Hoitoon puoliväkisin

Ystävä 21

Kannattaako juoppoa lähettää hoitoon johonkin minnehoitoon tai muuhun vastaavaan puoliväkisin. Tällä tarkoitan että herääkö jo puolittainen raitistumishalu hoidossa. Kaippa tuo raha jostakin saataisiin kerättyä, oispahan ainakin jotakin yritetty. Juoppo kyllä rapulassa ja vaikeuksien pyyhkiessä päälle myöntää raitistumisen hyvät puolet mutta jo viikon toipumisen jälkeen sama ralli jatkuu. Kohta menee työpaikka ja sitten kaavan mukaan tietenkin kaikki muu. Vai onko ainoa mahdollisuus se pohjalla käymisen tie.

7

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --->

ole raitistunut pysyvästi toisten aloitteesta väkisin, puoliväkisin, houkuttelemalla tai maanittelemalla, ellei oma lamppu ole syttynyt.

Krapuloissaan jokainen haluaisi raitistua, ellei satu saamaan lisää viinaa.
      Hoitokeikan jälkeen olisi tietysti jonkin aikaa juomatta.
      Hänen kiintiössä on vielä juomatonta viinaa jäljellä.

• olla potku

persuuksiin ja suuntaa näyttävä ele. Siinä saattaisi juoppo saada ajatuksiaan siihen suuntaan, mutta lopullisen ratkaisun raittiuden mielekkyydestä hän tekee ihan itse. Itselläni oli tilanne, jossa minut tavallaan lähetettiin hoitoon ja ajattelin, että käyn nyt tämän "kurssin" muiden mieliksi ja jatkan sitten elämääni kohtuukäyttäjänä. Tuhoon tuomittu ajatushan se oli ja siinä pääsikin käymään niin, että raitistuin, eikä viinaa ole tehnyt mieli sen jälkeen. Että eipä ollut ihan turha keikka ja kyse oli juuri tuosta minne-tyylisestä hoidosta.

• Pipariminttu

Kyllä voi raitistua vaikka puoliväkisin.

Minä olen elävä esimerkki siitä, että kannattaa lähettää hoitoon vaikka puoliväkisin. Myllyhoitoon mennessäni ajattelin tulevani siellä kohtuukäyttäjäksi. En osannut edes kuvitella raitista elämää. En olisi edes koko paikkaan mennyt ellei työpaikka olisi ollut siitä kiinni. Siellä oli seinällä artikkeli, jossa luki, että Myllyssä mieli muuttuu ja niin kävi minullekin. En ole ensimmäinen, joka on raitistunut vaikkei se sinne mennessä edes ollut tavoitteena. Hoitotulos ei riipu motivaatiosta.

• Putkisokka

Tässä toinen myllyhoidossa ollut. Kalliolassa. Puoliväkisin sinne menin, kun olin rikkonut työnantajan hoitoonohjaussopimusta ns. avohoidossa. Eli olin ryypiskellyt hoidon aikana. Tavoitteena oli kohtuukäyttö. Kokonaan lopettaminen oli poissuljettu vaihtoehto päässäni. Oltuani muutaman päivän Kalliolan klinikalla minulle tuli selväksi itselleni, ettei minusta voi tulla kohtuukäyttäjää. Oli kaksi vaihtoehtoa. Tein valintani. Olen nyt ollut kuusi vuotta raittina ilman yhtään retkahdusta. Elämän laatu on kyllä aivan toisella tasolla nykyisin. Kyllä sitä pystyy raitistumaan, kunhan se ajatus selkenee itselleen. Mikään ulkopuolinen uhka tai peloite, esim. työpaikan, perheen, terveyden tms. menetys ei tee alkoholistia raittiiksi. Myllyhoidossa saa kyllä hyvät eväät reaitistumisen tiellä. Itse en olisi ilman sitä luultavasti koskaan ymmärtänyt lopettaa ajoissa.

• Puolittainen raitistumishalukin voi raitistuttaa, näin kävi ainakin minulle. Lähdin hakemaan itselleni apua kun vaimo oli laittanut avioeropaperit vireille, tajusin tuolloin että minulla on vain kaksi vaihtoehtoa, jatkaa juomista tai hakea apua, oli minulla ehkä jonkinlainen omakin halu raitistumiseen mutta en kyennyt siihen, olen vielä tänäänkin raittiina ja tuosta avioerohakemus paperista on vain hämärä muisto jäljellä.

• Putkisokka

Mitä arvelet, kestäisikö raittiutesi, jos nyt jostain muusta syystä alkaisi näyttää, että vaimosi haluaisi erota. Raittiina jos pystyy olemaan, kestää tuonlaiset kriisitkin paremmin.

• Putkisokka kirjoitti:

Mitä arvelet, kestäisikö raittiutesi, jos nyt jostain muusta syystä alkaisi näyttää, että vaimosi haluaisi erota. Raittiina jos pystyy olemaan, kestää tuonlaiset kriisitkin paremmin.

Kyllähän siinä varmaankin mun raittius ois vaakalaudalla koska menettäisin samalla ainakin yhden lapsen huoltajuuden, kodin yms. avioliittoakin on takana kohta 20v.

Mutta mää oon niin riski ja komia että sitä ei voi tapahtua :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      100
      1695
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe