hurghada

hieno maa

Ajattelin tässä kirjoittaa omista kokemuksistani egyptissä ja etenkin hurghadasta. Olen käynyt kyseisessä aurinko takuu paikassa kymmenen kertaa kolmen ja puolen vuoden sisällä.
Ensimmäistä kertaa kun kävin oli järkytys suuri ja inhosin puheitten perusteella egyptiä. Kolmannella aloin huomaamaan kuinka kaunis maa se on ja ihmiset ovat ystävällisiä sekä iloisia.

Hinnat ovat hyvin edullisia. Taksit ovat halpoja downtownista sekalaan 10 puntaa, mutta jos on tuttu taksi kuski niin 5 tai joskus ilmainen:)

Punainen meri on jotain satumaista. Korallit ja lämpö sekä veden uskomaton kirkkaus. Kun pääset uiskentelemaan kauniiden eri väristen kalojen sekaan voi kokea jotain ikimuistoista.

Tinkimisestä on moni valittanut ja ollut näreissään, mutta niinkin siihen vain tottuu jos on avaramielinen. Ensimmäisellä kerralla egyptissä tulee aika varmasti huijatuksi. Vieläkin on paljon opittavaa paikallisissa tavoissa vaikka kymmenes kerta on jo takana ja kova on polte takaisin onneksi Suomen pakkaset viilentää hieman poltetta. Onneksi egyptiläinen ystävä kertoo hintojen oikean laidan ja itse oppii päivä päivältä arabiaa hieman lisää. Numerot, tervehdykset ja sanat joilla ahdistelijat saa kuriin.

On paljon mukavempi vuokrata asunto kuin olla hotellissa. Etenkin kun ottaa asunnon hieman syrjäiseltä kadulta eikä hienosto alueelta. Näkee paikallisten elämää läheltä. Mutta kairossahan sen näki vielä paremmin.

Joskus olisi mukava muuttaa kokonaan sinne, mutta ei ehkä ihan vielä. Kuitenkin tieni sinne vie jonain päivänä.

Kyselkää jos tulee mieleen jotain ja kaikki egyptiin matkustajat hyvää lomaa.
Onhan siellä välillä tullut vastaan ikäviäkin tilanteita, mutta niin niitä on joka maassa.

17

711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska lähdemme pian

Aletaanko ottaa Suomessa 2 vk aikaisemmin maitohappobakteereja ja riittääkö se vatsataudit estämään ?Saako Suomesta kenties jotain tehokasta ripulilääkettä jo mukaan ?
      Voiko ja missä Hurghadassa maalauttaa kuvasta taulun ja paljonko se maksaa ? Haluaisin myös teettää kalliista merkkiparfyymistäni kopioita halvalla, missä tämä onnistuu ja paljonko maksaa ?
      Missäpäin löytyy Kuvapalvelu (joskus hotellejenkin yhtyeydessä), missä saa teettää itsestään kuvan muslimihuiveissa, meikataanko siellä valmiiksi ja paljon kokonaisuus maksaa ?
      Koska myös likkaporukalla biletämme, löytyykö ihan kansainvälistä discomusaa ? Hyviä karaokebaareja Hurghadassa ?

• lololololololololol

provo:)
        Sillä ethän oikeasti ole noin juntti, ethän?

• hieno maa
        lololololololololol kirjoitti:

provo:)
        Sillä ethän oikeasti ole noin juntti, ethän?

Vatsataudista sen verran että kannattaa ennen ensimmäistä matkaa syödä maitohappobakteereja, mutta jos mahatauti siitä huolimatta yllättää mene apteekkiin ja osta ANTINAL lääkettä joka maksaa 5 puntaa ja on hyvin tehokas. Vältä myös hotelilla syömistä itse sain aina hotellilta sen. Sitten kun söi paikallisissa paikoissa ja halvoissa sellaisissa niin ei tullut mitään. Nykyisinhän juon jopa kraana vettä.

Kuvan missä olet arabinaiseksi pukeutunut saa valokuvaamoista ja meikistä en tiedä. Silmät sitten sinulla vain näkyy jos otat täydellisen arabi naisen kuvan.

Parfyymeistä en tiedä mutta sieltä saa kyllä ostettuakin halvalla ja merkki tuotteita.

Discoja on mm. sekalassa ministry of sound ja hed kandi. Mistä löytyy hyvää musiikkia
        Downtownissa on hyviä mainitsemisen arvoisia paikkoja mm. cacao ja papamatrix.
        Papamatrixin vieressä jukebox missä hurghadan parasta olutta ja halpaa..

Jos on mies ja haluaa iloa silmälle kannattaa mennä portto nimiseen baariin..

• onko
        hieno maa kirjoitti:

Vatsataudista sen verran että kannattaa ennen ensimmäistä matkaa syödä maitohappobakteereja, mutta jos mahatauti siitä huolimatta yllättää mene apteekkiin ja osta ANTINAL lääkettä joka maksaa 5 puntaa ja on hyvin tehokas. Vältä myös hotelilla syömistä itse sain aina hotellilta sen. Sitten kun söi paikallisissa paikoissa ja halvoissa sellaisissa niin ei tullut mitään. Nykyisinhän juon jopa kraana vettä.

Kuvan missä olet arabinaiseksi pukeutunut saa valokuvaamoista ja meikistä en tiedä. Silmät sitten sinulla vain näkyy jos otat täydellisen arabi naisen kuvan.

Parfyymeistä en tiedä mutta sieltä saa kyllä ostettuakin halvalla ja merkki tuotteita.

Discoja on mm. sekalassa ministry of sound ja hed kandi. Mistä löytyy hyvää musiikkia

noissa diskoissa muitakin kuin karvaisia paikallisia miehiä hinkkaamassa itseään pylväitä vasten?

• Matkaaja.
        hieno maa kirjoitti:

Kraanavettä eivät juo edes egyptiläiset itse.

Kraanavesi tuotetaan Egyptissä osmoosimenetelmällä merivedestä. Vaikka puhdistus onkin tehokasta, se ei kuitenkaan ole täydellistä.

• korjaan.
        Matkaaja. kirjoitti:

Kraanavesi tuotetaan Egyptissä osmoosimenetelmällä merivedestä. Vaikka puhdistus onkin tehokasta, se ei kuitenkaan ole täydellistä.

niin piti sanoa että kairossa juon ja hurghadassa ruuat teen kraanaveteen sekä hampaat pesen sillä vedellä.

• ;)
        Matkaaja. kirjoitti:

Niilistä se vesi kuulemma tulee eikä merestä ja maistuu/haisee ihan kloorille... :D

• Vastaus.
        ;) kirjoitti:

Niilistä se vesi kuulemma tulee eikä merestä ja maistuu/haisee ihan kloorille... :D

Meri on lähempänä.

• Kilian

Tulimme lasten ja miehen kanssa tällä viikolla matkalta pois ja voin todeta, että oli mukava nähdä Egypti. Päivän reissu Kairoon oli hyvä, samoin snorklaus Punaisella Merellä, lämmintä ilmaa piisasi MUTTA... En kyllä toista kertaa sinne halua, sillä hotellissa oli torakoita, taksikuskit huijareita, kaduilla myyntimiehet kiusallisia, Kairossa agressiivisen tuntuista porukkaa pyramiidien lähistöllä myyntitavaroineen, kiskoivat väkivaltaisesti käsivarresta jopa lapsia yms. Monessa maassa ollaan koko perhe matkusteltu yhdessä ja tämä oli eka paikka missä oikeasti paikallisten miesten käyttäytyminen pelotti.
      Hotellin henkilökunta oli kyllä kohteliaita, mutta ei heilläkään palvelukäyttäytyminen yllä esim. Kreikan, Kreetan, Turkin yms. maiden tasolle.

• myöskään

hygieniataso.

• Jpsu

Kiinnostaisi vähän tarkemmin tietää näistä pukeutumissäännöistä. Ilmeisesti hotellin alueella pukeutuminen ei niin tarkkaa, mutta onko sitten jo esim. kaupunkien keskustassa enemmän peitettävä ihoa/hiuksia? Riittääkö sitten peittävämpään pukeutumiseen esim. caprit ja t-paita, vai kuinka tarkkaa tämä on?

Toisekseen, kiitos lääkevinkistä, maitohappoa ajattelin itsekin syödä, mutta osaatteko sanoa auttaisiko mikään lääke välttämään gastroenteriittiä (maha-suolitulehdus). Tullut kerran edellisellä matkalla (tosin eri maa, eri vuosituhat), en tiedä tarkkaan mistä, varmaankin "seisoneesta" ruoasta.

Kiitoksia etukäteen vaivannäöstä!

• :::::::::;;;;;;;;;;;

Kairossakaan. Se ei ole puhdasta. Talojen katolla usein on säiliöt, missä vettä säilötään katkojen takia. Vesi kiertää säiliöiden kautta ja säiliössä saattaa usein olla kuolleita lintuja, hiiriä tai rottia. Vesi ei muutenkaan ole teveellistä, siinä on epäpuhtauksia. Ja siitä saattaa saada ameeban tai pitemmällä tähtäyksellä pitäaikaissairauksia.

En väitä, että pullovesikään mitenkään puhdasta olisi, mutta vähän puhtaampaa kuitenkin. Suomessahan päinvastoin; kraanavesi on puhtaampaa kuin pullovesi.

• -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

kanssa ei mitään ongelmaa oo ollu Egyptis käydes.Mulla ollu aina yleensä caprit ja t-paita.Hametta oon myös paljon käyttänyt.Niil vaatteil oon ollu hotellil ja shoppailemas ja ilta kävelyil.En oo pitkähihaista käyttäny muuta kun viileinä iltoina.

• Hurghadaaaaaan

Missä valuuttaa kannattaa vaihtaa - Suomessa vai vasta perillä? Vai sekä että? Mitä mieltä olet Visan käytöstä, kun täällä mielipiteet tuntuu jakautuvan kahtia, toiset ei uskalla käyttää ja toiset sanoo, että ihan hyvin voi maksaa Visalla ja automaatistakin uskaltaa nostaa lisää käteistä.

• Rahaa uskaltaa nostaa visalla ihan huoletta. tosin semmonen pieni järjen käyttö tieten sallittua että käytä semmosta automaattia joita näät muidenkin käyttävän. pääkadulta löytyy useampikin ihan luotettava rahan nosto piste. ainoa ongelma voi olla että joskus niistä suosituimmista paikoista on rahat loppu. visa käy myös isommissa kaupoissa. Kandee tieten varat myös senverta käteistä että alkuun pääset.

• Näin on.
        haavi kirjoitti:

Rahaa uskaltaa nostaa visalla ihan huoletta. tosin semmonen pieni järjen käyttö tieten sallittua että käytä semmosta automaattia joita näät muidenkin käyttävän. pääkadulta löytyy useampikin ihan luotettava rahan nosto piste. ainoa ongelma voi olla että joskus niistä suosituimmista paikoista on rahat loppu. visa käy myös isommissa kaupoissa. Kandee tieten varat myös senverta käteistä että alkuun pääset.

käyvät maksuvälineinä. Samoin jos on jäänyt jenkkitaaloja niin nekin ovat käypää valuuttaa. Ei tartte vaihtaa kumpiakaan punniksi.

• --------------------
        Näin on. kirjoitti:

käyvät maksuvälineinä. Samoin jos on jäänyt jenkkitaaloja niin nekin ovat käypää valuuttaa. Ei tartte vaihtaa kumpiakaan punniksi.

olen ottanu mukaan euroina määrätyn summan minkä arvelisin lomalla kuluvan.Perillä ollessa olen aina vaihtanut puntiin tarpeen mukaan.Tää on sikälikin mulle ollu paras juttu niin tiedän tarkalleen paljonko olen käyttänyt rahaa.Mut visa mul on kuitenki ollu aina mukana jos tulee jotain yllättävää.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1985
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      113
      1708
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1296
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe