Luka tai Luca, tytön vai pojan nimi?

Mietteliäs...

Eli mietitty poikavauvalle nimeksi Lukaa...katsoin väestörekisterikeskuksen sivuilta, et siellä on muutama nainen saanut Lukan nimen. Mitä mieltä ootte, mielestäni Luka on kyllä pojan nimi, mutta luuleeko joku sitten tytöksi?

10

5096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

Luka/Luca -tyttöjä on vain muutama poikiin verrattuna, joten en usko, että Lukaa/Lucaa automaattisesti luullaan tytöksi.

• Mauriina

kuin Luukas, slaavilainen muoto evnkelistan nimestä. Se on siis miehen nimi. Meillä Suomessa on etunimilaki, joka kieltää antamasta tytölle miehen nimeä ja päinvastoin, mutta kaikissa maissa näin ei ole. Siksi Suomessa voi asua ulkomailla nimensä saaneita Luka /Luca- nimisiä naisia.

• Mietteliäs...

Olipas kiva saada asiallisia kommentteja ja vielä hyvin tietoa:) ehkä me tehdään pojasta sitten Luka tai Luca:) se on mieleinen nimi ja poika näyttää Lukalta!

• fhefgd
        Mietteliäs... kirjoitti:

Olipas kiva saada asiallisia kommentteja ja vielä hyvin tietoa:) ehkä me tehdään pojasta sitten Luka tai Luca:) se on mieleinen nimi ja poika näyttää Lukalta!

Itse odotan vauvaa ja oon jo kauan ajatellut että jos pojan saan niin siitä tulee Luca. Aivan ihana nimi:) Nyt on vain tyttö tulossa niin eipä taida Lucaa tullakkaan x)

• Mietteliäs...
        fhefgd kirjoitti:

Itse odotan vauvaa ja oon jo kauan ajatellut että jos pojan saan niin siitä tulee Luca. Aivan ihana nimi:) Nyt on vain tyttö tulossa niin eipä taida Lucaa tullakkaan x)

mekin on mietitty kaikkia mahdollisia nimiä ja aina palataan siihen Lucaan, se alkaa vaan tuntumaan oikealta nimeltä, toinen nimi vaan haussa viel, onko ehdotuksia?

• Täti
        Mietteliäs... kirjoitti:

mekin on mietitty kaikkia mahdollisia nimiä ja aina palataan siihen Lucaan, se alkaa vaan tuntumaan oikealta nimeltä, toinen nimi vaan haussa viel, onko ehdotuksia?

Lucalle/lukalle käy melkein mikä vaan nimi toiseksi nimeksi. Voisitteko ajatella toista nimeä suvusta?

Tai
        Johannes, Julius, Oliver,
        Jeremias, Antton, Eemil,
        Rasmus, Samuel, Kasper...?

• kuollut luca

tos aloin kattoo tota nimee, älkää herran nimeen antako tota luca nimee pojalle.

• äititäti

Laittakaa reilusti Luka tai Luukas. Luca on turhaa hienostelua. Saa joka paikassa huomauttaa, että "nimi kirjoitetaan sitten c:llä".

• Luca omalta nimeltä

No onhan Luca nyt paljon hienompi kun Luka... mieti nyt

• lukaboi

Miltei jokaista pojan/tytön nimeä on kastettu myös toisen sukupuolen edustajille, joten ei huolta. Aika tohelo saa olla, jos tytöksi luulee :)

Itse tykkään rehdeistä nimistä ilman hienostelu-c-kirjainta, joten itse laittaisin Luka ennemmin Lucaa. Mutta ei se tämän nimen kohdalla minusta maailmanloppu olisi, c jopa sopii siihen. Nätti nimi joka tapauksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe