Ei millään pääsee makeasta eroon

epätoivoinenenn

En tiedä onko tämä vähä väärä palsta. Mut ku ajattelin mennä kuntoilemaan ja pudottaa pari kiloa. Mutta ku en millään pääse eroon makeasta. Jos olen päivän ilman mitään kunnon makeata tulen hulluksi. Ihmettelen myös senkin että eikö mun pitäis painaa 100 kiloa jo?
Olen siis normipainoinen mutta joka ikinen päivä syön suklaata, keksejä, rasvaisia juustoja. Jos voisin söisin vaa pari kila karkkia päivässä, olen ihan maisteri siinä.
Roskaruokaa ja limuja vihaan yli kaiken joten loput ruuoasta ovat jopa liiankin tervellisiä.

Mä en tiedä miten voisin pudottaa 2-5 kiloa jos syön niin. Jos jätän pois makean sekoon eikä tee mieli tehdä mitään ja tulee surulliseksi. Olen taistellut makea vastaan ihan pienest lähtien.

Tänäänkin söin 10 keksiä 5 aamiaiseksi kahvin kanssa sitten vielä iltapäivällä ku tulin koulusta uupuneena. Ja tiedän että makea vain pahentaa asian.

11

655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FakJouFatty

No ekaks nussisin sikaa, meinaa et lähtis siit sit vittuuntumaa, meinaa sun anaalis. ;)

• Syö enemmän

lihaa. Sen pitäisi auttaa.

• -

Apteekista saa jotain pillereitä mitkä hillitsee makean himoa.
      Mutta suosittelisin että et ihan kertalaakista ota karkinsyöntiä pois. Asteittain vähennät.
      Vähennä ensin vaikka 50% ja siitä sitten 10% per viikko pois. Niin annat kehollesi ja mielellesi aikaa toipua ja muuttua "uuteen" ravintoon.
      Ota makean himoon tilalle vaikka Smoothiet. Hedelmäsokeri on aina terveellisempää kuin tavallinen.

Kehosi ja mielesi on vaan tottunut liialliseen makean saantiin, kyllä se sopeutuu vaikka saa sitä vähemmänkin.

• jouh..

vedät pari kunnon levyllistä suklaata niin, että yrppä lentää, ei tee sen jälkeen mieli! Sen jälkeen korvaat kaikki nuo pahviruoat (keksit, limut, karkit ymsymsyms) hedelmillä. aina kun tekee mieli mässytellä, kuori appelsiini ja toista niin kauan kunnes sokerinhimo on tyydytetty. Kroppa tottuu ihan kaikkeen, mieti vaikka pultsareita puistoissa, ne elää alkoholista!

• n24

Ei siitä nyt ihan välttämättä kokonaan ole pakko päästäkään eroon. Itsekin söin ennen aika paljon makeeta ja vieläkin tekee usein mieli. Mutta kun jonkin aikaa säännösteli makean syömistä, niin nyt ei millään pystyisi edes syömään sitä niin paljon kuin ennen. Ala ensin vähentää, esim. niin että yks karkkipäivä viikossa, jolloin ostat jonkun PIENEN pussin. esim. sellai malaco pikkuhyvä. Muutenkin kiinnitä huomiota karkin määrään, en itse enää koskaan osta mitään isoja pusseja, kerran viikossa vaan jonku pienen karkkijutun. Sitten sovi vaikka että saat päivällisen tai lounaan jälkeen syödä jälkiruuaksi vaikka yhden keksin, pienen leivoksen tai muuta sellasta. Se on hyvä tapa kun sen syö jälkiruokana ei tee mielikään enää syödä seittemää isoa keksiä, jos on syönyt terveellisen ruuan. Mä oon ainakin näillä konsteilla pysyny ihan hyvässä kunnossa kun lisäks liikkuu paljon. Nykyään monesti käy jo niin että kun lauantaina ostan itselleni karkkipussin ei tee mielikään syödä kuin ehkä viis karkkia. Kai mä olin ennen jotenkin riippuvainen ja nyt oon päässy siitä eroon. Pientä makeaa tarvii silti aina välillä:)

• n24

Niin lisäyksenä vielä, että tosta sun alotuksesta huomas että syöt makeaa sillon kun oot väsyny ja et oo just syöny mitään muuta, eli aamupalalla ja väsyneenä kun tulet töistä kotiin. Kiinnitä huomiota siihen, että jatkossa joku pieni makea on vähän niinku jälkiruoka, eli ensin syöt terveellisen aamiaisen ja sitten mietit tekeekö mieli enää keksiä. Samoin kun tuut koulusta väsyneenä ensin kunnon ruuan ja vasta sitten mietit mitään makeeta. Vähän niinku lapsille opetetaan:) Sillon ei tuu ahmittua suuria määriä.

• 437890720

Ensinnäkin: älä jätä liikuntaa koska pelkäät, että makeansyönti estää laihdutuksen. Hyvä kunto on hyvä kunto vaikka päällä olisikin läskiä! Ja liikunta nopeuttaa aineenvaihduntaa, antaa energiaa ja muutenkin hillitsee makeanhimoa.

Olen itse tapellut sokerikoukun kanssa koko ikäni. Kyseessä on todellakin koukku, siis riippuvaisuus. Sokeri antaa energiaa ja vaikuttaa aivoihin niin, että ihminen kokee lievää euforiaa. Sen jälkeen energiataso romahtaa yhdessä verensokerin kanssa ja olo on uupunut - ja tekee mieli makeaa.

Unohda pillerit ja kevytvaihtoehdot.
      Sokerista pääsee eroon kuten muistakin addiktioista. Vähentämällä pikku hiljaa.
      Aloita sillä, että syöt vaikka eurolla kahden euron sijaan tai vain joka toinen päivä. Korvaa näitä mässyjä hedelmillä, marjoilla ja kaikella muulla terveellisellä. Syö muutenkin terveellisesti.
      Juo PALJON vettä. Ihmiset joskus sekoittavat janon ja makeanhimon, etenkin suolaisen syömisen jälkeen.
      Kun syöt karkkia, valitse mielummin sokerittomia vaihtoehtoja, tummaa suklaata ja yleensäkin se, jossa on vähemmän kaloreita. Esim. riisisuklaassa on paljon pelkkää ilmaa ja se on terveellisempää kuin vaikka pähkinäsuklaa.

Mutta joo, saman asian kanssa painin. Nytkin vesi herahti kielelle kun vain kirjoitin suklaasta, heh. Kaippa muuta keinoa ei ole kuin itsekuri ja sen ajattelutavan omaksuminen, että kyseessä on haitallinen harrastus ja pahimmillaan riippuvuus, joka voi viedä ennenaikaisesti hautaan!
      Itse olen huomannut, että kun ostaa kallista ja "hienompaa" mielummin kuin halpaa ja paljon, osaa niistä herkuista myös nauttia oikeasti, ei vain hätäisesti sulloa poskeen.

• sokeriton

www.sokeriton.fi saa sokerittomia karkkeja makeannälkään.
        Itse noudatan vähähiilihydraattista ruokavaliota ja se myös vie makeannälän tehokkaasti pois, vaatii vain hiukan enemmän itsekuria. Karppauksesta lisätietoa löytyy netistä runsain määrin.

• EJ
        sokeriton kirjoitti:

www.sokeriton.fi saa sokerittomia karkkeja makeannälkään.
        Itse noudatan vähähiilihydraattista ruokavaliota ja se myös vie makeannälän tehokkaasti pois, vaatii vain hiukan enemmän itsekuria. Karppauksesta lisätietoa löytyy netistä runsain määrin.

Mulla asiaa auttoi se, kun laitoin ensin muun ruokavalion kuntoon.
        Syön noin puoli kiloa kasviksia, marjoja ja hedelmiä per päivä, ja katson että saan tarpeeksi kuitua.
        Juon runsaasti vettä ja varmistan, että elimistöni saa hyvää rasvaa (mm. pähkinät).
        Syön säännöllisin väliajoin ja yritän pitää rasva-proteiini-hiilihydraatti -suhteen hyvänä.

Huomasin myös, että totaalikieltäytyminen ei ainakaan auttanut.
        Kun sain pääni sisään, että oikeasti sallin itseni syövän suklaata (paheeni) pari kertaa viikossa ja kohtuudella, asiassa ei enää ollut sitä kielletyn himoa. Nyt ei enää tee mieli suklaata heti, jos sitä sattuu ajattelemaan.

En kuitenkaan ikinä käyttänyt sokeria niin paljon kuin sä kerroit käyttäväsi, joten luulen että muutos tulee olemaan sulle hieman vaikeampi kuin se oli mulle.
        Aina kannattaa kuitenkin yrittää, tsemppiä sinne.

• sokrupokru

onhan näitä. mulla viiden vuoden aiakna enkka ilman makeaa on 4päivää. olen tosi ylpeä. sekin oli vuosia sitten..nyt ei enään tunnu onnistuvan edes päivä.
      sokeri on siitä shitti juttu, ett se tukkii suonet ja masentaa. itse kun syön todella paljon sokerian eri muodossa niin se alkaa tuntua, vaikka oon vielä nuori.
      se on ihan oikeasti riippuvuus..kuin tupakka, alkoholi. eihän alkoholiin synny riippuvuutta heti..vain jos sitä käyttää liikaa niin ei enään pysty olemaan ilmaan. samoin sokeri..liikaa on liikaa ja sit ei pääse enään eroon.
      ostin jotain pillereitä. japanilaisesta bläbläpuusta ja mukamas hillitsee makeanhimoa. kokeilin tänään ekaa kerta, eikä vielä ole mitään vaikutuksia. (yritän hujata iseni uskomaan et ne toimii ja mulla ei ois enään himoa)
      tiedän, et kun en syö lihaa, valmisleipiä-jauhotuotteita ja yritän välttää maustettuja jogurtteja, juustoja yms. niinruokavalio on vähän huonolla tolalla. ei jaksa kuoria porkkanaa ku suklaa tai banaani on helpompi.. ja ne hedelmät, että ne on hyviä, mut kuulin huhua et ne vasta lihottaakin. ei ihme hah ku syön 'puolkilokasviksiapäivässä' sijasta hedelmiä.

ja btw en oo sitten iso kasa läskiä, vaan ihminen jolla on vähän mahamakkaraa ja toivo lopussa.

• laiheliini

Itse saan makeanhimoni "kuriin" purkalla. Siitä saan hyvää makua lähes nollakaloreilla ja hampaatkin ovat kunnossa. Jauhan purkkaa hetken ja otan suosiolla uuden, kun maku alkaa hiipumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      10
      3433
    2. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      59
      3279
    3. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      44
      2979
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2848
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2688
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2648
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      97
      2620
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      113
      2327
    9. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      55
      2063
    10. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      66
      1971
    Aihe