On se mukavaa kun lapsiperheille tarkoitetut parkkipaikat ovat lähestulkoon aina jonkun käytössä. Vielä mukavampaa on se että lähestulkoon aina näiden parkkipaikkojen käyttäjä on joku muu kuin perheellinen. No lapsia ei ainakaan ole mukana, tai kenties lapset ovat jo aikuisia...
Miksi tällaisia parkkeja on edes olemassa, kun niitä saa kuitenkin käyttää kaikki, oli lapset mukana tai ei ja oli lapsia tai ei????
Parkkipaikka"varkaat"
93
1152
Vastaukset
- lpr-_-_
mitäs mieltä olet niistä, ketkä ajavat niille paikoille, ja sitten autosta kampeaa yli 10vee lapsia.
eivät mielestäni kuulu niille paikoille!
paikat lähinnä tarkoitettu niille joilla on pieniä, jotka eivät jaksa kävellä pitkää matkaa...- ottaa päähän
vaikken ole vielä itse nähnyt että perhe jolla jo muksut niin vanhoja käyttäisivät noita parkkeja.
Onhan se mukavaa että tuollaiset parkit ollaan järjestetty, muttei siinä ole mitään järkeä ettei tuota käyttöä kukaan valvo ja paikan "saa" viedä sellaiset jotka eivät siihen ole oikeutettuja.
Eli toisaalta noista parkeista voitaisiin luopua kun on ihan sama kuka niitä käyttää, tai sitten valvonta pitäisi järjestää. - sanoen
Vain MEIDÄN perheellä on oikeus käyttää perheparkkia. Se on MEIDÄN perheen yksiyinen paikka. Vain MEILLÄ on normi perhe ja MEIDÄN perheen lapset ovat oikean ikäisiä.
- Olenkin..
ajatellut, että millä perustein niille paikoille oikein sitten saa ajaa? Ainoastaan jos on pieniä lapsia mukana, vai esim. jos on iso perhe ja isot ostokset vaikkei ne pienimmät olisikaan kaupassa mukana?
- järki käteen nyt!
ne leveämmät lapsipaikat ole tarkoitettu niille, joiden lapset on turvaistuimissa ja niitä joutuu sitten aikuinen sisään ja ulos autosta nostelemaan, kiinnittelemään vöitä ym! Onpahan aika hankala tehdä tällaista jos on normaalilevyinen paikka ja vielä vähän isompi perheauto.
- johan on taas proble
Mieheni ajaa aina noille paikoille.
Ihan vaan siksi, että ei tosiaan ymmärrä minkä vuoksi niitä on olemassa. Ilmeisesti ajattelevat, että nykyajan vanhemmat niin avuttomia etteivät saa lapsia kauppaan ilman holhousta kaupan taholta:D - asdkjgaf
Yks "ystävä" alkoi kuulemma ajamaan sinä päivänä autonsa noille perhepaikoille, kun hänen avomiehensä veli sai perheineen vauvan. Tämä henkilö ei voi sietää lapsia ja vielä vähemmän sitä, kun anoppilassa ei nykyään enää muusta puhuta kuin miehen veljen perheestä. Kaippa se jotenkin purkaa pahaa oloaan sekä sitä, kun oma parisuhde on vaakalaudalla hänen itsensä kehittämän lapsiantipatian takia. Naurettavaa silti viedä toisten perhepaikkoja.
- sdaadas
ole kertaakaan moista kyllä huomannut, vaikka olen 3 vuotta kyseisiä paikkoja käyttänyt keskisuuressa kaupungissa. Eli ehkä nyt ei sitten kovinkaan yleistä. Samalla tavalla muutamat invapaikkoja vie.... Minusta kyllä oikein hyvät ja toimivat olleet ja melkein aina tilaa on niistä löytynyt!
- hämmästyttää kummast
Miksi perheille noita paikkoja pitää olla?
Entäs ne kaupat joissa niitä ei ole. Pystyvätkö jotkut perheet käymään niissä ollenkaan.
Itsellänikin on lapsia ja nuo ovat jokseenkin hassuja. Invaliidipaikat ovat täysin asia erikseen.- hämmästyttää kummast
Pakko vielä lisätä, että paljon enemmän tarve tuollaisille paikoille olisi vanhuksilla.
- nvmnbd
hämmästyttää kummast kirjoitti:
Pakko vielä lisätä, että paljon enemmän tarve tuollaisille paikoille olisi vanhuksilla.
aivan samaa mieltä!! vanhuksille mieluummin nuo paikat. jos ei saa lapsiaan ja ostoksiaan kuin muutaman metrin päähän kaupan ovesta niiin jo on kumma. terveet ja nuoret ihmiset, luulis jaksavan kävellä lastenne kanssa vähän pidemmällekin. tartteeko niitä ostoskasseja kantaa kädessä jos on niin paljon tavaraa?? miksi ei voi laittaa niitä kasseja kärryyn ja niillä viedä autolle niitä ostoksia ja lapset kävelee siinä vieressä??
kyllä vanhuksilla ois enemmän tarvetta noille paikoille kuin terveillä ja nuorilla perheillä. aina vaan näköjään pitää mennä siitä mistä aita on matalin. monesti on nähty perheitä, joissa on yksi lapsi(ainakin vain mukana tuo yksi lapsi) ja he menevät kauppaan jättäen auton kaupan ovien eteen perhepaikalle. he tulevat kaupasta YHDEN kauppakassin kanssa. sitten näkyy vanhuksia, yhden tai useamman kassin kanssa(yhdenkin kassin kanssa liikkuminen hieman hankalan näköistä) ja he sitten kävelevät sinne kauemmaksi ns.normaalille parkkikselle. muutamaankin kertaan olen auttanut vanhuksia kantamaan kassejaan autolleen, joka on jossain muutaman kymmenen metrin päässä tai kauempana.
olen sitä mieltä, että perhepaikat vanhuksille !!
terveisin äiti ja kaksi lasta, autoa ei ole ja helposti saadaan kotiin kaksi lasta ja kolme kauppakassia kävellen kaupasta, joka on kilometrin päässä. miksi te ette saa lapsianne ja kassejanne kaupasta autoon muutaman kymmenen metrin päähän?? - cxvzcvxcvdfs
nvmnbd kirjoitti:
aivan samaa mieltä!! vanhuksille mieluummin nuo paikat. jos ei saa lapsiaan ja ostoksiaan kuin muutaman metrin päähän kaupan ovesta niiin jo on kumma. terveet ja nuoret ihmiset, luulis jaksavan kävellä lastenne kanssa vähän pidemmällekin. tartteeko niitä ostoskasseja kantaa kädessä jos on niin paljon tavaraa?? miksi ei voi laittaa niitä kasseja kärryyn ja niillä viedä autolle niitä ostoksia ja lapset kävelee siinä vieressä??
kyllä vanhuksilla ois enemmän tarvetta noille paikoille kuin terveillä ja nuorilla perheillä. aina vaan näköjään pitää mennä siitä mistä aita on matalin. monesti on nähty perheitä, joissa on yksi lapsi(ainakin vain mukana tuo yksi lapsi) ja he menevät kauppaan jättäen auton kaupan ovien eteen perhepaikalle. he tulevat kaupasta YHDEN kauppakassin kanssa. sitten näkyy vanhuksia, yhden tai useamman kassin kanssa(yhdenkin kassin kanssa liikkuminen hieman hankalan näköistä) ja he sitten kävelevät sinne kauemmaksi ns.normaalille parkkikselle. muutamaankin kertaan olen auttanut vanhuksia kantamaan kassejaan autolleen, joka on jossain muutaman kymmenen metrin päässä tai kauempana.
olen sitä mieltä, että perhepaikat vanhuksille !!
terveisin äiti ja kaksi lasta, autoa ei ole ja helposti saadaan kotiin kaksi lasta ja kolme kauppakassia kävellen kaupasta, joka on kilometrin päässä. miksi te ette saa lapsianne ja kassejanne kaupasta autoon muutaman kymmenen metrin päähän??ja lapseni ovat iältään kolme ja viisi
- Suurperheellinen äit
cxvzcvxcvdfs kirjoitti:
ja lapseni ovat iältään kolme ja viisi
Onpa sinulla helppo perhe. Minä kärsin myös siitä, että joudun aina jättämään auton jonnekin kauas kaupan ovesta. Kauppaan on matkaa 15 kilometriä, joten kävellä en voi lasten kanssa. Ruokakassejakin tulee monta. Lapset ovat iältään kolme, kaksi ja kaksi yksivuotiasta. Nyt alkaa jo helpottaa verrattuna vuoden takaiseen, jolloin kaksoset olivat vastasyntyneitä ja vanhin vain kaksi. Yksikään ei ollut kykeneväinen kävelemään autolta kauppaan ilman, että piti taluttaa, kantaa tai työntää rattaissa.
Eivätköhän nuo parkkiruudut ole ihan sitä varten, että lapsiperheet voisivat turvallisemmin käydä kaupassa. Pienten lasten kulkeminen parkkipaikalla ei ole oikein turvallista ja heitä voi olla vaikea vahtia kassien kanssa. Ja koska lapsiperheet ovat huomattavasti parempia asiakkaita kaupoille kuin vaikka vanhukset, kannattaa lapsiin panostaa enemmän. Ei toki niitä paikkoja ole tarkoitettu sellaisille lapsiperheillekään, jotka niitä eivät tarvitse. - Vai eikö miestä ole
Suurperheellinen äit kirjoitti:
Onpa sinulla helppo perhe. Minä kärsin myös siitä, että joudun aina jättämään auton jonnekin kauas kaupan ovesta. Kauppaan on matkaa 15 kilometriä, joten kävellä en voi lasten kanssa. Ruokakassejakin tulee monta. Lapset ovat iältään kolme, kaksi ja kaksi yksivuotiasta. Nyt alkaa jo helpottaa verrattuna vuoden takaiseen, jolloin kaksoset olivat vastasyntyneitä ja vanhin vain kaksi. Yksikään ei ollut kykeneväinen kävelemään autolta kauppaan ilman, että piti taluttaa, kantaa tai työntää rattaissa.
Eivätköhän nuo parkkiruudut ole ihan sitä varten, että lapsiperheet voisivat turvallisemmin käydä kaupassa. Pienten lasten kulkeminen parkkipaikalla ei ole oikein turvallista ja heitä voi olla vaikea vahtia kassien kanssa. Ja koska lapsiperheet ovat huomattavasti parempia asiakkaita kaupoille kuin vaikka vanhukset, kannattaa lapsiin panostaa enemmän. Ei toki niitä paikkoja ole tarkoitettu sellaisille lapsiperheillekään, jotka niitä eivät tarvitse.Kun miehesi ei osallistu perheen yhteisiin asioihin.
- Kaikilla oikeus prkk
oon ihmetelly. Miksi lapsiperheet olisi erikoisasemassa kuin muutkaan maksavat asiakkaat. Invaliidit ym vanhukset ymmärrän, mutta en lapsiperheiden parkkipaikkoja et pitää olla oven eessä.
Keksikaupungilla ei monesti edes parkkipaikkaa saa läheltäkauppaa, ja kävellä pitää monta sataa metriä. Saako siellä lapsiperheet ajaa kävelykadulle???? ei saa.
Turhaa kitinää, sanon minä. Jos ei käy jättäkää lapset kotia. - äiti0709...
Kaikilla oikeus prkk kirjoitti:
oon ihmetelly. Miksi lapsiperheet olisi erikoisasemassa kuin muutkaan maksavat asiakkaat. Invaliidit ym vanhukset ymmärrän, mutta en lapsiperheiden parkkipaikkoja et pitää olla oven eessä.
Keksikaupungilla ei monesti edes parkkipaikkaa saa läheltäkauppaa, ja kävellä pitää monta sataa metriä. Saako siellä lapsiperheet ajaa kävelykadulle???? ei saa.
Turhaa kitinää, sanon minä. Jos ei käy jättäkää lapset kotia.yksinkö kotiin pitäisi kaksi vuotias ja 7kk lapsi jättää? itse ainakin suosin paikkoja sillon kun ovat vapaana.. muuten kun saa kauppakassit jättää kaupan eteiseen ja juosta lapset autoon ja takaisin hakemaan kauppakassit autoon ja siinä vaiheessa on jo yleensä huutokonsertti autossa alkanut. ostoskärryjäkään kun ei haluaisi aivan toiselle laitaa parkkipaikkoja ruveta raahaamaan..
- Vihainen yh äiti
äiti0709... kirjoitti:
yksinkö kotiin pitäisi kaksi vuotias ja 7kk lapsi jättää? itse ainakin suosin paikkoja sillon kun ovat vapaana.. muuten kun saa kauppakassit jättää kaupan eteiseen ja juosta lapset autoon ja takaisin hakemaan kauppakassit autoon ja siinä vaiheessa on jo yleensä huutokonsertti autossa alkanut. ostoskärryjäkään kun ei haluaisi aivan toiselle laitaa parkkipaikkoja ruveta raahaamaan..
on varattu vauvoille oma kaukalo! Herranen aika miten avuttomia on nykyäidit! Ei ennen ollut edes ostoskärrejä kaupoissa, ja nyt on jo kaukalotita ja lasten autokärrejä ym ym. Silti pärjättiin. Sisälle astiko pitää autolla päästä jotta äidit lapsenne pääsee markettiin!!!!
Jokainen asias pitää olla samanarvoinen, ei kaiille pidä ollakkaan erikoispalveluja, invaliidit ja vanhukset lukuunottamatta. - Suurperheellinen äit
Vai eikö miestä ole kirjoitti:
Kun miehesi ei osallistu perheen yhteisiin asioihin.
Osallistuu mieheni. Hän esimerkiksi käy joka päivä töissä, että meillä olisi rahaa käydä kaupassa. Jos tarve vaatisi, voisimme toki mennä kauppaan kaikki yhdessä tai voisin mennä vaikka yksin illalla ja jättää lapset miehelle tai mieheni voisi mennä yksin töiden jälkeen. Mieluummin kuitenkin teen kauppareissut lasten kanssa päivisin, jolloin meille jää yhteistä aikaa iltaisin perheenä. Koen siis lasten kanssa kauppailun miellyttävämmäksi kuin yksin kauppailun, jos vain sattuu olemaan niitä leveitä lapsiparkkeja. Valitsen siis sellaisen kaupan, jossa on, joten ne kaupat, joissa ei ole, menettävät meidän perheen ja varmasti monta muutakin. Siksipä kauppojen kannattaa varata niitä paikkoja lapsiperheille.
- suunnittelu
hämmästyttää kummast kirjoitti:
Niin, näitä perheparkkeja on pääasiassa isojen ostoskeskusten parkkipaikoilla. Niitä tehtiin sinne siksi, että isot ostoskeskusket suunnatiin nimenomaan perheille, joille olisi helpompi hoitaa kaikki asiat samalla reissulla samasa paikasta. Siellä rinnalla on sitten ne invapaikat. Mitä vanhuksiin tulee, niin harva vanhus edes asioi kyseisissä paikoissa, koska jo itse kauppa on kooltaan liian ylivoimainen vanhuksille.
Mutta oli ne paikat kelle tahansa, niin aina joku katsoo oikeudekseen "ansaita" paikan paremmin kuin toinen tai parkkeeraa mihin lystää.
- susanna.....
Minua ärsyttää jos joku jolla ei lapsia pysäköi perhepaikkoihin.
Muille jotka ihmetteli että miksi on olemassa perhepaikkoja niin niin tavalliset parkkipaikat ovat usein hyvin kapeita ja lastaa nyt siinä sitten 3 pientä lasta turvaistuimiin kun ovea ei saa auki kun se 10 cm..
Mutta joku tossa kait kitisi nykyäideistä tai jotain että miksi pitää olla avuton. No vuonna nakki ei ollut tällaisia turvaistuinvempeleitä eikä suuria marketteja.
Ja vanhukset voivat käyttää invapaikkoja mutta mielestäni tällaset tosi huonokuntoiset vanhukset pitäisi pysyä poissa auton ratista, Meni asian vierestä mutta mielestäni olisi suorastaan pähkähullua ja umpityhmää toihua laittaa 25 paikkaa vanhuksille tohon meidän Prisman parkkipaikalle ja poistaa perhepaikat.- Lapset 11 ja 14
Onhan niitä nyt ainakin kolmisenkymmentä vuotta ollut:D
- se sama
Kai ne autolla ajamattomatkin vanhukset siellä kaupassa saa jonkun kyydillä käydä.
Tuskin ne kakaratkaan autolla ajaa:D - ssseddsd
se sama kirjoitti:
Kai ne autolla ajamattomatkin vanhukset siellä kaupassa saa jonkun kyydillä käydä.
Tuskin ne kakaratkaan autolla ajaa:DTuskin ne paikat on sen vuoksi perheellisille oven edessä, että lapsilla olisi lyhyempi matka kävellä. Tosin, turvallisempaa se on 2 vuotiaan lapsen taapertaa autolta kauppaan oven edestä, kun toiselta puolen parkkihallia jossa autoja kulkee.
Toinen asia, että perheparkit ovat leveempiä kuin normaalit parkkipaikat. Itsellänikin on 2 kaukaloa ja 1 turvaistuin takapenkillä. Helpompaa se on laittaa kaksi vauvaa ja taapero autoon kun saa oven kunnolla auki, eikä raotella hiukan takaovea ja vartioitava kokoajan vieressä olevaa autoa ettei kolhi ovella.
Yksin autoilevat varmaan pystyvät kyllä kävelemään hiukan kauempaa kauppaan ja pääsevät autostansa ulos pienemmällä oven avauksella. - susanna...
Lapset 11 ja 14 kirjoitti:
Onhan niitä nyt ainakin kolmisenkymmentä vuotta ollut:D
No joo ironiaa on taitolaji.. Kirjoitin noin kun aina puhutaan että "miks nykyäidit niiiiin avuttomia ja kyllä sitä ennen vanhaan osattiin". Vielä 80 luvulla ei ollut takapenkillä turvavyöpakko edes. Ja jos hiukan kelaat nykypäivän ikeoita, megaprismoja sun muuta sekä kuluttajia niin on siinä nyt pikkasen eroa.
- susanna...
se sama kirjoitti:
Tuskin ne kakaratkaan autolla ajaa:DEi saa, olen vakavasti sitä mieltä että kaikki yli 65 vuotiaat pois meidän Prismasta. Ei missään tapauksessa. Älkää tulko lähellekään, eikä kenenkään kyydillä. Pois pois. Vitsi mikä tyhmä keskustelu.
- tyhmä keskustelu
susanna... kirjoitti:
No joo ironiaa on taitolaji.. Kirjoitin noin kun aina puhutaan että "miks nykyäidit niiiiin avuttomia ja kyllä sitä ennen vanhaan osattiin". Vielä 80 luvulla ei ollut takapenkillä turvavyöpakko edes. Ja jos hiukan kelaat nykypäivän ikeoita, megaprismoja sun muuta sekä kuluttajia niin on siinä nyt pikkasen eroa.
Teinimeininkiä?
- se sama
susanna... kirjoitti:
Ymmärrän, että joillekin on hankalampaa viedä ne lapset kauppaan, ja parkkipaikan puuttuminen on iso ongelma ja harmitus. Ja heille on suuri ilo ja apu, että on kaupan taholta järjestetty muutama parkkipaikka. Kaikille perheellisille niitä ei kyllä taida riittää...
Ja henkilökohtaisuuksiin ei näissä keskusteluissa mielestäni tulisi ollenkaan lähteä:) Ja minkään 80-luvun äiti en ole. Itsekin olin lapsi silloin:D sen verran nyt sitten mennään henkilökohtaisuuksiin.
Mutta onnea ja menestystä kaikille parkkipaikan metsästykseen. Annetaan kaikkien kukkien kukkia. - 80-luvulla
susanna... kirjoitti:
jo turvavyöpakko takapenkillä. Vanhin lapseni on syntynyt v.1988 ja silloin tuo pakko jo oli. Onneksi.
- 36
Onpa suuri ongelma:D
- 3+1
Itseänikin ärsyttää nämä jotka parkkeeraavat ihan vain parkkipaikan hyvän sijainnin takia perheparkkiin.Kerran kävin eräälle herralle asiasta huomauttamassa niin vastaus oli tympeä "ai sullako on oikeus parkkeerata siihen.Mut sori parempi onni ens kerralla" pisti aika pahasti vihaksi.
Itse suosin perhepaikkoja juurikin sen takia kun on oikeasti tilaa laittaa lapsi turvaistuimeen,kun yleensä tav. ruudussa käy niin että kun saapuu kaupasta on viereen tullut joku joka ei osaa (LUE ei välitä) parkeerata autoaan 1.Suoraan siihen ruutuun ja 2. Keskelle sitä ruutua ja mikä onkaan lopputulos - ei saa lasta istuimeen.Sitten pitää ajaa auto ajoväylälle ja laittaa siinä kyytiin ja sehän ärsyttää sitten muita. - JIPPEEEE
3+1 kirjoitti:
Itseänikin ärsyttää nämä jotka parkkeeraavat ihan vain parkkipaikan hyvän sijainnin takia perheparkkiin.Kerran kävin eräälle herralle asiasta huomauttamassa niin vastaus oli tympeä "ai sullako on oikeus parkkeerata siihen.Mut sori parempi onni ens kerralla" pisti aika pahasti vihaksi.
Itse suosin perhepaikkoja juurikin sen takia kun on oikeasti tilaa laittaa lapsi turvaistuimeen,kun yleensä tav. ruudussa käy niin että kun saapuu kaupasta on viereen tullut joku joka ei osaa (LUE ei välitä) parkeerata autoaan 1.Suoraan siihen ruutuun ja 2. Keskelle sitä ruutua ja mikä onkaan lopputulos - ei saa lasta istuimeen.Sitten pitää ajaa auto ajoväylälle ja laittaa siinä kyytiin ja sehän ärsyttää sitten muita.OLEN AINA LUULLUT ETTÄ LAPSIPARKIT ON SITÄ VARTEN ETTÄ PARKKIPAIKAT OVAT ISOMPIA. KUN AUTOSSA ON TURVAISTUIN, ON VAIKEA PÄÄSTÄ POIS AHTAISSA VÄLEISSÄ. ITSE EN IKINÄ AJA AUTOANI SELLAISEN AUTON VIEREEN MISSÄ ON TURVAISTUIMIA. SIINÄ SAA AUTOON LOMMON JOS TOISENKIN...
- paskkipaikka please?
JIPPEEEE kirjoitti:
OLEN AINA LUULLUT ETTÄ LAPSIPARKIT ON SITÄ VARTEN ETTÄ PARKKIPAIKAT OVAT ISOMPIA. KUN AUTOSSA ON TURVAISTUIN, ON VAIKEA PÄÄSTÄ POIS AHTAISSA VÄLEISSÄ. ITSE EN IKINÄ AJA AUTOANI SELLAISEN AUTON VIEREEN MISSÄ ON TURVAISTUIMIA. SIINÄ SAA AUTOON LOMMON JOS TOISENKIN...
Kävin lasten kanssa kaupassa taasen, ja perheparkit olivat varattuja, vain 1 ainoa oli jäljellä vielä. Ohi kävellessäni kurkkasin huvikseni autojen takapenkille monessako oli istuin/kaukalo.
Minun autoni lisäksi (jossa on 1 istuin ja 2 kaukaloa) oli vain yhdessä autossa kaukalo. Autoja oli yhteensä n.15.
Pois lähtiessäni ja lapsia ja tavaroita autoon pakkaessani katselin kun kaupasta tuli ihmisiä ulos, omille autoilleen. Näitä yksin kulkevia ihmisiä hyppäsi autoihinsa jotka olivat parkkeerattu perheparkkipaikoille.
Kyllä pistää ärsyttämään, jotkut oikeesti tarvitsevat niitä paikkoja sen tilavuutensa vuoksi!! - RAUTAYSI80
paskkipaikka please? kirjoitti:
Kävin lasten kanssa kaupassa taasen, ja perheparkit olivat varattuja, vain 1 ainoa oli jäljellä vielä. Ohi kävellessäni kurkkasin huvikseni autojen takapenkille monessako oli istuin/kaukalo.
Minun autoni lisäksi (jossa on 1 istuin ja 2 kaukaloa) oli vain yhdessä autossa kaukalo. Autoja oli yhteensä n.15.
Pois lähtiessäni ja lapsia ja tavaroita autoon pakkaessani katselin kun kaupasta tuli ihmisiä ulos, omille autoilleen. Näitä yksin kulkevia ihmisiä hyppäsi autoihinsa jotka olivat parkkeerattu perheparkkipaikoille.
Kyllä pistää ärsyttämään, jotkut oikeesti tarvitsevat niitä paikkoja sen tilavuutensa vuoksi!!PARASTA MITÄ MEILLE ON SATTUNUT;
VAUVAMME OLI 2KUUKAUTTA VANHA, PAKKASTA NOIN 15 ASTETTA, AJOIMME PRISMAN PERHEPARKKIIN JA OTIMME BEIBIN KAUKALOSSA KAUPPAAN MUKAAN.
PALASIMME AUTOLLA, MOLEMMILLA PUOLILLA OLI AUTO NIIN LÄHELLÄ MEIDÄN AUTOA, ETTÄ KAUKALO EI MAHTUNUT EDES AUTOJEN VÄLIIN. SIINÄ HETKEN KIROILTUAMME, MINÄ LÄHDIN PERUUTTAMAAN AUTOA, KUN SIINÄ SAMASSA VIEREISEN AUTON OMISTAJA SAAPUI PAIKALLE.
TÄSTÄHÄN SE RIEMU VASTA ALKOIKIN, OMISTAJA OLI 35 VUOTIAS MIES, YKSIN LIIKEENTEESSÄ, TIETENKIN... TÄSSÄ VAIHEESSA TOIVOIN, ETTEI RAKAS KAKSIMETRINEN LADONOVIHARTIAMIEHENI KIERRÄ UKKOA SPIRAALIIN AUDINSA TAKALUUKKUUN JA JÄTÄ SINNE MIETTIMÄÄN PERHEPARKIN TARKOITUSTA. NOH, ONNEKSI IHAN NÄIN EI KUITENKAAN KÄYNYT, SANAINENARKKU SIVALSSI NIIN, ETTÄ EN USKO KYSEISTÄ AUDIA NÄKEVÄNI ENÄÄ MINKÄÄN KAUPAN PERHEPARKISSA. - säälittävää käytöstä
RAUTAYSI80 kirjoitti:
PARASTA MITÄ MEILLE ON SATTUNUT;
VAUVAMME OLI 2KUUKAUTTA VANHA, PAKKASTA NOIN 15 ASTETTA, AJOIMME PRISMAN PERHEPARKKIIN JA OTIMME BEIBIN KAUKALOSSA KAUPPAAN MUKAAN.
PALASIMME AUTOLLA, MOLEMMILLA PUOLILLA OLI AUTO NIIN LÄHELLÄ MEIDÄN AUTOA, ETTÄ KAUKALO EI MAHTUNUT EDES AUTOJEN VÄLIIN. SIINÄ HETKEN KIROILTUAMME, MINÄ LÄHDIN PERUUTTAMAAN AUTOA, KUN SIINÄ SAMASSA VIEREISEN AUTON OMISTAJA SAAPUI PAIKALLE.
TÄSTÄHÄN SE RIEMU VASTA ALKOIKIN, OMISTAJA OLI 35 VUOTIAS MIES, YKSIN LIIKEENTEESSÄ, TIETENKIN... TÄSSÄ VAIHEESSA TOIVOIN, ETTEI RAKAS KAKSIMETRINEN LADONOVIHARTIAMIEHENI KIERRÄ UKKOA SPIRAALIIN AUDINSA TAKALUUKKUUN JA JÄTÄ SINNE MIETTIMÄÄN PERHEPARKIN TARKOITUSTA. NOH, ONNEKSI IHAN NÄIN EI KUITENKAAN KÄYNYT, SANAINENARKKU SIVALSSI NIIN, ETTÄ EN USKO KYSEISTÄ AUDIA NÄKEVÄNI ENÄÄ MINKÄÄN KAUPAN PERHEPARKISSA.Oletko tyytyväinen teidän käytökseenne. Tunnetko olevasi parempi ihminen kuin "audikuski". Saitko ylemmyydentunnetta ilkeiltyäsi toiselle.
Mistä sitä tietää, vaikka kyseisellä kuskilla olisi lapset ja vaimo kotona sairaana, ja miehellä oli kiire saada sairaalle perheelleen ruokaa tai muita tärkeitä tarvikkeita, ja valitsi totutusti perhepaikan ja kiireen takia vielä läheltä kauppaa. - suurperheinen
paskkipaikka please? kirjoitti:
Kyllä pistää ärsyttämään, jotkut oikeesti tarvitsevat niitä paikkoja sen tilavuutensa vuoksi!!" jotkut oikeesti tarvitsevat niitä paikkoja sen tilavuutensa vuoksi!!"
Olet oikeassa. Minä tartten tavalliselta parkkipaikalta 2 ruutia meidän pikkubussin parkkeeraamiseen. Jos on vain yksi ruutu käytössä, niin saa tosissaan varoa viereistä autoa, kun tulee vauvan kanssa autosta. Turvakaukalo on pakko jättää autoon. Perheparkista riittää yksi ruutu, ja oven saa kunnolla auki, jotta pääsee ulos vaikka turvakaukalon kanssa.
- Tyhjänpäivästä toraa
pysty varastamaan. Toiseksi parkkapaikka ei ole sinulle nimetty. Kolmanneksi kaikilla mkasavilla asiakkailla pitää olla yhtäläinen oikeus parkkeerata autonsa mihin huvittaa, poikkeus on invalidi ym vanhusten paikat.
Lapsiperheille on varattu vauvakärryjä ja lastenautokärryjä, joten kyllä se äiti jaksaa kävellä pitemmältäkin matkalta siinä missä muutkin!
Miten toimit kun menet kävelykadulle johon ei saa autoa viedä??? Siellä joudut kävelemään eikä ole edes ostoskärryjä? VALI VALI... jätä kauppareissut väliin jos ei jaksa kävellä.- kuin myös
Pata kattilaa soimaa..
- pliisz
eipä kyse olekkaan siitä, etteikö jaksaisi kävellä pidemmältä kauppaan. Kyse on siitä, että nämä perheparkit ovat LEVEÄMPIÄ kuin normaalit parkkipaikat, ja näin ollen lapsia on helpompi pakata autoon kun oven saa enemmän auki kolhasematta vieressä olevaa autoa.
Miksi ne yksin autoilevat eivät sitten jaksa kävellä sieltä pidempää? Yhtälailla heidänkin siis pitäisi jaksaa, jos perheellistenkin, kirjoituksesti mukaan. - Faijaidsugvlkdj
Kyllä kaikilla maksavilla asiakkailla pitää sitten kanssa olla oikeus laittaa lapsensa mihin haluaa, joten mä lyön mun kolme kuraista kakaraa sinne kärryyn ja annan niitten huutaa ihan sikana koko meidän puolentoistatunnin ostosreissun ajan ja annan kundien välillä käydä kähmimässä kaikkia tavaroita ja hakkaan lähtiessä lommot naapuriautoon (varsinkin jos se on perhepaikalla eikä ole turvaistuimia). Koska maksava asiakashan minäkin olen.
- ei erottelua
pliisz kirjoitti:
eipä kyse olekkaan siitä, etteikö jaksaisi kävellä pidemmältä kauppaan. Kyse on siitä, että nämä perheparkit ovat LEVEÄMPIÄ kuin normaalit parkkipaikat, ja näin ollen lapsia on helpompi pakata autoon kun oven saa enemmän auki kolhasematta vieressä olevaa autoa.
Miksi ne yksin autoilevat eivät sitten jaksa kävellä sieltä pidempää? Yhtälailla heidänkin siis pitäisi jaksaa, jos perheellistenkin, kirjoituksesti mukaan.etten jaksaisi kävellä. Kysehän oli apn valituksesta! Minä laitan auton siihen missä on vapaa paikka, en indalidipaikoille, mutta jos tilaa on kaupan edessä niin tottakai laitan. Mutta kävelenkin jos joudun parkkkeraan kauemmaksi. Minulla on oikeus käyttää sitä parkkia mitä haluan, ei kauppa voi määritellä mihinsaan autoni laittaa ja mihin ruutuun en. Ihan samalla viivalla on lapsiperheet kuin me muutkin aikuiset ja isot lapset.
- 15+16
Faijaidsugvlkdj kirjoitti:
Kyllä kaikilla maksavilla asiakkailla pitää sitten kanssa olla oikeus laittaa lapsensa mihin haluaa, joten mä lyön mun kolme kuraista kakaraa sinne kärryyn ja annan niitten huutaa ihan sikana koko meidän puolentoistatunnin ostosreissun ajan ja annan kundien välillä käydä kähmimässä kaikkia tavaroita ja hakkaan lähtiessä lommot naapuriautoon (varsinkin jos se on perhepaikalla eikä ole turvaistuimia). Koska maksava asiakashan minäkin olen.
nykyisestä kasvattajasta.
No yhteiskunta hoitaa kun muksut murrosikään tulevat huostaan otto. - sdfcxger
15+16 kirjoitti:
nykyisestä kasvattajasta.
No yhteiskunta hoitaa kun muksut murrosikään tulevat huostaan otto.Hyvä esimerkki ihmisestä, joka ei ymmärrä vittuilua. :D
- ole sijainnista!?
Eihän niissä lapsiperhepaikoissa ole kyse siitä, missä ruutu sijaitsee vaan siitä, että ruutu on leveämpi - lapset mahtuu köyttämään penkkeihin ILMAN ETTÄ TÄRÄÄ TEIDÄN MUIDEN AUTONKYLKIÄ.
Kas kun kapeassa ruudussa äiti tai isä ei mahdu oven väliin vöitä kiinnittämään. - onpa mietittävää
ole sijainnista!? kirjoitti:
Eihän niissä lapsiperhepaikoissa ole kyse siitä, missä ruutu sijaitsee vaan siitä, että ruutu on leveämpi - lapset mahtuu köyttämään penkkeihin ILMAN ETTÄ TÄRÄÄ TEIDÄN MUIDEN AUTONKYLKIÄ.
Kas kun kapeassa ruudussa äiti tai isä ei mahdu oven väliin vöitä kiinnittämään.Jos ei olisi kyse sijainnista, miksi ovat sitten ihan ovien vieressä eivätkä parkkialueen kauimmaisessa nurkassa..
- äaäa
onpa mietittävää kirjoitti:
Jos ei olisi kyse sijainnista, miksi ovat sitten ihan ovien vieressä eivätkä parkkialueen kauimmaisessa nurkassa..
Sijaintiahan ei voi asiakas itse valita. Osoita kysymyksesi kaupoille, joissa perheparkit ovat sisäänkäynnin lähettyvillä.
- ole koskaan
minua haitannut, vaikka ajankin isolla autolla.
Tietysti sivun liukuovi helpottaa lasten kulkua takapenkeille, mutta jätän auton yleensä muutenkin kärryparkin viereen. Siellä saa rauhassa pakkailla auton, eikä tyhjiä kärryjä tarvitse kuljetella kauas.
Talvella tietysti joutuu lykkimään täysiä kärryjä vähän voimallisemmin, että saa ne lumisohjossa kulkemaan autolle. - -------
Erään marketin pihassa lapsiperheiden parkkipaikat ovat ikäänkuin "nurkan takana", eli sinne pitää varta vasten mennä. Mutta ovat kuitenkin lähellä kaupan sisäänkäyntiä, ja reilun kokoiset ruudut, jotta isollakin perheautolla mahtuu. Jouluruuhkassa nuo olivat yhteensä kahden marketin pihoilla ainoat parkkiruudut, joista löytyi tilaa. Menin vauvan ja 10 vuotiaan kanssa kauppaan, joten minulla oli täysi oikeus parkkeeroida sinne.
Mutta monessa muussa paikassa ne lapsiperheiden ruudut ovat sellaisessa paikassa, pääsisäänkäynnin vieressä, että jokainen vähänkin laiskempi tyyppi on niihin autoaan tunkemassa. - VALI VALI VALI
jotka ei jaksa kävellä lastensa kanssa, jättäkööt lapset kotiin. On kumma että nykyajan äidit ei enää tekisi mitään itse. Lapset päiväkotiin vaikka itse on kotona, kauppaan ei jaksa kävellä kun oven edestä ei saa parkkipaikkaa, koskaane i ole laatuaikaa kun ei saa lapsia viikoksi hoitoon mummolle... joka asiasta kitistään!
