Alkoholi on tällä hetkellä päällimmäisenä mielessäni, koska eilen kävin kiihkeän keskustelun ex-miesystäväni kanssa aiheesta. Jätin hänet jokin aika sitten, osasyynä runsas ja säännöllinen alkoholin käyttö, jota yritti peitellä siten, että peruutti tapaamisiamme ja menojamme jotta sai dokata yksin. Nyt hän myöntää olevansa riippuvainen alkoholista ja lupasi varata lääkäriltä ajan jo tänään voidakseen jutella asiasta. Toivon todella, että hän on nyt herännyt tilanteeseen ja tekee jotain asian eteen. En kuitenkaan sisimmässäni oikein usko...
Ajatuksia
13
431
Vastaukset
- realii
pelkästään juopon tekoja.älä puheita.eikä lääkäri tai kukaan muu häntä raitista,saa vain hankittua lisää juomisaikaa ja ämmät uskoo siihen mihen haluaa uskoa.
mikä sinua juopoissa kiehtoo ? paapomis -ja parantamisen halu ? - ----->>
molemmille, kunhan myös pysyt exänä oman etusi vuoksi.
Juoppo usein aloittaa raitistumisleikin ja -teatterin kerätäkseen myötätuntoa ja sympatiaa.
Vasta noin vuoden päästä näet pelin todellisen lopputuloksen. - Heh.
Tarinoilla lääkärille menosta ja muilla tyhjillä lupauksilla juopot ovat ennenkin saaneet suhteen uudelleen alkuun, kun naisella iskee hoivaamisvietin päälle.
- exnaisystävä
Kiitos kommenteista. Ekalle vastaajalle tiedoksi, etten tiennyt alussa juomisesta, olimme kaukosuhteessa ja mies peitteli hyvin juomistaan. Pikkuhiljaa kun aloin tuntea miestä aloin epäillä ja tajuta tilannetta. Oon ihan tietoinen siitä, että mies hakee sääliä ja myötätuntoa. Myönnän voimakkaan hoivaamisviettini, mutta onneksi on elämänkokemusta sen verran, etten lähde ihan joka kotkotukseen mukaan. Suhdetta ei ole tarkoitus aloittaa uudestaan. Tässä tilanteessa olin kuulijana ja annoin pari neuvoa.
- realii
exnaisystävä kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Ekalle vastaajalle tiedoksi, etten tiennyt alussa juomisesta, olimme kaukosuhteessa ja mies peitteli hyvin juomistaan. Pikkuhiljaa kun aloin tuntea miestä aloin epäillä ja tajuta tilannetta. Oon ihan tietoinen siitä, että mies hakee sääliä ja myötätuntoa. Myönnän voimakkaan hoivaamisviettini, mutta onneksi on elämänkokemusta sen verran, etten lähde ihan joka kotkotukseen mukaan. Suhdetta ei ole tarkoitus aloittaa uudestaan. Tässä tilanteessa olin kuulijana ja annoin pari neuvoa.
mietin jo, että taasko yksi surullinen ja pahemmaksi käyvä tunnepohjainen kotkotus seuraamuksineen.
hienoa, ettei niin oo käymässä. - exnaisystävä
realii kirjoitti:
mietin jo, että taasko yksi surullinen ja pahemmaksi käyvä tunnepohjainen kotkotus seuraamuksineen.
hienoa, ettei niin oo käymässä.Juu, ei oo käymässä. Testasin eilen vähän ilkeällä tavalla halua olla juomatta. Ehdotin, että tulee luokseni viettämään raitista viikonloppua. Ajatuksena tietysti auttaa häntä olemaan juomatta raittiissa seurassa eikä tarttis olla yksin. Vastaus oli, että ihana ajatus, mutta kun hän ei nyt ole kivaa seuraa. Hehheh! Testi toimi...
- exnaisystävä
Tilanne on tällä hetkellä sellainen, että kyseinen henkilö on vihdoin hakenut apua, mennyt lääkäriin ja saanut masennutlääkityksen. Lääkityksen aikana ei kuulemma voi juoda ollenkaan. En tiedä, pitääkö paikkansa ja pystyykö sitä ihan noin vain olemaan tipaton... Ainakin hän kuulostaa pirteämmältä.
- +
Ja kun niin tekisi mieli uskoakin. Vai?
Lääkäriltä tai lääkkeistä ei kukaan ole tässä maailmassa saanut raittiutta, eikä saa.
Kun taas tulee tulet pannuun, lääkkeet jätetään ottamatta, tai juodaan niiden aikanakin, vaikka olisi Antabusta. - haluttava raittiutta
juomista. Juominen kuitenkin voi kumota lääkkeiden vaikutukset.
- exnaisystävä
+ kirjoitti:
Ja kun niin tekisi mieli uskoakin. Vai?
Lääkäriltä tai lääkkeistä ei kukaan ole tässä maailmassa saanut raittiutta, eikä saa.
Kun taas tulee tulet pannuun, lääkkeet jätetään ottamatta, tai juodaan niiden aikanakin, vaikka olisi Antabusta.Onneks se on meikäläiselle melkein se ja sama, juoko vai ei. Tietysti haluaisin, että asiat järjestyisi, mutta ei ole mun uskon varassa. En oo mikään kakara enkä niin tyhmä, että luulisin masennuslääkkeiden lopettavan juomishalun. Kiitti kuitenkin kommentista.
- +
exnaisystävä kirjoitti:
Onneks se on meikäläiselle melkein se ja sama, juoko vai ei. Tietysti haluaisin, että asiat järjestyisi, mutta ei ole mun uskon varassa. En oo mikään kakara enkä niin tyhmä, että luulisin masennuslääkkeiden lopettavan juomishalun. Kiitti kuitenkin kommentista.
Itselläni aikoinaan diagnosoitiin keskivaikea masennus.
Se voi tulla juomatta tai juomalla, mutta se on satavarma, että juominen syventää masennusta.
Se on alkoholismia itseään ruokkiva oire, jota "hoidetaan" juomalla lisää, ja masennus vain pahenee - selvin päin - ja taas juodaan.
Alkoholistin masennukseenkin paras lääke on juomattomuus, liikunta ja terveellinen ravinto.
Ilman lääkkeitä.
- ex-stressaaja!!!
ex mieheni oli ihan samallainen.... 2.5v katselin sen lukuisia hoitoon hakeutumis harkintoja ja antabuksien syöntiä sun muuta, ja kyllähän se sitten koko suhteen aikana raittiina olikin , kaksi kertaa kolme viikkoa! muuten veti kännit vähintään kahdesti viikossa ja välillä otti ryyppyputkia viikkoja kestäviä. Selvinpäin oloa on tullut ehdotettua miljoona kertaa,vastaus "oo sä jos haluut,ei mun tarvi"
Antabuksien syönti piti lopettaa,kun "ei halua käyttää mitään lääkkeitä,ne voi olla vaarallisia ja kauheet sivuvaikutukset" ja omaa tahtoakaan ei sitten ollu. EI NE MUUTU. EI EI EI EI!! tässä on 2.5v taisteltu, käyty hoidoissa, juttelemassa, a klinikalla, IHAN KAIKKEA, ja taas mies on ryyppyreissuillaan..harmi vaan,että nyt jäi hänen viimiseksi reissukseen, nimittäin takasin en enäää huoli. en edes tiedä missä on,saati kenen kanssa......- exnaisystävä
Surullista luettavaa. Meillä oli vähän eri tilanne siinä mielessä, että asutiin yli 100 km päässä toisistamme. Toisaalta alkoholiongelma paljastui vasta pikkuhiljaa, koska en ollut näkemässä arkea enkä edes kaikkia viikonloppuja. Meidän eroon oli paljon eri syitä, joista vasta jälkikäteen tajusin, että suurin osa niistä johtui alkoholin käytöstä. Olen sen verran itsekäs, etten ole koskaan halunnut roikkua epätyydyttävässä suhteessa kovin pitkään - jos ei toimi niin ei toimi! Tsemppiä sulle ja rauhallista Pääsiäistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462