miksi aina sesonkikamaa

halpisäiti

Hei, valaiskaa tyhmää äitiä. Minä olen huomannut, että moni myy netissä käyttämättömiä vaatteita kuten ulkohaalareita jos ne ovat liian isoja lapsille. Minä kun en ymmärrä sitä, koska lapsihan kasvaa ja seuraavana tai sitä seuraavana vuonnahan se vaate sitten mahtuu. Pitääkö aina saada ihan viimeisen sesongin väri ja malli??? Taidan olla aika halpis-äiti kun monesti ostan vaatteita 50% aleista kausien jälkeen. Jos silloin näen hyviä vaatteita halvalla mutta ei juuri lapsen kokoa niin ostan isompaa ja laitan kaappiin odottamaan. Koolla ei minulle niin väliä jos vaatteesta tykkään. Ajattelen aina, että joskus se sitten käyttöön ehtii. Jos samaiset vaatteet ostaisin aina sesongista täydellä hinnalla niin pitäisi olla aikas iso kukkaro. Esim Nolita Pocket on niiiiin kallis merkki, että en ikinä ostaisi sesongista, hyvä jos 50% alella raaskin ostaa. Nytkin minulla on talvipukuja jos jonkin kokoisia kaapeissa ja sadevaatteita ja takkeja ja sitä sun tätä. Eivät tule olemaan lapsilla mitään sesonkikamaa mutta kauniita vaatteita ja uutukaishinnoilla minulle liian kalliita. Jos uutukaishinnoilla pitäisi ostaa niin sitten taitaisin olla Tarjoustalon vakiasiakas. Eihän se lasten muoti nyt niin nopsaan muutu. Itsekin saatan käyttää samaa vaatetta vuosia jos hyvännäköisenä pysyy. Joskus jos näen jotain tooosi ihanaa niin saatan ostaa täydelläkin hinnalla etukäteen jos täydentää jotain tietyn iän vaatekokoelmaani.

7

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma60

Jonkin verran olen hyödyntänyt tarjouksia mutta säilytystila on rajallista joten kovin pitkäksi aikaa ei kannata ostaa tavaroita säilytettäväksi. Ja minun lapset kasvaa niin ihmeelliseen tahtiin ettei alennuksesta ostettu talvihaalari ole ehkä koskaan sopivan kokoinen oikeaan aikaan. Meillä ei sitten olekaan koskaan mitään kalliita merkkejä vaan ihan tavallisia perusvaatteita.

• puhhi

Moni ei osta sen takia isoja vaatteita, että aina lapsen kasvu ei mene ihan tasaisesti ja mitä ihmettä teet toppapuvulla joka on sopiva kesällä? Tai kesävaatteilla jotka on sopivia talvella. Varsinkin ihan pieni lapsi (alle 2v) kasvaa niin vauhdilla, että meilläkin on jäänyt käyttämättömäksi sellaisia sukulaisten tuomia kesävaatteita, jotka mahtuisivat nyt päälle, mutta jotka viime kesänä oli liian isoja ja nyt ensi kesänä liian pieniä

• sopii

Minulla on lasten kanssa mennyt ihan tasaisesti esim kesävaatteet: 2 vuotiaalle 92, 3 vlle 98, 4 v:lle 104 jne. Talvivaatteet kulkeneet kanssa aina yhden koon hyppäyksin...joten kyllä kaikki tulevat käyttöön. 6v:lle tuli yksi hyppäys...116:sta saattoi osittain siirtyä suoraan 128:oon. Yhdet housut jäi käyttämättä liian pienen vyötärön vuoksi mutta nekin tulevat nyt kapeavyötäröiselle kuopukselle sitten.

• halpisäiti

Alle 2 v on pieni osa lapsen elämää. En minäkään juuri mitään ihmeellistä sen ikäiselle osta kun kotona vaan köllöttää...mutta 2 v jälkeen kun enempi kodin ulkopuolella liikkuu ja vaatteitakin tarvitsee ja kasvukin tasaantuu aika lähelle 6 cm vuodessa.

• kjfgkjfgkjfgkjfg

en ole koskaan ostanut kaupasta uutta toppapukua pojalle. jokainen puku mikä hällä on käytössä ollut, on löytynyt kirpparilta. kalleil taisi tähän mennessä olla 8e :) kaapissa on yksi puku, joka menee hyvällä tuurilla ensi syksynä sitten.

muutenkin vaateostokset rajoittuu tosi hyvin tonne kirppareiden suuntaan. joskus, jos jotain tosi halpaa TAI mielestäni tosi hyvännäköistä (esim. joku paita) löytyy, niin saatan satsata ja ostaa ihan uutena. mut minusta kun tuo 15 euroakin on pitkähihaisesta paidasta ihan liikaa!! me saadaan sillä 15egellä ainakin parin päivän eväät ostettua :)

• jjjjjjjjjjjjjjjjj

käytän myös kirppareita. Iän mukana vaatimukset kasvaa kyllä. Kyllä sitten isommille voi ostaa uusia vaatteita.

• Neljän äiti

Selitys on selkeä: Kaikilla ei ole niitä kaappeja, joihin säilöä tavaraa. Meillä on muutenkin kaikki varastotila niin täydellisen hyvin käytössä, että ei edes käytössä olevia vaatteita saa kerralla hyllyihin, eikä niissä silti ole mitään sellaista, mitä ei viikoittain tarvittaisi. Heitän siis kesävaatteet syksyllä pois ja ostan seuraavana keväänä uudet. Ja näin kaikille lapsille. Jos tilaa olisi, kierrättäisin varmasti. Tosin eipä noilta pojilta oikein käyttökelpoista seuraavalle enää jää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe