mahtollista harakan läsnäolo.
- aina pyryyttää
voisi olla pyryharakka, niitä varmaan näin talvisin liikkuu paljon eri paikkoihin.
- kurkikuovi
aina pyryyttää kirjoitti:
voisi olla pyryharakka, niitä varmaan näin talvisin liikkuu paljon eri paikkoihin.
Se on tuo vakio pölvästipari joka kuvittelee fiksuja päästelevänsä. Kumma kun et pannut jo samalla pakkasukkokorppikotkauros.
- pyrypyry
kurkikuovi kirjoitti:
Se on tuo vakio pölvästipari joka kuvittelee fiksuja päästelevänsä. Kumma kun et pannut jo samalla pakkasukkokorppikotkauros.
kekseliäs, oikein pakkasukkokorppikotkauros, voi jee mikä koppelo. Ja pärstävärkkinaaras.
- se on täysin
mahdollista, että lapinharakka on niin etelässä, onhan meilläkin täällä etelän-variksia.
- Ex Hukka-Musti
Näin itsekin tänä talvena täällä Ikaalisissa isolepinkäisen, mutta se oli lyhtypylvään päässä ja siitä taitaakin olla jo yli kuukausi aikaa. Mutta kyllä niitä täällä päin on, sillä olen kuullut muistakin isolepinkäishavainnoista täältä päin tänä talvena.
- mie kävelin kotkan
satamassa ja katoin jotta on outo lintu ja pittää outoo iäntä.
vaan kun lähempee kathoin ol halavttu nostokurki ja tuul piti vaijereissa ääniä
vuan kyllä mie havannoitsijaks kehityn- oon miekin kävellyt
halavattu kun pullon kumarsaa aamuyön tunteina poukkoilloo kotia päin
johan kotkan sataman nosturit muistuttaa millon mitäkin
mie kerran luulin jotta törmäsin suomalaiseen missin
näätti niin kaaniilta
vuan halavattu poliisi tul ja hyvä kun ei putkaan
mutta kova oon ponkailemmaan kaikellaasia "lintuja" - JHNmknn
oon miekin kävellyt kirjoitti:
halavattu kun pullon kumarsaa aamuyön tunteina poukkoilloo kotia päin
johan kotkan sataman nosturit muistuttaa millon mitäkin
mie kerran luulin jotta törmäsin suomalaiseen missin
näätti niin kaaniilta
vuan halavattu poliisi tul ja hyvä kun ei putkaan
mutta kova oon ponkailemmaan kaikellaasia "lintuja"ja huono myyrätilanne on tuonut niitä viime aikoina ruokinnoille kyttäämään pikkulintuja.
- LINTUJENTARKKAILIJA
eli Lapinharakka, tai jopa mustaotsalepinkäinen (muistaakseni). Kiitos havainnostasi, olet oikeassa. Olen itsekin seuraillut täällä Näsijärven rantamailla vastaavaa lintua jo useamman viikon aikana. Voi olla jopa mustaotsalepinkäinen, joka on hyvin harvinainen. Lepinkäisestä on kuitenkin kyse. En ole sitä otsapuolta ihan tarkkaan ja pitempään päässyt tutkailemaan, joten en nyt ole aivan varma, kumpi lepinkäinen se on. Ovat aika lailla samannäköisiä lintukirjojen mukaan.
- antaa olla
olivat mustat ja nokka punainen, istui siinä maassa pyrstöllään väsky oikeassa kyynärotteessa. Outo juttu, en uskaltanut ottaa mukaani lämpimään, tiedä vaikka olisi ollut tautinen eustilainen huora.
- L-Harakkajr.
lapinharakka on blondi, pittää varroo jotta ei sotke tukijaiseen.
- lintu voi olla , ett
sotket lapiharakan perätupsu naintiaiseen, on meinaan sen verran samantyyppinen tipu.
En muista latinan kielista nimee, mutta kuvan laitan kuhan kerkeen.- lyijyä persiiseen
keltakusihaarainen eustihuora mikä oli tuolla pyrstöllään, otan seuraavalla kerralla ilmakon mukaan.
- syökää paskanne
lyijyä persiiseen kirjoitti:
keltakusihaarainen eustihuora mikä oli tuolla pyrstöllään, otan seuraavalla kerralla ilmakon mukaan.
vuoksi ei kannata eustiharakoihin yhtyä, tautia taudin päälle, kai se jo tiedetään, mutta moni vielä ottaa riskin eustihuoran kohdatessaan, minä en ikinä moista tautipesää mene edes lähellekkaään. Siksi en mene taudinlähteille ollenkaan. Korkeintaan ruotsissa käyn, tai sitten aasiassa. Mutta en ikinä eustissa.
- onko sillä outo
katse meinaan kun ois pilivessä tai mömmöissä ?
Meinaan perätupsu naintiaisella.
Meilläpäin liikkuu noita varsin runsaasti ja on monta perusväriä.
Mutta tämä bongaus on sitten mukava harrastus.
Muuten oisin kysynnä, uskaltaako perätupsu naintiaista silittää jos lähelle pääsee ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462