2.1.2008 Syntyneitä sisaruksia??

Esuliino

Löytyykö mistää tuolloin syntyneitä sisaruksia? Pentujen kasvattajana oli Markku Harju ja pennut asustelivat Mäntsälässä. Vastauksia tänne taikka s-postiin [email protected]

Tässä sisarusten nimet vielä, tuo viimeinen eli Essi löytyy meiltä:
FIN13107/08 uros EETU
FIN13109/08 uros EINARI
FIN13108/08 uros ELIAS
FIN13110/08 uros ELMERI
FIN13111/08 narttu ELSE
FIN13112/08 narttu EMME
FIN13113/08 narttu ENNI
FIN13114/08 narttu ESSI

7

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasvattajalta varmasti löytyy apu etsintääsi. Jalostustietokannassa kukaan ei ollut ilmoittanut omistajatietojaan kun tsekkasin (tosin aika nopeasti vilkaisin). Kasvattajalla ihan varmasti on kaikkien ostajien yhteystiedot, eli häneltä ne varmaan saat.

      (Oma kasvattajamme kysyi kaikilta pennun ostajilta luvan yhteystietojen luovuttamiseen. Niinpä pentukansiossa olikin kaikkien kyseisin pentueen ostajien yhteystiedot. Osan kanssa ollaan yhteydessä oltukin. Tuo yhteystietojen jakaminen on omasta mielestäni varsin kiva ajatus ja se on helppo toteuttaa juuri pentukansion yhteydessä.)

      • essuliinoo

        Kasvattajasta ei ole kuulunut mitään sen jälkeen kun lähdimme pennun kanssa omaan kotiin. Eikä hän ole vastannut sen koomin puhelimeenkaan. :( Ikävää..
        Itse olen vanhemmalla nartulla tehnyt yhdet pennut ja yrittänyt pitää kaikkii tiiviisti yhteyttä.
        Teillä on ollut todella mukava ja ystävällinen kasvattaja, sellaisia lisää! :)


      • Ai Kamala
        essuliinoo kirjoitti:

        Kasvattajasta ei ole kuulunut mitään sen jälkeen kun lähdimme pennun kanssa omaan kotiin. Eikä hän ole vastannut sen koomin puhelimeenkaan. :( Ikävää..
        Itse olen vanhemmalla nartulla tehnyt yhdet pennut ja yrittänyt pitää kaikkii tiiviisti yhteyttä.
        Teillä on ollut todella mukava ja ystävällinen kasvattaja, sellaisia lisää! :)

        ..suuresti että kuka tältä Harjulta ostaa pentuja? Täysin silkkaa tehtailua vailla järjenhiventäkään!

        Katsaus esim koirasi isään ja sen jälkeläisiin (jonka jälkeläismäärää kennelnimettömissä pentueissa olen ennekin itsekseni kauhistellut) kertoo karua totuutta;
        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN43277/02

        Eli tämä, so called "kasvattaja", käyttää yhtä ja samaa urosta niin monta kertaa nartuillensa kuin niitä pystyy astuttamaan. Yhdistelee koiria joilla ei ole yhtikäs mitään annettavaa rodulle, ei edes sitä vähää jota monilla muilla saattaa olla.

        Toivon sydämestäi etteivät ihmiset enää ostaisi pentuja häneltä.
        Toivottavasti koirasi on kuitenkin terve ja ihana ja teille tärkeä :).


      • essuliinos
        Ai Kamala kirjoitti:

        ..suuresti että kuka tältä Harjulta ostaa pentuja? Täysin silkkaa tehtailua vailla järjenhiventäkään!

        Katsaus esim koirasi isään ja sen jälkeläisiin (jonka jälkeläismäärää kennelnimettömissä pentueissa olen ennekin itsekseni kauhistellut) kertoo karua totuutta;
        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN43277/02

        Eli tämä, so called "kasvattaja", käyttää yhtä ja samaa urosta niin monta kertaa nartuillensa kuin niitä pystyy astuttamaan. Yhdistelee koiria joilla ei ole yhtikäs mitään annettavaa rodulle, ei edes sitä vähää jota monilla muilla saattaa olla.

        Toivon sydämestäi etteivät ihmiset enää ostaisi pentuja häneltä.
        Toivottavasti koirasi on kuitenkin terve ja ihana ja teille tärkeä :).

        Itse kauhistelin tuota myös, mutta tajusin asian sitten vasta kun pentu oli meillä kotona ollut jo hetken. Koiralla on aivan ihana luonne ja on äärettömän kiltti ja kuulias. Terveenä on myös pysynyt jos muutamaa vauhdin hurmasta johtuvaa naarmua ei lasketa. :) Meillä on myös toinen rottis joka on ns paremmin valikoitua sukua, mutta se on kyllä ollut sairaampi.
        Nyt olen jo viisaampi enkä ostaisi tuollaisesta paikasta pentua. :)


      • luyfdfyd
        essuliinos kirjoitti:

        Itse kauhistelin tuota myös, mutta tajusin asian sitten vasta kun pentu oli meillä kotona ollut jo hetken. Koiralla on aivan ihana luonne ja on äärettömän kiltti ja kuulias. Terveenä on myös pysynyt jos muutamaa vauhdin hurmasta johtuvaa naarmua ei lasketa. :) Meillä on myös toinen rottis joka on ns paremmin valikoitua sukua, mutta se on kyllä ollut sairaampi.
        Nyt olen jo viisaampi enkä ostaisi tuollaisesta paikasta pentua. :)

        parempi paikka tietojenhakuun?


    • Blondi75

      Tää tulee vähän myöhässä mutta mulla on tuohon pentueeseen kuuluva Enni narttu :) tämä on ainakin maailman kiltein koira, ja tervekin on ollut. Olisi todella mukava kuulla mitä sisaruksille kuuluu?

    • karmaisevaa

      Ei se koiran terveys ole välttämättä kasvattajasta kiinni, mutta kyseinen paikka oli puhdasta pentutehtailua. onneksi se on ilmeisesti lopettanut toimintansa, muuten se lopetettaisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1733
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      204
      806
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe