Mitä pitäisi tehdä vauvalle, jonka äiti on opettanut osoittelemaan sormella muita ihmisiä. Itselleni tällainen on sattunut useamminkin esim kaupan kassajonossa
Huonosti kasvatetut
25
613
Vastaukset
- Nojoo-o
Hei apua! "Vauva osoittelee kaupassa"... Siis EHKÄ se on vauvalle luonteenomaista vähän osoitella. Ja eihän vauvaa (alle vuoden) muutenkaan vielä varsinaisesti "kasvateta".
Vauva kun kasvaa taaperoksi, alkaa vasta niiden kieltojen opettelu pikkuhiljaa. Sitä ennen saa äiti aikalailla vaan nostella pois vaarallisista paikoista yms. Ei siinä vielä puhe tepsi aikoihin, vaikka voithan yrittää ;)
Toinen osapuoli ottaa sen leikkinä. Pelkän ein jatkuva hokeminen saa myös liian pienen vain hämilleen.- ???
Eli miten otan sen leikkinä kun osoitetaan ja ilveillään. Osoitanko takaisin ja nauran isoon ääneen, että itse oot vielä rumempi?
- Tyhmäkö olet?
??? kirjoitti:
Eli miten otan sen leikkinä kun osoitetaan ja ilveillään. Osoitanko takaisin ja nauran isoon ääneen, että itse oot vielä rumempi?
Siis ei se VAUVA vielä mitään ilveile. Vauva on viaton, eikä ajattele samoin kuin aikuiset.
- 20+18
Tyhmäkö olet? kirjoitti:
Siis ei se VAUVA vielä mitään ilveile. Vauva on viaton, eikä ajattele samoin kuin aikuiset.
Jotain hyvin huvittavaa minussa hän näki kuitenkin ja vielä sormella osoitti, jotta kaikki muutkin huomasivat kääntää katseensa minuun.
- apua jostain
20+18 kirjoitti:
Jotain hyvin huvittavaa minussa hän näki kuitenkin ja vielä sormella osoitti, jotta kaikki muutkin huomasivat kääntää katseensa minuun.
ihan muualta kuin tältä palstalta. Outo eläjä olet kun olet jo luku- ja kirjoitustaitoinen mutta tätä et ymmärrä: vauva ei tajua tuon taivaallista kohteliaisuuksien ja käytöstapojen eikä sinun herkkähipiäisyytesi päälle. Vauvalle kaikki asiat ovat uusia asioita, niitä hän sitten osoittelee ja ihmettelee.
Me äidit opetamme lapsillemme käytöstavat ja kohteliaisuuden siinä vaiheessa kun on sen aika. Ei yhtään aikaisemmin. - vauvako??
??? kirjoitti:
Ai VAUVA opsoittelee ja ilveilee...heh...eikö sinulla ole mitään tervettä itsetuntoa...tuohan on sinun päässäsi koska vauvat osoittelevat kaikkea kiinnostavaa mutta eivät ilveile. Vauva saattaa nauraa jos kiinnostuksen kohde esim sinä vastaat hänen eleeseen esim jollain ilmeellä. Ole tyytyväinen että olet jonkun mielestä kiinnostava :). Totta kai vauvat katselevat kaikkea uutta ja vierasta...ajattele miten tylsää siellä vaunuissa on istua.
- äääääää-äää
20+18 kirjoitti:
Vauva osoittelee sinua koska olet kaunis kuin herran enkeli, kaupan karismaattisin asiakas, selvää pressa-ainesta ja muistutat lisäksi erehdyttävästi vauvan omaa äitiä vaikka olet hieman toope täti-ihminen kun häiriinnyt vauvan huomiosta.
- suhteellisuuden taju
20+18 kirjoitti:
No hei,aikuinen.Vauva olisi voinut osoittaa ketä tahansa,mutta nyt vaan sattui osoittaman sinua.Luuletko tosiaan että vauva pystyy sellaisiin ajatuskulkuihin,että onpas tuossa pitkä,lyhyt,lihava,huvittava tms ihminen.Minulle juuri pieni lapsi rattaistaan nauroi leveästi ja katsoi suoraan silmiin.Ihanaa!Olin otettu!
- itsetunto hukassa?!
Ei sille vauvalle mitään pidä tehdä, mutta itsellesi sinun olisi hyvä tehdä jotain!!!
- hoihaihei
sitten kun lapset kasvaa ja silloin ilveilevät ja osoittelevat. silloin jos koittaa nätisti sanoa että ei saisi tehdä niin, niin äidit hyökkää kimppuun tyyliin " ei minun lapseni" tee niin yms.
- itsetunnon kehitys
hoihaihei kirjoitti:
sitten kun lapset kasvaa ja silloin ilveilevät ja osoittelevat. silloin jos koittaa nätisti sanoa että ei saisi tehdä niin, niin äidit hyökkää kimppuun tyyliin " ei minun lapseni" tee niin yms.
Jos joku aikuinen ei kestä toisen ilveilyä, tuijotusta ja sormella osoittamista, oli minkä ikäisestä sitten kyse, niin itsetunto kaipaa kohennusta.
Mitä helkkarin väliä on, mitä muut tekevät! Itsehän he omalla käytöksellään vain kertovat, mikä heidän kehitystasonsa asioissa on.
Mitä sinä menet muiden lapsia opettamaan (ellet ole opettaja)! Ei ihme, että äidit ovat olleet nyreissään. - hoihaihei
itsetunnon kehitys kirjoitti:
Jos joku aikuinen ei kestä toisen ilveilyä, tuijotusta ja sormella osoittamista, oli minkä ikäisestä sitten kyse, niin itsetunto kaipaa kohennusta.
Mitä helkkarin väliä on, mitä muut tekevät! Itsehän he omalla käytöksellään vain kertovat, mikä heidän kehitystasonsa asioissa on.
Mitä sinä menet muiden lapsia opettamaan (ellet ole opettaja)! Ei ihme, että äidit ovat olleet nyreissään.en sanonut että opetan, vaan sanon.
se on hyvien käytöstapojen vastaista ilveillä ja osoitella.
ja mullakin on lapsia, 4v ja 2v.
annatko SINÄ lastesi käyttäytyä kuin tynnyrissä kasvatetut?
nykyään on juuri toi ongelmana että lapset ja nuoret saavat tehdä mitä haluavat ja vanhemmat vaan paijaavat päähän. miksi minun pitäisi jaksaa katella naamaansa venyttelevää lasta kaupassa? junassa? bussissa? - itsetunnon kehitys
hoihaihei kirjoitti:
en sanonut että opetan, vaan sanon.
se on hyvien käytöstapojen vastaista ilveillä ja osoitella.
ja mullakin on lapsia, 4v ja 2v.
annatko SINÄ lastesi käyttäytyä kuin tynnyrissä kasvatetut?
nykyään on juuri toi ongelmana että lapset ja nuoret saavat tehdä mitä haluavat ja vanhemmat vaan paijaavat päähän. miksi minun pitäisi jaksaa katella naamaansa venyttelevää lasta kaupassa? junassa? bussissa?".. jos koittaa nätisti sanoa että ei saisi tehdä niin.."
Tämä on toisten lasten opettamista.
Mitä sinä välität miten minun tai jonkun toisen lapset käyttäytyvät. Huolehdi vain omista lapsistasi. Jos et kestä muita ihmisiä, älä mene ihmisten keskuuteen, tai mene, mutta älä katso ketään.
Maailma ei ole yksin sinun ja sinun napasi ympärillä pyörivä. - naurava suu
itsetunnon kehitys kirjoitti:
".. jos koittaa nätisti sanoa että ei saisi tehdä niin.."
Tämä on toisten lasten opettamista.
Mitä sinä välität miten minun tai jonkun toisen lapset käyttäytyvät. Huolehdi vain omista lapsistasi. Jos et kestä muita ihmisiä, älä mene ihmisten keskuuteen, tai mene, mutta älä katso ketään.
Maailma ei ole yksin sinun ja sinun napasi ympärillä pyörivä.yleisistä käytöstavoista?
tiedän varsin hyvin että maailma ei pyöri mun ympärillä.
lapsesi saavat siis rellestää miten haluavat?
voi jee.... - piiri pieni pyörii..
naurava suu kirjoitti:
yleisistä käytöstavoista?
voi jee....Kiinnostaako ja välitätkö edelleen miten minun lapseni käyttäytyvät..
- vauvat ja lapset
naurava suu kirjoitti:
yleisistä käytöstavoista?
voi jee....Eikö tässä ollut kyse vauvasta?Ei mistään pikkulapsista.
- bhkcvhmxvhm
hehe, ite oon "opettanu" vauvani myös satunnaisesti tekemään kakat housuun vaikka istuisi vieraan sylissä.voi missä minun tapani ovatkaan??!! xD
vauvat on vauvoja, ei niitä voi syytellä tekemisistään, ei ne mitään pahalla tee, eikä sen puoleen hyvälläkään, ne vaan tekee. - Tietoviisas äiti
näitä "viisten kerholaisia" jotka ei tiedä lapsista yhtikäs mitään.
Seuraavaksi kysyt, että mitä tehdä lapselle joka katselee vieraita ihmisiä tai lallattelee kaupassa....
Joten ensimmäiseksi kysyjän pitää hakea itselleen apua, että pystyy kohtaamaan ja näkemään muiden vauvoja ja lapsia kaupassa. - 2+14
on pakko olla provo.
- Korjaa luusi
ainakaan kaappaa häntä.
- UteliasUlla
Mitä itse ajattelet? Mitä sinä voisit tehdä toisen vauvalle, "jonka äiti on opettanut osoittelemaan sormella muita ihmisiä"?
- huomannut .
Itsellä samoja kokemuksia kaupasta. Vauva joskus tuijottaa eikä ymmärrä lopettaa.
- ei voi olla totta..
annas kun arvaan, sinulla ei ole lapsia? Jos et ole tietoinen siitä, että vauva ei tajua edes tekevänsä "väärin" sinun mielestäsi. Voi herranjestas mitä porukkaa! :D
Niin ahdasmielisiä ihmisiä nykypäivänä.. Ei voi muuta sanoa. Kannattaa sinunkin vaikka käydä ihan terapiassa avautumassa tästä suuresti sinua loukanneesta tapahtumasta. Varmasti hän nauraa sinulle enemmän kuin tämä pieni vauva, jonka täysin viattomat eleet otit itseesi.
Kyllä minua ainakin hävettäisi jos olisin sinä :D Hävettäisi olla noin typerä.. - Jo on ongelmat
omien vauvojeni osoitella ihan rauhassa. Se on luontainen tapa pikkulapsille osoitella kaikkea se on merkki uteliaisuudesta ja uuden oppimisesta. Ehkä jos sen ikäinen lapsi vielä osoittelee joka jo tajuaa sanottaessa ettei vieraita saa osoitella niin sitten voin siihen puuttua mutten oikeen voi lähteä vauvaa tai pikkutaaperoa opettamaan että hyihyi osoittelu on kielletty eihän se sitten osoittele enää muitakaan havaintojaan. Lentokoneitakissojakoiriamitäikinäpienilapsi haluaakin havainnoida ja tutkia. Haloo!!
- Äideistä parhain
varo vaan minun muksu saattaa jopa katsoa silmiisi hymyillen ja jopa sanoa jotain omalla äglipuglikielellään. Tarjoaa jopa tuttiaan kassajonon seuraavalle tai kassatädille hyvin anteliaasti :D
Useimmiten muksuni vaan on sulattanut huomioiden kohteiden sydämet eleillään ja lirkuttelullaan eipä tuosta ole kukaan vielä pahastunut. Toivottavasti et satu kohdalle varmaan soitat hätäkeskuksesta apua tai haastat lapseni oikeuteen yksityisyyden häirinnästä. Enkä takuulla oo opettanut lastani "flirttailemaan" kenenkään kanssa, sattuu nyt vaan olemaan sosiaalinen hymyilevä tapaus. Hyi minua kuinka olenkaan lapseni kasvattanut vinoon. Miten oonkin niin taitava kyse on kuitenkin vasta nipin napin vuoden ikäisestä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1584846On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192129Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi352006- 1151889
Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä161879- 931678
Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461337- 671232
- 1201166
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka291115