Eli

5+5=9

Saako windows 7:kaa ladattua enää ilmaseks koneeseen jossa on nyt vista?

7

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei. Ja sekin mitä jaettii ilmaiseksi oli kehitysversio jonka käyttöaika umpeutuu 2vko kuluttua, silloin se sammuuu itsestään aina kun on ollut 2h päällä eikä turvapäivityksiä tule.

• dsfsdfdsfdsfsdfsd

Mitäs jos vaihtaa päivämäärän koneesta vaikka 1.1.2009 ja pois ajan synkronoinnit yms. niin luuleeko että on vielä aikaa jäljellä vaikka kuinka :D ?

• dsfsdfdsfdsfsdfsd kirjoitti:

Mitäs jos vaihtaa päivämäärän koneesta vaikka 1.1.2009 ja pois ajan synkronoinnit yms. niin luuleeko että on vielä aikaa jäljellä vaikka kuinka :D ?

Vaikea sanoa. Kyllä se Windows voi huhuilla myös palvelimelle, että pitääkö sen vielä toimia.

Mitään hyötyä siitäkään ei ole vaikka kellolla pelleilemällä saisi kikkailtua toimimaan. Ensiksikin, mitä järkeä olisi käyttää käyttöjärjestelmää jossa ei edes kello toimi? Toisekseen, tietoturvapäivitykset lakkaa myös, että kyllähän se on äkkiä ihan mätä ja viruksia täynnä.

• sattumalta22
        M-Kar kirjoitti:

Vaikea sanoa. Kyllä se Windows voi huhuilla myös palvelimelle, että pitääkö sen vielä toimia.

Mitään hyötyä siitäkään ei ole vaikka kellolla pelleilemällä saisi kikkailtua toimimaan. Ensiksikin, mitä järkeä olisi käyttää käyttöjärjestelmää jossa ei edes kello toimi? Toisekseen, tietoturvapäivitykset lakkaa myös, että kyllähän se on äkkiä ihan mätä ja viruksia täynnä.

Itsellä on kone(ita) ollut jo "kymmeniä" vuosia, ja todella laiskasti olen päivityksiä asennellut, joskus en välttämättä ollenkaan. Onkohan se ollut vain tuuria, että mitään ongelmia ei ole ollut koskaan? Avastilla ja vastaavilla olen skannaillut jos olen viitsinyt ja silloinkaan ei ole viruksia löytynyt. Aikoinaan en pitänyt edes windowsin palomuuria päällä waretusten takia, ja ongelmia ei syntynyt. Olkoot sitten olleet kaiken maailman käyttäjät ja virukset koneella, mutta ongelmia ei ole ikinä tullut.

• sattumalta22 kirjoitti:

Itsellä on kone(ita) ollut jo "kymmeniä" vuosia, ja todella laiskasti olen päivityksiä asennellut, joskus en välttämättä ollenkaan. Onkohan se ollut vain tuuria, että mitään ongelmia ei ole ollut koskaan? Avastilla ja vastaavilla olen skannaillut jos olen viitsinyt ja silloinkaan ei ole viruksia löytynyt. Aikoinaan en pitänyt edes windowsin palomuuria päällä waretusten takia, ja ongelmia ei syntynyt. Olkoot sitten olleet kaiken maailman käyttäjät ja virukset koneella, mutta ongelmia ei ole ikinä tullut.

Ongelmat helposti ilmenee sattumalta ja niistäkin syytetään helposti Windowsia.. Tähän tapaan:

http://www.tietokone.fi/uutiset/windows_paivitys_aiheuttaa_pahoja_ongelmia
        http://www.tietokone.fi/uutiset/pahojen_windows_paivityspulmien_taustalta_loytyi_virus

Ja tuossakin tapauksessa, tietoturvaohjelmistot ovat yhtä tyhjän kanssa koska jos haittaohjelma on saanut pääkäyttäjän oikeudet, ei sitä tästä koneelta ajettuna huomaa välttämättä mikään virustorjunta kun sillähän on tietysti oikeudet estää mitään havaitsemasta sitä. Hommaa vielä korostaa sekin, että tietoturvaohjelmistot ei tunnista kuin 20-30% haittaohjelmaliikenteestä...

Jos haittaohjelman toiminta näkyy koneella niin sehän on silloin epäonnistunut haittaohjelma, huonompi sellaisella on rahoja viedä kun käyttäjä osaa varoa silloin verkkopankissa asiointia ja henkilötietojen syöttämistä.

• sattumalta22 kirjoitti:

Ongelmat helposti ilmenee sattumalta ja niistäkin syytetään helposti Windowsia.. Tähän tapaan:

http://www.tietokone.fi/uutiset/windows_paivitys_aiheuttaa_pahoja_ongelmia
        http://www.tietokone.fi/uutiset/pahojen_windows_paivityspulmien_taustalta_loytyi_virus

Ja tuossakin tapauksessa, tietoturvaohjelmistot ovat yhtä tyhjän kanssa koska jos haittaohjelma on saanut pääkäyttäjän oikeudet, ei sitä tästä koneelta ajettuna huomaa välttämättä mikään virustorjunta kun sillähän on tietysti oikeudet estää mitään havaitsemasta sitä. Hommaa vielä korostaa sekin, että tietoturvaohjelmistot ei tunnista kuin 20-30% haittaohjelmaliikenteestä...

Jos haittaohjelman toiminta näkyy koneella niin sehän on silloin epäonnistunut haittaohjelma, huonompi sellaisella on rahoja viedä kun käyttäjä osaa varoa silloin verkkopankissa asiointia ja henkilötietojen syöttämistä.

• El Mondo

Ilman "lunnaitten" maksua Bill Gate,lle !
      Siis kiireesti kauppaan ostamaan windows 7 DVD .........

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      109
      1705
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe