ensimmäinen ultra

paniikki alkaa iskeä

itseäni vaivaa kovasti tuleva ensimmäinen ultra ja etenkin se, että puhuuko kätilö siellä äidin painosta tai muusta jotain vai suoritetaanko vain ultra ja katsotaan että kaikki on sikiöllä hyvin?

Itsellä etenkin tämä paino asia on kauhea ongelma ja se vaivaa ja pelkään jopa siksi ottaa mieheni mukaan ultraan. En ole koskaan kertonut kenellekään paljon painan, se on ollut aina sellainen oma salainen heikko kohta.

Kertokaa omia kokemuksia, kiva kuulla miten muiden kohdalla on toimittu

10

1583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 26+5

Mulla on paino noussut rutkasti raskauden myötä,mutta en ole kuullut siitä mitään pahaa sanottavan ultrassa saati neuvolassa käydessäni. Siinä vaiheessa jos alkaa olla vaarallista niin huomioivat asian erilailla tottakai. Toki on niitäkin lääkäreitä ym jotka ovat heti päsmäröimässä jos vähänkin yli tietyn rajan menee paino tai muu. Mutta tosiaan itselläni ensimmäisessä ultrassa katsoi vain että kaikki on hyvin lapsella ja mittasi niskaturvotuksen sun muut. Toisessa ultrassa sama juttu,katsoi vain että kaikki oli hyvin.

• 17+16

ainakaan täällä Ylä-Savossa vaikka BMI on minullakin reilusti yli suosituksen. Neuvolassahan se tsekataan joka kerta, ekassa ultrassa tosiaan vain ultrattiin. Tsemppiä!

• .....

Ei punnittu.. Ainoastaan ultrattiin.. Itselläni on myös painoni ollut aina heikko kohta, mutta en osannut tuota enää kainostella miehelleni neuvolassa.. Hän on sentään mieheni, mennyt kanssani kihloihin, halunnut perustaa perheen, mennä naimisiin ja elää kanssani.. Sen pitäisi jo kertoa jotain, joten en viitsinyt stressata tuollaisella turhanpäiväsellä asialla.. Ei sitä painoa tarvitse muille kertoa..

• cherrrye

joo siis ainoastaan ultrattiin tuosta vatsapeitteiden läpi :) päällimmäiset housut veks ja massu paljaaks. pikkusta ei tarvinnu ees etsiskellä. kuvat ja neuvolakortti mukaan ja näkemiin :) itselläni ei oo paino ees noussu, raskausviikolla 15 6 mennään.

• ultrassa jo käynyt

neuvolassa punnitaan ei ultraus paikassa. painosta ei sanota mitään.
      eka ultra tehdään emättimen kautta mies voi olla mukana ,on sinun pää puolella ja voitte yhdessä katsoa kuvaruudulta vauvaa.
      jännitin itse ekaa ultraa mutta turhaan. eikä mieskään pitänyt kokemustaan mitenkään kummallisena hän keskittyi vaan kuvaruutuun eikä siihen mitä minulle tehtiin :)

• cherrrye

ensimmäisessä ultrassa ultrataan emättimen kautta TAI vatsapeitteiden läpi. että näin !:)

• Tai sitte näin
        cherrrye kirjoitti:

ensimmäisessä ultrassa ultrataan emättimen kautta TAI vatsapeitteiden läpi. että näin !:)

Itselläni ekassa ultrassa ultrattiin sekä vatsanpeitteiden päältä että emättimen kautta.
        Mutta siellä ei tosiaan painosta tms. puhuttu mitään, varmistettiin vaan että sikiö oli sellainen kuin siinä vaiheessa pitikin.

• Ajattelinpas..

sitten oman kokemuksen kirjoittaa tänne vielä, kun kaikki on näköjään vastanneet toisin.

Minua ainakin pyydettiin käymään puntarilla nt-ultrassa, mutta ei siihen kiinnitetty sen kummemmin huomiota, en tiedä laitettiinko se vain koneelle tietoihin. Ja ultra tehtiin mahan päältä.

• paniikki iskeee

Kiitos kaikille vastauksista. Nyt uskallan ottaa sitten tulevan isänkin mukaan.

Hyviä odotusaikoja kaikille.

• H
        paniikki iskeee kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista. Nyt uskallan ottaa sitten tulevan isänkin mukaan.

Hyviä odotusaikoja kaikille.

Mulla on tänään eka ultra raskauden varmistus-ultran jälkeen. Eli nyt siellä pitäisi sitten olla sykekin... Jännittää muakin ja mies saa jäädä odotushuoneeseen... En vaan jotenkin kehtaa kuulla edes itse puheita painosta, jos niitä tulee, saatikka että mun mies niitä kuulisi. Ei mun mies tiedä, mitä painan, mutta tiedän, että hän tykkää minusta tällaisena. Mulla on aina ollut paino TODELLA ARKA ASIA. Olen naiseksi lihaksikas ja painan paljon ja läskiäkin on jonkun verran päällä. Mutta ei tämä syömisestä johdu (en ole erityisen perso ruualle) vaan olen vaan aina ollut rintava, harteikas ja muodokas. Paino on vaihdellut 10 kilolla riippuen elämäntilanteesta ja siitä, että en stressaantuneena saa syötyä lainkaan. SIlti mulle on aina huomauteltu mun pyöreydestä, mikä mun mielestä on törkeää. Moinen huomauttelu vanhemmilta, lääkäreiltä tai sisaruksilta voi saada ihmisen elämän täysin sekaisin. Mulla oli itsetunto kadoksissa tosi pitkään teini-iän syömisongelmien jälkeen. Tunsin kelpaavani vain hoikempana.

Mua pelottaa tosi paljon saarnat painosta, mutta sisimmässäni tiedän, että en ainakaan itse painoa lisää syömällä epäterveellisesti tai liikaa. Ja se, että ITSE TIETÄÄ omat tekemisensä, on tärkeintä. Ei kukaan voi saarnata täydeltä laidalta sellaisesta asiasta, mistä ei kaikkea tiedä. Ja olen onnellisempi kuitenkin näin muodokkaampana ja iloisena kuin masentuneena ja hoikempana. Ei se herkkua ollut olla päiväkausia syömättä, vaikka näyttikin mukamas muiden mielestä hyvältä. Olin silti sairas sisältä.
        Yritetään olla reippain mielin ja nauttia tulevasta taaperosta, jooko? Äitejä on kaiken kokoisia ja tulevat lapsemme rakastavat meitä sellaisina kuin olemme, kuten miehemmekin. Ymmärrän sua kyllä TODELLA HYVIN, omat tuntemukseni ovat aivan samat...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1985
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      113
      1708
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1296
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe