lastenhoitajaksi..

jko''

ei ehkä ihan oikee palsta mutta kysympä kuitenkin jos joku osais auttaa...

mietin että ensi syksystä kun oma lapseni on 1v3kk voisin ottaa jonkun YHDEN noin 1-2 vuotiaan vieraan lapsen kotiini hoitoon ma-pe päivällä. jos laitan esim nettiin ilmoituksen ja halukkaita löytyisi niin mitä virallisia asioita minun tulee sitten hoitaa? mihin sivustoihin nettiin ilmoituksen voisin laittaa? olenko silloin yksityinen perhepäivähoitaja vaiko ihan joku hoitaja? entä paljonko tuntipalkkaa voisi pyytää,jos esim hoitotunteja olisi viikossa vaikkapa 30?

( ammatiltani olen lapsiin ja nuoriin suuntautunut lähihoitaja ja minulla on vakituinen työpaikka päiväkodissa)

4

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samma här

Rupea yksityiseksi perhepäivähoitajaksi. kela maksaa yksityisen hoidon tukea, kunta mahdollista kuntalisää ja sitten se perheen osuus. Palkka yhdesta kokopäiväisestä lapsesta on tällähetkellä jotain 470e. (koostuu em asioista) Sitten vaan maksat verot. Ota yhteyttä kaupunkisi perhepäivähoidon ohjaajaan, siitä se lähtee. Tsemppiä!

• alkuperäinen''

elikkä 30h tunnin viikolla tuntipalkka ois alle 4 e, ei kiitos. tuolla palkalla en halua sitoutua olemaan tiettynä aika vain kotona.

pystynkö olemaan siis hoitaja ilman että olen perhepäivähoitaja nimikkeellä??????,en halua olla perhepäivähoitaja koska palkka jää noin pieneksi. ja perhepäiväjoitajanhan päivät voivat venyä pitkiksi iltaan. ilmoitukseen laittaisin että hoitopaikka ma-pe klo 7-16 välisenä aikana.

8 euron tuntipalkalla voisin hommaa tehdä jo vaikka sekin on pienipalkka, 30 tunnilla viikossa tienaisi vähän alle tonnin kuussa.

mille sivuistoille voin laittaa ilmoituksen??

• järki käteen
        alkuperäinen'' kirjoitti:

elikkä 30h tunnin viikolla tuntipalkka ois alle 4 e, ei kiitos. tuolla palkalla en halua sitoutua olemaan tiettynä aika vain kotona.

pystynkö olemaan siis hoitaja ilman että olen perhepäivähoitaja nimikkeellä??????,en halua olla perhepäivähoitaja koska palkka jää noin pieneksi. ja perhepäiväjoitajanhan päivät voivat venyä pitkiksi iltaan. ilmoitukseen laittaisin että hoitopaikka ma-pe klo 7-16 välisenä aikana.

8 euron tuntipalkalla voisin hommaa tehdä jo vaikka sekin on pienipalkka, 30 tunnilla viikossa tienaisi vähän alle tonnin kuussa.

mille sivuistoille voin laittaa ilmoituksen??

että kukaan ei suostu maksamaan lapsen hoidosta 1000e kk. Maksaisitko itse?

• alkuperäinen''
        järki käteen kirjoitti:

että kukaan ei suostu maksamaan lapsen hoidosta 1000e kk. Maksaisitko itse?

jaa no osa noista rahoista olisikin tietenkin kelan osuus(ainakin yksityisen hoidon tuki,kuntalisä..), joten lapsen vanhempien maksama tuntipalkka jäisi todellisuudessa tuota 8 euroa pienemmäksi.

ja kyllä maksaisin ainakin lastani satunnaisesti hoitavalle henkilölle 10 euroa tunnilta jos yksityinen hoitaja kyseessä. ja satunnaiselle hoitajalle maksaessani en saa mitään kelan avustusta toisin kuin perhe saisi jos ottaisi minut ammattilaisen vakituisesti.

ja olen itse saanut myös saanut aikaisemmin reilusti tuota parempaa palkkaa hoitaessani kahta lasta heidän kotonaan. nyt siis minulle kelpaisi tuo 8 e tunnilta koska omaa lastani hoitaisin siinä samalla.

ymmärrän toki että ei ihan kuka tahansa tuota maksaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe