Alkoholistin rahoitus ryyppäämiseen

moneymakers

Sitä olen usein ihmetellyt että miten rapa-alkkis rahoittaa juomisensa?

Otetaan esimerkiksi sosiaalitoimiston asiakas jonka vuokran maksaa kela sossu, sekä toimeentulotuen määrä karkeasti se tavallinen noin 400 euroa kuukaudessa. Tuolla rahallahan ei saa kuin 20 litraa leijonaa eli ei edes pulloa päivälle. Saatikka että pitäisi vielä ostaa ruoat, röökit ja maksaa esim. bussiliput sekä puhelinlasku.

YLE TV2 Hullu Juttu sarjassa hastateltiin erästä juomamiestä joka kertoi kolmen vartin leijonapulloja menneen 2-3 päivässä.

Yhtä nuorta kerran jututin joka kertoi juoneensa 3 vuotta, ja koko sen jakson aikana ollensa yhteensä 6 päivää juomatta, ei tuloja lainkaan eikä osannut itsekään kertoa miten juomisensa rahoitti, vaikka kiljun tekoonkin kyllä tarvitaan rahaa.

Osaako joku kertoa?

5

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minnesota-perkele

Juomavuosinani nautin joka toisena päivänä Alkosta ostettavien viinojen sijasta vähän toisenlaista alkoholijuomaa, näpistettyä Lasolia. Niin rahat riittivät.

• sossun asiakas

Kyllä raha aina viinaa riittää. Jos ei, tehdään kiljua tahi juodaan lasolia.

• moneymakers

Mut siis riittikö se toimeentulotuki eli 400€ rahoitus jolla pystyi olemaan joka päivä tukevassa humalassa ja maksamaan muun tarpeellisen?

• juoppo ja tiedän sen

Katos, tuollaset juopot etsii itselleen sopivaa seuraa, eli samanlaisia kuin itsekkin on. Siitähän se lähtee ruletti pyörimään. Maanantina juodaan sun fyrkat, tiistaina Reiskan, Keskiviikkona Penan ja niin edelleen. Juopot haalivat itselleen paljon samanhenkisiä kavereita ja aina joltakin sitä juomista löytyy.
      Joku pulikavereista onnistuu saamaan äidiltään rahaa ja toinen isältään. Kolmas ottaa velkaa, neljäs käyttää kiljua. Turvallinen juomaverkosto on valmis jolta ei koskaan alkoholi lopu.

• hfuehfe

Nyt alkaa hieman tämä aihe valjeta. Kaikki faktat on olleet käytettävissä vuosikaudet mutta niiden tulkinta ja yhdistely ei ole sitten tullutkaan mieleen.

Alkoholssa on energiaa, olen ollut 4 päivää syömättä mitään kiinteää ravintoa. Perse mätänee mutta olo on kiva. Pääsee itsestän irti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe