Olen aloittelija ja sain lahjaksi isältä Nikon D3 s kameran, mut en ole kuviin ja kuvanlaatuun kovinkaan tyytyväinen missä vika, varsinkin maisemakuvissa tuntuu tulevan vain suttua.
Sain lahjaksi
21
513
Vastaukset
- isältä sait?
Vika on joko kamerassa tai kuvaajassa. Ensimmäiseen auttaa takuu, toiseen ei auta muu kuin harrastuksen vaihto. Suosittelen heti kättelyssä jälkimmäistä.
- ensitilassa
– pitäis löytää joku jolta sais lahjaksi edes yhden objektiivin, halpakin objektiivi parantaa huomattavasti kuvanlaatua pelkkään runkoon verrattuna.
– lahjoittajaa odotellessa voisit käydä lähimmässä kirjastossa ja lainata luettavaksi esim kaikki S Kelbyn kirjoittamat valokuvauskirjat.
"missä vika"
– melkein aina vika on siinä osassa mikä on tähtäimen takana- FL
Vika merkissä ja kaiken lisäksi tuossa liian vähän pikseleitä maisemakuvaukseen.
- Canopano
"Olen aloittelija ja sain lahjaksi isältä Nikon D3 s kameran, mut en ole kuviin ja kuvanlaatuun kovinkaan tyytyväinen missä vika, varsinkin maisemakuvissa tuntuu tulevan vain suttua. "
Osta Canon.
Tosi maisemakuvaajat suosivat Canonia, koska sillä ei tarvitse osata kuvata. - d3x
Treenappa syväterävyyden hallintaa, aukon kokoa muuntelemalla. Joku opas kannattaa myös ehkä lukaista. Puolentoista tonnin kamerallakaan ei saa hyvää kuvaa aikaiseksi jos ei tiedä mitä on tekemässä.
- Urkki
oks sul rahaa kuvata noin kalliilla kameralla jos oot aivan alottelija? Ethän vaan tiputa sitä Nikonii minnekkään? Nikon D3 ei oo suunnattu alokkaille ei onnistu kuvat sillä vaikka he tähtäis mihin,
- zoomlennsi
Miksi kuvaat nallipyssyllä maisemia, eihän tuon kokoisista tiedostoista ole edes varaa rajata yhtään ne on yhtä mössöä.
- lennsi minultakin
zoomlennsi kirjoitti:
Miksi kuvaat nallipyssyllä maisemia, eihän tuon kokoisista tiedostoista ole edes varaa rajata yhtään ne on yhtä mössöä.
Kyllä tuollakin maisemia räpsii jos ei ole niin laadun perään, mutta tosissaan vaativa katselee ennemmin sellaisia merkkejä kuin Horseman tai Sinar. Kinoruutu on niihin verrattuna kuin postikortti autotallin nurkassa. Miinuspuolena laskettakoon paino joka nyrjäyttää suurimmalta osalta tämän palstan "kuvaajista" ranteen sijoiltaan. Sarjakuvausnopeus on kuvaajakohtainen.
- alvari.raappavaara
Myy pois ja osta auto. Mailma pelastuu pikselisaasteelta.
- D3 s
Möin pois, ei ollu hyvä.
- kanonisti minäkin.
D3 s kirjoitti:
Möin pois, ei ollu hyvä.
Kokeile Nokia N95. Siinä ammattilaisen valinta, pärjää tilanteessa kuin tilanteessa. Jos ei pärjää niin vika on kuvaajassa. Kannattaa myös kokeilla Canonin pokkareita. Ken "jumala" Rockwell sanoo että se pesee 50000 euron ammattikamerat mennen tullen. Ken onkin viisas mies. Se on kaikkien alojen erikoisasiantuntija jonka sanaan voi luottaa.
- Nikottelija
kanonisti minäkin. kirjoitti:
Kokeile Nokia N95. Siinä ammattilaisen valinta, pärjää tilanteessa kuin tilanteessa. Jos ei pärjää niin vika on kuvaajassa. Kannattaa myös kokeilla Canonin pokkareita. Ken "jumala" Rockwell sanoo että se pesee 50000 euron ammattikamerat mennen tullen. Ken onkin viisas mies. Se on kaikkien alojen erikoisasiantuntija jonka sanaan voi luottaa.
Jotkut ihmettelee vieläki että "Ken söi kesävoin?"
- Niko D3 s
Nikottelija kirjoitti:
Jotkut ihmettelee vieläki että "Ken söi kesävoin?"
Nyt kun möin Nikonin niin laitoin tilaukseen Canon eos1 Mark IV kameran, saas nähdä onko parempi kuva tossa kuin Nikonin D3s. Odotellaan kameraa...
- uusinta…
Niko D3 s kirjoitti:
Nyt kun möin Nikonin niin laitoin tilaukseen Canon eos1 Mark IV kameran, saas nähdä onko parempi kuva tossa kuin Nikonin D3s. Odotellaan kameraa...
Kameralehteä 2/2010
http://www.kamera-lehti.fi/arkisto/uusin-kamera-lehti.html
Siellä on kummankin testi. Kyllä tuossa Canonissa on ainakin parempi kohina suurilla ISOilla n. 1 aukkoarvoa
Canon tuottaa suuremman kuvatiedoston ja sillä saa FullHD-videota, mutta automaattitarkennus ei toimi - tuhatta-ja-sataa
uusinta… kirjoitti:
Kameralehteä 2/2010
Siellä on kummankin testi. Kyllä tuossa Canonissa on ainakin parempi kohina suurilla ISOilla n. 1 aukkoarvoa
Canon tuottaa suuremman kuvatiedoston ja sillä saa FullHD-videota, mutta automaattitarkennus ei toimi - Harrastaja man
uusinta… kirjoitti:
Kameralehteä 2/2010
Canon tuottaa suuremman kuvatiedoston ja sillä saa FullHD-videota, mutta automaattitarkennus ei toimi"Canon tuottaa suuremman kuvatiedoston ja sillä saa FullHD-videota, mutta automaattitarkennus ei toimi "
mikäs tossa tarkennuksessa muka mättää, ne kokemukset mistä minä olen lukenut ovat olleet loistavia. - Mark IV
Harrastaja man kirjoitti:
"Canon tuottaa suuremman kuvatiedoston ja sillä saa FullHD-videota, mutta automaattitarkennus ei toimi "
mikäs tossa tarkennuksessa muka mättää, ne kokemukset mistä minä olen lukenut ovat olleet loistavia.Kaverit ei ole nähneet mark IV:tä kuin unissaan, minä olen sen käyttäjä ja voin vakuutta että toi Mark Iv tarkennus on parasta mitä markkinoilla on tällä hetkellä.
- D3 s (ex)
Mark IV kirjoitti:
Kaverit ei ole nähneet mark IV:tä kuin unissaan, minä olen sen käyttäjä ja voin vakuutta että toi Mark Iv tarkennus on parasta mitä markkinoilla on tällä hetkellä.
Sain perjantaina Mark IV:sen on muuten tosi makkee peli ja kuvat vaikuttavat olevan paljon terävämpiä kuin tuon aikaisemmin omistamani D3s kuvat. Video tosi makee jee. Noita ruutuja kärsii muuten jo rajata, upeeta mahtavaa, nyt kiinnostaa jo kuvata.
- viime yönä
D3 s (ex) kirjoitti:
Sain perjantaina Mark IV:sen on muuten tosi makkee peli ja kuvat vaikuttavat olevan paljon terävämpiä kuin tuon aikaisemmin omistamani D3s kuvat. Video tosi makee jee. Noita ruutuja kärsii muuten jo rajata, upeeta mahtavaa, nyt kiinnostaa jo kuvata.
oli mullakin "muuten tosi makkee peli … upeeta mahtavaa, nyt kiinnostaa jo"
- D 3 s (ex)
viime yönä kirjoitti:
oli mullakin "muuten tosi makkee peli … upeeta mahtavaa, nyt kiinnostaa jo"
Ei tuosta Mark IV:stä kannata olla kateellinen, niitä on nykyään jo aivan aloittelijoilla.Ostaskohan isä mulle hasselin kun tuolla vähän aikaa harjoittelee.
- mika2
.... oletkin saanut todella hienon lahjan. Lahjan antaja varmasti välittää sinusta suuresti. Maisemakuvauksessa käytetään yleensä isoa paljekameraa, mutta kamerasi on kyllä hyvä toiminnallisempaan kuvaukseen;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh791954Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1481260
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako195563- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472