Miten voi olla näin hankalaa?

Keittiömietiskelijä

Olemme hankkimassa keittiötä uudisrakennukseen ja valitseminen on ollut hirvittävän hankalaa! Miten yhden keittiön miettiminen voi viedä näin paljon aikaa? Ensinnäkin olemme käyneet Puustellissa ja täällähän kyseinen liike on haukuttu lyttyyn. Olemme kuitenkin saaneet jo hinnasta hurjan paljon pois tunkimällä ja palvelukin on ollut loistavaa...samaten keittiö on juuri sellainen kuin haluaisimmekin! Toisessa firmassa hinta oli aluksi todella paljon pienempi, vaikka olimme käyneet kysymässä tarjouksen täsmälleen samanlaisesta keittiöstä. Kun kävimme liikkeessä uudelleen, suunnitelma ei ollut lähellekään sellainen kuin olimme sopineet! Todella moni asia puuttui tai oli väärin! Kun korjasimme ne, hinta nousikin varmaan tonnilla. Ja tuollaisen palvelun jälkeen emme todellakaan kyseistä keittiötä ota. Aargh, miten olette lopulta päätöksenne tehneet? Tyhmä kysymys, mutta tuntuu, etten osaa päättää ollenkaan.

13

1576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valinta sagne

Me tiesimme minkälaisen halusimme ja oikeastaan jo minkä merkkisen eli ranskalaisen Sagne-keittiön. Sitten piti löytää vain jälleenmyyjä lähelta ja sattui olemaan mukava jonka kanssa oli helppo asioida. Meille hyvin helppoa. Muu kaapistot wc, khh, mh vaatekaapit otamme halvemmasta firmasta ja kasaamme runkot itse ja maalaan raakapuiset ovet itse kun en oikeanlaisia ovia löydä mistään.

Kaikissa keittiö liikkeissä rungot on aikalailla sitä samaa eri pinnoituksilla saa tai kosteussuojalla, monilla on myös useamman saman valmistajan ovia. Ensimmäinen keittiö meni niin että löydettiin kiva ovi ja otettiin oven tiedot ja ovivalmistajan sivuilta katsottiin jälleenmyyjät ja menimme lähimmälle hinnoittelemaan myös sinne mistä löysimme mutta sieltä emme ottaneet. Yleisesti ottaen kaikilla on lähes samat materiaalit tai ainakin mahdollisuus saada lähes samoja. Hinta eroja toki tulee minkä laatuiset saranat, laatikonmekanismit, hidastimet tai jos tulee muuta kuten valaistusta tms. Eri asia on sitten osaaminen ja tilojen mitoitus ja saada oikean kokoiset kaapit tilaan ja vastaako osaaminen sitten sitä hintaa mink' maksaa. Moni maksaa paljon tyhjästä.. Itse pitäisi monesti olla tarkkana mitä tarvitsee ja haluaa.

Meillä etuna että teemme paljon itse. Vaimo suunnittelee visuaalisen puolen ja yhdessä mietimme käytännöllisyyden ja toimivuuden. Sitten menemme omien piirrustusten kanssa liikkeeseen pyytämään tarjousta. Kannattaa toki kilpailuttaa samat piirrustukset eri paikoissa niin saa vähän katsottua ja viilattua hintaa. Sitten tilaamme ja asennamme itse. Itse tehtynä saamme takuun että jälki on hyvää. Eihän kaikissa keittiöliikkeissä suunittelijat ole mitään sisustussuunnittelijoita jotka loihtivat upeitakokonaisuuksia. Kunhan täyttävät seinät eri mittaisilla kaapeilla. Harvassa kysellään perheen tarpeita ja tottumuksia tai tapoja keittiön suhteen. Minkälaista säilytys tilaa tarvitaan jne..

• koristepuuseppa

saako udella mielenkiinnosta.
        miksi valitsitte ranskalaisen keittiön?
        eikö kotimaisen ostaminen varsinkin tälläisenä aikana olisi suotavaa?

perustelu ei ole että *täältä ei sellaista saa.*

• suomalaisen keittiön
        koristepuuseppa kirjoitti:

saako udella mielenkiinnosta.
        miksi valitsitte ranskalaisen keittiön?
        eikö kotimaisen ostaminen varsinkin tälläisenä aikana olisi suotavaa?

