Voisitteko auttaa minua.
Olen seurustellut noin kaksi vuotta poikaystäväni kanssa ja tuntuu että jollain tapaa hän saa minut tuntemaan heikommaksi kuin esim. yksin ollessani. Tuntuu että hän saa itsetuntoni heikentymään. HÄn on aika arvosteleva ja kriittinen. MInä taas päin vastainen. Juuri hänen kanssaan minulle tulee jopa "ramppikuumeita" , en tunne hänen kannustustaan ja tuntuu että hän on katkera siitä jos olen jossain hyvä. Hän ei sitä suoraan sano, mutta jotenkin aistin sen siitä ja hän saattaa ajattelemattaan sanoa jotain sen tyyppistä, mikä saa minut loukkaantumaan, mutta sanoo kuitenkin ettei tarkoittanut sitä. HÄn on muuten tosi hyvä tyyppi, mutta haittaa vaan tämä asia, kun tuntuu etten voi olla kaikkea hänen kanssaan mitä olen yksin. Minusta lähtee ns. sellainen luovuus, improvisaatio-kyky ym. hänen kanssaan. mutta taas "samantyyppisten" ihmisten kanssa ne asiat minussa korostuu, josta tykkään. VOin heittäytyä täysin, mutta poikaystäväni kanssa en. Hän on kyllä sanonut että voit olla täysin oma itsesi, mutta silti se ei tule kokonaan hänen kanssaan. Mitä neuvoksi? Onko vika minussa vai onko vika meidän kemioissa?
Poikaystävä heikentää itsetuntoa?
7
792
Vastaukset
- en mie tiä
että kaveris tuntee alemmuuden tunnetta itsestään sinua kohtaa..ei hjyva..
hänen tulee olla sinun silmissä parempi kuin sinun siksi tuollainen käytös..,ei hjyva
Se tuollainen käytös vetää sinua vain pois sinusta itsestäsi.. ei hjyva..
Jos ihminen ei saa olla kuin on tarkoitettu,ei voi antaakaa kaikkea suhteelle...kuten jo tiedät ei hjyva..
Nyt kannatta se äijä,vaik olis kuin kiva ja hieno kolli,istuttaa pöydän ääreen ja kissa pöyvälle..tämä hjyva..
Älä sitä mirriä työnnä siihen pöydälle,se ei muuta johda kuin `syntiseen toimenpiteeseen` ,tämäkin hjyva..
Jos kaveris oikeesti on hyvä ja hieno partneri niin hän otta asiasi vakavasti ja tulee saamaa sitä
kautta antoisaa elämää kanssasi,.tämä hjyva..
Mutta jos heittää lekkeriksi eikä ymmärrä niin voi voi sul on vähän vaihtoehtoja koska ei kukaan voi
elää ns. valheessa ja varjossa ei kkat kuki..tsemppiä..tämäkin hjyva - Pullataikinako?
mistä ongelma johtuu?? Mutta parisuhteessa tulisi olla ja käyttäytyä kuten se luonnostaan jokaiselle tulee. Ei siis mitään näyttelemistä tai muuta sellaista. Mikäli ei voi olla oma itsensä parisuhteessa vaan näyttelee jotakin, niin näyttelemällä parisuhde ei tule onnistumaan. Se että toinen "syö" itsetuntoa heikentää takuulla parisuhdetta. Kannustusta parisuhteessa täytyy olla molemmin puolin.
En tiedä oletko kokenut joskus pettymyksiä paruisuhteessa? Saavatko ne jotenkin sinulle pienen "roolin" päälle, jolloin et uskalla olla oma itsesi ja näin heittäytyä täysillä mukaan? Tavallaan jokin pelko siitä, että tulee hylätyksi?
Kokemuksesta voin sanoa, että hyväkin itsetunto karisee, kun seurustelee huonolla itsetunnolla olevan kanssa, joka haukkuu miltei kaikkea mitä teet toisen hyväksi. Parisuhteen aikana kuitenkin onnistut nostamaan toisen itsetuntoa kaikesta vastoin käymisestä huolimatta. Hetki tästä niin saat kaikesta vain paskaa niskaan ja tulet jätetyksi. Tavallaan saa toimia vain toisen itsetunnon kohottajana ja sitten kun työ on tehty tulee potku takamukseen.- Enontekiön naikkonen
Kiitos vastauksistanne. Kyse ei ole siitä että esittäisin roolia. Vaan juurikin siitä että hän ei saa minusta kaikkea esille, mitä minussa on. En siis esitä mitään, mutta minusta olisi enempäänkin. Tajuatteko?
Hän kuitenkin on ymmärtäväinen useimmiten. Ja olen hänelle maininnutkin asiasta, mutta hän ei myönnä että olisi sellainen.
Hän kyllä puhuu kauniita asioita, mutta teot eivät oikein aina vastaa niitä. Aloitin vuosi sitten uuden harrastuksen, niin hän jo siihenkin totesi, että oletkohan sä nyt tarpeeksi hyvä siihen yms. Mutta sitten kuitenkin kertoo välillä, että hienoa että sulla on harrastus josta tykkäät.
Hän puhuu myös joskus asioista, että "kuinka joku nainen joskus kehui häntä" aika usein. Eikö tuo ole merkki siitä, että hän yrittää pönkittää itsetuntoaan tai jotain? - ...................
