Miksei naisilla pysy

Miehet menneisyydest

vasara tai saha kädessä?

Minä poraan, hion, vasaroin, sahaan ym. Mulla on oskuporakone, mulla on elikkurit sahat, mulla on kaikki työkalut. Hotsauslaitekin.

Mihin nainen taviimiestä? Ei ainakaan remonttiin. Kaiken oppii kokeilemalla.

Ei saa olla avuton.

15

400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pavuton

En minä ainakaan naimisiin mennyt työmiehen saamisen takia, vaan koska haluan elää elämäni tämän ihanan ihmisen kanssa jota rakastan.

Mitä tehdään hotsauslaitteella?

• gsfer

Mieshän voi tuntea ittensä hyödyttömäkn jos nainen osaa tehdä kaiken eikä tarvii apua..Kyllä mä silti autoni itse hoidan ja muutakin "miehen" työtä voin tehdä jos mies auttaa puolestaa mua siivoomaan ja tekemään ruokaa.

• kaik on mullakin

Katos, kun vaimot haluaa heittäytyä avuttomaksi työkalupakin edessä, jotta mies on siitä vaan tyytyväinen että on talossa ainoa, joka nää hommat osaa. Totuus on kuitenkin, että naiset ovat käteviä, jopa kätevämpiä kuin miehet noin keskimäärin. Naisten taito kotitalous-, käsityö- ja lastenhoitohaommissa on sen todistanut.

• Remonttitaitoinen na

Miestä tarvitsee esimerkiksi lasten tekemiseen. Sitä en ainakaan ole yksin onnistunut tekemään. En tosin ole yrittänytkään, sillä haluan lapsilleni myös isän. Muutenkin on kivaa, kun on ihana mies kotona viihdyttämässä. Ja onhan hänestä apua ihan kotitöissäkin.

Remonttia olen tehnyt yksin ja itse ja autotkin korjaan, sillä olen autoasentajaksi lukenut alkujaan. Siitä sittemmin insinööriksi. Ammattitaidossani taitaa silti olla jotain puutteita, sillä en tiedä, mikä on oskuporakone, elikkuri tai hotsauslaite.

• häh?!

Mieheni tarvitsee minua kaikkeen kodin toimintaan. Minä se olen, joka täällä poraa, hioo ja maalaa, vasaroi ja ruuvaa, vaihtaa lamput ja kasaa huonekalut.. Mies vain hoitaa autot ja nekin vähän miten sattuu. Vuorokausi ei riitä sentään ihan kaikkeen..

• vsaris

ihan olen remonttihommia tehnyt siinä missä mieskin. Saa paljon nopeammin tulosta aikaan. Ja lisää opettelen jos on tarvis.

Tähän on puuttuneet muutkin, "hotsauslaite", "oskuporakone"? :D

• Akka von pora

iskuporakone ja hitsauslaite... Ei pysy mulla näpäimistö hallussa.

• hjkghkgkgkg
        Akka von pora kirjoitti:

iskuporakone ja hitsauslaite... Ei pysy mulla näpäimistö hallussa.

kyllä meilläkän osataan "miesten" hommia aika tasapuolisesti. voi vaikuttaa tietysti sekin että ollaan molemmat metallityöväkeä ammateiltamme :) että pysyy se hitsipilli meikäläisenkin kourassa.

• wilma60

Minä olen syntynyt sellaiseksi poropeukaloksi ettei minulla pysy kädessä minkäänlainen työkalu. Käsillä tekeminen ei ole koskaan kiinnostanut ja muistan miten inhosin koulussa teknisiä ja tekstiilitöitä. Remonttihommiin palkkaan ammattilaisen, tulee kunnon jälkeä. Minulla on omat juttuni joita osaan ja se riittää minulle.

• remppa reija

käyttämään sitä oskuporakonetta, elikkuria ja hotsauslaitetta :)

• 4+11

mulla ainakin pysyisi, muttei kiinnosta enkä halua tehdä mitään remonttihommia. Jos lamppu palaa tai viemäri tukkeentuu, mies hoitaa ne aina meillä. Kyllä itse osaisin, mutta minusta mukavampaa, että mies tekee ne hommat. Minä taas hoidan vaatehuollon ja ruoanlaiton pääosin. Kaikilla ei ole mitään sitä vastaan, että työt jakaantuvat perinteisesti.

• Maalan maalaan laaaa

vaikkei se nyt pelkästään miesten hommia ookkaan.Mie maalaan kaikki mitämeil on. Seinät vaihtaa väri kerran vudoessa, ja mies anookin, etä toivottavsti sitä kesälomaa ei tuu, sillä sitten meillä taas maalataan!

Mie maalaaan seinät, katot, ikkunat kukkaruukut, pärekorit, pullot huonekalut ihan mitä vaan. Se on kivaa.

• pkookj

pysyy vasarat yms kädessä ja usein niitä käytänkin. Olen muuten huomannut, että jos mies ei jotain remonttiin kuuluvaa juttua ole lukuisista pyynnöistä tehnyt ja otan sitten sen "miesten" tehtävän itselleni työn alle, niin johan tulee ukkoon vipinää. En kyllä tiedä miksi, kun osaan itsekin ne asiat tehdä..kait sen pitää saada näyttää olevansa mies tai jotain :)

• Hitsaritäti

Minä naisena kyllä käytän iskuporakonetta ja hitsaankin ihan sujuvasti. Miehet näköjään tarvitsevat naisia avuksi oikein kirjoittamisessa.

• Cloetta..

Minulla ei pysy saha, ei naulat eikä mitkään perinteiset työkalut käsissä, ainakaan niiden tarkoittamalla tavalla. joskus halusin oppia ja yritin opetella, ei onnistunut. Sama on auton kanssa, en osaa kunnolla tankata tai osaan mutta kanssatankkaajat hermostuvat eli en osaa tankata "oikein ja nopeasti". Myös lumityöt, ruohonleikkuu ymv. pihatyöt ovat haasteellisia; osaan ne tehdä mutten silla lailla että mies olisi tyytyväinen.

Oma johtopäätökseni on, etten osaa enkä opi joten tehköön se joka osaa. Eli mieheni hoitaa kaikki nuo asiat ja vielä kuskaa minut kauppaan ja takaisin aina kun haluan. Hyvä näin. itse viihdyn keittiöhommissa, leivon, laitan ruokaa sekä myös pidän kodin kauniina ja siistinä. Eli kumpikin tekee mitä osaa paremmin.

En koe olevani avuton vaikken perinteisiä miesten hommia osaakaan; kaikkea ei tarvitse osata ja tehdä itse.

Minä tarvitsen miestäni todella paljon myös muuhun arkielämään; ilojen ja surujen jakamiseen, seksiin ja romantiikkaan ja ihan lenkkikaveriksi lauantaiaamuisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      8
      2718
    2. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      163
      2620
    3. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      184
      2481
    4. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      2004
    5. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      18
      1975
    6. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      54
      1818
    7. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      69
      1548
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      10
      1113
    9. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      68
      1109
    10. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      63
      970
    Aihe