jättääkö tyttöystäväni vai ei?

1+1=?

Olen n.4 kuukautta seurustellut naisen kanssa, joka aluksi sai pääni aivan sekaisin. Ensimmäisten treffien jälkeen ihastuin aivan päättömästi tähän naiseen ja ajattelin että monen vuoden jälkeen voisin vihdoin rakastua johonkin ihmiseen. Meille tuli ensimmäinen riita n. 1 kk sitten ja sen jälkeen on fiilis vähän latistunut ja totta puhuen olen vetäytynyt itseeni enemmän ja olen varovaisempi tyttöystäväni kanssa. Riita sai alkunsa yhdestä illasta, jolloin olimme tyttöystävän kotikaupungissa baarissa hänen tuttavien ja kavereiden kanssa. Baarissa oli myös hänen entinen "säätö" (varsinaista suhdetta heidän välillään ei ole ollut). Tämä säätö teki harvinaisen selväksi että ei pitänyt minusta ja lähetti myös tyttöystäväni kännykkään toiselta puolelta pöytää tekstarin, jossa sanoi suoraan että hänellä on ongelma meidän suhteen. Tämä exä myös koko illan mulkoili meitä pahasti pöydän toiselta puolelta eikä puhunut minulle mitään, edes lähtiessämme sanoessani hei. Seuraavana aamuna ollessani suihkussa, kuulin tyttöystäväni puhuvan puhelimeen ollessani suihkussa ja kun tulin ulos, hänen äänensävynsä puhelun aikana muuttui totaalisesti (aluksi oli iloisen kuuloinen, äänen muuttuessa formaali). Puhelun jälkeen hän sanoi puhuneensa tämän entisen säädön kanssa.
Olen helvetin loukkaantunut tuosta illasta, ja siitä että kukaan ei ole missään vaiheessa pyytänyt minulta anteeksi tapahtunutta ja se, että tyttöni olisi pitänyt puolustaa minua ja suhdettamme. Ja se fakta, että koska he ovat kavereita ja näkevät toisiaan säännöllisesti kotipaikkakunnallaan (asumme naiseni kanssa eri kaupungeissa) ei auta asiaa yhtään. En pidä siitä että naiseni liikkuu ihmisen kanssa, joka ei kunnioita meidän parisuhdettamme, tai edes yritä teeskennellä kunnioittavansa. ja minua myös ihmetyttää se, että naiseni versio heidän "säädöstään" on vaihdellut kolmen eri version välillä. versio 1: naistani oli satuttanut, kun oli päädyttyään useampaan otteeseen sekoilemaan tämän exän kanssa ja siitä ei mitään hyvää seurannut (tämä exä seurustelee omalla tahollaan). versio 2: heillä oli pelkkä säätö, eikä koskaan mitään tunteita välillään. versio 3: tämä exä on myöntänyt että hänellä on tunteita naistani kohtaan.
En halua olla se joka määrää kenen kanssa naiseni saa liikkua ja kenen ei, mutta mielestäni naiseni ei tarvitse liiikkua sellaisten ihmisten kanssa jotka yrittävät sabotoida hänen parisuhdettaan mustasukkaisuuksissaan.
Naiseni näyttää myös kunnioittavan eri asioita parisuhteessa, on avoimesti sanonut että hänen mielestään parisuhteessa voi valehdella jos totuus satuttaa toista, hän on myös edellisessä parisuhteessa pettänyt silloista kumppaniaan useamman kerran kertomatta siitä. Itse en ole koskaan pettänyt ja jos siihen joskus hairahtaisin, en voisi siitä valehdella, itse sen liian hyvin tiedän. Itse koen, että parisuhteen pitää perustua luottamukselle ja rehellisyydelle, ja haluan rakastua ihmiseen, en valheista rakennettuun mielikuvaan. Vaikeista asioistakin pitää voida keskustella! Voiko suhde toimia, jos toinen valehtelee ja toinen on totuuden torvi?
On monia asioita jotka pyörivät päässäni kehää, mitä naiseni on sanonut ja ne kaikki yhteensä saa minut epäileväiseksi suhdettamme kohtaan. Olen jo kerran ollut lähellä päättää suhteemme, ja nyt olen lähes varma että se olisi oikea vaihtoehto, jos jo kerran näin varhaisessa vaiheessa tunnen näin suurta epävarmuutta jutun toimimisen kannalta.
Onko mielipiteitä, murehdinko ihan turhista vai onko ajatuksiini aihetta?

12

1094

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies22vkl

Jos eksän kanssa on noin mutkikkaat välit niin itse ainakin vaatisin kumppaniani lopettamaan yhteydenpidon häneen. Eksän kanssa saa olla mielestäni tekemisissä jos tunteet ovat kuolleet. Tällöinkään en pitäisi siitä jos kumppanini olisi eksän paras kaveri. Sen sijaan jos hänen eksänsä ei uutta suhdetta hyväksy ja on yhä mustasukkainen niin ehdottomasti yhteydet poikki tällaiseen ihmiseen.

Eli siis sinuna asettaisin hänelle yksinkertaisesti, mutta perinteikkäästi kysymyksen sinä vai exä.

• kujjjppo

Todella terveellisen luuloinen neuvo. Hyvä, että on asiallisia tuskia lievittäviä kommenteja täällä.

• löysää narua..

Ootta olleet niin vähän aikaa yhdessä, että älä ala nipottaan..
        Määräilyistä ei kukaan tykkää ja voit jäädä rannalle ruikuttaan..
        Kato nyt ensin vuosi ja mieti sitten uudestaan..

• asdasdasdgddgfgd
        löysää narua.. kirjoitti:

Ootta olleet niin vähän aikaa yhdessä, että älä ala nipottaan..
        Määräilyistä ei kukaan tykkää ja voit jäädä rannalle ruikuttaan..
        Kato nyt ensin vuosi ja mieti sitten uudestaan..

se on sitten vuosien päästä kiva kuulla että nainen on ollut panopatjana samaan aikaan kun ollaan seurusteltu. eli lapsellinen ajatusmalli.

sitäpaitsi tuo minä tai ex ei toimi, sillä tuontyyppinen nainen tietenkin vain jättäisi kertomatta tapailuista.

• mä haluaisin sut.

...

• Niibeer

asiaa kunnolla, mutta en edes ala perustelemaan jokaista lausettani.

Kysy haluaako hän oikeasti olla sinun kanssa?
      Aikooko tehdä suhteen eteen, että molemmat ovat tyytyväisiä? (tietysti myönnät itsekkin uhrautuvan)

Jos näihin et saa selvää ja positiivista vastausta, niin älä tapa ittees tuollaisella kidutuksella. Ei hän ole ainoa nainen maailmassa. Jos olet tuollaisessa suhteessa kauan niin mietippä tuleeko se vaikuttamaan tuleviin suhteisiin (epäilen, että teidän suhde kyllä loppuu pian tekstisi perusteella), alat epäilemään aina kumppaniasi, haluat omistaa toisen täysin jne.....

Noi ja heti päätös piste

Valitettava totuus

• ...

"on avoimesti sanonut että hänen mielestään parisuhteessa voi valehdella jos totuus satuttaa toista"
      Itse jättäisin naisen jo pelkästään tuon perusteella.

• 1+1=?

Kiitos kaikille vastauksista, ne sisälsivät saman tyylistä ajattelua kuin omat mietteet asioista. Asia taitaa olla aika selvä minun osaltani (ja ollutkin jo), ja pääni puhki miettien en voisi jatkaa suhdetta ihmiseen, johon en täysin luota enkä varmaan täysin tulisi luottamaankaan. Olemme yrittäneet jutella asioista mutta ilman rakentavaa pitkäaikaista tulosta. Vaikka välitän naisestani paljon, en pidä tunteista, joita tämä suhde minussa saa aikaan joten on varmaan järkevintä päästää irti..

• töttörötööö

mistä kenkä puristaa.

sano ettet suvaitse tuollaista käytöstä ja ettei sillä ole enää mahdollisuutta yrittää korjata sitä. älä maalaile mitään "me ollaa kasvettu erilleen"-skeidaa.

tietenkin se vituttaa kun exä omalla tavallaan voitti ja onnistui sabotoimaan suhteen, mutta toisaalta ei se siitä exästä ollut kiinni, vaan naisesi luonteesta.

itse olisin jättänyt pelkästään jo tuon pettämisen ja valetelun takia.

• Niibeer

päätös, älä oikeesti kiduta ittees tuossa suhtees. Kerro ystävällisesti miksi lopetat ja jatka elämääsi. Voipi olla ettei hän edes kuuntele, mutta tärkein asia on että pysyt tuossa päätöksessäsi ettei sun pää räjähdä.

• ei voi luottaa

"Ja se fakta, että koska he ovat kavereita ja näkevät toisiaan säännöllisesti kotipaikkakunnallaan (asumme naiseni kanssa eri kaupungeissa)"

"hän on myös edellisessä parisuhteessa pettänyt silloista kumppaniaan useamman kerran kertomatta siitä."

Nainen vaihtoon ja heti. Toinen vaihtoehto on antaa häne maistaa omaa lääkettään, eli voit tietenkin jatkaa seurustelua ja sitten vaihtaa lennosta.

Se joka pettää petturia, saa anteeksi.

• daavidiiin

Kyllä itsekkin koettaisin irroittautua suhteesta. Tosiaan jos nainen olisi halunnut sinuun sitoutua ei hän olisi exäänssä päästänyt sitä rikkomaan. Kokeilisin etsiä uutta tuttavuutta joka olisi sopivampi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      121
      7910
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      151
      6638
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      183
      4755
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      243
      3225
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      101
      2744
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      107
      2256
    7. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      12
      1896
    8. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      150
      1885
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      29
      1710
    10. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1614
    Aihe