Enontekiön naikkonen kirjoitti:
Kiitos vastauksistanne. Kyse ei ole siitä että esittäisin roolia. Vaan juurikin siitä että hän ei saa minusta kaikkea esille, mitä minussa on. En siis esitä mitään, mutta minusta olisi enempäänkin. Tajuatteko?
Hän kuitenkin on ymmärtäväinen useimmiten. Ja olen hänelle maininnutkin asiasta, mutta hän ei myönnä että olisi sellainen.
Hän kyllä puhuu kauniita asioita, mutta teot eivät oikein aina vastaa niitä. Aloitin vuosi sitten uuden harrastuksen, niin hän jo siihenkin totesi, että oletkohan sä nyt tarpeeksi hyvä siihen yms. Mutta sitten kuitenkin kertoo välillä, että hienoa että sulla on harrastus josta tykkäät.
Hän puhuu myös joskus asioista, että "kuinka joku nainen joskus kehui häntä" aika usein. Eikö tuo ole merkki siitä, että hän yrittää pönkittää itsetuntoaan tai jotain?jees..munki poikaystävällä on tollanen tapa eikä ne ite tajua, että se on väärin ja julmaa ja ilkeää. Sen oma heikko itsetunto tekkee sen miten h'n mua kohtaan käyttäytyy. Onha se ihana poika varmasti, mutta tuo asia pittää ottaa esiin ja sanoa suoraan, että minuahan ei tallota.
Tulee muslimit mielee, mut ton asian voi tosiaa korjata, jos molemmat ymmärtää mikä on vialla. - Enontekiön naikkonen
................... kirjoitti:
jees..munki poikaystävällä on tollanen tapa eikä ne ite tajua, että se on väärin ja julmaa ja ilkeää. Sen oma heikko itsetunto tekkee sen miten h'n mua kohtaan käyttäytyy. Onha se ihana poika varmasti, mutta tuo asia pittää ottaa esiin ja sanoa suoraan, että minuahan ei tallota.
Tulee muslimit mielee, mut ton asian voi tosiaa korjata, jos molemmat ymmärtää mikä on vialla.MIten itse olet selvinnyt tilanteesta? Auttoiko se asiaan? Mitä hänelle sanoit?
- Alkoi ahdistamaan..
Kuulostaa tutulta. Mulle on käynyt muutamassa suhteessa noin. Koska kyse on jo muutamasta, olen joutunut katsomaan peiliin ja miettimään myös sitä vaihtoehtoa, että vika on minussa. Ehkä olen liian luova, persoonallinen, avoin, rehellinen, mukava, joustava, omaa tietäni kulkeva, tiedän mikä on mun juttuni ja olen itsenäinen. Pärjään hyvin yksinkin, ja ainakin se on koettu pelottavaksi.
Jokatapauksessa, jokainen näistä suhteista on päättynyt siihen, etten ole voinut tuon kyseisen asian takia enää jatkaa. Olen alkanut inhota itseäni, omanarvontuntoni on ollut miinuksella, olen kokenut ettei minusta ole enää mihinkään. Tähän miehet ovat sitten nyökyttelleet, ja todenneet, että ei se mitään, vaikka et muille kelpaakaan kun olet tuollainen niin minä sentään jaksan sua katsella, ainakin jos vielä teet sitä tai tätä tai olet vähän enemmän sitä tai vähän enemmän tätä...!!!!
Yritä keskustella miehesi kanssa. Veikkaan, että tästä asiasta on vaikea päästä yli, tapa on tapa ja tämä tapa on hyvä keino pitää toinen siellä tossunalla. Se on alistamista. Pelkoa, että ymmärrät arvosi. Älä kuitenkaan alistu äläkä usko itsestäsi niin huonoja asioita. Muista: Sinä osaat ja sinä olet hyvä!!- Enontekiön naikkonen
Joo, olen itsekin persoonallinen, luova, avoin (tietyille), iloinen, pärjään yksinkin hyvin - ja viihdynkin yksikseen, mutta viihdyn myös muidenkin kanssa, eniten toisten persoonallisten tyyppien kanssa. Viihdyn myös poikaystävänkin kanssa, mutta huomaan että tarvitsen myös sitä omaa aikaa ja sitten kun tuntuu että en pysty "toteuttamaan" itseäni hänen kanssaan. Hän on taas melkein vastakohtani, ei ollenkaan taiteellinen tai persoonallinen. Hänen tuttavapiirissä on enemmänkin "virallisia, tyypillisä ihmisiä" kun taas minulla on persoonallisia. Mutta ongelma on kuitenkin se, että ei ole hienoa tuntea olevansa heikompi kuin oma poikaystävä. Olen puhunut tästä hänelle, mutta hän ei ehkä halua myöntää sitä, että hänellä on tiettyjä heikkouksia. Vaikka ne selvästi näkee, että hän pelkää minun asettuvan häntä ylemmäs. Jos olen vaikka kertonut käyneeni illalla urheilemassa, niin hän lähtee oitis pururadalle hölkkäämään, koska ei halua olla huonompi kuin minä. No nämä asiat eivät nyt ihan kaikessa asioissa näy, mutta kuitenkin jossain, ja pelkään että ne voimistuvat jos muutamme yhteen? Onko teillä käynyt niin? HÄn ei kuitenkaan ole mikään "alistaja" - eli tekee tätä minun heikontamistani vähän niinkuin rivien välistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922773On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622655Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952561Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu992118Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502022Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411876Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve361855Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611695Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171558