Ennen ei ollut edes autoa joka talossa, ja hyvin saatiin ruokaa joka päivä. Ja lapsia oli joissain perheessä 6 tai 8. Nyt ei äidit pärjää 1 tai 2 kanssa ollenkaan, vaikka on kaikki pelit ja vehkeet.
Ei ollut ennen pyykkikoneita, ei kahvinkeittimiä, pakastinta, ei mikrouunia, eikä välttämättä puhelinta tietokoneista puhumattakaan.
EIKÄ KAIKILLE TULLUT EDES VEDET SISÄÄN JA OLI ULKOHUUSSEJA!!!
Nyt pitää valittaa joa kauppojen parkkiruuduistakin!!!- VOVALDI
PERHEPARKISSA RUUDUT ON ISOMPIA, KUIN NORMI PARKISSA, JOTTA ESIM. TURVAKAUKALO MAHTUU AUTOSTA ULOS. IHAN SAMASTA SYYSTÄ INVALIDIPARKIT ON ISOMPIA, JOTTA ESIM. PYÖRÄTUOLI MAHTUU AUTON VIEREEN. TARVIIKO SE NYT RAUTALANGASTA VÄÄNTÄÄ TÄÄLLÄ ERÄILLE, KYSE EI SIIS OLE PERHEIDEN LAISKUUDESTA VAAN SIITÄ, ETTÄ MAHTUU AUTOSTAAN ULOS JA VIELÄ TAKAISIN SISÄÄNKIN.
PS. JOS AUDIMIEHIEN PERHE OLI SAIRASTUNUT OLUEN PUUTOSTAUTIIN, NIIN SITTEN TOKI MIEHENI KÄYTÖS OLI TODELLA TÖRKEÄÄ, HÄPEÄN. - jalkdjfkdaö
VOVALDI kirjoitti:
PERHEPARKISSA RUUDUT ON ISOMPIA, KUIN NORMI PARKISSA, JOTTA ESIM. TURVAKAUKALO MAHTUU AUTOSTA ULOS. IHAN SAMASTA SYYSTÄ INVALIDIPARKIT ON ISOMPIA, JOTTA ESIM. PYÖRÄTUOLI MAHTUU AUTON VIEREEN. TARVIIKO SE NYT RAUTALANGASTA VÄÄNTÄÄ TÄÄLLÄ ERÄILLE, KYSE EI SIIS OLE PERHEIDEN LAISKUUDESTA VAAN SIITÄ, ETTÄ MAHTUU AUTOSTAAN ULOS JA VIELÄ TAKAISIN SISÄÄNKIN.
PS. JOS AUDIMIEHIEN PERHE OLI SAIRASTUNUT OLUEN PUUTOSTAUTIIN, NIIN SITTEN TOKI MIEHENI KÄYTÖS OLI TODELLA TÖRKEÄÄ, HÄPEÄN.autot ovat lemeempiä kuin silloin kun parkkiruutuja tehtiin!
MINÄ PARKKEERAAN AUTONI SIIHEN MIHIN HALUAN, VIIS VEISAAN LAISKOJEN ÄITIEN VALITUKSISTA.
Kunhan kitisee. - suoraan invaparkkiin
VOVALDI kirjoitti:
PS. JOS AUDIMIEHIEN PERHE OLI SAIRASTUNUT OLUEN PUUTOSTAUTIIN, NIIN SITTEN TOKI MIEHENI KÄYTÖS OLI TODELLA TÖRKEÄÄ, HÄPEÄN.Menkää ihmeessä niille leveille invapaikoille! Vaikka teillä ei ole (tai mistä sitä tietää..) invamerkkiäkään tuulilasissa, niin asiasta tiedusteleville riittää, kun alatte miehenne kanssa puhumaan. Eiköhän sillä jo selviä, että invathan ne siinä tosiaan onkin..
PS. Kuulostaa mahtavalta, jos ongelmat ovat elämässä niin pieniä, että pitää vahdata naapuriaudikuskin kauppakassien sisältöä, että saa edes jonkun valittamisen aiheen.. - valittamisesta
Pitäisikö palata vanhaan?
- vovaldi
suoraan invaparkkiin kirjoitti:
Menkää ihmeessä niille leveille invapaikoille! Vaikka teillä ei ole (tai mistä sitä tietää..) invamerkkiäkään tuulilasissa, niin asiasta tiedusteleville riittää, kun alatte miehenne kanssa puhumaan. Eiköhän sillä jo selviä, että invathan ne siinä tosiaan onkin..
PS. Kuulostaa mahtavalta, jos ongelmat ovat elämässä niin pieniä, että pitää vahdata naapuriaudikuskin kauppakassien sisältöä, että saa edes jonkun valittamisen aiheen..a) toivottavasti huomasit viestisi kaksipuolisen miekan, meistä invalideinä ja invalidien älyykkyyden arvostelemisen, pelkästään sen vuoksi, että käyttää invalidimerkkiä. Useinhan invamerkki tarkoittaa jonkin raajan vammautumista niin, ettei sitä voi käyttää normaalisti. Älykkyyteen sillä ei ole mitään vaikutusta.
ja
b) valivalivalivali - suoraan invaparkkiin
vovaldi kirjoitti:
a) toivottavasti huomasit viestisi kaksipuolisen miekan, meistä invalideinä ja invalidien älyykkyyden arvostelemisen, pelkästään sen vuoksi, että käyttää invalidimerkkiä. Useinhan invamerkki tarkoittaa jonkin raajan vammautumista niin, ettei sitä voi käyttää normaalisti. Älykkyyteen sillä ei ole mitään vaikutusta.
ja
b) valivalivalivaliInvalidi voi olla monella tapaa. Joillakin se ilmenee aivotoiminnan vajeena. Älykkyydestä tai sen puutteesta ei ollut mainintaa invalidiasian yhteydessä, mutta sinäpä tarkkana huomasit, että tässä tapauksessa ehkä näin asian laita onkin..
- vovaldi
suoraan invaparkkiin kirjoitti:
Invalidi voi olla monella tapaa. Joillakin se ilmenee aivotoiminnan vajeena. Älykkyydestä tai sen puutteesta ei ollut mainintaa invalidiasian yhteydessä, mutta sinäpä tarkkana huomasit, että tässä tapauksessa ehkä näin asian laita onkin..
Invalidimerkki autossa tarkoittaa vain ja ainoastaan liikuntarajoitteista henkilöä, eikä sillä edelleenkään ole tekemistä älyn kanssa.
- suoraan invaparkkiin
vovaldi kirjoitti:
Invalidimerkki autossa tarkoittaa vain ja ainoastaan liikuntarajoitteista henkilöä, eikä sillä edelleenkään ole tekemistä älyn kanssa.
Liikuntarajoitteisuus voi johtua monesta asiasta, eli erilaisista ja eri asteisista vammoista. Myös sellaisesta, joka näkyy vajavuutena aivotoiminnassa. Jotkut vammaiset eivät voi edes itse ajaa autoa, mutta heitä kuljettavalla henkilöllä on INVA pysäköintikortti.
Älykkyys on eri asia kuin aivojen vajaatoiminta. - äaäa
Ennen oli ennen, nyt on nyt. Turha on lähteä vertaamaan kuinka ennen vanhaan elettiin. Ihmiset ovat tottuneet helpompaan elämään, kun ovat koko ikänsä helpompaa elämää elänyt. Pitäisikö mennä takapakkia?
- Huh hahuhuhhhaa
Onko lapsiperheille omat toosi leveät ajokaistatkin maanteillä ja hirmun levetä pyörtätiet ja kauheen levetä ovet jotta varmasti mahtuu??
Entä linja-autot, onko nekin tosi leveät lapsiperhille ihan omat autot???- peräkin leveä..
Kerran näin äidin, jonka perse oli leveämpi kuin ne vierekkäin istuttavat kaksostenrattaat, joita hän työnsi.
- figheri
peräkin leveä.. kirjoitti:
Kerran näin äidin, jonka perse oli leveämpi kuin ne vierekkäin istuttavat kaksostenrattaat, joita hän työnsi.
Ei ole totta, miten palstalla jonka nimi viittaa siihen, että täällä kirjoittelevilla ihmisilla saattaa olla lapsia, voi jutut olla näin ala-arvoisia.
- fasxdsd
figheri kirjoitti:
Ei ole totta, miten palstalla jonka nimi viittaa siihen, että täällä kirjoittelevilla ihmisilla saattaa olla lapsia, voi jutut olla näin ala-arvoisia.
No ei kyseistä viesti kukaan täysikasvuinen ainakaan ole kirjoittanut, että sellaisia kullan nuppuja!
- Harrastukset
fasxdsd kirjoitti:
No ei kyseistä viesti kukaan täysikasvuinen ainakaan ole kirjoittanut, että sellaisia kullan nuppuja!
Suurin osa tällä palstalla pyörivistä tosiaan taitaa olla teini-ikäisiä aikaansa kuluttamassa.
- ei niin vakavaa
figheri kirjoitti:
Mitä ala-arvoista on todeta miten asiat elämässä ovat. Minkäs kukaan ulkopuolinen sille voi, jos jonkun ahteri on 2 metriä leveyssuuntaan.
Tämä koko viestiketju on saanut alkukirjoituksesta lähtien huvitusta aikaan. Siis voiko kukaan ihminen, jolla on lapsia, ottaa näin verisen vakavasti peltisen (muovisen) vehkeensä parkkeeraamisesta ongelmia itselleen. - oppia teineiltä
Harrastukset kirjoitti:
Suurin osa tällä palstalla pyörivistä tosiaan taitaa olla teini-ikäisiä aikaansa kuluttamassa.
Teinit ovat iloista sakkia, mutta äidit vain vihamielisesti toistensa kimpussa marmattamassa maailman kurjuudesta.
- judge8u
ei niin vakavaa kirjoitti:
Mitä ala-arvoista on todeta miten asiat elämässä ovat. Minkäs kukaan ulkopuolinen sille voi, jos jonkun ahteri on 2 metriä leveyssuuntaan.
Tämä koko viestiketju on saanut alkukirjoituksesta lähtien huvitusta aikaan. Siis voiko kukaan ihminen, jolla on lapsia, ottaa näin verisen vakavasti peltisen (muovisen) vehkeensä parkkeeraamisesta ongelmia itselleen.En ole koskaan oikein ymmärtänyt ihmisiä jotka aina haluavat tehdä asiat niin, että siitä varmasti on haittaa muille.
Jos kaupan parkkiksella on pyyntö, että perheet vievät autonsa leveämmille paikoille, niin itse ainakin vien autoni sille osoitettuun parkkiin ja kävelen sitten hieman pidemmältä, koska minulla ei ole enää niin pieniä lapsia, jotka säntäilevät autojen alle tai turvakaukaloa, mikä pitää mahtua autoon vielä kaupasta palattuanikin.
Miksi asiat pitää aina tehdä niinkuin itselle sopii, koskaan ei voida ajatella toista ihmistä ja hänen tarpeitaan. Ihmisistä on tullut välinpitämättömiä ja kulttuuri on muuttunut minä-keskeiseksi, enkä nyt tarkoita pelkästään parkkipaikka asiaa. - Lapsellinen tyhmä
judge8u kirjoitti:
En ole koskaan oikein ymmärtänyt ihmisiä jotka aina haluavat tehdä asiat niin, että siitä varmasti on haittaa muille.
Jos kaupan parkkiksella on pyyntö, että perheet vievät autonsa leveämmille paikoille, niin itse ainakin vien autoni sille osoitettuun parkkiin ja kävelen sitten hieman pidemmältä, koska minulla ei ole enää niin pieniä lapsia, jotka säntäilevät autojen alle tai turvakaukaloa, mikä pitää mahtua autoon vielä kaupasta palattuanikin.
Miksi asiat pitää aina tehdä niinkuin itselle sopii, koskaan ei voida ajatella toista ihmistä ja hänen tarpeitaan. Ihmisistä on tullut välinpitämättömiä ja kulttuuri on muuttunut minä-keskeiseksi, enkä nyt tarkoita pelkästään parkkipaikka asiaa.Mutta sen verran paskaa töissä, että ollut kiva provoilla tässä keskustelussa:)
Hullulla on hullun huvit:) ja hyvin aika monet provosoituivat. - saara78
Lapsellinen tyhmä kirjoitti:
Mutta sen verran paskaa töissä, että ollut kiva provoilla tässä keskustelussa:)
Hullulla on hullun huvit:) ja hyvin aika monet provosoituivat.minä kanssa harmitta, kun ajoim auto citimarketin parkkiruutun, niin siellä oliki invalidi paikalla ,ihmisiä jotka EI OLe invalidimerkkisiä autossa. miksi joku ajaa auton siihen paikkaa jos ei ole vikaa jaloissa.?
se hän on kehoitus jos että ei saa ajaa tietylle paikalle.
harmittaa kun joutuu ajamaan eri kauppaa kun ei mahdu parkkiruutu.
menin prismaan siellä on enempi ruutuja. - lohdutusta..
saara78 kirjoitti:
minä kanssa harmitta, kun ajoim auto citimarketin parkkiruutun, niin siellä oliki invalidi paikalla ,ihmisiä jotka EI OLe invalidimerkkisiä autossa. miksi joku ajaa auton siihen paikkaa jos ei ole vikaa jaloissa.?
se hän on kehoitus jos että ei saa ajaa tietylle paikalle.
harmittaa kun joutuu ajamaan eri kauppaa kun ei mahdu parkkiruutu.
menin prismaan siellä on enempi ruutuja.Lohdutukseksi vain, että oli siinä mikä auto tahansa (vaikka inva-merkittykin), et silti olisi voinut mennä sen toisen auton päälle parkkiin.
Niillä, joilla ei ole invamerkkiä, voi silti olla vikaa jaloissaan ja vaikeuksia liikkua, esim. vanhukset tai muuten heikossa kunnossa tilapäisesti olevat. Sitten on niitäkin, joilla on vikaa sen verran päässään, että tuntevat pakonomaista tarvetta päästä juuri invapaikalle.
- MinäVaanTäällä
Siinä kun ajavat niille paikoille :) Ei ole minun vikani myöskään jos puskevat tavallisessa ruudussa niin lähelle meidän autoa etten saa turvakaukalo toista autoa kolhimatta meidän autoon. Mitäs oli perheruudut varattu.
- mamax4
järkyttävää porukkaa osa täällä.... vai on pienten lasten vanhemmat (äidit) laiskoja kun edes kuvittelevat saavansa parkkeerata lapsiperheille tarkoitettuihin ruutuihin....? ja mitäs te sitten olette kun ne ruudut varastatte??? jos ette laiskoja, itsekkäitä, tyhmiä ja kaikinpuolin epämiellyttäviä ihmisiä...?
ne ovat juuri nimenomaan sitä varten että pienten turvakaukalot saa autosta ulos, ja pienet lapset voi laittaa kärryyn/vaunuun turvallisesti auton VIERESSä!
tässä ei todellakaan ole mistään uusavuttomuudesta tai laiskuudesta kyse. näitä "etuisuuksia" kauppa nimenomaan tarjoaa lapsiperheille. ihan sama ihan minkä muun etuisuuden kanssa, missä tilanteessa tahansa. entäs kauppojen tarjoukset sitten, haloo....? jos niitä "käyttää hyväkseen" niin minkäs haukkumanimen siitä sitten saa....? varmasti nämä palstalla suutaan soittavat itse tykkäävät vaikka mistä tarjotuista etuisuuksista elämiensä varrella. uskomatonta miten itsekästä ja lapsellista sakkia täällä räpättää. kiva että näytätte vielä omille lapsillennekkin (te jotka olette itse äitejä) miten sääntöjä noudatetaan, heh heh, hyvää esimerkkiä, ette sentään, te varmaan ajatte punaistakin päin kun olette niin itseänne täynnä.. juuri näiden vanhempien ja ihmisten takia käytöstavat ja toisten kunnioitus on pohjasakassa nykyään. - Pentele sentää
mamax4 kirjoitti:
järkyttävää porukkaa osa täällä.... vai on pienten lasten vanhemmat (äidit) laiskoja kun edes kuvittelevat saavansa parkkeerata lapsiperheille tarkoitettuihin ruutuihin....? ja mitäs te sitten olette kun ne ruudut varastatte??? jos ette laiskoja, itsekkäitä, tyhmiä ja kaikinpuolin epämiellyttäviä ihmisiä...?
ne ovat juuri nimenomaan sitä varten että pienten turvakaukalot saa autosta ulos, ja pienet lapset voi laittaa kärryyn/vaunuun turvallisesti auton VIERESSä!
tässä ei todellakaan ole mistään uusavuttomuudesta tai laiskuudesta kyse. näitä "etuisuuksia" kauppa nimenomaan tarjoaa lapsiperheille. ihan sama ihan minkä muun etuisuuden kanssa, missä tilanteessa tahansa. entäs kauppojen tarjoukset sitten, haloo....? jos niitä "käyttää hyväkseen" niin minkäs haukkumanimen siitä sitten saa....? varmasti nämä palstalla suutaan soittavat itse tykkäävät vaikka mistä tarjotuista etuisuuksista elämiensä varrella. uskomatonta miten itsekästä ja lapsellista sakkia täällä räpättää. kiva että näytätte vielä omille lapsillennekkin (te jotka olette itse äitejä) miten sääntöjä noudatetaan, heh heh, hyvää esimerkkiä, ette sentään, te varmaan ajatte punaistakin päin kun olette niin itseänne täynnä.. juuri näiden vanhempien ja ihmisten takia käytöstavat ja toisten kunnioitus on pohjasakassa nykyään.jos elämä niiden kanssa on niin hankalaa??? Laiskoja ootte, jos ette jaksa kauempaa kävellä että oven viereen pitää päästä. Useimmiten kauempana on ruutuja vapaina monta vierekkäin joten tilaa on riittämiin vaikka linja-autolle.
Kävely ei kuule tee sulle yhtään pahaa, senkun tossua tossun eteen ja lopeta valitus.
Nykyäidit on vaan saaneet kaikki niin helpolla, kun on koneet ja muut vehkeet, että nyt autollakin pitäis päästä jo markettien käytäviä kurvailemaan!!!!!!!!!!!! - 37+5
Pentele sentää kirjoitti:
jos elämä niiden kanssa on niin hankalaa??? Laiskoja ootte, jos ette jaksa kauempaa kävellä että oven viereen pitää päästä. Useimmiten kauempana on ruutuja vapaina monta vierekkäin joten tilaa on riittämiin vaikka linja-autolle.
Kävely ei kuule tee sulle yhtään pahaa, senkun tossua tossun eteen ja lopeta valitus.
Nykyäidit on vaan saaneet kaikki niin helpolla, kun on koneet ja muut vehkeet, että nyt autollakin pitäis päästä jo markettien käytäviä kurvailemaan!!!!!!!!!!!!Sinulla on siis yksi iso teini? Oletan että olet valitettavasti äiti kun tällä palstalla olet. Sinulla ei ole selkeästi minkäänlaista kokemusta asiasta mutta luulet tietäväsi ihan kaiken.
Sinä voit itse asua korvessa ilman mitään nykyelämän yleellisyyksiä, koska niistä nauttiminenhan on syntistä suorastaan ja tekee ihmisistä laiskoja, niinhän tässä väität. Olet täysin naurettava, tunnusta vaan että itse käytät kaikkia sinulle tarjottuja etuja, joten älä sinä käy toisia nimittelemään ja haukkumaan, kaksinaamainen nykyäiti!
- nerm
Kyllä isomman lapsen kanssa voi vähän kävelläkin, mutta tuon pikkusen kantaminen raskaassa kaukalossa ison marketin parkkipaikalla käy työstä. Kärryparkit ovat yleensä sitten ihan toisessa suunnassa, että lapsi pitäisi jättää autoon odottelemaan mennen ja tullen. Kauppakassit kyllä saa kuskattua kärryissä takaisin autoon, mutta laitapa lapsi siihen kärryyn kaukalossa, kun pihat on mukulakiveä tms. ja tärryyttää niin, että kaukalo meinaa tipahtaa alas. Ja lisäksi tietysti se, että useissa paikoissa parkkipaikat on niin ahtaasti mitoitettu, että avaapa ovi ja ala kaivamaan kaukaloa esiin autosta niin johan kolahtaa naapurin oveen. Minä en voi ymmärtää niitä tervejalkaisia aikuisia, joiden pitää parkkeerata oven viereen ja viedä paikat lapsiperheiltä ja invalideilta ym. Noh, onneksi meillä on tuo lähikauppa, jossa on helppo parkkeerata pieneen pihaan ja lapsikin on kohta jo sen ikäinen, että kulkee kärryjen istuinosassa tai kainalossa sen matkaa. Mutta ei tule lähdettyä esim. cittariin seikkailemaan, kun lapsiparkkiin on niin vaikea saada autoa.
- hmph
olla lapsenk anssa kotona, jos ei jaksa parkilta kauppaan kävellä vaan pitää kassan eteen autonsa ajaa...
- kerran uusiksi
Vain MEIDÄN perheellä on oikeus käyttää perheparkkia. Se on MEIDÄN perheen yksiyinen paikka. Vain MEILLÄ on normi perhe ja MEIDÄN perheen lapset ovat oikean ikäisiä.
- .....
kuulostaa siltä että sinä itse näet olevasi se ainoa joka saa niitä paikkoja käyttää, samaa jankuttava? kylläpä nyt taas ihan asian vierestä taas täällä samaa jauhetaan. itse te varmaan sitten parkkeeraatte aina sinne ihan viho viimeisille ja kaikkein kaukausimmille paikoille, niinhän........? TUSKIN!!! kenelle nämä kauppaa lähinnä olevat paikat sitten ovat? teille siis? juurihan hoitte että pitää kävellä eikä saa olla laiskoja? miksi siis itse aina ängette niille paikoille, kateellisuuttako se on vai mitä? en jaksa käsittää mitä idiootteja täällä liikkuu. kukaan ei täällä sano että lasten kanssa on VAIKEAA. teillä näyttää itsellänne olevan ankeat elämät kun yritätte riipiä toisille tarkoitettuja etuisuuksia väärin perustein. näin varmaan elämän muillakin poluilla toimitte kun ei tervettä järkeä päässä ole. invaliidipaikkojakin tyynesti käytätte ja varmasti itsellenne hoette että itsehän ovat itsensä tuohon jamaan laittaneet, ei armoa, vaan minä jätän autoni tähän ja sillä sipuli. voi jessus teitä kusipäitä...
- kirjoittaja
..... kirjoitti:
kuulostaa siltä että sinä itse näet olevasi se ainoa joka saa niitä paikkoja käyttää, samaa jankuttava? kylläpä nyt taas ihan asian vierestä taas täällä samaa jauhetaan. itse te varmaan sitten parkkeeraatte aina sinne ihan viho viimeisille ja kaikkein kaukausimmille paikoille, niinhän........? TUSKIN!!! kenelle nämä kauppaa lähinnä olevat paikat sitten ovat? teille siis? juurihan hoitte että pitää kävellä eikä saa olla laiskoja? miksi siis itse aina ängette niille paikoille, kateellisuuttako se on vai mitä? en jaksa käsittää mitä idiootteja täällä liikkuu. kukaan ei täällä sano että lasten kanssa on VAIKEAA. teillä näyttää itsellänne olevan ankeat elämät kun yritätte riipiä toisille tarkoitettuja etuisuuksia väärin perustein. näin varmaan elämän muillakin poluilla toimitte kun ei tervettä järkeä päässä ole. invaliidipaikkojakin tyynesti käytätte ja varmasti itsellenne hoette että itsehän ovat itsensä tuohon jamaan laittaneet, ei armoa, vaan minä jätän autoni tähän ja sillä sipuli. voi jessus teitä kusipäitä...
En muuten ole koskaan parkkeerannut perheparkkiin, vaikka perheellinen olenkin. En ole parkkeerannut myöskään laittomasti invapaikalle. Vien aina sinne, missä ei heti naapurin ovi kolahtaisi oman auton kylkeen.
- emma ja mamma
kirjoittaja kirjoitti:
En muuten ole koskaan parkkeerannut perheparkkiin, vaikka perheellinen olenkin. En ole parkkeerannut myöskään laittomasti invapaikalle. Vien aina sinne, missä ei heti naapurin ovi kolahtaisi oman auton kylkeen.
ei sinun tarvitsekkaan niitä paikkoja käyttää, ei kukaan pakota. en minäkään niihin parkkeeraa jos mukanani on vain yksi pienistä lapsistani. ja noilla paikoilla ei autojen ovet kolahtele, juuri sen takia ne ovat olemassa, etta turvakaukalon saa ulos autosta. hyvä että edes sen tajuat. piste.
- kommentti.
emma ja mamma kirjoitti:
ei sinun tarvitsekkaan niitä paikkoja käyttää, ei kukaan pakota. en minäkään niihin parkkeeraa jos mukanani on vain yksi pienistä lapsistani. ja noilla paikoilla ei autojen ovet kolahtele, juuri sen takia ne ovat olemassa, etta turvakaukalon saa ulos autosta. hyvä että edes sen tajuat. piste.
Minusta nyt tuntuu, että ekasta kirjoituksestani ei kukaan tajunnut supisuomalaista vittuilua! :D Ei ihme, että ne parkkipaikatkin sitten rassaa, kun kaikki otetaan niin kirjaimellisesti.
- 18
Äidit täyttävät sinisissä busseissa käytävät ja ohi eivät päästä ketään. Kyyti on heille ilmainen, joten muita ei sitten tarvitse huomioida.
Kaupoissa ollaan lasten vaunujen kanssa hyllyjen reunassa kiinni ja näin tämä yksi asiakas ottaa n. 2,5 metrin tilan. Muilla ei hyllyille ole asiaa silloin.
Kaupan käytävillä ajellaan niin ettei kukaan pääse ohi.
Vahinko ette omista autoa parkkeerasin sen juuri noille paikoille missä niitä sitten onkin.- ymmärrystä
Busseisa ei aina pysty liikkumaan ja päästämään ketään ohi, mutta jos joku ei tiedä, että haluat ohi, niin miksei siitä voisi sanoa, niin eiköhän ohitustilanne saada järjestymään. Kyyti on äideille maksuton, koska kyse on lasten turvallisuudesta. Haluisitko todellakin, että lapsille sattuisi jotain ikävää?
Hyllyn reinassa ollaan kiinni varmaan sen takia, että muut pääsevät paremmin ohittamaan. Eihän kukaan ole ajatustenlukija (vaikka asillä tehdään bisnestä..), joten miksei voisi avata suutaan ja sanoa, että tarvitsee jotain kyseiseltä hyllyltä.
Tietyn ikäisten lasten kanssa on vähän pakko ajella kärryillä keskellä käytävää, koska lapsen käsiä ei voi sitoa yhteen tai kärryihin kiinni. Lapset vetelevät käsillään kamat alas hyllyistä, jos pääsevät sopivalle etäisyydelle.
Oletko itse hyvä ihminen, vaikka olet valmis kostotoimenpiteisiin, jos sinulla olisi siihen autolla mahdollisuus? - 14+10
ymmärrystä kirjoitti:
Busseisa ei aina pysty liikkumaan ja päästämään ketään ohi, mutta jos joku ei tiedä, että haluat ohi, niin miksei siitä voisi sanoa, niin eiköhän ohitustilanne saada järjestymään. Kyyti on äideille maksuton, koska kyse on lasten turvallisuudesta. Haluisitko todellakin, että lapsille sattuisi jotain ikävää?
Hyllyn reinassa ollaan kiinni varmaan sen takia, että muut pääsevät paremmin ohittamaan. Eihän kukaan ole ajatustenlukija (vaikka asillä tehdään bisnestä..), joten miksei voisi avata suutaan ja sanoa, että tarvitsee jotain kyseiseltä hyllyltä.
Tietyn ikäisten lasten kanssa on vähän pakko ajella kärryillä keskellä käytävää, koska lapsen käsiä ei voi sitoa yhteen tai kärryihin kiinni. Lapset vetelevät käsillään kamat alas hyllyistä, jos pääsevät sopivalle etäisyydelle.
Oletko itse hyvä ihminen, vaikka olet valmis kostotoimenpiteisiin, jos sinulla olisi siihen autolla mahdollisuus?kertoa tyhmyydestään.
Olen itse päätepysäkki asiakas ja katselen tätä käytävän täyttöä, ei todella edes pyynnöllä anneta tilaa muille. Ohitustilaa kuuluu antaa ilman pyyntöä, hänen joka tilan tukkii, puolustukseksi ei riitä: on noita äitiys kiloja ei mahdu.
Kyyti on maksutonta koska lapsi perheitä halutaan tukea. Nyt ollaan onneksi harkitsemassa ikärajaa joten se ei ole enää pummioikeus.
Asiakkaat eivät ole kaupoissa vain kulkemassa käytäviä, vaunun voisi hyvin jättää kauvemmaksi hyllyn reunasta, jotta ostavat asiakkaat voisi ottaa ostoksensa.
Mulla on yhä aivot vaikka olen 4 x äiti. - Ihmettelijä....
"Kaupoissa ollaan lasten vaunujen kanssa hyllyjen reunassa kiinni ja näin tämä yksi asiakas ottaa n. 2,5 metrin tilan. Muilla ei hyllyille ole asiaa silloin. "
Mä en oo koskaan kaupassa käydessä huomannut tällaista. Sen sijaan olen kyllä huomannut että vanhukset tai keski-ikäiset akat ja ukot jäävät kärryinensä pitämään kokoustaan niin niiden hyllyjen etteen, tai käytävälle tukkien muiden kulkemisen.
Jos erehtyy pyytämään heitä väistymään niin johan mulkoillaan vihaisesti, ihan kuin koko kauppa olisi heidän valtakuntaansa.
Se on ikävää että on kaikenlaisia pässejä jotka ei ota muita huomioon. Eilen kun käytiin huoltsikalla niin mannet parkkeerasivat invapaikalle, vaikkei heillä siihen oikeutta ollut.
Tosin jokaisella heistä oli niin isot takapuolet että ymmärtäähän sen että alkuasukkaat saattavat luulla sen merkin tarkoittavan ihan jotain muuta... - päivän piristys!
14+10 kirjoitti:
kertoa tyhmyydestään.
Olen itse päätepysäkki asiakas ja katselen tätä käytävän täyttöä, ei todella edes pyynnöllä anneta tilaa muille. Ohitustilaa kuuluu antaa ilman pyyntöä, hänen joka tilan tukkii, puolustukseksi ei riitä: on noita äitiys kiloja ei mahdu.
Kyyti on maksutonta koska lapsi perheitä halutaan tukea. Nyt ollaan onneksi harkitsemassa ikärajaa joten se ei ole enää pummioikeus.
Asiakkaat eivät ole kaupoissa vain kulkemassa käytäviä, vaunun voisi hyvin jättää kauvemmaksi hyllyn reunasta, jotta ostavat asiakkaat voisi ottaa ostoksensa.
Mulla on yhä aivot vaikka olen 4 x äiti.Hahaa.. Hauskaa, kun joku kuvittele itsestään jotain muita parempaa, ja sitten kuitenkin omalla kirjoituksellaan paljastaa ihan muuta.
- sivuhuomautus..
Ihmettelijä.... kirjoitti:
"Kaupoissa ollaan lasten vaunujen kanssa hyllyjen reunassa kiinni ja näin tämä yksi asiakas ottaa n. 2,5 metrin tilan. Muilla ei hyllyille ole asiaa silloin. "
Mä en oo koskaan kaupassa käydessä huomannut tällaista. Sen sijaan olen kyllä huomannut että vanhukset tai keski-ikäiset akat ja ukot jäävät kärryinensä pitämään kokoustaan niin niiden hyllyjen etteen, tai käytävälle tukkien muiden kulkemisen.
Jos erehtyy pyytämään heitä väistymään niin johan mulkoillaan vihaisesti, ihan kuin koko kauppa olisi heidän valtakuntaansa.
Se on ikävää että on kaikenlaisia pässejä jotka ei ota muita huomioon. Eilen kun käytiin huoltsikalla niin mannet parkkeerasivat invapaikalle, vaikkei heillä siihen oikeutta ollut.
Tosin jokaisella heistä oli niin isot takapuolet että ymmärtäähän sen että alkuasukkaat saattavat luulla sen merkin tarkoittavan ihan jotain muuta...Kuule, mannet ovat hyvinkin oikeutettuja invapaikoille.. Ovat sen verran invoja, etteivät töihinkään pysty.
- myötäelämistä
14+10 kirjoitti:
kertoa tyhmyydestään.
Mulla on yhä aivot vaikka olen 4 x äiti.Jep. Ihmiset eivät saa enää puhua keskenään, vaan on harjaannutettava ajatustenlukua ja lopetettava viestintä ja kommunikointi kokonaan.
Kyydin maksuttomuus on lapsen turvallisuuteen perustuva.
Jos ei pidä kärryään hyllyn vieressä, tukkii käytävän. Kaikkia ei voi koko ajan miellyttää, ja ihmisillä on silmät vain pään etupuolella (ei siis myös ns. selässä).
- ..........
mun mielestä sillä ei ole väliä missä siellä parkkipaikalla se perhepaikka sijaitsee, voin kyllä kävellä toiseltapuolelta parkkipaikkaa, mutta on kiva saada lapset pois vöistä/turvaistuimista ja ulos autosta kolhimatta omaa auton ovea ja naapuriautoa...mielestäni tätä varten on lapsiperheille tehty muita paikkoja leveämpiä parkkiruutuja, eikä siksi ettei lasten kanssa voisi kävellä parkkipaikalla....
- Onneksi jo vuosia
Erehdyin ajamaan vuosia sitten 1 vauvani ( kaukalossa oleva) kanssa perhepaikalle. Eiköhän yksi vanha tärkeilevä papparainen tuli aukomaan päätään, että nämä paikat ovat varattuja isoille perheille ei yksi lapsisille, hän tietää nämä asiat!
Siinä ei ollut itku yksinhuoltajalla kaukana... - blääääääää
kärräänkö ostokset lapset kyydissä kaupan ovelle vai vähän kauemmas. Yhtä paljon jurppii se roudaaminen. En jaksa vittuuntua ajattelemattomien urpojen corollakaljamahatyyppien kukkoilusta. Niitä täällä useinmiten näkee marketin lapsiperhepaikoilla, kun nyt sattuu olemaan myös se alko siinä kaupan oven suussa myös. Mä varaan aikaa niin paljon kauppareissulle että vaikkahan tuota työntäisin kirkuvat lapset ja sata kiloa ostoksia kotiin asti. Ihan kaunis ajatus kauppiaalta sellainen paikka merkata mutta ei toimi sääli vaan. Toivon että kun nyt laajennus on tulossa kauppaan niin toinen sisäänkäyntipuoli lapsiperhepaikoiksi kokonaan ja alkon puoli corollaurpoille ja teinien skootterirälläys/tupakointiparkiksi samantien. Se keskiosa voi sit olla vaikka mummut taksillakulkijat ja lapsettomat :)
- Parkit maksullisiksi
kauppaan maksavana asiakkaana, minä parkkeeraan siihen mihin itse haluan! En invapaikoille, ne ymmärrän, mutta se että äiti lapsineen ei joi kävellä kauempaa kärrien kanssa siinä kuin muutkin asiakkaat, sitä en ymmärrä. Nykyään on hyvät kärrit lapsiperheille on vauvakaupkalot tai isoimmille autokärrit, niin ne voi hyvin työntää kauempaakin!
Laiskuutta se on ja tyhmä vaatia eriarvoista suhtautumista, onko lapsia vai ei.
Tuollaset parkit pitää laittaa maksullisiksi jos aletaan valkkaamaan kuka saa parkkeerata mihinkä ruutuun.
Minä viis veisaan, parkkeeaan siihen mihin haluan.- hghiogj
ne paikat ei ole olemassa siksi ettei jaksettaisi kävellä kauempaa, vaan siksi ettei kolhita muiden autoja kun laitetaan turvavöitä ja kaukaloita! Mahtaa suakin harmittaa kun joku äiti on kolhinut sun auton kyljen ovellaan kun ottaa kaukaloa pois ahtaalla paikalla autosta.ehkä sitten tajuat miksi lapsiperheille on ne paikat!
- lähimmäisenrakkautta
Tässä rakkaat ihmiset vähän suhteellisuutta elämään:
http://areena.yle.fi/video/997749 - laiskuus on hyvä lah
Kohta ei tarvii riidellä autopaikoista, kun ei ole kaupassa ostettavaakaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama957695Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1246400Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1654531Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353101Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta932674Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh492035- 1401688
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971564Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo48896Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21832