Mulla on 4 partamonnia, jotka riehuvat koko ajan (kahdessa eri akvaariossa). Akvaariot on huoneessani, ja öisin hiekka vaan rapisee akvaarioni lasia vasten kun monnit siellä meuhkaavat, ja sama meteli on aamuisin. Mulla on 2 akvaarioo ja 2tyttö ja 2poika monnii ja olen vaihdellut monneja yhteen ja erikseen, mutta koko ajan sama meteli. Mistä se johtuu? Voiko akvaariossa olla joku mikä niitä pelottaa, vai onko se jotain muuta? Auttakaa..
Monnit riehuvat?
7
707
Vastaukset
- Tulipyrstö0
Partamonnit piiloilevat päivisin, jos akvaario on liian pieni (eli 100 litraa/kala) ja ei ole luolaa. Silloin partikset liikkuu erittäin paljon yöllä.
- EnsQ
Onneksi monnit on jo lopettaneet, ainakin suurinpiirtein, sillä kun mulla on 200l ja 100l niin hankein vielä toisen 100l altaan ja monnit ovat rauhoittuneet. Naaraat ovat 200l ja urokset 100 litraisissa, kun en tiedä kuinka paljon pienessä altaassa keskenään tappelevat, jolloin mielesttäni oli järkevää tehdä jako näin. Vai olenko väärässä?
- fish KING
EnsQ kirjoitti:
Onneksi monnit on jo lopettaneet, ainakin suurinpiirtein, sillä kun mulla on 200l ja 100l niin hankein vielä toisen 100l altaan ja monnit ovat rauhoittuneet. Naaraat ovat 200l ja urokset 100 litraisissa, kun en tiedä kuinka paljon pienessä altaassa keskenään tappelevat, jolloin mielesttäni oli järkevää tehdä jako näin. Vai olenko väärässä?
Yli viisi senttistä monnia ei saisi pitää alle 150l akvassa, mielellään ;/ tila vaan loppuu kesken.
- albiinoankka
fish KING kirjoitti:
Yli viisi senttistä monnia ei saisi pitää alle 150l akvassa, mielellään ;/ tila vaan loppuu kesken.
Itellän on partamonni 126 litraisessa, ja kyllä se siellä pärjää. Suositus on 100 litraa yhtä partista kohden. Mutta mitä isompi akvaario sitä parmepi, tottakai..
- tinddem
no meil oli vaa yks partamonni, mut sit kaks muuta..ja meidän partamonni oli ihan rauhallinen..en khyl tiiä mist johtuu...jos niit on nii monta nii kaikki haluu akun itelleen :)
- jokujännä
Monnit liikkuvat vain pimeällä, ja se on normaalia, sillä meidänkin monnimme riehuu yöllä ja joskus aamulla. Eli älä turhaan huolestu ! Ja jos monneilla siis on pieni akvaario (se ei haittaa, vaikka olisi pieni) niin ne riehuvat erittäin paljon.
- Peacock
Mulla oli joku keltanen (albiino) partis 41 litraisessa akvaariossa joskus :D ihmettelen suuresti miten akvaarioliikkeiden myyjät voivat sanoa että juu käy sen ja sen kokoiseen, vaikka ei käviskään :( Mutta raha, raha, raha ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82688Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1632600- 1842461
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n121984Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari181965Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa511806Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691538Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?681099Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http101093Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta63950