Millainen muistikortti

sopii

Ostan digikameran joka kuvaa myös fullhd- videota. Riittääkö tavallinen muistikortti vai pitääko fullhd: videota varten olla jokin erikoinen tai suuri kortti?
Myyjä ei osannut vastata sanoi vain, että kai tämä tavallinen 4gigainen käy.
Itse taas luin jostain, että se ei riitä ja netistä en ole löytänyt varmaa vastausta.

Kiitos

4

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • canonEOS

Ei siinä tarvi mitään erikoista muistikorttia. Ainakin Canon EOS 500D:ssä toimii ihan tavallinen SDHC tai MicroSDHC adapteri (=sama asia kun SDHC) class 4 kortti. Kaikilla resoluutioilla 720p ja 1080p.

Myyntimiehet voi sitten puhua omiaan...

• mikään kumma tarvitse olla kunhan on paljon Gigoja. 4G kortille saa puolet siitä mitä 8G kortille jne. Otin kokeeksi juuri lintulaudalta noin 40 sek pätkän ja siitä tuli 150M tiedosto joten laske siitä. Minuuttiin mennee noin 225M ja 10 min -> 2,3G. 4G tarkoittanee vajaata 20 minuuttia HD laatua.

Jos käytät jotain muuta kuin massiivista järkkäriä niin suosittelen kunnon tripodia eikä siitä järkkärissäkään haittaa ole. Ainakin vanhemmiten kevyt bridge tuppaa liikkunaan eli kuva hieman hyppii.

Itse en ole mitään huippunopeita kortteja hankkinut mutta video on minulla vain muistikirjana siitä mitä aion kuvata. Kuvauksen teen stilleillä joissa on huisisti parempi erottelu kuin edes fullHD:llä.

• käytössä

Osta kerralla kunnollinen ja nopee. Eipä harmita jälkeenpäin.
      Tuolta edullisesti, hinnoissa postikulutkin jo mukan.

Transcend 16GB SDHC SD Mega Memory Card (Class 6 High Speed) $38.64
      http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11299

KingMax 8GB SDHC SD Memory Card (Class 6 High Speed) $22.29
      http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11301

All-in-1 USB 2.0 SDHC Memory Card Reader (Max. 16GB) $2.84
      http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27328

Toi lukija on hyvä myös tilata, vanhemmat lukijat ei tunnista isompia muistikortteja.

• 16 GB

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      80
      1965
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1270
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe