Olen aloittelija ja sain lahjaksi isältä Nikon D3 s kameran, mut en ole kuviin ja kuvanlaatuun kovinkaan tyytyväinen missä vika, varsinkin maisemakuvissa tuntuu tulevan vain suttua.
Sain lahjaksi
21
513
Vastaukset
- isältä sait?
Vika on joko kamerassa tai kuvaajassa. Ensimmäiseen auttaa takuu, toiseen ei auta muu kuin harrastuksen vaihto. Suosittelen heti kättelyssä jälkimmäistä.
- ensitilassa
– pitäis löytää joku jolta sais lahjaksi edes yhden objektiivin, halpakin objektiivi parantaa huomattavasti kuvanlaatua pelkkään runkoon verrattuna.
– lahjoittajaa odotellessa voisit käydä lähimmässä kirjastossa ja lainata luettavaksi esim kaikki S Kelbyn kirjoittamat valokuvauskirjat.
"missä vika"
– melkein aina vika on siinä osassa mikä on tähtäimen takana- FL
Vika merkissä ja kaiken lisäksi tuossa liian vähän pikseleitä maisemakuvaukseen.
- Canopano
"Olen aloittelija ja sain lahjaksi isältä Nikon D3 s kameran, mut en ole kuviin ja kuvanlaatuun kovinkaan tyytyväinen missä vika, varsinkin maisemakuvissa tuntuu tulevan vain suttua. "
Osta Canon.
Tosi maisemakuvaajat suosivat Canonia, koska sillä ei tarvitse osata kuvata. - d3x
Treenappa syväterävyyden hallintaa, aukon kokoa muuntelemalla. Joku opas kannattaa myös ehkä lukaista. Puolentoista tonnin kamerallakaan ei saa hyvää kuvaa aikaiseksi jos ei tiedä mitä on tekemässä.
- Urkki
oks sul rahaa kuvata noin kalliilla kameralla jos oot aivan alottelija? Ethän vaan tiputa sitä Nikonii minnekkään? Nikon D3 ei oo suunnattu alokkaille ei onnistu kuvat sillä vaikka he tähtäis mihin,
- zoomlennsi
Miksi kuvaat nallipyssyllä maisemia, eihän tuon kokoisista tiedostoista ole edes varaa rajata yhtään ne on yhtä mössöä.
- lennsi minultakin
zoomlennsi kirjoitti:
Miksi kuvaat nallipyssyllä maisemia, eihän tuon kokoisista tiedostoista ole edes varaa rajata yhtään ne on yhtä mössöä.