perustelu ei ole että *täältä ei sellaista saa.*

Voisin heti ostaa kotimaisen jos näytät mulle malliston mistä saan samanlaisen keittiön. Ja olen pahoillani ettei vastaus miellytä sinua kun: perustelu ei ole että *täältä ei sellaista saa.* ..ei kelpaa sinulle. Paljon olen kierrelly katsomassa tarjontaa mutta mistään en ole vielä vastaavaan mallistoon törmännyt. Sinä siis olet?? Ranskalaisen ostamisella tuen kuitenkin pienyrittäjää, joka suunnittelee ja välittää näitä keittiötä työkseen ja siis saa leipänsä pöytään sillä kun hänen kauttaan tilaan keittiöni.
        Sinunkin taloutesi varmasti käyttää ulkomaalaisia tuotteita vaikka ostatkin ne suomalaiselta myyjältä. Joo ainahan suomalaista pitäisi suosia, mutta nyt hankin niin pitkäksestoisen jutun ja kotimme sydämen että hankin juuri sellaisen kuin haluan vaikka se olisikin ransalainen.

Niin laittaisitko minulle linkin suomalaisesta keittiöstä? Kiitos

• koristepuuseppa
        suomalaisen keittiön kirjoitti:

Voisin heti ostaa kotimaisen jos näytät mulle malliston mistä saan samanlaisen keittiön. Ja olen pahoillani ettei vastaus miellytä sinua kun: perustelu ei ole että *täältä ei sellaista saa.* ..ei kelpaa sinulle. Paljon olen kierrelly katsomassa tarjontaa mutta mistään en ole vielä vastaavaan mallistoon törmännyt. Sinä siis olet?? Ranskalaisen ostamisella tuen kuitenkin pienyrittäjää, joka suunnittelee ja välittää näitä keittiötä työkseen ja siis saa leipänsä pöytään sillä kun hänen kauttaan tilaan keittiöni.
        Sinunkin taloutesi varmasti käyttää ulkomaalaisia tuotteita vaikka ostatkin ne suomalaiselta myyjältä. Joo ainahan suomalaista pitäisi suosia, mutta nyt hankin niin pitkäksestoisen jutun ja kotimme sydämen että hankin juuri sellaisen kuin haluan vaikka se olisikin ransalainen.

Niin laittaisitko minulle linkin suomalaisesta keittiöstä? Kiitos

Ranskalaisen ostamisella tuen kuitenkin pienyrittäjää, joka suunnittelee ja välittää näitä keittiötä työkseen ja siis saa leipänsä pöytään sillä kun hänen kauttaan tilaan keittiöni.

jos sulle kerran juku sen keittiön suunnittelee niin eikö suomesta löydy tekijää?

eli siis toisin sanoen
        mihin sitä mallistoa tarvitaan jos keittiö kerran suunnitellaan?
        voihan sen keitiön suunnitelmien perusteella tehdä ilman mallistoakin vai miten on?
        ei ne sielä ranskassakaan taivaasta putoo! kyllä ne joku sielä tekee!

itselleni ei ole vielä tullut vastaan sellaista että olisin joutunut sanoa että ei pysty tehdä!

• tullut vastaan
        koristepuuseppa kirjoitti:

Ranskalaisen ostamisella tuen kuitenkin pienyrittäjää, joka suunnittelee ja välittää näitä keittiötä työkseen ja siis saa leipänsä pöytään sillä kun hänen kauttaan tilaan keittiöni.

jos sulle kerran juku sen keittiön suunnittelee niin eikö suomesta löydy tekijää?

eli siis toisin sanoen
        mihin sitä mallistoa tarvitaan jos keittiö kerran suunnitellaan?
        voihan sen keitiön suunnitelmien perusteella tehdä ilman mallistoakin vai miten on?
        ei ne sielä ranskassakaan taivaasta putoo! kyllä ne joku sielä tekee!

itselleni ei ole vielä tullut vastaan sellaista että olisin joutunut sanoa että ei pysty tehdä!

No teettämiseksi menisi sitten jollain sepällä ja varmaan hintakin pompsahtaisi vielä korkeammaksi mitä nyt tulee maksamaan. Meidän ovet on käsin maalattuja kahdella eri värillä sekä hiottu kuluneen näköiseksi ja lyöty koristeeksi puutappeja ja sillain. En tiedä että kuukaan sellaisia tekisi mitä me tällä hetkellä haluamme. Pystyykö joku mielestäsi ostamaan keittiön ilman suunnittelijaa?? Kyllähän sen joku aina piirtää minkä pohjalta tilaus tehdään.. Itse olen suurimmalta osalta kertonut mitä haluan ja hän on auttanut mitoituksessa...
        Joo tottakai ne siellä joku tekee. Vastaavanlaista kun en ole koskaan täällä nähnyt suomalaisen tekemänä.
        Niin siis teetkö itse keittiöitä ja siksi sinua otti päähään kun minä tilaan ranskasta omani? Laitahan yhteystiedot niin hinnoitellaan. Haluaisin myös nähdä mallioven ennen kuin tilaan jotta tiedän mitä olen saamassa.

• frangrobba

mitenniin hankalaa,keittiöhän on juuri sellainen kuin halusitte

• Sannatyttö

Meillä oli sama tilanne puolivuotta sitten. Kävimme neljässä paikassa, mutta vain ja ainoastaan Puustellissa saimme erittäin hyvää palvelua ja erittäin asiantuntevaa ja opastavaa ja konsultoivaa. Muualla meille vain piirrettin jotkut kaapit seinille ja yksityiskohdat olivta kaikki sinne päin. Päätös oli sitten loppujen lopuksi helppo ja hintakaan ei ollut edes kallein. Enkä usko että se hinnasta olisi meidän puolesta jäänyt muutenkaan kiinni, meille ainakin koti ja keittiö on autoa ja venettä tärkeämpi hankinta. Siksi panostimme laatuun rakennusvaiheessa ettei heti tarvitse alkaa sunnittelemaan remonttia.
        Nyt olemme asuneet 5 kuukautta ja olemme erittäin tyytyväisiä.

• ylihintaa
        Sannatyttö kirjoitti:

Meillä oli sama tilanne puolivuotta sitten. Kävimme neljässä paikassa, mutta vain ja ainoastaan Puustellissa saimme erittäin hyvää palvelua ja erittäin asiantuntevaa ja opastavaa ja konsultoivaa. Muualla meille vain piirrettin jotkut kaapit seinille ja yksityiskohdat olivta kaikki sinne päin. Päätös oli sitten loppujen lopuksi helppo ja hintakaan ei ollut edes kallein. Enkä usko että se hinnasta olisi meidän puolesta jäänyt muutenkaan kiinni, meille ainakin koti ja keittiö on autoa ja venettä tärkeämpi hankinta. Siksi panostimme laatuun rakennusvaiheessa ettei heti tarvitse alkaa sunnittelemaan remonttia.
        Nyt olemme asuneet 5 kuukautta ja olemme erittäin tyytyväisiä.

puustelli on kovasti ylihintainen.parempia löytyy halvemmalla.

• yhtälö
        ylihintaa kirjoitti:

puustelli on kovasti ylihintainen.parempia löytyy halvemmalla.

Nimimerkki ylihintaa kerro meille keittiön etsijöille esimerkkejä mistä löytyvät paremmat ja halvemmat keittiömerkit ja miten perustelet kantasi.

• parempi joku muu
        yhtälö kirjoitti:

Nimimerkki ylihintaa kerro meille keittiön etsijöille esimerkkejä mistä löytyvät paremmat ja halvemmat keittiömerkit ja miten perustelet kantasi.

Hinnat pitkiä kuin Itämeri ja palvelu aika töykeää tai tietty jos maksaa vaan kaikki löylyt, niin ollaanhan sitä siten linkkuveitsinä asiakkaan edessä, mutta... Huomattavasti edullisemmin saa keittiön, kun ostaa rungot erikseen ja teettää sitten ovet jollain kunnon valmistajalla. Useaman keittiön olen rustannut näillä metoodeilla ja hyvin toimii.
        Keittiö on sellainen paikka johon saa rahaa uppoamaan mielettömästi ja silti lopputulos on mitä on. Joskus huvittaa, kun joku poloinen esitteleen keittiötään (rankasti ylihintaista), "että voi kun ne palveli pjuustellissa ja sieltä sai niin hyvin":D

• Välittäjä Rane
        parempi joku muu kirjoitti:

Hinnat pitkiä kuin Itämeri ja palvelu aika töykeää tai tietty jos maksaa vaan kaikki löylyt, niin ollaanhan sitä siten linkkuveitsinä asiakkaan edessä, mutta... Huomattavasti edullisemmin saa keittiön, kun ostaa rungot erikseen ja teettää sitten ovet jollain kunnon valmistajalla. Useaman keittiön olen rustannut näillä metoodeilla ja hyvin toimii.
        Keittiö on sellainen paikka johon saa rahaa uppoamaan mielettömästi ja silti lopputulos on mitä on. Joskus huvittaa, kun joku poloinen esitteleen keittiötään (rankasti ylihintaista), "että voi kun ne palveli pjuustellissa ja sieltä sai niin hyvin":D

Rungot sieltä ovet toisesta paikasta jne. Kuka suunnittelee, no itse tietenkin. Ostatkjo autonkin sitern että ostat ovet toisesta paikasta ja yrität sovittaa niitä sitten johonkin koriin. Kuulkaapas nyt palapeli setä, lopputulos on varmasti sitten myös sen näköinen. Laita kuvia keittiöstäsi, olisi mukava kertoa heti mitä kaikkea virheitä löydämme jo pelkkien kuvien perusteella. Voi kun nämä asiat olisivatkin noin yksinkertaisia.

Kiinteistövälittäjänä törmään joka päivä keittiöihin, joista huomaa heti että isäntä itse on kyhäillyt keittiön ja toivoo että nyt asunto menee paremmin kaupaksi. Sitten huomaan kysymättä heti milloin ammattiliike on ollut asialla, sen eron huomaa heti.
        On surkuhupaisaa mutta totta, että edellinen asukas on uusinut keittiön ja uusi omistaja aloittaa heti keittiö remontin. Näitä sattuu liian usein.
        Miksi ? Siksi että nykyajan ihmiset ovat onneksi suurimmalta osalta laatutietoisia ja haluavat satsata keittiöön. Sitten on näköjään näitä Suomi24 palapeli äijiä, jotka kasaavat kirppari meinigillä kalusteet ja seuraava purkaa ne heti kaatopaikalle. Tätä on elämä, valitettavasti
        Ja jälleen joudun yhtymään jonkun jo aiemmin esittämään lauseeseen, hyvää ei saa halvalla, koskaan

• piika :)
        Välittäjä Rane kirjoitti:

Rungot sieltä ovet toisesta paikasta jne. Kuka suunnittelee, no itse tietenkin. Ostatkjo autonkin sitern että ostat ovet toisesta paikasta ja yrität sovittaa niitä sitten johonkin koriin. Kuulkaapas nyt palapeli setä, lopputulos on varmasti sitten myös sen näköinen. Laita kuvia keittiöstäsi, olisi mukava kertoa heti mitä kaikkea virheitä löydämme jo pelkkien kuvien perusteella. Voi kun nämä asiat olisivatkin noin yksinkertaisia.

Kiinteistövälittäjänä törmään joka päivä keittiöihin, joista huomaa heti että isäntä itse on kyhäillyt keittiön ja toivoo että nyt asunto menee paremmin kaupaksi. Sitten huomaan kysymättä heti milloin ammattiliike on ollut asialla, sen eron huomaa heti.
        On surkuhupaisaa mutta totta, että edellinen asukas on uusinut keittiön ja uusi omistaja aloittaa heti keittiö remontin. Näitä sattuu liian usein.
        Miksi ? Siksi että nykyajan ihmiset ovat onneksi suurimmalta osalta laatutietoisia ja haluavat satsata keittiöön. Sitten on näköjään näitä Suomi24 palapeli äijiä, jotka kasaavat kirppari meinigillä kalusteet ja seuraava purkaa ne heti kaatopaikalle. Tätä on elämä, valitettavasti
        Ja jälleen joudun yhtymään jonkun jo aiemmin esittämään lauseeseen, hyvää ei saa halvalla, koskaan

hyvää ei saa halvalla totta mutta ylihintaakaan ei kannata maksaa koska valinnanvaraa riittää.keskenään samantasoiset kalusteet ovat usein huomattavan eri hintaisia.

• Osaava ostaja tietää
        piika :) kirjoitti:

hyvää ei saa halvalla totta mutta ylihintaakaan ei kannata maksaa koska valinnanvaraa riittää.keskenään samantasoiset kalusteet ovat usein huomattavan eri hintaisia.

Olemme muttaneet taas kolmannen kerran ja uudet kalusteet tulivat sitten tuolta etelä pohjanmaalta. Sillä kun osaat kertoa mielipiteesi ja tarpeesi niin kyllä kaikkea löytyi, tosin hinta muodostuu tarpeittesi mukaan.
        Meillä nuo ostot kun perustuvat palveluun, kuvat piirrettään etukäteen valmiiksi ja sitten vielä toimitus perille melkein minuutilleen. Pitää vain tarkistaa, että myyjä on ymmärtänyt kaikki mitä osaat pyytää ja sitten tehdään kaupat. Yllätys yllätys sitten vielä toimituksessa kaikki osat mukana, eli ei tarvinnut muuta kuin etsiä paketista. Kyllä siinä sitten haluaa ostaa uudelleenkin, eikä hinta ole pääasia kun luottaa toimittajaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4939
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      56
      3950
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      60
      3523
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2858
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2698
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2668
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      98
      2634
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      138
      2408
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      57
      2299
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      58
      2084
    Aihe