Niin... eli olen hankkimassa luultavasti tuon Canon 70-200 mm F4 L putken. Sen kaveriksi pitäisi saada jokin laajis alle 700€. Mikä olisi hyvä? Itse olen harkinnut Canon 10-22mm ja nyt Sigmaltakin tuli uusi valovoimaisempi versio (koko zoom alueen F3.5) Mitä mieltä olette tuosta objektiivista, olisiko parempia vaihtoehtoja. Kaikki merkit käyvät, missä vaan on Canonin kiinitys.
Tällä hetkellä putkena 18-55 3.5-5.5 IS ja kamerana 7D
Laajis..
1
227
Vastaukset
- canonEOS
Tuo 10-22 on varsinainen ultralaajakulma eikä se oikein yleisputkeksi sovi. Tietysti jos tarvit maisemakuviin laajaa kulmaa tai kuvaat ahtaissa tiloissa sisällä niin se on ok. Joku täällä kehui Tokinan 2.8 valovoimaista 11-16mm ( http://www.photozone.de/canon-eos/379-tokina_1116_28_canon ). Se on kyllä testattu vanhalla EOS 350D:llä. Tiedä sitten miten pelittää 18Mpix kanssa. Tuolla 2.8 valovoimalla ei oo suurta merkitystä noin lyhyessä zoomissa, "bokeh" ei oo pääosissa, päinvastoin.
Jos et noin laajakulmaista tarvi niin EF-S 17-55 f/2.8 IS USM on sopiva ja hyvä yleiskäyttöön. Hinta paukkuu kyllä yli budjetin. Niinkun tuolla EF-S 10-22:llakin. Tosin niitä saa reippaasti edullisemmin muualta kun Suomesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462